:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Valaki hozzáértő írja már le nekem, hogy ha bing karbit teszek az ETZ-250-esemre akkor miben lesz jobb a moci. Megéri megvenni? Más karburátor is jó rá?
A golyó simán pótolható, és csapágygolyót tettem már be helyett, de hogy mekkorát, azt mm-re nem tom megmondani, a rugó átmérője "adaja" hogy mekkora golyó ül bele szépen.
A Berúgókar a ruggó miatt nem megy vissaz valószínűleg, le kell vanned a baloldali deknit, és ke kell cserélned a ruggót, nem drága, és nem nehéz kicserélni, csak mikor tedd össze húzd fel rendesen, és vigyázz, nehogy fejbevágjon ;)
Bár ritka lenne a forrasztási hiba:((( Én kevés elektrónikus fesszabbal találkozatam, de azok közül meglepően sok volt rossz.Csomó helyen betanított melósok forrasztják, több kevesebb sikerrel.Meglepően kömnnyű rossz forrasztást csinálni, elég, ha valaki nem melegíti át annyira az alkatrészlábat és a nyákot hogy az ón megfusson, hanem csak rákeni. Utána a forrassz rázkódásra leválik, aztán hol érintkezik, hol nem.Ha meg véletlenül meg futott rajta az ón, akkor meg annyira túlmelegítették, hogy a fólia kezd leválni. Azoknak a fekete doboznak amiket láttam belűről, a 90 % ától felfordult a gyomrom. De biztos én vagyok balszerencsés és túl ígényes.Az álltalam megnézett dobozok száma sem nagy, tehát bármi lehetséges...
Szevasztok!
A 250-es Tz-m alján kicsavartam az üres állás kapcsolást elősegítő golyós szerkezetű oldható kötésű csavarmenetes gyári megoldást (a pontos nevét nem tudom), ahol nem is annyira meglepődve (nehezen található meg az üres, és az is csak állóhelyben) tapasztaltam, hogy a rugó tetején nincs meg a golyó. A lyukban sem maradt, megnéztem. Kérdés, hogy kompletten kell cserélni a csavart, avagy elég a golyót pótolni, illetve csere után helyreáll-e a rend, vagy még egyéb beavatkozás is szükséges a "könnyű üreshez"? A másik gond, hogy a berúgókar indítás után nem megy vissza (rúg vissza) teljesen, hanem beindulás után krepegő, nyíró hangot hallat mindaddig, amíg kézzel vissza nem húzom. Mi lehet az oka?
Nos elektronikus fesszaboknál igen ritka jelenség, de elképzelhető amit Öregapó írt. Általában az integrált/nyákos kütyük vagy jók, vagy sem az alkatrészeik miatt, de ha van kedved pattintd szét a fesszabot, és nézd meg a forraszokat, hátha mégis.
Szerintem valószínűbb a vezték probléma.
A gerjesztő tekercset ha tudod, cseréld ki, nehogy akkor száljon el, amikor kellően messze vagy othonról.Az elektrónikus fesszabok egy része olyan technológiával van gyártva, hogy elképzelhető benne belső érintkezési hiba.Rossz forrasztás miatt. Ha ez mefelelő helyen van, akkor teljes gerjesztést tud adni magas fordulaton is.Ez megégeti a gerjesztő tekercset, az izzókat pedig tönkreteszi. Ha állandósul az állapot, felforr majd az aksi is.Hogy hogyan szűrd ki ezt a lehetőséget?!! Nem tudom. Azt se javaslom, hogy cseréld ki a fesszabot, mert az új is lehet forrasztási hibás.Sajnos sok a nagyon kisipari cucc a boltokban.max annyit tehetsz, hogy egy nagy teljesítményű megfelelő feszültségű zener diódát raksz plussz 6 voltra, ha megfut a fesz, a zener fisszafogaja, talán kis szerencsével így a bizti száll el, nem az aksi .De egy hét volt felett megszakító relé lenne a legjobb, ami túlfeszültségnél megszakítaná az áramkört a generátor után.Úgy kellene bekötni, hogy ha behúz, akkor behúzva tartsa magát.Ezekkel a megoldásokkal hiba esetén kis fordulaton haza tudsz vergődni, ha szerencséd van...Nekem az ETZmen volt túlfeszültség védelem, most a jawán még nincs.A túl áram védelem azért nem elég, mert az nem védi az izzókat és az aksit.Illetve az aksit valamennyire, de nem eléggé.Szerintem.
Köszönöm a válaszokat. Azt az elöbb nem írtam le, hogy elektronikus fesszabályzóm van, és a biztosítéktáblám ki van cserélve késes biztosítékosra. Az akksira én sem gondoltam. Mindjárt meg is nézem. Nektek mi a véleményetek, kicseréljem a megégett gerjesztőtekercset, vagy hagyjam. A töltésem 7 Volt, ami szerintem tökéletes.
Gabi
Jogos az aksi tipp is, ez simán lehet a jó öreg biztosítéktábla hibája.
A fesszabályzó érintkezője valóban beragadhatott.Sőt, a gerjesztő tekercs megégése erre utal. Ezenkívül van egy dolog, amire nem szoktunk gondolni, én se. Ha az aksi érintkezése megszűnik egy pillanatra, hirtelen megugorhat a feszültség járó motornál, mivel az akumlátor meglehetősen lekorlátozza a feszültséget.Ami viszont biztos: A gerjesztő tekercs menetzárlata miatt megnő a gerjesztő áram, de a gejesztő mágneses tér jóval kissebb lessz a kevesebb menetszám miatt, tehát a generátor kissebb feszültséget ad le, tehát az izzók nem égnek ki.Vagyis a gerjesztő tekercs menetzárlata vagy nem befolyásolja a feszültséget, vagy némelyik szabályzó esetén a feszültség csökken. Idővel a menetzárlatos gerjesztő tekercs teljesen leég, hiszen a szükséges teljesítmény leadásához nagyobb áram kell, mint amit elbír.Ilyenkor az izzók max akkor éghetnek ki, ha a menetzárlat egy pillanatra megszűnik.
Érintkezési hibára tippelek, vagy a fesszabályzó érintkezői meg vannak égve, és nem oldott ki időben a gerjesztésszabályzó. Amásik ok lehet, hogy a gerjesztótekercs vezetékén a lakkréteg idővel megég/lepattog, és ha a rázkódástól összeérnek a menetek, a menetzárlat miatt megnő a gerjesztőáram, és túltölt, még akkor is, ha a fesszabod jó.
Szerintem pillants be a feszab kupakja, alá.
Egy pillanatra valahol megszakadhatott egy vezeték a gerjesztö áramutban.Szerintem.Emiatt a tekercs meg adott egy akkora feszt hogy kiégtek az izzok.tipp
Sziasztok!
Tegnap cserben hagyott az MZ-m.
A probléma a következő: Kiverte a negatív(!) biztosítékot. Végignéztem rajta mindent egyedül az állórészen a gerjesztőtekercs volt megégve egy kicsit. Raktam bele másik biztosítékot, és működött tovább a motor. Rámértem később a töltésre és rendben volt minden. Van valami ötletetek, hogy mi lehetett a baj? Ja ami be volt kapcsolva izzó, az mind elszállt.
Gabi
A kékülést a nagy meleg tehát agyonhajtás nagy fordulaton a 40 fokban vagy olajszegény keverék és hasonlok okozhatják.
A másik a kromozás gyenge minősége utángyártott cuccoknál egyértelmü hogy bekövetkezik.
Hogy eltüntetni? Szereintem cseréld le :)))
de akinek jobb ötlete van ugyis irja majd
Hello mindenkinek!!!
A kérdésem az lenne hogy hogyan lehet a megkékült kipufogódobot és könyököt vissza polírozni és mi okozza a kékülést???
Üdv:Ervin
Köszönöm a hozzászólásokat! Ma nagy erőkkel ismét elkezdtem keresni hisz az uncsim 350 Jawa-ja ma készült el és én is megkaptam egy próba körre. Hát ez élmény volt! Mindenkinek ajánlom egy kör erejéig!
tOmyKa
Sziasztok!
HONDA NSR 125-ös mocihoz keresek fesz.szabályzót + egyenirányítót.
Olcsón postai úton kellene.
Ajánlatot küldjetek! Az E-mail címemre! / mr.blacki@freemail.hu /
Köszi mindenkinek!
Múltkor kérdeztem Babival kapcsolatban, már megcsináltam, a hiba oka az volt, hogy nem volt felület a röpsúlyokon, a 3-ból az egyiken abszolut 0-a. Kicseréltem, okés. Köszönöm a segítséget!
Szia Bambi!
Ha megvan még a 3.túlméretes gyári dugó(ETZ250),akkor vinném a hengert!Ha igen,hova és mikor?
Köszönettel:
Gyuri
Bambi!
Jövő hét elején otthon leszek szabin és szeretném elvinni hozzád a motoromat(ETZ 125),hogy átnézd,meg kellene bele egy 100-as főfúvóka,és be kellene állítani,mert szerintem sokat fogyaszt és keveset megy.Már próbáltam rajta egy-két dolgot,közepes eredménnyel.
Főleg a hétfő lenne jó,akkor úgy is kell bejönnöm Pestre.
Felhívhatlak ezügyben?
Előre is köszi:Ákos
Esetleg ez is jól jöhet:
http://www.hasznaltmotorok.hu/tesztmzetz.php
Ezért a pénzért már kaphatsz jót, ha nem kapkodod el.
Ha még nem volt ETZ -d, javaslom az
http://mzklub.hu -n a fórum részben van olyan, hogy Fontos tudnivalók az MZ-ről, és azon belül is, Mire figyelj oda ETZ 250 vásárlásakor. Igen hasznos dolog, ha még nem volt MZ-d, mert tapasztalt MZ -sek írták le.
UI:
Jól választottál :D
Peti:
kösz a kaburátoros képeket
nekiálltam elolvasni.
mostanság indul a drágám mindig és ez olyan jóóóóóó :))
igen, 80-hoz képest elég alacsonyra tetted a mércét. Én a 125-ös TS-em vettem 50-ért rendszámal, 2 év műszakival. Csak annyi volt a baja, hogy fúratni kellett volna.
Szerintem 80-ért már elég jót kaphatsz.
Nem teljesen igaz,az ólmos benzinnel kissebb a kopogási hajlam.
Sziasztok! Új vagyok itt de már is kéréssel pontosabban kereséssel fordulok hozzátok. A múlt héten sikerült eladnom a simsonomat így most keresem erősebb utódját. Egy 250-es ETZ-re gondoltam. Szabolcsban lakom így erre felé jó lenne a motor de hajdúba éppen eltudunk menni még érte. Ár-ban 70-80 E ft körülre gondoltam. Persze ezért az ár ért nem várok el műszakit meg lehet kis hiányossága de a motorja, elektronikája és a papírjai rendben legyenek. A hiányosság fogalomkörébe a festékkopás és apróbb javítható problémák tartoznak. Bukott motor kizárva. Előre is köszönöm a segítségeteket. emíl címem:tamastom@galamb.net Tel számom:
06304864534
Tamás
Ha pedig kell egyben ~5 Mb, akkor innen lehet letölteni, kb 10 perc múlva:
http://nemo.uw.hu/251karbi.rar
Megtaláltam a képeket a karbihoz, ezen a címen érhetők el:
http://kep.tar.hu/nemopeti/50105772
Sok sikert a beállításhoz
Ja az Más!!!! Akkor még egy jó kis motorozás is belefért! Annál nincs jobb!! A minnden napokból kilépteti az embert a motor. Aztán csak óvatosan!Üdv! MR.Blacki! / Jani/
MR.Blacki!
Nekem közelebb volt mint neked mért ne néztem volna meg ! Meg enyébként sem volt nagy kitérő mert motorral mentem !
Azért köszi, hogy megnézted!
Mr.Blacki!
Nincs nsr125-ös könyv a meróti könyvesboltban! Menéztem!
Hát! Kinek a pap kinek a papné.
Egyetértek veled, az ólompótló adelék, ahoyg azt mér sok szaklapban megírták telkjesen felesleges kétütemű motoroknál, mert nincs szelepszaár ill. szelepfészek, amit kennie kellene.
Bocsi az állórész nem csereszabatos.
(Meleg teszi ) :-)
Szia Dino!
A két forgorész kupossága az megegyezik!Tehát ha az egyiket leveszed akkor a másikat feltudod tenni! De a forgorész az nem ilyen egyszerű! Az nem csereszabatos egy az egyben.
ETZ 250 De Luxe fordulatszammero és kilometerora elado. Ár: 9000 HUF
de a 7598-as hozzászólásomre feleljen valaki, aki ilyeneket tud mérni, hogy kúposság pontosan. Mondjuk a felső kör meg az alsókör átmérőjét meg a magasságát kell mérni, nem???
meg az ólompótló adalék a ladába való.hogy a szelep ne csattogjon a helyén. Ez olyan, hogy ha öntesz kis hajtóműolajajt a hengerbe és beindítod egy nagyon rövid ideig azzal is nagyon egyenletes lesz a járása, mert valamennyire tömítő hatása is lehet....
szóval szerintem ólompótlót tényleg felelsleges beletenni. az is csak pénztárca vékonyító
Igen igazad van!A pénztárca Valóban vékonyabb lessz! Én elfelejtettem erre kitérni!
Az fog történni, hogy vékonyabb lesz a pénztárcád, de a motor teljesítménye nem fog ugrásszerűen megnőni! :)) Nagyjából semmi változás, ha nagyobb oktánszámú a benya, akkor jobban tűri a sürítést öngyulladás nélkül! De, ha nincs megbuherálva a géped, és a gyári a sürítési érték, akkor simán elég a 95-ös (vagy néhol lehet még talán találni 91-es keveréket (Nem tudom :D)).
De ha mondjuk tuningra szánnád rá magad, és növeled a kompressziót, akkor minél nagyobb az oktánszám anál kisebb a kopogásos égés valószinűsége.
De nem lehet a végtelenségig növelni, 12:1-es érték fölé már nem ajánlott, de ezt majd mások jobban tudják, én csak saccolom ezt a 12:1-es értéket. (A gyári kompresszióviszony 10,5:1, ha jól tudom)
Kicsit eltértem a konkrét kérdéstől, de ez van! :DDDDDDDDDD
Hali! Ha 98-as benyót tankolsz nincs semmi gond, csak kavard be a megszokot arányba. Én pl: tanloltam már SHEL V-POWERT is.Annyi.hogy egy kicsit több olajat tettem belle. A motor jobban ment és tisztító hatása is volt. De vigyázz!!!!!!!! Ne mindig V-powert tankolj mert hosszú távon nem tudom milyen hatással van a motorra. Én kb:3-4 havonta tankolok V-Powert ( Tisztító kúrának ) Ez persze függ attól is mennyit hajtod a gépet. Szerintem a 95-98-as benzinek megfelelő választás!
Még valami a Molnál Lehet kapni Ólompotlóadalékot (1000-1300 Ft)én mindig teszek bele. Próbáld ki, kicsit simábbá teszi a moci járását. Kifejezetten kétütemü mocikhoz.Nézd meg, próbáld ki. Nekem bevált!
Helló Mindenkinek!!
Volna egy kérdésem.
Előre bocsátom, hogy nem vagyok műszaki ember.
Az érdekelne, hogy eredetileg a motorom ETZ 251-es 88-as oktánszámú benzinhez lett kifejlesztve. Olyan már nincs, így 95-ös ből készítem a keveréket hozzá, ötvenest.
Mi van akkor, ha más üzemagyagot használok hozzá, 98-t, vagy egyéb a kutakon kaphazó Super, Pover és egyéb üzemanyagokat, természetesen dízelen kívül. És van olyan adalék amely emeli az oktánszámot. Ha azt teszek a keverékembe, mi fog történni.
Előre is Köszönöm, ha valaki megmagyarázza nekem ezeket a dolgokat.
Jó motorozást Mindenkinek!!!
A legálisat a netre gondoltam, mert ott ahol keresgéltem, csak fizetős volt.
Hümmm, egyszer elmegyek oda, köszönöm szépen!
Hali! Írtam válasz E-mailt!
Este visza nézek!Csáó! MR.Blacki
Az jó lenne mert én Tiszafüredi vagyok.
A moci gyártási éve 1991.
Köszi, hogy időt szakítsz az én problémámra! Üdv: Jani.
MR.Blacki!
De megnézheted a Maróti könyvesboltban Bp.20.ker.Nagykőrösi út !Ott biztosan kapsz hozzá valót !Nem tudom mikori a motorod ha azt beírod a fórumba akkor megnézem én neked ! Nekem valószinűleg közelebb van!
Köszi!Megnézem! Valamennyit konyítok angolul. Mégegyszer köszi!
Tisztelt MZ-motoros!
Maróti könyvesbolt bp. 20.ker Nagykőrösi út!
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|