hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 23. szombat 
Kelemen, Klementina

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

VGGábor
válasz erre | email2013-01-30 22:33:57
Kösz a tippeket, ha tényleg sikerül cseppmentesre akkor kirakom cikkbe ;)
sorszám: 44999 (137193)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2013-01-30 22:28:47
Semmi bajt nem okoz szerintem, egyébként van, hogy a gyári új is forog, a súrlódás viszi magával.Ez legyen a legkisebb gondod, tömítsen, az a lényeg.Mert a működést amúgy nem zavarja.

üdv.: R
sorszám: 44998 (137191)
(előzmény: VGGábor, 2013-01-30 21:20:18)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-01-30 22:27:31
Nemgond.
Eredetileg is így működött, a kopástól meg ne tarts, mert összességében csak amíg húzod a kuplungot addig van kitéve kopásnak, szóval sok idő kellene míg kikopik, de akkor fogod és megfordítod a pálcát és megint jó :)
sorszám: 44997 (137190)
(előzmény: VGGábor, 2013-01-30 19:12:57)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-01-30 22:26:40
Azt gondoltam én is hogy kuplungoláskor megfogja, csak az a fő kérdés hogy a hosszútávon nem-e jobban koptatja önmagát is a forgó pálca... bár bízok benne hogy egy idő után kopik annyit a szimering hogy nem fogatja körbe a pálcát.
Jó lenne tudni hogy másoknál is ez van-e? Közbe ha meg ennél kevésbé szoros a szimering akkor már ott az olaj is átjut..
sorszám: 44996 (137189)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-01-30 21:59:07)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-01-30 22:23:28
Ez milyen TS?
MErt nekem nincs ilyen gondom.
A bal deklin lévő csavar kijön, ott lefolyik az összes olaj, az esetleg 2köbcenti ami benne marad meg nem sok vizet zavar.
Hondámba közel fél liter marad benne üzemszerűen olajcserénél. (4,5liter olaj megy bele szárazon)
sorszám: 44995 (137188)
(előzmény: VGGábor, 2013-01-30 19:00:50)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-01-30 21:59:07
Szerintem nem okoz gondot a pálca forgása mert a kinyomó szerkezet egy golyóval fekszik a pálcára, lehetövé téve a forgást, de ha nem akkor az ott létrejövő súrlódás majd megállítja a pálcát.
sorszám: 44994 (137186)
(előzmény: VGGábor, 2013-01-30 19:12:57)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-01-30 21:20:18
Vkinek esetleg ötlete valami? Ne sajnálja a karaktert?
sorszám: 44993 (137184)
(előzmény: VGGábor, 2013-01-30 19:12:57)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2013-01-30 21:19:39
Supi!

Megmértem a küllőt (sikerült kipakolnom a motor elől, sőt már át is vittem a műhelybe, hogy felkészítsem a szezonra), szóval úgy van, hogy a küllő fejétől, a sima rész 115 mm, a távolság a felni és az agy között 130 mm, tehát 15 mm menet "kilóg" a felniből, ebből következtetve szerintem 135 lehet a küllő teljes hossza, 20 mm menettel, nem?
sorszám: 44992 (137183)
(elözmény: Keri, 2013-01-21 20:16:25)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-01-30 19:12:57
Most bíbelődök a kuplungpálca letömítésével, végül a 4*12*6os simmeringet választottam mégis. Ki-be nem szorul, de épp annyira tartja a pálcát hogy forog egyelőre a lánckerékkel.
Az baj lehet hogyha a kuplungpálca együtt forog a kihajtás tengellyel? Mármint hogy nem kopik-e el így gyorsabban a pálca? Vagy ilyen dolgokkal ne foglalkozzak? :D
sorszám: 44991 (137177)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-01-30 19:00:50
Az összes MZn 22es fejű a leeresztőcsavar, szerintem ezt nem is szokták lecserélni.
sorszám: 44990 (137174)
(előzmény: Atilla, 2013-01-30 15:25:27)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-01-30 15:25:27
Furcsa nekem, hogy nem fér el. Ez a gyári méretű leeresztő csavar?
sorszám: 44989 (137171)
(előzmény: VGGábor, 2013-01-29 17:14:28)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-01-29 23:40:16
Mondjuk most hogy említed, jutott eszembe hogy a jópár szétszerelt TS blokk közül láttam már ilyet páron...
sorszám: 44988 (137165)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-01-29 23:07:12)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-01-29 23:07:12
Nem ismerem a "helyzetet" de nagyobb fejből reszelővel nem nehéz kisebbet csinálni.
sorszám: 44987 (137163)
(előzmény: VGGábor, 2013-01-29 17:14:28)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-01-29 17:14:28
Na most szidtam egy sort a TSt tervező Hans fején... Korábban volt már téma, az én TSemen nem lehet kitekerni a nagy olajleeresztő csavart a váztól. Elkezdtem, gondoltam picit megkarcolja a hatlapfej a vázat, de nem, nem fér el. Na akkor kezdődik, kipufogó, jobb dekni, doboz, csavarok kicsavar, blokkon emelek kicsit, na úgy nagy szenvedés után kifért...
Nincs erre vmi okosság, pl M18as 20as fejű leeresztőcsavar??
sorszám: 44986 (137161)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2013-01-27 14:47:02
"ZYLO

Gokartban használok ilyen blokkot, igaz, 125-ös hengerrel. A leggyengébb pontjának az alumínium kosaras alsó hajtókarcsapágy bizonyult, sikerült párat felkenni a csapszegre. Ami bevált: MZ125 TS-be való főtengely, a sonka átmérője leesztergáltatva az ETZ méretére. Ehhez lehet kapni csapágyboltban INA acélkosaras tűgörgőt - ez túléli a motort."

Borotvált INÁ-ról mi a tapasztalatotok? :-)
sorszám: 44985 (137119)
(előzmény: Teknőc, 2013-01-26 10:21:03)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-01-27 11:03:36
Pedig a 0,2 még határeset.
Az át szokott menni a műszakin.

A fordulatszámmérő egyszerű, nálam a Km óra a szívás.
Soha nem sikerült még úgy összerakni, hogy tartós legyen. Pár ezer Km és valami változatos oknál fogva mindíg megáll.
Legutóbb a hátsó keréknél a kis rugó tört el, ami a kihajtó fogaskereket tartja a láncfogaskerék alu öntvényén. Mindezt Lengyelországban adta elő. Hazafelé pedig elszakadt a fordulatszám mérő spirál is. Onnantól vagy GPS, vagy vakrepülés.
Azután vettem rá egy kis digitális kerékpár órát.
De már darálta le a fogaskereket is , szakadt el spirál, tönkrement maga az Km óra stb stb.
Meg vagyok átkozva Km óra téren.
sorszám: 44984 (137116)
(előzmény: vadmotoros, 2013-01-26 16:46:34)

 
 
vadmotoros
válasz erre | email2013-01-26 16:46:34
A Suzuki féket ma hoztam el 0,2 mm-es ütése volt. Most még nem próbáltam ki, papírkutya vagyok :-) Akivel csináltattam, vállal fékdob felszabályozást is, és nem kell kifűzni a kereket, elég csak a gumit levenni róla.
Az MZ most nagy-generált kap, remélem idén is annyi hibája lesz, mint tavaly. Egyidőben csak egy hiba. Most a fordulatszámmérő nem jó, ez elég lesz hibának :-)
sorszám: 44983 (137110)
(előzmény: Atilla, 2013-01-25 23:51:19)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-01-26 15:54:42
Akkor az 1:70-es keveréket nem szereti? :))))
sorszám: 44982 (137108)
(előzmény: Atilla, 2013-01-26 15:34:17)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-01-26 15:34:17
Igen, az elég jó.
A bronzperselyt meg az olajhívők szeretik. :-)
sorszám: 44981 (137107)
(előzmény: Keri, 2013-01-26 14:42:39)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-01-26 14:42:39
Szóval a Yoko az bevállt?
Mondjuk TS-hez külön kellet rimánkodni hogy tűgörgőset hozzanak, mert a boltos szerint a bronzcsapágyat keresi mindenki. :-S
sorszám: 44980 (137103)
(előzmény: Atilla, 2013-01-26 14:04:15)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-01-26 14:04:15
A 250-hez meg a Kawasaki tűgörgő jó, az enyémben is az van. Alsó tűgörgőnek SKF, hajtókarnak meg a YOKO vált be.
PROX néven sokkal drágábban tényleg ugyanazt a tajvanit kapod, ami mondjuk nem rossz minőségű, de minek a PROX, ha sokkal olcsóbban is meg lehet venni.
Szóval lehet még aránylag jó cuccokat venni az MZ-hez.
sorszám: 44979 (137098)
(előzmény: VGGábor, 2013-01-26 11:53:47)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-01-26 11:53:47
Szerintem az átmérő stimmel, a hajtókar meg a dugattyú nem. Mindenesetre a cikk hasznos, ha esetleg egyszer szét kell borítanom a gépet akkor keresek KTM tűgörgőt.
sorszám: 44978 (137093)
(előzmény: Teknőc, 2013-01-26 10:21:03)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-01-26 10:39:48
Lehet..És Köszi, okosodok is..;)
Teknőc
sorszám: 44977 (137088)
(előzmény: Atilla, 2013-01-26 10:38:11)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-01-26 10:38:11
Szerintem nem neked szólt, csak rosszra válaszolt.

Egyébként nem kompatibilis a két főtengely.
sorszám: 44976 (137087)
(előzmény: Teknőc, 2013-01-26 10:21:03)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-01-26 10:21:03
Hm..Ez most hogy jött fel?
Én nem írtam semmi ilyet...
Főleg, hogy a kis etz főtengelyátmérő méretéről fogalmam sincs. De őszintén.
Teknőc
sorszám: 44975 (137085)
(előzmény: szsrobert, 2013-01-25 19:09:45)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-01-26 07:38:29
Ezek sajnos soha nem olyan részletesek és jók mint a mikrofilm, nehogy hasznos legyen. Gyakran az eredeti alkatrész számot is lefedik saját számaikkal.

Ráadásul az én Hondám benne sincs....igazi ritkaságom van :D
sorszám: 44974 (137080)
(előzmény: Atilla, 2013-01-25 23:47:11)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-01-25 23:51:19
Legutóbb a Suzuki fék vacakolt. Rád jár a rúd rendesen! :)
Egyébként a szabályzáshoz is ki kell fűzni, hacsak nem találsz esztergályost valami böszme nagy géppel.
Az új pofákat, meg a féklapot is vidd el hozzá, hogy szabályozza föl, akkor lesz tuti.
sorszám: 44973 (137076)
(előzmény: vadmotoros, 2013-01-25 20:51:07)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-01-25 23:47:11
A szovjet típusú mikroszkópok helyett esetleg ez:
http://www.bike-parts-honda.com
:)
sorszám: 44972 (137075)
(előzmény: Keri, 2013-01-25 18:10:04)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-01-25 21:46:28
Ja akkor mindegy.
Csak a CB-ről van mikrofilmem, azt ígértem neki.
sorszám: 44971 (137074)
(előzmény: Troster07, 2013-01-25 21:03:07)

 
 
Troster07
válasz erre | email2013-01-25 21:03:07
Mikrofilm? Most erről nem ugrik be semmi...
sorszám: 44970 (137073)
(előzmény: Keri, 2013-01-25 17:17:44)

 
 
vadmotoros
válasz erre | email2013-01-25 20:51:07
Nem, az ETZ az. Valószínűleg új hátsó dob lesz a megoldás ha nem lehet felszabályoztatni, de az meg 13.000 Ft volt legutóbb, plusz még hozzá a kerék fűzés esetleg új küllők.
sorszám: 44969 (137071)
(elözmény: Keri, 2013-01-24 11:01:27)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2013-01-25 19:09:45
A kis TS főtengelyátmérője nem teljesen más, mint a kis ETZ-jé?
sorszám: 44968 (137067)
(előzmény: Teknőc, 2013-01-25 17:30:00)

 
 
Árpád
válasz erre | email2013-01-25 18:18:20
Azért nem semmi a technika fejlődése az utóbbi pár évben. Szinte minden van usb vagy wifi csatlakozással. Még hűtő doboz is. :D
Már tudom hogy miért van a gépemen hat usb. De láttam már többel is gépet.
sorszám: 44967 (137064)
(előzmény: Keri, 2013-01-25 18:10:04)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-01-25 18:10:04
Ismerem. Nem rossz cucc, de nekem jobb van ennél :)
Elsődleges probléma az egyenletes átvilágítás. Erre már szereztem egy lapszkennerhez való diaadaptert.
Van egy makró objektívem tükörreflexes kamerához. Már csak kettőt kéne stabilan összehozni, mert a 0,1mm mélység élesség mellet kézből nem tudom lefotózni, és a befőttes gumi meg nem elég stabil :)
Egy rendes állványzatot kell csinálni hozzá, csak ahhoz meg idő kéne, az meg nincs nekem.

Most egy régi orosz mikroszkóppal tudom nézni, ami ernyőre kivetíti a képet, de túl erős a nagyítása, szóval ez meg nem látja egyszerre az egész lapot.

sorszám: 44966 (137062)
(előzmény: Árpád, 2013-01-25 17:58:33)

 
 
Árpád
válasz erre | email2013-01-25 17:58:33
Ha nagyon akarsz nagyítva digitalizálni, ezzel talán megy
http://www.shopmania.hu/optikalis-eszkozok/p-konig-cmp-usbmicro30-usb-s-digitalis-mikroszkop-42545980
sorszám: 44965 (137060)
(előzmény: Keri, 2013-01-25 17:17:44)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-01-25 17:30:00
Hm..
http://totalbike.hu/technika/motordoktor/2013/01/25/meg_sokaig_hasznalnam_az_mz-met/
Teknőc
sorszám: 44964 (137059)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-01-25 17:17:44
Ja amúgy a mikrofilmet azóta sem tudtam be digitalizálni. Van mikorszkópom, azzal tudom nézegetni, de digizni nem sikerült még.
sorszám: 44963 (137058)
(előzmény: Troster07, 2013-01-25 17:07:13)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-01-25 17:16:17
Alighogy befejezte a sportossá alakítását?
Meg azért egy sor4 nem choppernek való.
Oda egy, vagy V2-es kell.
sorszám: 44962 (137057)
(előzmény: Troster07, 2013-01-25 17:07:13)

 
 
Troster07
válasz erre | email2013-01-25 17:07:13
Mindjárt gondoltam...:)A volt kolléga a 900-ast meg chopperesíti, elment az esze.Pedig kis változtatással szép motor, már most is az.
Na de tökéletes most nekem az Mz, a józan érv most perpillanat mellette szól.
sorszám: 44961 (137056)
(előzmény: Keri, 2013-01-25 13:40:23)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-01-25 13:40:23
Ahhoz csúnyán meg kellene szorulnom, hogy megszabaduljak tőle.

Persze most csak viszi a pénzt, de ha bejön az ötletem akkor lehet hogy sok pénzt fog nekem hozni :)
sorszám: 44960 (137051)
(előzmény: Troster07, 2013-01-24 20:51:33)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-01-25 13:33:22
Nem véletlenül vagyok szerelmes ebbe a motorba :)
És a vásárolt bontott alkatrészek nagy része még be sincs építve.
Bár nagyon jó állapotúak, valami probléma mindegyikkel van, ami miatt nem lehet kapásból felrakni.
Persze nem komoly, de mindegyikkel kell egy kicsit dolgoznom még.

Most meg a TS motorja épülget, bár a hideg ezt is megakasztotta.
sorszám: 44959 (137050)
(előzmény: Atilla, 2013-01-24 21:36:35)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-01-24 21:36:35
Igen, ez valóban egy szép motor alakú motor.

Nem a ma divatos elcseszett rovar kinézete van.
sorszám: 44958 (137047)
(előzmény: Troster07, 2013-01-24 20:51:33)

 
 
Troster07
válasz erre | email2013-01-24 20:51:33
Nagyon szép a gépezet, jól összeállt!:)
Ha egyszer elmegy az eszed és megválsz tőle, nekem szólj!
sorszám: 44957 (137044)
(előzmény: Keri, 2013-01-24 18:38:17)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-01-24 19:12:44
Neee :D:D:D
Inkább Bear Gryllst kéne utánozni, ő már hálózsák gyanánt felhúzott magára egy birkát, hátha itt is beválna, persze csak a túlélés érdekében ;)
sorszám: 44956 (137041)
(előzmény: Árpád, 2013-01-24 19:01:01)

 
 
daranyi68
válasz erre | email2013-01-24 19:11:42
:D Nekem pont megfelelt volna!A zsírréteg is megvan hozzá!Igaz csak "házi"gyártmány!
sorszám: 44955 (137040)
(előzmény: Keri, 2013-01-24 18:38:17)

 
 
Árpád
válasz erre | email2013-01-24 19:01:01
Akkor lehet hogy Jónás is motoros volt?
Ő is magára húzott egy bálnát. :D
sorszám: 44954 (137039)
(előzmény: szsrobert, 2013-01-24 18:09:33)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-01-24 18:38:17
Ma túl meleg volt hogy motorozzak.
Én ilyen időben szeretek :))))))))

sorszám: 44953 (137038)
(elözmény: Keri, 2013-01-24 17:57:52)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2013-01-24 18:11:30
Ha jó idő lesz, próbaképpen visszavezetem a motorba a kipufogógázok egy részét.
Több olaj a motorba, kevesebb a környezetbe. :-)
sorszám: 44952 (137036)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2013-01-24 18:09:33
Ok. Motorozás előtt magamra húzok egy rozmárt vagy egy bálnát. Ha megéhezek, enni is tudok. És a bakancsot is keni. :-D
sorszám: 44951 (137035)
(elözmény: Keri, 2013-01-24 13:48:37)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2013-01-24 18:07:11
Természetesen MZ. :-)
Arol 2T.
E85-höz 1:40 a biztonság kedvéért.
Benzinhez Husqvarna 2T 1:50.
Végsebesség 50-105km/h fúvókamérettől függően.
sorszám: 44950 (137034)
(elözmény: Keri, 2013-01-23 19:57:04)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu