:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Üdv mindenki!
Érdeklődni szeretnék, van-e valakinek egy fölösleges 150-es vagy 250-es Etzje?
Hy pandagyik!
Milyen kuplunglánc van a 84-es ts-ben 1v. 2 soros mert 2 sorosat tudok vanni9 de 1 sorosat nem! Köszi Keats!
szevasztok!
én igazából új vagyok itt, de szükségem lenne egy segítségre - ezért is léptem be közétek.
250-es oldalkocsis trophy mz-mhez keresek hosszú első lengőkart és stabilizátorcsatlakozós hátsót.
kérlek benneteket, ha tudtok segítsetek.
mivel ritkán vagyok netközelben dobjatok egy mailt a 007@avh.hu (a munkahelyemre átirányított) mailcímre.
köszönöm előre is mindenkinek.
J.
Az utángyártott cuccok minőségéről asszem itt nem kell vitatkozni.Ha gyári a primerlánc és normális(!) vezetési körülményeknek van kitéve akkor nem lesz baja. Én pl minden nap használtam a gépem és nem akartam széthajtani.
nem lehetetlen.
a 150-es etz-met úgy adtam el , hogy a primerlánc árkot vájt a blokköntvénybe annyira megnyúlt . (az volt a tanulómotorom ész nélkül hajtottam)
A primerláncot meg kell nézni mennyire van megnyúlva.Elvileg normál körülmények közt nem kell cserélni de ha nagyon meg van nyúlva vagy belever a blokkba ami szerintem már minden képzeletet felülmúl akkor csere.A szimplex az meg szokott nyulni az még a trophykon volt nekem is olyan volt benne.De a TS emen duplex lánc volt az 20000 km alatt szinte semmit nem nyult.Én megnézném a fötengelycsapágyakat meg egyátalán a csapágyakat a blokkba.Meg persze dugot hengert gyürüt fötengely holtjátékát szal széthajitanám a blokkot.Kis TS nél ez nekem anakidején 1 orás munka volt.Én egyik éven mindent lecseréltem benne volt furás, kuplung, összes csapágy meg szimeringcsere oszt 20000 ugy ment bele hogy hozzá se nyultam csak tankoltam.És viszonylag csendes lett a többihez képest.
Én is ugyanezt írtam nem? :D
A DINAMÓ OLDALT LÉVŐ KIS SIMMERINGNEK,MEG BEFELÉ KELL ÁLNI A RUGÓNAK
MIND A KÉT OLDALON KIFELÉ KELL ÁLNI A SIMMERIN RUGÓNAK,MERT EZT A FŐTENGELYT VÁLTÓ OLAJ KENI MIND KÉT OLDALON!!!!
Hy pandagyik!
Most jutott eszembe nem lehet kuplunglánc? Mert elég ordenáré hangja van? És szerintem még azt sem cserélték rajta mióta megvan a srácnak de lehet hogy mióta gyártották! Erre adjál tippet légyszives!
Hány kilóméterenként kellene kuplungláncot cserélni?
Köszi Keats!
Hy pandagyik!
Köszönöm az infót!84-es a motor és van benne 37 000 km és igenerőteljes hengerhang jön belőle és hogy a gázt húzod egyre erősebb ! A tűgörgős csapágyát hány kilóméterenként illik cserélni? Ha jól tudom 30 000 . Ha cserélem feldörzsárazom a helyét beteszem az újat ez idáig rendben van de csapot kell-e benne cserélni ?
Köszönöm Keats!
Ez évjárattol függ.1977 után már igen előtte bronzperselyes volt ha jol emlékszem.A 77 előttiekbe 33 as keverék kell.
Hy !
Kérdésem lenne hozzátok ! Az mz ts125-ösnek a hajtókar és a dugó között is tűgörgős csapágya van mint az etz-knek?
Köszi! Keats
Az ETS-t nem én írtam! :-) Biztos így van? /Annak nem ismerem az eredetét, de lehetne akár Eskort Trophy Sport is./
Voga-Turnovszky duó a '80-as évekből: "..amikor vasárnap téptünk a kettőötvenes MZ-vel a berhidai kanyarba', emlékszel, hát a rendőrnek menetet vágott a huzat a nyakára.." :-D
Kosz szepen , a google is rakerestem, es ugyaneyt irta csicso is, csak a link nem odamutat ahova kell, azt nem ertem miert nincs egy ekkora forumnak keresoje? en regebben mintha kerestem volna, de most nem megy.
Attol felek hogy suriteskor befuja a benzin es gaz kevereket az olajba, ezert en egy ketcsoros szimeringre vagyom, de most berakom ezt, ha latot ilyet valaki vagy halott rolla az kerem szoljon, a meret ami beferne, 62x30x10 mm.
KOsz megegyszer a gyors valaszt .
Udv B.
A dinamó oldalon számmal kifelé(rugóval befelé) kell betenni. A kupling oldalon számmal befelé(rugóval kifelé kell betenni).
Segitseg!
Van egy 1962 MZ ES 250 esem, 4 sebesseges, es a szimeringet a fotengelynel nem tudom milyen iranyba kene berakni, sajnos csak egy fer bele, es nem tudom hogy a rugos reszevel az olaj fele vagy a kartel (szivokamra iranyaba tegyem), aki tudja az legeyn szives ossza meg velemaz informaciot, koszi elore is.
Ben
Eladó megmaradt cuccok!
SIMSON S51:
Vadonat új 51 es hengerfej 2500 ft
Vadonat új gyári 3 seb. váltódob 2500 ft
2 db gyári német henger jó állapotban dugóval 2500 ft/db
kuplung agy 1000 ft
fellújított első teleszkóp komplett 8000 ft
S53 as újszerű állítható hátsó teló 8000 ft/pár
ETZ
komplett első teló( sérülésmentes) 14000 ft
ETZ 250 váz (sérülésmentes) forgalmival tözskönyvel, beírható! 10000 ft
ETZ 250 váz sérülésmentes papír nélkűl 5000 ft
ETZ 250 közép stender 1500/db
ETZ 250 tank szép állapot 3500 ft
ETZ 250 kipuff szép állapot 2500 ft
első komplett lámpa 4500 ft
km óra 4000 ft
fordulatszám mérö 4000 ft
komplett 12V gyújtás megszakítós 8000 ft
250 es és 125 ös ülések, indexek, lámpák, sárvédők, villák, fesszabok, kapcsolók, tükrök stb... nagyon nagyon sok alkatrész!
HÍVJ INFÓÉRT!
SIMSON ra, MZ re és JAWA ra minden ami kell!! Tuningok, tuning settek, blokk illetve váz alkatrészek kiegészítők, tükrök, gumik, akksik, csapágyak, kipufogók, hengerek,főtengyelyek, gyertyák stb..!! Tényleg MINDEN!! BONTOTT illetve ÚJ GYÁRI ÉS UTÁNGYÁRTOTT ALKATRÉSZEK!
Bp-en 5000 ft felett ingyenes kiszállítással!! Postai Utánvéttel is!
0630/4096093
A kormánycsapágyad nem lötög ? Nézted már ?
egy teleszkópos kérdésem lenne:
észrevettem, ha felteszem a gépet sztenderre (ETZ250), és így az első kerék levegőben van, akkor az első teleszkópom hosszirányban kb 2 cm-t mozog szabadon. Úgy értem, hogy a belső szára. Ha a kb 2 centit feltolom, onnan már érezni, hogy a spirálrugó nyomódik öszzefele.
Normális ez?
hy!
én is szolnokról mennék etz-vel ha nem hányta volna magát össze. Úgyhogy mi nem motorral megyünk:(
hali!
SKF , FAG , KOYO (??). ezeket érdemes megvenni . bár ha megnézed hol gyártották érdekes dolgokat fogsz látni .
nemrég csapágyaztam a hátsó kereket (etz250) SKF csapágyakkal , volt köztük amerikai , francia és olasz . no comment :-))
Sziasztok!
Egy egyszerű kérdés. Milyen tipusú csapágyakat vegyek az Etz 150-esemhez. Van valakinek tapasztalata? Érdemes beruházni egy Skf-be vagy jó az ugynevezett noném is? Melyik gyártmány kerülendő?
Segítséget elöre is kösz.
Az indexes fórumon rebel56 még az MZ rövidítések jelentéséről is felhomályosította a népeket.
Íme: ES : Einzylinder Schwinge, ETS : Einzylinder Teleskopgabel Schwinge, TS: Teleskopgabel Schwinge, ETZ: EinheitsTyp Zschopau
ujonnan kompletten tenyleg mocskos draga hasonlo arat mondtak nekem is boltban(kb 25rugo). en kulon kulon vettem aztan fuzettem, alufelni (bolti uj) 6400 ft, 36 db kullo kb. 140 ft/db kerekagy (bontasbol) 1000 ft, fuzetest nemtom mennyi lehet nekem ingyen volt. De tenyleg jobban jarsz ha bontasbol veszel komplett kereket par ezerert. En legutoljara full jo hatso kereket vettem igy (bontasbol) 5 ezerert.
JÓ Estét!!!
Az lenne a hatalmas kérdésem, hogy a motorom(TS 125) 5000 és 6000 között pattogó hangot hallat, ez nem mechanikus zaj hanem mintha a gyujtás lenne. Eddig is csinálta de akkor azzal orvosoltam hogy a jeladónak a tartólya tudott lötyögni és ez zavart be a gyujtásba. de most ez a gond már nics. Válaszokat előre is köszönöm.
125 tös etz motoromnál a fordulat 5000 után visszaesik hogyan lehet ezt orvosolni?
Én itt nálunk érdeklődtem, itt azt monták ujonnan csak füzött álapotban és kb 25 - 30 ropi. Azt nem tom hogy vas v alu az abroncs csak hogy keresek és ha jol rémlik 18" -as. De ha tud valaki minimum egy árat mondani ami fedi a valoságot mérettöl függetlenül annak tudnék örülni.
Ha DENSO-t akarsz,akkor a W24FS-U való bele.
sziasztok!
miféle gyertya kell a TS 125-be? még a régi isolator van bennt, de érdekelne, hogy más márkáknál miféle gyertyák jók ebbe a mociba? POntos leírás kellene, (típusszám)
Sziasztok!
Jövőhét szombaton Kunmadarasra jön vki? Mi Szolnokról megyünk három MZ vel, úgy néz ki most! :) Ha vki ott lesz, akkor egy motorszemle, beszélgetés erejéig összefuthatnánk! Üdv.
Utánaolvasva a típusoknak, valóban te tudtad helyesen Ádi! Viszont én úgy tudom, hogy a katonai TS és /1-es vas abroncsos volt. -De lehet , hogy ez már a kezdeti szenilitás jegyei?
Túrázoo!
Milyen abroncsra gondolsz?
18"-as vagy 16"-os, használt vagy új? Fűzést ált. házilag szokták csinálni, küllőt gyártatni kell, vagy venni boltba, darabj pár száz forint körül szokott lenni, harmincvalahány kell belőle asszem. Egyébként az MZ-knek alumínium a kerékpántja, nem vas, az pl a Pancsinak van.
Szóval így elég tág a dolog.
Használtan párezer forintért jó kereket lehet vanni kompletten. A lényeg hogy ne üssön.
Üdv!
Ádi
Nem tom esetleg valaki megtudná mondani milyen árban mozognak az első kerékhez a vas abronsok fűzve és füzés nélkül?
Eladó ETZ 250 bontásából nagyon sok alkatrész!!
Pl: váz papírokkal, komplett gyújtás,
Komplett első teló, műszerek, ülés, lámpák, karbi stb...... NAGYONON SOK DOLOG! HÍVJVAGY ÍRJ INFÓÉRT!!
0630 4096093
SIMSON ra, MZ re és JAWA ra minden ami kell!! Tuningok, tuning settek, blokk illetve váz alkatrészek kiegészítők, tükrök, gumik, akksik, csapágyak, kipufogók, hengerek,főtengyelyek, gyertyák stb..!! Tényleg MINDEN!! BONTOTT illetve ÚJ GYÁRI ÉS UTÁNGYÁRTOTT ALKATRÉSZEK!
Bp-en 5000 ft felett ingyenes kiszállítással!! Postai Utánvéttel is!
0630/4096093
ja . meg menj lassabban és alacsonyabb fordulaton . :-))
Helló!!!
Tegnap besült a 251-em dugattyúja. A három gyűrű úgy belenyomódott a dugattyúba az egyik oldalon, hogy alig tudtam kibarkácsolni. Vettem gyűrűket, újra gyűrűztem, a dugattyú maradt a régi. Úgy néz ki műdödik! Járjak-e 50-es keverék helyett 40-el, egy darabig? Nem fogok úgy járni, mint tegnap?
7000 a vizsga kecelen etz- re ...
Mármint a 250- re...
Háát azt igen rosszul tudják sokan akkor!!
Az Etz is gyönyörűen megy 70- nél 5. -be hidd el!!!
És nem lassul 90- nél két személlyel utassal full csomagokkal kimegy a világból és szépen lehet ott még 110- el előzni vele!!!
Aki ilyent ír hogy erőlködik meg lassul annak akkor vérgyenge a motorja!!!
fisi
Hi Steelheart6!
Köszi a pontos felvilágosítást!
A TS-ekkel tisztába voltam csak a többivel nem.
A 250-es ETS-t azt még Trophy Sportnak is hívták nem?
Ezek közül te melyik típussal rendelkezel?
Nálunk itt van egy eladó ES 125/2. A /2 mit jelent rajta?
Üdv LACI
115 köbcentit ir a könyv.
Anyit hozzáfüznék hogy De Lux az ETZ nél is van a pontos külömbséget nem mondom meg mert nem tudom.
Amugy a gyujtásgonddal küzdő ETZ lassul csak.
Na, látom elég nagy má itt a homály, hogy mi a De Luxe és a Standard között a különbség.
A De Luxe (legyen az 125-ös 150-es vagy 250-es TS), mindig krómbetétes tankkal készült, fordulatszámmérő és sebességmérő is volt rajta, és alacsony, illetve magas kormánnyal került fogalomba. A Standardon csak km-óra volt, ezt a lámpába építették, és sima, festett tankja volt. Ezt is lehetett magas és alacsony kormánnyal kapni.
Az ES 250/2-t nem szabad összetéveszteni az ETS-el, az ES 250/2-t ismerik a legtöbben a 250-es Trophykból, ez már a "szögletes verzió", a galériában van róla kép Hippy név alatt, az ES 250/1 az még a régi gömbölyű Trophy volt. A /1, ill. /2 jelzéseknek nincs közük a kivitelhez (értsd De Luxe vagy Standard).
A Púpostankos teleszkópvillás az az ETS 250, ilyet Bambinál láthattok...
És télleg lehet benne valami, hogy a régiek jobban mennek, nekem TS 250/1 De Luxe-m van, már hetvennél felrakhatom ötödikbe, mert innen már gyorsul, de akár 110ig is ki lehet huzatni 4-be. Sokaktól hallottam már, hogy a 250-es ETZ 90-nél 5-be kapcsolva csak lassul vagy erőlködik...
Üdv!
Ádi
Hali!
A "de lux" a krómbetétes tankú változat, ami kijött alacsony kormánnyal is. A "standard" a gumibetétes tankú változat, ami kijött magas kormánnyal is. A tankon az MZ felirat különböző színű az egyiken ezüst a másikon arany.
Hali!
MZ ETZ 250-es első telójába mennyi olajat kell önteni? Tudja esetleg valaki?
Sziasztok!
Lenne két kérdésem:
-menniybe kerülhet most 250-es ETZ-hez a főtengely felújító készlet
-milyen főtengely csapágyat érdemes venni,mennyibe kerülne a 2 csapágy?
Nekem a világítást, és a féket de azt is fékpadon nézték. Ennyi nekem semmi többet.
Nos ez nagyban függ attól, hogy hová viszed.
Amit mindnehol néznke:
- esztétika, külalak
- fékek (ha szerencséd van nem padon)
- lámpák, kürt, index és ezek visszajelzői(minden álló helyben, így jó aksi kell)
- gumik
Nemtudom hovávalósi vagy, de ha megteheted, javaslom neked a Kecel -i vizsgabázist, nincs fékpad, nem szarkodnak, nem kell bejelentkezni, max. 30 prec alatt készvannak. Asszem 6000 FT az sima műszaki (tudom mindenhol 2500 mondnaka, a többi a sallang, a kedves állambácsinak, csak ezt minig lefelejtik megemlíteni).
Hétfőn an hatósági, minden egyéb napon sima, 12-13 ig van kajaidő, és asszem 8kor kezdenek. Telefont nemtudok, de könyvben bennevan.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|