:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
amugy a link ahol megvannak a konyvek
http://www.mz-b.de/miraculis/aw/download/mz/mzlo.html
Udv
B.
Kedves joco10, es Peti, nem tudtam hogy a kerdesem ekkora vihart kavar, de orvendek hogy kiderult miegymas. Pl Peti azt gondolta hogy mivel az Etz nel igy van akkor itt is igy kell lennie, sajnos azt kell hogy mondjam pontatlan. Mindegy a motort 3 szor szedtem szet es tobbet nem fogom most durrog, de hogy tudjatok, a dinamo felol a szimering csore befele mutat, viszont a csapagy a szimringen kivul van es ket olaj furaton kapja az olajzast a kapcsolo szekrenybol, ami valoszinusitheto hogy forditva lenne kelyes.
Ugy nezz ki Bambinak volt igaza.
joco10 kosz hogy ideztel a konyvbol, mostmar csak azt kene megsugd hol talalom meg, mert mondtal cimet oldalszamot, ha jol sejtem meg nemet is, csak a lelohelyrol halgatsz. Legyszives oszd meg velem, ja es aprorpo ez MZ ES 250/1 es szeria.
Es a tovabbiakban nyomatekosan kerek mindenkit csak akkor segitsen ha halalbiztos a dolgaban, mert ez a moci mar sok galibat okozott a csaladban.
Elore is koszonom mindenkinek.
Udv
B.
U.I: mikor azt kered olvassam vissza a forumot akkor legyszi irj egyszamot nagysagrendileg egy 100 intervallumot, mert forumnak keresoje nincs, es kozel 8000 beirast nem vagyok hajlando elolvasni.
Koszonom
B.
Üdv!
nekem Etz 125 ösömön átlagba 60-70 fokos de ha lámpánál állok akkor a hőfokmérő kimegy 90-100 fokig is de felvonuláson már a 140 es ora kiakadt és átfordult az ütközöig. az kb 160-170 fok lehetett.....
Arra készülj fel, hogy ha igazad van, akkor sem fogod tudni bebizonyítani. :-(
Egyébként milyen állapotban volt a motorod?
Kedves pandagyík!
Ma végképp meghalt a barátom motorja ! Megnéztem a főtengelyt mert mondta a srác hogy biztos a gyujtás állítódott el!
Megnéztem a főtengelyét és a gyujtásoldalon lötyögött minden irányban 5 millimétert!
Megvan a hiba oka is nem igen cserélt a srác olajat a gépben ,ezért hát ez lett!
Köszi a tanácsokat!
Keats
Hy!
Az elmúlt napokban tankoltam a MOL-nál keveréket és a tankolás után 25km-re totál kár. A hajtókar beállt a dugattyúból lepattant egy darab mindkét gyűrűm eltört rengeteg fémforgács keletkezett ami még a hengerfejre is ráéget és a forgáccsal volt teli a forgattyús ház is. Én arra gyanakodom hogy lehet hogy kihagyták az olajat a keverékből MOL-ék? Vagy alig raktak bele? Vagy teljesen más okozta? Jah és abszolút nem gyilkoltam csak 90-el utaztam egyszemélyel. ETZ 150
Peti74!
Légyszives válaszolj a mail-re, mert érdekel a motor.
Bobek
Huuu!
Ha pesti vagy gyere beállítom, vagy Bambihoz szaladj el.
dobj egy számot mailben.
Köszi, hogy segítesz, de sajnos én még annál is hülyébb vagyok hozzá, mint képzelnéd! Ki kell lazítani a hátsó kereket? Vagy milyen kerékről beszélsz? Leírnád úgy mintha egy ufo-nak próbálnád elmagyarázni? Melyik csavar melyik meg ilyenek... Köszi
ja, szerencsére nekem a blokkban valszeg nem gányoltak, csak külsőleg barkácsoltak
Én is az előző tulaj(ok) hozzá nem értése, de annál nagyobb, gányolás iránti olthatatlan vágya miatt cerkázok mostanában, hiszen szeretnék mindent olyannak, amilyennek azt kitalálták.de még nagyon messze a vége...
Általános szabály:
Csak annyira lazits a kerekeken hogy könnyen lehessen a láncfeszítővel állítani(húzni rajta)
A feszítő menete megszakadhat!
Ha eddíg jól volt beállítva akkor egyszer az egyik majd a másik oldali feszitőn állíts, hogy a párhuzam megmaradjon.
Ha elég feszes a lánc, húzd meg a kereket valamennyire és ellenőrizd le.
Ha nem jó kis lazítás után utánállítás következik.
Kerékmeghúzás és feszitőfixálás a vége.
Ez persze csak elsősegély.
Kedves Mindenki!
Tudom, hogy fenn vannak a szerelési könyvek, de most nem tudom őket letölteni! Leírná vki olyan hétköznapi nyelven amennyire csak lehet, hogy hogyan feszítsek a láncon (250 ETZ), meg hogy mire vigyázzak? Előre is köszi
De ha minden okes a gepen, nem szorulnak a kerekek (fog a fek) szep a gyertyakeped (nem szegeny a keverek) jol megy es mar nem bejaratos akkor tok mindegy hogy mennyire meleg nem? Ha ezek a dolgok nem allnak fent akkor van annyi hutes ugyis hogy nem ragad meg a gep.
Azert a hofokmero eleg csaloka lehet, mert nagyban fugg a mutatott homerseklet, hogy epp hova teszed. Sztem orszaguti hasznalat mellett is tobb mint 50 fokos a henger! Nekem a karburatornal volt bedugva es bizony orszaguton igenis felment 110 fokra is. A lenyeg szerintem ha megallsz es ugy par centire a henger melle teszed a tenyered erezned kell hogy jo meleg, de ha ugy sugarzik, hogy szinte suti a kezed akkor van gond.
jozefin:
nekem etz 250-em van és a hegerfej lamellák közé be van dugva egy hőérzékelő.
országúton 50 fokot mutat
városban lámpákkal, 80-at
pesten dugóban mutatott már 90-et is.
Üdv: M.
addi:
kösz, megnézem a nyúlványt, de valszeg tényleg nincs meg.
csak azt tudnám miért jut eszébe bárkinek is leszedni??
mondjuk a hátsó telóimról is leflexelték a fordító nyúlványokat. most állandóan kétemberes helyzetben van.
asse tudom kinek volt útjában :((
Nem, Peti én nem problémázom, de szerelési tanácsnál csak pontosan szabad fogalmazni, és csak olyant leírni, ami ugy is van. Nézd vissza a 7783-as hozzászólásodat, hát nem éppen egyértelmű... a kérdés nem TS-re,hanem ES-re vonatkozott! Úgy tünik, nem tudod, hogy a /1-sig a főtengelycsapágy váltóolajkenésű onnan kezdve pedig keverékkenésű.Nem azt akarom, hogy más vallásra térj át, csak nick név váltást. Ha valaki tanácsot ad, igenis értsen hozzá! Ha nem ért hozzá, vagy "úgy tudja" ne adjon tanácsot.
Tisztelt didli!
Nekem ez van beleítva a gyári könyvbe 20x30x7 és a másik oldali is az !
Keats
Hello!
Tudja valaki hogy az ETZ125-ösön a gyújtás oldali főtengelyszimmering mekkora, vagy hol tudok utánanézni? Sürgős lenne! Köszke előre is
Ezek a külsők, még mielőtt valakinek félreérthető lenne.
A belsőkre nem emlékszem, ezért nem írtam le, hogy állnak, de Bambi leírta.
Nemtudom mit kell ezen problémázni, én leírtam, hogy állnak meg Bambi is, sztem mindeketten ugyanazt írtuk ,más fogalmazásban, és azokon az MZ-ken, amik nekem voltak, és az ETZmen is, ugy van, ahogy írtam, a kuplunk alatti rugóval kifelé a forgórész alatti rugóval befelé. Ez nem tipmix, ez biztosan ígyvan.
Nemgondolom, hogy az ő TSén másképp lenne, ezért írtam neki.
Átkeresztelkeni meg nem fogok, és a hozzáértést ne firtassuk.
Nem Peti, NEM UGY VAN, "ahogy mondjuk" hanem ahogy Bambi írja, tehát a belső szimmeringek ES 250/2-nél rugóval kifelé vannak. Ha valaki ugyanugy hívnak, mint Peti74-et, még nem rendelkezik ugyanakkora tudással is... Jó lenne ha megváltoztatnád a nick neved, mert sokan összekevernek Peti74-gyel. Tudod, Adidas vagy Adios... Még mielőtt felhördülsz, hidd el nem bántani akarlak.
Olvass vissza a fórumban, vagy olvasd el a Motor-Revüben a Mező által írt portrét, hogy kicsoda Bambi... Egyébként az 1970-es "reparaturhandbuch für die MZ motorrader ES 250/2 " címü könyv 19. oldalán fénykép, 24. oldalán szakrajz támasztja alá a Bambi által leírtakat. És biztos vagyok a dolgomban...
Helló!!!
Az volna a kérdésem, hogy mennyire melegedhet fel a henger és a hengerfej??
Hello MZ-sek
1-2 kép az épülö mocimról (ETz125)
http://www.kep.tar.hu/osztro/50114527#2
Úgy van, ahogyan mondjuk:
A generátor oldalon rugóval befelé, hogy elősűrítésnél ne jöjjön ki a cucc (mert ha rugóval befelé van, akkor a bentről jövő nyomásnak áll ellen, mert úgy feszíti rá a szimmering ajkat)
A kuplung oldalon rugóval kifelé, hogy a forgó fogaskerekek által keltett nyomás ne préselje be az olajat a forgattyúsházba.
Azért nem hiszem, hogy túl feszes lenne, mert nem állítgattam rajta semmit, csak szép lassan egyre rosszabb lett a helyzet! Köszi a megerősítést!
Nem inkább túl feszes az a lánc?
Ráadásul nem is szimmetrikus?
Mennyire vagy te ebben biztos? Van valaki akinek van MZ ES 250 szerelesi utmutatoja? mar hetek ota szarakodom ezzel az egy darabbal, es meg ket egyforma velemenyt nem hallottam az fotengely szimeringek elhelyezkedeserol.
Orulnek ha csak az valaszolna aki biztos a dolgaban.
Kossz elore is.
Udv
Ben
Sziasztok!
Nem tudna valaki egy eladó ETZ 251-et kb 40-50 ezer Ft-ig? Van egy 251-es gépem de azt utcán használom. Szeretnék venni egyet pályára is. Az mindegy hogy van-e papírja vagy nincs. Az jobb ha nincs. Ha tudtok valamit légyszi írjatok!
Köszi
Csá Bobek
Az is lehet, hogy kicsit elhanyagoltad a kenést, és egy-két szem nem mozog rendesen a láncban, vedd el a deknit, és mézd körbe lassan, hogy miden szem hajlik-e, ha nem , akkor vagy lánccsere, vagy áztasd be egy napra gázolajba. De mindenképp a végén zsírozd meg.
hali!igy van a láncot kell feszesebbre állitanod.. nekem is azért ropogot nagy gázadásnál...1esbe még néha 2ikba is roppant amikor nagyon odahuztam neki..
Sziasztok!
Tudom hogy amatőr kérdés, de ha azt tapasztalom, hogy 1-esben és 2-tesben recseg ropog a lánc ha kicsit jobban húzom neki, de 3-asban már lehet nyugodtan nyél gázt húzni némán, akkor a láncot kell csak feszesebbre állítani?
Előre is köszi!
Ugyvan a kormánycső alatt a nyulvány hiányzik.Kéne rá hegeszteni egyet nekem is ugy lett.A tankon a gumitámasztékos megoldás ocsmány, undorító.Szerintem
Csak azért mondom mer annakidején én is ilyennel vettem a gépet és a tank elől kétoldalt már jol össze volt horpadva
hello!
itthon van már a vas.Szarvason műszakiztattam, 4990Ft volt,leraktam, ők felvitték fékpadra, ellenőriztek ezt-azt, nem volt túl komoly, még az oldaldekni kulcsát sem kérték el, hogy megnézzék az elsősegély-csomagot( tegnap alig tudtam begyömöszölni a szerszámkészlet mellé).Bár régi forgalmija van, nem kaptam újat, minden további nélkül beleragasztották a matricát.
Üdv mindenkinek, jó időt, olcsó benzint
Nos, nekem az aláfordítás nem is ment, mert a vcillanyak hátsó részén található nyúlvány (jobb szó nem jutott eszembe), szóval az ütköző nem szimmetrikusan volt felhegesztve (hogy miért kellett hozzányúlni?), így nem egyformán fordult a kormány mindkét irányba. Némi flexelés segített a dolgon. Neked talán nincs is meg az az ütköző. Egy változatban.
túrázó:
nem a kormánycsapágyat nem néztem még.
megnézem.
de szerintem nem ettől lötyög a teló hosszirányban.
más:
teljesen aláfordított kormánynál üti a tankom (ETZ-250) elejét az a fekete háromszög alakú vas ami a telókat rögzíti.
Ragasztanom kellett gumikorongokat a tank elejére, hogy ne verődjön le róla a festék.
Ez etz betegség? vagy esetleg valamikor tanyáztak a géppel egy nagyot és attól deformálódott el?
mindkét oldalra egyformán csinálja.
Én megyek az mz klubbos mecsek turára ami dunaföldvárrol indul majd szeptember végén.Ha jo lesz az idő akkor megyek.Ja meg pláne ha nem lesz 1000 forint addigra egy liter benzin:))
Köszi a tippet pandagyik!
De gondoltam hogy csak úgy lehet mivel etz125-öm van és annál már cseréltem de a ts a haveromé és haldoklik szegény gép és olyan hangja van mint a sárkánynak!
Köszi Keats!
u.i. mikor lesz pesten valahol szoci tali legalább a környékbelieknek mert én külföldre még nem mehetek a próbajogsim miatt! De nagyon messzire sem merek menni! Na mikor lesz valami a közelben ? mármint pest közelében?
A belsőt nem írtad hogy áljon :-)
tegnap mûszakiztattam a járgányt zalaegerszegen a kpm-nél.felettébb lazára vették . a hátsó kereket úgy ellenõrizte a vizsgáztató , hogy kettõt belerúgott . megcibálta az elejét nézte a lámpákat , a fékeket és kész . a gyenge aksi miatt ép csak megnyikkant a duda de nem érdekelte . akárcsak az égõkészlet és az elsõsegélycsomag megléte .
úgy készülj , hogy csináltatnak , legfeljebb kellemesen meglepõdsz :-) .ha csináltatnak akkor az új forgalmi 6000ft jár mellé automatikusan törzskönyv az megint 6000ft + a cimkedíj .
sziasztok!
holnap viszem a Ts-m műszakira, 9 év pihenő után, még a régi forgalmija van, az a kis könyvecske. ÉRvényes az még, vagy kemény ezresekért csináltatnak velem egy másikat? ha igen, kb. mennyi?
kköszi a választ
Namajd ha jössz valami találkozora leisszuk:)
Mégvalami: a primerláncot ts en ugy lehet levenni hogy a kuplungházat és a fötengely végén a fogaskereket is le kell venni és szerintem ez genny munka.
Üdv mindenkinek!
Tud valaki olyan helyet Budapesten és környékén,ahol gumifékcsövet készítenek minta után?Egy haveromnak kéne Cagiva-ra!
Köszönöm!
Gyuri
Hy pandagyik !
Köszi az infót jövök neked egy korsó sörrel!
Keats
Üdv mindenkinek! Most újítok fel egy 1978-as MZ TS 125-ös motort, ami 150-esre lett alakítva. Azt szeretném kérdezni valaki meg tudná-e mondani a főtengelyre milyen csapágyak kellenek. Még mielőtt szét szedném jó lenne tudni. Előre is köszi.
Valaki mondja már meg az ETZ 125-nek a vezérlési szögeit, vagy, hogy hol lehet megtalálni azokat.
Ha 84es akkor 2 soros nekem 82 ts em volt abba is kétsoros volt már
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|