hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 21. szombat 
Tamás

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

Keri
válasz erre | email2016-10-14 13:16:43
260mega
Ide rakom fel, de még töltődik MZ.ZIP néven.
https://onedrive.live.com/?id=A35D444ABEE610B6%21434&cid=A35D444ABEE610B6

Szólj ha letöltötted, mert törlöm.
sorszám: 48650 (145933)
(előzmény: Gyuszi80, 2016-10-14 10:11:35)

 
 
Gyuszi80
válasz erre | email2016-10-14 10:11:35
Megtennéd, és lennél olyan kedves, hogy nekem is elküldenéd?
Nagyon örülnék neki, köszönöm!
sorszám: 48649 (145932)
(előzmény: Keri, 2016-10-14 09:58:47)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-10-14 09:58:47
ha érdekel, nekem megvan az ETZ250 doksija :)
sorszám: 48648 (145931)
(előzmény: Márton, 2016-10-13 20:33:37)

 
 
Gyuszi80
válasz erre | email2016-10-14 07:37:11
Sziasztok!

Köszönöm a válaszokat! Ez a régebbi karburátor sztem, nincs rajta csat, az úszóház három csavarral rögzül. Na de a lényeg, a kis dugattyú tömítéssel, rugóval a helyén van, tehát igen, pótolom a bowdenjét, majd meghálálja az indításnál :) Köszönöm mégegyszer!
sorszám: 48647 (145930)

 
 
Atilla
válasz erre | email2016-10-13 21:00:17
A másik szivató helyett: A másik téma a szivató
Így akartam, csak egy szó kimaradt. :-)
sorszám: 48646 (145929)
(előzmény: Atilla, 2016-10-13 20:58:32)

 
 
Atilla
válasz erre | email2016-10-13 20:58:32
Nem így működik, mint gondolod.
A Csatos karbin az alapjárati rendszer függ a normál rendszertől. Vagyis mikor gázt adsz az alapjárat rendszer a gázdugattyú alatt elhelyezett furaton át fals levegőt kap és gyakorlatilag összeomlik. Vagyis gázadáskor nem működik, ezért nincs szerepe az részterhelés beállításában.
A másik szivató, itt egy fúvókát nyit ki a kis dugattyú és azon át a vákuum plusz üzemanyagot szív fel. Nem kap sehol plusz levegőt, pont ez a lényege, hogy kevesebb legyen a levegő a keverékben.
sorszám: 48645 (145928)
(előzmény: Márton, 2016-10-13 20:33:37)

 
 
Márton
válasz erre | email2016-10-13 20:33:37
Bocsánat, ha valakit is félrevezettem, nekem csatos karburátor van a 250-esen, azon működik a dolog. De elültetted a gondolataimban a kétséget így megnéztem egy 30N2 típust is gyorsan. A szívató irányából az üzemanyag szívócsöve nem ütközik ér a gumi dugaszhoz (ami szerintem a gyári helyzete a 35-ös alapjárat fúvókához-ebben persze nem vagyok feltétlen biztos) akkor ott juthat be levegő...
A csatos karbimon van gyári alapjárati mennyiség csavar jobb oldalon, bal oldalon egy részterhelés állító amivel az alapjárati fúvókához kevert levegőt tudom pontosan belőni, cserélhető a hüvely amiben a tű mozog, 150-es főfúvóka van benne, mert egy csavarral tudom a hozzákevert levegőt állítani.
Egy a baj, nem lehet terhelés nélkül fordulatszám után hangolni mint a láncfűrészt. De összességében jó, mert nem kell szétdönteni az út szélén ha nem megy.. :)
sorszám: 48644 (145926)
(előzmény: Keri, 2016-10-13 19:57:45)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-10-13 19:57:45
Ilyen csak a Jawa350-esen van. MZ-n nincs lehetőség úszószintet emelni dúsítási céllal.Szívogathatod a túlfolyót is, mivel nem csak azon tud bejutni levegő oda, így semmi hatása nem lesz.
sorszám: 48643 (145925)
(előzmény: Márton, 2016-10-12 19:43:31)

 
 
Atilla
válasz erre | email2016-10-12 21:52:14
Nem úgy működik, na meg a fűnyíró karbinál is klasszisokkal bonyolultabb.
Volt valahol letölthető magyar nyelvű BVF karburátor beállítási könyv.
Milyen karbi egyébként csatos, vagy a régi fajta?
sorszám: 48642 (145924)
(előzmény: Márton, 2016-10-12 19:43:31)

 
 
Márton
válasz erre | email2016-10-12 19:43:31
A szivató helyén legalább egy gumidugónak kellene lennie rugóval lenyomva. Ha jó értem ez a gép úgy működik, hogy a levegőszűrőt megkerülve levegőt tud szívni a bovden bemeneti helyén, belül pedig üres. Már ha a gumisapka ezt engedi, akkor még működhet is, mindenesetre érdekes. Az nem gond, ha nincs szivató bovden, mert az úszóházon lévő túlfolyó hidegindításra is használható. csak meg kell szívni a végét amíg meg nem jelenik az üzemanyag
Ezen az elven indulnak a mostani fűnyírók.
sorszám: 48641 (145923)
(előzmény: Gyuszi80, 2016-10-12 18:52:51)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-10-12 19:41:33
Tekerd ki. Van benne egy rugó, meg egy dugó, aminek a végén van egy tömités.
Ebbe a dugóba kell beakasztani a bowdent.
Elé egy rövid bowden hurok is, csak a indításhoz kell...ha jól van beállítva a karburátor.

Ha nincs benne a dugó, akkor folyamatosan ömlik bele a benzin...az rontja a beállíthatóságot, és a teljesítményt, no meg a fogyasztást.
sorszám: 48640 (145922)
(előzmény: Gyuszi80, 2016-10-12 18:52:51)

 
 
Gyuszi80
válasz erre | email2016-10-12 18:52:51
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni Tőletek:)
Szóval vettem egy gokartot, elég leharcolt állapotban, amelyet elkezdtem lassacskán újra összerakni az alapoktól. Egy Mz 250-es motor hajtotta, szeretném a továbbiakban is ezt használni, de sajnos ugyanúgy mint a szerkezet maga, a motor is eléggé viseltes. Jelenleg alkatrészre várok a gyújtáshoz, azonban észrevettem valamit. A karburátoron a szivatót leszedték, s egy lyukas gumisapkát húztak a helyére. A bowden végénél lévő foglalat van csak meg, bowden nincs. A régi gazdája szerint így működött. A kérdés az lenne, hogy ez így jó-e, káros hatása van-e bármilyen? A motor erejét, fogyasztását hogyan befolyásolja? Köszönöm a válaszokat előre, üdvözlettel: Gyula
sorszám: 48639 (145921)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2016-10-12 14:10:36
Az éves olajcsere nem hülyeség, én is így szoktam. Kis kiadás, nagy haszon a motornak.
sorszám: 48638 (145920)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-10-12 08:50:46
Nyilván így van,nem vitatom. Én is annak vagyok a híve, hogy olajban kell tartani a szimeringet, de mennyiben befolyásolja a szimering élettartamát? Alapból csupa olaj az a rész amúgy is, de a telet tuti kibírja kiszáradás nélkül.

Nekem is van amúgy olajtudós ismerősöm, ő meg azt mondta, hogy a beindításkor olyan savasodási folyamat indul meg, ami növeli a fém részek errózióját, ezért a rövid beindítások károsak.
Egyébként ezért is kell évente cserélni az olajat.

Na melyik tudósnak van igaza? :)))))
sorszám: 48637 (145919)
(előzmény: astro77joe, 2016-10-10 17:05:41)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2016-10-11 23:49:42
nekem a 250-es etz 5 liter körül evett normál használat mellett, de ha úgy volt benyelte a 6 litert is. 5 alatt soha nem evett. a mostani 150-es etz notóriusan 4.1-et eszik ha esik, ha fúj... és én kenem neki, szeretem ha megy.
sorszám: 48636 (145918)

 
 
Árpád
válasz erre | email2016-10-11 20:40:41
Nekem sikerült úgy belőnöm a második 250es ETZt hogy még 4.5 litert sem evett 90es tempó mellett. viszont nem is ment annál gyorsabban. :) De addig úgy húzott mintha normális lett volna. Nekem jó volt úgy, úgyse sietek sose sehova. legalábbis motorral.
Nem volt akkor se fényes állapotban amikor hozzám került, és lássuk be így utólag, nem is sokat javítottam rajta. valahogy meglátszott rajta hogy nem a kedvenc motor tipusom. nem is rá hivatkozom amikor bírálom az ETZt, hanem az elsőre.Az kiválló állapotú volt. Amíg el nem lopták. Utánna megismerkedtem a jawával...
sorszám: 48635 (145917)
(előzmény: Márton, 2016-10-10 19:15:35)

 
 
Márton
válasz erre | email2016-10-10 19:15:35
Már vagy ezerszer behangoltam az Ezt-t, ha azt szeretném, hogy ne zabálja le a gatyámat is, akkor alacsonyan kevert alapjáratról indítva dúsul fel a keverék, és egy képzeletbeli plafon szinten megragad ami lefölözi ugyan az erőt, de szinten tartja a fogyasztást. Nálam ez kis gázon és közép gázon egy erőtlen tartományban jelentkezik, de gázadásra a gép tud gyorsulni. A hangolt tartomány szinte a telített alatt egy hajszálnyival található. Most van egy fasza beállításom 15°C-on hasít, de 30°C-ban már szinte el se indul annyira melege van. Egy az egyben mint egy motorfűrész, csak azt sokkal egyszerűbb behangolni :D

Na jó ehhez hozzá tartozik, hogy a moci már annyira kopott, hogy 100 km-enként lerúgja a főtengelyszimeringről a rugót.. :) most készülök cserélni persellyel 25-35-7 esre. -nem akarom már felfúratni- olyan hamar elkopnak.
Annak idején 2 havonta megevett egy gyűrűt. Ráuntam már.
sorszám: 48634 (145916)
(előzmény: Árpád, 2016-09-12 18:18:08)

 
 
Márton
válasz erre | email2016-10-10 19:06:10
....................
sorszám: 48633 (145915)
(előzmény: Árpád, 2016-09-12 18:18:08)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2016-10-10 17:05:41
A katasztrófavédelemnél van egy igazi zseni kémikus. Ott tesztelik az összes Magyarországon kapható olajat és minden mást, ami az olajokkal kapcsolatba kerülhet. Minden héten, minden gyártásból kapnak a MOL-tól egy-egy litert minőség ellenőrzésre és engedélyezésre. Akkor még simson-om volt. Ő mondta, hogy a szimmeringek élettartamát leginkább az befolyásolja, hogy mennyi ideig állnak olaj nélkül, ha már egyszer érintkeztek vele. Azt tanácsolta, hogy télen havonta egyszer melegítsem át a motort, ne csak öt percre, hanem rendesen üzem melegre, kb10-15-percre. A hidegben, szárazon állás teszi tönkre azokat a szimmeringeket, amelyek egyszer már érintkeztek olajjal. Autóknál és motoroknál egyaránt. Én azóta így csinálom, igazából nem tudom hogy igaza volt-e, de ki más tudhatná, ha nem az, aki teszteli őket. Persze ettől még nálam idősebbeknek simán lehet ellenkező tapasztalatuk, amit tiszteletbe tartok és simán lehet hogy nekik van igazuk. Ettől függetlenül én így csinálom, ezen nem veszünk össze.
sorszám: 48632 (145914)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-10-07 08:42:15
Tehát akkor megállapodhatunk, hogy a hideg indítás az ami nem tesz jót a motornak? És te ebből csinálsz sokat? :) Biztos jó ez neki? :)
Persze nem fog tönkremenni a motorod érezhetően gyorsabban, de csak ezért nem kell beindítani.

Az sokkal nyomósabb érv, hogy a lelkünknek jót tesz a hangja és szaga...én is beindítom rendszeresen, de csak ezért :)
sorszám: 48631 (145911)
(előzmény: astro77joe, 2016-10-04 20:14:56)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2016-10-04 20:14:56
A szimmeringeknek jót tesz, ha néha felmelegszenek, kilágyulnak és olajat kapnak. A téli hideg állás úgy tudom nem jó nekik, én ezért indítgatom. Meg a hangja miatt! :)
sorszám: 48630 (145910)

 
 
Athem
válasz erre | email2016-10-04 18:38:15
Így raktam el tavaly is annyi, hogy akkura havonta ránéztem, és ha kellett rá töltöttem. De ez a tél alatt 3x volt csak.1 Éves az akku.
sorszám: 48629 (145909)
(előzmény: Keri, 2016-10-04 16:10:23)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-10-04 16:10:23
Nem kell azt havonta indítgatni. Ledugózni a kiput, meg alsó holtpontra forgatni a főtengelyt, bőven kibírja a telet.
Inkább a karburátorból engedd le a benzint, mert szétmarja a réz alkatrészeket.
Akkut én folyamatos csepptöltésen tartom. A szünetmentes inverterére teszem rá, mert az folyamatosan jó állapotban tartja.
Mondjuk az igaz, hogy az vacakabb csepptöltők képesek elpezsegtetni az elektrolitot, illetve tönkretenni az akkut ha folyamatosan rajta ha nem biztos az ember, akkor tényleg jobb csak pár havonta feltenni a töltőre.
Nekem egy szünetmentes akkupakkjához van rákötve, mert az garantáltan nem teszi tönkre.
sorszám: 48628 (145908)
(előzmény: astro77joe, 2016-10-04 07:17:31)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-10-04 15:59:45
Talán berozsdásodik...?
Amúgy életemben nem hallottam ilyen kifogást még :D
sorszám: 48627 (145907)
(előzmény: Athem, 2016-10-03 21:00:20)

 
 
Athem
válasz erre | email2016-10-04 13:34:35
Ezért fordultam a közösséghez, mert ezek szerint, akkor tényleg csak lerázni szeretne az illető. Tudtok valakit aki foglalkozna picit a blokkommal? Ha nem muszáj nem feltétlenül mennék Pestre ezért.Mohácsi vagyok.
sorszám: 48626 (145906)
(előzmény: astro77joe, 2016-10-04 07:17:31)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2016-10-04 07:17:31
Összerakás után be kell járatni, össze kell koptatni az új hengert a dugattyúval. Amíg nincs bejáratva, csak fél munkát végeztünk! Én sem értem hogy télen mitől rozsdulna össze, hiszen télen is kötelező havonta egyszer beindítani a motort negyed órára, hogy teljesen átmelegedjen és a pára kinyomuljon a rendszerből. Az aksit is illik három havonta csepptöltésre rakni, hogy ne öregedjen olyan gyorsan a hidegben.
sorszám: 48625 (145905)

 
 
Árpád
válasz erre | email2016-10-03 22:14:06
Nem értek tulságosan hozzá, de nem lehet hogy pont attól fél hogy nem használod az összerakás után? Talán annyira passzos a dolog hogy a beolajozás ellenére is korrodeálódik annyira hogy tavasszal már nem mozdul meg.

Vagy símán le akart rázni csak. Én inább erre szavaznék.
sorszám: 48624 (145904)
(előzmény: Athem, 2016-10-03 21:00:20)

 
 
Athem
válasz erre | email2016-10-03 21:00:20
Sziasztok!

Lentebb írtam, mi a nyűgöm a motorral, elvittem helyileg egy közelre eső motoroshoz. S Srác azt mondotta, hogy ő ősszel és télen már nem akar ilyenbe bele vágni, hogy dugattyút cserél, a motoron a présméret miatt, mert álló helybe is megragadhat... Én mint laikus, kicsit óckodom ettől a kijelentéstől. Mitől ragadna meg akár télen, ha nem használom?
sorszám: 48623 (145903)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2016-09-30 12:41:40
https://hu.wikipedia.org/wiki/K%C3%A9t%C3%BCtem%C5%B1_motor
Ezt akartad taglalni..?
Teknőc
sorszám: 48622 (145902)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2016-09-24 22:48:15
Na ezt jól megaszontam ...
sorszám: 48621 (145901)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2016-09-24 22:47:15
Most volt nálam egy aprilia 125 cross, annak meg 5000 alatt nem volt nyomatéka, csak afelett kezdett menni rendesen, használni 6000-8000-is lehetett, különben elvesztette a dinamizmust. Ebben jobb az is egy etz szerintem. Úgy látszik ez két ütemű tulajdonság. Egy négy ütemű 125-ös túragépnek viszont van nyomatéka, de az meg nem megy többet 80-90-él.
sorszám: 48620 (145900)

 
 
Árpád
válasz erre | email2016-09-12 18:18:08
Az én tapasztalatom szerint az ETZnek gyárilag nincs normális nyomatéka 2500as fordulat alatt. Ezen anno sem sokat lehetett segíteni. mostanság pedig itt vannak az utángyártott alkatrészek. Egy csomó csiszolgatással lehet eljutni oda amit annak idején nem szerettünk.
Én az utóbbi időben sose tudtam elérni hogy ne rángasson sehol se. azt pedig szerintem nem is lehet elérni hogy alacsony fordulaton se rángasson, alapjárata is legyen, és se gyorsításkor se a sebesség tartásakor ne legyen hiba. Valamit fel kell áldozni a kompromisszum oltárán.
Legalábbis ha nem akarunk fuvókatartót, tűt csiszolgatni hetekig.
De lehet hogy csak nekem hiba az a viselkedés amit még állítanék, másnak nem minősül rángatásnak vagy dadogásnak.
sorszám: 48619 (145896)
(előzmény: Atilla, 2016-09-11 18:42:35)

 
 
Atilla
válasz erre | email2016-09-11 18:42:35
Fordított a logika amiről beszélgettünk, mint amit most írsz.
Nem az alapjáraton elvétele a tuti megoldás, hanem az alapjáratot az említett motoron azért kell magasra állítani, mert rosszul van beállítva és nincs elég forgatónyomaték a normális alapjárathoz. Ezért is rángat. Be kell állítani jól a karburátort, az alapjáratot meg visszavenni (1500 az nagyon sok), és akkor nem fog rángatni. Vagy lehet hogy kicsit fog, de nem lesz olyan zavaró.
sorszám: 48618 (145887)
(előzmény: Keri, 2016-09-10 08:39:21)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-09-10 08:39:21
Direkt mentem most az ETZ-vel egy kört. Kis sebességen, a legalsó gázkar állásban van egy kis röcögés, sebesség tartáskor, meg motorfék esetén. Kicsit dús szerinte nekem ott a keverék, de soha nem tudtam kiszedni onnan azt a részt. Egyedül a 20% etanol ami helyre tette, mert az kicsit billenti a karakterisztikát, gondolom a magas oktánszám miatt. Viszont normál tempónál nekem semmi ilyesmi nincs, akkor se ha állítottam alapjáratot. Persze nyilván nem 4ütemű a motorfék, de nálam elsődleges szempont a kanyarban való finom rángatás mentes gáz adagolhatóság. Szóval szerintem rendes keverő cső, fúvókázás, tű, és melléklevegő beállításon múlik ez, nem is kifejezetten az alapjárat elvételén, bár szerintem a motorféknek az is jót tesz.
sorszám: 48617 (145878)
(előzmény: Atilla, 2016-09-08 19:57:36)

 
 
Atilla
válasz erre | email2016-09-08 19:57:36
Ez így van, de azért érdekesek a tünetei.
Ha ekkorát változik a fordulat a lámpa bekapcsolás miatt, az általában szegény alapjárati keverék.
De akkor meg nem rángatna annyira.
Bár lehet, hogy ez a tünet a magas alapjárat/ rossz keverék együttes hatása.
sorszám: 48616 (145872)
(előzmény: Keri, 2016-09-06 08:16:17)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-09-06 08:16:17
Nekem 1100-nál kezd világítani, ha esik a fordulat, és 1400-nál alszik el (félvezetős fesszab, 6V) és ahogy neked, úgy nekem is 1500-tól van értelme lámpától indulni, én is szoktam játszani az állító csavarral, de alapvetően a karburátor 1000kürüli alapjáratra van belőve. Ahogy a többiek is mondják az jót tesz ennek a rángatásnak.

Az a baj, hogy bedúsul motorféknél, tehát több levegőt kéne neki adni a levegőcsavarral motorfék üzemre, viszont akkor a gyorsításkor hagyna ki a motor, illetve az alapjárat nem lenne jó. Szóval döntsed el mit akarsz. Melegedni vagy enni :)
sorszám: 48615 (145854)
(előzmény: astro77joe, 2016-09-05 12:31:42)

 
 
Atilla
válasz erre | email2016-09-05 20:28:53
Teljesen soha nem is fog eltűnni, újkorában is hajlamos volt rá és már nem mai darabok ezek. A benzin sem a régi, meg semmi más...
Persze mindig javítani szeretne rajta valamit az ember, de lényegében én is úgy szeretem, ahogy gyárilag kitalálták. Ha nincs rajta semmi változtatás csak jól be van állítva, nagyon kellemesen motorozható gép.
sorszám: 48614 (145850)
(előzmény: astro77joe, 2016-09-05 00:21:22)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2016-09-05 13:42:59
:)
Szerintem is, de kinek mi..:)
Mindenki a saját gépére esküszik leginkább...;)
Teknőc
sorszám: 48613 (145847)
(előzmény: astro77joe, 2016-09-05 12:31:42)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2016-09-05 12:31:42
Nekem 800 körül kezd világítani a töltésjelző, bár ilyen fordulaton kissé rángat a mutató is és nem pontosan mutat, de az átlagból lehet tudni, hogy mennyi az annyi. Visszatekertem 1500-re az alapjáratot, ott szépen tölti az aksit is és könnyebb elindulni is, hamarabb húz. Jók ezek a gépek, egyszerűek, megbízhatóak és könnyű javítani... nem mellesleg nagyon stílusosak, nem olyan egy kaptafa mint a mai motorok.
sorszám: 48612 (145846)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-09-05 10:05:25
Én imádtam a nem visszaforgó gázkart :) a záró dugóval szabályoztam a szorítást menet közben is akár :)
Egyszer műszakin ezért akartak meghúzni mer úgy maradt. Egy laza ütés a kézzel és már forgott is vissza :D vizsgabiztos felhúzta a szemöldögét, majd rányomta a pecsétet.
sorszám: 48611 (145840)
(előzmény: Atilla, 2016-09-03 10:48:37)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-09-05 10:03:53
Nekem 1000 körül van az alapjárat a TS-en. Itt már nincs töltés, de arra való az akku. Sokat úgy sem járatom alapjáraton. Indulás előtt én is felpörgetem, mert 1000-től még semmi nyomatéka nincs.
sorszám: 48610 (145839)
(előzmény: astro77joe, 2016-09-03 07:14:53)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-09-05 10:02:11
Inkább az a baj, hogy más beállítás kell a rángatás mentességhez, mint a stabil alapjárathoz.

Persze egy jó karbi és beállítás segít minimalizálni a motorfékes rángatás jelenségét, ahogy Attila is írta.
sorszám: 48609 (145838)
(előzmény: Árpád, 2016-09-02 22:21:39)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2016-09-05 00:21:22
Na jó... este elugrottam motorozni, az alapjáratot 1000-re állítottam. Motorféknél ugyanúgy berángat egy nagyon kicsit... lehet más észre sem venné, de nem változott. Mindegy is.. ezek ilyen gépek, így is szeretem...
sorszám: 48608 (145836)

 
 
Atilla
válasz erre | email2016-09-04 20:06:38
Az, hogy fel lett újítva és jól megy, az nem jelenti azt, hogy alapjáraton elég a nyomaték, ez porlasztó beállítási probléma, vagy gyújtás probléma is lehet.
Az viszont biztos, hogy normális esetben meg sem érzi a 250-es a lámpakapcsolgatást.
Alapjáraton meg persze, hogy nem tölt, de az nem gond, senki nem motorozik órákig alapjáraton.
Az 1500-as alapjárat amúgy tényleg nem vészes, csak motorféken rohadtul rángat. :-)
sorszám: 48607 (145835)
(előzmény: astro77joe, 2016-09-04 13:39:34)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2016-09-04 13:39:34
Van elég nyomaték a motorban, most volt fúrva, dugózva, stb.. előtte is ilyen volt. Amikor ezeket tervezték, még nem volt kötelező éjjel-nappal a világítás motorkerékpárokon. Ha 800-ra állítom világítással, akkor a generátor nem tud elég áramot termelni a rendszernek és nem tölti eléggé az aksit sem. Ez minden etz-n és mz-n így van, már megfigyeltem. Egyébként az 1500-as alapjárat teljes terhelés mellett egyáltalán nem vészes. Ha jól emlékszem a generátor teljesítmény görbéjéből is látszik, hogy kell neki a fordulat ha éjjel nappal megy a világítás.
sorszám: 48606 (145834)

 
 
Atilla
válasz erre | email2016-09-03 10:48:37
Az a csavar tényleg nem hülyeség, bár biztos nem arra találták ki, hogy majd 30 éves korában a beállíthatatlan alapjáratot kompenzálják vele. :-)

Régebben hosszú túrán én is használtam, lehet menet közben pihentetni a jobb kezet. De valahogy nem az igazi a magától nem visszaforgó gáz, ezért mostanában leszoktam róla.
sorszám: 48605 (145833)
(előzmény: Árpád, 2016-09-02 22:21:39)

 
 
Atilla
válasz erre | email2016-09-03 10:45:19
Az azt jelenti, hogy nincs meg a megfelelő nyomaték alapjáraton. Vagy beállítási probléma, vagy már annyira kopott a karbi, hogy ezt tudja.
De 1500-nál, tényleg brutálisan rángat, normális alapjáratnál nem ilyen.
sorszám: 48604 (145832)
(előzmény: astro77joe, 2016-09-03 07:14:53)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2016-09-03 07:14:53
Az alapjárattal úgy vagyok, hogy kényelmesebb ha van. Mondjuk 800-ra nem lehet beállítani, mert a kötelező világítás és esetleg az index elég energia igényes és ahhoz fordulat kell a generátornak. Ezért én az alapjáratot 1500-ra állítottam, teljes terhelésnél: világítás, index, féklámpa. Ha mindent kikapcsolok, felmegy 2000-2500-ra, de utcán kötelező a világítás még lakott területen belül is.
sorszám: 48603 (145831)

 
 
Árpád
válasz erre | email2016-09-02 22:21:39
Én úgy gondoltam amíg volt ETZm, hogy erre találták ki az állító csavart a gázmarkolaton. Az utcára.
Nem volt alapjáratom. Ha alapjáraton akartam használni, akkor addig tekertem vissza. Azt se vettem volna észre ha elvesztem az alapjárat állító csavart, Inkább ezt választottam, de így volt rendes motorfékem. Persze a Bükkben lefelé figyelnem kellett hogy ne süssem be a dugót.
De könnyen lehet hogy tévedtem.
Ja majdnem elfelejtettem. Így át tudtam ugrani a motorom számára kellemetlen 800 körüli fordulatot. A jawára sem lenne rossz.
De még egyszer, lehet hogy tévedek és kényelmetlen utcai motorozosnál odafigyelni hogy pirosnál hol áll a gázkar.
Mostanában sok mindenről mondták hogy hiába jó nekem, hibás elgondolás, Bár azt nem teljesen értem hogy ami nekem teljesen megfelel, az miért lenne számomra is hibás, nem csak más számára.
sorszám: 48602 (145830)
(elözmény: astro77joe, 2016-09-02 09:01:04)

 
 
Atilla
válasz erre | email2016-09-02 19:51:23
Ha jó a karburátorod/gyújtásod, akkor be lehet állítani nagyon alacsonyra az alapjáratot. Éppen hogy ne álljon le. Az is sokat segít.
Persze, ha kopott a karbi, akkor ez esélytelen. Illetve a gyári csatos karbi is sokkal jobb ebből a szempontból.
sorszám: 48601 (145829)
(elözmény: astro77joe, 2016-09-02 15:24:18)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu