:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Szia Sztomi
Igen lehet belőle baj ha sokáig van rajta a töltő.Amikor finoman elkezd pezsegni a folyadék az akksiban akkor van feltöltve.
A kis töltő is jó,csak lassabb.
Hali!
Miért van az hogy Ts-embe folyton kiég a tompított fényszóró?-kb 2 havonta.
Másik kérdésem hogy lehet kompressziót mérni?
előre köszi a hozzászólásokat.
akkor is gyûrõdik ha kispórolod a fehér müa. alátétet ?
Még egyszer ideirom el ne sikkadjon: meddig tehetem töltőre Lehet abból vaj ha túl sokáig rajta van stb...
és az a dióda híd hol van? Megadhatod a szerelési kk oldalszámát is, meg örülnék ha konyhanyelven is elmondanád hogy az hol van és hogy hogyan nézem meg rossz e és hogy hogyan javítsam meg! Köszi
50km töltés nélkül . nekem ez volt a maximum eddig . lámpa nélkül kell menni és simán bírja .
Sziasztok!
Már egy párszor leírtam a problémám, de még mindig nem sikerült ésszerű magyarázatot találni a problémámra. Etz 150- esemnek állandóan folyik a fékolaja a tartály kupakjánál, és mindig összegyűrődik a tágulási gumi is? Valakinek van valami úk ötlete mit tehetnék? Vagy dobjam ki és vegyek egy másikat? Aki tud segítsen!!! Nagyon idegesít a probléma, és a fékolaj megeszi a fényezésemet.
szerintem nézd meg a diódahidat lehet,hogy elszállt a segédiódahíd.
Megmondom őszintén fingom sincs miért írtad ezt ide! Az oké hogy a vizet pótoljkam, de még a két határvonal között van benne. A futár petinél vettem ezt a töltőt, szóval ez ilyen aksikhoz vló, akkor is ha gyenge! Kérdés: nyugodtan rajta hagyhatom a töltőn akár egy napig is?
szeva sztomi
szerintem 10km elég én kb. 25 km mentem vele úgy, hogy folyamatosan égett az ellenörző lámpa
Hy sztomi!
A töltési szabály úgy szól hogy a töltőáram X Amperóra *0,1! Tehát ha 8 amh -ás az aksid akkor 0,8 A a töltőáramod!
De mérd meg a sav sűrűségét 1,14 Kg/dm3 az a lemerült aksié 1,28 Kg/dm3 a töltött aksié de kezd azzal hogy desztilált v. ioncsrélt vízzel pótolod ami hiányzik belőle!Ha csak autóaksi töltőt tudsz szerezni akkor úgy kell hogy sorba kell kötnöd az aksival 1 izzót de úgy hogy mérd az aksi 2 saruja közötti áramerősséget annak kell lennie X amh *0,1! Ha kérdésed van írj és válaszolok! Sok sikert a probléma kezeléséhez!
Keats
Miért, az annyira kevés? Igazából csak arra vagyok kíváncsi, hogyha töltöm mondjuk egy napig, akkor kb 10 km-t a városban biztos hogy elgurul-e?
300ma-es töltővel szerintem kár nekikezdeni.
Ja, és mennyi ideig kell tölteni? 12V-os 300mA-es Saito töltőm van gondolom ezek a paraméterek számítanak!
Sziasztok!
A következőket tapasztaltam ma:
Elindultam a mocival. 1x még fel tudtam kapcsolni a tompítottat, de kb 100 m után elhalványult. Hamar lekapcsoltam 1x azt hittem kiégett, de nem. Menet közben folyamatosan égett a töltés ellenörző piros lámpa. Olvastam a haszn. utm-ban, hogy vagy a generátor szabályozó , vagy a kábel a generátor szabályozó egyenirányító és az akku között hibás. A kérdésem az lenne, hogy hogyan ellenőrizzem melyik a rossz és hogy ezek pontosan melyik alkatrészei a motornak:) mert van nekem egy csomó zsír új tartalék alkatrészm az elektronikához,csak nem tudom melyiket hog hívják:) SZóval hálás lennék ha leírnátok hogy hogyan fogjak neki! Még valami, van töltőm, ha feltöltöm az akkut az mennyi km-t bír ki?
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem, már 2 éve van egy 250-es etz-m egy éve felfurattam 300-ra a fúrás után erősebb lett és egyszer se ragadt meg, de a végsebességével nem vagyok megelégedve 135 km\h nál még nem tudtam többel menni vele (igaz sportdob van rajt)nem tudom hogy egy jó 250-es hogyan megy vagy csak én kevessellem.
A 15liter per óra milyen érték? Ezzel azt mondod hogy túlfolyik leállított motornál?
A méret attól függ milyen köbcentis motorod van! Mert ezt asszem eddig nem közölted.
Nyugodtan, rosszabb idegekkel is átbökheted a szimeringet, ez még a leghumánusabb.
Viszont gondolj arra hogy ha a generátor felöl folyik akkor másik felén is gond lehet vele. Az a blokk megbontásával jár, a motor kiszerelése nélkül, a kuplung mindeképpen lejön.
BONTÁS simson S51E Meg van még minden rajta komplett!!!
Híbátlan gyári kerekekkel stb...
Eladó cuccok Pl:!
SIMSON S51:
Vadonat új gyári 3 seb. váltódob 2000 ft
fellújított első teleszkóp komplett 8000 ft
S53 as újszerű állítható hátsó teló 7000 ft/pár
váz sérúlésmentes 6000 ft
kerekek gyári állapotba 8000 ft/db
Első fényszóró kompletten 3500 ft
középstender 2500 ft
ETZ
Hátsó teló újszerű állapotban 6500/pár
komplett első teló( sérülésmentes) 10000 ft
Féktárcsák 5000/db
Féknyergek felújított 5000 ft
felső komplett fékolajtartály felújított 6500 ft
ETZ 250 váz (sérülésmentes) forgalmival tözskönyvel, beírható! 8000 ft
ETZ 250 váz sérülésmentes papír nélkűl 4000 ft
ETZ 250 közép stender 1500/db
ETZ 250 tank szép állapot 3500 ft
első komplett lámpa 4500 ft
km óra gyári 3500 ft
fordulatszám mérö gyári 3500 ft
komplett 12V gyújtás megszakítós 7000 ft
250 es és 125 ös ülések, indexek, lámpák, sárvédők, villák, fesszabok, kapcsolók, stb... nagyon nagyon sok alkatrész!
SIMSON ra, MZ re és JAWA ra minden ami kell!! Tuningok, tuning settek, blokk illetve váz alkatrészek kiegészítők, tükrök, gumik, akksik, csapágyak, kipufogók, hengerek,főtengyelyek, gyertyák stb..!! Tényleg MINDEN!! BONTOTT illetve ÚJ GYÁRI ÉS UTÁNGYÁRTOTT ALKATRÉSZEK!
Bp-en 5000 ft felett ingyenes kiszállítással!! Postai Utánvéttel is!
0630/4096093
HÍVJ, vagy írj INFÓÉRT!
streetes@freestart.hu
0630 4096093
a szimering tömítõajka a fõtengely felé áll.
a szimerimg 25x72x7 méretû . cseréje egyszerû leszereled a generátor állórészt , a forgórész közepébe betekersz egy 10x100-as csavart addig amíg megakad akkor a villáskulcsra finoman v erõsen (amit kíván) ráütsz és máris a kezedben tartod . alatta látsz egy biztosító gyûrût . ezt csõrösfogóval kimûtöd . a következõket csak ERÕS IDEGZETÛEK OLVASSÁK ! én nem szoktam szarozni. a szimeringen óvatosan átütök egy csavarhúzót (vigyázva , h. az alatta lévõ olajterelõ lemez ne sérüljön) és egyszerûen kifordítom a fészkébõl . mielõtt az új szimeringet berakod gyõzõdj meg arról , hogy a terelõlemezen található pontozás az alatta lévõ biztgyûrû kivágásába illeszkedjen .
