hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 28. hétfö 
Valéria

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Péter mz
válasz erre | email2005-12-02 19:36:36
Heló.Ahogy leirtad szerintem azért nem éreznél mágneses hatást az állórészben mert a szénkeféket hova kötnéd?azegyik azt tudom hogy testre megy.Ha gondolod lehuzatnád a forgórészt beletennéd nagyjábol középre az állórészbe ahol a főtengelyre felmegy ott testhez érintenéd és szerintem ha valamelyik irányba megmozditanád akkor odavonzaná a forgórészt abba az irányba.Szerintem csak igy tudnád jobban leellenőrizni.
sorszám: 9015 (41181)
(előzmény: Somebody, 2005-12-02 16:50:41)

 
 
anybody
válasz erre | email2005-12-02 18:33:11
HI!
Ha tudtok, akkor légyszi irjatok Szegeden vagy környékén főtengely felújítót!
(Ha ugyanitt lenne valakinek jó állapotú etz 125 főtengelye, lehet, hogy érdekelne!)
sorszám: 9014 (41179)

 
 
Somebody
válasz erre | email2005-12-02 16:50:41
Helló!Tehát,az Mz Ts 125 gyujtása olyan hogy az állórésznek,a belső mágneseknek áram szükséges,hogy mágneses legyen,igaz?mert abekötésem tuti jó!önmagában nem mágneses,akkor úgy tom ellenőrinzni,hogy kap e áramot,hogy leszerelem, rányomom a kábeleket,és ráadom a gyujtást,és ha mágneses akkor jó,ha nem akkor ott a baj a Ts-emmel!Szerintetek így meg tom állapítani,hogy mágnesesség válik,e?mert lehet hogy nem,és ezért nem termel áramot,csak forog,de nem lesz mágneses a körülöte levő mágnes!Valaki segítsen,Simsoné bezzeg olyan egyszerű!
sorszám: 9013 (41174)

 
 
levendel
válasz erre | email2005-12-02 16:35:39
Ez a módszer működik, lehet, hogy nekem is sikerül :))
Szóval: nem tud valaki véletlenül 150-es ETZ-re Bing porlasztót?
Akármilyen rossz állapotú is lehet (koszos, sokat futott, rosszul beállított stb.)
Árban én is olyan 8-9000-re gondolnék. :DDD
sorszám: 9012 (41172)
(előzmény: peti74, 2005-12-02 10:38:06)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-12-02 10:38:06
Szia !

Nekem van egy jó állapotú 250-es főtengelyem, és asszem egy olyan is ami felújításhoz felhasználható. Írtam neked mail-ben telefonszámot. Hívj fel.

Üdv,
Peti74
sorszám: 9011 (41159)
(előzmény: sub-ee, 2005-12-02 09:58:09)

 
 
sub-ee
válasz erre | email2005-12-02 09:58:09
Szisztok nem tud valaki egy felújításra szoruló, vagy akár jó állapotú ETZ 250-es főtengelyt? Olyan 8-9000Ft- körül megvgenném, ha felújításra szorul!
Előre is köszi annak aki tud ezügyben segíteni!
sorszám: 9010 (41156)

 
 
Papo
válasz erre | email2005-12-02 09:33:31
Jó napot mindenkinek!!!!!!!!!!!!!
Nem tud valaki MZ hez reson csövet keríteni?????????
Simsonhoz van, de Mz hez nem találok!!!!!!!!
Havalaki tudna akkor legyen szíves írjon a jaws@freemail.hu -ra,hogy hol találok!!!!!!!!!!!
sorszám: 9009 (41155)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2005-12-01 23:55:43
Van itt egy nagy tévedés:

Azt hiszem a gerjesztő tekercset az előzőekben szólók a töltőtekercsre értik (nem az állórészt nevezik annak) ami az alaplap melletti részen van, és kiáll az állórészből. Ezt egyszerűen ki lehet mérni, ki kell szerelni, és egy ellenállásmérővel megmérni nem szakadt-e. Amúgy az MZ dinamók tényleg külső gerjesztésűek, tehát szükséges hozzá az akksi vagy a magas fordulatszám, hogy áramot termeljen. Amúgy a legegyszerűbb, ha a szakirodalom rovatból letölthető kapcsolási rajz alapján ellenőrzöd, hogy minden vezeték jó helyen van-e.

Sok szerencsét!
Ádi
sorszám: 9008 (41142)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2005-12-01 21:37:44
Hello!
keresek etz 250 hez szivótorkot!!!
vagy pest vagy kecskemét közelében!
köszi
sorszám: 9007 (41131)

 
 
levendel
válasz erre | email2005-12-01 20:43:18
Úgy látom eddig még nem kellett akkuhalál miatt betolnod az emzédet. Mázlista. :)
Ugyanis épp az a jó a dinamóban, hogy ezt meg lehet vele csinálni. Akksi nélkül berúgni ugyanazért nem tudod, amiért alapjáraton nincs töltés.
Ahhoz, hogy a dinamó töltsön, viszonylag magasabb fordulatszám kell, amit rugdosással nemigen tudsz biztosítani, de betolással már igen. És ez bőven fedezi a gyújtáshoz energiaigényét.

Az állórész lágyvas magja pedig igenis mágnesezett (ún. remanens mágnesesség). Persze nem hangszórómágnesre kell gondolni, azért annyira nem durva.
Ajánlom a dinamó polarizálását (D+, DF rövidzár), akkor ez kialakul.

A gerjesztőtekercset hívják más néven állórésznek, hiszen a rajta átvezetett áram hatására indukálódik fesz. a forgórészben.
sorszám: 9006 (41118)
(előzmény: makómiki, 2005-12-01 19:51:39)

 
 
makómiki
válasz erre | email2005-12-01 19:51:39
Igaz, mert akkor akku nélkül is rugásra indulna de a hibádhoz ennek sztem nincs köze, ha szétszedéskor jó volt akkor az összerakásnál szúrtál el vmit.Vezetéket jó helyre dugdostad vissza?
sorszám: 9005 (41107)
(előzmény: Somebody, 2005-12-01 15:55:17)

 
 
Somebody
válasz erre | email2005-12-01 15:55:17
Helló!Valahol olvastam,hogy olyan az Mz-k dinamója,hogy az állórész,alapból nem mágnes,hanem áramot kell kapnia az akuról,vagy valahonnan,hogy mágnes legyen,igaz ez?
Mert ha igen,akkor lehet hogy ez a bajom,és ezért nem termel áramot,mert ha leszedem,és hozzáérintek valami fémet az állórész belső mágneseihez,nem vonza egyáltalán!mellesleg,a gerjesztőtekercs micélt szolgál??????
sorszám: 9004 (41092)

 
 
Somebody
válasz erre | email2005-12-01 15:27:17
De hogyan tudom kimérni a gerjesztőtekercset?
sorszám: 9003 (41088)
(előzmény: gabi80, 2005-12-01 06:22:31)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2005-12-01 11:37:18
Bocs, bár szerintem Bambit a névazonosság ENNYIRE nem fogja meghatni. :]
sorszám: 9002 (41076)
(előzmény: levendel, 2005-11-30 13:49:46)

 
 
gabi80
válasz erre | email2005-12-01 06:26:26
Az álló és forgórész hibáján kívül hasonló hibát produkál a gyújtótrafó hiba is. Ezt általában úgy tudod megnézni, hogyha beindul és mész vele egy kicsit akkor erősen melegszik
sorszám: 9001 (41068)
(előzmény: M.Imre, 2005-11-30 08:53:23)

 
 
gabi80
válasz erre | email2005-12-01 06:22:31
6 voltos MZ-ken gyakori hiba még a gerjesztőtekercs szakadása, ezt nem ártana kimérned. Ez az a valami, amit te "tekercsszerű valaminek" írtál.
sorszám: 9000 (41067)
(előzmény: Somebody, 2005-11-30 16:48:16)

 
 
gabi80
válasz erre | email2005-12-01 06:19:40
Az én 250-es TS-em kibírt három rövidebb megállással 1200 km-t. A motor bírta volna csak a seggem nem.:) Azért mielőtt elindulsz, egy tüzetesebb átnézés nem árt.
sorszám: 8999 (41066)
(előzmény: Orgon, 2005-11-30 14:21:27)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2005-12-01 00:56:15
Somebody!

Milyen elektromágnesre gondolsz? Az MZben ha nincs töltésed, és 6V-os MZ-d van az esetek nagy százalékában a mechanikus fesszabályzó a hibás. Meg lehet próbálni, megtisztítani a fesszab kalapácsait, illetve, ezután célszerű beállítani a fesszabályzót. Ehhez szükséged van egy feszültségmérőre meg egy kicsi fogóra. A töltőfeszültségnek 7,2 V-nak kell lennie nagyobb fordulaton (középgázon). Van egy módszer a dinamó ellenőrzésére, össze kell kötni egy vezetékkel ha jól emlékszem a DF-et és a D+-t, és aztán rá kell mérni. Kb 30V-körüli értéket kell mutatnia. Akkor ezzel ki van szűrve a dinamó.
hú, így elsőre ilyen későn ennyi jutott eszembe. Majd még gondolkozok. Ja, a DF D+ összekötésben nem vok biztos, érdemes lenne valami régebbi mágustól megkérdezni...nem biztos h azt a kettőt kell...

na üdv!
Ádi
sorszám: 8998 (41065)

 
 
Somebody
válasz erre | email2005-11-30 17:59:45
Nekem Ts -em van,csak a távolságit mutattja,és a töltés visszajelzőt!
sorszám: 8997 (41034)
(előzmény: Péter mz, 2005-11-30 17:56:27)

 
 
Somebody
válasz erre | email2005-11-30 17:57:57
Egyetlen biztosíték van,amit ha kiszedek,nem tom ráadni a gyujtást,de arra gondoltam,mivel ezelőtt jó volt max egy hónapja minden,lehet ,hogy ügye az Mz-ben,ilyen elektromágnes van,nem?Ha nem kap áramot a mágnes,nem lessz áramtermelés,igaz?
sorszám: 8996 (41033)
(előzmény: Péter mz, 2005-11-30 17:45:35)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2005-11-30 17:56:27
Heló.Melyik felén világit az órában a bal vagy a jobb mert nem mindegy.Mert lehet hogy megfakult a visszajelződ zöld vagy piros volt.Nekem is a zöld nagyon világos szint adott de én alkoholos filccel befilceztem meg a pirosat pirosra.Ha egybe teszed akkor sem alszik ki? mert ha igen akkor az a jelző a sebváltóé.
sorszám: 8995 (41032)
(előzmény: Somebody, 2005-11-29 15:49:42)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2005-11-30 17:45:35
Az az üresjelző amiről irtál.amúgy a biztositékok jók?
sorszám: 8994 (41031)
(előzmény: Péter mz, 2005-11-30 17:43:52)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2005-11-30 17:43:52
Heló.Szerintem csiszold meg a szénkefék végeit ahol a kollektorokon fut és a rézt is a forgórészen.A kollektorok közt ha van szikéd vagy valami éles szerszám pl fürészlap húzd ki közülük a berakódott koszt (szenet).Esetleg nézd meg hogy nincs e kiszakadva a réz a keféből és hogy a kis csavarjai nem lazák e. Először ezek előtt megpróbálhatnád betolni utolsó állásban (a kulcsot)jobbra ha elindul szerintem a termelése jó akkor lehet hogy a fesszabod nem húz be.Amúgy ahogy montad hogy kábelt odaérinted inkább egy égővel vagy egy ilyen 6-12-24 voltos fázisceruzával nézegesd nehogy leégess valamit még ha csak egy pillanat is az egész.
sorszám: 8993 (41030)
(előzmény: Somebody, 2005-11-30 16:48:16)

 
 
Somebody
válasz erre | email2005-11-30 16:48:16
Helló!Szar az Mz-m akkutöltése,a hiba valahol ott,van,a dinamónál,azt csináltam,kisérletnek,hogy fogtam egy kábelt,az egyik végét, fémhez szorítottam,a másikat,pedig érintgettem a töltéshez,oda tudjátok a szénkefe kimenő részéhez,oda ahol van a csatlakozó,ahol kiáll az alaplapból egy ilyen kis tekercsszerű valami,az különben mit szolgál,ja és nem szikrázott,tehát nincs áram,mit nézzek meg??egyszerűen nem tölt!ja és mi a az első lánckeréknél az a kis érzékelő,ami a váltóba megy be,üresjelző?
sorszám: 8992 (41026)

 
 
ironpig
válasz erre | email2005-11-30 14:55:54
Hello!
A hibát keresd az elektromos alaplapod környékén,szerintem az halt le.Nekem hasonló esetben volt részem,igaz a Simsonommal.
Ugyanígy lepusztult alattam a semmi közepén,kihűlés után elindult,aztán egy pár km.megtétele után újrakezdte.
Próbálj "eredeti"alaplapot beszerezni-ha ez a baja-mert a gagyi,utángyártott,kisipari termékek kb.2 évig bírják intenzív használat mellett.
sorszám: 8991 (41021)
(előzmény: M.Imre, 2005-11-30 08:53:23)

 
 
Orgon
válasz erre | email2005-11-30 14:21:27
Sziasztok! Szerintetek egy ETZ 2 szenéllyel+csomag kibír 1500 km-t egyhuzamban (na jó, max. 2-ben)? Szerintetek mi ilyenkor az ajánlott tempó?
sorszám: 8990 (41020)

 
 
levendel
válasz erre | email2005-11-30 13:49:46
Héé! Rontod itt a bizniszemet, már majdnem rávettem bambit, hogy adja nekem azt a romot egy csatos bambiért :))
sorszám: 8989 (41017)
(előzmény: Csehcsoda, 2005-11-30 09:56:29)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2005-11-30 09:56:29
Akkor gratulálok hozzá, gyakorlatilag egy ipartörténeti ritkaság gazdája lettél.
sorszám: 8988 (41000)
(előzmény: bambi99, 2005-11-29 20:45:22)

 
 
M.Imre
válasz erre | email2005-11-30 08:53:23
Sziasztok!
Etz 125e (1990) furcsa modon leallt menet kozben. Masfel eve (3000km) sosem tortent meg ilyen.
A motor 1 honapig nem volt beinditva, a hetvegen meg gyonyoru ido leven elindultam meg egy utolso korre az idenre. Megtettem vagy 10km-t minden gond nelkul, aztan egyszer csak elkezdett kohogni es leallt.
Sok sok ujrainditasi kiserlet utan, felporgott meg egyszer-ketszer de csak nehany masodpercre es azt is ugy, hogy 5-6000 fordulatnal, ahogy ez ala esett a fordulatszam leallt.
Szetszedtem a karburatort az ut szelen, marmint leszereltem a poharat es ami fuvokat ott bent talaltam kifujtam. Idokozben kihult a motor ... es sikerult beinditani, de ugyanugy, csak 5-6000nel volt hajlando mukodni; az elso lampaig ertem el vele ahol leallt ujbol.
- gyertya NGK, kb 1000km-t tett meg, szep ozbarna volt az ujrainditasok elott. Szikra van, de szemre en nem tudom megallapitani, hogy eleg nagy-e vagy sem.
- az ujrainditasok kozben neha lott a kipuffogo ...
Mi lehet a baja, hol keressem meg a bibit - sajnos kornyekemen nincs hozzaerto, becsuletes szerelo.
Elore is koszonet.
Imre
sorszám: 8987 (40998)

 
 
Gábor199
válasz erre | email2005-11-29 21:28:36
és 10 eltűnt, mert 30 1973-as maradt állítólag NDK-ban, 20 jött állítólag 1975-ben MO-ra, és 10 ?????
sorszám: 8986 (40966)
(előzmény: bambi99, 2005-11-29 20:45:22)

 
 
bambi99
válasz erre | email2005-11-29 20:45:22
igy van
sorszám: 8985 (40957)
(előzmény: Csehcsoda, 2005-11-29 19:23:05)

 
 
bambi99
válasz erre | email2005-11-29 20:44:28
Pl 5 sebességes:-)
sorszám: 8984 (40956)
(előzmény: kilozulu, 2005-11-28 21:51:55)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2005-11-29 19:23:05
Biztosan Eskort ? Már csak azért kérdem, mert ismereteim szerint nagyjából 65 db készült.
sorszám: 8983 (40955)
(elözmény: Gábor199, 2005-11-28 12:21:53)

 
 
k-rudi
válasz erre | email2005-11-29 18:29:33
Nincs töltésed. De van egy 100%-os, és roppant egyszerű módja a töltés ellenőrzésének: indítsd be a motort, pörgesd fel 3-4000 környékére, majd qyorsan fordítsd át a gyújtáskapcsolót az akksi nélküli állásba (tudod, teljesen kitekered jobbra), ilyenkor a gyújtás csak dinamóról megy, az akksit kizárja a körből. Ha leáll a motor, nincs töltésed. Fontos a magasabb fordulat, mert 2000 alatt már a jó dinamó sem tölt.
sorszám: 8982 (40953)
(előzmény: Somebody, 2005-11-29 15:49:42)

 
 
vkami
válasz erre | email2005-11-29 18:28:00
Kidobom ezt a billenzyűzetet.

Helyesen: Az Escort az a rendőrségi kísérőmotor, ami a delegációkat kísérte. Hol van? Vagy csak képen láttad?
sorszám: 8981 (40952)
(előzmény: vkami, 2005-11-29 18:24:43)

 
 
vkami
válasz erre | email2005-11-29 18:24:43
Az Escort azndőrségi kisérőmotor, ami a delegációkat kísérte.
Hol van?
sorszám: 8980 (40951)
(előzmény: kilozulu, 2005-11-28 21:51:55)

 
 
Somebody
válasz erre | email2005-11-29 17:35:22
Bár a gyujtásnál,járó motorral,lehúztam a töltőkábelt,és utánna elkezdtem hozzáérintgeni a csatlakózójához,ahonnan megy a töltés a vezetéken keresztül az aku felé,és nem szikrázik,szerintem nem termel áramot!
sorszám: 8979 (40948)

 
 
Somebody
válasz erre | email2005-11-29 17:31:30
Esetleg nem lehetelen,hogy valami módon az aku a szar,és nem veszi a töltést,van olyan,hogy minden fasza,csak az aku nem veszi a töltést,és azért világít?Csak mert ezeket megnéztem multkor,és renben vannak szerintem.
sorszám: 8978 (40947)

 
 
makómiki
válasz erre | email2005-11-29 17:24:58
nem a szófosás ért el csak most ültem egy 2005ös 125yamahaybr-en. határozottan foglalkoztatott a hűtlenség gondolata, 150 ts-ről átüljek.hát a fék ....pfuj, majdnem fejreálltam, meg semmi rezonancia csörgés:), de! szerintem a ts legyorsulná és szerintem a vége is több a 30 éves konstrukciónak igaz több benyából tudja ezt. De csak azért mert megnéznek ezzel az ócskavassal nem ér 450 rugóval többet ja és a feeling,amiről még nem is beszéltem:) JÓ GÉPEK AZ MZ-k! Hány km azts szervízintervalluma? mert ennek 6000
sorszám: 8977 (40946)

 
 
makómiki
válasz erre | email2005-11-29 17:11:57
Bizony nincs töltés és a merülő akku miatt gyengélkednek a fények. Nézd meg a szénkeféket, be vannak-e kötve és a komutátorszeletekhez odaszorítja e a rugó azotán a vezetékek következnek. Ne menj vele sehova mert út közben fog meghalni, mihelyst lemerül az akkud. Normál esetben a sárga fény beröffenéskor kialszik
sorszám: 8976 (40945)
(előzmény: Somebody, 2005-11-29 15:49:42)

 
 
Maugli
válasz erre | email2005-11-29 16:17:59
Hali Somebody!

ETZ-n igy van, a TS-hez nem ertek:
- piros feny=akku toltes
- sarga feny=uresben van (1. es 2. sebesseg kozott!)
- kek feny=hosszu feny
- zold feny/nemfeny=index :-)
+ halvany sarga feny korbe=km-ora megvilagitas ejjel

De mielott elkezdened buheralni, szerintem egy olyan ember velemenyet kerd ki, aki otthon van az elektronikaban! Valszeg nincs komoly gondod, csak valami drotokat at kell kotozgetni :-)
sorszám: 8975 (40944)
(előzmény: Somebody, 2005-11-29 15:49:42)

 
 
Somebody
válasz erre | email2005-11-29 15:49:42
Helló!Szükségem lenne kis segítségre!
VAn egy Mz Ts-125-ösöm most lett felújítva,főtengely,minden,de egy gondom van!
Amikor ráadom a gyujtást,világít az a kis sárga jelző,hogy rajta van a gyújtás,és mikor elindul,a motor,az a szar akkor is világít,és ez előőt ha jól emlékszem,nem világított,nektek világít?Szerintem azt jezi az hogy nincs töltése az akunak?!
Lehet ez,mert mikor ráadom a világítást,csak lassan kapcsol fel,és nem túl erős!Szal mit jelent az a sárga jelző a km/h -ban??????????
sorszám: 8974 (40941)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2005-11-29 15:28:54
igen! én is most csináltam nyáron a korlátlant, két éves a'-el, csak rutin meg forgalom kell hozzá :D

Üdv!
Ádi
sorszám: 8973 (40939)

 
 
rebel56
válasz erre | email2005-11-29 15:25:32
Igen!
sorszám: 8972 (40938)
(előzmény: Somebody, 2005-11-29 15:17:44)

 
 
Somebody
válasz erre | email2005-11-29 15:17:44
Helló!
Ha meg van 125ccm-re a jogsim,akkor két évre rá korlátlanra tehetem le igaz?
sorszám: 8971 (40936)

 
 
válasz erre | email2005-11-29 10:58:46
Adminisztrátor által törölve.
sorszám: 8970 (40933)

 
 
válasz erre | email2005-11-29 10:47:53
Adminisztrátor által törölve.
sorszám: 8969 (40928)

 
 
Matya
válasz erre | email2005-11-28 22:13:33
Hogy miért nem csodálkozom ezen??!!!!:))))
sorszám: 8968 (40909)
(előzmény: bambi99, 2005-11-28 21:47:50)

 
 
kilozulu
válasz erre | email2005-11-28 21:51:55
halika
mitöl escort egy ETS ?

csőváz
kilozulu
sorszám: 8967 (40908)
(előzmény: bambi99, 2005-11-28 21:47:50)

 
 
bambi99
válasz erre | email2005-11-28 21:47:50
Hozzám
sorszám: 8966 (40906)
(elözmény: Gábor199, 2005-11-28 12:21:53)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu