hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 28. hétfö 
Valéria

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Péter mz
válasz erre | email2005-12-10 19:49:27
Heló.Összeraktam a blokkot beraktam a vázba igen jól megy.Csak ha állok sebességbe és be van huzva a kuplung akkor vinni akarja magát.Állitottam már 4-5-ször de még igy sem jó egészen.Hol célszerübb elöször beállitani a blokknál vagy a bovdennél?16os lánckerék volt rajta eddig a másik blokkról áttettem a 15öst erre hogy kipróbáljam a különbséget.Hát sokkal jobban gyorsul de a végkm/h kevesebb lenne igy visszarakom majd.Amit leengedtem olajat az ugy fojt teljesen mint a viz.Lehet hogy régebben ezért csúszott jobban a kuplungom,mert amit most tettem bele az rendes új olaj és ugye az sürü .Melegen lehet hogy jó lenne.
sorszám: 9065 (41517)
(előzmény: steelheart6, 2005-12-10 10:36:49)

 
 
asztalos
válasz erre | email2005-12-10 17:59:13
Nekem sincs hőszigetelő rucim, csak bőrkabátom ami már 3. generációs. Én muszájból megyek. Dolizni járok, s nincs más közlekedési eszköz. Mondjuk a munkahelyen van szállásom így a heti 70-100 km kibirom. Én nem bírnám ki hogy legalább hetente ne menjek vele. Volt tavaly egy rometem avval még a nagyon hidegben is elindultam csak úgy.
Más: kellene nekem egy ts125 blokk akár működéskételen is! HELP!
SZEBB NAPOKAT!
sorszám: 9064 (41514)
(előzmény: ironpig, 2005-12-10 17:42:37)

 
 
ironpig
válasz erre | email2005-12-10 17:42:37
Szia Asztalos!
Nagyon írígylem a bátorságodat,én leraktam a gépet,valamelyik topictársunk írta,hogyan kell konzerválni,na,én mindezeket a procedúrákat végrehajtva szépen "pizsamát osztottam a tz-nek,és csicsiskáltatom"!
Nagyon jó volna vele gurulni,de ehhez szerintem már túl hideg van,és én nem vagyok már fiatal,no meg megfelelő hőszigetelős,kevláros ruhám "se nem nincsen"énnékem.
Minden esetre száraz,napsütéses telet,tiszta útat kívánok!Ja,és vigyázz magadra!
sorszám: 9063 (41513)
(előzmény: asztalos, 2005-12-10 06:02:01)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2005-12-10 10:36:49
Nemtom mennyi lenne a kosár, megnézem milyen állapotú, aztán majd írok. De lehet h csak Trophy kosaram van (szimplex láncos), de majd mgnézem még a hétvégén.
Na, üdv!
Ádi
sorszám: 9062 (41507)
(előzmény: Péter mz, 2005-12-09 23:58:53)

 
 
asztalos
válasz erre | email2005-12-10 06:02:01
Hali!
Tegnap megvolt az első esésem a ts-el! A kanyar le volt fagyva én meg kb 40-el belementem és el is dobott a gép. a motor csúszott előttem az oldalán én meg utána. Szerencsére nem nem semmi bajom, meg nem jött szembe senki. VIGGYÁZATOK! JÓ UTAT MINDENKINEK!
sorszám: 9061 (41504)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2005-12-09 23:58:53
Heló.Hol laksz?Acéllamellához hasonló és megegyező méretben csináltam én egy 3mm vastag anyagból ilyen kuplunglefogót.Ugyanolyanra sikerült mint a gyári acéllamella(méreteiben.)Én hegesztettem rá két 15cm es kart.Mit kinlódtunk mire meglazult a kosár anyája.mikor lejött a kosár akkor láttam hogy a kosár risznijei nincsenek meg belül hanem a tengelyen levők közt voltak letörve.Rájöttem ezért volt annyira meghuzodva ez az anya mert valamikor megcsuszott és csak húzta magát egyre jobban.Alattam nem csúszott az biztos.Gyorsan tudtam menni vele hamar gyorsult szóval nem csúszott mostanába.Nekem van egy komplett blokkom de abban a főt.nek vége de amugy minden jó.Abból feltettem a kosarat az én blokkomra de mikor meghuztam az anyát állandóan teljesen megszorult.Tettem alá hézagolásokat hogy kijjebb emelkedjen mert a kosárból kiálló szegecsek elütött vége szorult hozzá a kuplunghoz igy nem lett volna csúszás.Végül igen picit köszörültem le a szegecsekböl és tettem a kosár alá hézagolást és jó lett.(Talán)Még kell egy rövidebb kuplung kinyomó gömbvasat csinálnom mert megváltozott a méret és ha felteszem a jobb deknit kinyomja a kuplungot.Mennyiért adnád a kosarat?(mz ts 125)-Hez?Amugy akkor a régi kosárat már ugyse tudom használni ezért nem gnd ha elgörbülve maradtak a szegecsei.
sorszám: 9060 (41501)
(előzmény: steelheart6, 2005-12-08 23:45:17)

 
 
bambi99
válasz erre | email2005-12-09 14:33:30
Csak akkor megy el a centír,ha kitámasztod a dugót,és úgy használod a légkulcsot.
sorszám: 9059 (41495)
(előzmény: peti74, 2005-12-09 00:30:00)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-12-09 00:30:00
Uraim.
Vakgyertyáról még senki nem hallott ?
Veszel egy felesleged gyújtógyertát, a a fém felső behajtoagtott peremét lereszeled, ezután már könnyen ki lehet ütni belőle a kerámiát. A keletkezett lyukas gyertyafémbe beledugsz egy kb 5-7 cm hosszú rúdanyagot (pl egy m10-es csavar is megteszi) rögzíted (pl. hegesztéssel) és már kész is a gyertyamenetbe betekerhető, dugattyúkitámasztó célszerszám. A legjobb a rúd hosszát úgy válaszani, hogy a dugót kb. félúton támassza ki.
Ezután a kuplungot tartó anyát (ami mellesleg sima jobbmenetes !!) egy csillagkulccsal (nem villással) és a rárakott megfelelő erőkarral (pl. 80 cm-es colos vascső) egyenletes nyomással (ütni nem szabad) könnyedémmeg lehet lazítani. A célszerszám mindenképpen javasolt majd az anya meghúzásához is. kistézénél kíméli a kuplungot, és a primer lánc rugalmassága sem zavar be.

A légkulcsot meg felejtsétek el, simán el lehet vele baszni a főtengely centírozását. Egyszerűen eltekeri a főtengely sonkáit egymáshoz képest.

Peti74
sorszám: 9058 (41485)
(előzmény: steelheart6, 2005-12-08 23:45:17)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2005-12-08 23:45:17
Péter!

Ha egy kicsit vannak azok a csapok meggörbülve, amik kijönnek a kuplungkosárból, már nagy baj lehet, mert nem fogod tudni rátenni a rugókat mert nem fognak elférni a furatban, hiszen így sem mindegy hogy hogyan van rátéva, a jelölésnek is egyezni kell, különben nem mennek rá a rugók. Legjobb ha ebböl inkább teszel rá egy másiket, meg a barmolást elkerülendő, csinálsz egy normális célszerszámot egy acéllamellából. Nekem is van ilyenem, simán lehet vele szerelni. Ha kell küldök postán borítékba acéllamellát, van itthon. De ha kell van kuplungkosaram is.

Na, sok szerencsét a további szereléshez!
Üdv!
Ádi
sorszám: 9057 (41484)
(előzmény: Péter mz, 2005-12-08 22:06:33)

 
 
anybody
válasz erre | email2005-12-08 22:51:16
Egy nagyon-nagyon komoly alkatrészre lenne szükségem etz 125-höz! A henger ahogy hozzá van rögzítve a vázhoz, van az a gumi, ami csillapítja a rezgést!
Van előtte egy lemez,amelyik megakadályozza, hogyha véletlen a gumi szétmegy a henger mégse essen le!
Na szóva nekem kellene egy ilyen!
DE MOST KOMOLYAN!
sorszám: 9056 (41483)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2005-12-08 22:06:33
Heló.Ma az iskolában az órák alatt kigondoltam és én is ilyen célszerszámot gyártottam a délután során.3mm vastag anyagból kivágtan egy négyzet alakot.Megmértem hogy a lamellák között levő lemeznek mekkora legnagyobba átmérője a hat füllel.Kivágtam ezt a nagyságu lemezt majd ahol a hat fül van ott mindegyik között kiflexeztem a helyet hogy amikor majd felteszem ennek a szerszámnak a révén a kulső elforgó kuplung is megálljon.Belul körbefurkáltam és egy helyen hetettem a vasfürést és körbe mentem minden furatot elválasztón igy ki jött a közepe.Ezután körbe reszeltem belül szépen.Mikor ez is megvolt rátettem a Lemezt(ami a lamellák közt van)És bejelöltem minden apro rovátkát.Azokat a rovátkákat mind ugy reszeltem ki mint ahogy a lemezen kinézett.Volt vele munka.Jól sikerült az egész.Majd amikor rátettem elöször a fötengely akartam megfogni hogy megálljon a kuplung de inkább a föt.be a csavar lazult meg.Nem gond,azt is meg kellett volna vhogy lazitani.Ezért erre amit csináltam hegesztettem két kart ott jöttek ki ahol a kuplungon volt az a 6 lyuk.(Két helyen) Ketten csináltuk de a racsnis kulcsot nem is használtam hanem azt a direktbe karossat.De még ezt is elgörbittettük úgy meg volt húzódva az anya.(Egyszer már megugrasztottam egy erős racsnit gondoltam nem is próbálkozok azzal.)A görbult hajtóvasat ezután ellentétes irányba forditottuk hogy visszagörbüljön és végre ekkor meglazult.Lehuztam a belső rész a kuplungnak és azt vettem észre hogy amit lehuztam nem voltak meg belul a a rovátkái hanem a tengelyen levők között voltak letörve.Hát rájöttem ezért volt annyira meghuzódva ennyire a kuplung mert valamikor csuszott.Alattam nem csuszott meg mert megpróbáltam egykerékre tenni de én nem tudok egykerekezni ezért csak olyan 50cm re emeltettemmeg az elejét.Szerencsére van ilyen kuplung részem.A főtengelynek is csináltam lehuzót ugyhogy az is lejött.(3/4Colos vizcsö szűkitőjéböl.A3/4es fele pont jo volt a fogaskerékre a másik vége fél colos volt ott lakitottam egy kicsit másra ezt nem irom hogyanMár nem azért mert barmolás volt csak sztem nem értenétek meg ahogy leirnám mert saját gyártásu és ha nem látni ugy nehéz kitalálni hogy is néz ki.Amugy amiröl irtam hogy meggörbültek nem voltak nagyon ,éppen csak picit de ezeket visszagörbitettem.
sorszám: 9055 (41480)
(előzmény: levendel, 2005-12-08 01:03:09)

 
 
MZ/X_TS125
válasz erre | email2005-12-08 18:36:08
Helló Mindenkinek!

Oldalkocsit keresek de nagyon sürgősen! Váz és kerék nem kell hozzá csak maga a csónak érdekel! Mindegy milyen motorra való csak oldalkocsi legyen! Ha valaki tud szerezni valahonnan akkor írjon a fórumba!
MZ/X
sorszám: 9054 (41473)

 
 
ttibcsi
válasz erre | email2005-12-08 18:23:47
Ha veszek egy új BING karbit azt be kell állítani, vagy gyárilag be van? Kell hozzá BING szívótorok is? Vagy jó a régi?
sorszám: 9053 (41472)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-12-08 18:22:49
Vagy légkulcs. Az mindent leszed.
sorszám: 9052 (41471)
(előzmény: Péter mz, 2005-12-07 23:18:43)

 
 
asztalos
válasz erre | email2005-12-08 06:03:40
Keresek üzemképtelen de egybenlévő ts125 mz-t, ha kerék nincs benne az se baj ami engem érdekel: blokk, lánc, a blokkban azért legyen meg mindenkii!

Köszi!
Szolnok megyében!!!
sorszám: 9051 (41447)

 
 
Dino
válasz erre | email2005-12-08 03:24:51
külső-belső körmös fix lamella ah nincs bent a helyén a blokk. Ha bentvan akkor 4-es és fék.
sorszám: 9050 (41446)
(előzmény: Péter mz, 2005-12-07 23:18:43)

 
 
levendel
válasz erre | email2005-12-08 01:03:09
Hát, ez a csapgörbítéses módszer nem volt valami átgondolt dolog...
Viszont ha van egy felesleges qplunglamellád (persze nem a betétes, hanem a másik!), akkor arra hegessz valami masszív vasdarabot erőkarnak, azzal már meg tudod fogni az agyat.
Lásd: MZ hogyan tovább? 117. oldal.

Én egyébként légkulccsal szedtem le.
sorszám: 9049 (41444)
(előzmény: Péter mz, 2005-12-07 23:18:43)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2005-12-07 23:18:43
Helo.Az lenne a kérdésem hogy az MZ ts 125-nél a kuplungot hogyan lehet lefogni hogy az anyályát meg tudjam lazitaniTudom hogy balmenetes.Én ugy csináltam hogy leszedtem minden lamellát majd egy jó széles laposvasra rejzoltam körzövel egy kört majd 60fokonként jelöltem és kifúrtam.6 lyuk volt és középen ugy oldottam meg hogy előre az anyára rátettem a dugót és igy tettem rá a kuplungra amit csináltam amiben középen 16os lyukat fúrtam és itt ment be a racsni vége.Nem tudom érthető e ahogy leirtam de amikor lazitottam inkább a 6 gömbvas a kuplungban meggörbült egy irányba de nem lazult volna le.Ketten csináltuk olyan erővel...Milyen célszerszámmal lehet leszedni.Esetleg aki tudna rajzot ide betenni vagy e-mail cimemre elküldeni jó lenne.peter001@levele.hu A főtengelyről alehuzni a fogaskereket megint nagy munka lesz.Oda milyen lehúzó kell?duplex láncos a fogaskeréken kivülről átméröben 25mm es méretet mértem.24es menet lehet ilyen anya létezik ha magam csinálok lehuzót?Jó lennének a képek
sorszám: 9048 (41440)

 
 
levendel
válasz erre | email2005-12-07 21:58:53
Talán nem voltam elég egyértelmű: természetesen elektronikus fesszabról lenne szó.
A bolgár is az, illetve kapható a nem túl sokat dícsért magyar és a török.
Mind 6V-os, elektronikus, MZ-hez való.
De melyikkel nem járok majd úgy, mint az elektromechanikussal?
Valaki???
sorszám: 9047 (41434)
(előzmény: bambi99, 2005-12-07 20:25:08)

 
 
asztalos
válasz erre | email2005-12-07 20:30:24
Hali!
Keresek üzemképtelen de egybenlévő ts125 mz-t, ha kerék nincs benne az se baj ami engem érdekel: blokk, lánc, a blokkban azért legyen meg mindenkii!

Köszi!
sorszám: 9046 (41429)

 
 
bambi99
válasz erre | email2005-12-07 20:25:08
De igen rosszabb a bolgár,mint a gyári német.
sorszám: 9045 (41428)
(előzmény: Zapkorte, 2005-12-07 20:14:35)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-12-07 20:14:35
szerintem az sem lehet rosszabb, mint az NDK :-p

Amúgy a 850-esemben egy időben volt bolgár szabályzórelé, meg gyújtótekercs is, nem volt velük semmi baj... bár persze amit most veszel a boltban, az már nyilván nem ugyanannak a gyárnak a terméke, mint amit 98-ban kaptam valakitől ki tudja miből kibontva.
sorszám: 9044 (41425)
(előzmény: levendel, 2005-12-07 18:10:08)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2005-12-07 19:52:21
Üdv Balázs!
Köszi a képeket, érdekelnek a részletek, de a többit e-mail-ben.
sorszám: 9043 (41422)
(előzmény: bazsi, 2005-12-07 14:55:25)

 
 
levendel
válasz erre | email2005-12-07 18:10:08
sziasztok!

Mit tudtok a 6V-os bolgár TS-fesszabályzóról? Érdemes megvenni, vagy sz..r?
Lécci siessetek a válasszal, mert holnap reggel már mennem kell a géppel!
Köszi: L.
sorszám: 9042 (41418)

 
 
bazsi
válasz erre | email2005-12-07 14:55:25
Hello Rókapimpó!
Most éppen átalakítás alatt van a motorom, de reményeim szerint még az ünnepek előtt szeretném teljesen összerakni. A váz Ts 250/1-es; blokk: ETZ 250; tank: ETZ125; ülés: ETZ250; Hátsó villa ETZ 250, elöl 21", hátul 18"-os kerék, (crossgumik)cross sárvédők stb. De küldök pár képet, azok még az előző "konstrukció" képei?
Üdv!
sorszám: 9041 (41404)

 
 
mzbetyár
válasz erre | email2005-12-07 13:52:09
Hali
Mit árulsz?
Engem lehet hogy érdekelne!
Írj!
sorszám: 9040 (41403)

 
 
mzbetyár
válasz erre | email2005-12-07 13:50:29
Hali Csehcsoda!

Emléxel még rám te montad hogy tudsz eladó mz-t csak az a baj azóta még nem írtál nekem és képet sem küldtél róla ugyhogy ha megvan még akkor érdekelne engem a gép írj!!!
sorszám: 9039 (41402)
(előzmény: Csehcsoda, 2005-12-05 20:45:25)

 
 
fuzy
válasz erre | email2005-12-06 23:04:12
Egy telyes karbi van eladó a vater.hu-n, de a minimálár 4000.Szerintem sok egy kicsit, de ha érdekel... Üdv
sorszám: 9038 (41390)
(előzmény: Kobra1, 2005-12-05 21:17:03)

 
 
Orgon
válasz erre | email2005-12-06 19:57:47
Vinee. Attól függ mennyit szánsz rá. IMET-nél(Üllői út 85. v. 83.) láttam 8-9 ezres kesztyűt 1-2 darabot féláron, valami minőséghibás bibije volt. Megnézheted a Shoxban is, most asszem akciós a télikeszty., bár az már bizti hiányos, vagy budán a Louis boltot.
Nekem kicsipénzből munkavédelmi bőrkesztyű volt (fekete kecskebőr) a legolcsóbb a kesztyűk között, 1250 HUF. Egész jól bírja a csúszást....
sorszám: 9037 (41371)
(előzmény: vinee, 2005-12-06 19:15:21)

 
 
vinee
válasz erre | email2005-12-06 19:15:21
Segítséget kérnék!
Ha tud valaki egy-két címet pesten, ahol lehet kapni normális bőrkesztyűt nem csillagászati áron, írjon legyenszíves!
Előre is köszönöm!
Üdv
vinee
sorszám: 9036 (41366)

 
 
válasz erre | email2005-12-06 00:11:01
RITKASÁG!!!
ELADÓ VADONAT ÚJ FELSŐ FÉKMUNKAHENGER KOMPLETTEN TARTÁLLYAL, KARRAL, FÉKLÁMPA KAPCSOLÓVAL stb...
ELFEKVŐ ÁRÚ NÉMETORSZÁGBÓL 2db aki kapja marja 9000 ft/db
Bp.
0630 4096093
sorszám: 9035 (41336)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2005-12-05 21:17:03
Hello! érdekelne etz 250 es szivotorok! még a télen! enyém elrepedt!
irjatok ha van bontásbol megmaradt ,vagy tudtok ilyet! köszi
sorszám: 9034 (41326)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2005-12-05 20:45:25
Fogyasztani jobban fog, károsanyag-kibocsátásod is lesz bőven (gondolom, ez nem foglalkoztatott eddig), a menettulajdonságok pedig nem fognak ugrásszerűen javulni, ahhoz jóval több és jó irányba ható módosítás kell.

Pl. rezonátorkamrás kipufogó, elektronikus gyújtás az ideális görbéhez igazodó, szabályozott előgyújtásvezérléssel, kifogástalanul futó kerekek, jól zsírzott lánc, megemelt kompresszió, nagyobb keresztmetszetű kipufogótorok, elsímított felületek az áramlási utak falán, kifogástalanul beállított és teljesítményhez igazodó fúvókázású karburátor,stb, stb.

Olvass sokat és kérdezgesd a régi fórumozókat.
sorszám: 9033 (41324)
(előzmény: Somebody, 2005-12-05 17:06:24)

 
 
anybody
válasz erre | email2005-12-05 20:18:16
HI all! Lenne egy tökéletes állapotú főtengelyem ts 125-höz. 5000-et futott teljesen gyári, nem kotyog egyáltalán! Eladó 4000ft, vagy elcserélhető etz125 alkatrészre!
sorszám: 9032 (41319)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2005-12-05 20:07:06
Somebody

Azért ez nem ilyen egyszerű. Egy ilyennel lehet hogy szarabbul fog menni mert lehet h csak elbaszod a vezérlést. Sok mindent kell ahhoz figyelembe venni, hogy jó irányba tudd módosítani a vezérlést. Meg ennyitől nem lesz jobb a motor. A négyütemű motoroknál se csak a vezérműtengelyt szokták kicserélni. De vannak nálam itt sokkal okosabb emberek is, akik csináltak már az ablakos dugótól elkezdve sok-sok mindent ilyen téren... Sztem érdemesebb előtte sok ehhez kapcsolódó leírást elolvasni, pl az MZklub honlapján is találhatók ilyen anyagok, mint nekiesni a reszelővel vagy a flexxel a motornak:-)

Na, üdv!
Ádi
sorszám: 9031 (41316)
(előzmény: Somebody, 2005-12-05 17:06:24)

 
 
Somebody
válasz erre | email2005-12-05 17:06:24
Helló!
Jobban fog menni a z Mz-vagy,Simson?,ha a dugattyú ból,a beömlőablak felől,lereszelek,3mm-t mondjuk,tehát azon az oldalon rövidebb lessz a dugó szoknyája,hosszabb a szívási idő!
sorszám: 9030 (41303)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2005-12-05 15:46:27
Motorosboltban, autósboltban, csapágyboltban...
sorszám: 9029 (41302)
(előzmény: pUhI, 2005-12-04 22:46:00)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2005-12-05 15:44:48
Ja inkább a rigapower@freemail.hu -ra küld. Azt gyakrabban nézem! :DD
Kösz!
sorszám: 9028 (41301)
(előzmény: Rókapimpó, 2005-12-05 15:42:56)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2005-12-05 15:42:56
Helló Bazsi!

Én is egy ETZ 250-est szeretnék átalakítani terepre! Küldenél a tiédről pár fotót a rokapimpo@freemail.hu -ra vagy linket ahol esetleg fönn van. Köszönöm!
sorszám: 9027 (41300)
(előzmény: bazsi, 2005-12-05 09:29:35)

 
 
bazsi
válasz erre | email2005-12-05 09:29:35
Hello Peti! Kössz szépen a segítséged!
A 300as hengerre azért lenne szükségem mert a crossra alakított Mz-mel sokat megyek terepen és erdőben és oda pedig kell a nyomaték+lóerő. Üdv!
sorszám: 9026 (41290)

 
 
pUhI
válasz erre | email2005-12-04 22:46:00
Sziasztok!
ETZ 250-eshez jó minőségű akár szilikon, vagy gumi blokk tömítést hol lehet kapni?

üdv:
Puhi
sorszám: 9025 (41279)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-12-04 17:21:43
folyt.
erre a központosításra pedig azért van szükség, mert a robbanótérnek és persze a gyertyának központosnak kell lenni a hengerfurattal, különben a robbanás nem a dugattyú közepét terheli és akkor csúnya csilingelő hangja lesz a motornak, és az élettartamának sem tesz jót.

Amit még tenned kell, hogy igazán jó legyen:
- a fúrás után a henger ablakainak élét kis reszelővel vagy bowdenköszörűvel "le kell törni", hogy a gyűrűk ne akadjanak bele.
- a jelentősen megnövekedett átmérő miatt a felömlők "elcsúszhatnak" a hengerfalon, a vezérlést megfelelő vastagságú hengertalptömítéssel kell korrigálni (nekem pl. 1,5 mm klingerit kellett).
- Magát a hengerfejet igazából majd csak akkor ajánlatos kialakítani, amikor a vezérlés már az előbb leírt módon be van állítva, mert akkor derül majd ki, hogy felső holtponton a dugattyú mennyit lóg ki a hengerből. A sűrités pedig végső soron a hengerfej emelésével/süllyesztésével és persze az alakjával állítható be.
- És végül a főfúvókát meg kell növelni a megnövekedett lökettérfogat miatt, különben még 6 százados illesztés mellett is meg fog ragadni a túlmelegedés miatt. "régi" karburátorban a 135-ös helyett 140-es, a "pattintósban" 130-as helyett 135-öst érdemes használni.
- Új (lehetőleg "mz motor siklet" feliratú török) lékszűrő kötelező, kapjon rendesen levegőt, mert a 250-es szívórendszere épp elég neki.
-A gyújtás maradhat 2,50-3,00 között.

A végeredmény egy néhány lóerővel viszont jelentős newtonméterrel gazdagodott, lényegesen kisebb fordulaton is használható, sok csomaggal-két személlyel-óriás túraplexivel bátran terhelhető, etz-s viszonylatban egész "emelkedőbarát" motor lesz.

Üdv,
Peti74
sorszám: 9024 (41265)
(előzmény: bazsi, 2005-12-04 15:14:05)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-12-04 16:56:09
300-as hengert? dehogynem !

Először is veszel egy 300-as dugattyút mondjuk Futár Petinél (kb 3500-4000 Ft, a fehér-piros dobozos lengyel gyártmányok a jók, a magyar itt sem nyerő). Alapméret a 75,50 mm (293 ccm) és két túlméret van 76,00 (296 ccm) és 76,50 mm (299 ccm), ennél nagyobb nem fér bele egy 250-es hengerbe, mert vészesen elvékonyodik a szoknyája.

Azután fogod a 300-as dugódat meg használt, mindegy-milyen-túlméretes 250-es hengeredet és a hengerfejedet is (!!!) elviszed mondjuk a Szikszainak a VI. kerület Cserei utcába (tel: 20-9-413-960) és belefuratod. Nem kell megijedni 6 századra fogja illeszteni, ilyen átmérőnél az a jó, bízz benne, nagyon szépen fúr, szépen hónol. A hengerfejet is ott kell hagynod nála , mert a gyárilag is 10,5-ös sürítésű motor 20%-os lökettérfogat növekedése miatt a robbanótér méretét is meg kell növelni (és akkor már az alakján is egy kicsit módosítani) különben durva, kopogásos égége lesz a motornak, ami igen káros lenne.
Ha rám hallgatsz, akkor úgy csináltatod meg vele, hogy elsőként a nagy átmérőjű fúrás következtében eltűnt központosító vállat csináltatod meg vele, ez még a fúrás előtt fogja kiesztergálni a hengeredből, mert ahhoz az átmérőhöz már van neki befogó célszerszáma.
sorszám: 9023 (41264)
(előzmény: bazsi, 2005-12-04 15:14:05)

 
 
bazsi
válasz erre | email2005-12-04 15:14:05
Hello! Nem tudja valaki véletlenn hogy hol lehet szerezni ETZ300-sa hengert? A sima ETZ250 blokkba bele lehet tenni?
Előre is kössz!
sorszám: 9022 (41261)

 
 
anybody
válasz erre | email2005-12-03 22:19:58
Asszem van nekem egy a sufniban!
Holnap megnézem...
sorszám: 9021 (41235)
(előzmény: Somebody, 2005-12-03 15:03:09)

 
 
ironpig
válasz erre | email2005-12-03 18:25:06
Szia Imre!
Feltétlenül írd le,mi lett a vége,mert mostmár nagyon érdekel a dolog,különösen azért,mert az ilyen hibajelenségek iszonyúan bosszantóak tudnak lenni!
Nagyon remélem,hogy minél előbb megtalálod,és meg is tudod javíta/tt/ni!
sorszám: 9020 (41223)
(előzmény: M.Imre, 2005-12-03 10:33:48)

 
 
Somebody
válasz erre | email2005-12-03 15:03:09
Hali!Nincs valakinek eladó,nagyon jó állapotú,Mz Ts 125-höz forgórész?az elektronikához!85-ös Ts!nem tom számít-e!ha van mennyiért?
sorszám: 9019 (41216)

 
 
M.Imre
válasz erre | email2005-12-03 10:33:48
ironpig, gabi80 - koszonom a tanacsokat, atnezem az emlitett helyeket.

Imre
sorszám: 9018 (41196)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2005-12-03 10:11:16
Hali!

Le lehet ellenőrizni ellenállásmérővel, de ahhoz tudnod kell ahogy az állórész tekercseinek két vége között mekkora ellenállást kell mérned. Nekem is egyszer ki kellett cserélnem az állórészt, mert bár nem volt szkadt, és zárlatos sem, nem ugyan azt az értéket mutatta, tehát valahol mégis volt valami gond. Valahonnan sztem biztos le tudod tölteni a MZ TS Reparaturhandbuch című könyvet, abban asszem benne vannak a helyes értékek. Talán a www.ostmotorrad.de lapon fennvan. Az alapján előrébb juthatsz.

Üdv!
Ádi
sorszám: 9017 (41194)

 
 
Somebody
válasz erre | email2005-12-03 09:14:53
A forgórészt,nem tom valahogy leellenőrizni,hogy nincs e valahol megszakadva,vagy,meg e rajta áram,mondjuk egy ellenállásmérővel?meg tom nézni,jó e?mert van rajta,kissebb sérülés,de nincs elszakadva,csak hátul 1-2 helyen,kicsit megsérülve,lehet,hogy zárlatos?meg tom nézni valami ketyerével?
sorszám: 9016 (41191)
(elözmény: Péter mz, 2005-12-02 19:36:36)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu