hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

daranyi68
válasz erre | email2013-01-24 17:57:52
Ma tök jó idő volt!Kár hogy behalt az aksim
sorszám: 44949 (137033)
(előzmény: Keri, 2013-01-24 14:37:37)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-01-24 14:37:37
Akkor lehet hogy megyek motorozni, mert elég vastag hőszigetelésem van már :)))
sorszám: 44948 (137032)
(előzmény: Atilla, 2013-01-24 13:48:37)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-01-24 14:19:57
Ja, nekem is mindig a kezem fázott.

Mzzzz töröltette magát...nem először :)
sorszám: 44947 (137031)
(előzmény: VGGábor, 2013-01-24 12:42:25)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-01-24 13:48:37
Legjobb megoldás a zsír! A rozmárok sem fáznak, pedig kurva hideg a tenger!
A bálnákról nem is beszélve. :-)

A morci embert azt hiszem nem ismerem.
Ugyan semmi érdemit nem tett hozzá, de legalább pörgette kicsit a fórumot.
sorszám: 44946 (137030)
(előzmény: VGGábor, 2013-01-24 12:42:25)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-01-24 12:42:25
Én a novemberi hideg esős felvonulásra mentem úgy h alul "macinaci", condura motorosnadrág, meg az aldis motoros esőruhám, felül meg pulcsi condurakabát, esőruha felső. Hozzá még katonai bakancs, télikesztyű, meg maszk a sisak alatt.
Országúton 50, városban 10-15-20 km végig esőben 4°C-ban.
Mikor hazaértem a kesztyű már majdnem sokallt, de összességében nem fáztam max az országúton picit.

Am az a morci ki volt aki töröltette magát? :D
sorszám: 44945 (137029)
(előzmény: Atilla, 2013-01-24 11:04:14)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-01-24 11:04:14
Lehet, hogy egy minőségi esőruhát kéne venni? :-)
Bár manapság én sem motorozom hidegben, csak rövid távokat, már öregszem...
sorszám: 44944 (137027)
(előzmény: Keri, 2013-01-24 09:48:54)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-01-24 11:01:27
Van ilyen határérték.
Motoron pláne, mert nem egy anyagból van. Egy idő után leszakad benne a szalag, te meg megkóstolod az aszfaltot.
Egyébként ez a Suzukid?
sorszám: 44943 (137026)
(előzmény: vadmotoros, 2013-01-23 22:33:19)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-01-24 09:48:54
Meg azért annyira durva mínuszokba én nem motoroztam.
sorszám: 44942 (137024)
(előzmény: Atilla, 2013-01-23 22:19:40)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-01-24 09:46:32
Talán nekem azért nincs ilyen gondom, mert nem PVC ruhám van :)
Kordura esőruhám van az bírja.
sorszám: 44941 (137023)
(előzmény: Atilla, 2013-01-23 22:19:40)

 
 
vadmotoros
válasz erre | email2013-01-23 22:33:19
Üdv!

Attila, engem a legutóbbi műszakiról majdnem kivágtak motorral együtt, mert annyira ütött az első és a hátsó fék is. Azt kérdezték hogy lehet így elhozni egy motort műszakira. Úgy tudom a műszaki azért van, hogy kiderüljön milyen hibái vannak a motornak, legalábbis régen így volt, ma már csak pénzbeszedés.
Az első féket féktisztítóval, a hátsót kuplunggal oldotta meg, rendes volt nem vágott meg.
Egyébként a dobféknek van valami határértéke, hogy milyen kopás után már nem lehet felszabályozni?
sorszám: 44940 (137020)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-01-23 22:19:40
Ezt már csináltam én is és tényleg sokat ér. Csak az a baj, hogy az esőruha ropira törik a hidegben, ahogy rázza (hajtogatja) a menetszél.

Nekem egyébként a sisakkal van gondom. Nem láttam még olyan sisakot ami télen jó. Hiába a maszk, mindben lefagy a fejem.
sorszám: 44939 (137018)
(előzmény: Keri, 2013-01-23 20:00:56)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-01-23 20:00:56
Esőruha.
Régebben sokat mászkáltam így télen. Sima utcai öltözetre felvettem, műbőr kézzsák és vígan tudtam közlekedni.
Persze én többnyire városban mászkáltam. Országúton erősíteni kell a hőszigetelést, és vese, térd, kéz hőszigetelésére külön oda kell figyelni.

Mivel a menetszél hűt ki a nagyobb tempónál, ezért ezt kell megakadályozni.
Csak előtte ne egyél bablevest, mert az addig ott marad amíg le nem húzod a zipzárt :D
sorszám: 44938 (137014)
(előzmény: szsrobert, 2013-01-23 18:16:48)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-01-23 19:57:04
Csak egy jó téma kell.
Jawa vs. MZ
Milyen olaj
Milyen keverékarány
Mekkora a motorom végsebessége
:)))

Van egy felújítandó kerekem, majd rámérek mennyit megy el...persze az nem ilyen hidegben lesz.
sorszám: 44937 (137013)
(előzmény: Atilla, 2013-01-23 17:47:24)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2013-01-23 18:16:48
Van bevált megoldás a téli esős/fagyos motorozásra úgy, hogy megálláskor ne szakadjon a motorlovasról a verejték, és menet közben ne fagyjon halálra?
sorszám: 44936 (137011)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-01-23 17:47:24
Hogy pörög ma itt az élet! Ez örvendetes, mert néha teljesen halott a fórum.

Amúgy igazad van, én is a szinonimaként gondoltam a görbül-re és a vetemedik-re. :-)
Csak a mostanában feltűnő nyelvtan trollok miatt írtam más szóval, nehogy szóismétlésbe keveredjek! :-D
Tökre egyet értünk, de valóban hülyén fogalmaztam.
Én a felfekvő felületet és a tárcsát külön értelmeztem.
A „tárcsa” alatt azt értettem amit a fékbetétek fognak a felfekvő felület pedig a komplett féktárcsának az a része ami felül a felnire.
A lényeg, hogy a felfekvő felület nem vetemedik, amíg fel van szerelve a felnire, mert a felni tartja a síkot, csak a „tárcsa” vetemedik el.
Ha levesszük felszabályoztatni, akkor viszont azonnal elmegy a felfekvő sík is, és akkor már nincs mihez pontosan felszabályozni a tárcsát.
Azt hiszem ezt ismét túlbeszéltük! :-D
sorszám: 44935 (137008)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-01-23 16:05:20)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-01-23 16:05:20
Szerintem az egyenetlen fékhatás szempontjából tejesen mindegy, hogy elvetemedett, elgörbült vagy elhúzták a csavarok.
sorszám: 44934 (137006)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-01-23 15:51:41
"Maga a tárcsa persze görbül."-az esetenként bőven elég.
sorszám: 44933 (137003)
(előzmény: Atilla, 2013-01-23 15:47:44)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-01-23 15:47:44
Azért amíg a csavarok húzzák a felnihez, nem nagyon tud elvetemedni az a része, csak feszültség keletkezik az anyagban.
Maga a tárcsa persze görbül.
sorszám: 44932 (137001)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-01-23 14:54:53)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-01-23 15:44:16
Erről ennyit.
Már csak azt kellene megtudnunk, hogy ki az a Balázs Géza.. :-)
sorszám: 44931 (136999)
(előzmény: Keri, 2013-01-23 15:31:50)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-01-23 15:31:50
A francba valaki megelőzött :D
sorszám: 44930 (136998)
(előzmény: Keri, 2013-01-23 15:30:02)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-01-23 15:30:02
OK
sorszám: 44929 (136997)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-01-23 15:25:42
Vadi új tárcsával is írta valaki hogy elvetemedett felrakáskor.
Ráadásul külön kosár és külön tárcsás megoldással.

Bár ugye azt nem én raktam fel, szóval nem lehetek biztos benne mit rontottak el.
sorszám: 44928 (136996)
(előzmény: Atilla, 2013-01-23 14:25:58)

 
 
válasz erre | email2013-01-23 15:18:44
Hogyan másképp kérjem? Bitte!
sorszám: 44927 (136995)
(előzmény: Keri, 2013-01-23 15:13:46)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-01-23 15:13:46
Tehát akkor töröljem?
sorszám: 44926 (136994)

 
 
válasz erre | email2013-01-23 15:03:06
Ha földhozbaszod magad motorral minden esély megvan rá.
sorszám: 44925 (136993)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-01-23 14:54:53)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-01-23 15:00:45
:))))))))))))
Kedves
sorszám: 44924 (136992)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-01-23 13:40:43)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-01-23 14:54:53
"Leszereled és azzal a lendülettel elvetemedik."- nem is kell leszedni, úgy is elvetemedhet. A többivel egyetértek.
sorszám: 44923 (136991)
(előzmény: Atilla, 2013-01-23 14:25:58)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-01-23 14:25:58
Gyula-bának válaszoltál az én témámra és Kérinek adtál igazat. :-D

Egyébként ha már ilyen jól kiveséztük, írjuk is le a konkrét okot.
Nem a kosz, meg a felület a baj.
A fő ok az, hogy 20éve hűl-melegszik a tárcsa és feszültségek lesznek benne.
Leszereled és azzal a lendülettel elvetemedik.
Az esztergályos bázisnak meg azt a síkot fogja használni, amelyik a felnire fekszik fel. A fentiek miatt ez már persze nem sík.
Ha van olyan lelkes hogy kiméri, akkor sem tud vele semmit kezdeni, mert a görbe tárcsához nem tud bázist nézni és amúgy sem lehet leszedni onnan anyagot, mert eltolódik az egész tárcsa.
De nem lesz olyan lelkes, úgyhogy felszabályozza a tárcsát, nem is üt.
Boldog arccal hazaviszed és felszereled.
Rendesen, úgy ahogy levetted, letisztítva, nyomatékkulccsal stb.
Szóval jó munkát végzel.
Erre a felni szépen visszahúzza az elvetemedett síkot a helyére, a tárcsád pdig már üt is ahogy kell.
Na, ezért nem egyszerű a levett tárcsát jól visszatenni.
Új tárcsával nincs ilyen, csak az MZ szinten elég drága megoldás.
sorszám: 44922 (136990)
(előzmény: Árpád, 2013-01-23 13:44:33)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-01-23 14:09:13
Hát igen, az ember ír valamit, nem tetszik neki átírja stb.
Azután ha visszaolvasom én is elborzadok, hogy miket írtam.
De nem ez a lényeg, a fórum már csak ilyen, általában más is így van ezzel.
sorszám: 44921 (136988)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-01-23 13:59:45
Ez mind nagyon szép és jó, csak azt nem tudom, hogy miért nekem szól?
sorszám: 44920 (136987)
(előzmény: Árpád, 2013-01-23 13:44:33)

 
 
válasz erre | email2013-01-23 13:51:45
Azért bejött a tanácsom. Máris helyesen írsz! Gratulálok!
sorszám: 44919 (136986)
(előzmény: Atilla, 2013-01-23 13:40:02)

 
 
Árpád
válasz erre | email2013-01-23 13:44:33
Attól függ mennyire üt a tárcsa. Igaza van kerinek, tökéletesen szinte lehetetlen felrakni. Ha leszedi az ember, a felületen maradbak pici egyenetlenségek. Amikor visszarakja az ember mr nem oda esnek ezek ahova előzőleg estek. Ennek a hibának minimum dulája fog jelentkezni a fékbetétnél. Szerintem ha jó a csapágy, már százados ütést is érezni lehet a kerék forgatásakor. Teht ha 5 ezred hibát okozunk a felszerelésnél a felületek deformációja, a csavarok nem tökéletesen egyforma meghúzása miatt, akkor már észrevehető a dolog.
Én is azt mondom, amíg nem nagy az ütés, nem érdemes foglalkozni vele. Ha ul nagy lenne az ütés, szerintem is érezni lehetne fékezéskor a fékkaron.

Persze lehet hogy tévedek ebben, abban. De nekem ez a tapasztalatom.
Ha mégis valami megoldás kellene a dologra, akkor nyomatékkulcsal kell a tárcsát felrakni és lehelet vékony hézagoló alátéteket alkalmazni. Azt hiszem jó sok idő elmúlik mire az ütés teljesen megszűnik.
Ha nem a kerék ütött. :D
sorszám: 44918 (136985)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-01-23 09:32:38)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-01-23 13:40:43
A féktisztító a próba után jött, hogy haza menet ne menjek neki az első fának a lecsökkent fékhatás miatt.
sorszám: 44917 (136983)
(előzmény: Atilla, 2013-01-23 11:40:59)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-01-23 13:40:02
Ez egy baráti fórum, itt nem fikázni szoktuk a másikat, hanem elmondani, hogy szerintünk mi a megoldás a problémára.

Akkor ezt most értsük úgy, hogy hülyék vagyunk hozzá, mert tök egyszerű jól visszatenni a régi tárcsát.
A megoldást ugyan te sem tudod, de kérdezzük meg a Balázs Gézát? (Bárki is legyen az...)
Azért remélem te is érzed, hogy ez elég vicces... :-D
sorszám: 44916 (136982)

 
 
válasz erre | email2013-01-23 12:45:47
Továbbá törölheted a regisztrációmat.
sorszám: 44915 (136979)
(előzmény: Keri, 2013-01-23 11:49:22)

 
 
válasz erre | email2013-01-23 12:36:00
Előbb Balázs Gézától vegyetek leckét. Utána dumálunk ;)
sorszám: 44914 (136978)
(előzmény: Atilla, 2013-01-23 11:41:18)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-01-23 11:49:22
Akkor az csak szennyeződés volt, attól is lehet egyenetlen.

Egyébként velem is mindig rendesek a vizsgasoron. Pontosan tudja egy szakember, hogy egy 30 éves dobfékes motortól nem lehet elvárni tökéletes fék karakterisztikát.
sorszám: 44913 (136974)
(előzmény: Atilla, 2013-01-23 11:40:59)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-01-23 11:41:18
Na mesélj, hagy okuljunk.
sorszám: 44912 (136971)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-01-23 11:40:59
Nekem féktisztítóval nyomták be a vizsgán, utána jó lett.
Rendesek voltak.
sorszám: 44911 (136970)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-01-23 09:32:38)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-01-23 11:29:05
Neked is csak a szád jár, amíg a megoldást nem hallunk tőled.
sorszám: 44910 (136968)

 
 
válasz erre | email2013-01-23 11:16:56
"Ha egyszer a gyári felszerelésű tárcsát leszedték a felniről, elég nehéz újra visszarakni, úgy, hogy minden jó legyen"...tényleg kurva nehéz...te is hatalmas szaki lehetsz öregem.
sorszám: 44909 (136967)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-01-23 10:43:55
Aaaaz igen :D Mondjuk elektromos rendszert nálam se nézték 2 éve se, fékre meg rámondták kb jó...
sorszám: 44908 (136965)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-01-23 09:32:38)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-01-23 09:32:38
Pontosan ilyen a Jawa-mon lévő MZ tárcsafék is, a mindennapi használatban észtre sem lehet venni. De, nagyon nem kell megnyugodni mert, legalábbis nálam, a legutolsó vizsgán "kibukott" az egyenetlen fékhatás (eddig soha nem rakták a fékpadra). Szerencsém volt mert a szaki "megoldjuk Uram" felkiáltással (most fogózzatok) befújta a tárcsát csavar lazítóval, láss csodát megszűnt az egyenetlen fékhatás (ha nem látom én sem hiszem el).
sorszám: 44907 (136963)
(előzmény: mákosguba, 2013-01-22 16:56:07)

 
 
mákosguba
válasz erre | email2013-01-22 20:47:39
Csak ennyi baja van menet közben nem pumpál vagy ráz. Ha ez normális akkor megnyugodtam. Köszönöm.
sorszám: 44906 (136960)
(előzmény: Atilla, 2013-01-22 20:34:26)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-01-22 20:34:26
Ha ennyi a baja, akkor az normális, főleg frissen összerakva. Ha menet közben nem pumpál, akkor később sem gond.

Általában úszó tárcsához használnak ilyen féknyerget, mint az MZ-n van. Illetve ilyen tárcsához általában úszó nyerget használnak. Az MZ-n nincs egyik sem, így nagyon érzékeny minden kis eltérésre.
Ha egyszer a gyári felszerelésű tárcsát leszedték a felniről, elég nehéz újra visszarakni, úgy, hogy minden jó legyen.
Ha ennyi a baja, akkor az normális.
sorszám: 44905 (136959)
(előzmény: mákosguba, 2013-01-22 16:56:07)

 
 
mákosguba
válasz erre | email2013-01-22 16:56:07
Üdvözletem!

Van egy ETZ 250-es motorom. Felszabályoztattam a féktárcsát és betétet cseréltem. A kereket kézzel forgatva érződik hogy egyszer erősebben egyszer gyengébben fog a fék. Menet közben nem érződik semmi de csak egy próbakörre mentem vele. Ez normális? Amióta megvan a motor gond van az első fékkel ezért szeretnék biztosra menni...
Köszönöm
sorszám: 44904 (136952)

 
 
supi
válasz erre | email2013-01-21 20:16:25
Ha megtennéd megköszönném!
sorszám: 44903 (136943)
(előzmény: steelheart6, 2013-01-21 19:44:13)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2013-01-21 19:44:13
Azt én sem tudom, de nekem a TS-en ETZ eleje van tárcsafékkel, 16"-os felnivel, és tényleg csak a féknyereg leszerelésével lehet levenni a kereket. Gumi nekem elöl 90/90-16-os, hátul 120/80-16-os van. Ez bevált. Amúgy küllőt meg tudom mérni kb-ra, hogy a felnitől az agyig mekkora. Én kompletten vettem, ilyennel nem kellett foglalkoznom.
sorszám: 44902 (136940)
(előzmény: supi, 2013-01-21 17:42:58)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-01-21 17:56:26
A küllő méretet nem tudom de azt igen, hogy a 16-os felnivel szerelt kereket csak a féknyereg lebontása után lehet kivenni a helyéről, tehát gondold meg megéri e a macerát.
sorszám: 44901 (136939)
(előzmény: supi, 2013-01-21 17:42:58)

 
 
supi
válasz erre | email2013-01-21 17:42:58
Sziasztok!Érdeklödnék etz re elöre 16" kereket szeretnék tenni.Jol tudom-e hogy az átküllözéshez 137 mm küllü kell?És milyen méretü gumit tegyek rá?
sorszám: 44900 (136938)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu