:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Én sok benzinkúton tankoltam.
Ismertem az Áfort is fiatalságom ellenére is. Aztán az Agip volt sokáig a tőkély. Majd a Shell, ami majd évtizedekre elvakított.De borzasztóan. Ebből a szerelemből pont az Algyő Shell mosott ki, rendesen, több év alatt. (Igaz mondtam már Neked Gabi.) A kiszolgálással, meg sorolhatnám...:((
s volt, mikor a benzin minősége rosszabb volt, mint az egyszerű mol benziné, csak drágább volt.stb. stb.
Azóta a Shellt messziről elkerülöm.
A régi shellt, illetve azt a minőséget még sokáig az Ásotthalmi kút adta meg nekem. Miután az is magán lett, valamiért, köszönöm nem kérek a Shellből. Ma az OMW lenne az etalon, de drága. Az Agip kút is betett, mert egyszer sikerült savas benzint kapnom, Szentlöricnél, és onnan már a gép tankolás után fura volt, csak Szegeden esett le a tantusz, mikor a gép totál szét akart esni...Én bolond...Azóta, nincs kedvem Agiphoz se. Valamiért.
Szegeden sok a mol kút, és a minőség is változó. A csongrádi molkutat a többség ismeri,(Tankoltatok már ott) na az gyakran vizes és homokos a benzinje. Én jelenleg a szöregihez járok, igaz a legdrágább, de itt talán a legjobb a minőség. Igaz, ezek csak szélsőségek. A legtöbb mol, Agip kút, biztosan jók. Az OMW-ben nem csalódtam, igaz, van ára is rendesen. De hát ki, mire esküszik, kinek mi vált be, s mi lett az etalon.
Nagyon szubjektív, ezért is van ekkora bőség.;)
Teknőc
Mit jelent az hogy fullos?, és különben sokat számít, vagy csak úri kivagyiság? :D
Én ilyenekre már alapból nem reagálok, s nem is olvasom. De régen nagyon néztem a simó tunigolást. Sok-sok állat rendesen tönkre tette a saját,drága szép gépét, hogy néhány 100m tudjon óriásit menni, utána kuka. Szerintem nem arra való. A gépek élettartalma is igazolja...
Max 70cm3 ment el a gyár is anno.
Amit külföldre szánt, persze, abból nem lett semmi.A Keleti államok pedig, gyorsan szétkapkodták, de többet nem csináltak ennek ellenére is. Nos, manapság is van 70cm3 szett hozzá, de nem szabad ennél jobban erőltetni, a főtengely és más alkatrészek miatt.
De még most is sok ilyen vidi van például:
http://youtu.be/vCestn6JDtk
http://youtu.be/uTdYCngwl4I
http://youtu.be/VChM1xDiPxg
Kár hogy nem tud ennyivel menni a simó. Ha tudna, szívesen megnézném a srác arcát milyen képet vág az irányíthatatlan motoron mielőtt az atomjaira hullik szét. Persze csak ha nem tépi le a fickót a menetszél előbb. De ha túléli az esetet, boldog élete lesz. Bármelyik cég hatalmas összeget fizetne egy 50 köbccentis motorért amelyik tud legalább 25 pacit. Kevesebbel még egy negyvenkilós óriás se tud még a simson súlyával sem felgyorsulni 150re. nem számítva hogy ekkora sebességnél nem is a súly hanem a légellenállás lesz a döntő. Légterelőről pedig nem írt...
Én szinte mindig a Shellnél tankolok, de 2 éve mikor felújítás folyt és kb 6 hónapig nem emnt a motor akkor nekem is zöld lett a karbim... bár ennek sztem az az oka hogy az összes magyarországi kút a MOLtól veszi a naftát (az OMVre nem esködnék, de a többi tuti).
Ezt valami 13 éves pattanásos fejű Simson tudor írhatta.
Ez még 4T esetében sem igaz, nemhogy 2t-nél.
Simson topicból:
"Teljesítmény növelésnek itt egy saját fejlesztés: a benzin-olaj keverékben a hozzáadott olaj fele 2T,fele 4T olaj (igen,4T).Érezhetően javul a teljesítmény,persze nem lesz egy erőgép,viszont biztonságos marad a gép."
Mi a véleményetek?
"Az eddigi legdurább Simsonom egy 5 gangos 100 köbcentis meztelen gép volt,természetesen MZ telókkal,Babetta gyújtással...stb. A vége 150 volt és zokszó nélkül tudta a 130-as utazót."
MZ-nek is becsületes tempó.
Pedig valóban a hengertől tombolnak elsősorban a lovak. Ha a motor többi része nem bírja, az nem a tuning hibája.
A 350-es henger kellemes lehet, én nyomatékra hangolnám inkább.
Ó hogy bnák meg! Biztos az, mert MOL-nál tankoltam. :-(
Velük kellene hazatolatni a motorom, ha otthontól 100km-re üzemképtelenné válik az ótvar adalékjuk miatt. :-)
Rakok rá egy hengert és már tombolnak is a lovak.
De szép is lenne, ha ilyen egyszerű lenne a 2T tuning.
Nem az a baj ezzel, hogy hirdetés, hanem azt sugallja, hogy kifizetsz pár tízezer forintot és kész táltos lesz a megfáradt MZ-ből.
Ez pedig szerintem nem más, mint a kevésbé tájékozott MZ tulajok átverése.
Vaci uton van egy bowdenes egy regi iparteruleten, egy raktar aruhaz mogott.
kb. 10ezer volt, de ez fullos, lehet osszerakatni olcsobban is naluk.
Szia Keri!
Azt szeretném tőled kérdezni, hogy hol és mennyiért csináltattál teflonos fékbovdent a kis ts-edbe?
K.Zoli!
Azért remélem érzed, hogy ez illetlen bemutatkozás volt így friss regisztrációval.
Ezt az oldalt saját pénzünkből tartjuk fenn, nincs bevétel belőle. Kizárólag azért tesszük, hogy legyen egy jó közösség és nem azért hogy ezt is teli nyomják ingyen reklámokkal, használhatatlanná téve a fórumot.
Hidd el, nagyon sokan tudnák itt reklámozni magukat, de egyszerűen nem tolerálom, mivel a tagokat zavarja.
Egyenlőre csak szóltam, továbbiakban csak törlöm.
A zöld szinű trutymó szerintem benzin adalék, a mol kutaknál jobban érezhetőnek találtam.
Az úszóba a forrasztás alatt szokot beszivárogni a benya. Helyre lehetne hozni a dolgot, de nem annyira nehéz beszerezni az úszót, nem is annyira drága hogy szenvedjen vele az ember. Volt egy időszak amikor nem lehetett a jawához úszót kapni, akkor megcsináltam kettőt.
Tegnap dühöngtem én is egy sort az SR50-en.
Nem akar menni, füstöl. Folyik a benzin a motor alá. Múltkor felakadt a tűszelep, most az ellentéte..a karbi nem elfordítható , mint az MZ-jé. A csavarokhoz nem férni hozzá a váztól. Légszűrőt fel kell lazítani, hogy a karbit kivegyem...a réz úszóban BELÜL folyadék lyuk nélkül, éz zöldes színű trutymák (rézvegyület?) a karbipohárban.
Kösz a tippeket, ha tényleg sikerül cseppmentesre akkor kirakom cikkbe ;)
Semmi bajt nem okoz szerintem, egyébként van, hogy a gyári új is forog, a súrlódás viszi magával.Ez legyen a legkisebb gondod, tömítsen, az a lényeg.Mert a működést amúgy nem zavarja.
üdv.: R
Nemgond.
Eredetileg is így működött, a kopástól meg ne tarts, mert összességében csak amíg húzod a kuplungot addig van kitéve kopásnak, szóval sok idő kellene míg kikopik, de akkor fogod és megfordítod a pálcát és megint jó :)
Azt gondoltam én is hogy kuplungoláskor megfogja, csak az a fő kérdés hogy a hosszútávon nem-e jobban koptatja önmagát is a forgó pálca... bár bízok benne hogy egy idő után kopik annyit a szimering hogy nem fogatja körbe a pálcát.
Jó lenne tudni hogy másoknál is ez van-e? Közbe ha meg ennél kevésbé szoros a szimering akkor már ott az olaj is átjut..
Ez milyen TS?
MErt nekem nincs ilyen gondom.
A bal deklin lévő csavar kijön, ott lefolyik az összes olaj, az esetleg 2köbcenti ami benne marad meg nem sok vizet zavar.
Hondámba közel fél liter marad benne üzemszerűen olajcserénél. (4,5liter olaj megy bele szárazon)
Szerintem nem okoz gondot a pálca forgása mert a kinyomó szerkezet egy golyóval fekszik a pálcára, lehetövé téve a forgást, de ha nem akkor az ott létrejövő súrlódás majd megállítja a pálcát.
Vkinek esetleg ötlete valami? Ne sajnálja a karaktert?
Supi!
Megmértem a küllőt (sikerült kipakolnom a motor elől, sőt már át is vittem a műhelybe, hogy felkészítsem a szezonra), szóval úgy van, hogy a küllő fejétől, a sima rész 115 mm, a távolság a felni és az agy között 130 mm, tehát 15 mm menet "kilóg" a felniből, ebből következtetve szerintem 135 lehet a küllő teljes hossza, 20 mm menettel, nem?
Most bíbelődök a kuplungpálca letömítésével, végül a 4*12*6os simmeringet választottam mégis. Ki-be nem szorul, de épp annyira tartja a pálcát hogy forog egyelőre a lánckerékkel.
Az baj lehet hogyha a kuplungpálca együtt forog a kihajtás tengellyel? Mármint hogy nem kopik-e el így gyorsabban a pálca? Vagy ilyen dolgokkal ne foglalkozzak? :D
Az összes MZn 22es fejű a leeresztőcsavar, szerintem ezt nem is szokták lecserélni.
Furcsa nekem, hogy nem fér el. Ez a gyári méretű leeresztő csavar?
Mondjuk most hogy említed, jutott eszembe hogy a jópár szétszerelt TS blokk közül láttam már ilyet páron...
Nem ismerem a "helyzetet" de nagyobb fejből reszelővel nem nehéz kisebbet csinálni.
Na most szidtam egy sort a TSt tervező Hans fején... Korábban volt már téma, az én TSemen nem lehet kitekerni a nagy olajleeresztő csavart a váztól. Elkezdtem, gondoltam picit megkarcolja a hatlapfej a vázat, de nem, nem fér el. Na akkor kezdődik, kipufogó, jobb dekni, doboz, csavarok kicsavar, blokkon emelek kicsit, na úgy nagy szenvedés után kifért...
Nincs erre vmi okosság, pl M18as 20as fejű leeresztőcsavar??
"ZYLO
Gokartban használok ilyen blokkot, igaz, 125-ös hengerrel. A leggyengébb pontjának az alumínium kosaras alsó hajtókarcsapágy bizonyult, sikerült párat felkenni a csapszegre. Ami bevált: MZ125 TS-be való főtengely, a sonka átmérője leesztergáltatva az ETZ méretére. Ehhez lehet kapni csapágyboltban INA acélkosaras tűgörgőt - ez túléli a motort."
Borotvált INÁ-ról mi a tapasztalatotok? :-)
Pedig a 0,2 még határeset.
Az át szokott menni a műszakin.
A fordulatszámmérő egyszerű, nálam a Km óra a szívás.
Soha nem sikerült még úgy összerakni, hogy tartós legyen. Pár ezer Km és valami változatos oknál fogva mindíg megáll.
Legutóbb a hátsó keréknél a kis rugó tört el, ami a kihajtó fogaskereket tartja a láncfogaskerék alu öntvényén. Mindezt Lengyelországban adta elő. Hazafelé pedig elszakadt a fordulatszám mérő spirál is. Onnantól vagy GPS, vagy vakrepülés.
Azután vettem rá egy kis digitális kerékpár órát.
De már darálta le a fogaskereket is , szakadt el spirál, tönkrement maga az Km óra stb stb.
Meg vagyok átkozva Km óra téren.
A Suzuki féket ma hoztam el 0,2 mm-es ütése volt. Most még nem próbáltam ki, papírkutya vagyok :-) Akivel csináltattam, vállal fékdob felszabályozást is, és nem kell kifűzni a kereket, elég csak a gumit levenni róla.
Az MZ most nagy-generált kap, remélem idén is annyi hibája lesz, mint tavaly. Egyidőben csak egy hiba. Most a fordulatszámmérő nem jó, ez elég lesz hibának :-)
Akkor az 1:70-es keveréket nem szereti? :))))
Igen, az elég jó.
A bronzperselyt meg az olajhívők szeretik. :-)
Szóval a Yoko az bevállt?
Mondjuk TS-hez külön kellet rimánkodni hogy tűgörgőset hozzanak, mert a boltos szerint a bronzcsapágyat keresi mindenki. :-S
A 250-hez meg a Kawasaki tűgörgő jó, az enyémben is az van. Alsó tűgörgőnek SKF, hajtókarnak meg a YOKO vált be.
PROX néven sokkal drágábban tényleg ugyanazt a tajvanit kapod, ami mondjuk nem rossz minőségű, de minek a PROX, ha sokkal olcsóbban is meg lehet venni.
Szóval lehet még aránylag jó cuccokat venni az MZ-hez.
Szerintem az átmérő stimmel, a hajtókar meg a dugattyú nem. Mindenesetre a cikk hasznos, ha esetleg egyszer szét kell borítanom a gépet akkor keresek KTM tűgörgőt.
Lehet..És Köszi, okosodok is..;)
Teknőc
Szerintem nem neked szólt, csak rosszra válaszolt.
Egyébként nem kompatibilis a két főtengely.
Hm..Ez most hogy jött fel?
Én nem írtam semmi ilyet...
Főleg, hogy a kis etz főtengelyátmérő méretéről fogalmam sincs. De őszintén.
Teknőc
Ezek sajnos soha nem olyan részletesek és jók mint a mikrofilm, nehogy hasznos legyen. Gyakran az eredeti alkatrész számot is lefedik saját számaikkal.
Ráadásul az én Hondám benne sincs....igazi ritkaságom van :D
Legutóbb a Suzuki fék vacakolt. Rád jár a rúd rendesen! :)
Egyébként a szabályzáshoz is ki kell fűzni, hacsak nem találsz esztergályost valami böszme nagy géppel.
Az új pofákat, meg a féklapot is vidd el hozzá, hogy szabályozza föl, akkor lesz tuti.
A szovjet típusú mikroszkópok helyett esetleg ez:
http://www.bike-parts-honda.com
:)
Ja akkor mindegy.
Csak a CB-ről van mikrofilmem, azt ígértem neki.
Mikrofilm? Most erről nem ugrik be semmi...
Nem, az ETZ az. Valószínűleg új hátsó dob lesz a megoldás ha nem lehet felszabályoztatni, de az meg 13.000 Ft volt legutóbb, plusz még hozzá a kerék fűzés esetleg új küllők.
A kis TS főtengelyátmérője nem teljesen más, mint a kis ETZ-jé?
Azért nem semmi a technika fejlődése az utóbbi pár évben. Szinte minden van usb vagy wifi csatlakozással. Még hűtő doboz is. :D
Már tudom hogy miért van a gépemen hat usb. De láttam már többel is gépet.
Ismerem. Nem rossz cucc, de nekem jobb van ennél :)
Elsődleges probléma az egyenletes átvilágítás. Erre már szereztem egy lapszkennerhez való diaadaptert.
Van egy makró objektívem tükörreflexes kamerához. Már csak kettőt kéne stabilan összehozni, mert a 0,1mm mélység élesség mellet kézből nem tudom lefotózni, és a befőttes gumi meg nem elég stabil :)
Egy rendes állványzatot kell csinálni hozzá, csak ahhoz meg idő kéne, az meg nincs nekem.
Most egy régi orosz mikroszkóppal tudom nézni, ami ernyőre kivetíti a képet, de túl erős a nagyítása, szóval ez meg nem látja egyszerre az egész lapot.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|