:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Köszönöm hogy te is foglalkozol velem!
Szóval a motoromból nem sikerült még 110nél többet kihúznom, és ha olyanja van akkor mörülhetek hogy megy 70et.
Cseréltem karbit, szakirodalom szerint át is néztem, az üzemanyag ellátást is. Átvezetékeltük a motort, gyújtást is le ellenőriztem, új kipufogó, új kondi , trafó, Kipucoltam a légszűrőt, gyertya csere, fúrni nem csak hónoltattam a hengerem, cseréltem dugót(bertáról, bertára) új gyűrü csapszeg tűgörgő. Kb. ennyi. Gábor
Ha nem nagy fáradság, akkor az újonan érkező kedvéért elmondanád hogy mi baj és mit tettél eddig? Nem voltam jelen és nem tudom vissza böngészni.
Helló All!
Úgy veszem észre hogy akkor kifogytatok az ötletekből hogy mit tudnék még megnézni a járgányomon itthon házilag. Még nem tudom hogy mi lesz, felszívom magam és megcsinálom én a szimeringcserét, és a fúrást,dugattyú gyűrü cserét vagy megvárom hogy gyűljön még pénzem és elviszem szerelőhöz. A szerelőnél tudnék venni koreai dugattyút,azt hiszem, olyan fog bele menni. Most egy kicsit el vagyok keseredve, hogy még mindig nem jó a gépem, de azért köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat. Gábor
Kedves motomen!
Nem akartalak letámadni remélem nem vetted annak !
Tisztelettel Keats!
u.i.: Én is láttam már egy két dolgot ebben az ügyben.
Kedves márkatársak!
Aki küzködik a kuplungdekli(bal oldali) olajfolyásával az nézze meg a deklit úgy hogy felteszi egy üveg vagy valami sík lapra és betesz a dekli alá valamit ami világít alatta én 1 9v-os elemre kötött ízzóval csináltam! és nézze körbe a deklijét a lap síkjában !És amikor felmostad magadat a műhely v.garázs padlójáról akkor fogj egy finomabb csiszolóvásznat és fogasd fel a lapodra ! Egyszer függőlegesen húzd a delit 1X vízszintesen! Ezután én eldobtam a tömítéskészlet ezen darabját és vádtam egyet klinkeritből!ezután olyan száraz a delkim mint a sivatag! és a gép alja is kezd alu szinüvé válni!
Sok sikert Keats!
Kedves Kollega
Nem vontam kétségbe!
Kedves motomen!
Én is gépész vagyok!És mint olyan Én is a századokban eltérő szorosra fúrást értettem az irományom alatt!
Keats
Sziasztok!
Csak egy adalék a dugattyú témához: Hiába a gyári dugó, ha a "mester" csak fúr egy "lyukat" a dugónak. Én így jártam, mindkét esetben 6 bar-os lett a kompresszió.Miután Bambi fúratta meg a hengeremet, megláttam, milyennek kell lennie egy profi fúrásnak: szűkre illesztve, kipolírozva kaptam vissza a hengert, csak a mélyebb hónolási nyomok látszódtak. 500 km van a motorban és berúgni csak úgy lehet, ha kicsit ráhúzom a gázt, egyébként visszarúg, 5.ben 60km/h-nál 19.-es kis lánckerékkel szépen gyorsul!
Üdv:
Gyuri
Sziasztok Srácok!
Extra sürgősen kellene egy 250-es Tz hengerfej, aminek a gyertyamenete is rendben van. Budapesten érte megyek.Korrekt minőség és ár alapvatő. Előre is köszönöm.
Láttam öntő "mestert" aki dugót csinált a felvásárolt alu hulladékból, igaz hogy robikapa-félébe. Annak mind egy alapon, amúgy is szar, de mégis...
Próbáltam kerülni az olcsó gagyit, de néha jó áron is szerezhet magának az ember fia problémát, mint hibás derékszögelésű dugó, igénytelenül megmunkált 3. fokozat, méreten felüli kuplungtárcsa, és aluli főfékhenger. Egyetlen baj, hogy nincs energiája az embernek visszamenni reklamálni, pedig a kidobott pénzből egy jobb mz már összejött volna. És nem vagyok ezzel egyedül!
Azért írtam, ezt ,mert mostanánap inkább csak utángyártott dugók vannak forgalomban,és találkoztam olyannal,hogy 5,5 századra illesztetem,és tettem egy pár kört negyed gázon (kb 3-4 km)és addig 5x ragadt meg olyan gagyi volt a dugó.
értékelem ha a tudásom fehér foltjait "kiszinezik" :-)) .
Az illesztést imkább a dugó minősége miatt írtam.Nem mindegy,hogy kávés kanál aluminium,vagy kovácsolt aluból van.Ezeknek mind más a hőtágulása,ezért kell eltérni a gyári illesztéstől.
Igen, való igaz. 125 és 150-re 0,03 az illesztés, 250-re 0,04. Alaplyukrendszer azaz a hüvely az alap, egész illetve +0,5; +1; +1,5 mm-es túlméretekkel. Ebből kell levonni az illesztés méretét és kiadja a dugó névleges méretét. Ezekre a méretekre fúrják, illetve készítik a dugókat.
Gyárilag a hüvely, a gyártás szórása miatt méretcsoportokban van, tehát össze válogatják. Ez lehet -1; 0; +1; +2. Ezek a számok század mm-ket jelentenek. Ugyszintén ebből kell levoni az illesztést és kapjuk a dugó névleges méretét.
A dugó mérete névleges, mert kis részén adja ki a dugó, vagyis mérhető rajta. Ez ismerelen dugónál általában a csapszeg magasságában vagy afölött, arra 90 fokban mérhető közelítőleg. Ez azért van mert a dugó nem hengeres hanem legalább enyhén kúpos de modern dugattyúknál ovális is. Ez a változó keresztmetszete és üzem közbeni hőmérséklete miatt van.
Nem tudom hogy mz-nek milye van gyárilag, de gyanítom hogy csak kúpossága, amiről előszeretettel felejtkeznek el az olcsójános utángyártók. Sőt tapasztalatom szerint éppen a legtöbbször a tűzgát kenődik fel, hiszen az szinte kivétel nélkül lényegesen kisebb átmérőjűnek kéne lenni mint a tűzgyűrű utáni rész. (tűzgyűrű a legfelső gyűrű, és tűzgát ezen felüli dugattyú palást rész)
Elnézést az okoskodásért
Sziasztok!
Jó állapotú ülést keresek 250-es tz-re! Nem tudjátok, lehet más motor ülését is felszerelni?
Ahogy nézegetem sok a bizonytalanság, de sajnos nem tudok gyakran erre járni, sajnos tanulok is, és dolgozom, de majd igyekszem. A pontos méretet fejből nem tudom, de el tudom képzelni amit mondtál bár az 5 század soknak tűnik(?), mert gyárilag ennyi az illesztés a henger és a dugó között. De teljesen rendjén való a túlfúrás, sőt a verseny motoroknál kötelező mozzanat.
Utána nézek és akkor biztosat tudok mondani.
Kedves Tézés Gábor
Szerintem nem lehet! Valószínübb hogy valami más gond van. Előfordulhat hogy minden gondos szerelés ellenére nincs ereje a motornak. Érdemes alaposan méricskéni pl kompresszót, feltéve hogy valóban minden tiszta, beállított és jól működik.
motomen !
gépészként ilyen témákban többször is írhatnál ! ez egy fórum és mindenki beleszólhat . szóval ne fogd vissza magad . nálam is 0,05-re fúrta a mester a berta dogót a nagyobb hõtágulás miatt .
Elnézést hogy közbe ugatok, de gépész vagyok és ezek a találgatások elképesztettek.
Dugót lehet szorosabbra és lazábbra fúrni, de csak halvány századokkal. Köztes méretre nem lehet mert akkor meg fog ragadni. Ha pedig túl szoros és megragad annak feltűnő jelei vannak. Az meg kizárt hogy bele tudd tenni a túlméretes dugót alap lukba, mert nem fér bele!
Ha meg árnyalattal bővebb a lyuk akkor, azt fogod tapasztalni hogy hideg indítás után jól húz a gép, de melegen elgyengül, majd forszírozott üzemben ha túlmelegedett akkor újra jól megy.
HY TéZés Gábor!
19 éves vagyok és tegeződjünk!
Nem Lehet az hogy köztes méretre fúrták fel a hengeredet és a biztonság kedvéért majd belekopik jelszóval belettettek egy a következő tulméretes dugót és azért szorul! Írtad hogy még megvan a hónolás a hengereden!Természetesen meg is kell lennie !De szerintem mérd meg a dugót hogy nem-e valamegyik tulméret a dugód!
De a hengeren nem látszik az hogy szorult a dugód?
Én vennék egy török dugót a magyar helyett és bekoptatnám 1 a 30-35-ös keverékkel!
nem tudom . becsattogtam egy autós boltba és kértem hidraulikus féklámpakapcsolót . nem küzdöttem a bõség zavarával mivel csak egy féle volt. mûszakin nem szaroztak vele . jól elbújik az idom mögött . amúgy egy motornak 3x akkora a fékútja mint egy autónak tehát bõven lessz idejük reagálni . vagy használom mindkét féket .
olyan nincs ! vagy csak én nem találkoztam még vele :-)) . berta dugóról meg annyit , h. 300km volt a motoromban amikor beálltam nagykanizsán a szezonnyitó felvonulásba . sercegett meg pattogot de gond nélkül bírta . no comment .
van villahidam . kissé amortizált , az egyik csavar bele van görbülve a furatába és a lámpatartó konzolon 1cm-s repedés .
Hello
Nekem van egy piros kicsit kopot festés standard tankom. Nekem tulképpen csak a balos krombetét kéne, kérdés, hogy az joo e? Meg az is fontos, hogy hol laksz??
Szia Keats!
Azt hiszem a a magam kis 23 éve nem indokolja azt hogy magázz amit alapból is utálok, tehát Szia! Rem. neked sincs ellene kifogásod.
Igen. Valóban kihagytam, pedig akartam írni. Én le is cseréltem annak idelyén, de akkor is csak bertára. Szerinted(szerintetek) lehet az hogy a dugóm folyamatosan szorul és azért nem megy rendesen?
Kedves Gábor!
A korodat nem tudom de névrokonságunkból adódóan tegezni foglak!
Nem vetted bele a felsorolásodba a dugattyú lecserélését egy olyan törökre ami nem szorul meg! Mert mi van akkor ha megfuratod meghónóltatod és így sem lesz jó! Egyébként a hónolás arra való hogy felületet csináljon amin meg tud tepadni az olaj és igy keletkezik egy olajfilm a hengered belsejében és nem engedi berágódni a dugót meg csökkenti a surlódását!
Tisztelettel Keats!
Szóval az van ha megszorul a dugattyú akoor 4dolog lehetséges. Szerintem.
1.Úgyhadjuk:-( Ez nem jó megoldás.
2.polírpapírral kijavítani.Ez sem túl jó megoldás. A sufniban elmegy.
3Fúrás(és a tanultak szerint utána hónolás)
4Csak hónolás. Na ezt csináltam én, de ez csak akkor jó megoldás ha még nincs nagyon szétkopva a henger. A hónolásnál csak pár századot szednek ki a hengerből, és ez nekünk nagyon jó,mert
a,kicsit nagyobb lesz a hengerünk rgo kissebb az esély arra hogy újból megszorul.
b,Újból friss felületünk lesz amit újból járathatunk be.
c,Eltünik a bekeményedett összerágott felület.
Nekem ennél az akciónál még alig volt a hengeremben 5000km és még látszottak az előző hónolás nyomai.
Sajna most nem emlékszem arra hogy hányas a hengerem, de majd megpróbálok utána járni.
tomóka a féklámpa kapcsoló, eredetileg milyen autó/motor alkatrésze?
márhogy boltban hol tudom megvenni.
műsazkin elfogadják a "késő" kapcsolót?
Üdv: V.
tágulási gumit veszprémben 240.- ért vettem. szerintem tucatárú mindenhol van.
(a boltos "pesszáriumként" ismerte) :))
Bocs, az előbb azért írtam 2-szer, mert nem jelent meg a hozzászólásom, utána meg mégis.
Amúgy kösz a választ!
A gyári főfúvóka a 22 N 1-3-as karburátornál: 0.90mm
Mekkor főfúvókát vegyek egy Ts 125-be ahhoz hogy jól menjen?
Gyorsan válaszoljatok légyszi!
Szevasztok!
Gyors válasz kellene: mekkora főfúvókát vegyek az mz-be? Ts 125
Kösz
Üdv!
Ilyen tágulási gumit bármelyik motorosboltban kapok? Mert nekem ilyen nincs benne. Még mindig érdekelne ETZ villahíd, alsó ás fölső is, ha valakinek van eladó, írjon!
Üdv!
Ádi
A köztudatba helyesen került a hengerfúrás, bár talán az esztergálás kifejezés lenne a helyesebb.
A hónolás csak a fúrás utáni befejező művelet, a kés nyomainak eltüntetésére, a felületi érdesség beállítására szolgál.
letkered a kupakot alatta látsz egy fehér karikát (ez hivatott meggátolni a szóban forgó gyûrõdést) alatta van a tágulási gumi másnéven gumiharang .fekete szilikomgumi féle .
Üdv!
Ha már ilyen elsőfék témánál (is) tartunk, segítsen valaki! Most vettem egy komplett első ETZ tárcsafék rendszert a TS-emre, és szeretném tudni, hogy ha belenézek a fékolajtartályba, ott mit kell látnom. Mi az a tágulási gumi amit Pinyo ír? Ja, meg az lenne még a kérdésem, hogy nincs-e valakinek ETZ alsó és felső villahídja (kifli) elfekvőbe? Mer az kéne az összeszereléshez!
THX a válaszokat előre is!
Üdv!
Ádi
akkor az cserés .
kissé megzavarodtam . a köztudatba úgy került be h. hengerfúrás , valójában a hengert hónolják . akkor most mi van nálad ? hányas túlméretnél tartasz ?
Kalapácsos vagy csőfogós módszer lesz! Azért szívesen megnézném azt a horogkulcsot egy képen! Köszi
Ja még annyi hogy volt némi olaj a generátor alatti szimeringnél.
Na ez az! Már nézte a hengert a fúrós, +hónolta is. Ma atnéztem azokat amiket írtál, de semmi, kivéve hogy ha jól emlékszem fehérnek kell lennie a szikrának, nekem meg kékes lilás, esetleg...?
Ha van még ötleted szívesen fogadom.
Ma még azt is megnéztem, hogy a fékem fog-e, de annál is semmi.
Helló!
Mitől van az, hogy az etz elsőfékkart amikor meghúzom, levegőt nyom a fékolaj tartályba? Mert ez ugye szar így. De nem tudom,hogy mi van nála elbaszva. Mert kilett benne cserélve a gumigyűrű, meg a szimering, de ott se enged vissza olajat, tehát ott nem szívhat be ennyi levegőt. Na erre írhatna nekem vmi okosat.
Csáó!
Sziasztok!
Ha van valakinek TS 125-re standard kivitelű, menthető állapotú nem krómbetétes tankja, ahelyett adnék komplett és kívül-belül jó állapooú krómbetétest.
Csak azért akarom elcserélni, mert télen is használnám városban a gépet és nem szeretném ha a jó állapotú krómbetét lerohadna róla.
De ha már itt tartunk, ugyanezt jó lenne TS 250-re is eljátszani. Van egyébként más cseredarabom is TS 125-250 típusokhoz, pl. deknik, kerekek, vázak, sok egyéb apróság.
Ide írhattok, ha érdekel valakit a csere: terrain@freemail.hu
kösz & bye!
azt jelenti h. a felületek nem olvadnak össze hanem lehülés után megy tovább szépen . ilyet még nem láttam de egy hozzáértõ azonnal megmondja jó-e. a fene tudja ! én sarokköszörûvel "átszabtam" a megszakítóbütyköt mert szar kisipari termék volt és egy fordulat alatt kétszer gyújtott . valszeg arra gondolt h. magas fordulaton "lebegni" kezd a megszakító . nem zár vissza és kihagy a gyújtás .
Hát igen, tényleg jó ha van, de ha nincs, sztem egyáltalán nem éri meg ilyet vadászni.
Szia!
A motoromon eredeti kormány van és eredeti állásban, még a tartály is teljesen egyenesen áll.Már nem tok mire gondolni az olaj meg csak folyik a tartályból, és ez kurván bosszant.
szerintem ez a körmöskulcs sokkal normálisabb mócer mint a kalapács meg dorni.Meg ráadásul nem lesz szarrá ütve töle a hollander.Énnekem is ez a szrszámom van másik fele gumiszerelövas.
Univerzális:)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|