Hát nem retyós az olaj ugyhogy valószínü hogy a szimering a ludas. Van rá ötlet hogy a legegyszerübb cserélni? A méretét meg tudnátok nekem mondani iq-ból?Ha arra gondolsz hogy nem folyik elég benzin, akkor mondom hogy a karbiig kb.15liter/óra a folyása. Gábor
Nincs gond, nem szoktam ilyeneket magamra venni. Nekem is csak valamelyik nap jutott eszembe, de az első fékem szar, mert kicsit ferde a tárcsám és nagyon szétrugdossa a fékbetéteket, úgyhogy az még akkor se akar igazán fogni amikor muszály lenne, a hátsót meg ellenőriztem, és nem melegedett egy picit sem. Köszi! Gábor
Sziasztok!
Fullos túraplexit keresek ETZ-re, akár térdvédő elemeset is. (nem a fémlemezes..) Segítségeteket előre is köszönöm!
Helló Gábor!
Előbb mindenképpen nézd meg hogy a generátor felöli szimering ludas-e.
a következőért ne haragudj, nem akarok szemtelennek tűnni stb, egyszerűen magamból indulok ki, velem már előfordult, azért írom, hátha...
Nekem szorult a fékem, de csak azután hogy elindultam vele, egy kicsit fékeztem, aztán beszrult és szegény moci csak kínlódott, de nem tudott menni rendesen.Nem szorult meg annyira hogy egyáltalán ne menjen, csak dörzsölt rendesen és a tárcsa felforrósodott.Mindkét fékem eljátszotta ezt velem egy időben.(leginkább az első)
Bár ha ez lenne a gond biztos rájöttél volna az első megállás után...
Remélem tudtam segíteni, vagy ha nem, akkor okoztam egy derült pillanatot az olvasónak, azzal hogy milyen balek voltam anno.. :)
Látatlanban eléggé rejtéjes tünetek. Azt hiszem itt több dolog játszik össze neked. Érdemes lenne fogalakozni a generátor alatti olajjal, ha sötét koszos és sűrű akkor jöhet a lánc térből ha nem akkor szimeringen szivárog át. A rabszódikus viselkedést ez még nem teljesen magyarázza. Nem tudom mennyire volt alapos a tisztítás de talán érdemes lenne levenni a tankot, kiüríteni és rázogatni kicsit apró kaviccsal. Karburátor úszószelepjét is kivenni szétszedni, furatát kifújni.
Ne haragudj, nem akartam lesikítani a hajadat, semmi ilyesmi. Örülök hogy próbáltok segíteni.
Nem változik, érdekes hogy a torok hang sem erősödik olyan vészesen, pedig ilyenkor meg szoktam nyitni a torkát.
Nem füstöl jobban, és nem is durrog. Na igen. Ezért is írtam hogy kellene cserélni a szimeringet, mert a generátor alatti egy kicsit olajos.az olajat még nem szegolgattam, de majd... A tank nem túl gányos, és a karbi uszója szerintem frankón be van állítva.
Mentségemre legyem mondva,hogy csak most léptem be.
A hangja nem változik, amikor lelassul?
És ezekhez produkál füstölést, durrogást? Főtengely szimering milyen állapotban van? Generátor felöl valami olajosság, benzinszag az olajban. Említetted hogy tisztítottad a benzin rendszert, tank belül milyen? Karburátort nem folyik túl?
Igen. Mint mondottam volt, novi csentó van fenn.
MZ-N GYAKRAN ELŐFORDUL,HOGY ELDUGUL A KIPUFOGÓ.NÉZTED MÁR?
TOMI
Teljesen ugyanazon menetkörülmények között megyek és egyszercsak azt veszem észre hogy körbeforult már a gázkar és mégis csak 70el megyek. De előfordult már az ellenkezője is. éppen nem akart menni és egyszercsak elkezdett gyorsulgatni.Lehet hogy én vagyok a hülye de nem látok benne logikát. Ja és van olyan hogy ha megkergetem megszorul a dugóm. Mivel ez egyuton belül történhet nem találtam fontosnak a gyertyaképet. Egyszer mértünk akkor ha jól emlékszem 9,5volt. Lakott területen kívül ha engedi akkor 90el mennék.
Mit jelent hogy olyanja? Ez mikor jön elő és mikor múlik el? Amikor olyanja van, vizsgáltad a gyertya képet? Mértél kopressziót? Milyen sebességel közlekedsz?
Van egy ismerősöm akinek volt egy nagyon szép allapotú es125/1-ede családi okok miatt meg kellett válnia tőle, és ettől kezdve nem érdekelte hogy kinek adja el, és helyi suttyó gyerekek vették meg, akik aztán rendesen csapatják is, de én nagyon sajnálom azt a járgányt, mert télleg szép, és gondoltam hátha érdekel valakit, mert a srácokat szerintem nem kellene sokáig győzködni hogy adják el. Amit tudok hogy eltört a berugó karnak a rugója, és az első fényszóró. Rendszáma le lett adva. Akit érdekel hívjon fel:+36308594599
Köszönöm hogy te is foglalkozol velem!
Szóval a motoromból nem sikerült még 110nél többet kihúznom, és ha olyanja van akkor mörülhetek hogy megy 70et.
Cseréltem karbit, szakirodalom szerint át is néztem, az üzemanyag ellátást is. Átvezetékeltük a motort, gyújtást is le ellenőriztem, új kipufogó, új kondi , trafó, Kipucoltam a légszűrőt, gyertya csere, fúrni nem csak hónoltattam a hengerem, cseréltem dugót(bertáról, bertára) új gyűrü csapszeg tűgörgő. Kb. ennyi. Gábor
Ha nem nagy fáradság, akkor az újonan érkező kedvéért elmondanád hogy mi baj és mit tettél eddig? Nem voltam jelen és nem tudom vissza böngészni.
Helló All!
Úgy veszem észre hogy akkor kifogytatok az ötletekből hogy mit tudnék még megnézni a járgányomon itthon házilag. Még nem tudom hogy mi lesz, felszívom magam és megcsinálom én a szimeringcserét, és a fúrást,dugattyú gyűrü cserét vagy megvárom hogy gyűljön még pénzem és elviszem szerelőhöz. A szerelőnél tudnék venni koreai dugattyút,azt hiszem, olyan fog bele menni. Most egy kicsit el vagyok keseredve, hogy még mindig nem jó a gépem, de azért köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat. Gábor
Kedves motomen!
Nem akartalak letámadni remélem nem vetted annak !
Tisztelettel Keats!
u.i.: Én is láttam már egy két dolgot ebben az ügyben.
Kedves márkatársak!
Aki küzködik a kuplungdekli(bal oldali) olajfolyásával az nézze meg a deklit úgy hogy felteszi egy üveg vagy valami sík lapra és betesz a dekli alá valamit ami világít alatta én 1 9v-os elemre kötött ízzóval csináltam! és nézze körbe a deklijét a lap síkjában !És amikor felmostad magadat a műhely v.garázs padlójáról akkor fogj egy finomabb csiszolóvásznat és fogasd fel a lapodra ! Egyszer függőlegesen húzd a delit 1X vízszintesen! Ezután én eldobtam a tömítéskészlet ezen darabját és vádtam egyet klinkeritből!ezután olyan száraz a delkim mint a sivatag! és a gép alja is kezd alu szinüvé válni!
Sok sikert Keats!
Kedves Kollega
Nem vontam kétségbe!
Kedves motomen!
Én is gépész vagyok!És mint olyan Én is a századokban eltérő szorosra fúrást értettem az irományom alatt!
Keats
Sziasztok!
Csak egy adalék a dugattyú témához: Hiába a gyári dugó, ha a "mester" csak fúr egy "lyukat" a dugónak. Én így jártam, mindkét esetben 6 bar-os lett a kompresszió.Miután Bambi fúratta meg a hengeremet, megláttam, milyennek kell lennie egy profi fúrásnak: szűkre illesztve, kipolírozva kaptam vissza a hengert, csak a mélyebb hónolási nyomok látszódtak. 500 km van a motorban és berúgni csak úgy lehet, ha kicsit ráhúzom a gázt, egyébként visszarúg, 5.ben 60km/h-nál 19.-es kis lánckerékkel szépen gyorsul!
Üdv:
Gyuri
Sziasztok Srácok!
Extra sürgősen kellene egy 250-es Tz hengerfej, aminek a gyertyamenete is rendben van. Budapesten érte megyek.Korrekt minőség és ár alapvatő. Előre is köszönöm.
Láttam öntő "mestert" aki dugót csinált a felvásárolt alu hulladékból, igaz hogy robikapa-félébe. Annak mind egy alapon, amúgy is szar, de mégis...
Próbáltam kerülni az olcsó gagyit, de néha jó áron is szerezhet magának az ember fia problémát, mint hibás derékszögelésű dugó, igénytelenül megmunkált 3. fokozat, méreten felüli kuplungtárcsa, és aluli főfékhenger. Egyetlen baj, hogy nincs energiája az embernek visszamenni reklamálni, pedig a kidobott pénzből egy jobb mz már összejött volna. És nem vagyok ezzel egyedül!
Azért írtam, ezt ,mert mostanánap inkább csak utángyártott dugók vannak forgalomban,és találkoztam olyannal,hogy 5,5 századra illesztetem,és tettem egy pár kört negyed gázon (kb 3-4 km)és addig 5x ragadt meg olyan gagyi volt a dugó.
értékelem ha a tudásom fehér foltjait "kiszinezik" :-)) .
Az illesztést imkább a dugó minősége miatt írtam.Nem mindegy,hogy kávés kanál aluminium,vagy kovácsolt aluból van.Ezeknek mind más a hőtágulása,ezért kell eltérni a gyári illesztéstől.
Igen, való igaz. 125 és 150-re 0,03 az illesztés, 250-re 0,04. Alaplyukrendszer azaz a hüvely az alap, egész illetve +0,5; +1; +1,5 mm-es túlméretekkel. Ebből kell levonni az illesztés méretét és kiadja a dugó névleges méretét. Ezekre a méretekre fúrják, illetve készítik a dugókat.
Gyárilag a hüvely, a gyártás szórása miatt méretcsoportokban van, tehát össze válogatják. Ez lehet -1; 0; +1; +2. Ezek a számok század mm-ket jelentenek. Ugyszintén ebből kell levoni az illesztést és kapjuk a dugó névleges méretét.
A dugó mérete névleges, mert kis részén adja ki a dugó, vagyis mérhető rajta. Ez ismerelen dugónál általában a csapszeg magasságában vagy afölött, arra 90 fokban mérhető közelítőleg. Ez azért van mert a dugó nem hengeres hanem legalább enyhén kúpos de modern dugattyúknál ovális is. Ez a változó keresztmetszete és üzem közbeni hőmérséklete miatt van.
Nem tudom hogy mz-nek milye van gyárilag, de gyanítom hogy csak kúpossága, amiről előszeretettel felejtkeznek el az olcsójános utángyártók. Sőt tapasztalatom szerint éppen a legtöbbször a tűzgát kenődik fel, hiszen az szinte kivétel nélkül lényegesen kisebb átmérőjűnek kéne lenni mint a tűzgyűrű utáni rész. (tűzgyűrű a legfelső gyűrű, és tűzgát ezen felüli dugattyú palást rész)
Elnézést az okoskodásért
Sziasztok!
Jó állapotú ülést keresek 250-es tz-re! Nem tudjátok, lehet más motor ülését is felszerelni?
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|