hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 25. hétfö 
Katalin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

Csehcsoda
válasz erre | email2005-11-13 17:08:36
Helló!
Ha 125-ös Mz-t alakítottál úgy 150-es géppé, hogy csak hengert és karbit tettél 150-est, majd távtartó tömítés nélkül rányomtad a 125-ös hengerfejét, az nem biztos, hogy hosszú életű lesz. 12:1 kompressziót eredményez ez a manőver. ( A gyári 10,5:1 )
Nagyon durván megy, pörög, de hamarabb tönkre fogja verni a csapágyakat.
sorszám: 8849 (40009)
(előzmény: Somebody, 2005-11-13 14:50:01)

 
 
Árix
válasz erre | email2005-11-13 16:00:29
Itt siófokon még ilyenért nem szoltak...akkor szolnak ha nincs buko valamelyikötökön, de amugy le sem int a rendőr.ha meg leint akkor forgalmit nézi meg h érvényes e a jogositványod. ilyenekkel nem is foglalkoznak. én 2000kmert mentem jogsi nélkül az Etz-mmel és személyt is szállitottam..városba meg össze vissza és még itt vok igazoltatás nélkül.na üdv
sorszám: 8848 (40001)
(előzmény: Somebody, 2005-11-13 15:02:36)

 
 
shamen
válasz erre | email2005-11-13 15:24:01
Ha szerencséd van kapsz egy csekket. Fellélegzel és befizeted. Ennek ugyanis nincs további következménye.
Ha viszont feljelent, akkor szabs. eljárás, esetleges eltiltás és újra ketyeg a két év kezdő jogsi.
sorszám: 8847 (39996)
(előzmény: Somebody, 2005-11-13 15:02:36)

 
 
Somebody
válasz erre | email2005-11-13 15:02:36
Ki tudja,mit kapok a rendőrtől,
ha megfog Mz-vel 2 személlyel,
úgy hogy friss jogsim van 125-re,
nem telet el a két év,mit csinálhat
ilyenkor?
sorszám: 8846 (39994)

 
 
Somebody
válasz erre | email2005-11-13 14:50:01
150 es henger,15-ös első fogaskerék,65kg vok,alattam 1. 35kmh,2.60kmh,3.90kmh 4.még nem húztam ki. de így megy ez jó?ez a vége a sebességeknek.
sorszám: 8845 (39992)

 
 
Somebody
válasz erre | email2005-11-13 14:47:34
Sziasztok!
Ki tudja mekkora 125-es Mz ts-re a legnagyobb kapható első fogaskerék?
15-ös van rajta,faterom 100kg alatta 110-et megy 15össel,az jó szerintetek?
Viszont úgy húz mint egy vadállat,150-es hengerrel!:)
sorszám: 8844 (39991)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-11-13 09:55:30
Szerintem meg az agglomerációban semmi gyönyörködni való nincs (jéé lakópark, nahát, kamiondepó, azta, kocakólagyár, odass, használtautónepperde stb), a legjobb, amit az ember tehet, hogy 120++ tempóval minél gyorsabban maga mögött hagyja, és közben nem a külvilágra, hanem a saját motorozására figyel, harcol a szerkezettel és az elemekkel - aztán ha már elért valahova, lehet pihizni, nézelődni.
sorszám: 8843 (39975)
(előzmény: Matya, 2005-11-13 01:59:05)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-11-13 09:29:24
Az én MZm fénysebességgel közlekedik
milyen tájrol beszéltek? :))
sorszám: 8842 (39973)
(előzmény: z25z, 2005-11-13 01:29:27)

 
 
Matya
válasz erre | email2005-11-13 01:59:05
Így van!!Már 120nál is csak az utat figyeled....Abban meg mi a pláne??
Hatúrázni akarok, akkor 80-90.....de csak mert alatta sokat eszik a motor 4esben....
Egyébként én Danuviával is nagyon élveztem a tekergést.50-el.....Sokmindent nem veszel észre, ha csak elrohansz mellette....És vesztesz is....
sorszám: 8841 (39971)
(előzmény: z25z, 2005-11-13 01:29:27)

 
 
z25z
válasz erre | email2005-11-13 01:29:27
Nem biztos, hogy unalmas, tobb ideje van gyonyorkodni a tajban, ahol elmegy :-) es tud nezelodni, 140-nel en is inkabb az utat es a forgalmat nezem :-))
sorszám: 8840 (39969)
(előzmény: Zapkorte, 2005-11-12 19:30:14)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-11-12 19:30:14
türelmes faszi lehetsz, országúton 60-al... még 90-nél is unalmas.
sorszám: 8839 (39946)
(előzmény: levendel, 2005-11-12 19:21:30)

 
 
levendel
válasz erre | email2005-11-12 19:21:30
Az én TS 150-em fogyasztása: forszírozott városi üzemben télen 5,3-5,67 liter, ráérősen 4,5- 5l; nyáron valamivel kevesebb. Országúton 60-70-es utazó mellett akár 3-3,5-re is lemehet. Mindez kissé már kopott hengerrel, 6V mexakítós gyújtással, 3mm-re állított előgyújtás, 85-ös főfúvókával szerelt ETZ 150 porlasztó mellett. A saját porlasztójával se fogyaszt kevesebbet, és még alapjáratot se tudsz normálisan beállítani rajta.
sorszám: 8838 (39945)
(előzmény: makómiki, 2005-11-12 07:39:19)

 
 
huntertom
válasz erre | email2005-11-12 19:14:31
azt szeretném megkérdezni hogy mennyit megy a mz etz 125 ös általában végsebességre beketomi@freemail.hu
sorszám: 8837 (39944)

 
 
Árix
válasz erre | email2005-11-12 13:04:09
kupufogo volt eldugulva....
sorszám: 8836 (39914)

 
 
Árix
válasz erre | email2005-11-12 13:03:06
Üdv mindenkinek! lenne 1 kérdésem.. tgnap mentem a motorommal(Etz 125) eleinte ugyan ugy ment mint ahogy szokott...de egyszer csak alig akart huzni melegen... 3ikba 7000res fordulaton alig akart menni 50 el.. máskor már 70-75 felé megy ..4iket alig birta el és az 5ikbe mér fel se lehetett tenni 4ik be is csak lassult...
salakon ahol 2ik ba simán elforog most 1 es be alig akart....
elerőtlenedett...
mitől lehet ez? kipuffon ugyanugy jön a füst. az sztem nincs eldugulva. alapjárata 2000ről 1500 1000re esett.Aki tud irjon v.mit! kösz!<<<<< egyből 100ig kimennt 4ikbe.
sorszám: 8835 (39912)

 
 
makómiki
válasz erre | email2005-11-12 07:39:19
A 150-es ts ha meghajtom csörög, de lehűlés után símán megy van vkinek tippje? A másik: a búrám eléggé bevakult, hol újítanak fel ilyesmit és létezik.e 6v halogén izzó? Hosszútávon hasonló gép mennyit eszik? Bocs hogy a hirdetésemet nem jó helyre írtam , meg ha volt a fórumon már erről szó, akkorírjátok meg az oldalt 159-nél kifolyt már a szemem:) Ha vki segít előre is köszi!
sorszám: 8834 (39906)

 
 
ZoleeG
válasz erre | email2005-11-11 11:00:04
Csao!
ETZ250-es vázat keresek lengővillával, fékpedállal, ill. felső fékmunkahengert tartállyal olcsón, BP-en. (árat irjatok.)
Előre is köszi.
Én.
sorszám: 8833 (39873)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-11-10 21:50:05
ez bizony a kísérletezõs buzerálás esete . cserélgetheted a fúvókákat ,állítgathatod a benzinszintet , a részterheléstût amíg jó nem lessz .
sorszám: 8832 (39859)
(előzmény: pet 88, 2005-11-10 21:44:09)

 
 
pet 88
válasz erre | email2005-11-10 21:44:09
Csak mert nem úgy megy a gép ahogy kellene és szerintem túl sok kaját kap de nem tom hogy lenne jó beállítani:((
sorszám: 8831 (39858)
(előzmény: tomóka, 2005-11-10 21:36:58)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-11-10 21:36:58
sehogyse . ez egy elméleti adat . egyáltalán mi a búbánatnak kell ez neked ?
sorszám: 8830 (39856)
(előzmény: pet 88, 2005-11-10 18:48:36)

 
 
Semi
válasz erre | email2005-11-10 19:34:22
pet88
A litert kancsóval, a kg-ot mérleggel! ;-)
sorszám: 8829 (39847)
(előzmény: pet 88, 2005-11-10 18:48:36)

 
 
pet 88
válasz erre | email2005-11-10 18:48:36
Jó és az mikor van??
Hogy tom lemérni??
sorszám: 8828 (39842)
(előzmény: tomóka, 2005-11-10 08:19:08)

 
 
makómiki
válasz erre | email2005-11-10 08:39:36
Üdv!
Kopasz vagyok még itt:)Két dolog lenne, az egyik, hogy bontásra volna egy 125ös ts-em alktrésznek vettem, csak nem tudtam hogy az én 82-es évj. más a bele az meg 70-es évek beli. A másikat idejegyzem örök tanúságul: A ts melegen csak betolásra indult, cseréltem pipát kábelt stb és a hiba rossz hőértékű gyertya.:( Ittaz olajról is volt szó sztem ha vki igényeskedni akar stil vagy husqarna olajjal kell itatni, mert az ehhez a benzinhez vannak kitalálva bejáratáshoz és ülepített fáradtolajat használtam 1:20ba abenne lévő korom ken a lebegő anyag meg spécin becsiszolJa egyébként barbár is vagyok:)
sorszám: 8827 (39813)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-11-10 08:19:08
amikor 1l üzemanyag elégetéséhez 16kg levegõt használ el .
sorszám: 8826 (39811)
(előzmény: pet 88, 2005-11-09 19:19:48)

 
 
shamen
válasz erre | email2005-11-10 07:49:34
Bocs, hogy belekotyogok. Nem tudom, hogy a LED-nek mennyi a villogási fekvenciája? Az irányjelzőnél meghatározott a percenkénti felvillanások száma. Ez 90±30, vagyis 60 és 120 között lehet. Nem tudom a villogó LED tudja-e ezt produkálni? Javaslom először kössél rá tápot és számolt meg.
Bár szerintem az ilyen vezérlés túl egyszerű. Régebben láttam egy hobby elektronikában 555-ös vezérlésű irányjelző ütemadót.
Üdv!
sorszám: 8825 (39810)
(előzmény: Péter mz, 2005-11-09 19:06:03)

 
 
TéZés Gábor
válasz erre | email2005-11-10 00:09:31
Sziasztok!
Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy amiről írtatok elektronikus előgyújtás szabályozot, lehet-e kapni már mennyiért, és hogy hol? Bár sajna nincs most pénzem, de ezt hiányoltam a cikkből, és érdekelne.
Gábor
sorszám: 8824 (39798)

 
 
pet 88
válasz erre | email2005-11-09 19:19:48
Hali
Etz-125 üzemanyag és levegő adagolás beállításai mikor a legideálisabb??
sorszám: 8823 (39780)

 
 
The Doctor
válasz erre | email2005-11-09 19:08:24
Hello mindenkinek! Új vagyok most írok először a forumba, hálisten egyenlőre még nincs olyan problémám amiben a segítségeteket szeretném kérni, de előbb utobb tuti lesz :S
Egy ETZ 250esem van, ami épp egy radikális átszabás alatt áll, már elhoztam a cuccokat a fényezőtöl. Ha lehetőség van rá, fel szeretném rakni a képeket az oldalra, hátha másnak is meghozom a kedvét. Ha érdekel szivesen mesélek pár dolgot, hogy mit hogyan szabtam át. Most épp az összerakásnál a vezetékelésnél tartok.
Udv mindenkinek, legyetek jok!
sorszám: 8822 (39779)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2005-11-09 19:06:03
Helo.Szerintem aki kinlódik az indexével annak legjobb megoldás lenne a villógó leddel való index bekötés.Vagyis a villógó led lenne az automata helyett és visszajelzőnek is jó lenne.Még nem csináltam meg de pont arrol tanultam elektro.orán és aztmondta a tanár hogy szerinte jó lehet.A ledet a fő indexkábelba beépiteni vagyis mindjárt egy visszajelző tovább a kábel a kapcsolóig.A 21w os égők maradhatnának.Azért jó mert a lednek nem igen számit az 1volt ingadozás.Vagyis alapjáraton és fordulaton is jo lenne az index.
sorszám: 8821 (39778)

 
 
csabee
válasz erre | email2005-11-09 10:40:34
Sziasztok!

A gyár szerint 1:50-es keveréket kell tankolni(mármint az enyémbe ('89es), a régebbieket nem tudom), én maradtam annál. Repsol2T motorolajjal keverem a benzint. Nagyon jól bevált. Kicsit drága, de kedvezménnyel veszem:)

üdv
csabee
sorszám: 8820 (39752)

 
 
Árix
válasz erre | email2005-11-08 21:45:53
üdv!105-110 között volt eddig a maximum amit ment....de most halálán van:D sajnos még mindig nem sikerült megcsinálni....
most kb 3ik nyakgázon 7000-7500 as fordulatszámon megy 3ikba 50 et a 4-5ik fokozatot el sem birja.
sorszám: 8819 (39722)
(előzmény: _Robex_, 2005-11-08 18:13:00)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2005-11-08 20:27:57
Amúgy Jet kutakon lehet még keveréket tankolni, de van keverék még néhány MOL kúton is, és vannak az ilyen kisebb benzinkutak, ahol helyben bekeverik neked. Igaz, utobbi nem túl pontos.
sorszám: 8818 (39719)
(előzmény: kzdeb, 2005-11-08 07:38:05)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2005-11-08 20:23:53
kzdeb!
Steelheart6 írása alapján (8789. sorszám) a '76 elötti MZ-kbe a keverési arány 1:33 a hajtókar bronzperselye miatt, az ez utáni évjáratoknál már tűgörgős, aminek elég az 1:50-es keverési arány. Szerintem MZ-kbe az Arol 2T olaj bőven jó, de ha lejjebb olvasol, akkor megtalálod a bejegyzéseket, hogy ki mit ajánl!
sorszám: 8817 (39718)
(előzmény: kzdeb, 2005-11-08 07:38:05)

 
 
Maugli
válasz erre | email2005-11-08 19:29:25
Sziasztok!

Eladó egy MZ ETZ 251 – es típusú, metálszürke színű motorkerékpár Szegeden. 1989-es évjárat, kb. 30.000 km-t futott, papírok rendben, műszaki 2006.05.15-ig. Kellemes esztétikai (apró hibákkal) és kitünő motorikus állapotban van, extrákkal: vagány tükrok, puha markolat, crauser + zárható túradoboz, eszkábált villatáska. Ami új rajta: első és hátsó gumi, teljes láncszett, csapszeg, gyűrűk, fékkarok, fékpofák, kuplung- és km-óra bovden, láncvédő, indexek... Irányár: 140.000 HUF. Érdeklődni: 06/70-26-98-499 vagy mzetz251@freemail.hu
Kérésre tudok képet küldeni.
sorszám: 8816 (39705)

 
 
_Robex_
válasz erre | email2005-11-08 18:13:00
nektek menyivel megy az etz 125 osotok?
sorszám: 8815 (39700)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2005-11-08 10:58:57
Hali!

Van valakinek egy fölösleges féktárcsája MZ-hez? Jó kéne, mert az enyém egy kicsit hajlott. Ja, ha lehet ne csillagászati áron. Kössz!

steelheart6(kukac)freemail.hu
70/3698050

Üdv!
Ádi
sorszám: 8814 (39677)

 
 
Soma69
válasz erre | email2005-11-08 08:59:37
Akkor követeljük vissza a 76-os ill a 86-os benzint:D
sorszám: 8813 (39672)
(előzmény: levendel, 2005-11-07 20:54:20)

 
 
kzdeb
válasz erre | email2005-11-08 07:38:05
sziasztok!

sajna már nem tudok keveréket tankolni. Ugye 1:40-es keverék kell az MZ-be? milyen olajat ajánlotok a benyába? köszi a választ
sorszám: 8812 (39668)

 
 
Potyka
válasz erre | email2005-11-07 23:58:02
Szasztok! Ha van valakinek elado tankja ETS 250-hez irjon az es2502@freemail.hu cimre. Összetörtem a pupost! :( Elöre is köszönöm!
sorszám: 8811 (39655)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-11-07 22:33:29
Én úgy tudom, hogy az volt a szerepe, hogy csapadékformában lerakódott a szelepüledékeken egyfajta puha bevonatot képezve, és emiatt nem verték be az acél szelepek az öntöttvas hengerfejet. Már amíg még volt ilyesmi, mert ugye a hatvanas évektől kezdve egyre inkább divatba jött az alu hengerfej keményfém üledékekkel.
sorszám: 8810 (39653)
(előzmény: levendel, 2005-11-07 20:54:20)

 
 
levendel
válasz erre | email2005-11-07 20:54:20
Most akkor hogy van ez? Az ólom-tetraetil, vagy mifene, amit régebben leginkább azért raktak a benzinbe, hogy növelhessék a kompressziót, egyben kente a szelepszárakat is (már ahol kellett). Ma viszont már elvileg nincs szükség a kenőhatásra, csak a benya kompressziótűrő képességét kell valamilyen vegyület hozzáadásával biztosítani.
De aszerint, amit Bambi ír, akkor az ólom nélkül ezt mégsem sikerült megfelelően biztosítani, mert megjelenik a kopogásos égés az ólmozatlan benzinekkel ott, ahol az ólmozottal nem?
És az ólompótló adalék növeli a kompressziótűrést, vagy nem?
Egyébként nem tudom ti hogy vagytok tapasztaljátok, de ezek a mai benzinek sokkal agresszívebbnek tűnnek a fémekkel szemben, mint mondjuk az akár csak tíz évvel ezelőttiek.
Pl. a tankjaim egymás után rozsdálnak össze, pedig van olyan 70 éves darab is közöttük (ez nem MZ) ami tíz éve még rozsdamentes volt mindenhol, ma meg foszlik belülről. Hiába, a jó kis kénköves ukránorosz „M”ol alapanyag megteszi ami tőle telik.
sorszám: 8809 (39648)
(előzmény: bambi99, 2005-11-07 12:34:28)

 
 
Zénó
válasz erre | email2005-11-07 20:30:06
Sziasztok!
Meg kell válnom szeretett motorkámtól ami egy MZ ETZ 150 es 1987- es évjáratú megkímélt állapotú motor. Motorja erős és összesen 29000km van benne ! ÜZEMBIZTOS és fogyasztása is alacsony 3,5l. Valamint 2007 ig Műszaki vizsgás végseb 115- 120km Új fékbetétek elöl- hátul új kuplungbetétek valamint hátúl újszerü gumiabroncs. Megtekinthető Bpen a 22. ker Camponánál egyeztetés után. Telefon: 06306531947 kizárólag hétköznap 8- 16hközött! ! ! Hibái: láncvédő müanyag hátul elrepedve és mint minden etznek kicsit laza primerlánc Képeket kérésre küldök
Ja és az irányára 75000 Huf
Köszönettel Zénó
sorszám: 8808 (39646)

 
 
MZ/X_TS125
válasz erre | email2005-11-07 19:21:35
ja, napraforgóolaj
sorszám: 8807 (39639)
(előzmény: pandagyik, 2005-11-07 18:18:10)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-11-07 18:18:10
tapasztalat? :)))
sorszám: 8806 (39628)
(előzmény: MZ/X_TS125, 2005-11-07 18:07:00)

 
 
MZ/X_TS125
válasz erre | email2005-11-07 18:07:00
Helló Soma69!

Repceolajjal ne szórakozzál, mert az kinyírja a tűgörgőt!
sorszám: 8805 (39627)
(elözmény: tomóka, 2005-11-07 12:11:05)

 
 
csiki
válasz erre | email2005-11-07 15:53:30
Sziasztok!
Nem tudom hogy vagytok vele, de ha nektek tetszik az arol 2t, stb..
akkor maradjatok ezeknél de én továbbra is a benzinhez igol sts vagy repsol olajat keverek mert ez jött be legjobban, szerintem ezekkel tartósabb lesz a motor élettartama. Én magas fordulaton használom a gépet (6000-7000) és szerintem azokkal a szar olajokkal 1-2 év után ilyen körülmények melett egy felújítás is befigyelhet.
sorszám: 8804 (39605)

 
 
Soma69
válasz erre | email2005-11-07 12:35:33
Boldogult ifjúkoromban egyes elvetemült barátaim benzin és gázolaj elegyével képesek voltak a simsont hajtani, ment de veszettül füstölt. Az már más kérdés, hogy tolerálta mindezt a motor odabenn....:))Ja és van egy meggyónandó bűnöm szoktam Fimolt is hasznáni olykor-olykor....Vessteek a vadállatok elé:))))
sorszám: 8803 (39599)
(elözmény: tomóka, 2005-11-07 10:19:31)

 
 
bambi99
válasz erre | email2005-11-07 12:34:28
A modernebb 2T motoroknak ami már ólom mentes üzemanyagokat használnak,más a hengerfej robbanótér kiképzése.Ráadásul a magasabb kompresszióra állított tipusoknák,réz ,vagy porcelán betétett használnak a hengerfejben, az ólommentes benzin okozta káros detonáció miatt
sorszám: 8802 (39598)
(elözmény: tomóka, 2005-11-07 09:20:38)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-11-07 12:23:59
nem vagyok idegeskedõs típus :-)) . 10l üzemanyag nekem 5l-nek megfelelõ összegbe kerül . tehát vehetek bele drágább olajat és még akkor is jól járok . ELF félszintetikust használok 2000huf/l .
sorszám: 8801 (39596)
(előzmény: Matya, 2005-11-07 12:14:51)

 
 
Matya
válasz erre | email2005-11-07 12:14:51
Nem akarlak idegesíteni, nem tudom mennyiért veszed a félszintet, de az Agip kúton kapható 2T olaj is félszint...És litere 800pénz ha jól tévedek...
sorszám: 8800 (39595)
(elözmény: tomóka, 2005-11-07 10:16:15)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu