MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Fórumtársak!
1985-ös évjáratú, friss vizsgás, törzskönyves, jó állapotban lévő ETZ250-es eladó. Krauser, zárható hátsódoboz és két bőr oldaltáska , fejidom (tartalék is), rezó meg sok pótalkatrész van hozzá. Irányár 99.000 ft.
Kösz az előző infókat! Másik kérdésem, mekkora a főtengelyszimmering? Tegnap 20*30*7-est adtak, és azt mondták hogy az olaj felől, és a gyújtás felől is ilyen kell. Ez tényleg így van? Vagy ha nem akkor mik a méretek?
Thx. Ati
Ha jó vagy angolból, itt mindent megtudhatsz a karbikról:
http://au.geocities.com/ozcross250/needles.html#carbtuning1
http://au.geocities.com/ozcross250/needles.html#MotorcycleCarburetorTheory
http://au.geocities.com/ozcross250/needles.html#CarburetorMonologue
http://au.geocities.com/ozcross250/needles.html#Carburetortuning2
http://au.geocities.com/ozcross250/needles.html#JetYourCarb
A karburátor beállításához találsz iránymutatást az oldal szakirodalmában. Egyébként milyen tipusú a motorod?
Hali Vinee!
A veteránbörze október 2-án lesz Szolnokon a Cora parkolóban, Reggel 6 órától.
Sziasztok Mindenki!
Lenne egy olyan kérésem hogy valaki aki bzira ért hozzá írjon egy cikket hogy hogyan lehet beállítani a karburátort. Tudom hogy minden motornak más és más a beállítása, de csak van valami technika ami irányvonalként segítene nekünk amatőröknek. Köszi! Gábor
Én elég sokáig 21-es lánckerékkel jártam (250-es etz), mondván hogy akkor nem pörgetem annyira szét a motort, mert sokat megyek autópályán. Ennek az lett az eredménye, hogy mire sikerült beállítani a gyújtást és a benzin-levegő keverék arányt, addigra mindig besült a henger.
Most gyári áttétellel hajtom és nem próbálom szegényíteni a keveréket. Így tegnap lenyomtam vele 500 kilométert csutkagázon, és úgy tűnik semmi baja nem lett tőle. (kopkopp)
Én beraknék egy akksit és megnézném mekkora fordulatig ég még a töltésvisszajelző lámpa.Normális esetben 1000 fordulat fölött már nem.
Gabi80! Kösz a hozzászólást,a verda egyébként '85-ös, és csak az alu szárak
hajlottak.
Hornet014! Érdekel a dolog, bár ez
attól is függ, milyen állapotban vannak
(mennyire lóg), illetve milyen messze
kéne értük mennem (miskolci vagyok).
Szeva!
Hogy kell megmérni a gerjesztőáramot van mérőkészülékem(amper,volt,ellenállás stb.)hova tegyem a két vezeték végét,mit kell mérni amper,volt ?
Nézd meg a szabályzót nincsenek e beégve az érintkezők (visszáramkapcsoló,áramkorlátozó).
Ja meg forgorész ellenőrzés illetve kommutátor felszabályozás
Nem elég a töltés.Én a szénkeféket nézném meg első körben aztá fesszab illetve eggyúttal gerjesztöáram ellenőrzés.Dinamó az ilyen genny dolog.
Sziasztok!
Ha minden igaz, most vasárnap lesz Szolnokon veteránbörze. Egyik kérdésem az lenne, hogy pontosan hol? Hallottam olyat, hogy kecskeméten minden hónapban van valami börzeszerűség vmilyen gokart pálya mellett. Erről tud valaki valamit?
Közsi a válaszokat!
Üdv
Heló.Az a gondom hogy akksi nélküli inditásnál (kapcsoló utolsó jobb oldali állásánál) nehezen indul min 20KM/H sebességgel kell tolni.Ha elindul kb félgáznál tovább nem lehet huzni neki mert inkább lehörög.min kéne állítani?a gyertyahézagot már mindenhogy kipróbáltam.Szénkefék ,tekercsek,fesszab lehet gyenge?Megszakitó hézag állitás vagy mi a gond?
Valószínűleg a trafó kibírná a terhelést, de a fesszabályzója beég, és a visszajelző lámpák kiégnek. És még szerencséd van, ha megúszod ennyivel. Szerintem nem éri meg belerakni, mert több kárt csinálsz, mint hasznot.
Szevasztok!
Kérdéseim: ha 125-ös Ts-be 12 V-os akksit rakok akkor nem fog beindulni?(szikrát ad) És ha a trafót átcserélem 12 V-ra? Vagy csak 6 V-os akksival és 6 V-os trafóval indul be? Akksi nélkül egyáltalán nem ad szikrát?
Bocs az alap kérdésekért de elktronikus gyújtás terén nem vagyok tapasztalt!
Köszi. Ati.
Nekem van otthon darabokba egy ts 150-em. Szóval ha használt villa is érdekel akkor szolj és megbeszéljük.
A háttámla nem a dobozhoz van rögzítve hanem külön tartó van neki hegesztve.Látnod kéne élőbe na amugy aza gép most eladó a Tomi1 nevű tag MZje.
Az a baj, hogy a Ts lánckerék-dinamóburkoló öntvénye alá nem fér el az ETZ nagy átmérőjű állórésze, mert nem tudsz annyit lemarni a jobb oldali blokkfélből. De talán ha a kisebb Tz-k fedelét barkácsolod rá valahogy, megoldható a dolog, persze akkor még a kuplungbowdent is rögzíteni kell valahogy az új dekniben. Szóval macera.
Megnéztem a pandagyikes képet, nagyon állat, de én úgy szeretném megoldani, hogy csak háttámla is lehessen fenn doboz nélkül!
Kösz az ötletet! Van még egy kis gondom! Fenn volt a dobozom még tavasszal és estem egyet! Nem lett nagy baja a doboznak (sima 5 e ft-os túradoboz a futár petittől), de nem lehet bezárni, mert letört az a kis műanyag rész amire ráfog a zárható fedél (ami összefogja a doboz alsó és felső felét)! Van ötletetek hogyan lehetne megoldani hogy újra zárható legyen a doboz?
Hi!
Ha máshol nem, bontókban biztos találsz ilyesmit. Ha valamikor bp.-en jársz, érdemes vagy a Nagykőrösi úti bontót megkeresni, de inkább a III. Vasút sor 35.-öt.
A galériába a holicei tura képei közt kattints a pandagyik képeire ott hátulról a harmadik kép a válasz a kérdésedre.Wartburg 1000 fejtámja alkalmazva háttámlának sőt ha felnyitod a dobozt előrehajlik a háttámla.Rugós megoldás kitűnő ötlet szerintem.
Ja, egy amatőr kérdés! Az ülést hogy kell leszerelni 250-es tz-n? Csak alul azt a két csavart kell kitekerni a közepén?
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy (250 tz)-re hátra lehet-e valami háttámlát szerelni az utasnak, úgy, hogy a doboztartó felső észét amire rárögzítem a dobozt leszedem, és arra valami ilyesmit szerelek:http://shox.hu/webshop/termekfotok/hh52-800.jpg. Persze nem bánnám ha lenne valami olcsóbb megoldásra ötletetek, a képen látható cucc majdnem 8 ropi. Ja, még valami! Vennék 250-es tz-re tankot, olyat ami nincs behorpadva (a féényezés állapota nem érdekes, úgyis újra lesz fényezve)! Köszi a válaszokat!
Ja és ts250-ről van szó. :)
Saca.
Hali mindenkinek!
Az a nagy problémám van hogy hiányzik a 250-es mz-mről a dekni (amiben a légszűrő és az akksi van). Na nekem ilyenre lenne szükségem vmi jelképes összegért. Ha tud vki ilyet kérem segítsen! Már csak ez hiányzik róla, de nem tudok sajnos szerezni.
Saca.
Hali!
Az első villaszárak kompatibilisek, kivéve a jobb oldali alsó villaszárat, mert a tárcsafékes ETZ-nek más az öntése. A dobfékes ETZ-jét úgy, ahogy van át tudod rakni. Ez csak akkor működik így, ha a TS-ed '76 utáni, mert előtte vékonyabb /32-es/ villával szerelték őket. Ekkor sincs nagy baj, csak a villaháromszöget is ki kell cserélned újabb tipusúra.
Szevasztok!
Baleset miatt cserére szorulnak az első teleszkópszárak (TS 150).
Első kérdésem, hogy kompatibilis-e az ETZ-vel, vagy sem (Ha valaki
megküldené a méreteket...). Egyáltalán lehet-e kapni bármelyiket is
újonnan. Minden épkézláb megoldás érdekelne. Előre is köszi a
válaszokat.
Jó motorozást!
Hali
125-ös etz-nél hogy kell cserélni az első fékben a tömítést mert én már a szédszedésnél elakadtam?
Hello! Egy oldalkocsis MZ TS 250/1-hez lenne szükségem egy gépkönyvre segitséget köszönöm
Üdv mindenkinek. Egy es 125-össel lenne gondom. Be kellene lőni rendesen de ez már meghaladja tudás szintem. Szóval Szentmártonkáta környékén keresnék egy hozzáértő személyt, ha valaki tud ilyet szoljon. Köszi
Hali! Ha valaki tud Mz-ETZ 250-esre kipufogót Veszprém és környékén az pls szóljon! emil: makk@punk.hu
Köszi!
ha van egy jó flexed bármire képes lehecc:)))
De a tréfát félre téve neked nem csak a generátort kéne átrakni hanem komplett 12 voltos rendszert trafóval fesszabbal egyenirányítóval izzók komplett csere miegymás.
Sok szerencsét
Hello ,mz ts125-ös át lehet alakítani generátorosra?Pl. az etz generátorát rá lehet-e építeni?
Helo van valaki Szombathelyi aki tudja hogy hol van mz-s bolt meg hol lehet venni tartós akksit olcsón" 6v 12ah TS 125ről van szó.sorszám: 8214
na ezt erõsen leegyszerüsítettem ! versenyre sem jó akármilyen rezonátor .
ha versenyezni akarsz akkor jó a kisipari mert magas fordulatra tervezték . ha közúti használatra kell akkor tervezd meg magad . nekem saját tervezésü és készítésü van fennt és az egyéb átalakitásokkal harmonizálva remekül mükszik .
Még annyit a témához, hogy a 10 X 100-as csavar legalább 8.8-as acálcsavar legyen, mert az 5.6-os csavarnak könnyen sérül a menet vége,és nehéz kiszedni a forgórészből.
Üdv.: Gabi
sorszám: 8275 (37402)
( előzmény: Egy győri Simós, 2005-09-22 14:43:40)
Hali!
Kuplunghoz lehúzó kell!
A generátor könnyen leszerelhető:kell hozzá egy 10x100-as csavar amit betekersz a fötengely villamos forgórész felöli végébe és addig tekered míg ez magátol le nem jön!
Üdv
sorszám: 8273 (37388)
( előzmény: Egy győri Simós, 2005-09-22 14:43:40)
Üdvözletem minden MZ-t lovagló emberkének. Van pár kérdésem. Van egy MZ TS 250/1 -es gépem ami egy fa alatt ált 3 évig. Érdekes módon semmi komoly baja nincs. Szeretném megérdeklődni hogy a főtengelyről a kuplungszerkezetet illetve a generátor forgórészét hogy kell levenni. Ezekhez is van lehúzó szerkezet mint a simó lendkerekéhez? Lécci segítsetek, mert szeretnék már menni vele egyet :)
1.Akinek én írtam,annak tudom milyen motorja van.2.viszont ha a gyári 19-es ,és már nincs a motor a toppon,ráadásul nehezek az utasok,és csomagokkal közlekedik annak ajánlom a 18-ast.Na szevasztok.
HEllo mindenkinek!
Szeretnék kérdezni egy-két dolgot:
1. Csepel motornak a tankját (12-13-l-es csepptank) fel lehet tenni a 250-es tz-re minden gond nélkül?
2. Szeretnék egy új ülést, de nehezen találok (eddig csak egy srácnak volt eladó 250es tz ülése) fel lehet szerelni más motorról származó üléseket is az mz-re (250-es), ha igen akkor melyikeket?
Köszi a válaszokat!
Egy valamit le kell szögezni, amit nem mindenkinél láttam megemlíteni a lánckerekes témánál. Konkrétan, hogy milyen típusú a motorja és mekkora a hátsó kerék illetve az első fogaskerék.
ETZ 250 gyári első fogaskerék 19 fogú. Hátsókereke 18"-os!
ETZ 251 gyári első fogaskerék 21 fogú.
Hátsókereke 16"-os!
A kis ETZ-ket most fejből nem tudom, de ha valakit érdekel az nézze meg a szakirodalomban.
Nekem ETZ 250-em van 18-as első lánckerék(Én cseréltem le. Amúgy 19-es volt rajta, ami ugye a gyári méret.), 18"-os (gyári) hátsókerék. Így most a végsebessége 130 körül van, de mértem már 135-körülit is (ja 192cm 80kg). Megjegyzem nem vagyok elégedett vele mivel nem pörög ki úgy ahogy szeretném (be kéne jól állítani) 5600rpm-ig pörög 5.-ben (megszakítós gyujtású).
Utazósebesség? Kinek mi teccik, nekem 5.-ben 4200rpm körül megy 90-et.
Ja, és még valami! Tapasztalatom szerint a 18-as fogaskerékkel picit erősebb lett, de a végsebessén nem lett kisebb, mivel most jobban kipörög mint elötte a 19-essel.
Na szevasztok.
Hali
Ne vegyetek utángyártott csilli villi kipufogókat.Az enyém 90-nél többet nem ment 5.-ben amíg egy ilyen volt rajta!(250-es ETZről van szó) Csak eredeti gyári a tuti!...és az áttételhez sem kell nyulkálni!
Sziasztok! Azt szeretnem kerdezni hogy megeri-e rezot csinalni,Vagy inkabb venni erdemesebb? Udv.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|