hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 25. hétfö 
Katalin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

tomóka
válasz erre | email2005-10-25 20:54:26
már miért ne lenne jó ? alsó holtpontig benyomod a dugattyút , és körberajzolod a szívónyílást . ezen a területen belûl kell maradni . membránválasztásnál arra kell figyelni h. a szívónyílás méreténél kisebb ne legyen a membrán ablakainak összfelülete . nálam ns125 membrán dolgozik az etz250-ben bõ négy éve .
sorszám: 8699 (39015)
(előzmény: Lali, 2005-10-25 18:50:38)

 
 
Lali
válasz erre | email2005-10-25 18:51:54
Köszönöm Tomóka.
sorszám: 8698 (39009)

 
 
Lali
válasz erre | email2005-10-25 18:50:38
Sziasztok!

Megcsinálnám a reed szelepet is, de nem tudom hogy Mz TS 150-esre is jó-e? Továbbá azt se tudom mekkora lyuk kell a dugattyúba,valamint melyik motor membránja lenne jó.
Segítsetek!
Köszi:
Lali
sorszám: 8697 (39008)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-10-25 18:48:37
van egy mindent átfogó cikk a "tunning fejlesztés" rovatban . egy másik a szakirodalomban "általános kétütemû tunning" címmel .
sorszám: 8696 (39007)
(előzmény: Lali, 2005-10-25 18:38:14)

 
 
Lali
válasz erre | email2005-10-25 18:38:14
Sziasztok!

Megcsinálnám a rezonátort a saját motoromra, egy MZ TS 150-esre, de nem tudom mik azok az értékek, amiket figyelembe kell venni. Ha tudtok segítsetek!
előre is köszi:
Lali
sorszám: 8695 (39006)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2005-10-25 18:26:17
Hali!

A fullszint olajakat elvileg lehet más arányban keverni, de persze ez is típusfüggő. Általába az olaj dodzán rajta van hogy mennyi a maximális keverési arány. Vannak olyan fullszint versenyolajok amikat 1:100 ba is lehet keverni, de ezeknek az ára is elég húzós. Sztem 1:60ba simán keverhetsz egy Castrol SuperTT minőségű olajat. De ez is csak vélemény, azok alapján amiket hallottam az évek során. Én spec. a SuperTT-t is 1:50be keverem.

Haller!
Ádi
sorszám: 8694 (39005)

 
 
soldier84
válasz erre | email2005-10-25 17:17:50
Olajokhoz annyira nem értek de szerintem nem érdemes illyennel kísérletezni. Ha nem is ragad meg sokkal gyorsabban elszállhat bellőle a kompresszió! Esetleg úgy próbáld meg hogy előtte felszerelsz valamilyen hőfokmérőt és figyeled hogy mennyivel lesz melegebb! Ha nem lesz akkor működik a dolog! De szerintem ezzel nem tudsz annyit sporolni mint amennyi kárt okozhatsz vele! Ez nem szakvélemény csak szerény eszmefuttatásom:-)!
üdv
sorszám: 8693 (38999)
(előzmény: sztomi, 2005-10-24 14:59:59)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2005-10-25 15:00:15
Hali!

Tettem fel új képeket a motoromról!
http://kep.tar.hu/steelheart6 oldalon az MZ TS 250/1 galériában az első három fekete-fehér kép az, ezek a legújabb képeim:)
Nézzétek meg!

Üdv!
Ádi
sorszám: 8692 (38996)

 
 
levendel
válasz erre | email2005-10-25 11:37:52
Ha van valakinek gyári lábvédő lemezekkel felszerelt 125-ös TS-e, lsz. küldjön néhány képet róla, különösen a lemezről és felfogatásáról!
Kialakításában ez különbözik a nagy TS-re szerelhetőtől valamiben?
sorszám: 8691 (38990)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-10-25 10:23:55
Az uj dob az magyar az meg szar az még 5 ezret se ér.A gyárit meg ha szép nem érdemes elcsúfitani ha már ugysincs rajta krom akkor meg mindegy.Ezt a tüzelős módszert én is alkalmaztam régebben de simsonnál.Hatékony:)
sorszám: 8690 (38987)
(előzmény: levendel, 2005-10-24 14:33:59)

 
 
sztomi
válasz erre | email2005-10-24 15:23:46
Sziasztok!
Nemrég elcseréltem az utassisakomat, de sajnos rosszul tippeltem meg a kedvesem fejméretét és kicsi lett neki, ezért szeretném vagy eladni vagy méginkább elcserélni egy nagyobbra (kb. 57-esre)a fentebb említett SHOEI C10 típusú sisakot, 55 cm-es, kiváló állapotban van, képet a totalbike-os mz fórumon láthattok róla! Ha valakit érdekel írjon!
sorszám: 8689 (38957)

 
 
sztomi
válasz erre | email2005-10-24 14:59:59
Köszi, de azért azt sejtettem, hogy ha pörgetem jobban akkor kevésbé kokszol:) Még azt akartam kérdezni, hogy érdemes-e próbálgatni, hogy mondjuk 55-ös vagy 60-as keverékkel megyek, mert a jó minőségű szintetikus olajok azért csak jobb kenési paraméterekkel rendelkeznek, mint a tizen évvel ezelőtti ásványi olajok és ha jól gondolom az mz-khez javasolt keverési arány azokhoz volt belőve? Vagy hülyeség mert félő, hogy megszorul a cucc?
sorszám: 8688 (38955)
(előzmény: soldier84, 2005-10-24 14:56:37)

 
 
soldier84
válasz erre | email2005-10-24 14:56:37
Helló!

Elméletileg nem is szabadna kokszosodnia! De ilyen tökélete 2ütemü motor nem léterik! Ha a karbi jól be van állítva+ gyújtás is precíz+ 50-es keverék+ minőségi olaj. És ez mind nem elég. Ezeken kívül legalább ilyen súllyal számít a vezetési stílusod! Szerintem az nem jó módszer ha álltalában csak tötyörögsz és néha kíhúzatod. Én kb 4000 fordulat környékén használom és a könyökben 1mm alatt van a koksz! De mondom ez nagyon relatív! Nekem ez bejött!
Üdv
sorszám: 8687 (38953)
(előzmény: sztomi, 2005-10-24 14:42:50)

 
 
sztomi
válasz erre | email2005-10-24 14:42:50
Sziasztok!
Szerintetek egy új kipuff dob meg könyök mennyi idő alatt kokszolódik el érezhetően, jha szinti olajat használok és rendszeresen megforgatom autópályán?
sorszám: 8686 (38952)

 
 
levendel
válasz erre | email2005-10-24 14:33:59
Hi Orgon!

Az ördög tüze pedig dehogynem éget ki bármit is a kipuffodból! Én az első kipufogóégetésnél még benzinbefecskendezős-kompresszoros módszerrel kísérleteztem, ami elég fárasztó és tök feleslegesen az.
Mostanában már csak rakok egy nagy tüzet egy hordóban, fölé függesztem a dobot, a végével a tűzfészek fölött olyan 30 centivel, oszt csak pakolom a fát:). Jó nagy tűzvihart kell előidézni, de
20-30 perc alatt majdnem tökre kiég belőle minden, (még a centi vastagságú fakéreg is) igaz a tágulóteret már kompresszorral kell kinyomatni.
Persze a krómozás ilyenkor ugrik, de hát még mindig jobb lemázolni feketére, mint öt kemény ezrest leperkálni egy új dobért! ;-)
sorszám: 8685 (38951)
(előzmény: Orgon, 2005-10-20 13:13:12)

 
 
Orgon
válasz erre | email2005-10-23 20:59:29
Bármelyik klasszikus autósboltban.
sorszám: 8684 (38943)
(előzmény: Soma69, 2005-10-20 17:31:25)

 
 
vkami
válasz erre | email2005-10-23 20:21:20
Látom nem csak mifelénk szoroznak 0,8-cal.
Nem akarok senkit és senkinek a módszereit sem minősíteni, de ha korrekt és nem sufnituning megoldást akarsz, akkor azt csinálod, amit én javasoltam. Persze a te dolgod.
sorszám: 8683 (38942)
(előzmény: tomóka, 2005-10-23 20:14:12)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-10-23 20:14:12
majdnem jó . 5,6mm .
sorszám: 8682 (38941)
(előzmény: Zapkorte, 2005-10-23 19:50:30)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-10-23 19:50:30
Én számtalanszor javítottam kiszakadt M6-ot M7-tel, sőt, a nagypolákom váltója egy M8-ról M9-re javított furatban egy M10-es finommenetről M9-re padon vágott menetű csavaron lóg egy éve, és köszöni, jól van. (Semmi röhögés, amikor az M9-et kifúrtam, még azt hittem, hogy a 2db M9-es metszőm közül legalább egyet megtalálok... de egyet sem talátam, úgyhogy muszáj voltam a padon menetelgetni.)
Egyébként ha jól emlékszem, M7-esnek 5,8mm-es furatot kéne előkészíteni, szerintem a 6mm-es még belefér. (Már csak azért is, mert az idejét sem tudom, mikor láttam utoljára 5,8mm-es fúrót.)
sorszám: 8681 (38940)
(előzmény: Matya, 2005-10-23 18:49:55)

 
 
Matya
válasz erre | email2005-10-23 18:49:55
Dehogynem lehet...:))))Illetve egy széria 6os furatba nem igazán passzol, de ha menet volt benne, akkor simán meg lehet csinálni.
sorszám: 8680 (38938)
(előzmény: vkami, 2005-10-23 18:04:49)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2005-10-23 18:05:11
Ha nem sikerül a rendbeigazitás.Akkor csináld meg igy ahogy leirtam.Még az előzőhöz:Megméred milyen mély furat van vagyis meddig lehet betekerni a tőcsavart a blokkba és annyi centi 7es menetet kéne vágatni az új tőcsavarra.Inkább 1-2 miliméterrel rövidebb 7es menetet kéne csináltatni nehogy a henger ne tudjon felülni a helyére ha egy kicsit kilóg a blokkból a 7esmenet és nem tudna belemenni a henger 6.5es furatába.Ha nem értesz valamit csak szólj és megpróbálom másképp leirni.
sorszám: 8679 (38936)
(előzmény: Péter mz, 2005-10-23 17:53:56)

 
 
vkami
válasz erre | email2005-10-23 18:04:49
6-os furatba nem tudsz hetes menetet fúrni.
Létezik olyan menetjavító, ami jobb, mint az eredetileg belefúrt menet, csak egy kicsit drága. Komolyabb műhelyekben 1000-2000 forintért kijavítják neked.
Ez olyan mint egy rúgó, javítómenetet vágnak az aluba és beletekerik ezt a "rugót". Állítólag, már az autógyártók is ezt használják, nem javításra, hanem eredetileg.
sorszám: 8678 (38935)
(előzmény: Péter mz, 2005-10-23 17:53:56)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2005-10-23 17:53:56
Heló.Szerintem esztergáltatni kéne bele egy olyan tőcsavart aminek egyik felén 6os menet van a hengerfejnél eredetileg is.Viszont alul amelyik fele a blokkba megy ha 6os volt oda az esztergályos tudna 7es menetet csinálni azért nem kéne 8as hogy hátha a motor élete során mégegyszer előfordul és akkor lehetne 8as és nem10es ez túl nagy lenne.Biztosan tudna csinálni 7es menetet mivel létezik ilyen pl.a régi csepel bicikli pedál ékjének is 7es menete volt.Nekem még most is van ilyen.Először próbáld meg 6os menetfúrót rendesen belekapatni a régi menetbe és rendbeigazitani a régi menetet.
sorszám: 8677 (38933)
(előzmény: MZ/X_TS125, 2005-10-23 16:49:18)

 
 
rebel56
válasz erre | email2005-10-23 17:09:20
Egy oldalkocsis ETZ 251 látható itt.
sorszám: 8676 (38932)

 
 
MZ/X_TS125
válasz erre | email2005-10-23 16:49:18
Helló mindenkinek!
TS-embe elbaszódott a blokkba az a menet amelyikbe a hengerfejcsavart kell behajtani. Mit lehet vele tenni?
Én szerintem nagyobb menetet kell belefúrni, csak ez elég komlikált.
sorszám: 8675 (38931)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-10-23 07:47:55
lehet kapni egy-két dugattyús autószelephez való taposó pumpát . azt hiszem 500huf-ért vettem a tescoban . igen a benzin csapot elzárod és addig járatod amíg lefullad . elvileg nem lehet baja , de beszerelés elõtt nem árt tölteni egy keveset .
sorszám: 8674 (38922)
(előzmény: sztomi, 2005-10-21 09:36:41)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2005-10-22 20:50:42
Heló.Amiket irok nem biztos ám hogy jók mert nekem ts 125 ös van és ha lól emlékszek akkor ezen igy működött a dolog.Ez se biztos de leirom hátha igy sikerül megcsinálni:Leveszed a bal deknit és jól megtörlöd a tengelynek azt a részét ahol a fogasiv van.Remélem érted.Az lenne a lényeg hogy először is meggyőződj arról hogy a tengely és a fogasiv külön részből áll-e vagyis látsz e egy kör alakú vonalat hogy elválló e a két rész.Ha igen akkor a kuplung leszedésének mellőzése érdekében úgy kéne szerelni hogy a tengelyt kifele húzod a fogasivet pedig befele ütöd.A tengely bordázott vagy egymással szemben két bütyök van olyan szélességben mint a fogiv. igy át lehet majd átforditani a fogasivet.Szoval leütöd 1.5 centit kb és a tengelyt kézzel kihúzod.A fogasivet átforditod visszateszed a kb.i helyére és a tengely bedugod majd amikor kell csak a tengelyt simán befele kell csak ütni.a rugót el ne felejtsd.Ezt lehet ám hogy nem tudod megcsinálni ezek csak szerintem leirt dolgok.
sorszám: 8673 (38917)
(előzmény: norbiMZ, 2005-10-21 22:35:37)

 
 
bambi99
válasz erre | email2005-10-22 07:15:50
Eladó egy Etz 250 lejárt műszakival,minden működik rajta,gyári állapotú.Ár 69000ft
sorszám: 8672 (38903)

 
 
norbiMZ
válasz erre | email2005-10-21 22:35:37
Köszi szépen Péter,
már csak annyit kérdeznék hogy hogyan lehet kiszedni a tengelyt? Vagy a kuplung leszedése nélkül nem megoldhato a dolog? Bocsi hogy ilyeneket kérdezek de az első motorom amit komolyabban szervizelni kell...

kösz ekőre is. Norbi
sorszám: 8671 (38899)
(előzmény: Péter mz, 2005-10-21 20:36:38)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2005-10-21 20:36:38
Heló.Ha jól tudom akkor a fogasivet le lehet ütni a tengelyről és forditva visszaütni.máris jó lesz.
sorszám: 8670 (38894)
(előzmény: norbiMZ, 2005-10-21 17:23:23)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2005-10-21 19:28:33
Szevasztok!
ETZ 250-re rá lehet-e rakni babetta gyujtást nagyobb átalakítás nélkül?
Van-e aki már csinált ilyet?
Előre is köszi a válaszokat.
sorszám: 8669 (38892)

 
 
Miki63
válasz erre | email2005-10-21 17:53:46
Zsoltibácsi !!szomorú hirem van a 3-as sebbel kapcsolatban.Ez tipus hiba és ijenkor a kapcsolódó körmök kopása ezt eredményezi.Kidobja a sebességet és még a léptetővillát is tönkrevágja.Egyszoval jókis téli elfoglaltság márha nem kell hamarabb.Szoval a blokkot széthuzod 3as kerék (párban)csere, léptetővilla csere összerakás és ujra a régi a verda.Persze hamár szétszeded nézd meg alaposabban.nekeljen szétszedni a következő héten 1 másik alkatrész hibája miatt.Na csá jó munkát!!
sorszám: 8668 (38891)
(előzmény: Zsolti bácsi, 2005-10-20 15:43:33)

 
 
norbiMZ
válasz erre | email2005-10-21 17:23:23
Sziasztok!
Segitségeteket szeretném kérni!!!
Az lenne a kérdésem, hogy MZ ETZ 150-esnek a berugotengelyen levő fogasivét hogy lehet kicserélni?Két fog letörött már szóval nagyon sürgös!
Köszönöm előre a válaszokat!

Norbi
sorszám: 8667 (38890)

 
 
sztomi
válasz erre | email2005-10-21 09:36:41
Köszi! Annyi lenne a kérdésem, hogyha leengedem a kerekeket, mivel fogom felfúljni? Lehet olyan kézi pumpát kapni amin ilyen szelepes coccot is lehet fújni? A karburátort úgy kell szárazra járatni hogy elzárom a benzincsapot és addig járatom amotort amíg el nem fogy a nafta? Vagy valami egész mást jelent a szárazra járatás? Az akksinak akkor sem lesz baja ha nem rakom töltőrea télen, vagy érdemes mit tudom én 2-3 hetente rárakni egy-két órát a töltőre? Köszi
sorszám: 8666 (38876)
(előzmény: tomóka, 2005-10-20 21:13:18)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-10-20 21:13:18
én tuti , hogy nem teszek ilyent . nálam a téliesítés kimerûl a gumik leeresztésében , csurigtankolásban , a karburátor szárazara járatásában és az aksi melegre vitelében . ja a por miatt le szoktam takarni . a gép fedett helyen van .
tavasszal felpumpálom a kerekeket , beszerelem a töltött akumlátort . szivatóval rugok 3-at , gyújtást rá azután boldog mosollyal a pofámon belemotorozok a naplementébe .
sorszám: 8665 (38866)
(előzmény: Goldnadel, 2005-10-20 20:23:21)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2005-10-20 20:23:21
Érdemes befújni a WD-40 nevű

Elolvastuk,ezzel a WD40 nevű csodaszarral
senki ne merészelje lefújni a motorját,
ha jót akar.Még a legolcsóbb varrógépolaj
is nagyságrendekkel jobb ennél.
sorszám: 8664 (38865)
(előzmény: tomóka, 2005-10-20 19:41:46)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2005-10-20 20:17:01
Elektronikus gyújtás,bármihez ITT:www.gtelektronics.freeweb.hu/
sorszám: 8663 (38862)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-10-20 19:41:46
olvassátok el ezt :
http://www.origo.hu/motor/20051017amotorok.html
sorszám: 8662 (38857)
(előzmény: sztomi, 2005-10-20 19:23:47)

 
 
sztomi
válasz erre | email2005-10-20 19:23:47
Engem is érdekelne, hogy hogyan kell szakszerűen eltenni a szememfényét télire (mondjuk az enyém fűtött garázsban fog állni) !
sorszám: 8661 (38856)

 
 
pinyo13
válasz erre | email2005-10-20 19:04:40
Sziasztok!
Szeretnék tanácsot kérni hogyan téliesítsem az ETZ 150-es motorom. Védett helyen fog állni télen, de nem fagymentes a hely. Mit kell csinálni hogy ne károsodjon semmi? Kell-e valamit szétszedni?
sorszám: 8660 (38855)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-10-20 17:39:39
az ilyen csodalöttyökrõl csak annyit , hogy kétfélét is kipróbáltam és mindkét alkalommal behalt tõle a motorom . nem kell abba semmi jó minõségû olajon kívül .
sorszám: 8659 (38852)

 
 
Soma69
válasz erre | email2005-10-20 17:31:25
És hol lehet ilyen Spurit kapni???
sorszám: 8658 (38851)
(előzmény: Orgon, 2005-10-20 13:16:05)

 
 
Zsolti bácsi
válasz erre | email2005-10-20 15:43:33
Csá TS250/1-esem van és behalt a 3. sebesség és csak csörög benne. Mi lehet a baj?
sorszám: 8657 (38850)

 
 
Orgon
válasz erre | email2005-10-20 13:16:05
A Spuri amolyan magyar fejlesztésű csodalötty. Kellemes rózsaszín édeskés-alkohol illatú folyadék. Állítólag motortisztító-sebességnövelő-fogyasztáscsökkentő hatása van. Átlag 1600 ért mérnek belőle fél litert.
sorszám: 8656 (38843)
(előzmény: tomóka, 2005-10-20 10:27:36)

 
 
Orgon
válasz erre | email2005-10-20 13:13:12
Pandagyik!
Az a helyzet, hogy ami koksz benne van már fakéregszerű-vastagságú. Azt már az Ördög tüze sem égeti el, ebből tsere lesz méghozzá 2 héten belül.
(próbáltam rezóval is, de inkább nem kínoztam)
sorszám: 8655 (38842)
(elözmény: soldier84, 2005-10-19 18:09:48)

 
 
sztomi
válasz erre | email2005-10-20 12:47:30
A Futár Petinél!
sorszám: 8654 (38837)
(előzmény: Tomi1, 2005-10-20 11:18:59)

 
 
Tomi1
válasz erre | email2005-10-20 11:18:59
Hali!
Hol vetted ilyen olcsón?
sorszám: 8653 (38836)
(előzmény: sztomi, 2005-10-20 01:28:53)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-10-20 10:27:36
mi a búbánat az a SPURI ??
amugy égesd ki ha ez nem használ cseréld le .
sorszám: 8652 (38833)
(elözmény: soldier84, 2005-10-19 13:27:08)

 
 
pet 88
válasz erre | email2005-10-20 09:22:38
Sajnos nincs rá keret:((((
Meg most a kis testvére áll a garázsomban.
sorszám: 8651 (38831)
(elözmény: soldier84, 2005-10-19 18:07:22)

 
 
sztomi
válasz erre | email2005-10-20 01:28:53
Szia!

Cakli-pakli 10e Ft volt, ebben benne volt: hollander, könyök, dob (ami ugyanúgy néz ki mint a gyári, hosszú, végig króm), bilincs és a felfogó vas. A súlyt nem mértem meg, de biztos jó tele volt, mert ég és föld a különbség komolyan mondom:)) Köszi a tippeket!
Hali
sorszám: 8650 (38828)
(elözmény: soldier84, 2005-10-19 17:14:20)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu