:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Tegnap dühöngtem én is egy sort az SR50-en.
Nem akar menni, füstöl. Folyik a benzin a motor alá. Múltkor felakadt a tűszelep, most az ellentéte..a karbi nem elfordítható , mint az MZ-jé. A csavarokhoz nem férni hozzá a váztól. Légszűrőt fel kell lazítani, hogy a karbit kivegyem...a réz úszóban BELÜL folyadék lyuk nélkül, éz zöldes színű trutymák (rézvegyület?) a karbipohárban.
Kösz a tippeket, ha tényleg sikerül cseppmentesre akkor kirakom cikkbe ;)
Semmi bajt nem okoz szerintem, egyébként van, hogy a gyári új is forog, a súrlódás viszi magával.Ez legyen a legkisebb gondod, tömítsen, az a lényeg.Mert a működést amúgy nem zavarja.
üdv.: R
Nemgond.
Eredetileg is így működött, a kopástól meg ne tarts, mert összességében csak amíg húzod a kuplungot addig van kitéve kopásnak, szóval sok idő kellene míg kikopik, de akkor fogod és megfordítod a pálcát és megint jó :)
Azt gondoltam én is hogy kuplungoláskor megfogja, csak az a fő kérdés hogy a hosszútávon nem-e jobban koptatja önmagát is a forgó pálca... bár bízok benne hogy egy idő után kopik annyit a szimering hogy nem fogatja körbe a pálcát.
Jó lenne tudni hogy másoknál is ez van-e? Közbe ha meg ennél kevésbé szoros a szimering akkor már ott az olaj is átjut..
Ez milyen TS?
MErt nekem nincs ilyen gondom.
A bal deklin lévő csavar kijön, ott lefolyik az összes olaj, az esetleg 2köbcenti ami benne marad meg nem sok vizet zavar.
Hondámba közel fél liter marad benne üzemszerűen olajcserénél. (4,5liter olaj megy bele szárazon)
Szerintem nem okoz gondot a pálca forgása mert a kinyomó szerkezet egy golyóval fekszik a pálcára, lehetövé téve a forgást, de ha nem akkor az ott létrejövő súrlódás majd megállítja a pálcát.
Vkinek esetleg ötlete valami? Ne sajnálja a karaktert?
Supi!
Megmértem a küllőt (sikerült kipakolnom a motor elől, sőt már át is vittem a műhelybe, hogy felkészítsem a szezonra), szóval úgy van, hogy a küllő fejétől, a sima rész 115 mm, a távolság a felni és az agy között 130 mm, tehát 15 mm menet "kilóg" a felniből, ebből következtetve szerintem 135 lehet a küllő teljes hossza, 20 mm menettel, nem?
Most bíbelődök a kuplungpálca letömítésével, végül a 4*12*6os simmeringet választottam mégis. Ki-be nem szorul, de épp annyira tartja a pálcát hogy forog egyelőre a lánckerékkel.
Az baj lehet hogyha a kuplungpálca együtt forog a kihajtás tengellyel? Mármint hogy nem kopik-e el így gyorsabban a pálca? Vagy ilyen dolgokkal ne foglalkozzak? :D
Az összes MZn 22es fejű a leeresztőcsavar, szerintem ezt nem is szokták lecserélni.
Furcsa nekem, hogy nem fér el. Ez a gyári méretű leeresztő csavar?
Mondjuk most hogy említed, jutott eszembe hogy a jópár szétszerelt TS blokk közül láttam már ilyet páron...
Nem ismerem a "helyzetet" de nagyobb fejből reszelővel nem nehéz kisebbet csinálni.
Na most szidtam egy sort a TSt tervező Hans fején... Korábban volt már téma, az én TSemen nem lehet kitekerni a nagy olajleeresztő csavart a váztól. Elkezdtem, gondoltam picit megkarcolja a hatlapfej a vázat, de nem, nem fér el. Na akkor kezdődik, kipufogó, jobb dekni, doboz, csavarok kicsavar, blokkon emelek kicsit, na úgy nagy szenvedés után kifért...
Nincs erre vmi okosság, pl M18as 20as fejű leeresztőcsavar??
"ZYLO
Gokartban használok ilyen blokkot, igaz, 125-ös hengerrel. A leggyengébb pontjának az alumínium kosaras alsó hajtókarcsapágy bizonyult, sikerült párat felkenni a csapszegre. Ami bevált: MZ125 TS-be való főtengely, a sonka átmérője leesztergáltatva az ETZ méretére. Ehhez lehet kapni csapágyboltban INA acélkosaras tűgörgőt - ez túléli a motort."
Borotvált INÁ-ról mi a tapasztalatotok? :-)
Pedig a 0,2 még határeset.
Az át szokott menni a műszakin.
A fordulatszámmérő egyszerű, nálam a Km óra a szívás.
Soha nem sikerült még úgy összerakni, hogy tartós legyen. Pár ezer Km és valami változatos oknál fogva mindíg megáll.
Legutóbb a hátsó keréknél a kis rugó tört el, ami a kihajtó fogaskereket tartja a láncfogaskerék alu öntvényén. Mindezt Lengyelországban adta elő. Hazafelé pedig elszakadt a fordulatszám mérő spirál is. Onnantól vagy GPS, vagy vakrepülés.
Azután vettem rá egy kis digitális kerékpár órát.
De már darálta le a fogaskereket is , szakadt el spirál, tönkrement maga az Km óra stb stb.
Meg vagyok átkozva Km óra téren.
A Suzuki féket ma hoztam el 0,2 mm-es ütése volt. Most még nem próbáltam ki, papírkutya vagyok :-) Akivel csináltattam, vállal fékdob felszabályozást is, és nem kell kifűzni a kereket, elég csak a gumit levenni róla.
Az MZ most nagy-generált kap, remélem idén is annyi hibája lesz, mint tavaly. Egyidőben csak egy hiba. Most a fordulatszámmérő nem jó, ez elég lesz hibának :-)
Akkor az 1:70-es keveréket nem szereti? :))))
Igen, az elég jó.
A bronzperselyt meg az olajhívők szeretik. :-)
Szóval a Yoko az bevállt?
Mondjuk TS-hez külön kellet rimánkodni hogy tűgörgőset hozzanak, mert a boltos szerint a bronzcsapágyat keresi mindenki. :-S
A 250-hez meg a Kawasaki tűgörgő jó, az enyémben is az van. Alsó tűgörgőnek SKF, hajtókarnak meg a YOKO vált be.
PROX néven sokkal drágábban tényleg ugyanazt a tajvanit kapod, ami mondjuk nem rossz minőségű, de minek a PROX, ha sokkal olcsóbban is meg lehet venni.
Szóval lehet még aránylag jó cuccokat venni az MZ-hez.
Szerintem az átmérő stimmel, a hajtókar meg a dugattyú nem. Mindenesetre a cikk hasznos, ha esetleg egyszer szét kell borítanom a gépet akkor keresek KTM tűgörgőt.
Lehet..És Köszi, okosodok is..;)
Teknőc
Szerintem nem neked szólt, csak rosszra válaszolt.
Egyébként nem kompatibilis a két főtengely.
Hm..Ez most hogy jött fel?
Én nem írtam semmi ilyet...
Főleg, hogy a kis etz főtengelyátmérő méretéről fogalmam sincs. De őszintén.
Teknőc
Ezek sajnos soha nem olyan részletesek és jók mint a mikrofilm, nehogy hasznos legyen. Gyakran az eredeti alkatrész számot is lefedik saját számaikkal.
Ráadásul az én Hondám benne sincs....igazi ritkaságom van :D
Legutóbb a Suzuki fék vacakolt. Rád jár a rúd rendesen! :)
Egyébként a szabályzáshoz is ki kell fűzni, hacsak nem találsz esztergályost valami böszme nagy géppel.
Az új pofákat, meg a féklapot is vidd el hozzá, hogy szabályozza föl, akkor lesz tuti.
A szovjet típusú mikroszkópok helyett esetleg ez:
http://www.bike-parts-honda.com
:)
Ja akkor mindegy.
Csak a CB-ről van mikrofilmem, azt ígértem neki.
Mikrofilm? Most erről nem ugrik be semmi...
Nem, az ETZ az. Valószínűleg új hátsó dob lesz a megoldás ha nem lehet felszabályoztatni, de az meg 13.000 Ft volt legutóbb, plusz még hozzá a kerék fűzés esetleg új küllők.
A kis TS főtengelyátmérője nem teljesen más, mint a kis ETZ-jé?
Azért nem semmi a technika fejlődése az utóbbi pár évben. Szinte minden van usb vagy wifi csatlakozással. Még hűtő doboz is. :D
Már tudom hogy miért van a gépemen hat usb. De láttam már többel is gépet.
Ismerem. Nem rossz cucc, de nekem jobb van ennél :)
Elsődleges probléma az egyenletes átvilágítás. Erre már szereztem egy lapszkennerhez való diaadaptert.
Van egy makró objektívem tükörreflexes kamerához. Már csak kettőt kéne stabilan összehozni, mert a 0,1mm mélység élesség mellet kézből nem tudom lefotózni, és a befőttes gumi meg nem elég stabil :)
Egy rendes állványzatot kell csinálni hozzá, csak ahhoz meg idő kéne, az meg nincs nekem.
Most egy régi orosz mikroszkóppal tudom nézni, ami ernyőre kivetíti a képet, de túl erős a nagyítása, szóval ez meg nem látja egyszerre az egész lapot.
Ha nagyon akarsz nagyítva digitalizálni, ezzel talán megy
http://www.shopmania.hu/optikalis-eszkozok/p-konig-cmp-usbmicro30-usb-s-digitalis-mikroszkop-42545980
Hm..
http://totalbike.hu/technika/motordoktor/2013/01/25/meg_sokaig_hasznalnam_az_mz-met/
Teknőc
Ja amúgy a mikrofilmet azóta sem tudtam be digitalizálni. Van mikorszkópom, azzal tudom nézegetni, de digizni nem sikerült még.
Alighogy befejezte a sportossá alakítását?
Meg azért egy sor4 nem choppernek való.
Oda egy, vagy V2-es kell.
Mindjárt gondoltam...:)A volt kolléga a 900-ast meg chopperesíti, elment az esze.Pedig kis változtatással szép motor, már most is az.
Na de tökéletes most nekem az Mz, a józan érv most perpillanat mellette szól.
Ahhoz csúnyán meg kellene szorulnom, hogy megszabaduljak tőle.
Persze most csak viszi a pénzt, de ha bejön az ötletem akkor lehet hogy sok pénzt fog nekem hozni :)
Nem véletlenül vagyok szerelmes ebbe a motorba :)
És a vásárolt bontott alkatrészek nagy része még be sincs építve.
Bár nagyon jó állapotúak, valami probléma mindegyikkel van, ami miatt nem lehet kapásból felrakni.
Persze nem komoly, de mindegyikkel kell egy kicsit dolgoznom még.
Most meg a TS motorja épülget, bár a hideg ezt is megakasztotta.
Igen, ez valóban egy szép motor alakú motor.
Nem a ma divatos elcseszett rovar kinézete van.
Nagyon szép a gépezet, jól összeállt!:)
Ha egyszer elmegy az eszed és megválsz tőle, nekem szólj!
Neee :D:D:D
Inkább Bear Gryllst kéne utánozni, ő már hálózsák gyanánt felhúzott magára egy birkát, hátha itt is beválna, persze csak a túlélés érdekében ;)
:D Nekem pont megfelelt volna!A zsírréteg is megvan hozzá!Igaz csak "házi"gyártmány!
Akkor lehet hogy Jónás is motoros volt?
Ő is magára húzott egy bálnát. :D
Ma túl meleg volt hogy motorozzak.
Én ilyen időben szeretek :))))))))
Ha jó idő lesz, próbaképpen visszavezetem a motorba a kipufogógázok egy részét.
Több olaj a motorba, kevesebb a környezetbe. :-)
Ok. Motorozás előtt magamra húzok egy rozmárt vagy egy bálnát. Ha megéhezek, enni is tudok. És a bakancsot is keni. :-D
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|