MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Ugyvan a kormánycső alatt a nyulvány hiányzik.Kéne rá hegeszteni egyet nekem is ugy lett.A tankon a gumitámasztékos megoldás ocsmány, undorító.Szerintem
Csak azért mondom mer annakidején én is ilyennel vettem a gépet és a tank elől kétoldalt már jol össze volt horpadva
hello!
itthon van már a vas.Szarvason műszakiztattam, 4990Ft volt,leraktam, ők felvitték fékpadra, ellenőriztek ezt-azt, nem volt túl komoly, még az oldaldekni kulcsát sem kérték el, hogy megnézzék az elsősegély-csomagot( tegnap alig tudtam begyömöszölni a szerszámkészlet mellé).Bár régi forgalmija van, nem kaptam újat, minden további nélkül beleragasztották a matricát.
Üdv mindenkinek, jó időt, olcsó benzint
Nos, nekem az aláfordítás nem is ment, mert a vcillanyak hátsó részén található nyúlvány (jobb szó nem jutott eszembe), szóval az ütköző nem szimmetrikusan volt felhegesztve (hogy miért kellett hozzányúlni?), így nem egyformán fordult a kormány mindkét irányba. Némi flexelés segített a dolgon. Neked talán nincs is meg az az ütköző. Egy változatban.
túrázó:
nem a kormánycsapágyat nem néztem még.
megnézem.
de szerintem nem ettől lötyög a teló hosszirányban.
más:
teljesen aláfordított kormánynál üti a tankom (ETZ-250) elejét az a fekete háromszög alakú vas ami a telókat rögzíti.
Ragasztanom kellett gumikorongokat a tank elejére, hogy ne verődjön le róla a festék.
Ez etz betegség? vagy esetleg valamikor tanyáztak a géppel egy nagyot és attól deformálódott el?
mindkét oldalra egyformán csinálja.
Én megyek az mz klubbos mecsek turára ami dunaföldvárrol indul majd szeptember végén.Ha jo lesz az idő akkor megyek.Ja meg pláne ha nem lesz 1000 forint addigra egy liter benzin:))
Köszi a tippet pandagyik!
De gondoltam hogy csak úgy lehet mivel etz125-öm van és annál már cseréltem de a ts a haveromé és haldoklik szegény gép és olyan hangja van mint a sárkánynak!
Köszi Keats!
u.i. mikor lesz pesten valahol szoci tali legalább a környékbelieknek mert én külföldre még nem mehetek a próbajogsim miatt! De nagyon messzire sem merek menni! Na mikor lesz valami a közelben ? mármint pest közelében?
A belsőt nem írtad hogy áljon :-)
tegnap mûszakiztattam a járgányt zalaegerszegen a kpm-nél.felettébb lazára vették . a hátsó kereket úgy ellenõrizte a vizsgáztató , hogy kettõt belerúgott . megcibálta az elejét nézte a lámpákat , a fékeket és kész . a gyenge aksi miatt ép csak megnyikkant a duda de nem érdekelte . akárcsak az égõkészlet és az elsõsegélycsomag megléte .
úgy készülj , hogy csináltatnak , legfeljebb kellemesen meglepõdsz :-) .ha csináltatnak akkor az új forgalmi 6000ft jár mellé automatikusan törzskönyv az megint 6000ft + a cimkedíj .
sziasztok!
holnap viszem a Ts-m műszakira, 9 év pihenő után, még a régi forgalmija van, az a kis könyvecske. ÉRvényes az még, vagy kemény ezresekért csináltatnak velem egy másikat? ha igen, kb. mennyi?
kköszi a választ
Namajd ha jössz valami találkozora leisszuk:)
Mégvalami: a primerláncot ts en ugy lehet levenni hogy a kuplungházat és a fötengely végén a fogaskereket is le kell venni és szerintem ez genny munka.
Üdv mindenkinek!
Tud valaki olyan helyet Budapesten és környékén,ahol gumifékcsövet készítenek minta után?Egy haveromnak kéne Cagiva-ra!
Köszönöm!
Gyuri
Hy pandagyik !
Köszi az infót jövök neked egy korsó sörrel!
Keats
Üdv mindenkinek! Most újítok fel egy 1978-as MZ TS 125-ös motort, ami 150-esre lett alakítva. Azt szeretném kérdezni valaki meg tudná-e mondani a főtengelyre milyen csapágyak kellenek. Még mielőtt szét szedném jó lenne tudni. Előre is köszi.
Valaki mondja már meg az ETZ 125-nek a vezérlési szögeit, vagy, hogy hol lehet megtalálni azokat.
Ha 84es akkor 2 soros nekem 82 ts em volt abba is kétsoros volt már
Üdv mindenki!
Érdeklődni szeretnék, van-e valakinek egy fölösleges 150-es vagy 250-es Etzje?
Hy pandagyik!
Milyen kuplunglánc van a 84-es ts-ben 1v. 2 soros mert 2 sorosat tudok vanni9 de 1 sorosat nem! Köszi Keats!
szevasztok!
én igazából új vagyok itt, de szükségem lenne egy segítségre - ezért is léptem be közétek.
250-es oldalkocsis trophy mz-mhez keresek hosszú első lengőkart és stabilizátorcsatlakozós hátsót.
kérlek benneteket, ha tudtok segítsetek.
mivel ritkán vagyok netközelben dobjatok egy mailt a 007@avh.hu (a munkahelyemre átirányított) mailcímre.
köszönöm előre is mindenkinek.
J.
Az utángyártott cuccok minőségéről asszem itt nem kell vitatkozni.Ha gyári a primerlánc és normális(!) vezetési körülményeknek van kitéve akkor nem lesz baja. Én pl minden nap használtam a gépem és nem akartam széthajtani.
nem lehetetlen.
a 150-es etz-met úgy adtam el , hogy a primerlánc árkot vájt a blokköntvénybe annyira megnyúlt . (az volt a tanulómotorom ész nélkül hajtottam)
A primerláncot meg kell nézni mennyire van megnyúlva.Elvileg normál körülmények közt nem kell cserélni de ha nagyon meg van nyúlva vagy belever a blokkba ami szerintem már minden képzeletet felülmúl akkor csere.A szimplex az meg szokott nyulni az még a trophykon volt nekem is olyan volt benne.De a TS emen duplex lánc volt az 20000 km alatt szinte semmit nem nyult.Én megnézném a fötengelycsapágyakat meg egyátalán a csapágyakat a blokkba.Meg persze dugot hengert gyürüt fötengely holtjátékát szal széthajitanám a blokkot.Kis TS nél ez nekem anakidején 1 orás munka volt.Én egyik éven mindent lecseréltem benne volt furás, kuplung, összes csapágy meg szimeringcsere oszt 20000 ugy ment bele hogy hozzá se nyultam csak tankoltam.És viszonylag csendes lett a többihez képest.
Én is ugyanezt írtam nem? :D
A DINAMÓ OLDALT LÉVŐ KIS SIMMERINGNEK,MEG BEFELÉ KELL ÁLNI A RUGÓNAK
MIND A KÉT OLDALON KIFELÉ KELL ÁLNI A SIMMERIN RUGÓNAK,MERT EZT A FŐTENGELYT VÁLTÓ OLAJ KENI MIND KÉT OLDALON!!!!
Hy pandagyik!
Most jutott eszembe nem lehet kuplunglánc? Mert elég ordenáré hangja van? És szerintem még azt sem cserélték rajta mióta megvan a srácnak de lehet hogy mióta gyártották! Erre adjál tippet légyszives!
Hány kilóméterenként kellene kuplungláncot cserélni?
Köszi Keats!
Hy pandagyik!
Köszönöm az infót!84-es a motor és van benne 37 000 km és igenerőteljes hengerhang jön belőle és hogy a gázt húzod egyre erősebb ! A tűgörgős csapágyát hány kilóméterenként illik cserélni? Ha jól tudom 30 000 . Ha cserélem feldörzsárazom a helyét beteszem az újat ez idáig rendben van de csapot kell-e benne cserélni ?
Köszönöm Keats!
Ez évjárattol függ.1977 után már igen előtte bronzperselyes volt ha jol emlékszem.A 77 előttiekbe 33 as keverék kell.
Hy !
Kérdésem lenne hozzátok ! Az mz ts125-ösnek a hajtókar és a dugó között is tűgörgős csapágya van mint az etz-knek?
Köszi! Keats
Az ETS-t nem én írtam! :-) Biztos így van? /Annak nem ismerem az eredetét, de lehetne akár Eskort Trophy Sport is./
Voga-Turnovszky duó a '80-as évekből: "..amikor vasárnap téptünk a kettőötvenes MZ-vel a berhidai kanyarba', emlékszel, hát a rendőrnek menetet vágott a huzat a nyakára.." :-D
Kosz szepen , a google is rakerestem, es ugyaneyt irta csicso is, csak a link nem odamutat ahova kell, azt nem ertem miert nincs egy ekkora forumnak keresoje? en regebben mintha kerestem volna, de most nem megy.
Attol felek hogy suriteskor befuja a benzin es gaz kevereket az olajba, ezert en egy ketcsoros szimeringre vagyom, de most berakom ezt, ha latot ilyet valaki vagy halott rolla az kerem szoljon, a meret ami beferne, 62x30x10 mm.
KOsz megegyszer a gyors valaszt .
Udv B.
A dinamó oldalon számmal kifelé(rugóval befelé) kell betenni. A kupling oldalon számmal befelé(rugóval kifelé kell betenni).
Segitseg!
Van egy 1962 MZ ES 250 esem, 4 sebesseges, es a szimeringet a fotengelynel nem tudom milyen iranyba kene berakni, sajnos csak egy fer bele, es nem tudom hogy a rugos reszevel az olaj fele vagy a kartel (szivokamra iranyaba tegyem), aki tudja az legeyn szives ossza meg velemaz informaciot, koszi elore is.
Ben
Eladó megmaradt cuccok!
SIMSON S51:
Vadonat új 51 es hengerfej 2500 ft
Vadonat új gyári 3 seb. váltódob 2500 ft
2 db gyári német henger jó állapotban dugóval 2500 ft/db
kuplung agy 1000 ft
fellújított első teleszkóp komplett 8000 ft
S53 as újszerű állítható hátsó teló 8000 ft/pár
ETZ
komplett első teló( sérülésmentes) 14000 ft
ETZ 250 váz (sérülésmentes) forgalmival tözskönyvel, beírható! 10000 ft
ETZ 250 váz sérülésmentes papír nélkűl 5000 ft
ETZ 250 közép stender 1500/db
ETZ 250 tank szép állapot 3500 ft
ETZ 250 kipuff szép állapot 2500 ft
első komplett lámpa 4500 ft
km óra 4000 ft
fordulatszám mérö 4000 ft
komplett 12V gyújtás megszakítós 8000 ft
250 es és 125 ös ülések, indexek, lámpák, sárvédők, villák, fesszabok, kapcsolók, tükrök stb... nagyon nagyon sok alkatrész!
HÍVJ INFÓÉRT!
SIMSON ra, MZ re és JAWA ra minden ami kell!! Tuningok, tuning settek, blokk illetve váz alkatrészek kiegészítők, tükrök, gumik, akksik, csapágyak, kipufogók, hengerek,főtengyelyek, gyertyák stb..!! Tényleg MINDEN!! BONTOTT illetve ÚJ GYÁRI ÉS UTÁNGYÁRTOTT ALKATRÉSZEK!
Bp-en 5000 ft felett ingyenes kiszállítással!! Postai Utánvéttel is!
0630/4096093
A kormánycsapágyad nem lötög ? Nézted már ?
egy teleszkópos kérdésem lenne:
észrevettem, ha felteszem a gépet sztenderre (ETZ250), és így az első kerék levegőben van, akkor az első teleszkópom hosszirányban kb 2 cm-t mozog szabadon. Úgy értem, hogy a belső szára. Ha a kb 2 centit feltolom, onnan már érezni, hogy a spirálrugó nyomódik öszzefele.
Normális ez?
hy!
én is szolnokról mennék etz-vel ha nem hányta volna magát össze. Úgyhogy mi nem motorral megyünk:(
hali!
SKF , FAG , KOYO (??). ezeket érdemes megvenni . bár ha megnézed hol gyártották érdekes dolgokat fogsz látni .
nemrég csapágyaztam a hátsó kereket (etz250) SKF csapágyakkal , volt köztük amerikai , francia és olasz . no comment :-))
Sziasztok!
Egy egyszerű kérdés. Milyen tipusú csapágyakat vegyek az Etz 150-esemhez. Van valakinek tapasztalata? Érdemes beruházni egy Skf-be vagy jó az ugynevezett noném is? Melyik gyártmány kerülendő?
Segítséget elöre is kösz.
Az indexes fórumon rebel56 még az MZ rövidítések jelentéséről is felhomályosította a népeket.
Íme: ES : Einzylinder Schwinge, ETS : Einzylinder Teleskopgabel Schwinge, TS: Teleskopgabel Schwinge, ETZ: EinheitsTyp Zschopau
ujonnan kompletten tenyleg mocskos draga hasonlo arat mondtak nekem is boltban(kb 25rugo). en kulon kulon vettem aztan fuzettem, alufelni (bolti uj) 6400 ft, 36 db kullo kb. 140 ft/db kerekagy (bontasbol) 1000 ft, fuzetest nemtom mennyi lehet nekem ingyen volt. De tenyleg jobban jarsz ha bontasbol veszel komplett kereket par ezerert. En legutoljara full jo hatso kereket vettem igy (bontasbol) 5 ezerert.
JÓ Estét!!!
Az lenne a hatalmas kérdésem, hogy a motorom(TS 125) 5000 és 6000 között pattogó hangot hallat, ez nem mechanikus zaj hanem mintha a gyujtás lenne. Eddig is csinálta de akkor azzal orvosoltam hogy a jeladónak a tartólya tudott lötyögni és ez zavart be a gyujtásba. de most ez a gond már nics. Válaszokat előre is köszönöm.
125 tös etz motoromnál a fordulat 5000 után visszaesik hogyan lehet ezt orvosolni?
Én itt nálunk érdeklődtem, itt azt monták ujonnan csak füzött álapotban és kb 25 - 30 ropi. Azt nem tom hogy vas v alu az abroncs csak hogy keresek és ha jol rémlik 18" -as. De ha tud valaki minimum egy árat mondani ami fedi a valoságot mérettöl függetlenül annak tudnék örülni.
Ha DENSO-t akarsz,akkor a W24FS-U való bele.
sziasztok!
miféle gyertya kell a TS 125-be? még a régi isolator van bennt, de érdekelne, hogy más márkáknál miféle gyertyák jók ebbe a mociba? POntos leírás kellene, (típusszám)
Sziasztok!
Jövőhét szombaton Kunmadarasra jön vki? Mi Szolnokról megyünk három MZ vel, úgy néz ki most! :) Ha vki ott lesz, akkor egy motorszemle, beszélgetés erejéig összefuthatnánk! Üdv.
Utánaolvasva a típusoknak, valóban te tudtad helyesen Ádi! Viszont én úgy tudom, hogy a katonai TS és /1-es vas abroncsos volt. -De lehet , hogy ez már a kezdeti szenilitás jegyei?
Túrázoo!
Milyen abroncsra gondolsz?
18"-as vagy 16"-os, használt vagy új? Fűzést ált. házilag szokták csinálni, küllőt gyártatni kell, vagy venni boltba, darabj pár száz forint körül szokott lenni, harmincvalahány kell belőle asszem. Egyébként az MZ-knek alumínium a kerékpántja, nem vas, az pl a Pancsinak van.
Szóval így elég tág a dolog.
Használtan párezer forintért jó kereket lehet vanni kompletten. A lényeg hogy ne üssön.
Üdv!
Ádi
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|