hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

tomóka
válasz erre | email2005-09-17 13:41:34
"eldurrant" a szimering . igazából nem is szimering hanem két db tömítõ karmantyú és egy tömítõ gyûrû (közben nézem a szervízkönyvet nehogy hülyeséget írjak :-)) .) ezeket kell kicserélni . az egész szarságot egy rugós rögzítõkarika tartja a helyén . ezt a karikát kibányászod a hornyából majd a fékdugattyút fogóval ÓVATOSAN mozgatva kihúzod . inenntõl kezdve amit és ahogy kiszerelsz az újjat úgy és olyan sorrendbe rakod vissza . beszerelés elõtt az alkatrészeket fékfolyadékkal be kell kenni .
sorszám: 8199 (37135)
(előzmény: woodoo2, 2005-09-17 13:18:17)

 
 
Zolchee
válasz erre | email2005-09-17 13:33:33
Szevasztok!
Érdemes ETZ-re fém fékcsövet rakni? És milyen betéteket érdemes bele venni? Most tökéletes a fék, de szerintem télen felújítom azt is. Ja, és a cső végig olajos kívül. honnan folyhat az olaj? (a fékkartől biztos nem folyik)
Köszi! Zoli
sorszám: 8198 (37134)

 
 
woodoo2
válasz erre | email2005-09-17 13:18:17
Sziasztok!
Az a problémám,h a féknél (fent az olajtartálynál) folyik az olaj. Nem csak csepeg,hanem már majdnem szabályosan folyik. (Ja,a munkahengernél)
Az a kérdésem,h hogy lehet azt cserélni vagy mit csináljak vele? Hogy tudom szétszedni?
Előre is köszi

woodoo2
sorszám: 8197 (37131)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2005-09-17 12:25:29
Hali!
Kellene nekem egy ETZ tárcsafék rendszer! Külün-külön is érdekelnek a cuccok, de lehet egybe az egész, az se baj ha felújításra szorul (tömítések, ilyesmi) csak hiánytalan legyen. Kerék is kellene, mert nem akarok külön fűzetni. Persze nem csillagászati árakra gondoltam, esetleg csere is lehetséges.
Ha valaki tud segítani az írjon, vagy valami!
Ádi steelheart6(kukac)freemail.hu
70/3698050
sorszám: 8196 (37130)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2005-09-17 00:47:06
Helo van valaki Szombathelyi aki tudja hogy hol van mz-s bolt meg hol lehet venni tartós akksit olcsón" 6v 12ah TS 125ről van szó.
sorszám: 8195 (37126)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-09-16 16:21:10
Az Mz olyan hogy azon minden csörög meg kopog.Meg amugy is hangos mer kétütem meg léghűtés.Ha meghallod azon hogy a motor kopog lökd az árokba.
sorszám: 8194 (37115)
(előzmény: Soma69, 2005-09-16 14:12:15)

 
 
Soma69
válasz erre | email2005-09-16 14:12:15
Az ólompótló adalék sztem felesleges, kétütemű motor lévén, nem kell kenni a szelepeket, mivel nincsenek. Vannak akik szerint ennek ellenére nem árt bele, mert nem kopog úgy, hát nem tudom......
sorszám: 8193 (37111)
(előzmény: pinyo13, 2005-09-16 13:02:34)

 
 
pinyo13
válasz erre | email2005-09-16 13:02:34
Sziasztok!
Csak még egy fontos kérdés. Valóban kell, vagy csak ajánlott ólomadalékot tölteni a binzinbe?
sorszám: 8192 (37109)

 
 
pinyo13
válasz erre | email2005-09-16 12:09:54
Hello!
Köszi a tippet ki fogom próbálni, de mi lesz ha nem kapok olyan tömítéseket ami használható, és a célnak valóban megfelel.??? (Mert vettem én már a fékolajtartályba is tágulási gumit, és az eltelt 1 hónap alatt szépen megdagadt. Lehet hogy nem kellett volna kidobnom az eredetit.)
Hol lehet az ember biztos benne, hogy jó cuccot kap? Nagyon boldog lennék végre ha találnék valami megbízható jó alkatrészt is. Addig marad a próbálkozás és a remény.
sorszám: 8191 (37108)
(előzmény: mzmotoros, 2005-09-16 09:47:47)

 
 
mzmotoros
válasz erre | email2005-09-16 09:47:47
Nem tanácsolom arra várj hogy "bekopjon" a dugattyútömítésed, mert a tárcsa addig kétszer is színre futhat, utána meg ellökheted az egészet.
A megoldás, a következő (nekem tökéletesen működik): Szereld le a féknyerget, pumpáld ki a dugattyúkat, mindkét oldalról, egyszerre csak egyet, a másikra addig tegyél egy franciakulcsot, vagy valami szorítót. Így sérülésmentesen ki tudod venni a dugattyúkat egyenként. Ha ez magvan cseréld ki a tömítést, takarítsd ki a hornyokat az oxidtól. Lényeges, hogy a dugattyúpalástot és a tömítést is kend be vékonyan szilikonzsírral. A szilikonzsír ugyanis víztaszító, és jó gumiápoló szer is egyben, emellett pedig jelentősen csökkenti a súrlódást. A porvédő gyűrűket is vékonyan kend be szilikonzsírral kívül-belül (élettartam növelés).
Fontos: A kereskedelemben kapható féktömítések többsége silány "sufni-vulkanizáció" és egyáltalán nem olajálló kivitel, tehát mielőtt beépíted érdemes egy kis dobozkában, vagy pohárban egy-két napig fékolajban áztatni az új tömítést, ha megdagad, illetve deformáódik akkor be ne építsd, mert csak bosszúságot okozhatsz magadnak.
Én a fenti eljárást alkalmaztam és tökéletesen bevált. A zsírral óvatosan bánjál nehogy a betétekre vagy a tárcsára kerüljön, mert azt nagyon nehéz eltávolítani főleg a betétekről.
A zsírt beszerezheted kicsi tubusos kiszerelésben is (nagyon kevés kell belőle)
Jó munkát!
sorszám: 8190 (37103)
(előzmény: pinyo13, 2005-09-15 12:04:01)

 
 
Zolchee
válasz erre | email2005-09-15 23:51:27
Szerintem ne dobj rá ki sok pénzt. Ha jól fog, akkor idővel "bekopik". Nekem is ez volt, engem is nagyon zavart , a motort is vissza fogta, de nem foglalkoztam vele, és elmúlt.
sorszám: 8189 (37094)
(előzmény: pinyo13, 2005-09-15 22:31:23)

 
 
pinyo13
válasz erre | email2005-09-15 22:31:23
Szisztok!
Megpróbálok még egy másik helyen is venni tömítéseket talán majd ott kapok olyat amitől nem szorul a dugattyú, és talán majd úgy egyszer elmúlik a baja. Csak annyi a bak hogy túl sok a talán, meg hogy piszkosul zavar a dolog, hogy mióta megvettem csak kűzdök a tárcsafékkel. Egyébként teljesen jól fog! Még egy meoldás lehet. Veszek egy komplett bontot elsőfékrendszert és beépítem azt.
Ha valakinek van olyan ami tutin működik és Győr vagy Sopron közeli az jelezze. Lehet hogy igényt tartok rá.(Nyereg dugattyúkkal)
Üdv.
sorszám: 8188 (37092)

 
 
Zolchee
válasz erre | email2005-09-15 21:34:40
Hello!
Nekem is volt ilyen gondom, de már megszűnt. Én is próbáltam megcsinálni, de nem sikerült, aztán egyszer csak elmúlt. Talán bekopott. Amúgy a fék meg tökéletesen fog, és fogott is. Talán neked is egyszer csak elmúlik pár 100 km után. Persze csak akkor menyj vele, ha jól fog a fék
sorszám: 8187 (37090)
(előzmény: pinyo13, 2005-09-15 12:04:01)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2005-09-15 20:14:48
Hello!
a ts-m most valahol zárlatos lehet ,mert mikor a gyúlytás felöli deknit rárakom akkor megáll a motor.! Már le is szigeteltem ,de nem lett jobb ugyanugy leáll. Segitetek ,mert aladnám...! köszi
voltatok a fóti veterán versenyen ,találkozon? nagyon jo volt és ott voltam! :) Jövőre reményem már vesenyzek is!
sorszám: 8186 (37089)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-09-15 15:04:45
ETZ az ilyen nagy baja sosincs de mire ésreveszed akár azzá is válhat.
sorszám: 8185 (37080)
(előzmény: saddam, 2005-09-15 14:55:44)

 
 
saddam
válasz erre | email2005-09-15 14:55:44
Nem fessszabályzó.

Az egyenirányítót tartó lemezcsavar kilazult, és beesett a diódák közé. Véletlen vettem észre, nagyon trükkös.

Hali: Saddam.
sorszám: 8184 (37079)
(előzmény: pandagyik, 2005-09-14 19:00:43)

 
 
saddam
válasz erre | email2005-09-15 14:12:14
Kösz pandagyik, úgy tűnik a fesszabályzó a hibás, délután rakom be az újat.

Háj.
sorszám: 8183 (37074)
(előzmény: pandagyik, 2005-09-14 21:40:46)

 
 
Soma69
válasz erre | email2005-09-15 12:16:46
Szia Pinyó!Amiket a fékkel kapcsolatban leírtál sajna nem ismeretlen dolog, velem is megesett már, a múlt héten is. Az a baj oka, hogy azok a gumigyűrűk, amik tömíteni , illetve a dugattyút picit visszahúzni hivatottak a betéttől, nem méretpontosak, annyira vastagok hoyg ki sem engedik a dugattyút. Ezt vételkor nem látod, csak beszereléskor derül, ki, mikor már késő, szóval zsákbamacska kicsit a dolog. Én a legutóbbi vételnél 1 jót kaptam és 1 szart. Szóval lehet ha veszel másikat akkor épp jót kapsz, vagy sem....
sorszám: 8182 (37071)
(előzmény: pinyo13, 2005-09-15 12:04:01)

 
 
pinyo13
válasz erre | email2005-09-15 12:04:01
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni, mert már tanácstalan vagyok!
Van egy ETZ 150-em, Folyamatosan szervízelgetem, de az első tárcsafékkel nem jutok a megoldásra. A betétek folyamatosan súrolják a tárcsát, de annyira hogy a kerék még egyszer sem fordul körbe ha megpörgetem. Már többször is szétdöntöttem az egész rendszert és mindenhol kicseréltem a szimeringeket.
Főként egy nagy baj van. Ha kipumpálom a nyregben a dugattyút az egyiket kézzel vissza lehet nyomni, a másikra ha ráállok sem megy vissza. Összerakásnál is annyira szoros a tömítés miatt alig tudom összenyomni, és állati nehezen jár a helyén.
Mit kellene csinálnom hogy szépen járjanak, és eltávolodjanak a tárcsától. A tömítéstől szabadna ilyen szorosnak lennie a dugattyúnak, vagy kell ilyennek lennie????
Egyébként semmi sérülést nem láttam egyik alkatrészen sem.
Ugye jól gondolom, hogy ennek úgy kellene működnie, hogy amikor meghúzom a féket akkor egy bizonyos mennyiségű olajat nyomok a dugattyúba. Majd amikor elengedem akkor a rendszernek ugyanazt a mennyiségű olajat onnan el kell távolítania hogy a dugattyú visszahúzódhasson. Tehát mintegy vákumnak kellene visszahúznia. Jól látom?
Kérlek segítsetek, ha tudtok valami megoldást. Köszi! pinyo13@citromail.hu
sorszám: 8181 (37070)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-09-14 22:12:27
Ha nem kapják el holnap lehet hogy már nem MZt hajt:))
sorszám: 8180 (37063)
(előzmény: Matya, 2005-09-14 22:01:59)

 
 
Matya
válasz erre | email2005-09-14 22:01:59
CSak a részedet adja oda, mi??!!:)))
sorszám: 8179 (37061)
(előzmény: pandagyik, 2005-09-14 21:40:46)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-09-14 21:40:46
Néztek hiradót?
Egy bankrablás volt a fővárosban és a tettesek egy kék MZ(!) motoron menekültek.

Melyiktek volt vajja be nem lesz bántódása :))
sorszám: 8178 (37059)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-09-14 19:00:43
Nézd meg a nyereg alatt a vezetékeket.Bizonyos esetben ha sok a hupli az uton akkor elnyirodhat és letestel.Nézz utána

halla
sorszám: 8177 (37054)
(előzmény: saddam, 2005-09-14 17:28:02)

 
 
hora
válasz erre | email2005-09-14 18:52:02
A továbbiakban nem reagálok hozzászólásaidra. Írhatsz és gondolhatsz azt, amit csak akarsz...

Üdv: hora
sorszám: 8176 (37052)

 
 
hora
válasz erre | email2005-09-14 18:46:22
Ejj Zapkorte!

Most látom csak, hogy most már nem az én fejemmel gondolkozol, hanem idézel a magánmailjeimből. Nos, csaknuygodtan, bár azt hiszem ehhez már vasta bőr kell...

Bármikor, bárkinek nagyon szívesen elmesélek miinden részletet, vagy leírok, de úgy gondolom nem errevaló ez a fórum. Az, hogy Te most továbbra is a hátam mögött tárgyalsz egy olyan ügyet, ami valahol már eldőlt, és holnap reggel abszolút pont kerül remélhetőleg a végére, az a Te dolgod. Szerintem most már felfújod ezt az egészet. Én 4 kérdést tettem fel az első hozzászólásomban, és arra vártam választ, vélemányeket. Most már megköszönném, ha megnyugodnál, és keresnél valami ügyvédi pályát, mert mesterien kiforgatod az én, és mások szavait is. Aki Neked hisz, annak szíve joga; és aki meg nekem, annak is. Én is azt vallom, hogy halgattassék meg a másik fél is, de ha itt erre most nincs lehetőség,aról én nem tehetek...Ha gondolod, megadom az iskola nevét neked, és bárki másnak is, és személyesen védheted őket a "becstelen horával" szemben.

Üdv: hora
sorszám: 8175 (37051)
(előzmény: Zapkorte, 2005-09-14 09:30:48)

 
 
hora
válasz erre | email2005-09-14 18:38:06
No comment...

Minden szavaddal egyetértek.
sorszám: 8174 (37050)
(előzmény: Matya, 2005-09-13 23:42:31)

 
 
hora
válasz erre | email2005-09-14 18:34:06
Zapkorte!

Úgy látom, Neked mindeki felett áll a beleérzőképességed...Hogy el tudod képzelni, sőt meg is fogalmazod, sőőőőt, most már úgy látom továbbra is ki si mondod más helyett, hogy mit gondol. Nem illetlek a véleményemmel, de utoljára kérlek, és figyelmeztetlek, hogy se gondolati, se megnyilvánulás szintján NE NYILATKOZZ az én nevemben, vagy az én fejem gondolataival, mert az idézőjeles mondatod egyértelműen rámutatalt.

És tisztázzunk még valamit!!!!!!!

1. Az óradíj: 2400 FT!
2. NEM MONDTA MEG ELŐRE, és nem is figyelmeztetett, hogy ha"ilyen lesz, kérni fogaj az árát", éppen ez itt a gond, mert ha tájékoztat, nem írom alá.

A főfékhenger ára pedig nem annyi, mint amennyit Te kiírtál, és jobb, ha emlékezteted rá magad, hogy ÉN adtam meg Neked azt a honlap címet, hogy ha akarod, megnézheted magad rajta, hogy mennyi az említett alkatrész ára. Mindennel együtt, kivéve fékfolyadék kerül 11600Ft-ba, telefonon is utánaérdeklődtem, plusz munkadíj, max egy órás meló-szerelők mondták, de van , aki szerint csak tiz perc-úgyhogy plusz mondjuk 3-4000 Ft, és akkor is még csak 16-nál tartok számlával!!, nem 25-nél számla nélkül.

Még valami: A Közlekedési Főfelügyelet, Jogi Osztálya a következőket javasolta, és ezt nem én találtam ki: NE fizessek, ez nem így megy, itt valami bűzlik, és követeljem vissza a le nem vezetett tandíjam árát. Nos, no comment...És majd meghalgattatik a másik fél, mielőtt újabb gondolatkísérletet hajtanál végre...

Én a Te véleményedet elfogadom, hisz szabad országban élünk, szabad véleménynyilvánítás van, de a továbbiakban nem kívánok rá reagálni.

Sziasztok, szia!


sorszám: 8173 (37049)
(előzmény: Zapkorte, 2005-09-13 23:18:53)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2005-09-14 18:01:29
Helo van valaki Szombathelyi aki tudja hogy hol van mz-s bolt meg hol lehet venni tartós akksit olcsón" 6v 12ah TS 125ről van szó.
sorszám: 8172 (37046)

 
 
saddam
válasz erre | email2005-09-14 17:28:02
Help Kartársak!

250-es ETZ-m ma menet közben leállt, se kép, se hang.

Biztosítéktábla megnéz, a 16 Amperes testbizti eldurranva. Sebaj, új berak, rárúg, bizti eldurran. Ezt még kétszer eljátszottam, de köpésem sincs a hiba okáról.

Tehát gyújtás van, lámpák világítanak ha bekapcsolom, de ahogy be akarom rúgni elszáll a negatív biztosítékja.

Mostakkormivan ??


Kösz: Saddam.
sorszám: 8171 (37044)

 
 
levendel
válasz erre | email2005-09-14 14:50:25
Nem voltam elég érthető. Én nem az általam is ismert 3 nevű ingatlanközvetítőről írtam, hanem annak az általad is nagyon jól ismert jelenlegi motorosfutárnak a motorosiskolai előmenetelével állítottam párhuzamba ezt az történetet, akit korábban szintén jól megszívatott a "tanintézménye", most meg érthetetlen okból - mintha teljesen elfogulatlan lenne - egy hasonló ügyhöz hozzászólva korábbi önmaga érdekei ellenében érvel. Ez érdekes.
A másik fél pedig trehány disznó, ha valóban ilyen vacak gépekkel és ilyen lelkiismeretlenül oktat. Ha főzte, egye meg! Mellesleg az oktató cég meg arra vállal kötelezettséget, hogy megfelelő színvonalú oktatást nyújt. A lentiek alapján elmondhatjuk, h ő szegte meg elsőként a szerződést.

Egyébiránt meg miért nem éljük mindjárt a Centrum parkolási Rt. vagy a ferihegyi taxishiénák helyébe magunkat? Hiszen az ő álláspontjuk is védhető: be kell szedni az "extraprofitot", hogy fejlődhessen a cég és mindenhol a lakosság kedvében járhasson. Vagy: miért ne kérjek tízszeres fuvardíjat, hiszen akinek repülőre van pénze, annak ez úgyse olyan megterhelő és különben sincs képben az árakkal. Hát akkó meg méé ne?

A javítás - mint ahogy azt korábban te magad írtad - bontott alkatrészek felhasználásával sk. végezve nem pénz. És megoldható, ha egy kis hajlandóság van rá az oktatók részéről.
De a gép piaci értékének minimum a felét az első adandó alkalommal legombolni egy balekról szerintem aránytalanul nagy pofátlanság. Ezért emlegetek hiénákat.

Az én elgondolásom szerint az lett volna a helyes megoldás, ha megbeszélik a dolgot horával és valami ésszerű kompromisszumra törekednek. Pl: hora megcsináltatja valakinél a gépet, vagy legalábbis alkudozik a 2 fél egy kicsit a pénzek és módszerek felett.
De kész helyzet elé állítani valakit tisztességtelen dolog még akkor is, ha történetesen az illető lenne a helyzetért a felelős.
sorszám: 8170 (37038)
(előzmény: Zapkorte, 2005-09-13 23:18:53)

 
 
Matya
válasz erre | email2005-09-14 11:24:23
Na jó, szerintem hagyjuk...Valahogy q..vára nem találkozik a gondolkozásunk...Én úgy gondolom, hogy nagyon elveszel a részletekben....Ennyi....CSak fárasztjuk egymást egy olyan ügyben, ami végülis veszettül nem a mi ügyünk...
sorszám: 8169 (37033)
(előzmény: Zapkorte, 2005-09-14 09:35:01)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-09-14 09:35:01
Szóval arra akarok kilyukadni lentebb, hogy a számla meg a teljesítés igazolása az két külön dolog. (Bár tény, hogy utóbbi lehet maga a számla kiegyenlítése is, de lehet más is. Pl. mi van akkor, ha általánydíjas javítási szerződés áll fönn a szerelő meg az oktató között? Akkor maximum egy munkanapló-bejegyzés készülhet, és csak egy elméleti kárérték keletkezik, amiről sosem készül számla - de attól az még kár!)
sorszám: 8168 (37028)
(előzmény: Zapkorte, 2005-09-14 09:30:48)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-09-14 09:30:48
Én abból indultam ki, amit én olvastam itt, amit én tudok...

ez a baj. Ez a szerencsétlen ügy nem fekete és nem fehér, hanem nagyon is szürke, a fórumlakók meg kissé elhamarkodottan ítélkeznek (tisztelet a kivételnek)

A számlával kapcsolatban: gusztus dolga, nekem spec ilyen helyzetben édesmindegy, hogy van-e számla, ki írta, ki fizette, odamegyek ahhoz az MZ-hez, és ha ott csillog-villog rajta a vadiúj főfékhenger, akkor feltételezem, hogy az nem "olyan, mintha nem is lenne semmi"! Azt a főfékhengert valaki megvette és fölszerelte, ez jóval több, mint a "semmi". Egy számlát megírni, az már sokkal inkább olyan, mint a semmi, bár gyorsan hozzáteszem, hogy azért a számla kiállítójának be kell fizetnie a számla áfa-tartalmát, és az már nem semmi.
sorszám: 8167 (37027)
(előzmény: Matya, 2005-09-14 01:38:09)

 
 
Matya
válasz erre | email2005-09-14 01:38:09
Nem érted, hogy mit szerettem volna mondani.
Akkor kell a számlát megmutatni, mikor szólok, hogy mennyi lenne a szerelés.Nem azután állok elő eggyel, /ami akár utólag írott is lehet/ hogy megkérnek rá, mutassam már meg...Ez szerintem alapvető dolog....
Azt mondtam én is, hogy ha valaki akarja, bármit ráírathat....
Mindenesetre ÉN egy rohadt kanyi fillért sem fizetnék utólagos kérésre írt/bemutatott számla alapján.Sőt, ha nem Áfásat hoznak nekem, akkor is elgondolkoznék rajta...Azt azért kicsit macerásabb hasra kiállítani...Volt szerencsém megbízásból felújítani veterán járműveket, cégnek is, ahol nincs kecmec...Ha nincs Áfá-s számla, az olyan mintha nem is lenne semmi...De ha megbízásról/üzletről van szó, akkor csak a tények számítanak...Baráti szívesség kizárva...Illetve ha baráti szívességről beszélünk, akkor a felelősség kérdése is csak a résztvevő felek becsületességén múlik.Ebben az esetben viszont tény, hogy számlát nem mutatott be az oktató, de a tanuló azért fizessen mint a katonatiszt.Tulajdonképpen az oktató nem teljesítette a kötelességét, ha a korrekt üzletmenetet tekintenénk.A tanuló bezzeg teljesítse...Nagy ló..szt.....Amíg az oktató adós egy hiteles számlával, addig a tanuló is nyugodtan szarhat a fejére a pénz ügyében...

Az meg, hogy te milyen "részleteket" ismersz, megint más tészta..Én abból indultam ki, amit én olvastam itt, amit én tudok...A mások fejébe nem látok bele...Nem gondolatolvasó vagyok....
sorszám: 8166 (37023)
(előzmény: Zapkorte, 2005-09-14 00:26:04)

 
 
azimi
válasz erre | email2005-09-14 00:50:16
Szóval képet mailben is:)
sorszám: 8165 (37020)
(előzmény: azimi, 2005-09-14 00:49:45)

 
 
azimi
válasz erre | email2005-09-14 00:49:45
Hello!

Köszi a segítséget, Dudutól kaptam egy mailt képben is. Így már csak menni fog!:)
sorszám: 8164 (37018)
(előzmény: levendel, 2005-09-13 21:51:36)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-09-14 00:26:04
nem jelentjük ki, hogy "Óhh, csak a kuplungkart kell cserélni", és pár nap múlva előáll egy 25ezres összeggel

Ez nem is pont így történt, hanem emígy:

"Nos, igen, a szerelés…kész tények elé voltam állítva. Először mondta, hogy vagy fizetek, vagy esetleg saját szerelővel hozatok alkatrészt, és megcsináltatom, de erre volt két órám, mondom ezt nem tudom teljesíteni ennyi idő alatt. Közben telefonáltam pár ismerősnek, akik a kollégám ismerősei, motorszerelők, és visszahívtam az oktatót, hogy akkor mégis meg tudnám oldani. Kb. öt perc telt el a két hívás között. Erre ekkor már közölte, hogy hát ő már kihívta a szerelőt és 5 perc
múlva ott lesz, alkatrésszel együtt. De akkor még azt állította, hogy nem gyártják, és csak bontóból lehet beszerezni. Úgy volt, hogy aznap
este lesz órám. Mondom, oké, akkor erről a lehetőségről is lecsúsztam. Erre váratlanul másnap reggel felhív olyan tiz körül, hogy mégiscsak vihetem a szerelőmet, ha gondolom, mert még nincs megcsinálva, persze egyik szerelőt sem tudtam mozgósítani egy pár óra alatt, nem tudtam volna megoldani, így maradt az, hogy ő csináltatta meg."

A fenti szöveg természetesen Hora egy mailjából van beidézve.
Szóval azért nem olyan egyszerű ez az ügy, ez már ugye a második változat, és még mindig csak az egyik felet hallgattuk meg.

A számla hiánya meg nem kifogás, hanem nyafogás, bárki bármilyen összegről hozhat számlát, ha akarod, iratok neked MZ főfékhengerről 60e Ft-s számlát, vagy halászléről másfél milliósat. Az összeg nem attól válik hitelessé, hogy valaki felírja egy papírra, hanem hogy megkérdezel néhány tetszőlegesen kiválasztott egyéb szerelőt, hogy ők mennyiért csinálnák meg az adott munkát kiszállással, vagy beszállítással együtt (ne feledjük, hogy a fékhibás motor nem teleportál Bambihoz :-)). Hát én aligha hiszem, hogy lényegesen kevesebb lesz, mint 25e ft. Én úgy vélem, hogy életszerű az a feltételezés, hogy ennek az oktatónak is pontosan ugyannyit mondanának a szerelők. Márpedig akkor csak az a két kérdés marad a végére: hogy szükséges volt-e kicserélni az egész kurclifirclit, és ha igen, akkor ez megtörtént-e?
sorszám: 8163 (37015)
(előzmény: Matya, 2005-09-13 23:42:31)

 
 
Matya
válasz erre | email2005-09-13 23:42:31
Zapkörte!

Azért álljon meg a menet.Ha van ilyen papír a két fél között, hogy az oktatott fizeti a kár 80%át, akkor is KELL számla, hogy HITELESlegyen az összeg...És akkor nincs olyan, hogy az oktató magának cserélte ki, utána a saját "munkadíját" fizetteti ki....Neki nem az a kötelessége, hogy javítsa a motorokat, hanem hogy oktasson.Főleg ha ilyen kényes dolog merül fel, hogy másnak kéne állni az anyagiakat....Ott igenis számla kell.Itt nem kifogás, hogy Magyarországon vagyunk, ahol majdnem mindenki feketén dolgozik...Ilyenkor nincs olyan, hogy bemondott árral dolgozunk....

Az, amit mondasz, hogy megtörtént-e a csere, és hogy egyáltalán szükséges volt-e, egészen más tészta....

Az én elképzelésemben, ha tisztességes az oktató, és nem akar lekvárban maradni, akkor az lenne a helyes eljárás, hogy ha megtörténik a baj, hogy nem jelentjük ki, hogy "Óhh, csak a kuplungkart kell cserélni", és pár nap múlva előáll egy 25ezres összeggel.
Hanem:"Ok, semmi gond, de ugye tudja, hogy a 80%ot önnek kell állnia?Holnap elviszem egy szerelőhöz, és hozom a számlákat, ami alapján majd rendezzük a dolgot."
Mondom, SZERINTEM ez lenne a legtisztességesebb...Mondhat bárki bármit.Az egy dolog, hogy ez nem így működik ma nálunk....Persze, lehet mondani, hogy akkor drágább lenne, mert a hivatásos szerelő nem biztos, hogy ennyiért cseréli ki, de támadhatatlan az eljárás.Persze, ha haver a szerelő, és ráír egy jóval nagyobb összeget, mint valójában lenne, az előfordulhat, de ennyire azért bízzunk az emberekben, hogy mégse teszi.....
A másik fél meghallgatása egy dolog.De őszintén szólva nem hinném, hogy ha mutattak Horának számlát, akkor letagadná előttünk.....miért is tenné???Viszont ha nincs számla, patkány dolog pofára bemondott összeget kifizettetni bárkivel...Próbáld meg eljátszeni egyszer bárkivel...Az arcodba röhög majd, meglátod......"Öreg, mire fizessek??Mutass valamit, ami alapján jogosult vagy a pénzemre..."

Jó hosszú lére eresztettem a dolgot, tudom, de az is biztos, hogy nem fog neked tetszeni a tartalma, és kapom majd a választ...:))

Szerintem nem jól látod a dolgot, ennyi.....

Tényleg nem viccesek a hozzászólások...Talán mert nem is annak szánták őket...

Jó utat, amíg ilyen idő van....
sorszám: 8162 (37012)
(előzmény: Zapkorte, 2005-09-13 20:03:06)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-09-13 23:18:53
hanem végeztem egy gondolatkísérletet, hogy láthatja a problémát a másik fél. Neki ugyanúgy visszmajor az ügy, mint Horának. Neki ugyanúgy nagyon drága a javítás az 1500-2000 Ft-os oktatóórához (amiben áfa, benzin, adó stb is van). És ő előre megmondta, hogy ha ilyen lesz, kérni fogja a javítás árát. Akkor ezt megigérték, aláírták, most meg, hogy megtörtént a baj, azt mondják, hogy "hát nem tudtam, hogy ennyibe kerül, biztos be akarsz csapni, különben sem azért estem el mert béna vagyok, hanem mert nem magyaráztál eleget, nem, nem, nem fizetek!"
Hát én bizony ha így viselkednék, nem tenném ki az ablakba. Az általad is ismert három nevű ingatlanalkusz eseteire emlékeztet az egész ügy. :-(
sorszám: 8161 (37010)
(előzmény: levendel, 2005-09-13 20:19:31)

 
 
Till Ferenc
válasz erre | email2005-09-13 22:11:23
Sziasztok.....
Keresek 250-es Trophyhoz alkatrészeket.Aki tud kérem segítsen..Köszi..
sorszám: 8160 (37009)

 
 
levendel
válasz erre | email2005-09-13 21:51:36
Hi Azimi!

Ha minden igaz kell lennie valahol az akku környékén egy kis fekete műanyag biztosítéktartónak, amibe 2 db hagyományos olvadószálas biztosíték való. Az egyik a testé, a másik a fesszabályzóhoz és a gyújtáskapcsolóhoz vezető pozitív kábelé.
Az akku negatív pólusát arra a biztire kell kiötnöd, amelyiknek a másik kivezetése testelt (általában barna deróttal). A pozitív saru helyét ezután már könnyű lesz megtalálni kizárásos alapon is :)
sorszám: 8159 (37005)
(elözmény: Zapkorte, 2005-09-12 22:00:55)

 
 
levendel
válasz erre | email2005-09-13 20:19:31
Szóval dögőjön meg a szomszéd tehene is... vagy nem erről lenne szó?
sorszám: 8158 (36998)
(előzmény: Zapkorte, 2005-09-13 20:03:06)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-09-13 20:17:49
Tagadhatatlan hogy minden alkalommal mikor kocsira vagy motorra mentem jogsit szerezni aláirattak velem egy papirt(szerintem ez ma sincs másképp) hogy anyagi felelősséggel tartozol ha a te hibádbol megcsukod a gépet.
Szerintem aki nem motorozott még annak 125el kellett volna kezdeni olyannal ami jó és nem valami szarral.Ha a sztori igaz akkor az oktató volt a hülye.
sorszám: 8157 (36997)
(előzmény: Zapkorte, 2005-09-13 20:03:06)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-09-13 20:03:06
a főfékhenger ára:
http://www.hubermotor.hu/mz_alkatreszek/fofekhenger.html
plusz szerelés ~20e. 25e drága, de nagyságrendileg helyes. Nincs számla? Hát istenem, Mo-n élünk. Lehet, hogy az oktató cserélte ki sk, na és akkor, az ő munkája mitől érne kevesebbet, mint egy másik szerelőé?
Ezen kívül van egy írásos megállapodás a két fél között, hogy az oktatvány állja a javítási költség 80%-át. Ez lehet, hogy szokatlan, lehet, hogy méltánytalan, de megköttetett. Ezek a tények. A kérdés, hogy a) megtörtént-e a csere b) szükséges volt-e a csere E két pont a motor és a leszerelt alkatrész egyszerű szemrevételezése által eldönthető. E nélkül a szemle nélkül viszont csak gyűlölködni és találgatni lehet. Ja, és arról nem is beszéltem, hogy talán meg lehetne hallgatni a másik felet is, mielőtt ítéletet hirdettek. Na szóval ezért viccesek a hozzászólások. Vagyis nem is annyira viccesek... :-(
sorszám: 8156 (36996)
(elözmény: Zapkorte, 2005-09-13 11:09:33)

 
 
GTI Boy
válasz erre | email2005-09-13 19:00:28
Köszönöm a mailban elküldött rajzot! Válaszoltam rá, de itt is megköszönöm!
sorszám: 8155 (36989)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2005-09-13 17:45:48
Bocs a kábel a fesszab.ról a d+ ról megy.rosszul irtam.
sorszám: 8154 (36984)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2005-09-13 17:13:18
Heló azt akarom megkérdezni hogy ugye a töltésvisszajelző lámpa egyik kábelja a df-ről jön a kapcsolón keresztül az égőhöz a másik kábelja az a rajzokon az indexreléhez van bekötve.Ez testnek számit vagy áramnak.Ha gyujtásra teszem akkor kell égnie a visszajelzőnek,ha elindítom akkor ki kéne aludnia?Ez egy TS 125-ös
sorszám: 8153 (36981)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2005-09-13 15:42:11
mail ment
sorszám: 8152 (36978)
(előzmény: GTI Boy, 2005-09-13 14:48:26)

 
 
GTI Boy
válasz erre | email2005-09-13 14:48:26
Üdv mindekinek!

Nagyon sürgősen szükségem lenne MZ ETZ 250 hez robbantott blokk rajza!
Örülnék ha tudnátok benne segíteni!
motorace@freemail.hu email címre ha tud valaki ilyen vagy megvan neki, akkor legyen szíves küldje el!
Köszönöm előre is!
GTi Boy
sorszám: 8151 (36974)

 
 
hora
válasz erre | email2005-09-13 13:52:03
Sziasztok!

Nos, valóban azért jöttem erre a fórumra, hogy segítséget kapjak az ügyben, aminek részese lettem, és nem azért, hogy valaki is igazságot szolgáltasson, főleg nem Zapkörte. Objektíven leírtam az esetet, és vártam a véleményeket, tanácsokat.

Zapkorte!

Most már nem tűrhetem tovább, hogy nyilvánosan nyilatkozol a nevemben, és eldöntöd, hogy Én miként fogok cselekedni. Szerintem Te azonosítasz azoknak a tanácsával, akik azt mondják ne fizessek. A jótanács maga, nem én vagyok. Bár lehet igazuk van. Én soha egyetlen , büdös szóval nem állítottam, hogy nem fizetek, sem Neked, sem másnak, csak az igazamat akarom kideríteni, és ehhez, ahogyan ezt Neked már privát mailben is elmagyaráztam információkra van szükségem. Ezeket pedig hozzáértő emberektől tudom megszerezni.

Nagyon sajnálom, hogy nem előbb tettem, mert akkor nem kerültem volna ilyen szar helyzetbe.

Ha van jegyzőkönyv, van számla, és 20 bolt utánakérdezése után bebizonyosodik, hogy annyi, az annyi, akkor fizetek, mert tisztességes ember vagyok, bár TE most már folyamatosan becstelennek feltételezel-bár nem tudom milyen alapon, de nem is érdekel a TE véleményed.

Számos másik fórumon is utánaérdeklődtem, ugyanezekkel a sorokkal az esetemnek, és nem azt kértem tőlük, hogy szánjanak meg, és vígasztaljanak, hanem mondják meg, hogy hogy mennyi egy ilyen alkatrész, használtan, vagy újan, és hogy náluk hogyan mentek ezek a dolgok, amikor jogsit szereztek. Mivel nincs tapasztalatom - bár szerintem élettapasztalatom több van, mint Neked összesen, akárhány éves is vagy - ezért volt szükségem tapasztaltak információjára. A kis halálfej pedig nem érdekel. Meg fogom oldani, hogy meglegyen a jogsim,. De Te még mindig nem tudod felfogni ép ésszel, többszöri elmondás után sem, hogy NEM MARADOK ENNÉL A SULINÁL, mert keresek olyat, amelyiknek van felelősségbiztosítása a motorokra,és amelyiknél csak szándékos károkozás esetén kell fizetni.

Még egy megjegyzés: itt is látom, hogy szinte senki, vagy csak nagyon kevesen osztoznak Veled a véleményedben, és a többi fórumon is 100-ból 99 ember objektív, jótanácsokkal látott el. Látom Te kivétel vagy: mind hozzáállásban, mind hangnemben. Én nem szólok, csak a legvégső esetben, és ez most eljött. Nem kívánom Veled továbbfolytatni ezt az eszmecserét, mert nincs értelme, és megtettem már több soron mailben is.

Tehát a nevemben, ha kérhetlek ne nyilatkozz, ne mondj véleményt, rólam úgyszintén-mert nem ismersz- és ne is ítélkezz.

U.I.: Az ügy jogossága, vagy nem jogosága-ahogyan Te fogalmaztál-ki fog derülni. Inteligens ember révén, meg fogom oldani. és ehhez nem kell az asztalra csapnom.

Üdv: hora

U.I.: Köszönöm a hozzászólásaitokat, és a segíteni próbálásotokat! :) Üdv: hora, Sziasztok!
sorszám: 8150 (36971)
(elözmény: Zapkorte, 2005-09-13 10:06:35)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu