:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hát, ez a csapgörbítéses módszer nem volt valami átgondolt dolog...
Viszont ha van egy felesleges qplunglamellád (persze nem a betétes, hanem a másik!), akkor arra hegessz valami masszív vasdarabot erőkarnak, azzal már meg tudod fogni az agyat.
Lásd: MZ hogyan tovább? 117. oldal.
Én egyébként légkulccsal szedtem le.
Helo.Az lenne a kérdésem hogy az MZ ts 125-nél a kuplungot hogyan lehet lefogni hogy az anyályát meg tudjam lazitaniTudom hogy balmenetes.Én ugy csináltam hogy leszedtem minden lamellát majd egy jó széles laposvasra rejzoltam körzövel egy kört majd 60fokonként jelöltem és kifúrtam.6 lyuk volt és középen ugy oldottam meg hogy előre az anyára rátettem a dugót és igy tettem rá a kuplungra amit csináltam amiben középen 16os lyukat fúrtam és itt ment be a racsni vége.Nem tudom érthető e ahogy leirtam de amikor lazitottam inkább a 6 gömbvas a kuplungban meggörbült egy irányba de nem lazult volna le.Ketten csináltuk olyan erővel...Milyen célszerszámmal lehet leszedni.Esetleg aki tudna rajzot ide betenni vagy e-mail cimemre elküldeni jó lenne.peter001@levele.hu A főtengelyről alehuzni a fogaskereket megint nagy munka lesz.Oda milyen lehúzó kell?duplex láncos a fogaskeréken kivülről átméröben 25mm es méretet mértem.24es menet lehet ilyen anya létezik ha magam csinálok lehuzót?Jó lennének a képek
Talán nem voltam elég egyértelmű: természetesen elektronikus fesszabról lenne szó.
A bolgár is az, illetve kapható a nem túl sokat dícsért magyar és a török.
Mind 6V-os, elektronikus, MZ-hez való.
De melyikkel nem járok majd úgy, mint az elektromechanikussal?
Valaki???
Hali!
Keresek üzemképtelen de egybenlévő ts125 mz-t, ha kerék nincs benne az se baj ami engem érdekel: blokk, lánc, a blokkban azért legyen meg mindenkii!
Köszi!
De igen rosszabb a bolgár,mint a gyári német.
szerintem az sem lehet rosszabb, mint az NDK :-p
Amúgy a 850-esemben egy időben volt bolgár szabályzórelé, meg gyújtótekercs is, nem volt velük semmi baj... bár persze amit most veszel a boltban, az már nyilván nem ugyanannak a gyárnak a terméke, mint amit 98-ban kaptam valakitől ki tudja miből kibontva.
Üdv Balázs!
Köszi a képeket, érdekelnek a részletek, de a többit e-mail-ben.
sziasztok!
Mit tudtok a 6V-os bolgár TS-fesszabályzóról? Érdemes megvenni, vagy sz..r?
Lécci siessetek a válasszal, mert holnap reggel már mennem kell a géppel!
Köszi: L.
Hello Rókapimpó!
Most éppen átalakítás alatt van a motorom, de reményeim szerint még az ünnepek előtt szeretném teljesen összerakni. A váz Ts 250/1-es; blokk: ETZ 250; tank: ETZ125; ülés: ETZ250; Hátsó villa ETZ 250, elöl 21", hátul 18"-os kerék, (crossgumik)cross sárvédők stb. De küldök pár képet, azok még az előző "konstrukció" képei?
Üdv!
Hali
Mit árulsz?
Engem lehet hogy érdekelne!
Írj!
Hali Csehcsoda!
Emléxel még rám te montad hogy tudsz eladó mz-t csak az a baj azóta még nem írtál nekem és képet sem küldtél róla ugyhogy ha megvan még akkor érdekelne engem a gép írj!!!
Egy telyes karbi van eladó a vater.hu-n, de a minimálár 4000.Szerintem sok egy kicsit, de ha érdekel... Üdv
Vinee. Attól függ mennyit szánsz rá. IMET-nél(Üllői út 85. v. 83.) láttam 8-9 ezres kesztyűt 1-2 darabot féláron, valami minőséghibás bibije volt. Megnézheted a Shoxban is, most asszem akciós a télikeszty., bár az már bizti hiányos, vagy budán a Louis boltot.
Nekem kicsipénzből munkavédelmi bőrkesztyű volt (fekete kecskebőr) a legolcsóbb a kesztyűk között, 1250 HUF. Egész jól bírja a csúszást....
Segítséget kérnék!
Ha tud valaki egy-két címet pesten, ahol lehet kapni normális bőrkesztyűt nem csillagászati áron, írjon legyenszíves!
Előre is köszönöm!
Üdv
vinee
RITKASÁG!!!
ELADÓ VADONAT ÚJ FELSŐ FÉKMUNKAHENGER KOMPLETTEN TARTÁLLYAL, KARRAL, FÉKLÁMPA KAPCSOLÓVAL stb...
ELFEKVŐ ÁRÚ NÉMETORSZÁGBÓL 2db aki kapja marja 9000 ft/db
Bp.
0630 4096093
Hello! érdekelne etz 250 es szivotorok! még a télen! enyém elrepedt!
irjatok ha van bontásbol megmaradt ,vagy tudtok ilyet! köszi
Fogyasztani jobban fog, károsanyag-kibocsátásod is lesz bőven (gondolom, ez nem foglalkoztatott eddig), a menettulajdonságok pedig nem fognak ugrásszerűen javulni, ahhoz jóval több és jó irányba ható módosítás kell.
Pl. rezonátorkamrás kipufogó, elektronikus gyújtás az ideális görbéhez igazodó, szabályozott előgyújtásvezérléssel, kifogástalanul futó kerekek, jól zsírzott lánc, megemelt kompresszió, nagyobb keresztmetszetű kipufogótorok, elsímított felületek az áramlási utak falán, kifogástalanul beállított és teljesítményhez igazodó fúvókázású karburátor,stb, stb.
Olvass sokat és kérdezgesd a régi fórumozókat.
HI all! Lenne egy tökéletes állapotú főtengelyem ts 125-höz. 5000-et futott teljesen gyári, nem kotyog egyáltalán! Eladó 4000ft, vagy elcserélhető etz125 alkatrészre!
Somebody
Azért ez nem ilyen egyszerű. Egy ilyennel lehet hogy szarabbul fog menni mert lehet h csak elbaszod a vezérlést. Sok mindent kell ahhoz figyelembe venni, hogy jó irányba tudd módosítani a vezérlést. Meg ennyitől nem lesz jobb a motor. A négyütemű motoroknál se csak a vezérműtengelyt szokták kicserélni. De vannak nálam itt sokkal okosabb emberek is, akik csináltak már az ablakos dugótól elkezdve sok-sok mindent ilyen téren... Sztem érdemesebb előtte sok ehhez kapcsolódó leírást elolvasni, pl az MZklub honlapján is találhatók ilyen anyagok, mint nekiesni a reszelővel vagy a flexxel a motornak:-)
Na, üdv!
Ádi
Helló!
Jobban fog menni a z Mz-vagy,Simson?,ha a dugattyú ból,a beömlőablak felől,lereszelek,3mm-t mondjuk,tehát azon az oldalon rövidebb lessz a dugó szoknyája,hosszabb a szívási idő!
Motorosboltban, autósboltban, csapágyboltban...
Ja inkább a rigapower@freemail.hu -ra küld. Azt gyakrabban nézem! :DD
Kösz!
Helló Bazsi!
Én is egy ETZ 250-est szeretnék átalakítani terepre! Küldenél a tiédről pár fotót a rokapimpo@freemail.hu -ra vagy linket ahol esetleg fönn van. Köszönöm!
Hello Peti! Kössz szépen a segítséged!
A 300as hengerre azért lenne szükségem mert a crossra alakított Mz-mel sokat megyek terepen és erdőben és oda pedig kell a nyomaték+lóerő. Üdv!
Sziasztok!
ETZ 250-eshez jó minőségű akár szilikon, vagy gumi blokk tömítést hol lehet kapni?
üdv:
Puhi
folyt.
erre a központosításra pedig azért van szükség, mert a robbanótérnek és persze a gyertyának központosnak kell lenni a hengerfurattal, különben a robbanás nem a dugattyú közepét terheli és akkor csúnya csilingelő hangja lesz a motornak, és az élettartamának sem tesz jót.
Amit még tenned kell, hogy igazán jó legyen:
- a fúrás után a henger ablakainak élét kis reszelővel vagy bowdenköszörűvel "le kell törni", hogy a gyűrűk ne akadjanak bele.
- a jelentősen megnövekedett átmérő miatt a felömlők "elcsúszhatnak" a hengerfalon, a vezérlést megfelelő vastagságú hengertalptömítéssel kell korrigálni (nekem pl. 1,5 mm klingerit kellett).
- Magát a hengerfejet igazából majd csak akkor ajánlatos kialakítani, amikor a vezérlés már az előbb leírt módon be van állítva, mert akkor derül majd ki, hogy felső holtponton a dugattyú mennyit lóg ki a hengerből. A sűrités pedig végső soron a hengerfej emelésével/süllyesztésével és persze az alakjával állítható be.
- És végül a főfúvókát meg kell növelni a megnövekedett lökettérfogat miatt, különben még 6 százados illesztés mellett is meg fog ragadni a túlmelegedés miatt. "régi" karburátorban a 135-ös helyett 140-es, a "pattintósban" 130-as helyett 135-öst érdemes használni.
- Új (lehetőleg "mz motor siklet" feliratú török) lékszűrő kötelező, kapjon rendesen levegőt, mert a 250-es szívórendszere épp elég neki.
-A gyújtás maradhat 2,50-3,00 között.
A végeredmény egy néhány lóerővel viszont jelentős newtonméterrel gazdagodott, lényegesen kisebb fordulaton is használható, sok csomaggal-két személlyel-óriás túraplexivel bátran terhelhető, etz-s viszonylatban egész "emelkedőbarát" motor lesz.
Üdv,
Peti74
300-as hengert? dehogynem !
Először is veszel egy 300-as dugattyút mondjuk Futár Petinél (kb 3500-4000 Ft, a fehér-piros dobozos lengyel gyártmányok a jók, a magyar itt sem nyerő). Alapméret a 75,50 mm (293 ccm) és két túlméret van 76,00 (296 ccm) és 76,50 mm (299 ccm), ennél nagyobb nem fér bele egy 250-es hengerbe, mert vészesen elvékonyodik a szoknyája.
Azután fogod a 300-as dugódat meg használt, mindegy-milyen-túlméretes 250-es hengeredet és a hengerfejedet is (!!!) elviszed mondjuk a Szikszainak a VI. kerület Cserei utcába (tel: 20-9-413-960) és belefuratod. Nem kell megijedni 6 századra fogja illeszteni, ilyen átmérőnél az a jó, bízz benne, nagyon szépen fúr, szépen hónol. A hengerfejet is ott kell hagynod nála , mert a gyárilag is 10,5-ös sürítésű motor 20%-os lökettérfogat növekedése miatt a robbanótér méretét is meg kell növelni (és akkor már az alakján is egy kicsit módosítani) különben durva, kopogásos égége lesz a motornak, ami igen káros lenne.
Ha rám hallgatsz, akkor úgy csináltatod meg vele, hogy elsőként a nagy átmérőjű fúrás következtében eltűnt központosító vállat csináltatod meg vele, ez még a fúrás előtt fogja kiesztergálni a hengeredből, mert ahhoz az átmérőhöz már van neki befogó célszerszáma.
Hello! Nem tudja valaki véletlenn hogy hol lehet szerezni ETZ300-sa hengert? A sima ETZ250 blokkba bele lehet tenni?
Előre is kössz!
Asszem van nekem egy a sufniban!
Holnap megnézem...
Szia Imre!
Feltétlenül írd le,mi lett a vége,mert mostmár nagyon érdekel a dolog,különösen azért,mert az ilyen hibajelenségek iszonyúan bosszantóak tudnak lenni!
Nagyon remélem,hogy minél előbb megtalálod,és meg is tudod javíta/tt/ni!
Hali!Nincs valakinek eladó,nagyon jó állapotú,Mz Ts 125-höz forgórész?az elektronikához!85-ös Ts!nem tom számít-e!ha van mennyiért?
ironpig, gabi80 - koszonom a tanacsokat, atnezem az emlitett helyeket.
Imre
Hali!
Le lehet ellenőrizni ellenállásmérővel, de ahhoz tudnod kell ahogy az állórész tekercseinek két vége között mekkora ellenállást kell mérned. Nekem is egyszer ki kellett cserélnem az állórészt, mert bár nem volt szkadt, és zárlatos sem, nem ugyan azt az értéket mutatta, tehát valahol mégis volt valami gond. Valahonnan sztem biztos le tudod tölteni a MZ TS Reparaturhandbuch című könyvet, abban asszem benne vannak a helyes értékek. Talán a www.ostmotorrad.de lapon fennvan. Az alapján előrébb juthatsz.
Üdv!
Ádi
A forgórészt,nem tom valahogy leellenőrizni,hogy nincs e valahol megszakadva,vagy,meg e rajta áram,mondjuk egy ellenállásmérővel?meg tom nézni,jó e?mert van rajta,kissebb sérülés,de nincs elszakadva,csak hátul 1-2 helyen,kicsit megsérülve,lehet,hogy zárlatos?meg tom nézni valami ketyerével?
Heló.Ahogy leirtad szerintem azért nem éreznél mágneses hatást az állórészben mert a szénkeféket hova kötnéd?azegyik azt tudom hogy testre megy.Ha gondolod lehuzatnád a forgórészt beletennéd nagyjábol középre az állórészbe ahol a főtengelyre felmegy ott testhez érintenéd és szerintem ha valamelyik irányba megmozditanád akkor odavonzaná a forgórészt abba az irányba.Szerintem csak igy tudnád jobban leellenőrizni.
HI!
Ha tudtok, akkor légyszi irjatok Szegeden vagy környékén főtengely felújítót!
(Ha ugyanitt lenne valakinek jó állapotú etz 125 főtengelye, lehet, hogy érdekelne!)
Helló!Tehát,az Mz Ts 125 gyujtása olyan hogy az állórésznek,a belső mágneseknek áram szükséges,hogy mágneses legyen,igaz?mert abekötésem tuti jó!önmagában nem mágneses,akkor úgy tom ellenőrinzni,hogy kap e áramot,hogy leszerelem, rányomom a kábeleket,és ráadom a gyujtást,és ha mágneses akkor jó,ha nem akkor ott a baj a Ts-emmel!Szerintetek így meg tom állapítani,hogy mágnesesség válik,e?mert lehet hogy nem,és ezért nem termel áramot,csak forog,de nem lesz mágneses a körülöte levő mágnes!Valaki segítsen,Simsoné bezzeg olyan egyszerű!
Ez a módszer működik, lehet, hogy nekem is sikerül :))
Szóval: nem tud valaki véletlenül 150-es ETZ-re Bing porlasztót?
Akármilyen rossz állapotú is lehet (koszos, sokat futott, rosszul beállított stb.)
Árban én is olyan 8-9000-re gondolnék. :DDD
Szia !
Nekem van egy jó állapotú 250-es főtengelyem, és asszem egy olyan is ami felújításhoz felhasználható. Írtam neked mail-ben telefonszámot. Hívj fel.
Üdv,
Peti74
Szisztok nem tud valaki egy felújításra szoruló, vagy akár jó állapotú ETZ 250-es főtengelyt? Olyan 8-9000Ft- körül megvgenném, ha felújításra szorul!
Előre is köszi annak aki tud ezügyben segíteni!
Jó napot mindenkinek!!!!!!!!!!!!!
Nem tud valaki MZ hez reson csövet keríteni?????????
Simsonhoz van, de Mz hez nem találok!!!!!!!!
Havalaki tudna akkor legyen szíves írjon a jaws@freemail.hu -ra,hogy hol találok!!!!!!!!!!!
Van itt egy nagy tévedés:
Azt hiszem a gerjesztő tekercset az előzőekben szólók a töltőtekercsre értik (nem az állórészt nevezik annak) ami az alaplap melletti részen van, és kiáll az állórészből. Ezt egyszerűen ki lehet mérni, ki kell szerelni, és egy ellenállásmérővel megmérni nem szakadt-e. Amúgy az MZ dinamók tényleg külső gerjesztésűek, tehát szükséges hozzá az akksi vagy a magas fordulatszám, hogy áramot termeljen. Amúgy a legegyszerűbb, ha a szakirodalom rovatból letölthető kapcsolási rajz alapján ellenőrzöd, hogy minden vezeték jó helyen van-e.
Sok szerencsét!
Ádi
Hello!
keresek etz 250 hez szivótorkot!!!
vagy pest vagy kecskemét közelében!
köszi
Úgy látom eddig még nem kellett akkuhalál miatt betolnod az emzédet. Mázlista. :)
Ugyanis épp az a jó a dinamóban, hogy ezt meg lehet vele csinálni. Akksi nélkül berúgni ugyanazért nem tudod, amiért alapjáraton nincs töltés.
Ahhoz, hogy a dinamó töltsön, viszonylag magasabb fordulatszám kell, amit rugdosással nemigen tudsz biztosítani, de betolással már igen. És ez bőven fedezi a gyújtáshoz energiaigényét.
Az állórész lágyvas magja pedig igenis mágnesezett (ún. remanens mágnesesség). Persze nem hangszórómágnesre kell gondolni, azért annyira nem durva.
Ajánlom a dinamó polarizálását (D+, DF rövidzár), akkor ez kialakul.
A gerjesztőtekercset hívják más néven állórésznek, hiszen a rajta átvezetett áram hatására indukálódik fesz. a forgórészben.
Igaz, mert akkor akku nélkül is rugásra indulna de a hibádhoz ennek sztem nincs köze, ha szétszedéskor jó volt akkor az összerakásnál szúrtál el vmit.Vezetéket jó helyre dugdostad vissza?
Helló!Valahol olvastam,hogy olyan az Mz-k dinamója,hogy az állórész,alapból nem mágnes,hanem áramot kell kapnia az akuról,vagy valahonnan,hogy mágnes legyen,igaz ez?
Mert ha igen,akkor lehet hogy ez a bajom,és ezért nem termel áramot,mert ha leszedem,és hozzáérintek valami fémet az állórész belső mágneseihez,nem vonza egyáltalán!mellesleg,a gerjesztőtekercs micélt szolgál??????
De hogyan tudom kimérni a gerjesztőtekercset?
Bocs, bár szerintem Bambit a névazonosság ENNYIRE nem fogja meghatni. :]
Az álló és forgórész hibáján kívül hasonló hibát produkál a gyújtótrafó hiba is. Ezt általában úgy tudod megnézni, hogyha beindul és mész vele egy kicsit akkor erősen melegszik
6 voltos MZ-ken gyakori hiba még a gerjesztőtekercs szakadása, ezt nem ártana kimérned. Ez az a valami, amit te "tekercsszerű valaminek" írtál.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|