hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 22. kedd 
Csilla, Noémi

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Keri
válasz erre | email2013-02-03 10:12:56
Sose, az túlzás, de tényleg jó. Én is azt tudom javasolni. Gyakran használom én is.
sorszám: 45065 (137286)
(előzmény: steelheart6, 2013-02-02 23:20:00)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-02-03 10:09:44
Azt meg hogy?
Az etanol magasabb sűrítési arányt visel el.
A modell motoroknál, éter+metanol keveréket használnak.
sorszám: 45064 (137285)
(előzmény: szsrobert, 2013-02-02 23:01:45)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-02-03 07:46:06
Az lehet, meg kicsit félreértettem a a hsz.-ek nagy részét. Szerintem. Alpok simóval? Hm. Egyre szimpatikusabb vagy nékem. Sokan még a nyolcadliteres gépet is elítélik, hogy azzal nem lehet vele Alpokba túrázni, nem hogy a mopedet oda. Én csak azt mondom, hajrá! Túrabeszámolót is kérünk! Persze, ha kérhetünk.Jó utat! Májusi szocitúra: Én is szeretnél ott lenni,(remélem összejön, mert májusra két túra is van tervezve) bár ahogy ismerem magam, előtte is, és utána is teszek még egy kis kört, kóborolok. Brutális várbolond és termálvízrajongó vok. Oksa, te sör, én borozok...;)
Hülyeség, -ajjaj, még nálam mennyi van..DDD
Ja, és ha már ekkora simófan vagy:
http://youtu.be/Jo2fens7sj0
http://youtu.be/Xro5E3WoPaA
http://youtu.be/SkzTMhmjaNk
http://youtu.be/KBudJLKWtCw
http://youtu.be/hAkuoGTAbws
http://youtu.be/B33g5RMMzTw
végül egy Zündapp is, moped az Alpokon át:
http://youtu.be/QFT6kRUsh2g
Tehát jó túrát az Alpokba!
Teknőc
sorszám: 45063 (137284)
(előzmény: Tibi2T, 2013-02-02 21:54:38)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2013-02-02 23:20:00
Nemtudom hogy baj-e :)
Valószínű eddig is ilyen volt, csak nem tűnt fel, de most nincs benn a hátsófékpálca, és nem feszül úgy a rendszer. Megnézem mennyi hely van, ha odafér, lehet hogy bökök hozzá valami danamid perselyt. A cégnél úgy is azt mondta egy okos kolléga, hogy a "danamid az sose kop el" :D
sorszám: 45062 (137283)
(előzmény: Keri, 2013-02-02 22:28:15)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2013-02-02 23:03:25
Lejjebb van-> hamarabb nyit, később zár.
Kis fordulaton visszaköp a karbi felé, nagy fordulaton nagyobb töltés-> fent fog jól húzni.
sorszám: 45061 (137282)
(előzmény: Jaky16, 2013-02-02 14:50:01)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2013-02-02 23:01:45
E85-öt tankoltam. De a roller nem szereti annyira, mint az MZ. Fulladt, szívató kellett, pedig fojtott H40 70-es főfúvókával. Kénytelen voltam benzint rátankolni.
E85 2T olajjal már detonálhat. Egyszer húztam üresben egy kövéret, és gyújtást levéve is üvöltött az MZ. Begyulladt a sűrítéstől az E85+Arol2T mix, mint az öngyulladós modellmotoroknál.
sorszám: 45060 (137281)
(előzmény: VGGábor, 2013-02-02 13:49:18)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-02-02 22:28:15
És az nagy baj?
Úgy értem akadályoz valamiben?
Valószínű, vascső a vascsőben. Zsírozd be.
sorszám: 45059 (137280)
(előzmény: steelheart6, 2013-02-02 20:23:55)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2013-02-02 21:54:38
:-) Ezt kitárgyaltuk :D Be kell látnom a saját hibámat is lehet, hogy nem teljesen objektiven értékelem az 51-est, mint fanatikus Simós (júliusban Alpok túra, ha minden jól megy XD) Készülsz a május végi Balassagyarmati szocitúrára? Én nagyon szeretnék ott lenni, rendesen kidumálhatnánk egy sör mellett a többi hülyeségemet is :)
sorszám: 45058 (137279)
(előzmény: Teknőc, 2013-02-02 21:38:05)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-02-02 21:38:05
Oksa, béke van!
Sőt, így már értem is mint mondasz.
Elfogadva! totál igazad van!Az S51-est nyúztam pár évig, tudom, milyen a gyári.:)
majd egy túrán este erre iszunk;)!
Teknőc
sorszám: 45057 (137278)
(előzmény: Tibi2T, 2013-02-02 21:21:46)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2013-02-02 21:21:46
Ne érts félre, egy szóval nem irtam, hogy a tuning hosszabb élettartamú, vagy jobb, a gyáritól. Természetesen a gyári motor általában sokkal igénytelenebb a beállitásokra, takarékosabb és többet elmegy bontás nélkül. A szakszerűen átépitett 80-100 köbösök ritkák, mint a fehér holló,(mivel nem kevés della és szaktudás kell hozzá, ami a márka tulajdonosainak a legritkább esetekben van a birtokában, vagy ha mégis, akkor nem ez a hobbijuk :D ) ezért nem találkozol velük, csak márkatalálkozókon esetleg versenypályán fordulnak elő. Csak arra akartam utalni, hogy még erősen felhúzva sem az a széthullós fajta az S51-es. Nem akartalak cseszegetni, béke!
sorszám: 45056 (137277)
(előzmény: Teknőc, 2013-02-02 14:26:03)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-02-02 20:58:49
Én múlt évben szedtem szét, sztem nincs benne persely, bár nem is figyeltem. Az biztos hogy szeret begyógyulni a helyére a tengely, mondjuk az én gépem 20 évig parkolópályán volt...
sorszám: 45055 (137276)
(előzmény: steelheart6, 2013-02-02 20:27:33)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2013-02-02 20:27:33
Ja, azt elfelejtettem, hogy a pedál oldalán van lógása, a másik oldal szépen a helyén van.
sorszám: 45054 (137275)
(előzmény: steelheart6, 2013-02-02 20:23:55)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2013-02-02 20:23:55
Üdv!
Nekiálltam felkészíteni a gépet a szezonra, másfél év pihenő után (TS250/1). Most tűnt fel azonban, hogy a fékpedál tengelyének lógása van, méghozzá nem is kicsi, szemre jó 1-másfél mm. Nincs nálam a Hogyantovább könyv, meg más szakirodalom sem, és soha nem bontottam még meg a pedáltengelyt, nem tudom hogy mi az ami okozza. Ez meg van perselyezve, vagy csak egyszerűen kikopott az évek során? Még kutatok valami robbantott ábra után, de ha van valakinek ötlete, szívesen fogadom.
sorszám: 45053 (137274)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-02-02 15:36:41
1-2 mm az nagy különbség, úgyhogy fene sem tudja mit lehet várni tőle.
Ha a szívó oldal lejjebb van és magasabb, akkor értelemszerűen hamarabb nyit és később zár. Mivel 2T-ről beszélünk ez nem jelent sokat, ha a szívó torok/karburátor/légszűrő nincs hozzá méretezve. Ha hozzá van, akkor elvileg a főtengelyhez több anyag áramlik le. Nagyobb az elősűrítés ezáltal több anyag áramlik fel a felömlőkön. Ha a kipufogó is hozzá van méretezve, akkor ez a több anyag nem ömlik ki a kipufogóba, hanem összesűríti és ugye több anyag nagyobbat robban. Így növekedhet a teljesítmény.
sorszám: 45052 (137268)
(előzmény: Jaky16, 2013-02-02 14:50:01)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-02-02 15:31:01
Ez jó kérdés, biztos hogy dominál.
Az a legjobb maga ha kipróbálod.
Túl kevés az infó róla.
De sok sikert!
Teknőc
sorszám: 45051 (137267)
(előzmény: Jaky16, 2013-02-02 14:50:01)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2013-02-02 14:50:01
Jut eszembe ha már a hengereknél járunk, birtokomban van egy különleges MZ Trophy henger, aminek a szívónyílása jóval nagyobb is és lejjebb is van a gyárinál, a többi lyuk kb. ugyanaz, 1-2 mm különbség van elhelyezkedésben a gyárihoz képest.
Na most az a kérdés, hogy szerintetek mit lehet ettől a hengertől várni, erősebb lesz ez valamivel, vagy inkább nyomatékosabb?
sorszám: 45050 (137266)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2013-02-02 14:46:22
Értem .

