:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Sziasztok!
Elolvastam Hora történetét, majd a többit. Hát hosszú lé lett belöle.
Na nekem van saját tapasztalatom, egy yamaha xjr 400-ast törtem össze 2-szer. A kárérték mindössze kb 50 ezer volt. Egyiket sem nekem kellett fizetnem.
Üdv
Jorgat
Én azért remélem, hogy vannak még olyan motoros iskolák, ahol tojnak a "halálfejekre" mert már tudják hogy honnan fúj a szél. Ha meg a majdani suli is hasonló lesz, mint ahová most jár, akkor legalább annyi vigasz van, hogy nem oda folyik a pénze, ahol így át akarták verni.
ja, és nem fizetnék...
Nem vitatom, hogy igazad van, én efféle ügyekben nem vagyok járatos. Mindössze arról van szó, hogy éleslátásod és nagy tudásod birtokában érthetően mondd el akkor mi a pálya, még mielőtt halálra neveted magad. Neked ez lehet, szórakoztató, de nekünk "tudatlan barmoknak" úgy jön le mintha csak minket röhögnél ki.
a halálfej következményeként minden vonalon szivatni fogják . és senkit sem érdekel , hogy igaza volt-e vagy sem .
Segítséget? Egy frászt. Ő már rég eldöntötte, hogy nem fizet, nem azért, mert jogos vagy nem jogos, hanem azért, mert 25e Ft "az sok" De nem is vele van itt a baj, hanem azokkal, akiknek annyi élettapasztalatuk sincs, hogy fél perc alatt átlássák, hogy ez itt klasszikus patthelyzet, aminek valószínűleg az lesz a vége, hogy az oktató megtartja az előre fizetett tanfolyamdíjat, hora átmegy egy másik iskolába, de előtte a kartonja sarkára rákerül egy kis halálfej, és a végén mindkettő utálni fogja a másikat, és mindkettő úgy fogja érezni, hogy a másik becsapta.
Zapkorte!!
Nem vagyok szerencsére tapasztalt a pereskedések terén de azt tudom,hogy egy 5-perces időért amialatt előadja a lány a problémáját és kiderül,hogy érdemes e foglalkozni az üggyel az ingyen van.Mielőtt halálra röhögnéd magad ajánlom olvasd el mostmár végre figyelmesen is azt amit irtam,számodra is kifog derülni,nem is ajánlottam ,hogy forduljon vele ügyvédhez.Azt irtam,hogy számodra is érthető legyen ,hogy valami nem kóser aszerzödés körül a leirtak alapján.Szerintem!!!
Attól, hogy vki nem járatos dolgokban, még nem kell kinevetni! Szegény csaj csak segítséget remél tőlünk, nem kigúnyolást.
pedig ez nem kizárt ! anno amikor tanultam egy olyan ts125 volt a tanulómotor , hogy inkább befogtam a sajátomat .
hora!
Nem tudom elképzelni, hogy ilyen szar állapotban lévő motort adnak egy tanuló alá. Az meg már mindennek a teteje, hogy a kárért tőled kérnek pénzt. Közben azon gondolkozom, hogy az ilyen kis kapzsi és hamis emberek örökölték ezeket a tulajdonságaikat, tanulták vagy fertőző?
Hora!
Számlák nélkül egy rohadt kib...ott kanyi fillért sem fizetni...A Jegyzőkönyv hiánya eleve kizárja, hogy bebizonyítsák, hogy temiattad tört el, ha egyáltalán eltört a főfékhenger...Innentől kezdve semmi jogalapjuk nincs követelni, akármi van a szerződésben...
Lehet, hogy utálni, meg fenyegetőzni fognak /itt az oktatóra gondolok/, de szarni rájuk.....
Ti melyik világban éltek, emberek? 10e Ft alatt nincs ügyvédi óradíj! Komolyan mondom, rég fetrengetem ilyen jót, mint ezen, meg a hasonló hozzászólásokon. :-)
Sziasztok!
Van egy eladó 250-es ETZ-m. Érdeklődni e-mailben!
Hello!
Tudna nekem valaki segíteni egy MZ Trophy ügyében. Magyarán vettem egy Trophyt, meg egy új akkut, mert az nem volt benne. Csak nincs vezeték a motoron az akkukhoz. Hova kellene kötni, illetve milyen polusokkal? Tudok küldeni képet, ha szűkséges. Sorry a kérdésekért, de még igen kezdő vagyok. Ez az első motor, amit helyre akarok pofozni, meg amúgy is. (Volt egy Romet-em régen, de azt nem számolom:) )
Üdv hora!
Nem olvastam el mindeki reakcióját a problémádra, lehet ismételek valakit. A sulinak van kolektív biztosítása minden eszközére. Ez arra való hogy ha kár keletkezik akkor a biztosító fizet. Ha nincs a motorra, akkor az azért lehet mert arra a motorra nem kaptak, annyira leharcolt állapoban volt.
Amit alád adtak, az annyira oda lehet hogy valószínűleg éppen 25ezer forintot ér.
A motor állapota mellet, szinte törvény szerű volt, hogy baleset lesz. Én is ilyen motorokkal vizsgáztam, nincs harmadik, nincs első fék, nincs berugókar, a gyújtás zavarja a rádiót, a kuplung digitális... Akkor nem volt más, de ma már van. Ezért ha valaki ilyet kap, az azért van, hogy összetörhesse nyugodtan.
Semmi esetre se fizesd ki az összeget!
bocs első mondat végén ? jel
hora!
A pasid vagy a férjed nem motorozik véletlen.De ha nem is cimborái biztos vannak akik motoroznak manapság ez nagy divat.Én első körben megkértem volna őket hogyha a motor műkődése érdekel blokk, fék miegymás akkor segítsenek már és magyarázzák el vagy valami.A biluxba ezt ugysem tanulja meg illetve nem ott tanulja meg az ember.
A másik meg hogy kértem volna az ilyen jomotorosemberektől:)) tanácsot hogy mivel érdemes kezdeni hátha megvan még nekik otthon elfekvőben egy kisebb MZ vagy egy simson mer persze ők már átültek rizskályhára.
Sajnos az autos motorosiskolák nem arra mennek hogy tanulj hanem a pénzedre.Én annak idején jogsira már csak akkor mentem mikor belecsavartam pár ezret az Mzmbe.Nem legális meg szivás ha lekapcsolnak de sajnos ez igy megy manapság.
Hello! Csak annyi, hogy a homokfúvás nem azonos aa polirozással, az csak letisztítja a felületet jó alaposan.
Sziasztok! Lenne pár kérdésem, remélem valamelyikőtök tud válaszolni! 1. Mennyibe kerül lefényeztetni a tankot és a két oldalsó deknit? 2. Érdemes homokfúvóval lepőpolírozni a moci fém részeit (a hűtőbordákat meg ezeket), tartósan szépek maradnak? 3. Mennyibe kerül egy használt tank amin nincs horpadás és nincs glettelve? Előre is köszi
HI hora
Csak az előtte szolók felháborodását tudom erősiteni.És azon sem csodálkoznék ha azt a szerződést egy ügyvéd porig tudná gyalázni a javadra,mert az abszurdum,hogy téged akarnak lefejni azokután ami történt még nekik kéne bocsánatot kéni tőled.Ha már teveled akarták kifizetettni az alkatrészt megkérdezték,hogy új legyen vagy használt? Gondolom a szerződésben már erről szo sincs..Többet nem irok mert az már nemtűri a nyomda festéket,Szoval nehagyd magad ezekkel a mocskos álatokkal szemben én szoritok neked..
A főfékhengerről annyit, hogy kb. 2 éve én is vettem vadiúj NDK-sat a Futár Petitől a Zichy utcában, azt hiszem 3500 Ft volt. Mondjuk hozzá a fékkar: 500, a dugattyú (habár annak semmi baja nem lesz az eséstől 1500, (ez csak sacc)), a tömítés a dugattyúhoz 400,- , a tartályhoz 800,- mondjuk még a műanyag karika 600,- és a kupak mondjuk 1300,- (ez utóbbi árak csak saccolások, de anagyságrend jól érezhető belőle. ) Mondjuk fél liter fékolaj 800 ft, már csak a munkadíj marad hátra. Esetleg a tükörlap törhetett még el, 400Ft., a szárát úgyis tudják használni még.
Ha így a munkadíjjal összeadod az árakat, szerintem maximum 10 ezer az egész, számlákkal igazolva.
