hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 27. vasárnap 
Zita

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

tomóka
válasz erre | email2005-08-09 21:47:22
én is így csinálom , csak a mélyhûtõt hagyom ki. lejön , egy baszottnagy reccsenés kíséretében . nem kell megjedni nem szakad szét semmi !
sorszám: 7715 (35214)
(előzmény: pandagyik, 2005-08-09 19:40:39)

 
 
EVOGAME
válasz erre | email2005-08-09 21:38:58
Üdv mindenkinek!!!

Lenne egy kis problémám egy simóval.
Az elöző tulaj lecserélte a tekerceket, 12V-ra és valahogy egy kicsit teljesen más a bekötése mint a normál 6v-é. Ja bocsika ez egy S51E simo. Találtam egy rajzot de valahogy alig látok rajta valamit is...
Tudnátok esetleg segitenni, hogy mit kell még plusszban beiktatni a rendszerbe????

Előre is köszi szépen!!!
sorszám: 7714 (35212)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-08-09 19:40:39
Én a kuplungot agyonmelegytettem hőléggel a főtengelyt meg bedobtam a mélyhűtöbe mikor osszeraktam akkor simán ráhuzattam csavarral.Azóta semmi gond bár lehet hogy az életbe már nem szedem onnan le.
sorszám: 7713 (35208)
(előzmény: gabi80, 2005-08-09 16:33:45)

 
 
Peti
válasz erre | email2005-08-09 17:37:12
Mivel nekem volt, mindkettő, saját véleményem az, hogy az ETZ nagy előrelépst jelent a TS-hez képest. Jobb minden a 12V miatt, 5 sebességes, tárcsafékes...stb. Szerintem megéri cserélni, alkatrész is van hozzá többnyire.
sorszám: 7712 (35206)
(előzmény: gabi80, 2005-08-09 16:33:45)

 
 
gabi80
válasz erre | email2005-08-09 16:33:45
Kösz a tanácsot. Én is hasonlóképp szoktam meghúzni, de mégis leforgott. A krétázást azért kipróbálom, a savazás nekem túl brutálisnak tűnik. Majd meglátjuk...
Egyébként az ETZ használhatóság szempontjábol jobb mint a TS? Gondolkozok én is a cserén, már csak az alkatrészellátás miatt is.
sorszám: 7711 (35203)
(előzmény: Peti, 2005-08-09 13:03:36)

 
 
Peti
válasz erre | email2005-08-09 13:03:36
A kérdéseidből azt szűröm le, hogy pusztán azért akarsz csarélné főtengelyt, emrt lefogog a kuplungod. Emiatt még ne cserélj, 2 tuti módszert is hallottam:
1. fel lell polírozni krétaporral, és úgy ráhúzatni
2. sósavval meg kell maratni, és úgy ráhózatni

A brutálisabb múdszer szerint meg kell húzni kicsit flexel (ezt csak végső esetben)

Én a következtőképp szoktam lehúzatni:
-ha minden fentvan, teszek egy fadarabot a kuplung végére, és megütögetem körkörösen
- aztán beteszem a mocit 5. be (TS eket csak 4. be ;) )
- öcsémet ráültetem hátra, meg közben tapossa a féket, és egy fadarabot szoktam a küllőkhöz tenni pluszban
- aztán ráteszem a krovát, meg egy akkora vízvezetékcsövet, amekkora otthon van, és amígy nem folyik a leve... azért csak érzéssel, de nincs nyomaték kulcsom
sorszám: 7710 (35196)
(előzmény: gabi80, 2005-08-09 09:59:27)

 
 
Peti
válasz erre | email2005-08-09 12:56:11
Szerintem a moped91.hu címen találsz, amúgy ők dunaharasztiban vannak. Dunaföldváron már biztosan nincs, esetleg még Soltvadkerten a Mo-fa kernél, vagy pesten valahol.
sorszám: 7709 (35195)
(előzmény: gabi80, 2005-08-09 09:53:18)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-08-09 12:41:35
kuplung lehúzóval próbáltad már ?? :-))
sorszám: 7708 (35194)
(előzmény: gabi80, 2005-08-09 09:59:27)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2005-08-09 11:46:49
Hali!
MZ-TS 150 fúrt henger, új dugattyú, 2 új gyűrű, csapszeg, 24-es torokátmérőjű karburátor eladó. Együtt 6000 magyar forint.
sorszám: 7707 (35189)

 
 
gabi80
válasz erre | email2005-08-09 09:59:27
Még egy dolog.

A kuplungot ti hogy szoktátok lehúzatni? A javítási könyv szerint 100 Nm-es nyomatékkal kell lehúzatni. Én a lánckereket szoktam megfogni, de nem tartom valami jó megoldásnak. Valami más ötlet?
sorszám: 7706 (35185)

 
 
gabi80
válasz erre | email2005-08-09 09:53:18
Peti!

250-es TS-em van. Egy jó hengerfejre és egy olyan főtengelyre lenne szükségem, aminek jó a kuplungkúpja. A hajtókar nem érdekes, van egy gyári új.Van valami ötleted, hogy hol találnék ilyet?

Gabi
sorszám: 7705 (35184)
(előzmény: Peti, 2005-08-08 14:56:00)

 
 
Rider
válasz erre | email2005-08-09 07:24:52
Szia Ember,
A kipuff érdekel, majd hívlak.
sorszám: 7704 (35183)
(előzmény: Ember, 2005-08-08 22:21:25)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-08-09 00:36:10
Ugyvan!

BANt neki! :-)
sorszám: 7703 (35176)
(előzmény: rebel56, 2005-08-08 21:12:26)

 
 
Ember
válasz erre | email2005-08-08 22:21:25
Eladó egy újszerű FutárPeti féle ETZ 250 KIPUFFANCS 3000FT-ért, Egy liter originál csomagolású Castrol teló olaj 1000FT-ért és egy alig használt(10km) 125/150-es ETZ-re való BING karbi 17.000FT-ért! A három együtt csak 20.000FT!
Budapest 06/30-564-13-08
mcett@freemail.hu
sorszám: 7702 (35165)

 
 
rebel56
válasz erre | email2005-08-08 21:12:26
BANt neki! :-)
sorszám: 7701 (35157)

 
 
válasz erre | email2005-08-08 19:19:03
Eladó ETZ 250 bontásából nagyon sok alkatrész!!
Pl: váz papírokkal, komplett gyújtás,
Komplett első teló, műszerek, ülés, lámpák, karbi stb...... NAGYONON SOK DOLOG! HÍVJVAGY ÍRJ INFÓÉRT!!
0630 4096093

SIMSON ra, MZ re és JAWA ra minden ami kell!! Tuningok, tuning settek, blokk illetve váz alkatrészek kiegészítők, tükrök, gumik, akksik, csapágyak, kipufogók, hengerek,főtengyelyek, gyertyák stb..!! Tényleg MINDEN!! BONTOTT illetve ÚJ GYÁRI ÉS UTÁNGYÁRTOTT ALKATRÉSZEK!
Bp-en 5000 ft felett ingyenes kiszállítással!! Postai Utánvéttel is!
0630/4096093


sorszám: 7700 (35147)

 
 
válasz erre | email2005-08-08 19:16:08
SIMSON ra, MZ re és JAWA ra minden ami kell!! Tuningok, tuning settek, blokk illetve váz alkatrészek kiegészítők, tükrök, gumik, akksik, csapágyak, kipufogók, hengerek,főtengyelyek, gyertyák stb..!! Tényleg MINDEN!! BONTOTT illetve ÚJ GYÁRI ÉS UTÁNGYÁRTOTT ALKATRÉSZEK!
Bp-en 5000 ft felett ingyenes kiszállítással!! Postai Utánvéttel is!
0630/4096093


sorszám: 7699 (35146)

 
 
ttibcsi
válasz erre | email2005-08-08 19:07:43
Nem tudja véletlenül valaki, hogy hol lehet a neten leírást találni az üvegszálas műanyag és a forma készítéséről?
sorszám: 7698 (35144)

 
 
chicken
válasz erre | email2005-08-08 15:54:42
Köszönöm a hozzászólást.. Megnézem.
sorszám: 7697 (35135)
(előzmény: Peti, 2005-08-08 15:51:04)

 
 
Peti
válasz erre | email2005-08-08 15:51:04
Amit írsz szerintem nem feltétlenül gyújtás gond lehet, bár az is okzhatja.
Tippjeim:
- megszakító/kondenzátor probléma, ha ezek jók, és a beállításuk is, esetleg trafó
- túl kicsi alapjárat, és az ezzel összefüggésben lévő fúvókák, esetleg karbi dugulás

Hasonló produkciót láttam már, mikor a trafó és a gyújtókábel csatlakozásánál a kábel meg volt zöldülve, esetleg azt is érdemes megnézni.

De ha kipörög rendesen, akkor valószínűbbnek tartom a karbi gondot.
sorszám: 7696 (35134)
(előzmény: chicken, 2005-08-08 15:06:47)

 
 
chicken
válasz erre | email2005-08-08 15:06:47
Sziasztok!
Segítségre lenen szükségem.
Van egy 250 -e ETZ -m és a következő hibát produkálja.
Míg be nem melegszik a motor hibátlanul jár, majd ezután a gyujtás ki ki hagy néha. Ha huzogazom a gázt akkor jár a motor de ha visszaveszem akkor szinte nem is akar pöffeni inkább mindha le akarna állni. Ez menet közben is igaz. Ha hózom a gázt akkor szépen megyünk (legalább is nem tünt fel hogy kihagyna) de ahogy elveszem a gázt, motorfék, és szünet majd egy pöffenet megint szünet.. Ez miatt nagyon rángat be kell húzni a kuplungot és huzogatni a gázt... Melegszik a kondi vagy mi lehet? Van valakinek ötlete?
Köszi!
sorszám: 7695 (35133)

 
 
Peti
válasz erre | email2005-08-08 14:56:00
Kétségtelenül nagy és jó élmény, mikor beröffen, de iszonyatosan költséges, a saját konkrét példám:
TS250:
1000 azaz ezer FT ért vettem, egy trágyadomb tetejéről (nem vicc!) mindent eredetire csináltam, plussz a papírmunka, a festés kivételével mindent én csináltam, így olyan 180-200 ezer lett a vége. Tavaj adtam el anyagi okok miatt 80 ezerért.
ETZ250:
9000 FT-ért vettem, egy kosárban, és 2 vödörben volt+ a váz. Szintén nem én festettem, de minden mást igen, jelenleg szintén 180-190 ezerbe van benne.

Ezért mondtam, ha neki van rá kerete, és idegzete, akkor hajrá, de ha valamelyik nincs, akkor felejtse el.
sorszám: 7694 (35131)
(előzmény: gabi80, 2005-08-08 14:34:33)

 
 
gabi80
válasz erre | email2005-08-08 14:34:33
Hali!

Csatlakozom Petihez a véleményemmel. Aki csinált már ilyet csak az tudja, hogy mennyi utánajárással bajjal jár is ez a dolog. Ha mindent gyárira akarsz megcsinálni, akkor még 100000 fölé is simán libbenhetsz, nem beszélve a rengeteg utánajárásról. Annál szebb viszont nincs mikor megszólal a halottaiból feltámadt motor... Szerintem egyedül ezért érdemes csinálni.

Gabi
sorszám: 7693 (35130)
(előzmény: ADDI, 2005-08-08 12:33:17)

 
 
Peti
válasz erre | email2005-08-08 12:59:52
TS -em, sajnos/hálistennek, már nincsen, így azt nem tudom megmérni, de biztos igazad lehet, mert alkatrészboltban is külön láttam a TS és ETZ bütyköt az árlistán, így valószínűleg különböznek, tehát, ha te mérted, akkor biztos úgy is van, és a TS -nél mindegy, merre tekered.

Amúgy magamtól jutott eszembe, nem kellett asszony memóriát igénybevennem :D
sorszám: 7692 (35122)
(előzmény: Keats, 2005-08-08 00:21:20)

 
 
Peti
válasz erre | email2005-08-08 12:53:40
Tapasztalataim alapján, ha ingyen elhozod, és mindent magad csinálsz, az alkatrészek, meg a papírmunka, akkor is jóval meghaladja egy kifogástalan állípotban lévő ES vagy akár ETZ árát.
Bár én 2szer is megcsináltam az őjjáélesztést (Egy TS250 és egy ETZ250 esetén), nem javaslom, mert a papírmunka nagyon szopatós, a pénztárcáddal meg leszámol a javítás.
sorszám: 7691 (35120)
(előzmény: ADDI, 2005-08-08 12:33:17)

 
 
ADDI
válasz erre | email2005-08-08 12:33:17
Srácok, szerintetek mennyit szabad/érdemes adni egy olyan 125-ös Es MZ-ért, ami 25 éve nem mozdult, a festése már eléggé kopott, a rozsda pedig már átvette a hatalmat az egész gépen. Nyilván minden gumi alkatrész cserés, a henger meg szintén lutri. Elvileg a dinamón kívül üzemképes volt annak idején. Ha meg szeretném csinálni, akkor várhatóan mennyi bosszúságot fog okozni az alkatrész-ellátás, beszerzés, s főleg mennyire költséges móka? Érdemes lelkes kezdőként belevágni, vagy felejtős?
sorszám: 7690 (35117)

 
 
Keats
válasz erre | email2005-08-08 00:21:20
Kedves Peti!
Igen a forgásirányt a gyujtás felöli oldalon nézed ,és tényleg az óra mutató járásával megegyezik! Köszönöm neked vagy az asszonykádnak hogy nem felejtetted el a megnézését a dolognak! De viszont én is megnéztem a dolgot az enyémen ami nem kopott mert mielött vettem akkor újították fel és egy ts-en ami szét van hajtva és "lóg a bele szegénynek" és mikrométerrel megmértem hogy mi a különbség!
Kapaszkodj!
Az enyémet beállítva a módszereddel mikrométerrel mérve ugyan azt azt az értéket kaptam forgásirányosan tekerve a főtengelyt! Viszont a ts-nél nagyon nem ! Annál az általad előírt 3mm helyett 3,8 mm lett az előgyujtási érték és ezt valjuk be nem kicsi eltérés!
Nem nyitok újabb vitát ezt nem ezért mondtam csak figyelmeztettelek hogy egy kopottabb gépnél érdemes forgásirányosan is leellenőrizni a beállításodat!
Tisztelettel és köszönettel Keats!!!!!!
sorszám: 7689 (35108)
(előzmény: Peti, 2005-08-07 20:23:02)

 
 
Peti
válasz erre | email2005-08-07 20:23:02
Kedves Keats!
Képzeld, nem felejtettem el megmérni az előgyújtás dolgot, és a hétvégén 4 motoron is állítottam, ezért mind a 4et megmértem.
A mérést így csináltam:
- beállítottam a cikkembent leírt módon, visszafelé hajtva a főtengelyt, 3mm-is, és itt zárjon a megszakító
- aztán előrefelé hajtva a főtengelyt míg 3mm -el nem megy a holtpont alá a dugó, és megmértem a hézagot (merthogy itt nem volt zára a megszakító) az eredmény minden mocin ~0,4 mm lett.
Ennek fényében azt tudom mondani, hogy lényeges, merre hajtja az ember a főtengelyt.

Apropó forgásirány (lehet, hogy ezt értettük félre) én úgy tudom, hogy az MZ forgásiránya gyújtás oldalon nézve megegyezik az óramutatóval. Öreg szakik ezt úgy mondják, hogy a gyújtásfelől lehet minden motort bekurblizni (merthogy a kurblit erre tekernéd).
sorszám: 7688 (35091)

 
 
Peti
válasz erre | email2005-08-07 20:14:11
Persze, hogy önthetsz, és valószínűleg jobb is lesz tőle, csak eléggé drága játék sztem.
Amúgy fullszintis cimboráim szerint 1:70 -től akár 1:100 -ig arányban is keverhető, mert jobb a kenése, mint a sima ásványinak.
sorszám: 7687 (35090)
(előzmény: zwicki, 2005-08-06 17:14:12)

 
 
mcmad
válasz erre | email2005-08-07 11:25:10
Sziasztok!
Van vkinek 1 eladó ETZ 250-es berugókarja lehetőleg Budapesten a mai napon? Sűrgős lenne!
06 20 455 71 50
Előre is köszi!

Mc Mad
sorszám: 7686 (35085)

 
 
zwicki
válasz erre | email2005-08-06 17:14:12
Sziasztok! Abban kellene nekem egy kis segítség, hogy az egyik haverom mondta, miszerint a 125-ös MZ-mbe önthetek 95ös benzin + szintetikus olaj keveréket. Nektek erről mi a véleményetek? Segítséget a zwicki@citromail.hu címre írjatok, mert csak wapon tudok emailt olvasni! Köszi
sorszám: 7685 (35053)

 
 
ttibcsi
válasz erre | email2005-08-06 15:39:55
Ráteszel egy mérőműszert a gyújtótrafóra és amikor a feszültség 12V-ról 0-ra változi vagy 0-ról 12-re, akkor adja a szikrát. Ugyan úgy kell szinte mint a megszakítósnál csak itt nincs megszakítóhézag.
sorszám: 7684 (35050)
(előzmény: csaner, 2005-08-06 00:48:23)

 
 
MZ-motoros
válasz erre | email2005-08-06 11:27:18
Tényleg kibír akkora többletterhelést?
sorszám: 7683 (35042)
(előzmény: bambi99, 2005-08-05 22:56:56)

 
 
csaner
válasz erre | email2005-08-06 00:48:23
Hello Mindenkinek!!!
Kérdésem , hogyan lehet beállítani az MZ az elektronikus gyújtást????
Köszi sürgős lenne!!!!
sorszám: 7682 (35039)

 
 
bambi99
válasz erre | email2005-08-06 00:42:50
Az egyik versenyzőm gépészmérnök,és ővele készítjük a dobokat,a MAMI iskolának a számítógépes programját is számításba véve.sajna sokat tesztelünk mert a ezek a számítógépes kütyük sem az igaziak
sorszám: 7681 (35038)
(előzmény: Tomka18, 2005-08-05 23:11:35)

 
 
Tomka18
válasz erre | email2005-08-05 23:11:35
Bambi és van rezo terveződ amit egyzerű használni és naggyából pontos adatokat ad?
sorszám: 7680 (35026)
(előzmény: bambi99, 2005-08-05 22:54:44)

 
 
bambi99
válasz erre | email2005-08-05 22:56:56
nem kell hajtókart cserélni.külőmben is a hajtókar hosszításával nem nő a lökethosz,csak dugó csere van és fúrás.kb8-10000 ft
sorszám: 7679 (35024)
(előzmény: Indian, 2005-08-05 13:59:33)

 
 
MZ-motoros
válasz erre | email2005-08-05 22:55:11
Szerintem biztos h kell! Meg nem biztos h rámegy, 250-esre rámyegy az tuti
sorszám: 7678 (35023)
(előzmény: Indian, 2005-08-05 13:59:33)

 
 
bambi99
válasz erre | email2005-08-05 22:54:44
nincs
sorszám: 7677 (35022)
(előzmény: Tomka18, 2005-08-05 11:58:17)

 
 
bambi99
válasz erre | email2005-08-05 22:54:10
Ettől még nem fog igazán gyorsabban menni,de jobban veszi a fordulatott,és gáz elvételkor hamarább visszaesik a fordulat,ami versenyzésnél hasznos másodperceket eredményez
sorszám: 7676 (35021)
(előzmény: Dino, 2005-08-05 11:41:44)

 
 
Keats
válasz erre | email2005-08-05 22:15:16
Kedves Indian!
Szerintem nem a löket változik meg hanem a furat! Mert ha a löket változna akkor a nagyobb főtengelynek nagyobb forgattyús ház kéne és ahhoz pedig más blokk!! Ezért szerintem a furat változik!
Keats
sorszám: 7675 (35017)
(előzmény: Indian, 2005-08-05 13:59:33)

 
 
IpariEgyenaram
válasz erre | email2005-08-05 14:51:03
Helló !!!
Valaki tudna nekem küldeni mz ts 125/150 és mz etz 125/150 kiterített hengerpalást képet ? H valaki tud akkor az e mail címemre légyszives küldje el !
Előre is köszönöm !!
CSá !!!
sorszám: 7674 (34993)

 
 
Indian
válasz erre | email2005-08-05 13:59:33
sziasztok!

kérdésem az lenne hogy ha 251etz-re 300-as hengert rakok akkor kell-e hajtókart cserélni, mivel hogy megváltozik a lökethossz? egyébként mennyibe kerül kb egy ilyen?
sorszám: 7673 (34990)

 
 
Tomka18
válasz erre | email2005-08-05 11:58:17
Bambi és neked megvan a MOTA és a TSR nevezetű 2 ütemű motor tuningprogram?
sorszám: 7672 (34982)
(előzmény: bambi99, 2005-08-05 01:12:06)

 
 
Dino
válasz erre | email2005-08-05 11:41:44
Bambi mestertől én meg azt akarom megkérdezni, mert értesz hozzá, hogy van ugye olyan MZ tuning is (Mz klubbos lapon láttam), hogy a főtengelyből esztergálunk le (könnyítjük le). Ettől elvileg jobban fog menni a gép. De miért? mert az tiszta, hogy a kisebb forgó tömeg kisebb pörgettyűs hatás meg hogy ennyivel levesebbet kell gyorsítania és vinnie és megforgatnia a motornak. De úgy pontosan nem értem, hogy miért olyan jó ez? Mármint ettől miért fog jobban menni? Kössz előre is.
sorszám: 7671 (34980)
(előzmény: bambi99, 2005-08-05 01:12:06)

 
 
bambi99
válasz erre | email2005-08-05 01:12:06
Nem kész programmal dolgozom,hanem egyedi tuningot használok,és ehez használok külőmböző kisegítő programot,vagy leírásokat.
sorszám: 7670 (34960)
(előzmény: Tomka18, 2005-08-04 23:37:13)

 
 
Tomka18
válasz erre | email2005-08-04 23:37:13
Hello
Bambi te ha jól tudom foglalkozol tuningal. Ha igen akkor milyen programmal tervezel(ha programmal csinálod)??
sorszám: 7669 (34951)
(előzmény: bambi99, 2005-08-04 21:43:53)

 
 
MR.Blacki
válasz erre | email2005-08-04 22:28:29
Nem!!!!!!!!!! A nitró!!!!!!!!
sorszám: 7668 (34942)
(elözmény: ADDI, 2005-08-04 19:03:32)

 
 
bambi99
válasz erre | email2005-08-04 21:43:53
Bocs a telefonom:06203420977.azért a jövő héten,mert kényszer szabin vagyok,és nincs bekapcsolva a héten.De itt elérhető vagyok.üdv bambi
sorszám: 7667 (34936)
(előzmény: bambi99, 2005-08-04 21:40:48)

 
 
bambi99
válasz erre | email2005-08-04 21:40:48
leveleket nem olvasok,ha valamire szükséged van írd ide,vagy jövő héten telefonon elérhető vagyok.üdv bambi
sorszám: 7666 (34935)
(elözmény: ADDI, 2005-08-04 21:07:36)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu