:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Az mit jelent hogy "könnyű" dugattyúszorulás? Mit értesz az alatt hogy nézzem meg? Annakidején nem furattam, csak hóltattam mert nem volt kikopva, de már össze volt rágva igen, és így frissítettetem fel a felületet. Akkor kapott új dugattyút és gyürüket is, de ugyan olyan maradt. Ezenfelül még mit lehet nézni rajta?
Egy kollégám mondta hogy figyeljek arra is oda hogy meddig tart nyitva a megszakítókalapács. Meddig kell nyitva lennie?
a könnyû dugattyúszorulás nem olyan mint a nátha , hogy elmúlik és kész . érdemes lenne megkukkolni a henger dugattyú párost .
nos, ilyen problemat ugy tudok elkepzelni, hogy sportkormany van a gepeden es "ledontott" allasban van az olajtartaly, (jol gondolom?) Mivel ha sikban van a tartaly a zarofedel alol nehezen folyik ki olaj. Nos ha igy van akkor a kovetkezo a teendo: a "tagulasi gumit" vedd ki huzd szet es nezd at alaposan, hogy nincs e rajta repedes, mert pl. sportkormany eseteben az olaj a repedesen at a gumi feletti reszebe szivarog es onnan a sapka alol szepen ki... lattam mar ilyet. Masik: a zarosapka jol zar?
Nekem a gyári Mz szerszámkészlethez mellékelt olyan horogkulcsom van, aminek a másik fele gumiszereléshez van kiképezve. Ha kell róla kép, lefotózom és elküldöm.
Viszont nem tűnik sokkal szakszerűbbnek egy ilyennel meghúzni a hollandert, mintha dornit és félkilós kalapácsot használnál. Csak nyugodtan! Az ETZ nem kompjúter! :) Arra azért figyelj, hogy ne álljon ferdén a hollander a menetben, mert ha így próbálod meghúzni, tutira kinyírod a menetet a hengerből.
Sztomi! Végszükség esetén pontozó, vagy inkább valami réz vagy bronz rudacska és kalapács. De csak nagyon óvatosan!!!
Üdv!
Nekem sincs horogkulcsom, így csőfogóval kellett szerelnem. Használható a dolog, csak nem árt valami alátétet használni, hogy ne tegye tönkre a csőkulcs fogazása a hollander felületét. Nálam működött a dolog.
Sziasztok!
Van egy ETZ 250 motorom, amit szeretnék eladni nagyobb motor szervízköltsége miatt.
Második tulajdonostól, 28000Km, gyári, jó motorikus állapot.
30-317-2944 vagy 70-372-4991
Most olvasta a szerelési kk-ben hogy B39-442-tes horogkulccsal lehet meghúzni! Nos, nekem nincs ilyen. Kérném tőletek hogy ha vki tud akkor linkeljen be erről egy képet. Vagy érdekelne olyan megoldás is amihez nem kell horogkulcs, hanem elég más szerszám. Érdekelne az is hogyha így használom az mennyire para (úgy értem pár napig amíg elgurulok szervízbe)? Ja, meg valami hosszabbító is kell a horogkulcshoz ha jól olvastam!
Köszi a válaszokat!
Te egy Isten vagy! Persze ezek közül is van egy két dolog ami nekem is eszembe jutott, de... Nem! Nincs de!
Elméletileg nem szív falsot.A bakelit tömítés mindkét oldalán tömítőpaszta van a csonkot meg jól rá tudom húzni a karbira. A kompresszióm, ha jól emlékszem 9,5bar.
A gyertyám gyönyörűszép őzikebarna. A többit majd holnap csekkolom.
Hogy mit csinál a motor? Hümmm. Hát hidegen melegen csinálja. Olyan mintha csak ennyi lenne benne. Tehát nem hagy ki a gyújtás, nem hörög le a motor, hanem 110nél leszabályozza a gépet az őrangyalom, egyszerüen nem megy többet. Ha viszont olyanja van akkor képes visszaesni a fordulatom, úgy hogy vissza kell raknom 4be, mert már csak 70el cammogok. Ja még annyit hogy volt egy párszor olyan hogy nyélgázon mentem és megszorult a dugattyúm.
Kb. ennyi
Sziasztok!
Ha a kipufogókönyök azon vége ami a hengerből jön ki meglazult és lötyök ergo kifúj, furcsa hang, zörög stb... akkor a hollandert kell meghúzni? Pontosabban azt szeretném kérdezni hogy hogyan kell a hollandert meghúzni? Csdak becsavarom? mivel fogjam meg? Szükségem lenne hamar válaszra! Köszi mindenkinek!
szimering "tünet" még a brutál füstölés
oké nyomom .
-nem szív -e falsot a karburátor-szívócsonk-beömlõnyílás vonalon .
-fõtengelyszimeringek állapota .(benzinszagú a váltóolaj , olajfilm a generátor forgórész alatt)
-gyújtásbeállítás sarkalatos pont az etz-nél. 3mm elõgyújtás 0.3mm megszakítóhézag .
-méresd meg a kompressziót. (fúrást is el lehet baszni)
-gyertyakép középszürkétõl az õzbarnáig.
-szikra éles fehér fényü .
folyt. köv.
ja ! írd le h. pontosan mit csinál a gép .
kihagy a gyújtás ?
lehörög a motor ?
hidegen üzemmelegen v mindkét esetben csinálja ?
Biztos hülyeségnek hangzik, de én pvc-ből vágtam a kupak alá tömítést és kivállóan tömít is! Az un. tágulási gumit is benne hagytam.
Szia Tomóka!
Szóval mindent átnéztem amit leírtál, kivéve a részterhelés tűt, de még mindig nem jó, szóval ha nem lenne nagy gond akkor légyszíves folytasd a lehetőségek sorolását! Plíííz! Gábor
Sziasztok!
Tudna nekem mondani valaki reális fogyasztást mz etz 150-nek? Most kb 5 litert eszik normál használat mellett.
Elöre is köszi
Norbi
valszeg attól szivárog h. összegyûrõdik a gumi.
tunning és fejlesztés rovatban a második oldalon van róla cikk .
Szia!
Az olaj a tartályból folyik a zárófedél alól, és szinte állandó jelleggel. Nem lehet attól, hogy amikor a gumi összegyűrődik akkor az olajat visz magával oda fel, az meg a szellőzőgyűrű mellett kifolyik?
Érdekelne engem az a megoldás amit a féklámpakapcsolóról említettél. A nyomásváltozás kapcsolja? Hogy lehet ezt megcsinálni?
a tágulási gumi azért gyûrõdik mert szar a minõsége és rosszul tûri a fékfolyadékot (mókás). honnan folyik az olaj ? nekem az eredeti német kapcsoló 2 hétig bírta. egyszer kifogtan egy jobb minõségû magyart , az 2 évig mûködött . most a fékfolyadék nyomásváltozása kapcsolja a lámpát .
Sziasztok!
Már van egy majdnem teljesen rendben lévő etz 150-em, csak egy dolog hibádzik. Állandó jelleggel folyik a fékolajtartályból a fékolaj, és ami a legbosszantóbb, hogy az úgynevezett tágulási gumi is állandóan összegyűrődik. Mitől folyhat, és miért vagy mitől gyűrődik össze a gumi? Ha tudtok kérlek segítsetek.
Ja, és még egy dolog. Hol tudnék jó minőségű első féklámpa kapcsolót venni, mert egy hónapon belül már kettő is elkopott.
Köszi
Én meg szoktam tisztítani mindent, nem volt soha semmi bajom vele. Nyilván lesz olyan, aki ezzel sem ért egyet.
Tisztítás után egy darabig jóval határozottabb a fogáspont és keményebb a fékhatás is.
Sziasztok!
köszi a tanácsot. A fékpor az a fékbetétről lekopott porszerű anyag. Ugye mind a fékbetétet, mind a kerék belsejét( amihez a fékbetét dörzsölődik fékezés közben) takarítsam meg a tisztabenzines ruhával?
köszi a választ
Hali!
Jó volt az ötleted, a kék vezeték volt sérült az ülés alatti részen.
Üdv: Tomi
Helló csiki!
Én 15w 40 használok és bevált! Ez a turbodiesel motorolajnak felel meg!
A kupplungcsúszás inkáb a beállítással van kapcsolatban mint sem az olajjal!
Üdv
"dirket" az direkt akart lenni :)
Én a valvoline-nak egy dirket motorba való váltóolaját használtam.Van benne kuplung csúszásgátló adalék is.
Nekem bevállt. (kb 1700 1 liter)
ETZ 125, 150, 250!!
VADONAT ÚJ KOMPLETT GYÁRI KARBURÁTOROK!! GYÁRI DDR
ELFEKVŐ ÁRÚ NÉMETORSZÁGBÓL!!
KORLÁTOZOTT DARABSZÁM!!!
9000ft/db
Utánvéttel is!!
Bp.
RITKASÁG!!!!!!!!!!!!!!!!!!
MZ kormányvégre való vadonat új tükrök!! ELADÓK korlátozott darabszámban!!
4000/pár
Utánvéttel is!!
Bp.
0630 4096093sorszám: 8332
SIMSON ra, MZ re és JAWA ra minden ami kell!! Tuningok, tuning settek, blokk illetve váz alkatrészek kiegészítők, tükrök, gumik, akksik, csapágyak, kipufogók, hengerek,főtengyelyek, gyertyák stb..!! Tényleg MINDEN!! BONTOTT illetve ÚJ GYÁRI ÉS UTÁNGYÁRTOTT ALKATRÉSZEK JÓVAL BOLTI ÁR ALATT!
Bp-en 5000 ft felett ingyenes kiszállítással!! Postai Utánvéttel is!
0630/4096093
Hátsó teló újszerű állapotban 7000/pár
komplett első teló( sérülésmentes) 14000 ft
Féktárcsák 5000/db
ETZ 250 váz (sérülésmentes) forgalmival tözskönyvel, beírható! 10000 ft
ETZ 250 váz sérülésmentes papír nélkűl 5000 ft
ETZ 250 közép stender 1500/db
ETZ 250 tank szép állapot 3500 ft
első komplett lámpa 4500 ft
km óra 4000 ft
fordulatszám mérö 4000 ft
komplett 12V gyújtás megszakítós 8000 ft
250 es és 125 ös ülések, indexek, lámpák, sárvédők, villák, fesszabok, kapcsolók, stb... nagyon nagyon sok alkatrész!
HÍVJ, vagy írj MAIL-t INFÓÉRT!
0630 4096093
STREETES@FREESTART.HU
sziasztok!
van egy etz 250- sem kérdésem lenne hogy a váltóhoz ti milyen olajat használtok mert én a mol kuton kapható hykomol hajtóműolajat tettem bele de nehéz volt a váltás meg mintha csúszott volna a kuplung olyan 4000-es fordulat fölött, ha tudjátok akkr írjátok meg hogy milyen viszkozítású olaj lenne a legjobb.
kösziu előre is
Helló!
Akkor gratulálni szeretnék! Szerencsés ember vagy! Amit írtam nem csak személyes tapasztalat hanem az iserőseim is szívtak már a magyar dugókkal! Mondjuk ha muszály lenne magyar dugót tenni bele akkor én is a berta-t választanám mert az elfogadható! Egy nagy hibája viszont van! A SÚLYA!! Jóval nagyobb mint a török v lengyel cuccé! Ja és (bár ez lehet nem igaz a berta-ra) sokkal kevesebb km bírnak! Hamarabb elszál a kompresszió! De örülök hogy ban ellenpélda is!!!
Üdv
Ne lőj ! Mail ment.
Csehcsoda
Csehcsoda!
Kűttem mailt. Lsz. reagálj valamit! Üdv: L.
Heló.szerintem próbáld ki azt hogy z üresáll.kapcsolójánál kikötöd a kábelt és te teszed testre.Ha
folyamatosan ég és jó akkor az üresá.jelzö kapcsolóval van baj.Ha jól tudom akkor ég ha testet kap.ez üresben van.
Hali!
Köszönöm a tájékoztatást, majd este végigszaladok a vezetéken.
Most legalább tudom merre keressem.
Üdv: Tomi
lehet, hogy az uresallas jelzo kapcsolo romlott el. egyebkent ha zarlatra gyanakszol akkor ezt az utvonalat kovesd vegig: a kapcsolobol kijon egy kek vezetek az az ules alatti csatlakozasi pontra megy, onnan a lampafejbe, majd a lampafej csatlakozasi pontjarol az oraban levo visszajelzo lampahoz.
Hali!
Össze-vissza villog,biztos hogy valahol zárlatos.
Az első lánckerék előtt már nincs trutyi, ott már néztem a bekötést.
Azon a környéken a vezeték sem sérült, tehát ahiba máshol van. Merre keressem azt a vezetéket? Az ülés alá, vagy az órákhoz megy?
Üdv: Tomi
Kérdés hogy milyen ütemben villog?
Ha szabálytalan akkor megnézném az üresjárás jelző bekötési pontját hogy rendben vane ez az első lánckerék alatt van az olajos trugymóban valahol.
Nem, szolnoki. Megpróbálom először a magyar dugót, már csak azért is, mert van fúrt hengerem magyar dogóval. Bár megmondom őszintén, hogy nem szeretem a kisérletezést.
Szevasztok!
MZ ES 250/2 TROPHY-hoz keresek előgyújtásszabályzó rotort. Ha jól tudom, némelyik TS ben is ugyanilyen volt, tehát az is jó lenne.
Ha esetleg van valakinek ilyen,és korrekt áron megválna tőle, írjon a bugac@freemail.hu címre.
Sziasztok!
Mivel a tegnapi kérdésemre nem kaptam semmiféle ötletet, ismét felteszem.
Ha valaki meg tudná mondani hogy az üresállás jelzőm miért
világít- villog, azt megköszönném.
ETZ 250-en.
Hol keressem a problémát?
Üdv: Tomi
25kW-ig csak akkor, ha annak a motornak 170kg az önsúlya. ;-)
Bazsi!
Az A1-es jogsival maximum 125 ccm ÉS maximum 15 LE-s motor vezethető (kihangsúlyoznám, hogy az ÉS az előző mondatban nem vagy. Tehát nem lehet A1-el vezetni egy 150-es vagy 250-es MZ-t még ha nem több mint 15 LE).
A1-es jogsit 16 éves kórtól lehet megszerezni.
Amire neked lenne szükséged, az az A.korl (A korlátozott), amivel már lehet Ts 250/1-et vezetni. Ez ha jól tudom maximálisan 34 Kw-ig és maximum 0,16 LE/kg-ig érvényes. (Lehet, hogy 0,16 Kw/kg, most pontosan nem tudom fejből). Ez a jogsi 18-éves kortól szerezhető meg.
Szevasztok! Bocs hogy egy teljesen más témából kérdezek: A helyzet az, hogy most szeretném letenni az A1-es jogsit.(eddig is motoroztam de nem volt jogsim)
Nekem Mz Ts 250/1es motorom van és a kérdésem az hogy vezethetem-e A1-el? Ha nem, akkor milyen jogsi kell a 250-es Mz-kre?
Nekem is török van benne és kb 50 gramm volt a különbség a török javára de ami még érdekesebb hogy más az öntőforma.A magyar picit fejnehéz.A török dugó nekem most már 4000 km ota benn van és kb 5-5,5 fordulaton járatom a gépet országuton.Semmi baj nem csörög nem zajong.Mellesleg a magyart eccer már megszorítottam kb 110es tempoval utána álltam át törökre.
vegyük át az elejétõl !
a tanksapka szellõzõ furata tiszta ?
a tankból a karburátorba elegendõ benzin folyik át ? (min. 12l/h)
a levegõszûrõ állapota ?
karburátor beállítás :
kapd elõ a szakirodalmat és ellenõrizz végig mindent .
-részterheléstû helyzete
-uszó beállítás , benzinszint
-fúvókák mérete
ha valamit kihagynék írjatok
folyt köv.
Bocs, hogy közbeszólok, de nekem magyar dugattyúval olyan élményem van (125-ös TS, ehhet itt veszprémben csak ezt lehet kapni), hogy eltört az alsó gyűrüm (az is magyar) olyan 5000 km környékén. De sajna most is az van benne (más nem volt).
Az biztos hogy a főtengelynek jobb a könnyebb dugó, de akkor ezek szerint nem feltétlen ez a baja a motoromnak, de akkor MIIII? SEGÍTSÉG! Gábor
lengyel vagy torok dugattyuval van mar tapasztalatod? mennyivel volt rosszabb a magyar 1000 km-nel? en spec. 2100 km-nel jarok a berta dugoval, es nekem sincs semmi bajom vele (ez csak ellenpelda akar lenni, nem kotekedes, hisz a velemenyekre volt kivancsi)
Mindez ugy hogy 0 km-es dugattyuval gyuruvel 2 szemellyel turadobozzal nyaron hosegben kezdtem a bejaratast. (helybol 170 km) Hozzatartozik, hogy fullszint repsollal kevert benzin 1:40-ben, de mar hazauton 4,8-5,2 ezres fordulaton mentem, parszor szivato ra ha ugy ereztem, hogy mintha csokkene a treljesitmeny, visszabb a gazt es kesz. Most 2100 km-nel jarok es epp tegnap tettem meg egy 185 km es utat szinten turadobozzal full telepakolva, hatizsak a krauseren, 2 szemely es tartosan 5,5-6,2 ezres fordulaton.
Azert irtam mindezt, mert nem kell elrettenteni barkit a magyar cucctol. Igaz egy fecske nem csinal nyarat (se az en pozitiv, se a te negativ tapasztalatod nem eleg egy objektiv allasponthoz) de aranyaiban eleg keves embert hallottam meg panaszkodni magyar dugora, mint amilyen sokan jarnak is vele.
Udv!
nekem is az van , és semmi gond vele .
Szia Gabi!
A motorszerelő ismerősöd véletlenül nem Dunaföldvári?
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|