:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Ahogy nézegetem sok a bizonytalanság, de sajnos nem tudok gyakran erre járni, sajnos tanulok is, és dolgozom, de majd igyekszem. A pontos méretet fejből nem tudom, de el tudom képzelni amit mondtál bár az 5 század soknak tűnik(?), mert gyárilag ennyi az illesztés a henger és a dugó között. De teljesen rendjén való a túlfúrás, sőt a verseny motoroknál kötelező mozzanat.
Utána nézek és akkor biztosat tudok mondani.
Kedves Tézés Gábor
Szerintem nem lehet! Valószínübb hogy valami más gond van. Előfordulhat hogy minden gondos szerelés ellenére nincs ereje a motornak. Érdemes alaposan méricskéni pl kompresszót, feltéve hogy valóban minden tiszta, beállított és jól működik.
motomen !
gépészként ilyen témákban többször is írhatnál ! ez egy fórum és mindenki beleszólhat . szóval ne fogd vissza magad . nálam is 0,05-re fúrta a mester a berta dogót a nagyobb hõtágulás miatt .
Elnézést hogy közbe ugatok, de gépész vagyok és ezek a találgatások elképesztettek.
Dugót lehet szorosabbra és lazábbra fúrni, de csak halvány századokkal. Köztes méretre nem lehet mert akkor meg fog ragadni. Ha pedig túl szoros és megragad annak feltűnő jelei vannak. Az meg kizárt hogy bele tudd tenni a túlméretes dugót alap lukba, mert nem fér bele!
Ha meg árnyalattal bővebb a lyuk akkor, azt fogod tapasztalni hogy hideg indítás után jól húz a gép, de melegen elgyengül, majd forszírozott üzemben ha túlmelegedett akkor újra jól megy.
HY TéZés Gábor!
19 éves vagyok és tegeződjünk!
Nem Lehet az hogy köztes méretre fúrták fel a hengeredet és a biztonság kedvéért majd belekopik jelszóval belettettek egy a következő tulméretes dugót és azért szorul! Írtad hogy még megvan a hónolás a hengereden!Természetesen meg is kell lennie !De szerintem mérd meg a dugót hogy nem-e valamegyik tulméret a dugód!
De a hengeren nem látszik az hogy szorult a dugód?
Én vennék egy török dugót a magyar helyett és bekoptatnám 1 a 30-35-ös keverékkel!
nem tudom . becsattogtam egy autós boltba és kértem hidraulikus féklámpakapcsolót . nem küzdöttem a bõség zavarával mivel csak egy féle volt. mûszakin nem szaroztak vele . jól elbújik az idom mögött . amúgy egy motornak 3x akkora a fékútja mint egy autónak tehát bõven lessz idejük reagálni . vagy használom mindkét féket .
olyan nincs ! vagy csak én nem találkoztam még vele :-)) . berta dugóról meg annyit , h. 300km volt a motoromban amikor beálltam nagykanizsán a szezonnyitó felvonulásba . sercegett meg pattogot de gond nélkül bírta . no comment .
van villahidam . kissé amortizált , az egyik csavar bele van görbülve a furatába és a lámpatartó konzolon 1cm-s repedés .
Hello
Nekem van egy piros kicsit kopot festés standard tankom. Nekem tulképpen csak a balos krombetét kéne, kérdés, hogy az joo e? Meg az is fontos, hogy hol laksz??
Szia Keats!
Azt hiszem a a magam kis 23 éve nem indokolja azt hogy magázz amit alapból is utálok, tehát Szia! Rem. neked sincs ellene kifogásod.
Igen. Valóban kihagytam, pedig akartam írni. Én le is cseréltem annak idelyén, de akkor is csak bertára. Szerinted(szerintetek) lehet az hogy a dugóm folyamatosan szorul és azért nem megy rendesen?
Kedves Gábor!
A korodat nem tudom de névrokonságunkból adódóan tegezni foglak!
Nem vetted bele a felsorolásodba a dugattyú lecserélését egy olyan törökre ami nem szorul meg! Mert mi van akkor ha megfuratod meghónóltatod és így sem lesz jó! Egyébként a hónolás arra való hogy felületet csináljon amin meg tud tepadni az olaj és igy keletkezik egy olajfilm a hengered belsejében és nem engedi berágódni a dugót meg csökkenti a surlódását!
Tisztelettel Keats!
Szóval az van ha megszorul a dugattyú akoor 4dolog lehetséges. Szerintem.
1.Úgyhadjuk:-( Ez nem jó megoldás.
2.polírpapírral kijavítani.Ez sem túl jó megoldás. A sufniban elmegy.
3Fúrás(és a tanultak szerint utána hónolás)
4Csak hónolás. Na ezt csináltam én, de ez csak akkor jó megoldás ha még nincs nagyon szétkopva a henger. A hónolásnál csak pár századot szednek ki a hengerből, és ez nekünk nagyon jó,mert
a,kicsit nagyobb lesz a hengerünk rgo kissebb az esély arra hogy újból megszorul.
b,Újból friss felületünk lesz amit újból járathatunk be.
c,Eltünik a bekeményedett összerágott felület.
Nekem ennél az akciónál még alig volt a hengeremben 5000km és még látszottak az előző hónolás nyomai.
Sajna most nem emlékszem arra hogy hányas a hengerem, de majd megpróbálok utána járni.
tomóka a féklámpa kapcsoló, eredetileg milyen autó/motor alkatrésze?
márhogy boltban hol tudom megvenni.
műsazkin elfogadják a "késő" kapcsolót?
Üdv: V.
tágulási gumit veszprémben 240.- ért vettem. szerintem tucatárú mindenhol van.
(a boltos "pesszáriumként" ismerte) :))
Bocs, az előbb azért írtam 2-szer, mert nem jelent meg a hozzászólásom, utána meg mégis.
Amúgy kösz a választ!
A gyári főfúvóka a 22 N 1-3-as karburátornál: 0.90mm
Mekkor főfúvókát vegyek egy Ts 125-be ahhoz hogy jól menjen?
Gyorsan válaszoljatok légyszi!
Szevasztok!
Gyors válasz kellene: mekkora főfúvókát vegyek az mz-be? Ts 125
Kösz
Üdv!
Ilyen tágulási gumit bármelyik motorosboltban kapok? Mert nekem ilyen nincs benne. Még mindig érdekelne ETZ villahíd, alsó ás fölső is, ha valakinek van eladó, írjon!
Üdv!
Ádi
A köztudatba helyesen került a hengerfúrás, bár talán az esztergálás kifejezés lenne a helyesebb.
A hónolás csak a fúrás utáni befejező művelet, a kés nyomainak eltüntetésére, a felületi érdesség beállítására szolgál.
letkered a kupakot alatta látsz egy fehér karikát (ez hivatott meggátolni a szóban forgó gyûrõdést) alatta van a tágulási gumi másnéven gumiharang .fekete szilikomgumi féle .
Üdv!
Ha már ilyen elsőfék témánál (is) tartunk, segítsen valaki! Most vettem egy komplett első ETZ tárcsafék rendszert a TS-emre, és szeretném tudni, hogy ha belenézek a fékolajtartályba, ott mit kell látnom. Mi az a tágulási gumi amit Pinyo ír? Ja, meg az lenne még a kérdésem, hogy nincs-e valakinek ETZ alsó és felső villahídja (kifli) elfekvőbe? Mer az kéne az összeszereléshez!
THX a válaszokat előre is!
Üdv!
Ádi
akkor az cserés .
kissé megzavarodtam . a köztudatba úgy került be h. hengerfúrás , valójában a hengert hónolják . akkor most mi van nálad ? hányas túlméretnél tartasz ?
Kalapácsos vagy csőfogós módszer lesz! Azért szívesen megnézném azt a horogkulcsot egy képen! Köszi
Ja még annyi hogy volt némi olaj a generátor alatti szimeringnél.
Na ez az! Már nézte a hengert a fúrós, +hónolta is. Ma atnéztem azokat amiket írtál, de semmi, kivéve hogy ha jól emlékszem fehérnek kell lennie a szikrának, nekem meg kékes lilás, esetleg...?
Ha van még ötleted szívesen fogadom.
Ma még azt is megnéztem, hogy a fékem fog-e, de annál is semmi.
Helló!
Mitől van az, hogy az etz elsőfékkart amikor meghúzom, levegőt nyom a fékolaj tartályba? Mert ez ugye szar így. De nem tudom,hogy mi van nála elbaszva. Mert kilett benne cserélve a gumigyűrű, meg a szimering, de ott se enged vissza olajat, tehát ott nem szívhat be ennyi levegőt. Na erre írhatna nekem vmi okosat.
Csáó!
Sziasztok!
Ha van valakinek TS 125-re standard kivitelű, menthető állapotú nem krómbetétes tankja, ahelyett adnék komplett és kívül-belül jó állapooú krómbetétest.
Csak azért akarom elcserélni, mert télen is használnám városban a gépet és nem szeretném ha a jó állapotú krómbetét lerohadna róla.
De ha már itt tartunk, ugyanezt jó lenne TS 250-re is eljátszani. Van egyébként más cseredarabom is TS 125-250 típusokhoz, pl. deknik, kerekek, vázak, sok egyéb apróság.
Ide írhattok, ha érdekel valakit a csere: terrain@freemail.hu
kösz & bye!
azt jelenti h. a felületek nem olvadnak össze hanem lehülés után megy tovább szépen . ilyet még nem láttam de egy hozzáértõ azonnal megmondja jó-e. a fene tudja ! én sarokköszörûvel "átszabtam" a megszakítóbütyköt mert szar kisipari termék volt és egy fordulat alatt kétszer gyújtott . valszeg arra gondolt h. magas fordulaton "lebegni" kezd a megszakító . nem zár vissza és kihagy a gyújtás .
Hát igen, tényleg jó ha van, de ha nincs, sztem egyáltalán nem éri meg ilyet vadászni.
Szia!
A motoromon eredeti kormány van és eredeti állásban, még a tartály is teljesen egyenesen áll.Már nem tok mire gondolni az olaj meg csak folyik a tartályból, és ez kurván bosszant.
szerintem ez a körmöskulcs sokkal normálisabb mócer mint a kalapács meg dorni.Meg ráadásul nem lesz szarrá ütve töle a hollander.Énnekem is ez a szrszámom van másik fele gumiszerelövas.
Univerzális:)
Az mit jelent hogy "könnyű" dugattyúszorulás? Mit értesz az alatt hogy nézzem meg? Annakidején nem furattam, csak hóltattam mert nem volt kikopva, de már össze volt rágva igen, és így frissítettetem fel a felületet. Akkor kapott új dugattyút és gyürüket is, de ugyan olyan maradt. Ezenfelül még mit lehet nézni rajta?
Egy kollégám mondta hogy figyeljek arra is oda hogy meddig tart nyitva a megszakítókalapács. Meddig kell nyitva lennie?
a könnyû dugattyúszorulás nem olyan mint a nátha , hogy elmúlik és kész . érdemes lenne megkukkolni a henger dugattyú párost .
nos, ilyen problemat ugy tudok elkepzelni, hogy sportkormany van a gepeden es "ledontott" allasban van az olajtartaly, (jol gondolom?) Mivel ha sikban van a tartaly a zarofedel alol nehezen folyik ki olaj. Nos ha igy van akkor a kovetkezo a teendo: a "tagulasi gumit" vedd ki huzd szet es nezd at alaposan, hogy nincs e rajta repedes, mert pl. sportkormany eseteben az olaj a repedesen at a gumi feletti reszebe szivarog es onnan a sapka alol szepen ki... lattam mar ilyet. Masik: a zarosapka jol zar?
Nekem a gyári Mz szerszámkészlethez mellékelt olyan horogkulcsom van, aminek a másik fele gumiszereléshez van kiképezve. Ha kell róla kép, lefotózom és elküldöm.
Viszont nem tűnik sokkal szakszerűbbnek egy ilyennel meghúzni a hollandert, mintha dornit és félkilós kalapácsot használnál. Csak nyugodtan! Az ETZ nem kompjúter! :) Arra azért figyelj, hogy ne álljon ferdén a hollander a menetben, mert ha így próbálod meghúzni, tutira kinyírod a menetet a hengerből.
Sztomi! Végszükség esetén pontozó, vagy inkább valami réz vagy bronz rudacska és kalapács. De csak nagyon óvatosan!!!
Üdv!
Nekem sincs horogkulcsom, így csőfogóval kellett szerelnem. Használható a dolog, csak nem árt valami alátétet használni, hogy ne tegye tönkre a csőkulcs fogazása a hollander felületét. Nálam működött a dolog.
Sziasztok!
Van egy ETZ 250 motorom, amit szeretnék eladni nagyobb motor szervízköltsége miatt.
Második tulajdonostól, 28000Km, gyári, jó motorikus állapot.
30-317-2944 vagy 70-372-4991
Most olvasta a szerelési kk-ben hogy B39-442-tes horogkulccsal lehet meghúzni! Nos, nekem nincs ilyen. Kérném tőletek hogy ha vki tud akkor linkeljen be erről egy képet. Vagy érdekelne olyan megoldás is amihez nem kell horogkulcs, hanem elég más szerszám. Érdekelne az is hogyha így használom az mennyire para (úgy értem pár napig amíg elgurulok szervízbe)? Ja, meg valami hosszabbító is kell a horogkulcshoz ha jól olvastam!
Köszi a válaszokat!
Te egy Isten vagy! Persze ezek közül is van egy két dolog ami nekem is eszembe jutott, de... Nem! Nincs de!
Elméletileg nem szív falsot.A bakelit tömítés mindkét oldalán tömítőpaszta van a csonkot meg jól rá tudom húzni a karbira. A kompresszióm, ha jól emlékszem 9,5bar.
A gyertyám gyönyörűszép őzikebarna. A többit majd holnap csekkolom.
Hogy mit csinál a motor? Hümmm. Hát hidegen melegen csinálja. Olyan mintha csak ennyi lenne benne. Tehát nem hagy ki a gyújtás, nem hörög le a motor, hanem 110nél leszabályozza a gépet az őrangyalom, egyszerüen nem megy többet. Ha viszont olyanja van akkor képes visszaesni a fordulatom, úgy hogy vissza kell raknom 4be, mert már csak 70el cammogok. Ja még annyit hogy volt egy párszor olyan hogy nyélgázon mentem és megszorult a dugattyúm.
Kb. ennyi
Sziasztok!
Ha a kipufogókönyök azon vége ami a hengerből jön ki meglazult és lötyök ergo kifúj, furcsa hang, zörög stb... akkor a hollandert kell meghúzni? Pontosabban azt szeretném kérdezni hogy hogyan kell a hollandert meghúzni? Csdak becsavarom? mivel fogjam meg? Szükségem lenne hamar válaszra! Köszi mindenkinek!
szimering "tünet" még a brutál füstölés
oké nyomom .
-nem szív -e falsot a karburátor-szívócsonk-beömlõnyílás vonalon .
-fõtengelyszimeringek állapota .(benzinszagú a váltóolaj , olajfilm a generátor forgórész alatt)
-gyújtásbeállítás sarkalatos pont az etz-nél. 3mm elõgyújtás 0.3mm megszakítóhézag .
-méresd meg a kompressziót. (fúrást is el lehet baszni)
-gyertyakép középszürkétõl az õzbarnáig.
-szikra éles fehér fényü .
folyt. köv.
ja ! írd le h. pontosan mit csinál a gép .
kihagy a gyújtás ?
lehörög a motor ?
hidegen üzemmelegen v mindkét esetben csinálja ?
Biztos hülyeségnek hangzik, de én pvc-ből vágtam a kupak alá tömítést és kivállóan tömít is! Az un. tágulási gumit is benne hagytam.
Szia Tomóka!
Szóval mindent átnéztem amit leírtál, kivéve a részterhelés tűt, de még mindig nem jó, szóval ha nem lenne nagy gond akkor légyszíves folytasd a lehetőségek sorolását! Plíííz! Gábor
Sziasztok!
Tudna nekem mondani valaki reális fogyasztást mz etz 150-nek? Most kb 5 litert eszik normál használat mellett.
Elöre is köszi
Norbi
valszeg attól szivárog h. összegyûrõdik a gumi.
tunning és fejlesztés rovatban a második oldalon van róla cikk .
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|