És 10 ezernek a 80%-a 8000 ft, ami már reálisabb, de szerintem akkor is pimaszság. Ha én mondjuk most tanulnék egy új autón, és belecsúsznék valakibe, akkor mondjuk 200-500 ezer Ft-ig bárhol megállhat a számla???
Hora, én a húszezret semmiképpen nem fogadnám el büntetésként. Hivatkozzál arra, hogy mit mondott aznap az oktatód, és meséld el neki, hogy azért pontosan tudod a nagyságrendeket, egy eldőléstől nem keletkezhet az ETZ-n 25 ezres kár. (ja és mivel tudják a szerződésben szereplők szerint az okozott kár összegét bizonyítani. Ha akarnak, szereznek számlákat, de a dátumot jól nézd meg azokon)
Sok sikert, NE HAGYD MAGAD!
Szia Hora!
Lehet h már túlragozom a témát, de én is azt mondom, hogy állj ki az igazadért és véletlenül se jusson eszedbe jó képet vágva tejelni a hiénáknak.
Az üggyel kapcsolatban van egy két gondolatom: pl. volt-e egyáltalán érvényes műszaki a motoron? De ha volt is - mint az hsz-odból kiderül – a fékrendszer eleve hibás volt. Ez most már persze nem bizonyíthastó, de az ellenkezője sem! Egyáltalán hogy képzelik azt, h ilyen gépre ültetve, ilyen körülmények közt akarnak okítani?
Másrészt ha nem készült baleseti jegyzőkönyv, akkor mégis miről beszélünk? Hol az a hiteles dokumentum, ami rögzíti a motorban esett kárt? Rólad persze nem is beszélve.
És ha már itt tartunk, ennyi erővel jól begipszeltetheted az alkarodat az egyik orvos haveroddal és a látleleted az iskola vezetőjének lobogtatva követelheted a saját magadnak okozott kár 20%-nyi részét az iskolán :)). Mert neked már legalább dokumentum van a kezedben a sérülésedről… a kiszakadt prémiummárka farmerről nem is beszélve.
Szóval az egyszerűen nevetséges és abszurd, amikor bemondott „adatokra” , vagy a haver gagyiboltjában exhas printelt blokk számaira támaszkodva követelődzik valaki.
A széttört főfékhenger értéke pedig (ha egyáltalán tényleg megsérült) meg akkor se lett volna annyi, mint az újé, ha történetesen működik, mert amortizáció is van ám a világon.
Elvégre a biztosító se fizeti ki neked a demszkikátyúban lezúzott új gumit alufelnivel, azzal az indokkal, hogy az akkor már használt volt (hiszen használat közben ment tönkre) , így jogosulatlanul jutnál hozzá az értékkülönbözethez .
Megjegyzem, én egy MÉH telepen ingyér kerítettem főfékhengert, de ha máskor és másnak nincs is hasonló szerencséje, egy ötösből sztem bőven kijön egy ilyen. (ha mégse így lenne, javitsatok ki!)
Én azt tenném a helyedben, hogy rendezném a tanfolyam aktuális költségeit (naná, hogy a 20ezres „felár” nélkül) és átmennék egy normális iskolába, ahol folytatnám az tanulgatást. Erre – mint ahogy azt valalaki már korábbn írta és az én tudtommal is - lehetőséged van.
Mindenekelőtt persze érdeklődni kell a Közlekedési Felügyeletnél a folyamat részleteiről. Ha bp-i vagy, akkor a XI. Petzvál József utcában valahol, de a biztonság kedvéért talán nem személyesen :p . Természetesen az iskolaváltás is rajtuk keresztül intéződik.
Az motorosoktatás színvonaláról meg aztán véget nem érően lehetne sztorizni, mondjuk a sóderrel gondosan és mindig megszórt Madriri úti rutinpályáról, ahol aztán tényleg könnyű mexerezni a szükséges rutint, feltéve, ha az már eleve megvan és te épp a havas úton vezetésbe akarsz belejönni...
Az mindenesetre tény, hogy az oktatók mindenkiről feltételezik, hogy biztos levezetett már vagy ötszáz kiklométert, úgyhogy nem kjell sokat magyarázni. Ez általában igaz is, de ha mégse így van, akkor azt neked kell bennük nyomatékosan tudatosítani.
Ha meg végre sikerült, akkor követelik a húszezrüket :))).
Remélem segít valamit ez a litánia:)
Sziasztok!
ETZ ford.sz.mérőt vennék. Hibás, törött is érdekel. szergely@c2.hu
Ja, és még valami.Hiába is nézném meg szerintem az alkatrészt, amit beszereltek, mivel azóta már bőven odaadhatták másik tanulónak, vagy akár ők is mehettek rajta egy- két kört. Pl. nagyon élvezték, hogy amgí a tanulók maguktól gyakorlatoztak, addig ők,mindeféle tuningolt, kismotoron próbálgatták a gázfogantyút. No comment...
Szia Csehcsoda!
Nos, igen. Ez a helyzet. Most nekiállok, és megnézem a Ptk. rendelkezéseit. Az új alkatrész megtenkintésére nem fog sor kerülni szerintem, mert nem fogok már kimenni a pályára, csak azért, hogy azt megnézzem, és egyébként is, ki tudják és tudták használni a tapasztalatlanságomat, és a tájékozatlanságomat, mert abszolúté nem értek az MZ-ékhez, sőt még tulajdonképpen egy motorhoz sem értek, mivel-lehet, hogy ide nem írtam, vagy nem jött le a szövegemből-de nekem az csak a második gyakorlati órám volt. A atntermi elméleti műszaki oktatás meg tudjátok miből állt? Abból, hogy elővette az oktató a tesztet, azt a 31néhány pontosat, amivel több az A kresz vizsga, mint a B, és azokat megoldottunk közösen. Mondom, és a többi? Erre ő, látod a könyvben mennyi van? (35-40 oldal), na azt elolvashatod, de majd a tanpályán úgyis megtanulod,hogy mi micsoda. Ennyi.
A tanpályán az oktatóm a második óra végén, kb. 2 perc !!!! alatt elhadarta, hogy a leendő vizsgamotoromon Suzuki GS500-as mi micsoda, stb. Este, mobillal megvilágítva. Mikor lényegében nekem még az alkatrészeket is tanulnom kell, és felismernem. Nem beszélve arról, hogy a rutinra úgyis csak hetek múlva került volna sor, és akkor meg aztán már tényleg nem emlékeztem volna semmire.
Szóval, jó fejek, na!!!! :(((((
Majd lesz valami...Reméljük megegyezésre jutunk, és nem kekeckednek velem.
Üdv:hora
Ha tényleg van ilyen pontja a szerződésnek, az nem túl jó, mert akkor tényleg alkudoznod kell.
Ha nincs, akkor a PTK idevágó részei lesznek mérvadóak, abban pedig már szó van a szándékosság kérdéséről.
Alaposan nézd meg az "új" alkatrészt, mielőtt kifizeted, ha esetleg muszáj lesz. Mikrorepedések, öregedés jelei a fedélen, házon, karon, esetleges karcok, kopás, stb.. stb..
Szia Csehcsoda!
Köszönöm, Te is csak megerősítesz engem abban, hogy igazam van. Viszont mondom, sajnos a szerződésben szerepel egyetlen mondat, hogy az okzott kár 80%-káért felelőséggel tartozom.
Igaz azt nem részletezi ez a kitétel, hogy a károkozás
szándékos-e avagy sem, milyen körülmények között történt meg, ki a
hibás, nincs róla jegyzőkönyve, nem bizonyítható, nem voltam ott az
alkatrész beépítésekor (mivel ma már az ember egy autószervízben
sem bízik, hogy mit b@--nak el rajta )nincs számla az alaktrészről,
akkor mit is fizessek ki?
Szóval még ezt kell kitalálnom, hogy hogyan küzdjek az igazamért, mert ők szerintem csak a szerzősédnek ennek a pontját fogják lobogtatni előttem. :(((
Üdv: hora
Szia Ember!
Írtam Neked mailt.
Üdv:hora
Szia Hora !
Az öntvény viszonylag rideg, sérülékeny, sajnos könnyen elképzelhető, hogy ilyen alacsony sebességű bukásnál is megsérül.
Mindazonáltal nem szükséges megtérítened az okozott kárt, ugyanis a gépjárművezetői tanfolyam során használt járművekben okozott kárt csupán azon esetben köteles megtéríteni a tanuló, amennyiben azt SZÁNDÉKOSAN okozta, teszem azt, egy rosszul sikerült vizsga után egy erőteljes rúgással behorpasztod az oldaldobozt, vagy lecsavarod a tükröt. Egyéb esetben az oktató kára a meghibásodott alkatrész cseréje.
Nehéz volna megmagyarázni, hogy a nyolcasban direkt ledobtad a földre a motort, hogy abban kár keletkezzék.
Ne fizess.
Az oktató személyének megváltoztatását a képzés során bármikor kérheted, sőt, az iskolától is azonnal, indoklás nélkül megválhatsz, amennyiben az eddig igénybe vett képzés díját maradéktalanul rendezted.
Az általad leírtak alapján az oktatód trehány, pénzközpontú, munkáját nem felelősséggel végző ember, s ebben a szakmában ezzel közvetlenül a biztonságodat veszélyezteti. Annál is inkább otthagynám, mivel a közúti forgalomban már SEMMIFÉLE FELELŐSSÉGGEL NEM TARTOZIK A MOTOROSOKTATÓ A TANULÓJÁÉRT.
Széles utat, olcsó benzint, gumi fákat !
anniban csatlakozom az előttem szólóhoz, hogy ha érdekel egy tutira korrekt oktató telefonszáma, akkor keress meg. Nála nem lesz ilyen.
Egyébként én is a közelmúltban tanultam a "csigás" suliban, a gyakorlat újpesten volt, a forgalom meg kispesten. Ott is voltak perecelések, de senki sem fizetett egy kanyit sem, már amennyire hallottam az érintettektől. Az mz-nek meg valószínűleg nem is érvényes a forgalmija, egyszerű "pályamotor" lett belőle. Ilyennel nem is lenne szabad menni, ezt azért nem árt tudni.
Hát, általában csak a fékkar görbül el, de ki tudja, látni kéne a régit. Ha jól emlékszem, tavaly 15e volt egy komplett vadiúj ETZ főfékhenger a Zichy Jenő utcában. Fölszerelni nem tart egy óráig, az azért ne legyen 5e-nél több.
Ha nem csináltatta volna meg, tudnék neked használt, de jól működő darabot szerezni párezerért, de most, hogy már kész van, és kifizette a szerelőt, most már igazándiból jól nem tudsz kijönni a szituból. Főleg, ha már előre befizetted a tanfolyamdíjat is. Én azt javaslom, hogy vágjál hozzá jó képet, fizesd ki, és kérj egy másik oktatót, aki foglalkozik veled, tud nappal fogadni, és van biztosítása (bp-n tudok ajánlani egy nagyon rendes tagot, gyere át mailba, ha érdekel).
Szia Hora!
Könnyedén elképzelhető, hogy a főfékhenger öntvénye sérült, mikor felborultál. Egyik barátom a pirosnál álló helyzetből dőlt el és a főfékhengetre egyből kukalakó lett.
Mindazonáltal azt javaslom, hogy egy büdös petákot se fizess az "oktatódnak"!!! Hagyd ott őket a büdös francba! A figura először is ahogy leírtad, ad egy szar motort,ami fék és világítás hiányában még veszélyes is (fizessen ő amiért veszélyeztette a Te életedet)!
Ezután megcsinálja, hogy a pénzedért szarik a fejedre, nem követi a fejlődésedet és nem ehhez igazítja feladataid nehézségét, ami közvetlen oka a baleset bekövetkezésének. Miután mindezt véghezvitte az egész sarat a nyakadba borítja, tehát először fizettél a semmiért, most meg fizethetsz azért mert először a semmiért fizettél!!! A saját mulasztását rajtad akarja bevasalni! Egyébként, ha ő volna a világ legjobb oktatója és a perec csakis a te számládra lenne írható, akkor sem kérhetne rajtad semmilyen összeget a tandíjon felül, ugyanis nem így működnek a dolgok. Egyik ismerősöm kutyát ütött el az oktatókocsival, leszakadt a lökhárító...a másik a gáz helyett a fékre taposott véletlenül, képzelheted mi történt a kocsi hátuljával. Az anyagi kár mindkét esetben sokszorosa volt a TZ-n esettnek(de még az egész TZ árának is többszöröse), mégsem fizettek egy kanyit sem! Ha a fazon nem akarja az amortizáció költségeit állni, kössön biztosítást a motorra! Ha meg nem éri meg neki (olcsó gép), akkor javíttassa ki saját költségén! Azért oktatógép, hogy felborulhass vele! Ráadásul számlát sem ad! Persze! Mert szerintem ilyen költséget nem is tudna veled legálisan elszámoltatni! Szóval állj ki a jogaidért mert ezek legombolnak rólad mindent, ha hagyod! Tudod mit, inkább kérd vissza a főnöktől a tanfolyam árát, vagy annak egy részét! Ez a minimum, miután a leromlott(fék, világítás)szarkupac motorral és a hanyag oktatással veszélyeztették a Te testi épségedet, életedet! Hivatkozhatsz arra hogy ha te ezt a dolgot nagy dobara vered az sookal többe fog fájni nekik(sokan választanak más sulit), mint a te párezred, és kilátásba helyezhetsz jogi lépéseket is! Ez legyen a tárgyalási alap, és ne az, hogy kérem, hadd ne fizessem ki a főfékhengert!
Sok erőt kívánok,mihamarabb jogsit és állj ki Magadért!
Bocsi, a hosszú elbeszélésért, de így legalább majdnem mindent tudtok. Akit nem érdekel a litániám, úgyis átugorja.
Sziasztok: hora
Sziasztok!
Nos, megpróbálok rövid lenni, vagyis én nem :) , csak a mondandóm, de nem lesz könnyű, mert ez az ügy már kezd nyúlni, mint a rétestészta,minden esetre már kezd elegem lenni belőle... :( :(
Nos, nő vagyok, motorozni tanulok A21-re, és elérekztem múlt héten oda, hogy elkezdhettem a gyakrolati oktatást, vagyis a vezetést. A részletekkel nem terhellek benneteket, majd csak inkább a lényeggel, amit most tudni szeretnék, és a kérdéseimmel.
A lényeg tulajdonképpen a következő. Elkezdtem megcsinálni a jogsit az A kat.-ra, és bár még nem vezettem életemben motort, első órán MZ 250-es ETZ-re ültetett fel az óktatóm. Az első óra jól ment, mert kétszeri lefulladás után,elindultam és másfél órán át folyamatosan mentem, persze az oktató le se szart. No, de megpróbálok a lényegre térni, bár ugye nálunk nőknél ez nem egyszerű... :))))
Szóval, két nappal későb volt a köv órám, természetesen mindig este 7-re kaptam csak időpontot, a motor kb. olyan állapotban van, hogy 2-ben már lefulladt világítással, üresben gázt kellett adni, hogy tötyögjön, a kézifékkart totál be kell húznom, hogy fogjon, szóval van holtjátéka rendesen,stb.
Nos, második alkalommal az oktató már a tanpályára engedett, mindjárt a kettes pályára (bár nem én kértem, hogy mehessek, gondoltam, és mondtam is neki, hogy ezt neki kell tudnia, hogy "elég vagyok-e már" a tanpályára, hogy elkezdhetem-e, ne tőlem kérdezze, mert mersz az van bennem, de szakmailag én ezt nem tudhatom, mert nincs tapasztalatom), ebben van a 8-as is.
Egyszer álló állapotban dőltem el,(a "rajtvonalnál", egyszerűen elveszítettem az egyensúlyomat) bal oldalra estem, a motornak nem lett baja, csak én zúztam le a könyökömet, meg a lábamat, míg a második perecelésem már a 8-asban volt, mert egyszerűen nem éreztem rá a kanyarra, nem tudtam megcsinálni a jobbos kanyart, mert a pálya még ráadásul lejtett is jobbra, tehát jobb kanyarban jobbra, úgy, hogy életemben nem csináltam, és persze világítás nélkül, esti "fények" mellett. :( :(
Szóval elborultam, szerintem azért, mert annyira nem volt sebességem, és akkor letört a kézifékkar. A motort az oktató srác sem tudta volna egyedül felemelni, olyan nehéz volt, és annyira dől a pálya. No, szóval akkor sikerült egy jobbos esés. Azt mondta nem komoly a baj, majd vesz egy kézifékkart, és megcsinálja. Mondom, oké, és meg is nyugodtam. Erre 4 nap múlva!!!! felhív, hogy komolyabb a baj, mint gondolta, és vigyek be 25 ezer forintot, azaz ennek 80 %-át az okozott kárért. El se tudta mondani, hogy mi sérült meg..és most nem is megyek bele abba, hogy hogyan és mit adott elő, és hogy mennyire ellentmond magának szinte minden megnyilvánulása, de ha minden igaz, nagy nehezen kiszedtem belőle az infot, és összeraktam motoros ismerősök segítségével, hogy mit is akarhatott mondani, mi sérült.
Nos, ő azt mondta (vagy azt akarta mondani, de lehet tudatosan sem sikerült ez neki), hogy a főfékhenger (ami ugyebár egy öntvény, ha jól tudom) tört el, és ezért vigyek be pénzt. Nos én csak annyit szeretnék tudni tőletek, hogy:
1. Egy szinte álló helyzetből történő eséskor okozhattam-e olyan erejű ütést erre az alkatrészre, hogy így eltörjön?
2. Egy ilyen alkatrész újan beszerezehető-e, tehát gyártják-e még, vagy csak bontóból?
3. Mennyibe kerülhet újan, fékkarral, és egyéb ehhez szükséges eszközzel együtt+munkadíj a szerelésre, vagy mennyibe kerülhet használtan?
4. Nem kellett volna jegyzőkönyvet felvenni akkor, amikor eldőltem?
Szóval a lényeg, hogy ennek a \"kár\"nak a 80%-át most velem akarják megfizetettni, de nem bizonyítható így útólag, hogy én törtem el, és nem mentem 100-al, de még csak szerintem 5-el sem, és minden erőmmel tartottam a motort eséskor. Szóval 25 ezer forintnak a 80%-át kéri tőlem az oktató , 20 ezret; és számla nélkül lesz ennyi. Azt mondta új alkatrészt szereztek be. Nem tudok belenyugodni abba, hogy ekkora kárt okoztam volna, és a legjobb az egészben, hogy én tanuló motoros vagyok, tehát lényegében kettőnk közül ő vétett több hibát, nem én (mert egyrészt világítás nélkül kellett vezetnem, tudjátok a motor lefullad azzal, másrészt otthagyott első órán is, nem győződött meg arról, hogy van-e már gyakorlatom annyira, hogy a 2-es pályára engedjen, sőt, miért mindjárt a kettesre???)
Érdekel a véleményetek!!! KEDDEN kerül sor kenyértörésre, akkor beszélek az iskolaigazgatóval, mert ebbe nem nyugszom bele, hogy majd én újítom fel nekik a motorparkjukat. Az egész motor (kiszedtem az oktatóból) nem ér 100-at, 90-ért vette az oktató. Akkor még perecelek minden héten egyet, míg meg nem tanulom a 8-ast, és meglesz még három hét alatt egy MZ ára. Ennek így semmi értelmme. Nekem ez nem üzlet.:(((( A motoros iskolával szüneteltetem az órákat, az oktatónál lemondtam őket, és valszínű ott is fogom hagyni őket, mert ez nem fair eljárás velem szemben.
Ja, és még valami. Honnan fogom én azt tudni, hogy új alkatrészt vettek bele, honnan tudják, hogy én törtem el, honnan tudjam, hogy mennyibe kerül, ha nincs róla számla? És egyébként is, miért pont újat kellett venni bele, miért nem bontóból szrezték be? Millió kérdés...
Várom a segítségeteket, holnap is benézek, hátha hozzá tud már szólni valaki. Keddre kiművelem magam, hogy kiálhassak magamért és a jogaimért. De ha hozzáértő ember azt mondja nekem, hogy igen, ennyibe és ennyibe kerül, akkor kifizetem tisztességgel, bár a motorozást ilyen módon nem folytatom, hanem inkább veszek magamnak egy MZ-t és zúzom azt.
Köszönöm előre is Nektek! Üdv: hora
Nem tudna vki segíteni hogy 125etz fejidomot hol lehet szerezni?
A külső és a belső hossza közötti különbség kb 60 mm. Sajnos sok a kisipari gagyi, gyártáskor mérés helyett saccolnak. Én kaptam régen egy rakás Simson (?) bowdent, abból gyártom a pótlást. Szerencsére csak rövidíteni kell.
Megválnék szeretett 250-es Etz-mtől. '85. 04. havi, 22 hónap műszakival, krauserrel, zárható sisakdobozzal, igény esetén két bőr oldaltáskával, kis fejidommal, új tükrökkel, jó gumikkal, erős motorral, rezóval, piros színben.Megtekinthető Budapesten, kérésre képet küldök.
nielõtt nekiállsz fûrészelni vegyél mégegy gyári dobot . lehet , hogy nem az történik amit szeretnél . az még nem jutott eszedbe , hogy azért olyan hosszú mert az illeszkedik a karakterisztikához ?
Sziasztok!
Van egy 125-ös Trophy-m és szeretném, ha rövidebb lenne a kipufogó. Ha lefürészelek, akkor ok, csak hangosabb lesz. Lehetne cserélni mondjuk más tipúsra, ami jó az mz-re, vagy mondjuk esetleg egy "két kipufogós" rendszert csinálni? Technikailag nehéz, hogy a motor karakterisztikája megmaradjon?
Yamaha RD 350 LC 1983-as évjáratú jó műszaki állapotban sok vizsgával 13 kW-os papírokkal eladó!
Ár 295.000 Ft
Érd.: 06 20 455 71 50
Hali!
Megint csak kérdeznék...
Nem tudja valaki, hogy az ETZ (250 -es) kuplungbowdenjének a belseje mennyivel hosszabb a bowdenháznál?
Az tötént, hogy elszakadt, Apu vett másikat és miután "jó durván beállítottam", a kuplungkarnál teljesen ki kell csavarni a finombeállítót, hogy fegjon... A csere előtt nem volt gond, szóval szerintem nem a lamellák fogytak el. Lehet, hogy más MZ -nek a bowdenjét kaptam, és ezért a gond?
köszi!
Boky
Hahó Bambi!
Az jó, ha jövő 7 közepén viszem vissza a mintadarabot? Mondjuk szerdán?
Addig is köszi!
Hellósztok!
Meg tudná valaki modani nekem a 125-ös ETZ sebességeinek és kuplung áttételét? Ha igen, akkor köszi.
Hello soldier84!
Nekem is volt ilyen benzinfolyás téma. A túlfolyón egyszerűen folyt a benzin mikor megálltam a lámpánál (aztán leállt). Sikerült beindítani, otthon a karbit szétkaptam semmi különöset nem tapasztaltam összeraktam azóta megy. Ez volt a második ilyen eset vele kb egy éve ugyanezt csinálta. Én arra gyanakodtam, hogy valami kosz vagy lerakódás miatt akadhatott fel a tűszelep, mert mindkétszer hosszabb állás után jelentkezett a dolog.
üdv
csabee
Helló mindenki!
Zabáló ETZ folyt.
A hőtágulásnak szerintem nem sok köze van hozzá! Eleinte természetesen jobban melegedett de ez természetes és már beállt a régi hőfokra! Nem megy úgy mint régen de az a sok anyagtól van amit kap! Ez hallatszik a hangján is!
Nyugodt lehetsz az én fejemben is megfordult hogy elszámoltam és ezért újra meg újra meg... lemértem! Tuti a szituáció! Az elfolyással kapcsolatban meg épp az a baj hogy nem látom nyomát!
A tűszelepet úgy ellenőríztem hogy ujjal ovatosan nem erőből zárt helyzetbe nyomtam(probáltam olyasmi erővel csinálni ahogy az úszó nyomhatja) és megpróbáltam belefújni a benzincsőbe. Így zárt rendesen. Nem így szókták???
Üdv
azok végdobok kimondottan négyütemûre . szerkezetileg teljesen más a felépítésük . hatalmas szerencsével talán beválhat , de nem sok esélyt adnok neki .
Természetesen nem szeretnék teljesítmény romlást. olyat nem lehet csinálni, hogy egy olyan dobot amit belinkeltem ugy megbirizgálnának, hogy zsír legyen az én kis mz-mbe?
Elkészült az első két MZ típusbemutató: ES 250/2 és ETZ 125. Megtekinthetők itt!
Akinek bármi kiegészítenivalója, javítanivalója van, az itt jelezheti. Az összes többi MZ típus bemutatására továbbra is keresek vállalkozó szelleműeket! :)
mindkét verzió életképes . helyén marad a fejed :-)) .
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|