:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
SIMSON ra, MZ re és JAWA ra minden ami kell!! Tuningok, tuning settek, blokk illetve váz alkatrészek kiegészítők, tükrök, gumik, akksik, csapágyak, kipufogók, hengerek,főtengyelyek, gyertyák stb..!! Tényleg MINDEN!! BONTOTT illetve ÚJ GYÁRI ÉS UTÁNGYÁRTOTT ALKATRÉSZEK!
Bp-en 5000 ft felett ingyenes kiszállítással!! Postai Utánvéttel is!
0630/4096093
Nem tudja véletlenül valaki, hogy hol lehet a neten leírást találni az üvegszálas műanyag és a forma készítéséről?
Köszönöm a hozzászólást.. Megnézem.
Amit írsz szerintem nem feltétlenül gyújtás gond lehet, bár az is okzhatja.
Tippjeim:
- megszakító/kondenzátor probléma, ha ezek jók, és a beállításuk is, esetleg trafó
- túl kicsi alapjárat, és az ezzel összefüggésben lévő fúvókák, esetleg karbi dugulás
Hasonló produkciót láttam már, mikor a trafó és a gyújtókábel csatlakozásánál a kábel meg volt zöldülve, esetleg azt is érdemes megnézni.
De ha kipörög rendesen, akkor valószínűbbnek tartom a karbi gondot.
Sziasztok!
Segítségre lenen szükségem.
Van egy 250 -e ETZ -m és a következő hibát produkálja.
Míg be nem melegszik a motor hibátlanul jár, majd ezután a gyujtás ki ki hagy néha. Ha huzogazom a gázt akkor jár a motor de ha visszaveszem akkor szinte nem is akar pöffeni inkább mindha le akarna állni. Ez menet közben is igaz. Ha hózom a gázt akkor szépen megyünk (legalább is nem tünt fel hogy kihagyna) de ahogy elveszem a gázt, motorfék, és szünet majd egy pöffenet megint szünet.. Ez miatt nagyon rángat be kell húzni a kuplungot és huzogatni a gázt... Melegszik a kondi vagy mi lehet? Van valakinek ötlete?
Köszi!
Kétségtelenül nagy és jó élmény, mikor beröffen, de iszonyatosan költséges, a saját konkrét példám:
TS250:
1000 azaz ezer FT ért vettem, egy trágyadomb tetejéről (nem vicc!) mindent eredetire csináltam, plussz a papírmunka, a festés kivételével mindent én csináltam, így olyan 180-200 ezer lett a vége. Tavaj adtam el anyagi okok miatt 80 ezerért.
ETZ250:
9000 FT-ért vettem, egy kosárban, és 2 vödörben volt+ a váz. Szintén nem én festettem, de minden mást igen, jelenleg szintén 180-190 ezerbe van benne.
Ezért mondtam, ha neki van rá kerete, és idegzete, akkor hajrá, de ha valamelyik nincs, akkor felejtse el.
Hali!
Csatlakozom Petihez a véleményemmel. Aki csinált már ilyet csak az tudja, hogy mennyi utánajárással bajjal jár is ez a dolog. Ha mindent gyárira akarsz megcsinálni, akkor még 100000 fölé is simán libbenhetsz, nem beszélve a rengeteg utánajárásról. Annál szebb viszont nincs mikor megszólal a halottaiból feltámadt motor... Szerintem egyedül ezért érdemes csinálni.
Gabi
TS -em, sajnos/hálistennek, már nincsen, így azt nem tudom megmérni, de biztos igazad lehet, mert alkatrészboltban is külön láttam a TS és ETZ bütyköt az árlistán, így valószínűleg különböznek, tehát, ha te mérted, akkor biztos úgy is van, és a TS -nél mindegy, merre tekered.
Amúgy magamtól jutott eszembe, nem kellett asszony memóriát igénybevennem :D
Tapasztalataim alapján, ha ingyen elhozod, és mindent magad csinálsz, az alkatrészek, meg a papírmunka, akkor is jóval meghaladja egy kifogástalan állípotban lévő ES vagy akár ETZ árát.
Bár én 2szer is megcsináltam az őjjáélesztést (Egy TS250 és egy ETZ250 esetén), nem javaslom, mert a papírmunka nagyon szopatós, a pénztárcáddal meg leszámol a javítás.
Srácok, szerintetek mennyit szabad/érdemes adni egy olyan 125-ös Es MZ-ért, ami 25 éve nem mozdult, a festése már eléggé kopott, a rozsda pedig már átvette a hatalmat az egész gépen. Nyilván minden gumi alkatrész cserés, a henger meg szintén lutri. Elvileg a dinamón kívül üzemképes volt annak idején. Ha meg szeretném csinálni, akkor várhatóan mennyi bosszúságot fog okozni az alkatrész-ellátás, beszerzés, s főleg mennyire költséges móka? Érdemes lelkes kezdőként belevágni, vagy felejtős?
Kedves Peti!
Igen a forgásirányt a gyujtás felöli oldalon nézed ,és tényleg az óra mutató járásával megegyezik! Köszönöm neked vagy az asszonykádnak hogy nem felejtetted el a megnézését a dolognak! De viszont én is megnéztem a dolgot az enyémen ami nem kopott mert mielött vettem akkor újították fel és egy ts-en ami szét van hajtva és "lóg a bele szegénynek" és mikrométerrel megmértem hogy mi a különbség!
Kapaszkodj!
Az enyémet beállítva a módszereddel mikrométerrel mérve ugyan azt azt az értéket kaptam forgásirányosan tekerve a főtengelyt! Viszont a ts-nél nagyon nem ! Annál az általad előírt 3mm helyett 3,8 mm lett az előgyujtási érték és ezt valjuk be nem kicsi eltérés!
Nem nyitok újabb vitát ezt nem ezért mondtam csak figyelmeztettelek hogy egy kopottabb gépnél érdemes forgásirányosan is leellenőrizni a beállításodat!
Tisztelettel és köszönettel Keats!!!!!!
Kedves Keats!
Képzeld, nem felejtettem el megmérni az előgyújtás dolgot, és a hétvégén 4 motoron is állítottam, ezért mind a 4et megmértem.
A mérést így csináltam:
- beállítottam a cikkembent leírt módon, visszafelé hajtva a főtengelyt, 3mm-is, és itt zárjon a megszakító
- aztán előrefelé hajtva a főtengelyt míg 3mm -el nem megy a holtpont alá a dugó, és megmértem a hézagot (merthogy itt nem volt zára a megszakító) az eredmény minden mocin ~0,4 mm lett.
Ennek fényében azt tudom mondani, hogy lényeges, merre hajtja az ember a főtengelyt.
Apropó forgásirány (lehet, hogy ezt értettük félre) én úgy tudom, hogy az MZ forgásiránya gyújtás oldalon nézve megegyezik az óramutatóval. Öreg szakik ezt úgy mondják, hogy a gyújtásfelől lehet minden motort bekurblizni (merthogy a kurblit erre tekernéd).
Persze, hogy önthetsz, és valószínűleg jobb is lesz tőle, csak eléggé drága játék sztem.
Amúgy fullszintis cimboráim szerint 1:70 -től akár 1:100 -ig arányban is keverhető, mert jobb a kenése, mint a sima ásványinak.
Sziasztok!
Van vkinek 1 eladó ETZ 250-es berugókarja lehetőleg Budapesten a mai napon? Sűrgős lenne!
06 20 455 71 50
Előre is köszi!
Mc Mad
Sziasztok! Abban kellene nekem egy kis segítség, hogy az egyik haverom mondta, miszerint a 125-ös MZ-mbe önthetek 95ös benzin + szintetikus olaj keveréket. Nektek erről mi a véleményetek? Segítséget a zwicki@citromail.hu címre írjatok, mert csak wapon tudok emailt olvasni! Köszi
Ráteszel egy mérőműszert a gyújtótrafóra és amikor a feszültség 12V-ról 0-ra változi vagy 0-ról 12-re, akkor adja a szikrát. Ugyan úgy kell szinte mint a megszakítósnál csak itt nincs megszakítóhézag.
Tényleg kibír akkora többletterhelést?
Hello Mindenkinek!!!
Kérdésem , hogyan lehet beállítani az MZ az elektronikus gyújtást????
Köszi sürgős lenne!!!!
Az egyik versenyzőm gépészmérnök,és ővele készítjük a dobokat,a MAMI iskolának a számítógépes programját is számításba véve.sajna sokat tesztelünk mert a ezek a számítógépes kütyük sem az igaziak
Bambi és van rezo terveződ amit egyzerű használni és naggyából pontos adatokat ad?
nem kell hajtókart cserélni.külőmben is a hajtókar hosszításával nem nő a lökethosz,csak dugó csere van és fúrás.kb8-10000 ft
Szerintem biztos h kell! Meg nem biztos h rámegy, 250-esre rámyegy az tuti
Ettől még nem fog igazán gyorsabban menni,de jobban veszi a fordulatott,és gáz elvételkor hamarább visszaesik a fordulat,ami versenyzésnél hasznos másodperceket eredményez
Kedves Indian!
Szerintem nem a löket változik meg hanem a furat! Mert ha a löket változna akkor a nagyobb főtengelynek nagyobb forgattyús ház kéne és ahhoz pedig más blokk!! Ezért szerintem a furat változik!
Keats
Helló !!!
Valaki tudna nekem küldeni mz ts 125/150 és mz etz 125/150 kiterített hengerpalást képet ? H valaki tud akkor az e mail címemre légyszives küldje el !
Előre is köszönöm !!
CSá !!!
sziasztok!
kérdésem az lenne hogy ha 251etz-re 300-as hengert rakok akkor kell-e hajtókart cserélni, mivel hogy megváltozik a lökethossz? egyébként mennyibe kerül kb egy ilyen?
Bambi és neked megvan a MOTA és a TSR nevezetű 2 ütemű motor tuningprogram?
Bambi mestertől én meg azt akarom megkérdezni, mert értesz hozzá, hogy van ugye olyan MZ tuning is (Mz klubbos lapon láttam), hogy a főtengelyből esztergálunk le (könnyítjük le). Ettől elvileg jobban fog menni a gép. De miért? mert az tiszta, hogy a kisebb forgó tömeg kisebb pörgettyűs hatás meg hogy ennyivel levesebbet kell gyorsítania és vinnie és megforgatnia a motornak. De úgy pontosan nem értem, hogy miért olyan jó ez? Mármint ettől miért fog jobban menni? Kössz előre is.
Nem kész programmal dolgozom,hanem egyedi tuningot használok,és ehez használok külőmböző kisegítő programot,vagy leírásokat.
Hello
Bambi te ha jól tudom foglalkozol tuningal. Ha igen akkor milyen programmal tervezel(ha programmal csinálod)??
Nem!!!!!!!!!! A nitró!!!!!!!!
Bocs a telefonom:06203420977.azért a jövő héten,mert kényszer szabin vagyok,és nincs bekapcsolva a héten.De itt elérhető vagyok.üdv bambi
leveleket nem olvasok,ha valamire szükséged van írd ide,vagy jövő héten telefonon elérhető vagyok.üdv bambi
Tegnap hozzászólt, ott megtalálod. Bár én néhány napja írtam neki, még nem válszolt (nem kritika!!!).
Hello
Valaki tudja Bambi email cimét?
(Ha jól tudom MZ tuningal foglalkozik)
Az a süvítő hang nem a TURBÓ esetleg?! :PPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP
Helló mindenkinek!
Lenne egy kis problémám!
Van nekem egy Simson SB 51-em és kb 3-hónapja volt teljesen felújítva / fúratás, csapágyak, szimering, STB../ Egyszóval teljes generál.
Nos 3 -hónapja állandóan hallok valami süvitő hangot.Olyan csapágy hangot!
Mielőt valaki előre ítélkezne a csapágyak első osztályúak és nagy igénnyel lett összerakva. Nem úgy hogy /jó van az!/Kíméletesen járattam be a mocit is.
Én az olajra gyanakszom.
Ti milyen olajat használtok?
Állítólag amit én tettem bele az kifejezetten kétüttemű moci hoz van és jó minöségű.
Még valami!
Fúratás után ajánlották a gyürűk cseréjét kb 1000 km után mert hamarabb köpik a henger "érdessége" miatt. Szerintetek ez szükségszerű?
Végülis kárt nem csinálok ha kicserélem és nem nagy összeg. Mondjatok valamit!
20-h körül vissza jövök!
A rogó belsejében lávő műanyag cső, az gyárilag bennevan mindeben, ha külsó burkolatos, az vagy extrás kivitwel, vagy avlóban pl tropy, moped91.hu -n láttam krómosat is, és műanyagot is (MZ->Teleszkóp alkatrésszek asszem)
A burkolt hátsó telszkópok szerintem a Trophy MZ-k ről származnak, mert azok korai változatain yolan volt, de lehet tévedek és vmi utángyártott burkolat is beszerezhető.
Bármien mociba, aminek a vázon van a negatív (test),generátora van és a feszültség stimmel.
Pl:
ETZ -összes válfaja, Jawa (a TwinSportba asszem okés, a többit nem tudom)
Hello mindenkinek!!!
Havernál garázs takarítás közben találtam egy Tungsram elektonikus feszültség szabályozót melyet a kaposvári elektroncsőgyárban készítettek!!!A használati utasításban azt írja ,idézem:"az elektronikus feszültségszabályozó negatív testelésű,pozitív előgerjesztésű,csillagpontról pozitív gerjesztésű generátorok szabályozására alkalmas"!!!Kérdésem milyen motorokba lehet beszerelni (csak szocimotorok érdekelnek)?? A használati utasításban az ajánlot járművek:Wartburg,Barkas,IFA,Robur!!!
:)))))
Sok 250-es ETZ-n láttam már, hogy a hátsó teleszkóp be van burkolva. Milyen teleszkóp van rajta, vagy hol lehet rá burkolatot venni?
Basszus, most néztem a Moped91 honlapját, és tisztára elélveztem :D
Egy csomó olyan kurens kis kapróságuk van, amit sehol sem találtam eddig.
Köszi a tippet :D
Én a mofakeres cuccokkal eddig 99% -ig meg voltam elégedve.
A maradék 1% -ból pedig leszűrtem, és erősen ajánlom, bár nehéz ezt kimondani, de Fesszabályzóból CSAKIS MAGYAR!
Mert a törökből 2-t a németből 3-t vittem vissza.
Jaja, de az nekem benne van az "adja magát" kategóriában. :D
Szevasztok!
A Mofaker és a Moped91 ugyan olyan minőségű alkatrészket árul? Mert ETZ 13-as lánckerék Mofakertől 1050 Ft lett volna, Mopedtől 650 volt. Nekem most kell cserélnem berugó fogasívet, racsnikereket, racsni lemezt, kis kuplung lánckereket. Lehet, hogy jobb minőségú a Mofakernél, akkor gondolom érdemes ott venni. Köszi
A csavarban lévő luk átmérőjének megfelelő golyót kell beletenni.
Öcsémnek most tettem fel Bing -et, mert már nem kaptam csatosat, enyémen csatos van így tapasztalatból tudom:
gyakorlatilag szinte észrevehetetlen a különbség talán kicsit dinamikusabb, és simább a járása, emrt jobb a keverése, mint a csatosnak.
Javaslat:
A Bing asszem ~30 ropi volt, ha ettől olcsóbban tudsz venni csatosat, akkor azt vegyél, ha nem ,akkor Bing-et.
Mégvalami, bingen nincs üresjárási keverőcsavar, ergó nem lehet elcseszni a beállítását :D
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|