:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Jójó, persze gondolom ő sem arra gondolt, hogy muszáj neki zabálnia, de...na mindegy. lehet hogy a problémám a jó minőségű berta dugattyúm okozza? Mi a véleményetek? Gábor
Sziasztok!
Már van egy majdnem teljesen rendben lévő etz 150-em, csak egy dolog hibádzik. Állandó jelleggel folyik a fékolajtartályból a fékolaj, és ami a legbosszantóbb, hogy az úgynevezett tágulási gumi is állandóan összegyűrődik. Mitől folyhat, és miért vagy mitől gyűrődik össze a gumi? Ha tudtok kérlek segítsetek. Köszi
Helló Gabi80!
A Dugatyúval kapcsolatban csak annyi hogy saját tapasztalat szerint magyart ne vegyél! A Lengyel v török utángyártott dugók sokkal jobbak és az áruk sem sokkal magasabb! Én most járok 1000km-nél egy török cuccal és semmi gond nem volt pedig a karbulálással voltak problémáim! Ja és a magyar tudtommal nehezebb is! Van olyan ami másfélszer annyi!
Üdv
a kisipari dugókkal kapcsolatban igaza volt nagyobb a hõtágulása mint a gyárinak . ehez mérten gondosabb bejáratást igényel . hajtókarról csak annyit h. kifoghatsz azonos típuson belül jót és rosszat is . a kipufogónyílás magasabbra reszelésétõl nem lessz jobb a henger öblítése viszont megváltozik a vezérlési ideje (hamarabb nyit , emiatt alacsony fordulaton még gyengébb lessz az igaz , hogy jobban fog pörögni). viszont ha szélesíted akkor a vezérlés marad de azonos idõ alatt nagyobb felületen tud távozni a kipufogógáz (gyorsul). az a motor ami egységnyi idõ alatt többet fordul az többet is eszik .
Szeva!
Ts 125-be mekkora az a fúvóka amit szeret? (alpjárati, és fő)
Ti mekkorát használtok?
Egy-két gondolat a motor járatásáról:
Elsősorban a véleményetekre /tapasztalatotokra/ lennék kíváncsi. A motorom 40000 km után megérett a motorfelújításra. Fúrás, főtengely felújítás, csapágyak, minden. Na most van egy idősebb ismerősöm, aki fiatalabb korában versenyzett Trabanttal, Mz-k garanciális javításait végezte. Mondott egy-két érdekes dolgot.
Pl.: Az Mz motorkerékpár dugattyúit a Kobelschmitt/remélem jól írtam/ gyártotta. Ezek a dugattyúk nyomáson lettek öntve/sűrű öntésű dugattyú/. A magyar kisipari dugattyúk pedig ritka öntésű dugattyúk. A probléma ott kezdődik, hogy a ritka öntésű dugattyúnak egészen más a hőtágulása mint a sűrű öntésűnek. Emiatt egészen más járatást igényel az utángyártott dugó, mint a gyári. Szerinte ezeket az utángyártott dugókat úgy kell járatni, hogy az első 4-500 km-t kis fordulatszámon kell megtenni, ezután következik a tényleges járatás, ami akár 1500-2000 km-ig is eltarthat.
A másik a főtengely. Javasolta nekem a Yoko(?) nevű tajvani hajtókart, ami szerinte legalább azonos szintű a gyári hajtókarral, ha nem jobb annál.
Visszatérve a hengerre: Javasolta még, hogy a hengernek a kipufogó nyílását reszeljem 1 mm-re magasabbra, mert ezzel növelem a hengerben lévő gáz sebességét, ezáltal jobb lesz a motor öblítése, kicsit pörgősebb lesz a motor, ellenben a fogyasztása nem fog nőni. Várom a válaszokat. Előre is köszi.
Gabi
Sziasztok!
250-es TS-emhez kellene nekem kipufogó. Azt hallottam, hogy Veresegyházán(?) gyárt valaki. Ha tudtok egy telefonszámot, írjátok meg légyszives.
Először kell a 22-est meghúzni és csak utánna a 13-ast, mikor már a tengely már fixen áll a kerékben, akkor kell meghúzni a 13-ast, és akkor nem fog feszülni a villa!
Hali.
Visszafelé én úgy csináltam, mikor még megvolt a TS, hogy először alaposan fékpor, zsír, stb. tisztítás nitrohígítós v. sima benzines ( NEM KEVERÉK!!! ) ronggyal, aztán kerék be, tengely be, megmozgatni kicsit, hogy "beálljon", 13-ast szorít, és csak utána a 22-est.
Szerintem összerakáskor előbb húztál 22-est, mint 13-ast, nem ?
sziasztok!
a következő gondom lenne!tegnap kiszedtem a TS 125 mocim első kerekét( most először), miután visszatettem, fékezéskor nyikorok valami a dobban, mi lehet az oka és mi a gyógymód rá?
bocsi az amatőr kérdésért, először a 22-es csavart kellett letekerni, azután a másik oldalon meglazítani a 13 csavart ami szorítja a tengelyt és utána egyszerűen kihúzni?
köszi a választ, csak biztos akarok lenni benne, hogy nem csináltam semmit rosszul és nem állok fejre.
Üdv minden motorosnak
Szeva Levendel !
Nekem van ilyen, csupán a tű hibádzik, de van mellette egy fúrt 150-es henger új dugóval, csapszeggel, két gyűrűvel, felső tűgörgővel. Sosem volt felszerelve, olajosan összerakva, papírba csomagolva áll, fűtött szobában. (Tudom, őrült motoros... :] )
Megmondom őszintén, a karbit nem szívesen adnám külön, mert a motor, amihez tartalék volt, már sehol nincs, nem nagyon tudok mexabadulni tőle.
Az egész 5eHUF-ért a tiéd, ha érdekel.
Fényképezni tudok, ha igényt tartasz rá, készítek párat.
Sziasztok!
Ha valaki meg tudná mondani hogy az üresállás jelzőm miért
világít- villog, azt megköszönném.
ETZ 250-en.
A fogyasztás témához csak annyit tennék tennék hozzá, hogy nem csak Tomóka gépe ilyen takarékos, hanem a másik Etz ami ott volt szlovákiában az csak 3 litert !!! evett.
A sárga tschibo feliratos gépről van szó.
Üdv: Tomi
én az ilyen szerelõt messzire elkerülném ! ekkora baromságot rég hallottam (olvastam) . nem attól megy egy motor jól ha megissza az árvák könnyét is hanem attól ha jól be van állítva .a végsebesség 130km/h körül van de sosem megyek ennyivel . 85-90 között remek a fogyazstása és ezzel a tempóval levisz a térképrõl .
ügyes vagy! Télleg igy volt?
Nemtom hallottad e de az MZ nem dízel:))
TS 150 porlasztót (BVF 24 N 1-1, vagy valami hasonló) keresek. Elég lenne csak a ház is.
A kadmiumozott kivitelű magyar ETZ oldaltámasz egy kalap fosch. Én legalábbis ilyennel találkoztam.
Helló mindeki!
Megvolt a tesztelés. Sajnálattal tudatosult bennem hogy nem az elektromos rendszerben volt a hiba. Szóval még mindig nem jó a járgány. Továbbra is várom az ötleteket hogy miért nem megy rendesen a motorom. Plíz help! Gábor
Ok. Végülis lehet bescannelem az egészet, csak jó sok idő lesz. Aztán persze elküldöm az oldal szerkeztőjének.
Kedves Mindenki!
250-es ETZ-hez keresek olyan doboztartót hátra, amivel oldaltáskát is fel lehet tenni. Az én gépemen is van krauser, de sajnos lefelé nem megy belőle semmi vas így az oldaltáskák összeérnének a hátsó kerékkel! SZóval nekem csak az a vas kéne ami az oldaltáskákat tartanná!
Előre is Köszi!
Hogyne érdekelne!? Persze, hogy érdekel! :D
Valakit érdekel-e a Hogyan javíthatom a motorkerékpáromat c. 1989es könyv? Benne a kisetz blokkszerelése, nagyetz blokkszerelése, etz tárcsafék szerelése, etz generátor szerelése, etz első teló szerelése. + vezetéstechnika meg ilyenek. Szerintem elég jó. Ha van rá igény jelezzétek!
Hellósztok!
Van valakinek tapasztalata az ETZ-hez való utángyártott oldaltámasszal(magyar)? Milyen tartós? Mert a simson-é az elég gyenge anyag, ez is olyan? Köszi!
Üdv
Igen ha elviszed egy szakihoz vagy céghez akik villanymotorok tekercselésével fogalakonak kicserélik neked. Szén helyett réz gyűrűket tesznek amik ugyan olyan jók. Házi megoldás nem javasolt.
Helló Mindenkinek!
Jön valaki a holnapi szolnoki börzére?
Én megyek, csak nem MZ-vel, mert az meghalt!
Mentem vele szép lassan egyszer csak megállt. Azt hittem, hogy eltörött a gyűrű, de kiderült, hogy a hajtókar alsó tűgörgöje rágódótt be. Az eset valószínűleg azért történt mert étolajat adagoltam a benzinbe, így utólag rájöttem hogy hülye voltam, de már mindegy.
MZ/X
Most nem tudom mennyi lesz a fogyasztásom, de nekem azt mondta egy szerelő hogy 6litert be kellene nyelnie ahhoz hogy jól menjen.Ahoz képest a 3.5liter nagyon jó. Mindjárt tesztelem a gépet. Kíváncsi vagyok milyen lesz. Mellesleg mennyit megy a géped? Én úgy tudom hogy igazándiból az alsó fordulatszám tartományban van nagy szerepe a membránnak.
pedig lehetelen nincs , csak a tudás kevés .
nem is rád gondoltam . van itt néhány emberke aki azt hiszi , hogy ha az ö motorja nem tudja akkor az lehetetlen .
a szlovákiai túrán 85-90-es tempóval 3,5l/100km .
Akkumulátor nélkül nem tudsz töltést mérni. Mit töltesz?
Hát nem is tudom. De azt hiszem nem csak azért van ilyen járgányom mert szép, meg viszonylag olcsó hanem a hangja miatt is. Mellesleg nem foglak hazugnak mondani, de kíváncsi lennék hogy mennyi így a fogyasztása. Gábor.
Tudnia kéne a 6-7 voltot ugyanis a trafo is azzal megy tehát ha nincs fesz kihagy a gyujtás.Forgorész, fesszab, kábelkötegeknek, szénkeféknek néznék utána.
üdv
Szerintem ne aggódj a töltés miatt, mert "én úgy tudom", hogy abban az állásban a generátor csak a gyújtásra adja az energy-t, az akksit pedig azzal, hogy a legutolsó állásba tetted a gyújtáskapcsolót kiiktattad a gyújtás áramköréből. Remélem érthető volt ez a k..va hosszú mondat! :-)
helo.tudna nekem segiteni valaki?Ha a motort akksi nélkül inditom a kapcsoló utolsó állásában jobbra miután elindul keveset tölt.Megmértem 3-3.2 voltot mértem nagyobb gázon se nagyobb az érték.Ha megyek vele kb3/4 gáznál ha tovább húzom lehörög.Ez azért van mert keveset tölt ugye?min lehet állitani vagy mit csináljak hogy több legyen a töltése?
250/1-en láttan 130-ast ott még volt pár mm hely . lehet , hogy amikor belengett a láncvédõ felharsantak a sikolyok ! :-))
Sziasztok! Nem tudja valaki, hogy hogyan lehet elérni HyGy-t! Erősen érdekel a mikrokontrolleres gyújtásszabályzás! Szeretném a mocimra megcsinálni! De ahhoz több dolgot kéne tudnom. Üdv: Herr'Watt
tokeletesen igazad van :-))
annyi kiegeszites talan hogy a 130 az mar csak visitva, esetleg lancvedo gumi nelkul, mert abba mar belelog...
130-ig befér . de szerintem nem érdemes 110-nél szélessebet felrakni mert a keskeny felni úgyis összenyomja .
Most remélem egyre gondolunk!
Hátsó gumi ETZ 251-be. 16" átmérő, 110 széles.
110-es biztos, hogy jó bele. 120-ast nem tudom.
ok köszi! gyorsan megtudna vki mondani hogy 251-be 110-vagy 120? előre is köszi!
legegyszerubb leggyorsabb es talan legolcsobb megoldas a legelso mol kuton venned lokesgatlo olajat...tokeletes a teloba
Hali mindenkinek!
tudja valaki hogy lehet e cserélni 250-es etz-n a csúszógyűrűket? (Amin a szénkefék kopnak) Vagy az egész forgórészt kell cserélni. A címem wolf@dpg.hu előre is kössz!
most õszintén !
a hangját akarod halgatni v. motorozni akarsz . :-))
sziasztok gyors segítség kéne hogy milyen olajat öntsek az első telóba hányas viszkozitású? vagy mi vagy hogy:) és befére-e 110x16 251-be? vagy esetleg még 120 iS? előre is köszi
Sziasztok!
Aha! Nagyon szépen köszönöm a segítséget. Egyébként 2apró hibával de elkészült az elektromos felújítás. Tök jó! Müködnek a kontrolllámpáim meg minden. Remélem a teljesítmény hiány is megszűnik, bár most hazafelé sem volt rakéta, de marha nagy szembeszél volt. Most még ennek tudom be. Én láttam egy gépet , menni nem mentem vele, csak beindították de mintha annak más lett volna a hangja. Köszi mindent! Gábor
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|