Akkor kérnék egy szívességet: Ha megtennéd hogy csináltatsz nekem egy olyasmi teflonos bowdent mint a Tiéd, 7000 forintot szívesen áldoznék rá, nyilván utalnám a pénzt előre plusz a posta költséget, meg nyílván az utána járás költségeit is, itt a környéken sajnos nem tudok senkit aki ilyet csinálna, de még utána nézek.
sorszám: 45049 (137265)
(előzmény: Keri, 2013-02-02 10:29:21)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-02-02 14:37:53
De egyszerű a megoldás!
Összeakadunk egy túrán, megnézem,(azt a 105cm3-est, -de nem ám utánfutóról levenni, hanem azzal érkezni, és nem 5km-ről!Sokan így csinálják még veterán talin is,sajna!) s iszunk akkor egy áldomást este reá!így jó? ;)
Ismétlem, nem a te 70cm3-ről van ám szó, mert azt eddig is elfogadtam ám.
DDDD
Teknőc
sorszám: 45048 (137264)
(előzmény: Teknőc, 2013-02-02 14:26:03)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-02-02 14:29:32
Shellnél nekem se nagyon kellett kellett.
A Molnál csak néhány kútnál valamiért.
Főleg homok miatt. De tényleg jól felejtettél,..ez legyen a legtöbb gond. most voltam Pointernél, 251-es ébredezik...;)
sorszám: 45047 (137263)
(előzmény: VGGábor, 2013-02-02 12:26:53)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-02-02 14:26:03
Pro és ellenkontra! Neked ez a véleményed, nekem más....
Én őt nem ismerem, így állítását sem tudod nekem alátámasztani.Ki mit állít.
nem tudjuk kellően, megfelelően alá tamasztani..Az hogy meg ki mit itt állít az csak vitaalap.S marad. Ezért legyen úgy, hogy neked jó:Csak tunnig ér valamit, ettől hosszabb élettartalmú neked a 105cm3.A gyári gépek beállításai élettartalma ehhez smafu. Ha neked így jobb. Szerintem a legtöbb alap simó beállítás kiváló, hiszen még mindig szép számmal vannak.
Az hogy 80-90 sőt 105cm3 -re tunigolt simót még nem igazán láttam hosszabb túrákon. Habár az is lehet, hogy mindegyik az ezek szerint, csak egyik tulaj se mondta, se nem hangján, se erején,menetteljesítményén ez nekem nem tűnt fel. Habár kivételt is írtam.
Viszont sok olyan tunig simót láttam már, hogy csak utánfutón viszik egyik helyszínről a másikba. De akkor itt is csalt a szemem. Másik, jó gépek azok, de akkor se hiszem hogy ennyire túl kell valamit tunnigolni, hogy jó legyen.
De legyen, biztosan nagyobb szakértője vagy a témának.Legyen neked igazad. Mindenesetre nekem (továbbra is)más a véleményem.
Széles utat!
Teknőc
sorszám: 45046 (137262)
(előzmény: Tibi2T, 2013-02-02 11:41:56)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-02-02 13:49:18
Nem okoskodni akarok, de a rezet azt pont nem eszi az etanol, ezért is van a cefrefőzdékben is rézüst (vagy rozsdamentes acél). Forró tömény kénsav az már feloldja, de az már elég nagy szívás ha az van a benzinben :D
Másik, az E85öt ne keverjük, annak 15%a sima benzin, a 95öshöz ETBE-t adnak amit tényleg etanolból állítanak elő, de más, szerepe kb ugyanaz mint az ólom tetraetilnek - oktánszámnövelő.
sorszám: 45045 (137261)
(előzmény: szsrobert, 2013-02-02 11:31:58)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-02-02 12:26:53
Nekem mintha a MOL rémlett volna a savas benzinről, bár ezt se közelmúltban beszéltük ki, úgynézki én is felejtek. Vásárhelyen eddig nem volt bajom a Shellel, ezt leszámítva, bár hibát az se okozott.... karbit meg 1 éve nem bántottam, szal most nemtudom mi a helyzet benne :D
sorszám: 45044 (137259)
(elözmény: szsrobert, 2013-02-02 09:30:32)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-02-02 12:19:29
ezzel én is így vagyok, csak a Lukoilt kerülöm a minőség miatt, az OMW-t meg az ára miatt :D
sorszám: 45043 (137258)
(előzmény: Atilla, 2013-02-02 10:51:55)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2013-02-02 11:49:04
Simson, MZ, Riga, Akármi2T tuning: kitűnő anyagminőség(rugalmas anyag a teherbírásért, kemény felület a kopásállóságért), jó(és drága) kenőanyag-> magas ár a tartósságért cserébe.
sorszám: 45042 (137257)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2013-02-02 11:47:10
Az alacsonyabb kipufogónyílással jobban húz alul.
MZ-be tettem kipuszűkítőt, 25km/h-ról gázra gyorsított 5-ben(1500/min), de nem üzemszerű terhelni 3000 alatt, mert rezonál. Kis fordulatnál a szívási időt is csökkenteni kell, mert viszaköpköd a karbiba és csökken a nyomaték. Membrán lehet a megoldás.
sorszám: 45041 (137256)
(előzmény: Tibi2T, 2013-02-02 11:41:56)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2013-02-02 11:42:56
Szegeden 480Ft a keró, 698Ft a repbenzin.
Mennyivel olcsóbb MZ-zni, mint repülni? :-)
sorszám: 45040 (137255)
(előzmény: Atilla, 2013-02-02 10:51:55)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2013-02-02 11:41:56
A 105-ös tulajdonosát személyesen ismerem, leginkább túrákra használja a gépet, ritkább esetekben gyorsulásra, vagy játszós motornak. Erre is tudok ellenpéldát, hogy a tuning csökkenti az élettartamot. Pl. A 40 km/h-ra folytott N-esek legfőbb folytása a B-sekhez képest fele akkora kipufogó ablak, minden más nyilás olyan mint a B-sé. Az ilyen elrontott vezérlésű henger melegszik, fogyaszt kopik. A főtengely az egyik legerősebb láncszem, alsó-felső csapok akkorák mint a Kawa kx 85-ön (28 LE papiron). Ennek ellenére nem biztatok senkit Simson tuningra, nagyon rögös út, több évnyi infó kell egy ütőképeshez.
sorszám: 45039 (137254)
(előzmény: Teknőc, 2013-02-02 11:17:15)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2013-02-02 11:41:52
Simsonnak kisebb a menetellenállása. Kevesebbet ehet kis TS-nél.
Cserébe gyengébb a váz, a fék. 60-70 felett jobb a TS. Nyeklő vázú, lengővillájú Riga is mehetne 100-zal, de nem próbálnám ki.
Az én Rigám 55-öt tudott tuning után, de rezgett, melegedett, zabált. Már az a tempó is sok volt a lengővillának.
Beömlő bővítés lefelé + rövidebb dugattyúszoknya: alul visszaköpött, 1-ben 30km/h-ig pörgött, 10000/ fölé. A közlekedők hátrafordultak a hangra, mikor kihúzattam. :-) Ki is kelett húzatni váltás előtt, de két személlyel is 50 felett ment. A kipufogót csak 1-1mm-t szélesítettem, ne törjön el a gyűrű, és az egyenes felső részét lekerekítettem(gyűrűbarát kialakítás, mint az MZ-nél).
sorszám: 45038 (137253)
(előzmény: Teknőc, 2013-02-02 10:21:08)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2013-02-02 11:34:26
2T-nél könnyebb a nyílásokat növelni(reszelő), mint a 4T vezérlését módosítani(veztengely, sűrítésnövelés).
A széttuningolt 2T-t művészet beállítani. :-)
sorszám: 45037 (137252)
(előzmény: Atilla, 2013-02-02 10:23:17)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2013-02-02 11:32:39
"A 2T motornak 60-80%-kal nagyobb a teljesítménye, mint egy azonos lökettérfogatú és azonos fordulatszámú négyütemű motornak."

Töltési fok és hőtűrés kérdése. :-)
sorszám: 45036 (137251)
(előzmény: Teknőc, 2013-02-02 10:27:34)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2013-02-02 11:31:58
E85 is van benne, lehet, hogy az eszi a rezet.
sorszám: 45035 (137250)
(előzmény: Keri, 2013-02-02 10:34:52)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-02-02 11:17:15
Néphit és legenda..sok benne a hülyeség, de van is van valami alapja is..DDDDD
Minden tunnig csökkenti az élettartamot, legalábbis a gyári értékekhez viszonyítva.A túlzásba vitt tunigot nem bírja a simó, szerintem. Kár át esni vele a túloldalra. Írod is, neked is 70cm3 a géped, pont erről beszéltem eddig is. Az még jó is.Előtte is írtam,ugyebár? Naná, jól lehet felhúzni, Persze, hogy csak szakértelemmel, ezt eddig se /vitatta/vitatja senki.
Láttam én Mecsekben olyan kis simót, akivel szépen mentünk fel Az Pécsi úton Orfűnek, nem volt semmi, jól volt tuningolva gép. Akkor még full gyári ts 125-ösöm volt, s jól tartotta egy ideig a lépést velem. ;):)
De ami sok, az sok a főtengelynek is,(nem arra van méretezve) az a 105cm3 simó nem sokáig életképes, főleg nem hosszabb távon, egy túrán... én erre céloztam.
Teknőc
sorszám: 45034 (137249)
(előzmény: Tibi2T, 2013-02-02 11:04:10)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2013-02-02 11:08:16
Az első linknél a cikkben az utolsó motor.
sorszám: 45033 (137248)
(előzmény: Tibi2T, 2013-02-02 11:04:10)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-02-02 11:05:34
Meglátjuk, nem az én gépem, s nem én tunigolom.....
Rendes srác, jó kollega, szereti, és használta a simót rendesen. Most majd meglátom, nagyon kíváncsi vok majd reá.
Milyen lesz a menetteljesítmény, és mit bír a napi munkába járáshoz. A napi 20-25km-erhez hogy áll majd hozzá. A henger is meg van,elfekvőben, a simó is, csak össze kell neki tenni.....A többi kiderül idővel.....
Teknőc
sorszám: 45032 (137247)
(előzmény: Atilla, 2013-02-02 10:48:43)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-02-02 11:05:05
Meglátjuk, nem az én gépem, s nem én tunigolom.....
Rendes srác, jó kollega, szereti, és használta a simót rendesen. Most majd meglátom, nagyon kíváncsi vok majd reá.
Milyen lesz a menetteljesítmény, és mit bír a napi munkába járáshoz. A napi 20-25km-erhez hogy áll majd hozzá. A henger is meg van,elfekvőben, a simó is, csak össze kell neki tenni.....A többi kiderül idővel.....
Teknőc
sorszám: 45031 (137246)
(előzmény: Atilla, 2013-02-02 10:48:43)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2013-02-02 11:04:10
A néphitben igy maradt meg ez a dolog, hogy nem lehet Simsont tuningolni, mert széthullik, fogyaszt. Általában ez igy is van, mert nem hozzáértő emberek nyúlnak "reszelő" után. A simson tuning tényleg a fanatikusoknak való, de aki nagy tapasztalattal, pénzt nem sajnálva nyúl hozzá és tudja, hogy mit lehet beépiteni, az viszonylag gyors, takarékos és tartós gépet kap. Nekem egy 70-es német (ZT) hengeres 5 sebességes Simóm van, kb. 90 a vége, 70-et elég kellemesen viszi utazóban és még tartós is.
Tudtommal jelenleg ez a 105-ös a legerősebb utcai Simson magyarországon, már bő 10 ezer km van mögötte hiba nélkül :
http://www.simson.hu/index.php?mit1=cikkek&mit2=kivalaszt&mit3=cikkek&id=374&fokat=1&alkat=

http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/simson/bxx-vs-tibi3t-400m-gyorsulas-111433
sorszám: 45030 (137245)
(előzmény: Teknőc, 2013-02-02 10:21:08)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-02-02 10:51:55
Én ott tankolok, ahol eszembe jut, de nagyon ritkán van gond a benzinnel.
Aki igényes az menjen a repülőtérre tankolni.
A repülőgépbenzin nagyon drága, de a prémium üzemanyagokkal ellentétben tényleg csodákat tesz! :-D
sorszám: 45029 (137244)
(előzmény: Keri, 2013-02-02 10:34:52)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-02-02 10:48:43
Szoktam én is tuningolgatni régen. (Nem értek hozzá, csak szerettem.) Csinálnám most is, mert jó szórakozás, csak nálam is épp válság van és nincs rá keret. Ember kitalál valami okosságot és megcsinálja. Azután vagy örül a végeredménynek, vagy nem. Jó hobbi de rengeteg pénzt el lehet rá szórni!
Szerintem már beszélgettünk erről.

A sokfelömlősé alakított hengereket el kell felejteni. Növelik a teljesítményt, de annyi hátránnyal járnak, hogy közúton nem érdemes foglalkozni vele.
sorszám: 45028 (137243)
(előzmény: Teknőc, 2013-02-02 10:33:49)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-02-02 10:36:20
Mellesleg, Aiva kúton tankolok rendszeresen. Ez független kutak szövetsége, szóval a név nem garancia, de ami itt van nálunk az Űllői vecsési vége felé, azokkal soha nem volt gondom.
sorszám: 45027 (137241)
(előzmény: Keri, 2013-02-02 10:34:52)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-02-02 10:34:52
Lukoilt leszámítva nekem mindegy.
két tankolásból kettőnél rossz benyát kaptam és egy haveromnak tönketette a Diesel kocsiját, persze tagadtak mindent.

Amíg JETnek hívták őket nem volt gond velük és olcsóbb is volt, de ezek után lukoilt soha!

Többi kútnál még nem volt soha gondom, de azért figyelni kell, ki mennyi etanolt kever a benzinbe, mert nagyon megérzi az MZ, és nem tesz jót neki, ha nincs hozzá dúsítva, ráadásul szerintem az etanol a felelős a réz alkatrészek gyorsabb korróziójáért, illetve az etanolhoz keverhető víz tartalom.
sorszám: 45026 (137240)
(elözmény: szsrobert, 2013-02-02 09:30:32)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-02-02 10:33:49
Hm, ez is igaz. Akkor ezt most félreértettem...
Most lesz egy kollegám simója felfúrva, új henger lesz, ami 60cm3 4 felömlővel.
kíváncsi vok nagyon majd a menetteljesítményre. Sajna, a sok szabadidő miatt tavasszal(április környéke) fogjuk ezt majd látni. A motor két garabolyban van jelenleg, s várja,hogy újból egybe legyen.
Teknőc
sorszám: 45025 (137239)
(előzmény: Atilla, 2013-02-02 10:23:17)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-02-02 10:29:21
Úri huncutság, mert mindenből a legdrágábbat kértem.

Mondjuk olyan 7000 körül már összeraknak egy jó teflonost az MZ-hez.

ETZ hez csináltattam más helyen teflonos gázbowdent, de olyat amiben kétszer sodort szuper flexi rozsdamentes huzal van. Az is olyan 10ezer körül volt. Szóval kb. ez az ára, de nyilván az igényeknek megfelelően lehet lentebb föntebb tornászni.

Egyébként kerékpár fékbowdenből fogok a TS-re gázbowdent csinálni. uverzális készletben lehet kapni olyat ami nem simán teflonos, de a huzal meg van köszörülve, hogy simábban fusson, és még van rajta valami bevonat is. Ez max 4000-ből megkapható, de ugye ez fékre meg kuplungra gyenge lenne.
sorszám: 45024 (137238)
(elözmény: szsrobert, 2013-02-02 09:29:46)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-02-02 10:27:34
Hát igen. Sokan nem tudják,avagy rosszul tudják:
"A 2T motornak 60-80%-kal nagyobb a teljesítménye, mint egy azonos lökettérfogatú és azonos fordulatszámú négyütemű motornak."
Forrás: http://hu.wikipedia.org/wiki/K%C3%A9t%C3%BCtem%C5%B1_motor
Teknőc

sorszám: 45023 (137237)
(előzmény: Keri, 2013-02-02 10:15:42)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-02-02 10:26:54
Hát igen. Sokan nem tudják,avagy rosszul tudják:
"A 2T motornak 60-80%-kal nagyobb a teljesítménye, mint egy azonos lökettérfogatú és azonos fordulatszámú négyütemű motornak."
Forrás: http://hu.wikipedia.org/wiki/K%C3%A9t%C3%BCtem%C5%B1_motor
Teknőc

sorszám: 45022 (137236)
(előzmény: Keri, 2013-02-02 10:15:42)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-02-02 10:23:17
A 4T-nél sem igaz mondatot arra értettem, hogy azt sokkal egyszerűbb tuningolni, mint a 2T motorokat, de még ott sem igaz, hogy pusztán a henger átalakításával csodákat lehet tenni.
sorszám: 45021 (137235)
(előzmény: Keri, 2013-02-02 10:15:42)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-02-02 10:21:08
Jaja, és olcsóbb, kevesebbet eszik, nagyobb élettartam. Ezért jobb akkor már az mz, mint az agyontunnigolt simó.
a gyári,normál simók jó gépek, túrázni is jó velük, aki szereti a mopedes hangulatot,környezetet és sebességet.
DE(!)a 70cm3 feletti simót a valós életben nem sokáig lehet használni, s főleg nem az átlagos mindennapokban.
És nem is a túrákon.....
Ez lehet, hogy csak az én véleményem.
Teknőc
sorszám: 45020 (137234)
(előzmény: Keri, 2013-02-02 10:11:29)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-02-02 10:15:42
2T jobban megy mint a 4t

Pl, egy folytatlan Aprilia RS125 (ami az egyik legjobb 2T sportmotor jelenleg) ~30LE és ~160km/h

Ezzek a tuning simsonok pedig már csak kívülről Simsonok :) szóval tippelhetsz :D
sorszám: 45019 (137233)
(elözmény: szsrobert, 2013-02-01 21:20:37)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-02-02 10:11:29
És természetesen mindezek mellet kétszer annyit fogyaszt legalább mint az ETZ.
sorszám: 45018 (137232)
(előzmény: Keri, 2013-02-02 10:10:24)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-02-02 10:10:24
Olaj:
Láttam már ilyen motort...sokba került a tulajnak az új henger :))))
Vagyis nettó baromság.

100ccm-es Simó:
Versenyen előfordul 1-2 (nem több)
Igazán szépen és okosan tuningolt Simson, amig nagyon mennek. Azonban ezek nagy szakértelembe, hosszú évek reszelgetésébe és több normális motor árába kerültek, és olyan hogy utazósebesség ezeken nem létezik és nem is hosszú életűek. Nagyon kihegyezett gépek.

Szóval ennyiből nem mondom hogy baromság, de azért a 150 már a történet színezése lehet.
És persze nem mennek jobban ezek mint egy alap 250-es ETZ, mert bár teljesítménye nagyobb, de nagyon szűk tartományban adja le.
sorszám: 45017 (137231)
(elözmény: szsrobert, 2013-02-01 18:08:55)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-02-02 09:56:58
Vizes benzinben áll pát hetet akkor az tud ilyen trutymák lenni.
sorszám: 45016 (137230)
(elözmény: szsrobert, 2013-01-31 16:31:50)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu