hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 28. hétfö 
Valéria

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Zapkorte
válasz erre | email2005-10-27 20:19:27
aluminium hegesztés: NyDanTech Bt. XXII Nagytétényi út 48. 226-32-48 nyitvatartás 07:00-tól 15:00-ig
sorszám: 8715 (39136)
(előzmény: Kobra1, 2005-10-27 14:08:12)

 
 
marcee
válasz erre | email2005-10-27 20:06:21
Szerintem nem mutat jól. Ez csak az én véleményem. Ízlés kérdése.
sorszám: 8714 (39134)
(előzmény: ADDI, 2005-10-27 16:13:18)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2005-10-27 19:53:28
Elképzelhető, hogy falslevegő és magas benzinszint játszik össze.
Szerezz egy új szívótorkot, és állítsd be pontosan a benzinszintet.
Másik lehetőség, hogy folyamatosan működik a szívató.
sorszám: 8713 (39131)
(előzmény: Kobra1, 2005-10-27 14:08:12)

 
 
Orgon
válasz erre | email2005-10-27 17:01:10
Köszi Levendel!
1x kipróbálom, talán apu lomjai között akad 1 vashordó, mert fánk az van sz@rásig...
sorszám: 8712 (39127)
(előzmény: levendel, 2005-10-24 14:33:59)

 
 
ADDI
válasz erre | email2005-10-27 16:13:18
Marcee, miért baj az egyszínűség? Szerintem nagyon jól mutat.
sorszám: 8711 (39124)
(előzmény: marcee, 2005-10-26 20:30:20)

 
 
norbiMZ
válasz erre | email2005-10-27 15:53:30
Rebel56!
Nekem elöl hátul krómozott a sárvédőm és szerintem gyönyörű!Nem bántam meg a krómozást.

Norbi
sorszám: 8710 (39122)
(előzmény: rebel56, 2005-10-26 15:50:53)

 
 
norbiMZ
válasz erre | email2005-10-27 15:50:50
Rebel56!
Nekem elöl hátul krómozott a sárvédőm és szerintem gyönyörű!Nem bántam meg a krómozást.

Norbi
sorszám: 8709 (39121)
(előzmény: rebel56, 2005-10-26 15:50:53)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2005-10-27 14:08:12
Mirt van az hogy 3ezres az alapjáratom ,és kb 20másodperc járatás után megáll, mert beköpte a gyertyát! a karbit már 10 szer beállitottam .viszont a szivótorkom el van repedve a karbinál. idéglenesen gumiánpasztával van kikenve. okozhatja ez?vagy még mindig vmi a karbival van?
sorszám: 8708 (39113)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2005-10-27 14:06:23
Érdekelne ETZ 250re szivó torok! eredeti, jó állapotú!
Illetve kérdezném hogy a mz 250 es enyhén ferde szivó torka jo rá???
sorszám: 8707 (39112)

 
 
TéZés Gábor
válasz erre | email2005-10-27 09:02:55
Szerintem gyönyörü lakkozott gyöngyház fekete, de legyen ilyen a többi része is!
Üdv Mindenkinek! Gábor
sorszám: 8706 (39096)
(előzmény: rebel56, 2005-10-26 15:50:53)

 
 
marcee
válasz erre | email2005-10-26 20:30:20
Véleményem szerint gyári szürke vagy krómozott, de semmiesetresem a tankkal egyszínű. A fekete meg csak maradjon a hátsón. Szóval úgy ahogy a szalagról lejött. :)
sorszám: 8705 (39064)
(előzmény: rebel56, 2005-10-26 15:50:53)

 
 
Soma69
válasz erre | email2005-10-26 16:49:52
Ha ETZről van szó, sztem fekete vagy króm:) Vagy fekete króm?
sorszám: 8704 (39056)
(előzmény: rebel56, 2005-10-26 15:50:53)

 
 
rebel56
válasz erre | email2005-10-26 15:50:53
Nem hivatalos szavazás: véleményed szerint az első sárvédő legyen
- fekete (matt/selyem/fényes)
- krómozott
- a motor többi részéhez fényezve?

:)
sorszám: 8703 (39054)

 
 
Soma69
válasz erre | email2005-10-26 09:41:37
Sziasztok! Megválnék 1 db ETZ fordulatszámmérőtől, akit érdekel jelentkezzen. Árat megegyezés alapján.
Egyúttal ha vkinek akadna fordulatszámmérős műszerfalra való gujtáskapcsoló fedél, arra vevő lennék.
sorszám: 8702 (39032)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-10-25 23:29:40
Ez 4000 forint!!!
Nekem ilyenbol simsonhoz ETZ 250hez is van.Amit leirnak benne nem sokat ér de jokat lehet röhögni rajta igy 20-30-40 év után
sorszám: 8701 (39024)
(előzmény: motomen, 2005-10-25 22:17:33)

 
 
motomen
válasz erre | email2005-10-25 22:17:33
TS rajongók figyelmébe, ezt lehet beszerezni az antikváriumból: http://www.antikvarium.hu/ant/start.php?ko=r&ki=57167&f=k&konyvid=178000&ONA=b9718952f3892bc4edb99d621c3ecf71
javaslom akit érdekel csapjon le rá mert hamar elvihetik! Ha valaki megszerzi feldobhatná ide is a szakirodalomhoz.
sorszám: 8700 (39019)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-10-25 20:54:26
már miért ne lenne jó ? alsó holtpontig benyomod a dugattyút , és körberajzolod a szívónyílást . ezen a területen belûl kell maradni . membránválasztásnál arra kell figyelni h. a szívónyílás méreténél kisebb ne legyen a membrán ablakainak összfelülete . nálam ns125 membrán dolgozik az etz250-ben bõ négy éve .
sorszám: 8699 (39015)
(előzmény: Lali, 2005-10-25 18:50:38)

 
 
Lali
válasz erre | email2005-10-25 18:51:54
Köszönöm Tomóka.
sorszám: 8698 (39009)

 
 
Lali
válasz erre | email2005-10-25 18:50:38
Sziasztok!

Megcsinálnám a reed szelepet is, de nem tudom hogy Mz TS 150-esre is jó-e? Továbbá azt se tudom mekkora lyuk kell a dugattyúba,valamint melyik motor membránja lenne jó.
Segítsetek!
Köszi:
Lali
sorszám: 8697 (39008)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-10-25 18:48:37
van egy mindent átfogó cikk a "tunning fejlesztés" rovatban . egy másik a szakirodalomban "általános kétütemû tunning" címmel .
sorszám: 8696 (39007)
(előzmény: Lali, 2005-10-25 18:38:14)

 
 
Lali
válasz erre | email2005-10-25 18:38:14
Sziasztok!

Megcsinálnám a rezonátort a saját motoromra, egy MZ TS 150-esre, de nem tudom mik azok az értékek, amiket figyelembe kell venni. Ha tudtok segítsetek!
előre is köszi:
Lali
sorszám: 8695 (39006)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2005-10-25 18:26:17
Hali!

A fullszint olajakat elvileg lehet más arányban keverni, de persze ez is típusfüggő. Általába az olaj dodzán rajta van hogy mennyi a maximális keverési arány. Vannak olyan fullszint versenyolajok amikat 1:100 ba is lehet keverni, de ezeknek az ára is elég húzós. Sztem 1:60ba simán keverhetsz egy Castrol SuperTT minőségű olajat. De ez is csak vélemény, azok alapján amiket hallottam az évek során. Én spec. a SuperTT-t is 1:50be keverem.

Haller!
Ádi
sorszám: 8694 (39005)

 
 
soldier84
válasz erre | email2005-10-25 17:17:50
Olajokhoz annyira nem értek de szerintem nem érdemes illyennel kísérletezni. Ha nem is ragad meg sokkal gyorsabban elszállhat bellőle a kompresszió! Esetleg úgy próbáld meg hogy előtte felszerelsz valamilyen hőfokmérőt és figyeled hogy mennyivel lesz melegebb! Ha nem lesz akkor működik a dolog! De szerintem ezzel nem tudsz annyit sporolni mint amennyi kárt okozhatsz vele! Ez nem szakvélemény csak szerény eszmefuttatásom:-)!
üdv
sorszám: 8693 (38999)
(előzmény: sztomi, 2005-10-24 14:59:59)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2005-10-25 15:00:15
Hali!

Tettem fel új képeket a motoromról!
http://kep.tar.hu/steelheart6 oldalon az MZ TS 250/1 galériában az első három fekete-fehér kép az, ezek a legújabb képeim:)
Nézzétek meg!

Üdv!
Ádi
sorszám: 8692 (38996)

 
 
levendel
válasz erre | email2005-10-25 11:37:52
Ha van valakinek gyári lábvédő lemezekkel felszerelt 125-ös TS-e, lsz. küldjön néhány képet róla, különösen a lemezről és felfogatásáról!
Kialakításában ez különbözik a nagy TS-re szerelhetőtől valamiben?
sorszám: 8691 (38990)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-10-25 10:23:55
Az uj dob az magyar az meg szar az még 5 ezret se ér.A gyárit meg ha szép nem érdemes elcsúfitani ha már ugysincs rajta krom akkor meg mindegy.Ezt a tüzelős módszert én is alkalmaztam régebben de simsonnál.Hatékony:)
sorszám: 8690 (38987)
(előzmény: levendel, 2005-10-24 14:33:59)

 
 
sztomi
válasz erre | email2005-10-24 15:23:46
Sziasztok!
Nemrég elcseréltem az utassisakomat, de sajnos rosszul tippeltem meg a kedvesem fejméretét és kicsi lett neki, ezért szeretném vagy eladni vagy méginkább elcserélni egy nagyobbra (kb. 57-esre)a fentebb említett SHOEI C10 típusú sisakot, 55 cm-es, kiváló állapotban van, képet a totalbike-os mz fórumon láthattok róla! Ha valakit érdekel írjon!
sorszám: 8689 (38957)

 
 
sztomi
válasz erre | email2005-10-24 14:59:59
Köszi, de azért azt sejtettem, hogy ha pörgetem jobban akkor kevésbé kokszol:) Még azt akartam kérdezni, hogy érdemes-e próbálgatni, hogy mondjuk 55-ös vagy 60-as keverékkel megyek, mert a jó minőségű szintetikus olajok azért csak jobb kenési paraméterekkel rendelkeznek, mint a tizen évvel ezelőtti ásványi olajok és ha jól gondolom az mz-khez javasolt keverési arány azokhoz volt belőve? Vagy hülyeség mert félő, hogy megszorul a cucc?
sorszám: 8688 (38955)
(előzmény: soldier84, 2005-10-24 14:56:37)

 
 
soldier84
válasz erre | email2005-10-24 14:56:37
Helló!

Elméletileg nem is szabadna kokszosodnia! De ilyen tökélete 2ütemü motor nem léterik! Ha a karbi jól be van állítva+ gyújtás is precíz+ 50-es keverék+ minőségi olaj. És ez mind nem elég. Ezeken kívül legalább ilyen súllyal számít a vezetési stílusod! Szerintem az nem jó módszer ha álltalában csak tötyörögsz és néha kíhúzatod. Én kb 4000 fordulat környékén használom és a könyökben 1mm alatt van a koksz! De mondom ez nagyon relatív! Nekem ez bejött!
Üdv
sorszám: 8687 (38953)
(előzmény: sztomi, 2005-10-24 14:42:50)

 
 
sztomi
válasz erre | email2005-10-24 14:42:50
Sziasztok!
Szerintetek egy új kipuff dob meg könyök mennyi idő alatt kokszolódik el érezhetően, jha szinti olajat használok és rendszeresen megforgatom autópályán?
sorszám: 8686 (38952)

 
 
levendel
válasz erre | email2005-10-24 14:33:59
Hi Orgon!

Az ördög tüze pedig dehogynem éget ki bármit is a kipuffodból! Én az első kipufogóégetésnél még benzinbefecskendezős-kompresszoros módszerrel kísérleteztem, ami elég fárasztó és tök feleslegesen az.
Mostanában már csak rakok egy nagy tüzet egy hordóban, fölé függesztem a dobot, a végével a tűzfészek fölött olyan 30 centivel, oszt csak pakolom a fát:). Jó nagy tűzvihart kell előidézni, de
20-30 perc alatt majdnem tökre kiég belőle minden, (még a centi vastagságú fakéreg is) igaz a tágulóteret már kompresszorral kell kinyomatni.
Persze a krómozás ilyenkor ugrik, de hát még mindig jobb lemázolni feketére, mint öt kemény ezrest leperkálni egy új dobért! ;-)
sorszám: 8685 (38951)
(elözmény: tomóka, 2005-10-20 13:13:12)

 
 
Orgon
válasz erre | email2005-10-23 20:59:29
Bármelyik klasszikus autósboltban.
sorszám: 8684 (38943)
(elözmény: tomóka, 2005-10-20 17:31:25)

 
 
vkami
válasz erre | email2005-10-23 20:21:20
Látom nem csak mifelénk szoroznak 0,8-cal.
Nem akarok senkit és senkinek a módszereit sem minősíteni, de ha korrekt és nem sufnituning megoldást akarsz, akkor azt csinálod, amit én javasoltam. Persze a te dolgod.
sorszám: 8683 (38942)
(előzmény: tomóka, 2005-10-23 20:14:12)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-10-23 20:14:12
majdnem jó . 5,6mm .
sorszám: 8682 (38941)
(előzmény: Zapkorte, 2005-10-23 19:50:30)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-10-23 19:50:30
Én számtalanszor javítottam kiszakadt M6-ot M7-tel, sőt, a nagypolákom váltója egy M8-ról M9-re javított furatban egy M10-es finommenetről M9-re padon vágott menetű csavaron lóg egy éve, és köszöni, jól van. (Semmi röhögés, amikor az M9-et kifúrtam, még azt hittem, hogy a 2db M9-es metszőm közül legalább egyet megtalálok... de egyet sem talátam, úgyhogy muszáj voltam a padon menetelgetni.)
Egyébként ha jól emlékszem, M7-esnek 5,8mm-es furatot kéne előkészíteni, szerintem a 6mm-es még belefér. (Már csak azért is, mert az idejét sem tudom, mikor láttam utoljára 5,8mm-es fúrót.)
sorszám: 8681 (38940)
(előzmény: Matya, 2005-10-23 18:49:55)

 
 
Matya
válasz erre | email2005-10-23 18:49:55
Dehogynem lehet...:))))Illetve egy széria 6os furatba nem igazán passzol, de ha menet volt benne, akkor simán meg lehet csinálni.
sorszám: 8680 (38938)
(előzmény: vkami, 2005-10-23 18:04:49)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2005-10-23 18:05:11
Ha nem sikerül a rendbeigazitás.Akkor csináld meg igy ahogy leirtam.Még az előzőhöz:Megméred milyen mély furat van vagyis meddig lehet betekerni a tőcsavart a blokkba és annyi centi 7es menetet kéne vágatni az új tőcsavarra.Inkább 1-2 miliméterrel rövidebb 7es menetet kéne csináltatni nehogy a henger ne tudjon felülni a helyére ha egy kicsit kilóg a blokkból a 7esmenet és nem tudna belemenni a henger 6.5es furatába.Ha nem értesz valamit csak szólj és megpróbálom másképp leirni.
sorszám: 8679 (38936)
(előzmény: Péter mz, 2005-10-23 17:53:56)

 
 
vkami
válasz erre | email2005-10-23 18:04:49
6-os furatba nem tudsz hetes menetet fúrni.
Létezik olyan menetjavító, ami jobb, mint az eredetileg belefúrt menet, csak egy kicsit drága. Komolyabb műhelyekben 1000-2000 forintért kijavítják neked.
Ez olyan mint egy rúgó, javítómenetet vágnak az aluba és beletekerik ezt a "rugót". Állítólag, már az autógyártók is ezt használják, nem javításra, hanem eredetileg.
sorszám: 8678 (38935)
(előzmény: Péter mz, 2005-10-23 17:53:56)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2005-10-23 17:53:56
Heló.Szerintem esztergáltatni kéne bele egy olyan tőcsavart aminek egyik felén 6os menet van a hengerfejnél eredetileg is.Viszont alul amelyik fele a blokkba megy ha 6os volt oda az esztergályos tudna 7es menetet csinálni azért nem kéne 8as hogy hátha a motor élete során mégegyszer előfordul és akkor lehetne 8as és nem10es ez túl nagy lenne.Biztosan tudna csinálni 7es menetet mivel létezik ilyen pl.a régi csepel bicikli pedál ékjének is 7es menete volt.Nekem még most is van ilyen.Először próbáld meg 6os menetfúrót rendesen belekapatni a régi menetbe és rendbeigazitani a régi menetet.
sorszám: 8677 (38933)
(előzmény: MZ/X_TS125, 2005-10-23 16:49:18)

 
 
rebel56
válasz erre | email2005-10-23 17:09:20
Egy oldalkocsis ETZ 251 látható itt.
sorszám: 8676 (38932)

 
 
MZ/X_TS125
válasz erre | email2005-10-23 16:49:18
Helló mindenkinek!
TS-embe elbaszódott a blokkba az a menet amelyikbe a hengerfejcsavart kell behajtani. Mit lehet vele tenni?
Én szerintem nagyobb menetet kell belefúrni, csak ez elég komlikált.
sorszám: 8675 (38931)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-10-23 07:47:55
lehet kapni egy-két dugattyús autószelephez való taposó pumpát . azt hiszem 500huf-ért vettem a tescoban . igen a benzin csapot elzárod és addig járatod amíg lefullad . elvileg nem lehet baja , de beszerelés elõtt nem árt tölteni egy keveset .
sorszám: 8674 (38922)
(előzmény: sztomi, 2005-10-21 09:36:41)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2005-10-22 20:50:42
Heló.Amiket irok nem biztos ám hogy jók mert nekem ts 125 ös van és ha lól emlékszek akkor ezen igy működött a dolog.Ez se biztos de leirom hátha igy sikerül megcsinálni:Leveszed a bal deknit és jól megtörlöd a tengelynek azt a részét ahol a fogasiv van.Remélem érted.Az lenne a lényeg hogy először is meggyőződj arról hogy a tengely és a fogasiv külön részből áll-e vagyis látsz e egy kör alakú vonalat hogy elválló e a két rész.Ha igen akkor a kuplung leszedésének mellőzése érdekében úgy kéne szerelni hogy a tengelyt kifele húzod a fogasivet pedig befele ütöd.A tengely bordázott vagy egymással szemben két bütyök van olyan szélességben mint a fogiv. igy át lehet majd átforditani a fogasivet.Szoval leütöd 1.5 centit kb és a tengelyt kézzel kihúzod.A fogasivet átforditod visszateszed a kb.i helyére és a tengely bedugod majd amikor kell csak a tengelyt simán befele kell csak ütni.a rugót el ne felejtsd.Ezt lehet ám hogy nem tudod megcsinálni ezek csak szerintem leirt dolgok.
sorszám: 8673 (38917)
(előzmény: norbiMZ, 2005-10-21 22:35:37)

 
 
bambi99
válasz erre | email2005-10-22 07:15:50
Eladó egy Etz 250 lejárt műszakival,minden működik rajta,gyári állapotú.Ár 69000ft
sorszám: 8672 (38903)

 
 
norbiMZ
válasz erre | email2005-10-21 22:35:37
Köszi szépen Péter,
már csak annyit kérdeznék hogy hogyan lehet kiszedni a tengelyt? Vagy a kuplung leszedése nélkül nem megoldhato a dolog? Bocsi hogy ilyeneket kérdezek de az első motorom amit komolyabban szervizelni kell...

kösz ekőre is. Norbi
sorszám: 8671 (38899)
(előzmény: Péter mz, 2005-10-21 20:36:38)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2005-10-21 20:36:38
Heló.Ha jól tudom akkor a fogasivet le lehet ütni a tengelyről és forditva visszaütni.máris jó lesz.
sorszám: 8670 (38894)
(előzmény: norbiMZ, 2005-10-21 17:23:23)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2005-10-21 19:28:33
Szevasztok!
ETZ 250-re rá lehet-e rakni babetta gyujtást nagyobb átalakítás nélkül?
Van-e aki már csinált ilyet?
Előre is köszi a válaszokat.
sorszám: 8669 (38892)

 
 
Miki63
válasz erre | email2005-10-21 17:53:46
Zsoltibácsi !!szomorú hirem van a 3-as sebbel kapcsolatban.Ez tipus hiba és ijenkor a kapcsolódó körmök kopása ezt eredményezi.Kidobja a sebességet és még a léptetővillát is tönkrevágja.Egyszoval jókis téli elfoglaltság márha nem kell hamarabb.Szoval a blokkot széthuzod 3as kerék (párban)csere, léptetővilla csere összerakás és ujra a régi a verda.Persze hamár szétszeded nézd meg alaposabban.nekeljen szétszedni a következő héten 1 másik alkatrész hibája miatt.Na csá jó munkát!!
sorszám: 8668 (38891)
(elözmény: tomóka, 2005-10-20 15:43:33)

 
 
norbiMZ
válasz erre | email2005-10-21 17:23:23
Sziasztok!
Segitségeteket szeretném kérni!!!
Az lenne a kérdésem, hogy MZ ETZ 150-esnek a berugotengelyen levő fogasivét hogy lehet kicserélni?Két fog letörött már szóval nagyon sürgös!
Köszönöm előre a válaszokat!

Norbi
sorszám: 8667 (38890)

 
 
sztomi
válasz erre | email2005-10-21 09:36:41
Köszi! Annyi lenne a kérdésem, hogyha leengedem a kerekeket, mivel fogom felfúljni? Lehet olyan kézi pumpát kapni amin ilyen szelepes coccot is lehet fújni? A karburátort úgy kell szárazra járatni hogy elzárom a benzincsapot és addig járatom amotort amíg el nem fogy a nafta? Vagy valami egész mást jelent a szárazra járatás? Az akksinak akkor sem lesz baja ha nem rakom töltőrea télen, vagy érdemes mit tudom én 2-3 hetente rárakni egy-két órát a töltőre? Köszi
sorszám: 8666 (38876)
(elözmény: tomóka, 2005-10-20 21:13:18)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu