:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Szia!
Az olaj a tartályból folyik a zárófedél alól, és szinte állandó jelleggel. Nem lehet attól, hogy amikor a gumi összegyűrődik akkor az olajat visz magával oda fel, az meg a szellőzőgyűrű mellett kifolyik?
Érdekelne engem az a megoldás amit a féklámpakapcsolóról említettél. A nyomásváltozás kapcsolja? Hogy lehet ezt megcsinálni?
a tágulási gumi azért gyûrõdik mert szar a minõsége és rosszul tûri a fékfolyadékot (mókás). honnan folyik az olaj ? nekem az eredeti német kapcsoló 2 hétig bírta. egyszer kifogtan egy jobb minõségû magyart , az 2 évig mûködött . most a fékfolyadék nyomásváltozása kapcsolja a lámpát .
Sziasztok!
Már van egy majdnem teljesen rendben lévő etz 150-em, csak egy dolog hibádzik. Állandó jelleggel folyik a fékolajtartályból a fékolaj, és ami a legbosszantóbb, hogy az úgynevezett tágulási gumi is állandóan összegyűrődik. Mitől folyhat, és miért vagy mitől gyűrődik össze a gumi? Ha tudtok kérlek segítsetek.
Ja, és még egy dolog. Hol tudnék jó minőségű első féklámpa kapcsolót venni, mert egy hónapon belül már kettő is elkopott.
Köszi
Én meg szoktam tisztítani mindent, nem volt soha semmi bajom vele. Nyilván lesz olyan, aki ezzel sem ért egyet.
Tisztítás után egy darabig jóval határozottabb a fogáspont és keményebb a fékhatás is.
Sziasztok!
köszi a tanácsot. A fékpor az a fékbetétről lekopott porszerű anyag. Ugye mind a fékbetétet, mind a kerék belsejét( amihez a fékbetét dörzsölődik fékezés közben) takarítsam meg a tisztabenzines ruhával?
köszi a választ
Hali!
Jó volt az ötleted, a kék vezeték volt sérült az ülés alatti részen.
Üdv: Tomi
Helló csiki!
Én 15w 40 használok és bevált! Ez a turbodiesel motorolajnak felel meg!
A kupplungcsúszás inkáb a beállítással van kapcsolatban mint sem az olajjal!
Üdv
"dirket" az direkt akart lenni :)
Én a valvoline-nak egy dirket motorba való váltóolaját használtam.Van benne kuplung csúszásgátló adalék is.
Nekem bevállt. (kb 1700 1 liter)
ETZ 125, 150, 250!!
VADONAT ÚJ KOMPLETT GYÁRI KARBURÁTOROK!! GYÁRI DDR
ELFEKVŐ ÁRÚ NÉMETORSZÁGBÓL!!
KORLÁTOZOTT DARABSZÁM!!!
9000ft/db
Utánvéttel is!!
Bp.
RITKASÁG!!!!!!!!!!!!!!!!!!
MZ kormányvégre való vadonat új tükrök!! ELADÓK korlátozott darabszámban!!
4000/pár
Utánvéttel is!!
Bp.
0630 4096093sorszám: 8332
SIMSON ra, MZ re és JAWA ra minden ami kell!! Tuningok, tuning settek, blokk illetve váz alkatrészek kiegészítők, tükrök, gumik, akksik, csapágyak, kipufogók, hengerek,főtengyelyek, gyertyák stb..!! Tényleg MINDEN!! BONTOTT illetve ÚJ GYÁRI ÉS UTÁNGYÁRTOTT ALKATRÉSZEK JÓVAL BOLTI ÁR ALATT!
Bp-en 5000 ft felett ingyenes kiszállítással!! Postai Utánvéttel is!
0630/4096093
Hátsó teló újszerű állapotban 7000/pár
komplett első teló( sérülésmentes) 14000 ft
Féktárcsák 5000/db
ETZ 250 váz (sérülésmentes) forgalmival tözskönyvel, beírható! 10000 ft
ETZ 250 váz sérülésmentes papír nélkűl 5000 ft
ETZ 250 közép stender 1500/db
ETZ 250 tank szép állapot 3500 ft
első komplett lámpa 4500 ft
km óra 4000 ft
fordulatszám mérö 4000 ft
komplett 12V gyújtás megszakítós 8000 ft
250 es és 125 ös ülések, indexek, lámpák, sárvédők, villák, fesszabok, kapcsolók, stb... nagyon nagyon sok alkatrész!
HÍVJ, vagy írj MAIL-t INFÓÉRT!
0630 4096093
STREETES@FREESTART.HU
sziasztok!
van egy etz 250- sem kérdésem lenne hogy a váltóhoz ti milyen olajat használtok mert én a mol kuton kapható hykomol hajtóműolajat tettem bele de nehéz volt a váltás meg mintha csúszott volna a kuplung olyan 4000-es fordulat fölött, ha tudjátok akkr írjátok meg hogy milyen viszkozítású olaj lenne a legjobb.
kösziu előre is
Helló!
Akkor gratulálni szeretnék! Szerencsés ember vagy! Amit írtam nem csak személyes tapasztalat hanem az iserőseim is szívtak már a magyar dugókkal! Mondjuk ha muszály lenne magyar dugót tenni bele akkor én is a berta-t választanám mert az elfogadható! Egy nagy hibája viszont van! A SÚLYA!! Jóval nagyobb mint a török v lengyel cuccé! Ja és (bár ez lehet nem igaz a berta-ra) sokkal kevesebb km bírnak! Hamarabb elszál a kompresszió! De örülök hogy ban ellenpélda is!!!
Üdv
Ne lőj ! Mail ment.
Csehcsoda
Csehcsoda!
Kűttem mailt. Lsz. reagálj valamit! Üdv: L.
Heló.szerintem próbáld ki azt hogy z üresáll.kapcsolójánál kikötöd a kábelt és te teszed testre.Ha
folyamatosan ég és jó akkor az üresá.jelzö kapcsolóval van baj.Ha jól tudom akkor ég ha testet kap.ez üresben van.
Hali!
Köszönöm a tájékoztatást, majd este végigszaladok a vezetéken.
Most legalább tudom merre keressem.
Üdv: Tomi
lehet, hogy az uresallas jelzo kapcsolo romlott el. egyebkent ha zarlatra gyanakszol akkor ezt az utvonalat kovesd vegig: a kapcsolobol kijon egy kek vezetek az az ules alatti csatlakozasi pontra megy, onnan a lampafejbe, majd a lampafej csatlakozasi pontjarol az oraban levo visszajelzo lampahoz.
Hali!
Össze-vissza villog,biztos hogy valahol zárlatos.
Az első lánckerék előtt már nincs trutyi, ott már néztem a bekötést.
Azon a környéken a vezeték sem sérült, tehát ahiba máshol van. Merre keressem azt a vezetéket? Az ülés alá, vagy az órákhoz megy?
Üdv: Tomi
Kérdés hogy milyen ütemben villog?
Ha szabálytalan akkor megnézném az üresjárás jelző bekötési pontját hogy rendben vane ez az első lánckerék alatt van az olajos trugymóban valahol.
Nem, szolnoki. Megpróbálom először a magyar dugót, már csak azért is, mert van fúrt hengerem magyar dogóval. Bár megmondom őszintén, hogy nem szeretem a kisérletezést.
Szevasztok!
MZ ES 250/2 TROPHY-hoz keresek előgyújtásszabályzó rotort. Ha jól tudom, némelyik TS ben is ugyanilyen volt, tehát az is jó lenne.
Ha esetleg van valakinek ilyen,és korrekt áron megválna tőle, írjon a bugac@freemail.hu címre.
Sziasztok!
Mivel a tegnapi kérdésemre nem kaptam semmiféle ötletet, ismét felteszem.
Ha valaki meg tudná mondani hogy az üresállás jelzőm miért
világít- villog, azt megköszönném.
ETZ 250-en.
Hol keressem a problémát?
Üdv: Tomi
25kW-ig csak akkor, ha annak a motornak 170kg az önsúlya. ;-)
Bazsi!
Az A1-es jogsival maximum 125 ccm ÉS maximum 15 LE-s motor vezethető (kihangsúlyoznám, hogy az ÉS az előző mondatban nem vagy. Tehát nem lehet A1-el vezetni egy 150-es vagy 250-es MZ-t még ha nem több mint 15 LE).
A1-es jogsit 16 éves kórtól lehet megszerezni.
Amire neked lenne szükséged, az az A.korl (A korlátozott), amivel már lehet Ts 250/1-et vezetni. Ez ha jól tudom maximálisan 34 Kw-ig és maximum 0,16 LE/kg-ig érvényes. (Lehet, hogy 0,16 Kw/kg, most pontosan nem tudom fejből). Ez a jogsi 18-éves kortól szerezhető meg.
Szevasztok! Bocs hogy egy teljesen más témából kérdezek: A helyzet az, hogy most szeretném letenni az A1-es jogsit.(eddig is motoroztam de nem volt jogsim)
Nekem Mz Ts 250/1es motorom van és a kérdésem az hogy vezethetem-e A1-el? Ha nem, akkor milyen jogsi kell a 250-es Mz-kre?
Nekem is török van benne és kb 50 gramm volt a különbség a török javára de ami még érdekesebb hogy más az öntőforma.A magyar picit fejnehéz.A török dugó nekem most már 4000 km ota benn van és kb 5-5,5 fordulaton járatom a gépet országuton.Semmi baj nem csörög nem zajong.Mellesleg a magyart eccer már megszorítottam kb 110es tempoval utána álltam át törökre.
vegyük át az elejétõl !
a tanksapka szellõzõ furata tiszta ?
a tankból a karburátorba elegendõ benzin folyik át ? (min. 12l/h)
a levegõszûrõ állapota ?
karburátor beállítás :
kapd elõ a szakirodalmat és ellenõrizz végig mindent .
-részterheléstû helyzete
-uszó beállítás , benzinszint
-fúvókák mérete
ha valamit kihagynék írjatok
folyt köv.
Bocs, hogy közbeszólok, de nekem magyar dugattyúval olyan élményem van (125-ös TS, ehhet itt veszprémben csak ezt lehet kapni), hogy eltört az alsó gyűrüm (az is magyar) olyan 5000 km környékén. De sajna most is az van benne (más nem volt).
Az biztos hogy a főtengelynek jobb a könnyebb dugó, de akkor ezek szerint nem feltétlen ez a baja a motoromnak, de akkor MIIII? SEGÍTSÉG! Gábor
lengyel vagy torok dugattyuval van mar tapasztalatod? mennyivel volt rosszabb a magyar 1000 km-nel? en spec. 2100 km-nel jarok a berta dugoval, es nekem sincs semmi bajom vele (ez csak ellenpelda akar lenni, nem kotekedes, hisz a velemenyekre volt kivancsi)
Mindez ugy hogy 0 km-es dugattyuval gyuruvel 2 szemellyel turadobozzal nyaron hosegben kezdtem a bejaratast. (helybol 170 km) Hozzatartozik, hogy fullszint repsollal kevert benzin 1:40-ben, de mar hazauton 4,8-5,2 ezres fordulaton mentem, parszor szivato ra ha ugy ereztem, hogy mintha csokkene a treljesitmeny, visszabb a gazt es kesz. Most 2100 km-nel jarok es epp tegnap tettem meg egy 185 km es utat szinten turadobozzal full telepakolva, hatizsak a krauseren, 2 szemely es tartosan 5,5-6,2 ezres fordulaton.
Azert irtam mindezt, mert nem kell elrettenteni barkit a magyar cucctol. Igaz egy fecske nem csinal nyarat (se az en pozitiv, se a te negativ tapasztalatod nem eleg egy objektiv allasponthoz) de aranyaiban eleg keves embert hallottam meg panaszkodni magyar dugora, mint amilyen sokan jarnak is vele.
Udv!
nekem is az van , és semmi gond vele .
Szia Gabi!
A motorszerelő ismerősöd véletlenül nem Dunaföldvári?
Jójó, persze gondolom ő sem arra gondolt, hogy muszáj neki zabálnia, de...na mindegy. lehet hogy a problémám a jó minőségű berta dugattyúm okozza? Mi a véleményetek? Gábor
Sziasztok!
Már van egy majdnem teljesen rendben lévő etz 150-em, csak egy dolog hibádzik. Állandó jelleggel folyik a fékolajtartályból a fékolaj, és ami a legbosszantóbb, hogy az úgynevezett tágulási gumi is állandóan összegyűrődik. Mitől folyhat, és miért vagy mitől gyűrődik össze a gumi? Ha tudtok kérlek segítsetek. Köszi
Helló Gabi80!
A Dugatyúval kapcsolatban csak annyi hogy saját tapasztalat szerint magyart ne vegyél! A Lengyel v török utángyártott dugók sokkal jobbak és az áruk sem sokkal magasabb! Én most járok 1000km-nél egy török cuccal és semmi gond nem volt pedig a karbulálással voltak problémáim! Ja és a magyar tudtommal nehezebb is! Van olyan ami másfélszer annyi!
Üdv
a kisipari dugókkal kapcsolatban igaza volt nagyobb a hõtágulása mint a gyárinak . ehez mérten gondosabb bejáratást igényel . hajtókarról csak annyit h. kifoghatsz azonos típuson belül jót és rosszat is . a kipufogónyílás magasabbra reszelésétõl nem lessz jobb a henger öblítése viszont megváltozik a vezérlési ideje (hamarabb nyit , emiatt alacsony fordulaton még gyengébb lessz az igaz , hogy jobban fog pörögni). viszont ha szélesíted akkor a vezérlés marad de azonos idõ alatt nagyobb felületen tud távozni a kipufogógáz (gyorsul). az a motor ami egységnyi idõ alatt többet fordul az többet is eszik .
Szeva!
Ts 125-be mekkora az a fúvóka amit szeret? (alpjárati, és fő)
Ti mekkorát használtok?
Egy-két gondolat a motor járatásáról:
Elsősorban a véleményetekre /tapasztalatotokra/ lennék kíváncsi. A motorom 40000 km után megérett a motorfelújításra. Fúrás, főtengely felújítás, csapágyak, minden. Na most van egy idősebb ismerősöm, aki fiatalabb korában versenyzett Trabanttal, Mz-k garanciális javításait végezte. Mondott egy-két érdekes dolgot.
Pl.: Az Mz motorkerékpár dugattyúit a Kobelschmitt/remélem jól írtam/ gyártotta. Ezek a dugattyúk nyomáson lettek öntve/sűrű öntésű dugattyú/. A magyar kisipari dugattyúk pedig ritka öntésű dugattyúk. A probléma ott kezdődik, hogy a ritka öntésű dugattyúnak egészen más a hőtágulása mint a sűrű öntésűnek. Emiatt egészen más járatást igényel az utángyártott dugó, mint a gyári. Szerinte ezeket az utángyártott dugókat úgy kell járatni, hogy az első 4-500 km-t kis fordulatszámon kell megtenni, ezután következik a tényleges járatás, ami akár 1500-2000 km-ig is eltarthat.
A másik a főtengely. Javasolta nekem a Yoko(?) nevű tajvani hajtókart, ami szerinte legalább azonos szintű a gyári hajtókarral, ha nem jobb annál.
Visszatérve a hengerre: Javasolta még, hogy a hengernek a kipufogó nyílását reszeljem 1 mm-re magasabbra, mert ezzel növelem a hengerben lévő gáz sebességét, ezáltal jobb lesz a motor öblítése, kicsit pörgősebb lesz a motor, ellenben a fogyasztása nem fog nőni. Várom a válaszokat. Előre is köszi.
Gabi
Sziasztok!
250-es TS-emhez kellene nekem kipufogó. Azt hallottam, hogy Veresegyházán(?) gyárt valaki. Ha tudtok egy telefonszámot, írjátok meg légyszives.
Először kell a 22-est meghúzni és csak utánna a 13-ast, mikor már a tengely már fixen áll a kerékben, akkor kell meghúzni a 13-ast, és akkor nem fog feszülni a villa!
Hali.
Visszafelé én úgy csináltam, mikor még megvolt a TS, hogy először alaposan fékpor, zsír, stb. tisztítás nitrohígítós v. sima benzines ( NEM KEVERÉK!!! ) ronggyal, aztán kerék be, tengely be, megmozgatni kicsit, hogy "beálljon", 13-ast szorít, és csak utána a 22-est.
Szerintem összerakáskor előbb húztál 22-est, mint 13-ast, nem ?
sziasztok!
a következő gondom lenne!tegnap kiszedtem a TS 125 mocim első kerekét( most először), miután visszatettem, fékezéskor nyikorok valami a dobban, mi lehet az oka és mi a gyógymód rá?
bocsi az amatőr kérdésért, először a 22-es csavart kellett letekerni, azután a másik oldalon meglazítani a 13 csavart ami szorítja a tengelyt és utána egyszerűen kihúzni?
köszi a választ, csak biztos akarok lenni benne, hogy nem csináltam semmit rosszul és nem állok fejre.
Üdv minden motorosnak
Szeva Levendel !
Nekem van ilyen, csupán a tű hibádzik, de van mellette egy fúrt 150-es henger új dugóval, csapszeggel, két gyűrűvel, felső tűgörgővel. Sosem volt felszerelve, olajosan összerakva, papírba csomagolva áll, fűtött szobában. (Tudom, őrült motoros... :] )
Megmondom őszintén, a karbit nem szívesen adnám külön, mert a motor, amihez tartalék volt, már sehol nincs, nem nagyon tudok mexabadulni tőle.
Az egész 5eHUF-ért a tiéd, ha érdekel.
Fényképezni tudok, ha igényt tartasz rá, készítek párat.
Sziasztok!
Ha valaki meg tudná mondani hogy az üresállás jelzőm miért
világít- villog, azt megköszönném.
ETZ 250-en.
A fogyasztás témához csak annyit tennék tennék hozzá, hogy nem csak Tomóka gépe ilyen takarékos, hanem a másik Etz ami ott volt szlovákiában az csak 3 litert !!! evett.
A sárga tschibo feliratos gépről van szó.
Üdv: Tomi
én az ilyen szerelõt messzire elkerülném ! ekkora baromságot rég hallottam (olvastam) . nem attól megy egy motor jól ha megissza az árvák könnyét is hanem attól ha jól be van állítva .a végsebesség 130km/h körül van de sosem megyek ennyivel . 85-90 között remek a fogyazstása és ezzel a tempóval levisz a térképrõl .
ügyes vagy! Télleg igy volt?
Nemtom hallottad e de az MZ nem dízel:))
TS 150 porlasztót (BVF 24 N 1-1, vagy valami hasonló) keresek. Elég lenne csak a ház is.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|