:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
ez erõteljes kompresszió vesztésre utal . (többek közt de ez a legvalószinûbb).
esetleg csúszó kuplung .
Alu felületet én egy sidol nevű anyaggal fényesítem. Nagyon jó mert olyan lessz a felület mintha políroztad volna.
Üdv mindenkinek! lenne 1 kérdésem.. tgnap mentem a motorommal(Etz 125) eleinte ugyan ugy ment mint ahogy szokott...de egyszer csak alig akart huzni melegen... 3ikba 7000res fordulaton alig akart menni 50 el.. máskor már 70-75 felé megy ..4iket alig birta el és az 5ikbe mér fel se lehetett tenni 4ik be is csak lassult...
salakon ahol 2ik ba simán elforog most 1 es be alig akart....
elerőtlenedett...
mitől lehet ez? kipuffon ugyanugy jön a füst. az sztem nincs eldugulva. alapjárata 2000ről 1500 1000re esett.Aki tud irjon v.mit! kösz!SEgiteségeteket ELöre is köszönöm
goss!
a sorrend belûlrõl-kifelé : fõtengelycsapágy-olajterelõlemez (ahogy leírtad)-biztosítógyûrû-szimering-biztosítógyûrû .
a kuplung alatti szimering rugója a kuplung felé áll . a generátor alatti rugója a forgattyúsház felé .
az elsõkerék síkbeli eltérése miatt nem fogják elvágni , mert elõbb nézik a kormánymûvet és azért elküldenek a sikosba .
Hali!
Teljes tisztításában vagyok a motornak így tél előtt. Van pár kérdésem. Mivel tisztítsam a fékbetétet és azt a felületet amihez hozzá nyomódik? Hallottam olyat, hogy a betéteket átlósan bevágják, hogy a keletkezett por könnyebben távozzon-ez hülyeség? Van e olyan anyag amivel az alu felületeket fényessé lehet varázsolni vagy mivel lehet ezt elérni?
Köszi
Keats!
Nézd meg a blokk összefogató csavaroknál is, hátha onnan jön az olaj!
Egyébként nem viccből irtam, hogy töröld meg jó tisztára a blokkot és porozd be! (Hintőporral vagy valami hasonlóval. A lényeg, hogy utána úgy is le tudod törölni.) Úgy hagyod egy pár órán/egy napon keresztül és rögtön kiderül, hogy honnan jön az olaj.
Egy hosszabb földes út után tiszta por lett a motor és így láttam meg, hogy pl. a karbi tömítése is enged.
goss
Sziasztok!
ETZ250-nél hogy kell a főtengelycsapágy olajterelő lemezét berakni?
A lemezen van egy pöcök, ami szerintem a zeger-gyűrű nyílásába való és így nem engedi azt elforogni. Már csak annyi a kérdés, hogy a gyűrű melyik oldalára kell ezt tenni...
A szimmeringek a kuplunk vagy a generátor felé állnak?
Köszi:
goss
Sziasztok!
ETZ 250 kormányművével kapcsolatban lenne egy kérdésem. Még pedig hogy van a két csapágy a nyakrészban, és ezek között van egy távtartó cső. Na már most ez annyi szétnyomja a két csapágyat hogy amikor a szorítóanyát (36-os)meghúzom, utánna az egész kormánymű kb 1cm fel-le tud mozdulni a csapágyakkal együtt. Na mosz azt nem tudom hogy ez így jól van-e (mert szerintem nem)???
A másik hogy valószínű az egyik teleszkók szár görbülése miatt, ha a kormányt egyenesen tartom a kerék kb 5-10 fokkal jobbra mutat. Ezért műszakivizsgán megbukik?
válaszokat előre is köszi:
Puhi
Nézd még meg ezeket: Dekli és berugótengely közti o-gyűrű, berugótengely és váltótengely közti o-gyűrű, blokk alatti 2 leeresztőcsavar + váltórögzítőcsavar, kuplungkinyomó pálcánál, űresjelzőnél...
Ha ezek se, akkor lehet, hogy valahol el van repedve az öntvény...
Segítsetek nekem légyszi!
Folyik az etz 125-ömből az olaj és nem tudom hogy honnan ! Levettem a bal(kuplung) deklit síkra csiszoltam klinkerit tömítést tettem alá! Az olajleeresztő csavart (a nagyobbikat )körbenyomtam f.b.s.-sel, kicseréltem a lánckerék szimeringet, ,klinkeritre cseréltem a lánckeréknél azt a papírtömítést , a lánckerék távtartója alá o-gyürüt tettem, és a forgórész alatti szimeringet megnéztem ott száraz minden! Segítsetek mert el vagyok keseredve hogy ennyi mindent megcsináltam rajta és még mindig folyik az olajam valahol! De nem találom hogy hol!!!!!!!!!
Keats
Hy Eikel!
Én is használok Hermosal-t és én papírtönítéssel használom !És nekem bevált! De nem olyan elavult dolog mivel én 3 éve vettem a bárdi kihelyezett boltjában 800 ft-ért annyit ami (18 éves vagyok)az unokáimnak is eléglesz!
Keats
u.i. :ha kérdésed van a Hermosal-lal kapcsolatban írd meg ide a fórumra!
Nekem is van, tök jó szaga van. :) Egyszer már majdnem beszáradt, de egy kis szintetikus higitóval sikerült megmenteni. Én is papírral együtt szoktam használni, már csak azért is, hogy ha netán porszemkerülne a két felület közé, az a papírba be tudjon nyomódni. Az egyetlenprobléma a dologgal az, hogy 24 óráig köt, addig nem lehet feltölteni. Neked viszont rossz hírem van: nem lesz tartós az eredmény, mert a hermosal nem benzinálló, csak olajálló. Van benzin- és hőálló paszta is, Loctite néven lehet különféle effélét kapni csapágyboltokban, autósboltokban.
Hali!
Van nekem otthon ez a HERMOSAL nevezetű anyag, ami még az előző rendszerből maradt rám.
Állítólag a blokkhoz ezt használták mindenhova tömítésként. Nem tudom pontosan, hogy papír tömítéssel eggyütt kell használni vagy csak simán.
Eddig nekem a hengerfejnél kifújt a gép állandóan, vágtam bele papírt ami csak rövid ideig bírta ezután simán megkentem ezzel az anyaggal vékonyan és most ki sem fúj.
Jó lenne ha tudnátok ez ügyben bővebb információt adni.
köszi
de alvileg a henger ugyan az
és akor annak is különböznie kéne nem csak furatban
Felkerült a szakirodalomba a Hogyan javíthatom a motorkerékpáromat könyv. Remélem hasznát veszitek. Jó olvasást!
Hy Dino!
Szerintem van mert más a 2 karburátor torokátmérője de a felfogatás szerintem azonos!
Keats
Az első sárvédő színére vonatkozó szavazás eredménye: a króm kapott 2.5 szavazatot, a fekete 2-t, a színes 1-et.
Nemsokára tervezek egy fényezést, és az utóbbi 2 választási lehetőség közt vívódok. :)
Polgártársak!
Magára ismer maguk között az a személy, aki csütörtökön világoskék TS 125-tel kelt át a Lánchídon, bal karjával hevesen üdvözölve egy hasonló gépen bambuló márkatársat?
ZoleeG!
125/150-es TS váz kéne? Mert az nekem van egy, gyári új, boltban vett, bolti papírral, és ha kell tudok hozzá adni egy használt de jó lengővillát is, meg még van egy rahedli TSMZ alkatrészem, de csak kis TS-hez. Ha érdekel írj vagy hívj!
70/3698050 steelheart6(kukac)freemail.hu
Üdv!
Ádi
A 125-ös és a 150-es ETZ szívótorok között van különbség?
Sziasztok. Keresek:
MZ TS vázat kerekek nélkül hátsólengőkarral,
ETZ elsö,felső fékmunkahengert olcsón, esetleg alkatrészcserébe.
E-mailre. Köszi.
Most jutott eszembe, egy hűtőjavító egyszer azt mondta, hogy az aluminiumot is lehet cinnel forrasztani, az a titka, hogy egy nagy cingombócot kell csinálni a páka hegye köré, a hegyet meg kiélezni, és azzal kapargatni az alut, és akkor a cingombóc alatt nem tud oxidálni, és hozzáköt. Én ugyan nem próbáltam, de lehet, hogy van ilyen, és végülis tömítés céljából akár jó is lehet...
Loctite Black-et szoktam használni, és teljesen hibátlanul végzi a dolgát.
Ugyanakkor: Ezeknek a tömítéseknek pont az a lényege, hogy mindkét blokkfélre zsírtalanítás után vékonyan, egyenletesen felkenjük, és úgy húzzuk össze.Akkor jó a paszta mennyisége, ha egy nagyon picit végig kitüremkedik a két karterfél közül.Ezt a kitüremkedést nem szedjük le, nem töröljük le, főleg nem azután, hogy megszáradt.Mivel ezek az anyagok olyanok, hogy a molekulái egymáshoz jobban tapadnak, mint a fémhez, értelemszerűen, ha meghúzod, jöhet vele több is mint szeretnéd.Viszont akkor már szart sem ér a tömítésed.
Mellesleg nem tudom, van-e olyan ragasztóanyag, ami a fémhez jobban tapad, mint önmagához.......Nem sok esélyt adok neki.
Kapni meg csapágyboltban is lehet általában...
Biztos van arrafele is ilyesmi, kérdezősködj az autószerelőknél, vagy a máv járműjavítóban.
Köszi a tippeket. Ma vettem a Futár Petinél valami spec blokktömítő cuccot. Fekete tubusban van és az van rajt nagy betűkkel, hogy BLACK :)
Nekem az üresjelző alatti csavarnál szivárgott az olaj. Eltelt egy kis időbe amíg felfedeztem...
Egyébként jól bevált taktika, hogy szárazra törlöd a blokkot és nézed, hogy honnan jön. Esetleg be is porozhatod egy kicsi, úgy még az olaj nyoma is meglátszik.
goss
Ha jól emlékszem, más a hossza és a kialakítása. Nagyobb benne a hajlás.
Azt kérdem hogy etz250 re jo a mz250 szivótorok??? ugyanugy fog müködni?
Hy Goss!
Én pl Linkeritet tettem a bal deklim alá és tömít mint állat! De hengertalphoz még nem csináltam! Egyébként Meg Lehet ilyen Lutyfuszokat kapni nem mindegyik jó !Én a jó öreg F.B.S.-re esküszöm mert azzal nyomttam körbe az olajleeresztő csavart és száraz!( legalábbis ott nem folyik az olaj) de valahol igen de nem tudok rájönnin hogy hol!
Keats!
ne húzd , vágd !
fsb , ha sok pénzed van akkor loctite papír tömítés helyettesítõ kenõcs . tomi1 vett valami fekete izét azzal tömítettük a hengertalpat . azóta is hibátlan .
Bármelyik autósboltban kapsz ilyet.
Sziasztok!
Tudnátok nekem segíteni? Olyan tömítőanyagot keresek, amivel össze tudom rakni a blokkot, de mégsem olyan, mint a sziloplaszt. Szóval pl. ha kilóg egy kis darab az anyagból és azt meghúzom, akkor ne jöjjön ki az egész tömítés :-)
Ezenkívül nem árt, ha bírja a hőt is meg az olajat. Elvégre a blokkhoz kell.
Hol lehet ilyet kapni?
Üdv,
goss
Köszi de dunakeszitől olyan mesze van mint az állat.
Igazad lehet! mert a multkor baszakodtam a szivatóval ,és azóta csak félig lehet huzni a szivatókart.Csodálkoztam is.Lehet hogy ez az.De a fars is közbe játszik, de sztem amitt nem állhat le.attól csak felpörög a motor.
aluminium hegesztés: NyDanTech Bt. XXII Nagytétényi út 48. 226-32-48 nyitvatartás 07:00-tól 15:00-ig
Szerintem nem mutat jól. Ez csak az én véleményem. Ízlés kérdése.
Elképzelhető, hogy falslevegő és magas benzinszint játszik össze.
Szerezz egy új szívótorkot, és állítsd be pontosan a benzinszintet.
Másik lehetőség, hogy folyamatosan működik a szívató.
Köszi Levendel!
1x kipróbálom, talán apu lomjai között akad 1 vashordó, mert fánk az van sz@rásig...
Marcee, miért baj az egyszínűség? Szerintem nagyon jól mutat.
Rebel56!
Nekem elöl hátul krómozott a sárvédőm és szerintem gyönyörű!Nem bántam meg a krómozást.
Norbi
Rebel56!
Nekem elöl hátul krómozott a sárvédőm és szerintem gyönyörű!Nem bántam meg a krómozást.
Norbi
Mirt van az hogy 3ezres az alapjáratom ,és kb 20másodperc járatás után megáll, mert beköpte a gyertyát! a karbit már 10 szer beállitottam .viszont a szivótorkom el van repedve a karbinál. idéglenesen gumiánpasztával van kikenve. okozhatja ez?vagy még mindig vmi a karbival van?
Érdekelne ETZ 250re szivó torok! eredeti, jó állapotú!
Illetve kérdezném hogy a mz 250 es enyhén ferde szivó torka jo rá???
Szerintem gyönyörü lakkozott gyöngyház fekete, de legyen ilyen a többi része is!
Üdv Mindenkinek! Gábor
Véleményem szerint gyári szürke vagy krómozott, de semmiesetresem a tankkal egyszínű. A fekete meg csak maradjon a hátsón. Szóval úgy ahogy a szalagról lejött. :)
Ha ETZről van szó, sztem fekete vagy króm:) Vagy fekete króm?
Nem hivatalos szavazás: véleményed szerint az első sárvédő legyen
- fekete (matt/selyem/fényes)
- krómozott
- a motor többi részéhez fényezve?
:)
Sziasztok! Megválnék 1 db ETZ fordulatszámmérőtől, akit érdekel jelentkezzen. Árat megegyezés alapján.
Egyúttal ha vkinek akadna fordulatszámmérős műszerfalra való gujtáskapcsoló fedél, arra vevő lennék.
Ez 4000 forint!!!
Nekem ilyenbol simsonhoz ETZ 250hez is van.Amit leirnak benne nem sokat ér de jokat lehet röhögni rajta igy 20-30-40 év után
TS rajongók figyelmébe, ezt lehet beszerezni az antikváriumból: http://www.antikvarium.hu/ant/start.php?ko=r&ki=57167&f=k&konyvid=178000&ONA=b9718952f3892bc4edb99d621c3ecf71
javaslom akit érdekel csapjon le rá mert hamar elvihetik! Ha valaki megszerzi feldobhatná ide is a szakirodalomhoz.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|