:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Értem .
Akkor kérnék egy szívességet: Ha megtennéd hogy csináltatsz nekem egy olyasmi teflonos bowdent mint a Tiéd, 7000 forintot szívesen áldoznék rá, nyilván utalnám a pénzt előre plusz a posta költséget, meg nyílván az utána járás költségeit is, itt a környéken sajnos nem tudok senkit aki ilyet csinálna, de még utána nézek.
De egyszerű a megoldás!
Összeakadunk egy túrán, megnézem,(azt a 105cm3-est, -de nem ám utánfutóról levenni, hanem azzal érkezni, és nem 5km-ről!Sokan így csinálják még veterán talin is,sajna!) s iszunk akkor egy áldomást este reá!így jó? ;)
Ismétlem, nem a te 70cm3-ről van ám szó, mert azt eddig is elfogadtam ám.
DDDD
Teknőc
Shellnél nekem se nagyon kellett kellett.
A Molnál csak néhány kútnál valamiért.
Főleg homok miatt. De tényleg jól felejtettél,..ez legyen a legtöbb gond. most voltam Pointernél, 251-es ébredezik...;)
Pro és ellenkontra! Neked ez a véleményed, nekem más....
Én őt nem ismerem, így állítását sem tudod nekem alátámasztani.Ki mit állít.
nem tudjuk kellően, megfelelően alá tamasztani..Az hogy meg ki mit itt állít az csak vitaalap.S marad. Ezért legyen úgy, hogy neked jó:Csak tunnig ér valamit, ettől hosszabb élettartalmú neked a 105cm3.A gyári gépek beállításai élettartalma ehhez smafu. Ha neked így jobb. Szerintem a legtöbb alap simó beállítás kiváló, hiszen még mindig szép számmal vannak.
Az hogy 80-90 sőt 105cm3 -re tunigolt simót még nem igazán láttam hosszabb túrákon. Habár az is lehet, hogy mindegyik az ezek szerint, csak egyik tulaj se mondta, se nem hangján, se erején,menetteljesítményén ez nekem nem tűnt fel. Habár kivételt is írtam.
Viszont sok olyan tunig simót láttam már, hogy csak utánfutón viszik egyik helyszínről a másikba. De akkor itt is csalt a szemem. Másik, jó gépek azok, de akkor se hiszem hogy ennyire túl kell valamit tunnigolni, hogy jó legyen.
De legyen, biztosan nagyobb szakértője vagy a témának.Legyen neked igazad. Mindenesetre nekem (továbbra is)más a véleményem.
Széles utat!
Teknőc
Nem okoskodni akarok, de a rezet azt pont nem eszi az etanol, ezért is van a cefrefőzdékben is rézüst (vagy rozsdamentes acél). Forró tömény kénsav az már feloldja, de az már elég nagy szívás ha az van a benzinben :D
Másik, az E85öt ne keverjük, annak 15%a sima benzin, a 95öshöz ETBE-t adnak amit tényleg etanolból állítanak elő, de más, szerepe kb ugyanaz mint az ólom tetraetilnek - oktánszámnövelő.
Nekem mintha a MOL rémlett volna a savas benzinről, bár ezt se közelmúltban beszéltük ki, úgynézki én is felejtek. Vásárhelyen eddig nem volt bajom a Shellel, ezt leszámítva, bár hibát az se okozott.... karbit meg 1 éve nem bántottam, szal most nemtudom mi a helyzet benne :D
ezzel én is így vagyok, csak a Lukoilt kerülöm a minőség miatt, az OMW-t meg az ára miatt :D
Simson, MZ, Riga, Akármi2T tuning: kitűnő anyagminőség(rugalmas anyag a teherbírásért, kemény felület a kopásállóságért), jó(és drága) kenőanyag-> magas ár a tartósságért cserébe.
Az alacsonyabb kipufogónyílással jobban húz alul.
MZ-be tettem kipuszűkítőt, 25km/h-ról gázra gyorsított 5-ben(1500/min), de nem üzemszerű terhelni 3000 alatt, mert rezonál. Kis fordulatnál a szívási időt is csökkenteni kell, mert viszaköpköd a karbiba és csökken a nyomaték. Membrán lehet a megoldás.
Szegeden 480Ft a keró, 698Ft a repbenzin.
Mennyivel olcsóbb MZ-zni, mint repülni? :-)
A 105-ös tulajdonosát személyesen ismerem, leginkább túrákra használja a gépet, ritkább esetekben gyorsulásra, vagy játszós motornak. Erre is tudok ellenpéldát, hogy a tuning csökkenti az élettartamot. Pl. A 40 km/h-ra folytott N-esek legfőbb folytása a B-sekhez képest fele akkora kipufogó ablak, minden más nyilás olyan mint a B-sé. Az ilyen elrontott vezérlésű henger melegszik, fogyaszt kopik. A főtengely az egyik legerősebb láncszem, alsó-felső csapok akkorák mint a Kawa kx 85-ön (28 LE papiron). Ennek ellenére nem biztatok senkit Simson tuningra, nagyon rögös út, több évnyi infó kell egy ütőképeshez.
Simsonnak kisebb a menetellenállása. Kevesebbet ehet kis TS-nél.
Cserébe gyengébb a váz, a fék. 60-70 felett jobb a TS. Nyeklő vázú, lengővillájú Riga is mehetne 100-zal, de nem próbálnám ki.
Az én Rigám 55-öt tudott tuning után, de rezgett, melegedett, zabált. Már az a tempó is sok volt a lengővillának.
Beömlő bővítés lefelé + rövidebb dugattyúszoknya: alul visszaköpött, 1-ben 30km/h-ig pörgött, 10000/ fölé. A közlekedők hátrafordultak a hangra, mikor kihúzattam. :-) Ki is kelett húzatni váltás előtt, de két személlyel is 50 felett ment. A kipufogót csak 1-1mm-t szélesítettem, ne törjön el a gyűrű, és az egyenes felső részét lekerekítettem(gyűrűbarát kialakítás, mint az MZ-nél).
2T-nél könnyebb a nyílásokat növelni(reszelő), mint a 4T vezérlését módosítani(veztengely, sűrítésnövelés).
A széttuningolt 2T-t művészet beállítani. :-)
"A 2T motornak 60-80%-kal nagyobb a teljesítménye, mint egy azonos lökettérfogatú és azonos fordulatszámú négyütemű motornak."
Töltési fok és hőtűrés kérdése. :-)
E85 is van benne, lehet, hogy az eszi a rezet.
Néphit és legenda..sok benne a hülyeség, de van is van valami alapja is..DDDDD
Minden tunnig csökkenti az élettartamot, legalábbis a gyári értékekhez viszonyítva.A túlzásba vitt tunigot nem bírja a simó, szerintem. Kár át esni vele a túloldalra. Írod is, neked is 70cm3 a géped, pont erről beszéltem eddig is. Az még jó is.Előtte is írtam,ugyebár? Naná, jól lehet felhúzni, Persze, hogy csak szakértelemmel, ezt eddig se /vitatta/vitatja senki.
Láttam én Mecsekben olyan kis simót, akivel szépen mentünk fel Az Pécsi úton Orfűnek, nem volt semmi, jól volt tuningolva gép. Akkor még full gyári ts 125-ösöm volt, s jól tartotta egy ideig a lépést velem. ;):)
De ami sok, az sok a főtengelynek is,(nem arra van méretezve) az a 105cm3 simó nem sokáig életképes, főleg nem hosszabb távon, egy túrán... én erre céloztam.
Teknőc
Az első linknél a cikkben az utolsó motor.
Meglátjuk, nem az én gépem, s nem én tunigolom.....
Rendes srác, jó kollega, szereti, és használta a simót rendesen. Most majd meglátom, nagyon kíváncsi vok majd reá.
Milyen lesz a menetteljesítmény, és mit bír a napi munkába járáshoz. A napi 20-25km-erhez hogy áll majd hozzá. A henger is meg van,elfekvőben, a simó is, csak össze kell neki tenni.....A többi kiderül idővel.....
Teknőc
Meglátjuk, nem az én gépem, s nem én tunigolom.....
Rendes srác, jó kollega, szereti, és használta a simót rendesen. Most majd meglátom, nagyon kíváncsi vok majd reá.
Milyen lesz a menetteljesítmény, és mit bír a napi munkába járáshoz. A napi 20-25km-erhez hogy áll majd hozzá. A henger is meg van,elfekvőben, a simó is, csak össze kell neki tenni.....A többi kiderül idővel.....
Teknőc
A néphitben igy maradt meg ez a dolog, hogy nem lehet Simsont tuningolni, mert széthullik, fogyaszt. Általában ez igy is van, mert nem hozzáértő emberek nyúlnak "reszelő" után. A simson tuning tényleg a fanatikusoknak való, de aki nagy tapasztalattal, pénzt nem sajnálva nyúl hozzá és tudja, hogy mit lehet beépiteni, az viszonylag gyors, takarékos és tartós gépet kap. Nekem egy 70-es német (ZT) hengeres 5 sebességes Simóm van, kb. 90 a vége, 70-et elég kellemesen viszi utazóban és még tartós is.
Tudtommal jelenleg ez a 105-ös a legerősebb utcai Simson magyarországon, már bő 10 ezer km van mögötte hiba nélkül :
http://www.simson.hu/index.php?mit1=cikkek&mit2=kivalaszt&mit3=cikkek&id=374&fokat=1&alkat=
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/simson/bxx-vs-tibi3t-400m-gyorsulas-111433
Én ott tankolok, ahol eszembe jut, de nagyon ritkán van gond a benzinnel.
Aki igényes az menjen a repülőtérre tankolni.
A repülőgépbenzin nagyon drága, de a prémium üzemanyagokkal ellentétben tényleg csodákat tesz! :-D
Szoktam én is tuningolgatni régen. (Nem értek hozzá, csak szerettem.) Csinálnám most is, mert jó szórakozás, csak nálam is épp válság van és nincs rá keret. Ember kitalál valami okosságot és megcsinálja. Azután vagy örül a végeredménynek, vagy nem. Jó hobbi de rengeteg pénzt el lehet rá szórni!
Szerintem már beszélgettünk erről.
A sokfelömlősé alakított hengereket el kell felejteni. Növelik a teljesítményt, de annyi hátránnyal járnak, hogy közúton nem érdemes foglalkozni vele.
Mellesleg, Aiva kúton tankolok rendszeresen. Ez független kutak szövetsége, szóval a név nem garancia, de ami itt van nálunk az Űllői vecsési vége felé, azokkal soha nem volt gondom.
Lukoilt leszámítva nekem mindegy.
két tankolásból kettőnél rossz benyát kaptam és egy haveromnak tönketette a Diesel kocsiját, persze tagadtak mindent.
Amíg JETnek hívták őket nem volt gond velük és olcsóbb is volt, de ezek után lukoilt soha!
Többi kútnál még nem volt soha gondom, de azért figyelni kell, ki mennyi etanolt kever a benzinbe, mert nagyon megérzi az MZ, és nem tesz jót neki, ha nincs hozzá dúsítva, ráadásul szerintem az etanol a felelős a réz alkatrészek gyorsabb korróziójáért, illetve az etanolhoz keverhető víz tartalom.
Hm, ez is igaz. Akkor ezt most félreértettem...
Most lesz egy kollegám simója felfúrva, új henger lesz, ami 60cm3 4 felömlővel.
kíváncsi vok nagyon majd a menetteljesítményre. Sajna, a sok szabadidő miatt tavasszal(április környéke) fogjuk ezt majd látni. A motor két garabolyban van jelenleg, s várja,hogy újból egybe legyen.
Teknőc
Úri huncutság, mert mindenből a legdrágábbat kértem.
Mondjuk olyan 7000 körül már összeraknak egy jó teflonost az MZ-hez.
ETZ hez csináltattam más helyen teflonos gázbowdent, de olyat amiben kétszer sodort szuper flexi rozsdamentes huzal van. Az is olyan 10ezer körül volt. Szóval kb. ez az ára, de nyilván az igényeknek megfelelően lehet lentebb föntebb tornászni.
Egyébként kerékpár fékbowdenből fogok a TS-re gázbowdent csinálni. uverzális készletben lehet kapni olyat ami nem simán teflonos, de a huzal meg van köszörülve, hogy simábban fusson, és még van rajta valami bevonat is. Ez max 4000-ből megkapható, de ugye ez fékre meg kuplungra gyenge lenne.
Hát igen. Sokan nem tudják,avagy rosszul tudják:
"A 2T motornak 60-80%-kal nagyobb a teljesítménye, mint egy azonos lökettérfogatú és azonos fordulatszámú négyütemű motornak."
Forrás: http://hu.wikipedia.org/wiki/K%C3%A9t%C3%BCtem%C5%B1_motor
Teknőc
Hát igen. Sokan nem tudják,avagy rosszul tudják:
"A 2T motornak 60-80%-kal nagyobb a teljesítménye, mint egy azonos lökettérfogatú és azonos fordulatszámú négyütemű motornak."
Forrás: http://hu.wikipedia.org/wiki/K%C3%A9t%C3%BCtem%C5%B1_motor
Teknőc
A 4T-nél sem igaz mondatot arra értettem, hogy azt sokkal egyszerűbb tuningolni, mint a 2T motorokat, de még ott sem igaz, hogy pusztán a henger átalakításával csodákat lehet tenni.
Jaja, és olcsóbb, kevesebbet eszik, nagyobb élettartam. Ezért jobb akkor már az mz, mint az agyontunnigolt simó.
a gyári,normál simók jó gépek, túrázni is jó velük, aki szereti a mopedes hangulatot,környezetet és sebességet.
DE(!)a 70cm3 feletti simót a valós életben nem sokáig lehet használni, s főleg nem az átlagos mindennapokban.
És nem is a túrákon.....
Ez lehet, hogy csak az én véleményem.
Teknőc
2T jobban megy mint a 4t
Pl, egy folytatlan Aprilia RS125 (ami az egyik legjobb 2T sportmotor jelenleg) ~30LE és ~160km/h
Ezzek a tuning simsonok pedig már csak kívülről Simsonok :) szóval tippelhetsz :D
És természetesen mindezek mellet kétszer annyit fogyaszt legalább mint az ETZ.
Olaj:
Láttam már ilyen motort...sokba került a tulajnak az új henger :))))
Vagyis nettó baromság.
100ccm-es Simó:
Versenyen előfordul 1-2 (nem több)
Igazán szépen és okosan tuningolt Simson, amig nagyon mennek. Azonban ezek nagy szakértelembe, hosszú évek reszelgetésébe és több normális motor árába kerültek, és olyan hogy utazósebesség ezeken nem létezik és nem is hosszú életűek. Nagyon kihegyezett gépek.
Szóval ennyiből nem mondom hogy baromság, de azért a 150 már a történet színezése lehet.
És persze nem mennek jobban ezek mint egy alap 250-es ETZ, mert bár teljesítménye nagyobb, de nagyon szűk tartományban adja le.
Vizes benzinben áll pát hetet akkor az tud ilyen trutymák lenni.
Én sok benzinkúton tankoltam.
Ismertem az Áfort is fiatalságom ellenére is. Aztán az Agip volt sokáig a tőkély. Majd a Shell, ami majd évtizedekre elvakított.De borzasztóan. Ebből a szerelemből pont az Algyő Shell mosott ki, rendesen, több év alatt. (Igaz mondtam már Neked Gabi.) A kiszolgálással, meg sorolhatnám...:((
s volt, mikor a benzin minősége rosszabb volt, mint az egyszerű mol benziné, csak drágább volt.stb. stb.
Azóta a Shellt messziről elkerülöm.
A régi shellt, illetve azt a minőséget még sokáig az Ásotthalmi kút adta meg nekem. Miután az is magán lett, valamiért, köszönöm nem kérek a Shellből. Ma az OMW lenne az etalon, de drága. Az Agip kút is betett, mert egyszer sikerült savas benzint kapnom, Szentlöricnél, és onnan már a gép tankolás után fura volt, csak Szegeden esett le a tantusz, mikor a gép totál szét akart esni...Én bolond...Azóta, nincs kedvem Agiphoz se. Valamiért.
Szegeden sok a mol kút, és a minőség is változó. A csongrádi molkutat a többség ismeri,(Tankoltatok már ott) na az gyakran vizes és homokos a benzinje. Én jelenleg a szöregihez járok, igaz a legdrágább, de itt talán a legjobb a minőség. Igaz, ezek csak szélsőségek. A legtöbb mol, Agip kút, biztosan jók. Az OMW-ben nem csalódtam, igaz, van ára is rendesen. De hát ki, mire esküszik, kinek mi vált be, s mi lett az etalon.
Nagyon szubjektív, ezért is van ekkora bőség.;)
Teknőc
Mit jelent az hogy fullos?, és különben sokat számít, vagy csak úri kivagyiság? :D
Én ilyenekre már alapból nem reagálok, s nem is olvasom. De régen nagyon néztem a simó tunigolást. Sok-sok állat rendesen tönkre tette a saját,drága szép gépét, hogy néhány 100m tudjon óriásit menni, utána kuka. Szerintem nem arra való. A gépek élettartalma is igazolja...
Max 70cm3 ment el a gyár is anno.
Amit külföldre szánt, persze, abból nem lett semmi.A Keleti államok pedig, gyorsan szétkapkodták, de többet nem csináltak ennek ellenére is. Nos, manapság is van 70cm3 szett hozzá, de nem szabad ennél jobban erőltetni, a főtengely és más alkatrészek miatt.
De még most is sok ilyen vidi van például:
http://youtu.be/vCestn6JDtk
http://youtu.be/uTdYCngwl4I
http://youtu.be/VChM1xDiPxg
Kár hogy nem tud ennyivel menni a simó. Ha tudna, szívesen megnézném a srác arcát milyen képet vág az irányíthatatlan motoron mielőtt az atomjaira hullik szét. Persze csak ha nem tépi le a fickót a menetszél előbb. De ha túléli az esetet, boldog élete lesz. Bármelyik cég hatalmas összeget fizetne egy 50 köbccentis motorért amelyik tud legalább 25 pacit. Kevesebbel még egy negyvenkilós óriás se tud még a simson súlyával sem felgyorsulni 150re. nem számítva hogy ekkora sebességnél nem is a súly hanem a légellenállás lesz a döntő. Légterelőről pedig nem írt...
Én szinte mindig a Shellnél tankolok, de 2 éve mikor felújítás folyt és kb 6 hónapig nem emnt a motor akkor nekem is zöld lett a karbim... bár ennek sztem az az oka hogy az összes magyarországi kút a MOLtól veszi a naftát (az OMVre nem esködnék, de a többi tuti).
Ezt valami 13 éves pattanásos fejű Simson tudor írhatta.
Ez még 4T esetében sem igaz, nemhogy 2t-nél.
Simson topicból:
"Teljesítmény növelésnek itt egy saját fejlesztés: a benzin-olaj keverékben a hozzáadott olaj fele 2T,fele 4T olaj (igen,4T).Érezhetően javul a teljesítmény,persze nem lesz egy erőgép,viszont biztonságos marad a gép."
Mi a véleményetek?
"Az eddigi legdurább Simsonom egy 5 gangos 100 köbcentis meztelen gép volt,természetesen MZ telókkal,Babetta gyújtással...stb. A vége 150 volt és zokszó nélkül tudta a 130-as utazót."
MZ-nek is becsületes tempó.
Pedig valóban a hengertől tombolnak elsősorban a lovak. Ha a motor többi része nem bírja, az nem a tuning hibája.
A 350-es henger kellemes lehet, én nyomatékra hangolnám inkább.
Ó hogy bnák meg! Biztos az, mert MOL-nál tankoltam. :-(
Velük kellene hazatolatni a motorom, ha otthontól 100km-re üzemképtelenné válik az ótvar adalékjuk miatt. :-)
Rakok rá egy hengert és már tombolnak is a lovak.
De szép is lenne, ha ilyen egyszerű lenne a 2T tuning.
Nem az a baj ezzel, hogy hirdetés, hanem azt sugallja, hogy kifizetsz pár tízezer forintot és kész táltos lesz a megfáradt MZ-ből.
Ez pedig szerintem nem más, mint a kevésbé tájékozott MZ tulajok átverése.
Vaci uton van egy bowdenes egy regi iparteruleten, egy raktar aruhaz mogott.
kb. 10ezer volt, de ez fullos, lehet osszerakatni olcsobban is naluk.
Szia Keri!
Azt szeretném tőled kérdezni, hogy hol és mennyiért csináltattál teflonos fékbovdent a kis ts-edbe?
K.Zoli!
Azért remélem érzed, hogy ez illetlen bemutatkozás volt így friss regisztrációval.
Ezt az oldalt saját pénzünkből tartjuk fenn, nincs bevétel belőle. Kizárólag azért tesszük, hogy legyen egy jó közösség és nem azért hogy ezt is teli nyomják ingyen reklámokkal, használhatatlanná téve a fórumot.
Hidd el, nagyon sokan tudnák itt reklámozni magukat, de egyszerűen nem tolerálom, mivel a tagokat zavarja.
Egyenlőre csak szóltam, továbbiakban csak törlöm.
A zöld szinű trutymó szerintem benzin adalék, a mol kutaknál jobban érezhetőnek találtam.
Az úszóba a forrasztás alatt szokot beszivárogni a benya. Helyre lehetne hozni a dolgot, de nem annyira nehéz beszerezni az úszót, nem is annyira drága hogy szenvedjen vele az ember. Volt egy időszak amikor nem lehetett a jawához úszót kapni, akkor megcsináltam kettőt.
Tegnap dühöngtem én is egy sort az SR50-en.
Nem akar menni, füstöl. Folyik a benzin a motor alá. Múltkor felakadt a tűszelep, most az ellentéte..a karbi nem elfordítható , mint az MZ-jé. A csavarokhoz nem férni hozzá a váztól. Légszűrőt fel kell lazítani, hogy a karbit kivegyem...a réz úszóban BELÜL folyadék lyuk nélkül, éz zöldes színű trutymák (rézvegyület?) a karbipohárban.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|