:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Mivel idén ma vagyok utoljára, ezúton kívánok mindenkinek Boldog Békés Karácsonyt, és kilométerekben, kalandokban és olcsó benzinben bővelkedő boldog motoros új esztendőt.
http://www.szocimotoros.hu/download/altalanos2utemutunning.zip
ebben a cikkben is találsz okoságokat.
http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/73
ime a válasz a kérdésedre .
Na most lehet hogy egy oltáei nagy baromságot fogok kérdezni, de ha nem kérdem meg soha nem fog kitisztulni a kép. A rezonátor és a kipufogó között van különbség? És ha van akkor mi?
Hyhy!
Azt kérdezném,hogy Simsonhoz akarok venni rezonátor kipufogó,és hogy az dob a teljesítményen?valamit ér?60ccm-es a henger,megy 72km/h-t de szar a kipuff,majd széthullik,horpadt,meg minden,kicserélem,szal ér valamit?3500ft boltban,ilyen kis szar,de ér valamit egyáltalán????
Igen!de meg van a baj,a fogaskeréken van a rugó,amögöt van a tányér,és azt biztosítja egy zégergyűrű,és a baj az volt,hogy a tányér valahogy átugrott a zégeren,már mikor szétszedtem,mert van még1 ts blokkom,és megnéztem azon!
az volt a baja!
A berugokar a kuplung mögött egy fogaskereket forgat és amögött van egy rugó a tengelyen.Sztem a kolléga arrol beszél.
Olajban van.Szerintem ettől baja nem lesz
Nem tudja valaki, hogy a programozható előgyújtásvezérlő mennyibe kerül?
Jól raktad össze, az a kis fogaskerék a motor indítására szolgál, ezt hajtod a berugótengely fogasívével. A rugó meg a hézagolóalátéttel együtt mozog, tehát hagy forogjon.
Azt az anyát rendesen rá kell húzni, és úgy nem szabad szorulnia sehol semminek. De ezt a rugó kérdést nem értem, hogy miröl beszélsz? abban fejből csak egy rugós dolgot tudok, az a 6db kis rugó ami a kuplung "fedőlemez"-ében van benne, amiket a kis stiftekkel rögzítesz a kiálló 6 furatos csaphoz. De az a kuplunggal együtt forog.
Amúgy csak egyféleképpen rakható tulajdonképpen össze a kuplung. Csak ki ne hagyd a túloldalról átjövő "kinyomórúd"-at. Szar amiatt megint levenni a rugókat...
Üdv!
Ádi
Ehh...csúnya idő jár a motoros társadalomra. Most tekertem le 30 km-t a ts-sel reggel megint mehetek.
Egész elfáradtam a motorozásban míg hazaértem.
Mz nél, a kuplungkosarat felfogató 19-es kulcsal fogható csavart,jó erősen kell meghúzni,vagy,csak felcsavarni,és ráhajlítani a biztosító alátétet?Vagy jól erősen kell ráhúzni?Mert akkor szorul nekem!
szia snip21!
ETZ 150-el kapcsolatban az lenne a kérdésem h neked mennyit eszik?(városban, országúton)Előre is köszi:)
szia snip21!
ETZ 150-el kapcsolatban az lenne a kérdésem h neked mennyit eszik?(városban, országúton)Előre is köszi:)
nah nem azt mondom ,hogy áll,csak a rugó áll!!!!!!ami odaszorítja,a azt a másik fogaskereket a kuplungkosárhoz!
a rugó áll,annak szerintem állnia is kell,annak a kis fogakereket kell odanyomnia,csak arról beszélek,hogy az forog,és hogy nem sulódik ettől az álló rugó?vagy rosszul raktam össze azt a részt?
Amugy meg kurva hangja lenne ha az a fogaskerék állna
Szereintem abba nincs racsni
Hy!Lenne egy olyan kérdésem,hogy Mz Ts 125-nél,van a kuplungkosár,és amögött van a kis racsnis fogaskerék,ami meghajtaja a kuplungkosarat,éa az a kérdésem,ha jár a motor,az forog a kosárral együtt,és van egy rugó,ami odanyomja ügye,és az a rugó,áll,és annak csúsznia kell azon a kis racsnis fogaskereken,ügye?Vagy nem?Elrontottam valamit?a rugó áll,és a kuplungkosár forog,a kis fogaskerékkel,ami a kuplungkosárra van hátul felszerelve!!!
Ez jó így?
Sziasztok, van egy 251-es ETZ-m amin elektronikus gyújtás van! na most ezzel a gyújtással egy olyan problémám volna, hogy amit bemelegszik a motor a gyújtás hibájából az egész megáll! Átszereltem megszakítósra ideiglenesen, úgy meg tökéletesen működik! Ha valaki tudja, hogy mi baja van, akkor írjon! Előre is köszi!
snip21 !
Sok mindent meg lehet tekercselteni, de szerintem egy ETZ forgórészt felesleges. Többe kerül a leves, mint a hús. Én vennék a helyedben egy bontott, jó állapotút mondjuk 3-ért. Asszem még nekem is van otthon, ha érdekel holnapra megnézem. Aztán ha mégsem jó, akkor visszahozod.
Azonban az a véleményem, hogy ezek az ETZ forgórészek nem szoktak maguktól tönkremenni, annál inkább a barbár szerelési módszerektől. Meg szabad kérdeznem, hogy hogyan vetted le a főtengely végéről ?
Peti74
Nekem a Hondamat tekercseltek allo es forgoreszt egyarant.
Volt ahol csak a forgoreszre tobb mint 12ezret mondtak, de vegul egy ismerosom haverja aki auto generatorokat javit megtekercselte 7ezerert darabjat. Nagyon jo lett, mert 30ezerrel megporgetve sem volt semmi utese es szet sem repult.
Ha valakinek etz 150-essel gondja lenne írjon nekem a problémáról és megpróbálok segíteni.
Sziasztok lenne hozzátok egy kérdésem!
Nekem MZ ETZ 150-es típusú motorom van:-)
A kérdésem az lenne hogy a generátor forgórészt meg lehet e tekercseltetni?
Amúgy egy új 12000 huf.
Előre is köszi a választ.
Most leltem:
http://www.bikepics.com/pictures/130868/
Jo az ilyesmi nekem tavaly ugyanez volt egy parkoloba.A vége volt csak lefagyva de mire odaértem már én is mentem vagy 40-50el.A legjobban annak örültem hogy a vadiuj protektoros dzsekimet sikerült élesben kiprobálni.Azt kell hogy mondjam jo vétel volt:))
ja a csapszeg furat 20-as.
nem ezt már így vettem és azért gondolom hogy wartburg mert a trabiét felismerem de ezt nem na meg nyíl ami van rajta ha a kipufogó felé néz ahogy kell akkor gyürü végek az átömlön futnak át pont és az ugye nem jó.
A magyar berta készit ilyen méretű dugót,mert a trabant megy ezzel a mérettel,csak nagyobb csapszeg furattal.Esetleg nem a ts méretét vetted?Az 5 mm-el alacsonyabb.
Hello mindenkinek!Én új vagyok de már lenne is egy kérdésem van egy 250-es ETZ-m és megvan fúrva és valamiért nem megy(egy alapméretes tz is erösebb meg gyorsabb) az elöfordulhat hogy wartburg dugó van benne?(73.00)
A választ elöre is köszi.
Nézd meg, hogy nem verte e be a deknit!
Ha igen akkor csere!
Heeló!Ts 125-nél,mennyire mozoghat a blokkban az a dupla lánc,ami a kuplungkosarat hajtja meg?nekem,beindítottam kicsit dekni nélkül,és csattog a lánc,meg mozog fel-le vagy 2cm-t
Ez mehetne a video szekcióba...
postás rácsos, krauzeres, TS-MZ-s szelidmotorosok a lakótelep szélén a régi reklámban
Eladó a motorom,itt meg tudjátok nézni http://www.motor.hu/motor_vpage.jsp?id=20057
Heló.Összeraktam a blokkot beraktam a vázba igen jól megy.Csak ha állok sebességbe és be van huzva a kuplung akkor vinni akarja magát.Állitottam már 4-5-ször de még igy sem jó egészen.Hol célszerübb elöször beállitani a blokknál vagy a bovdennél?16os lánckerék volt rajta eddig a másik blokkról áttettem a 15öst erre hogy kipróbáljam a különbséget.Hát sokkal jobban gyorsul de a végkm/h kevesebb lenne igy visszarakom majd.Amit leengedtem olajat az ugy fojt teljesen mint a viz.Lehet hogy régebben ezért csúszott jobban a kuplungom,mert amit most tettem bele az rendes új olaj és ugye az sürü .Melegen lehet hogy jó lenne.
Nekem sincs hőszigetelő rucim, csak bőrkabátom ami már 3. generációs. Én muszájból megyek. Dolizni járok, s nincs más közlekedési eszköz. Mondjuk a munkahelyen van szállásom így a heti 70-100 km kibirom. Én nem bírnám ki hogy legalább hetente ne menjek vele. Volt tavaly egy rometem avval még a nagyon hidegben is elindultam csak úgy.
Más: kellene nekem egy ts125 blokk akár működéskételen is! HELP!
SZEBB NAPOKAT!
Szia Asztalos!
Nagyon írígylem a bátorságodat,én leraktam a gépet,valamelyik topictársunk írta,hogyan kell konzerválni,na,én mindezeket a procedúrákat végrehajtva szépen "pizsamát osztottam a tz-nek,és csicsiskáltatom"!
Nagyon jó volna vele gurulni,de ehhez szerintem már túl hideg van,és én nem vagyok már fiatal,no meg megfelelő hőszigetelős,kevláros ruhám "se nem nincsen"énnékem.
Minden esetre száraz,napsütéses telet,tiszta útat kívánok!Ja,és vigyázz magadra!
Nemtom mennyi lenne a kosár, megnézem milyen állapotú, aztán majd írok. De lehet h csak Trophy kosaram van (szimplex láncos), de majd mgnézem még a hétvégén.
Na, üdv!
Ádi
Hali!
Tegnap megvolt az első esésem a ts-el! A kanyar le volt fagyva én meg kb 40-el belementem és el is dobott a gép. a motor csúszott előttem az oldalán én meg utána. Szerencsére nem nem semmi bajom, meg nem jött szembe senki. VIGGYÁZATOK! JÓ UTAT MINDENKINEK!
Heló.Hol laksz?Acéllamellához hasonló és megegyező méretben csináltam én egy 3mm vastag anyagból ilyen kuplunglefogót.Ugyanolyanra sikerült mint a gyári acéllamella(méreteiben.)Én hegesztettem rá két 15cm es kart.Mit kinlódtunk mire meglazult a kosár anyája.mikor lejött a kosár akkor láttam hogy a kosár risznijei nincsenek meg belül hanem a tengelyen levők közt voltak letörve.Rájöttem ezért volt annyira meghuzodva ez az anya mert valamikor megcsuszott és csak húzta magát egyre jobban.Alattam nem csúszott az biztos.Gyorsan tudtam menni vele hamar gyorsult szóval nem csúszott mostanába.Nekem van egy komplett blokkom de abban a főt.nek vége de amugy minden jó.Abból feltettem a kosarat az én blokkomra de mikor meghuztam az anyát állandóan teljesen megszorult.Tettem alá hézagolásokat hogy kijjebb emelkedjen mert a kosárból kiálló szegecsek elütött vége szorult hozzá a kuplunghoz igy nem lett volna csúszás.Végül igen picit köszörültem le a szegecsekböl és tettem a kosár alá hézagolást és jó lett.(Talán)Még kell egy rövidebb kuplung kinyomó gömbvasat csinálnom mert megváltozott a méret és ha felteszem a jobb deknit kinyomja a kuplungot.Mennyiért adnád a kosarat?(mz ts 125)-Hez?Amugy akkor a régi kosárat már ugyse tudom használni ezért nem gnd ha elgörbülve maradtak a szegecsei.
Csak akkor megy el a centír,ha kitámasztod a dugót,és úgy használod a légkulcsot.
Uraim.
Vakgyertyáról még senki nem hallott ?
Veszel egy felesleged gyújtógyertát, a a fém felső behajtoagtott peremét lereszeled, ezután már könnyen ki lehet ütni belőle a kerámiát. A keletkezett lyukas gyertyafémbe beledugsz egy kb 5-7 cm hosszú rúdanyagot (pl egy m10-es csavar is megteszi) rögzíted (pl. hegesztéssel) és már kész is a gyertyamenetbe betekerhető, dugattyúkitámasztó célszerszám. A legjobb a rúd hosszát úgy válaszani, hogy a dugót kb. félúton támassza ki.
Ezután a kuplungot tartó anyát (ami mellesleg sima jobbmenetes !!) egy csillagkulccsal (nem villással) és a rárakott megfelelő erőkarral (pl. 80 cm-es colos vascső) egyenletes nyomással (ütni nem szabad) könnyedémmeg lehet lazítani. A célszerszám mindenképpen javasolt majd az anya meghúzásához is. kistézénél kíméli a kuplungot, és a primer lánc rugalmassága sem zavar be.
A légkulcsot meg felejtsétek el, simán el lehet vele baszni a főtengely centírozását. Egyszerűen eltekeri a főtengely sonkáit egymáshoz képest.
Peti74
Péter!
Ha egy kicsit vannak azok a csapok meggörbülve, amik kijönnek a kuplungkosárból, már nagy baj lehet, mert nem fogod tudni rátenni a rugókat mert nem fognak elférni a furatban, hiszen így sem mindegy hogy hogyan van rátéva, a jelölésnek is egyezni kell, különben nem mennek rá a rugók. Legjobb ha ebböl inkább teszel rá egy másiket, meg a barmolást elkerülendő, csinálsz egy normális célszerszámot egy acéllamellából. Nekem is van ilyenem, simán lehet vele szerelni. Ha kell küldök postán borítékba acéllamellát, van itthon. De ha kell van kuplungkosaram is.
Na, sok szerencsét a további szereléshez!
Üdv!
Ádi
Egy nagyon-nagyon komoly alkatrészre lenne szükségem etz 125-höz! A henger ahogy hozzá van rögzítve a vázhoz, van az a gumi, ami csillapítja a rezgést!
Van előtte egy lemez,amelyik megakadályozza, hogyha véletlen a gumi szétmegy a henger mégse essen le!
Na szóva nekem kellene egy ilyen!
DE MOST KOMOLYAN!
Heló.Ma az iskolában az órák alatt kigondoltam és én is ilyen célszerszámot gyártottam a délután során.3mm vastag anyagból kivágtan egy négyzet alakot.Megmértem hogy a lamellák között levő lemeznek mekkora legnagyobba átmérője a hat füllel.Kivágtam ezt a nagyságu lemezt majd ahol a hat fül van ott mindegyik között kiflexeztem a helyet hogy amikor majd felteszem ennek a szerszámnak a révén a kulső elforgó kuplung is megálljon.Belul körbefurkáltam és egy helyen hetettem a vasfürést és körbe mentem minden furatot elválasztón igy ki jött a közepe.Ezután körbe reszeltem belül szépen.Mikor ez is megvolt rátettem a Lemezt(ami a lamellák közt van)És bejelöltem minden apro rovátkát.Azokat a rovátkákat mind ugy reszeltem ki mint ahogy a lemezen kinézett.Volt vele munka.Jól sikerült az egész.Majd amikor rátettem elöször a fötengely akartam megfogni hogy megálljon a kuplung de inkább a föt.be a csavar lazult meg.Nem gond,azt is meg kellett volna vhogy lazitani.Ezért erre amit csináltam hegesztettem két kart ott jöttek ki ahol a kuplungon volt az a 6 lyuk.(Két helyen) Ketten csináltuk de a racsnis kulcsot nem is használtam hanem azt a direktbe karossat.De még ezt is elgörbittettük úgy meg volt húzódva az anya.(Egyszer már megugrasztottam egy erős racsnit gondoltam nem is próbálkozok azzal.)A görbult hajtóvasat ezután ellentétes irányba forditottuk hogy visszagörbüljön és végre ekkor meglazult.Lehuztam a belső rész a kuplungnak és azt vettem észre hogy amit lehuztam nem voltak meg belul a a rovátkái hanem a tengelyen levők között voltak letörve.Hát rájöttem ezért volt annyira meghuzódva ennyire a kuplung mert valamikor csuszott.Alattam nem csuszott meg mert megpróbáltam egykerékre tenni de én nem tudok egykerekezni ezért csak olyan 50cm re emeltettemmeg az elejét.Szerencsére van ilyen kuplung részem.A főtengelynek is csináltam lehuzót ugyhogy az is lejött.(3/4Colos vizcsö szűkitőjéböl.A3/4es fele pont jo volt a fogaskerékre a másik vége fél colos volt ott lakitottam egy kicsit másra ezt nem irom hogyanMár nem azért mert barmolás volt csak sztem nem értenétek meg ahogy leirnám mert saját gyártásu és ha nem látni ugy nehéz kitalálni hogy is néz ki.Amugy amiröl irtam hogy meggörbültek nem voltak nagyon ,éppen csak picit de ezeket visszagörbitettem.
Helló Mindenkinek!
Oldalkocsit keresek de nagyon sürgősen! Váz és kerék nem kell hozzá csak maga a csónak érdekel! Mindegy milyen motorra való csak oldalkocsi legyen! Ha valaki tud szerezni valahonnan akkor írjon a fórumba!
MZ/X
Ha veszek egy új BING karbit azt be kell állítani, vagy gyárilag be van? Kell hozzá BING szívótorok is? Vagy jó a régi?
Vagy légkulcs. Az mindent leszed.
Keresek üzemképtelen de egybenlévő ts125 mz-t, ha kerék nincs benne az se baj ami engem érdekel: blokk, lánc, a blokkban azért legyen meg mindenkii!
Köszi!
Szolnok megyében!!!
külső-belső körmös fix lamella ah nincs bent a helyén a blokk. Ha bentvan akkor 4-es és fék.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|