MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
már miért ne lenne jó ? alsó holtpontig benyomod a dugattyút , és körberajzolod a szívónyílást . ezen a területen belûl kell maradni . membránválasztásnál arra kell figyelni h. a szívónyílás méreténél kisebb ne legyen a membrán ablakainak összfelülete . nálam ns125 membrán dolgozik az etz250-ben bõ négy éve .
Sziasztok!
Megcsinálnám a reed szelepet is, de nem tudom hogy Mz TS 150-esre is jó-e? Továbbá azt se tudom mekkora lyuk kell a dugattyúba,valamint melyik motor membránja lenne jó.
Segítsetek!
Köszi:
Lali
van egy mindent átfogó cikk a "tunning fejlesztés" rovatban . egy másik a szakirodalomban "általános kétütemû tunning" címmel .
Sziasztok!
Megcsinálnám a rezonátort a saját motoromra, egy MZ TS 150-esre, de nem tudom mik azok az értékek, amiket figyelembe kell venni. Ha tudtok segítsetek!
előre is köszi:
Lali
Hali!
A fullszint olajakat elvileg lehet más arányban keverni, de persze ez is típusfüggő. Általába az olaj dodzán rajta van hogy mennyi a maximális keverési arány. Vannak olyan fullszint versenyolajok amikat 1:100 ba is lehet keverni, de ezeknek az ára is elég húzós. Sztem 1:60ba simán keverhetsz egy Castrol SuperTT minőségű olajat. De ez is csak vélemény, azok alapján amiket hallottam az évek során. Én spec. a SuperTT-t is 1:50be keverem.
Haller!
Ádi
Olajokhoz annyira nem értek de szerintem nem érdemes illyennel kísérletezni. Ha nem is ragad meg sokkal gyorsabban elszállhat bellőle a kompresszió! Esetleg úgy próbáld meg hogy előtte felszerelsz valamilyen hőfokmérőt és figyeled hogy mennyivel lesz melegebb! Ha nem lesz akkor működik a dolog! De szerintem ezzel nem tudsz annyit sporolni mint amennyi kárt okozhatsz vele! Ez nem szakvélemény csak szerény eszmefuttatásom:-)!
üdv
Hali!
Tettem fel új képeket a motoromról!
http://kep.tar.hu/steelheart6 oldalon az MZ TS 250/1 galériában az első három fekete-fehér kép az, ezek a legújabb képeim:)
Nézzétek meg!
Üdv!
Ádi
Ha van valakinek gyári lábvédő lemezekkel felszerelt 125-ös TS-e, lsz. küldjön néhány képet róla, különösen a lemezről és felfogatásáról!
Kialakításában ez különbözik a nagy TS-re szerelhetőtől valamiben?
Az uj dob az magyar az meg szar az még 5 ezret se ér.A gyárit meg ha szép nem érdemes elcsúfitani ha már ugysincs rajta krom akkor meg mindegy.Ezt a tüzelős módszert én is alkalmaztam régebben de simsonnál.Hatékony:)
Sziasztok!
Nemrég elcseréltem az utassisakomat, de sajnos rosszul tippeltem meg a kedvesem fejméretét és kicsi lett neki, ezért szeretném vagy eladni vagy méginkább elcserélni egy nagyobbra (kb. 57-esre)a fentebb említett SHOEI C10 típusú sisakot, 55 cm-es, kiváló állapotban van, képet a totalbike-os mz fórumon láthattok róla! Ha valakit érdekel írjon!
Köszi, de azért azt sejtettem, hogy ha pörgetem jobban akkor kevésbé kokszol:) Még azt akartam kérdezni, hogy érdemes-e próbálgatni, hogy mondjuk 55-ös vagy 60-as keverékkel megyek, mert a jó minőségű szintetikus olajok azért csak jobb kenési paraméterekkel rendelkeznek, mint a tizen évvel ezelőtti ásványi olajok és ha jól gondolom az mz-khez javasolt keverési arány azokhoz volt belőve? Vagy hülyeség mert félő, hogy megszorul a cucc?
Helló!
Elméletileg nem is szabadna kokszosodnia! De ilyen tökélete 2ütemü motor nem léterik! Ha a karbi jól be van állítva+ gyújtás is precíz+ 50-es keverék+ minőségi olaj. És ez mind nem elég. Ezeken kívül legalább ilyen súllyal számít a vezetési stílusod! Szerintem az nem jó módszer ha álltalában csak tötyörögsz és néha kíhúzatod. Én kb 4000 fordulat környékén használom és a könyökben 1mm alatt van a koksz! De mondom ez nagyon relatív! Nekem ez bejött!
Üdv
Sziasztok!
Szerintetek egy új kipuff dob meg könyök mennyi idő alatt kokszolódik el érezhetően, jha szinti olajat használok és rendszeresen megforgatom autópályán?
Hi Orgon!
Az ördög tüze pedig dehogynem éget ki bármit is a kipuffodból! Én az első kipufogóégetésnél még benzinbefecskendezős-kompresszoros módszerrel kísérleteztem, ami elég fárasztó és tök feleslegesen az.
Mostanában már csak rakok egy nagy tüzet egy hordóban, fölé függesztem a dobot, a végével a tűzfészek fölött olyan 30 centivel, oszt csak pakolom a fát:). Jó nagy tűzvihart kell előidézni, de
20-30 perc alatt majdnem tökre kiég belőle minden, (még a centi vastagságú fakéreg is) igaz a tágulóteret már kompresszorral kell kinyomatni.
Persze a krómozás ilyenkor ugrik, de hát még mindig jobb lemázolni feketére, mint öt kemény ezrest leperkálni egy új dobért! ;-)
Bármelyik klasszikus autósboltban.
Látom nem csak mifelénk szoroznak 0,8-cal.
Nem akarok senkit és senkinek a módszereit sem minősíteni, de ha korrekt és nem sufnituning megoldást akarsz, akkor azt csinálod, amit én javasoltam. Persze a te dolgod.
Én számtalanszor javítottam kiszakadt M6-ot M7-tel, sőt, a nagypolákom váltója egy M8-ról M9-re javított furatban egy M10-es finommenetről M9-re padon vágott menetű csavaron lóg egy éve, és köszöni, jól van. (Semmi röhögés, amikor az M9-et kifúrtam, még azt hittem, hogy a 2db M9-es metszőm közül legalább egyet megtalálok... de egyet sem talátam, úgyhogy muszáj voltam a padon menetelgetni.)
Egyébként ha jól emlékszem, M7-esnek 5,8mm-es furatot kéne előkészíteni, szerintem a 6mm-es még belefér. (Már csak azért is, mert az idejét sem tudom, mikor láttam utoljára 5,8mm-es fúrót.)
Dehogynem lehet...:))))Illetve egy széria 6os furatba nem igazán passzol, de ha menet volt benne, akkor simán meg lehet csinálni.
Ha nem sikerül a rendbeigazitás.Akkor csináld meg igy ahogy leirtam.Még az előzőhöz:Megméred milyen mély furat van vagyis meddig lehet betekerni a tőcsavart a blokkba és annyi centi 7es menetet kéne vágatni az új tőcsavarra.Inkább 1-2 miliméterrel rövidebb 7es menetet kéne csináltatni nehogy a henger ne tudjon felülni a helyére ha egy kicsit kilóg a blokkból a 7esmenet és nem tudna belemenni a henger 6.5es furatába.Ha nem értesz valamit csak szólj és megpróbálom másképp leirni.
6-os furatba nem tudsz hetes menetet fúrni.
Létezik olyan menetjavító, ami jobb, mint az eredetileg belefúrt menet, csak egy kicsit drága. Komolyabb műhelyekben 1000-2000 forintért kijavítják neked.
Ez olyan mint egy rúgó, javítómenetet vágnak az aluba és beletekerik ezt a "rugót". Állítólag, már az autógyártók is ezt használják, nem javításra, hanem eredetileg.
Heló.Szerintem esztergáltatni kéne bele egy olyan tőcsavart aminek egyik felén 6os menet van a hengerfejnél eredetileg is.Viszont alul amelyik fele a blokkba megy ha 6os volt oda az esztergályos tudna 7es menetet csinálni azért nem kéne 8as hogy hátha a motor élete során mégegyszer előfordul és akkor lehetne 8as és nem10es ez túl nagy lenne.Biztosan tudna csinálni 7es menetet mivel létezik ilyen pl.a régi csepel bicikli pedál ékjének is 7es menete volt.Nekem még most is van ilyen.Először próbáld meg 6os menetfúrót rendesen belekapatni a régi menetbe és rendbeigazitani a régi menetet.
Egy oldalkocsis ETZ 251 látható itt.
Helló mindenkinek!
TS-embe elbaszódott a blokkba az a menet amelyikbe a hengerfejcsavart kell behajtani. Mit lehet vele tenni?
Én szerintem nagyobb menetet kell belefúrni, csak ez elég komlikált.
lehet kapni egy-két dugattyús autószelephez való taposó pumpát . azt hiszem 500huf-ért vettem a tescoban . igen a benzin csapot elzárod és addig járatod amíg lefullad . elvileg nem lehet baja , de beszerelés elõtt nem árt tölteni egy keveset .
Heló.Amiket irok nem biztos ám hogy jók mert nekem ts 125 ös van és ha lól emlékszek akkor ezen igy működött a dolog.Ez se biztos de leirom hátha igy sikerül megcsinálni:Leveszed a bal deknit és jól megtörlöd a tengelynek azt a részét ahol a fogasiv van.Remélem érted.Az lenne a lényeg hogy először is meggyőződj arról hogy a tengely és a fogasiv külön részből áll-e vagyis látsz e egy kör alakú vonalat hogy elválló e a két rész.Ha igen akkor a kuplung leszedésének mellőzése érdekében úgy kéne szerelni hogy a tengelyt kifele húzod a fogasivet pedig befele ütöd.A tengely bordázott vagy egymással szemben két bütyök van olyan szélességben mint a fogiv. igy át lehet majd átforditani a fogasivet.Szoval leütöd 1.5 centit kb és a tengelyt kézzel kihúzod.A fogasivet átforditod visszateszed a kb.i helyére és a tengely bedugod majd amikor kell csak a tengelyt simán befele kell csak ütni.a rugót el ne felejtsd.Ezt lehet ám hogy nem tudod megcsinálni ezek csak szerintem leirt dolgok.
Eladó egy Etz 250 lejárt műszakival,minden működik rajta,gyári állapotú.Ár 69000ft
Köszi szépen Péter,
már csak annyit kérdeznék hogy hogyan lehet kiszedni a tengelyt? Vagy a kuplung leszedése nélkül nem megoldhato a dolog? Bocsi hogy ilyeneket kérdezek de az első motorom amit komolyabban szervizelni kell...
kösz ekőre is. Norbi
Heló.Ha jól tudom akkor a fogasivet le lehet ütni a tengelyről és forditva visszaütni.máris jó lesz.
Szevasztok!
ETZ 250-re rá lehet-e rakni babetta gyujtást nagyobb átalakítás nélkül?
Van-e aki már csinált ilyet?
Előre is köszi a válaszokat.
Zsoltibácsi !!szomorú hirem van a 3-as sebbel kapcsolatban.Ez tipus hiba és ijenkor a kapcsolódó körmök kopása ezt eredményezi.Kidobja a sebességet és még a léptetővillát is tönkrevágja.Egyszoval jókis téli elfoglaltság márha nem kell hamarabb.Szoval a blokkot széthuzod 3as kerék (párban)csere, léptetővilla csere összerakás és ujra a régi a verda.Persze hamár szétszeded nézd meg alaposabban.nekeljen szétszedni a következő héten 1 másik alkatrész hibája miatt.Na csá jó munkát!!
sorszám: 8668 (38891)
( előzmény: Zsolti bácsi, 2005-10-20 15:43:33)
Sziasztok!
Segitségeteket szeretném kérni!!!
Az lenne a kérdésem, hogy MZ ETZ 150-esnek a berugotengelyen levő fogasivét hogy lehet kicserélni?Két fog letörött már szóval nagyon sürgös!
Köszönöm előre a válaszokat!
Norbi
Köszi! Annyi lenne a kérdésem, hogyha leengedem a kerekeket, mivel fogom felfúljni? Lehet olyan kézi pumpát kapni amin ilyen szelepes coccot is lehet fújni? A karburátort úgy kell szárazra járatni hogy elzárom a benzincsapot és addig járatom amotort amíg el nem fogy a nafta? Vagy valami egész mást jelent a szárazra járatás? Az akksinak akkor sem lesz baja ha nem rakom töltőrea télen, vagy érdemes mit tudom én 2-3 hetente rárakni egy-két órát a töltőre? Köszi
én tuti , hogy nem teszek ilyent . nálam a téliesítés kimerûl a gumik leeresztésében , csurigtankolásban , a karburátor szárazara járatásában és az aksi melegre vitelében . ja a por miatt le szoktam takarni . a gép fedett helyen van .
tavasszal felpumpálom a kerekeket , beszerelem a töltött akumlátort . szivatóval rugok 3-at , gyújtást rá azután boldog mosollyal a pofámon belemotorozok a naplementébe .
Érdemes befújni a WD-40 nevű
Elolvastuk,ezzel a WD40 nevű csodaszarral
senki ne merészelje lefújni a motorját,
ha jót akar.Még a legolcsóbb varrógépolaj
is nagyságrendekkel jobb ennél.
Elektronikus gyújtás,bármihez ITT:www.gtelektronics.freeweb.hu/
olvassátok el ezt :
http://www.origo.hu/motor/20051017amotorok.html
Engem is érdekelne, hogy hogyan kell szakszerűen eltenni a szememfényét télire (mondjuk az enyém fűtött garázsban fog állni) !
Sziasztok!
Szeretnék tanácsot kérni hogyan téliesítsem az ETZ 150-es motorom. Védett helyen fog állni télen, de nem fagymentes a hely. Mit kell csinálni hogy ne károsodjon semmi? Kell-e valamit szétszedni?
az ilyen csodalöttyökrõl csak annyit , hogy kétfélét is kipróbáltam és mindkét alkalommal behalt tõle a motorom . nem kell abba semmi jó minõségû olajon kívül .
És hol lehet ilyen Spurit kapni???
Csá TS250/1-esem van és behalt a 3. sebesség és csak csörög benne. Mi lehet a baj?
A Spuri amolyan magyar fejlesztésű csodalötty. Kellemes rózsaszín édeskés-alkohol illatú folyadék. Állítólag motortisztító-sebességnövelő-fogyasztáscsökkentő hatása van. Átlag 1600 ért mérnek belőle fél litert.
Pandagyik!
Az a helyzet, hogy ami koksz benne van már fakéregszerű-vastagságú. Azt már az Ördög tüze sem égeti el, ebből tsere lesz méghozzá 2 héten belül.
(próbáltam rezóval is, de inkább nem kínoztam)
Hali!
Hol vetted ilyen olcsón?
mi a búbánat az a SPURI ??
amugy égesd ki ha ez nem használ cseréld le .
Sajnos nincs rá keret:((((
Meg most a kis testvére áll a garázsomban.
Szia!
Cakli-pakli 10e Ft volt, ebben benne volt: hollander, könyök, dob (ami ugyanúgy néz ki mint a gyári, hosszú, végig króm), bilincs és a felfogó vas. A súlyt nem mértem meg, de biztos jó tele volt, mert ég és föld a különbség komolyan mondom:)) Köszi a tippeket!
Hali
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|