:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Addi!
Könyörgöm,mondj egyet!Óriási szükségem van az említett alkatrészre.A régi ugyanis öszsze-vissza van repedezve,és már szerintem nem sokáig húzza az ártatlan!
Én ilyen alkatrészt 600-ért vettem a 250-eshez, szerintem bármelyik típusbarát bolt tart ilyet.
Segítség emberek!
150-es ETZ-hez volna szükségem egy hátsó kerékhez tartozó Hardy-tárcsára!Aki valamilyen megoldást tud,írjon nekem a postscriptum@freemail.hu címre!
(A megnevezésben nem igazán vagyok biztos-lévén nem vagyok szakember-de ez egy gumiból készült,gyűrűalakú alkatrész,ami a hátsó kerékagynál található,a fogaskerék,és a hátsó kerék találkozásánál.Hat közepes fúrat van a gyűrűn,középen pedig egy nagyobb méretű.)Na,most aztán jól "megaszondtam,lehet rajta derülni,de mint említettem,nem vagyok szakember!Nos,ha valamelyőtök tud,hát tisztelettel kérem segítsen!
Nem kell, csak lehetne. Az MZ-t 88-as oktánszámú üzemanyagra tervezték, ez még nem öngyullad a robbanótérben. Minél magasabb az oktánszám, annál jobban sűríthető az adott üzemanyag öngyulladás veszélye nélkül, tehát pl a 98-as oktánszámú üzemanyag biztosan elbír 11,5:1 kompressziót.
Az átalakítás nem éri meg a fáradságot, ráadásul a megnövekedett kompresszió megterhelné a főtengelyt, a csapágyakat, a csapszeget, tűgörgőket, magyarul rövidebb életű lenne a géped, sokat pedig nem nyersz sem teljesítményben, sem nyomatékban.
Szerintem ne is foglalkozz ezzel.
Jöszi, hogy válaszoltatok a kérdésemre.
Bobek
Nem tudja valaki honnan lehet értelmes dugattyút meg egyéb alkatrészeket beszerezni nempedig magyart meg lengyelt. Hanem mondjuk németet.
legegyszerûbben a hengerfurat átmérõjébõl tudod kisakkozni mekkora gyûrûre van szükséged . a ts125 alapmérete 52mm . általában 0,5mm-es lépcsõkben szokták fúrni (52.5-53-53,5...) . pl: ha 53mm a furat átmérõje akkor az második túlméretnek fele meg . a gyûrûk felrakásához vékony lemezcsíkokat ajánlok . kétoldalt a dugattyúra rakod és ezeken keresztül a dugóra tolod a gyûrûket . vigyázz mert a gyûrû anyaga rideg , pillanatok alatt elpattan ha kicsit jobban szétfeszíted .
Ha csak gyürüket cserélsz az szart se ér mer nagyon hamar bekopnak és olyan szar lesz mint előtte.Gyűrü dugo furás csapszeg miegymás ez mind együtt kell cserélni, felújitani.
Kedves Eikel!
A barátom szétkoptatott 84-es ts-e ment ennél többet 90 km/h-t!Én is mentem vele ennyit mielött megadta maágt a multhét közepén szerdán! Nézd meg a gyujtásodat meg a karbidat mert ez nem frankó így! Szerintem az előgyujtás túl kicsi a keveréked meg túl szegényes ezért nem megy vagy régi a légszűrőd vagy szakadt a klinkerit tömítésed a karbi meg a henger között és falsot szív ! ezeket kéne megnézned!
Keats
u.i.:ha nem érted miről beszélek írj vissza a fórumra és elmagyarázom!
Hali MZ-sek!
Pár kérdéssel szeretnék hozzátok fordulni, mert szerelés terén előrébb szeretnék lépni egy kicsit és nem akarok mindent szerelővel csináltatni!
Szóval van egy 76-os 125-ös TS-em. A gond, hogy kb 86-ot megy. 3 éve lett felfuratva+főtengely felújítattva szerelő által+motorikusan rendbe rakva ugye! 4500 km-t mentem vele és ennyi a max sebessége! A hengerbe egy 2-es van beleütve ami ugye 2. túlméretet jelent. Szeretnék bele új gyűrűket tenni, amiket már meg is vettem. Ezektől várom a javulást. Az az én kérdésem, hogy amit vettem gyűrűket az vajon jó e bele? Tehát hogy tudom megmérni mivel és mit mérjek rajta ja és mennyit kell rajta mérnem(pontos szám). Ha a gyűrű mérete rendben van akkor hogy tegyem fel azokat? Nem nagyon van spec szerszámom hozzá ha egyáltalán olyan. Esetleg van olyan amire oda kell figyelni azt szívesen venném ha megosztanátok.
Köszönöm szépen előre is!
Üdv
ez egy hatalmas baromság !!
az mz-k igénytelenek az alkalmazott üzemanyagot illetõleg . volt idõszak amikor a tankomban egy csepp benzint sem lehetett találni mégis csurig volt . talán a karburátor bellításain kell változtatni de az sem biztos .
Hallottam olyanról, hogy ha 95-ös benzint tankolok, akkor le kell esztergáltatni a hengerfejből. Igaz ez? Megéri vele szenvedni? Kb. mennyit kéne leszedni?
Hallottam olyanról, hogy ha 95-ös benzint tankolok, akkor le kell esztergáltatni a hengerfejből. Igaz ez? Megéri vele szenvedni? Kb. mennyit kéne leszedni?
De hát itt olajrol van szo.Ráadásul 2T.Az már valami:))
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni!
ETZ 150-hez keresek jó minőségű szerelési kézikönyvet!
E-mail:norbisuni@freemail.hu
leírtad a lényeget ! jó kenés és helyes láncfeszesség . ez a két dolog a titka a hosszúéletû láncnak.
Szia !
ETZ lánc: 1/2" * 5/16", 130 tagú görgőslánc.
Favorit Extra eléggé jó, láncburkolatos típusokban, jól zsírozva sokat elmegy ( ~ 20.000 km ) de nem sokkal több pénzért kapsz japánt.
Azért az nagyban függ attól, hogy kitől örökölsz. ,]
De jo annak aki örököl :D
a lánc paraméterei (szervízkönyv szerint) :
szólóüzem
0,8-B-1-130-TGL 11796
(12,7x7,75x8,5mm 130 görgõ)
ebbõl hámozz ki valamit !!
nekem mezei (már ha japán terméket nevezhetünk mezeinek) géplánc van fent.
Sziasztok MZ-sek!
Van egy eladó trophy 150 s gépem ,működőképesen, régi forgalmival, de visszahelyezhető állapotban. Most szedtem le a hengert és megkell állapítanom, hogy még nagyon szép állapotú, nem válas. A mkp külleme nem a legszebb, de láttam már sokkal rosszabb állapotút is. Egyébként garázsban volt ezidáig tárolva.Szerintem annak érné meg a legjobban aki felszeretné teljesen újítani, vagy olyannak , aki fél a motorlopástól.A motor fixen 35 e ft. Ha valakinek az érdeklődését felkeltettem, az hívjon a 06703802618 számon. mail címem : vespasiano@freemail.hu. Kérésre képet küldök mailban.
Üdv: vespas
Sziasztok!
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy ETZ 251-re milyen láncot érdemes venni. Van aki a "Favorit Extra" tíőusú láncot sztárolja, de van aki más korszerű láncokat ajánl!
Másik: Mik az ETZ lánc paraméterei?
Előre is köszi a segítséget!
Bobek
igen azóta már én is tájékozattabb lettem ugyhogy polirozni fogom:)) csak a felnit szerettem volna kromozni... de ha ilyen draga akkor valószínű csak polirozas marad...
fölhivom a kromozot és kerdezem az ürgét hogy két 16" alufelnit mennyiért kromozna le és az mond hogy 26.000ft /db én meg majdnem seggreestem az ár hallatán... ez télleg ilyen drága?? nem tud vki olcso kromozott jnszk megye körzetébe?
Érdemes olyanra bízni, aki csinált már ilyet, és meg is tudja mutatni az eredményt. Elég könnyű túlhevíteni, akkor pedig elég színes lesz a kidörrentő.
Blokkdekni gondolom alu,( hacsak nem valami 20-as évekből származó vintage Triumphról van szó ,] ) azt nemigen szokás krómoztatni... políroztasd fel, sokáig szép marad.
Koszi a valaszt, egy ideig akkor nem Sprint 2T lesz hanem Castrol :)
Az ETZ125-el nem sokat maszkalok varoson kivul, igy a kilometer sem gyul annyira; eppen kiszamoltam, hogy ez a 3L olaj eleg lesz 4200km-re, igy az egesz 2006-os szezon is le van fedve.
Sziasztok!
Érdeklődnék hogy kipufogot hogyan lehet kiegetni eleg ha begyujtom és fujom ra az oxigent? meg hallottam olyasmit is hogy van vmi anyag amit beleöntesz és por formájába később kijön belöle az az olajos koksz, ti tudtok erröl vmit? Egyébként ugy akarnám a kipufogot hogy megmarad a régi és hajtanék rá kivülről egy csövet. Amúgy blokkdeknin megmarad a krom?megmost nagy dillemába vagyok hogy lekromoztassam e vagy csak fekete maradjon:)
Extrém meleg időjárásra semmiképp nem gyanakodnék :D
Ha nem az olajhiánytól és nem az agrsszív hajtástól akkor mitől folyik ki a tűgörgő? Nem széttört hanem kifolyt.
Valaki meg tudja mondni az ETZ 125-nek a vezérlési szögeit, vagy, hogy hol lehet megtalálni azokat.
A Streetesnek irogathacc az nem fog válaszolni
Télleg Streetes!!!
Miért nem csinálsz magadnak egy oldalt- és azt hirdeted- veszed fel ide oda???
Sokkal jobban járnál és a töbiek is jobban szeretnének így!!!
ifsi
Szia Bambi!
Köszönöm a segítséget,szemre nagyon profi a fúrás!Egy kérdés: Baj az,hogy a langyos dugóba kézzel be tudtam nyomni a csapszeget?Nehezen,de bement!
Köszönettel:
Gyuri
HÉ ADMIN!
BANNOLJAD MÁR KI!!
Eladó megmaradt cuccok!
SIMSON S51:
Vadonat új 51 es hengerfej 2500 ft
Vadonat új gyári 3 seb. váltódob 2500 ft
2 db gyári német henger jó állapotban dugóval 2500 ft/db
kuplung agy 1000 ft
fellújított első teleszkóp komplett 8000 ft
S53 as újszerű állítható hátsó teló 8000 ft/pár
ETZ
komplett első teló( sérülésmentes) 14000 ft
ETZ 250 váz (sérülésmentes) forgalmival tözskönyvel, beírható! 10000 ft
ETZ 250 váz sérülésmentes papír nélkűl 5000 ft
ETZ 250 közép stender 1500/db
ETZ 250 tank szép állapot 3500 ft
ETZ 250 kipuff szép állapot 2500 ft
első komplett lámpa 4500 ft
km óra 4000 ft
fordulatszám mérö 4000 ft
komplett 12V gyújtás megszakítós 8000 ft
250 es és 125 ös ülések, indexek, lámpák, sárvédők, villák, fesszabok, kapcsolók, tükrök stb... nagyon nagyon sok alkatrész!
HÍVJ INFÓÉRT!
SIMSON ra, MZ re és JAWA ra minden ami kell!! Tuningok, tuning settek, blokk illetve váz alkatrészek kiegészítők, tükrök, gumik, akksik, csapágyak, kipufogók, hengerek,főtengyelyek, gyertyák stb..!! Tényleg MINDEN!! BONTOTT illetve ÚJ GYÁRI ÉS UTÁNGYÁRTOTT ALKATRÉSZEK!
Bp-en 5000 ft felett ingyenes kiszállítással!! Postai Utánvéttel is!
0630/4096093
Nekem egy jo cimborám aki szintén MZs és molkuton dolgozik mondta hogy nemigen figyelik azt hogy mennyi olaj jut abba a keverékbe.Viszont ha a tied beállt akkor a többi kétütemü is beállt aki ott tankolt valszeg tömeges lenne a panasz.ETZ 150nek a 90 nem gyilkolás de én inkább mennék 80at egy 150essel ha nem akarom gyilkolni.Persze csak akkor ha gyári.
Ha a dugón nincs ragadási nyom,akkor nem valószinű.hogy nem volt olaj a benzinbe.Mivel hogy nagyob a surlódási felület a dugónál,ezáltal az előbb ragad meg olajhiány esetén.üdv bambi
Szerintem nagyob az esélye, hogy elnézted a tankolópisztolyt, minthogy a kúton cseszték el.
De bármi megeshet...
Én kb 5éve csak molos 1:40 -esl járok minden kétüteművel, de még nem volt gondom.
Amúgy a fémforgács lehet a tűgörgő maga is akár, meg gondolom a henger falát is szépen végighúzták a kiesett görgők.
Részvétem, mert szerintem ez nagyából anniyt jelent neked, hogy henger,dugó, és főtengely csere, meg csapágyak is...
Kellemes összeg lesz.
azt vágom hogy nincs esélyem ha bizonygatni akarnék csak azért kérdezem hogy mekkora az esélye hogy kihaggyák az olajat vagy nem raknak eleget. Amúgy egyenlőre úgy tűnik hogy kiolvadt a tűgörgő a főtengelyből. Meg rohadt sok fémforgács került a hengerbe valahonnan.
nem is a teljesítménynövekedésrõl írtál hanem arról , hogy ha megváltoztatod a benzin levegõ arányát a részterheléstû emelésével akkor nem fog többet kapni . pedig többet kap ! az más kérdés , hogy szinte észrevehetetlen a teljesítmény változás .köszöni szépen . rengeteg átalakítással gyári fúvókával 85-90-es tempóval beéri 3,5l benzinnel :-)) .
gondolkoztam, de ugyanarrol beszelunk nem? vagyis hogy a reszterheles tu az csak benzin-levego aranyon valtoztat, szegenyitheted, dusithatod, attol fuggoen hova allitod, de teljesitmenynovekedest nem igazan fogsz kapni. Nekem egyebkent mindegy ha 70-est teszel bele es elmegy a motorod 2,5 liter benzinnel 100 km-t.
EMBER GONDOLKODJ !!
a dúsabb keverék azt jelenti , hogy azonos körtolattyú állásnál több benzin keveredik a levegõhöz .
a 250 es gyari merete 135. Reszterheles tut magasabbra teszed az nem ad tobb tuzeloanyagot, csupan dusabb lesz a keverek. Nagyobb fofuvoka nagyobb teljesitmeny, nagyobb tuzeloanyagfogyi...en maradnek a gyari ertekeknel.
A 250-es tz-m 5-be 90-nél elkezd rángatni mint ha nem kapna anyagot. Ez mitől lehet és hogyan lehetne korrigálni? Lehet attól, hogy kisebb főfúvóka van benne(110)? Lhet úgy korrigálni, hogy a részterheléstűt magasabbra teszem egyel? Kipróbáltam 130-as fúvókával is úgy 110 körül kezdett rángatni. Nem akarom én agyonhajtani de ha olyan 90-100-at menne az jó lenne. Meg így nagyon jó a fogyasztása. A segítségeteket előre is köszönöm.
Hi! Azért nem írtam lelőhelyet, mert az irodámban vettem le a polcról... Ha ennyi gondot okoz, add el,vagy el is cserélhetjük! Írj, vagy hívj Kele József 30/9399-117. Kösz a linket!
Bobek !
Részletesen válaszoltam, ma reggel.
Üdv,
Peti74
Udvozlet mindenkinek.
Olajos kerdesem lenne: Trabantos ismeros nemreg elhunyt, maradt utana egy halom Trabant lom, kozotte 3L felbontatlan Castrol Super TT ketutemueknek valo keverekolaj (asvanyi, nem szintetikus). Ezt Nemetorszagbol kapta .... szerintem legalabb 5 eve, de lehet 10 is.
Merjem felhasznalni a jo karban levo ETZ 125-be?
A csörgésem hálam Attisnak megoldódott! Nagyon köszönöm még 1x! (Ha jól emléxem 4,5-et kellett tekerni a hátsó csavarokon:)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|