hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 25. hétfö 
Katalin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

tomóka
válasz erre | email2005-12-20 23:54:31
nekem is volt ilyen excenterem , egy fordulat alatt két szikrát adott (!!). reszelõ és polírpapír segített rajta .
sorszám: 9149 (41888)
(előzmény: bambi99, 2005-12-20 21:23:38)

 
 
bambi99
válasz erre | email2005-12-20 21:23:38
Valószinű,üt a főtengely,de találkoztam hibás bemarású excenterrel is.
sorszám: 9148 (41881)
(előzmény: davi1x, 2005-12-20 15:59:18)

 
 
anybody
válasz erre | email2005-12-20 17:25:32
Lehet! Nem tudom, de a szimering bizti jó!
kössz
sorszám: 9147 (41870)
(előzmény: snip21, 2005-12-20 07:56:51)

 
 
davi1x
válasz erre | email2005-12-20 15:59:18
Tudom hogy 20-as de van perselyem hozá a régi dugóból vagy szerinted érdemesebb egy ujjat beszerezni? És lenne még egy kérdésem az elöfordulhat hogy a gyujtás oldalon elfordul a sonkában tengely és ezáltal beállithatatlanná válik a gyujtás?
Mert ha az elögyujtást jól állitom be akkor a kalapács hézag kb. 3mm ez valoszinü hogy a fötengely miatt van nem?

A választ köszi.
sorszám: 9146 (41869)
(előzmény: bambi99, 2005-12-19 22:37:53)

 
 
tams9
válasz erre | email2005-12-20 10:10:59
Most nemrég vettem meg az első nagymotoromat, egy ETZ 251-est. Szerintetek mit érdemes átnézni, magcsinálni rajra? Például a váltó olajat szerintetek kicseréljem? És annak hol van az ellenörző csavarja? És milyen olaj a legjobb bele? (ami nem ragasztja össze a lamellákat, mert a simsonnál úgy jártam, hogy nem kapcsolt szét rendesen)
Vagy esetleg a légszűrővel kell-e csinálni valami?
Köszi a segítséget
sorszám: 9145 (41863)

 
 
snip21
válasz erre | email2005-12-20 07:56:51
Hát 4-ben 90 a 125-ösnek kicsit sok de egyéként a beöntő lefedő gumid tetején löki ki az olajat gondolom.
Nem lenne ez normális de szerintem túl sok olaj van a blokkban vagy régi és felhabosodik nagy fordulatnál.
sorszám: 9144 (41861)
(előzmény: anybody, 2005-12-19 17:38:36)

 
 
snip21
válasz erre | email2005-12-20 07:52:28
Nem a 7-8 ezret nem 1. 2. fokozatban kell érteni. 5-ben már csak 6 ezerig tudom kipörgetni de egy 150-es TZ-től ez nem rossz. Egyszer kipörgettem kb 10 ezerig de utána sajna dugócsere volt mert ezt a dugó kipufogó felöli szoknyarész nem bírta hozzáteszem eredeti volt.
Egyébként sokáig nem tudtam kipörgetni 5 ezerig sem, de megvettem egy-két belevaló igazi jó minőségű cuccot belőttem a gyújtást és azóta hasít a gép.
sorszám: 9143 (41860)
(előzmény: z25z, 2005-12-19 10:34:23)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2005-12-20 00:41:23
Ha ez egy 125ös ETZ akkor semmi gond:))

Ha 250 akkor nézmeg a gyujtást meg a karbit meg a fuvokákat meg milyen benzint tankolsz meg mennyi olaj van a sebváltóba meg milyen a szekunder áttételed?

Milyen szocimotoros aki ilyet kérdez? :)))

ha már semmi ötleded mer mindent kiprobáltál akkor gyere kérdezni:))
sorszám: 9142 (41859)
(előzmény: Sada, 2005-12-19 12:14:41)

 
 
bambi99
válasz erre | email2005-12-19 22:37:53
A trabant dugónak 20-as a csapszeg mérete,az mz 18-as.
sorszám: 9141 (41858)
(előzmény: davi1x, 2005-12-19 22:17:56)

 
 
davi1x
válasz erre | email2005-12-19 22:17:56
És szerinted ez kaphato Miskolcon? És ha igen hol. vagy esetleg beszerezni egy trabi dugot 73-as méretben 2db 4500Ft megéri?
Köszi elöre is mindenkinek.!
sorszám: 9140 (41856)
(előzmény: bambi99, 2005-12-18 18:46:29)

 
 
anybody
válasz erre | email2005-12-19 17:38:36
Hali!
Normális, hogy etz 125 4-esben 90-nél kiköpköd egy kevés olajat a beöntőnél?
(most raktam bele nemrég sog szimeringet)
sorszám: 9139 (41847)

 
 
Somebody
válasz erre | email2005-12-19 15:56:01
Helló!
Van egy pici gondom!Az a helyzet,az Ts 125-el,hogy ha beidítom,üresbe,jár,és nagy a motorzaja,onnan a kuplungkosártól jön!Szerintem a kuplunglác,ahogy jár a motor alapjáraton,ott a lezajosabb,maga fordulaton alig hallani,mikor megyek vele,terheléssel,4.be,olyan tiszta a hangja,csak hallani ahogy süvít a főtengely,a meghajtás,olyan természettes hangja van,lehet,hogy a kuplunglánc?még nem marja a deknit!a kuplunglánc adhat ki ilyan kicsit nemis zörgős,olyan fura hangot!!!!!???lécci segítsetek!
Jah,és az még,hogy ha sztenderen áll a motor,szinte nem is hallatszik az a hang a blokkból,oldalsztenderre rakom,és sokkal zajosabb lessz.
sorszám: 9138 (41839)

 
 
Soma69
válasz erre | email2005-12-19 13:38:07
Én anno Osram Silver Star márkájú H4es égőt vettem s tettem bele, ez ugyanúgy 60/55W-os de a fényereje 150%os, tehát hosszabban s erősebbet világít s a villamos rendszert sem terheli túl. Azt hiszem a Tungsram is gyárt effélét újabban. Én vmi 1600 ért vettem, állatul világít ám.
sorszám: 9137 (41838)
(előzmény: tams9, 2005-12-16 16:10:20)

 
 
Sada
válasz erre | email2005-12-19 12:16:23
mz etz 250 a gyengélkedő
éretségikorban
sorszám: 9136 (41833)

 
 
Sada
válasz erre | email2005-12-19 12:14:41
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni.
Mi a teendő ha ötödikben legyengül a moci és 100 körül lesz a vége az őrületnek.
Előre is köszönöm a segítséget!!!
Sziasztok "bajtársak"!
sorszám: 9135 (41832)

 
 
z25z
válasz erre | email2005-12-19 10:34:23
7-8 ezres fordulaton hasznalod? kiraly geped van, sokan mit meg nem adnanak erte, ha csak 6500-ig kiporogne....vagy a 7-8 ezret 1-2 fokozatban kell csak erteni? :-))))
sorszám: 9134 (41827)
(előzmény: snip21, 2005-12-19 09:28:36)

 
 
snip21
válasz erre | email2005-12-19 09:28:36
Hy marcee!
Nekem is dugót kellet cserélnem a mocimban és én egy sima mezei dugót vettem bele kb 1200-ért.
A mocimat 7-8 ezres fordulaton használom és elég jól bírja.
Én Marcaliban lakom és itt vettem.
sorszám: 9133 (41826)
(előzmény: marcee, 2005-12-17 23:37:16)

 
 
snip21
válasz erre | email2005-12-19 09:24:05
Hello Somebody!

Az én véleményem az hogy nem a lánc a hibás.
Tudod nekem 150-es etz-m van és az is láncos szóval inkább én a kuplungkosár alján található csapágy lehet a bűnös.
Kis fordulaton tud oldara mozogni a kis csapágy és ez adhat zörgő hangot, nagyobb fordulaton pedig már kiegyenlítődik a mozgása terhelés alatt.
A láncnál még az elképzelhető hogy kitágult és a szemek megkoptak.
ETZ 150-esről veszek példát, ez csak az én véleményem és bocsi ha hülyeséget írtam.
sorszám: 9132 (41825)
(előzmény: Somebody, 2005-12-18 18:54:57)

 
 
snip21
válasz erre | email2005-12-19 08:58:26
Hello daci666.
Javaslom használd az ETZ 250-esét én is azt használom minden ETZ-nél 125-ösnél 150-esnél egyaránt mert ugyanaz.
sorszám: 9131 (41823)
(előzmény: daci666, 2005-12-17 22:57:56)

 
 
snip21
válasz erre | email2005-12-19 08:56:15
Az én TZ-m országúton 80 km/h átlagsebesség mellett 3,2 litert eszik.
Én városban nem használom de annál inkább használom földesúton ahol 3,8-4 litert fogyaszt.
Ha ennél többet eszik az vagy beállítási vagy más műszaki gond lehet.
sorszám: 9130 (41822)
(elözmény: Soma69, 2005-12-14 17:28:34)

 
 
snip21
válasz erre | email2005-12-19 08:51:37
Hello peti.
Tudod 1-2 etz-t megcsináltam már és szerintem valamennyit értek is hozzó, mert panasz még egyikre sem volt.
Tehát az én ETZ-et úgy kaptam hogy semmi nem volt rajt, pl: hengerfej kuplung fékek kipufogó és még sok minden más.
A forgórészemet kérlekszépen úgy vettem le ,hogy fogtam egy hosszú 10-es menetű csavart és szépen beletekertem a forgórészbe. A csavar elérte a főtengelyt és leugrott, tehát nem hidegvágó hegesztő módszerrrel.
Egyébként a forgórészem csúszógyűrűjét leszabályoztattam mert muszáj volt.
Az előző tulaj lehet, hogy durván bánt a forgórésszel azt nem tudom.
sorszám: 9129 (41821)
(elözmény: Soma69, 2005-12-14 12:21:22)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2005-12-18 23:38:47
Ha dugattúcsapszegre gondolsz: 270 Ft a Mofakernél, de ez máshol nem biztos, hogy ennyi. :D

http://www.mofaker.hu/megjelen.php?termek_id_be=&megnevezes_be=&fomenu_id=4&almenu1_id=9&almenu2_id=148&fomenu_nev=Motoralkatrészek&almenu1_nev=MZ-ETZ%20alkatrészek&almenu2_nev=Főtengely,%20dugattyú&oldal=40&akcios=&ujtermek=&nemmenu=&oldalsor=10&listazas=1
sorszám: 9128 (41820)
(előzmény: anybody, 2005-12-18 22:46:47)

 
 
anybody
válasz erre | email2005-12-18 22:46:47
Gyors kérdés!
Mibe kerül etz125 felső szembe csapszeg?
Milyet vegyek?
sorszám: 9127 (41818)

 
 
Somebody
válasz erre | email2005-12-18 18:54:57
Helló!
Van egy pici gondom!Az a helyzet,az Ts 125-el,hogy ha beidítom,üresbe,jár,és nagy a motorzaja,onnan a kuplungkosártól jön!Szerintem a kuplunglác,ahogy jár a motor alapjáraton,ott a lezajosabb,maga fordulaton alig hallani,mikor megyek vele,terheléssel,4.be,olyan tiszta a hangja,csak hallani ahogy süvít a főtengely,a meghajtás,olyan természettes hangja van,lehet,hogy a kuplunglánc?még nem marja a deknit!a kuplunglánc adhat ki ilyan kicsit nemis zörgős,olyan fura hangot!!!!!???lécci segítsetek!
sorszám: 9126 (41812)

 
 
Somebody
válasz erre | email2005-12-18 18:54:28
Helló!
Van egy pici gondom!Az a helyzet,az Ts 125-el,hogy ha beidítom,üresbe,jár,és nagy a motorzaja,onnan a kuplungkosártól jön!Szerintem a kuplunglác,ahogy jár a motor alapjáraton,ott a lezajosabb,maga fordulaton alig hallani,mikor megyek vele,terheléssel,4.be,olyan tiszta a hangja,csak hallani ahogy süvít a főtengely,a meghajtás,olyan természettes hangja van,lehet,hogy a kuplunglánc?még nem marja a deknit!a kuplunglánc adhat ki ilyan kicsit nemis zörgős,olyan fura hangot!!!!!???lécci segítsetek!
sorszám: 9125 (41811)

 
 
bambi99
válasz erre | email2005-12-18 18:46:29
Tudomásom szerint ebben a méretben csak magyar van
sorszám: 9124 (41808)
(előzmény: davi1x, 2005-12-18 14:18:05)

 
 
bambi99
válasz erre | email2005-12-18 18:44:53
Sok mz főtengelyt javítok és futároknál sajna igy van.A túrázást már jobban bírják ezek a hajtókarok,és csak kb 10-20% megy tönkre.
sorszám: 9123 (41806)
(előzmény: tomóka, 2005-12-17 22:27:15)

 
 
davi1x
válasz erre | email2005-12-18 14:18:05
Hellosztok!

Azt szeretném kérdezni hogy szerintetek milyen dugot érdemes beletenni 250 etz-be ami 73-as
sorszám: 9122 (41799)

 
 
fuzy
válasz erre | email2005-12-18 13:34:26
Most néztem a gépedet, csak gratulálni tudok, gyönyörű darab. Látszik hogy szereted. Miért adod el akkor?
sorszám: 9121 (41798)
(előzmény: kis sabi, 2005-12-17 14:34:35)

 
 
Somebody
válasz erre | email2005-12-18 08:15:55
Helló!
Van egy pici gondom!Az a helyzet,az Ts 125-el,hogy ha beidítom,üresbe,jár,és nagy a motorzaja,onnan a kuplungkosártól jön!Szerintem a kuplunglác,ahogy jár a motor alapjáraton,ott a lezajosabb,maga fordulaton alig hallani,mikor megyek vele,terheléssel,4.be,olyan tiszta a hangja,csak hallani ahogy süvít a főtengely,a meghajtás,olyan természettes hangja van,lehet,hogy a kuplunglánc?még nem marja a deknit!a kuplunglánc adhat ki ilyan kicsit nemis zörgős,olyan fura hangot!!!!!???lécci segítsetek!
sorszám: 9120 (41787)

 
 
marcee
válasz erre | email2005-12-17 23:37:16
Hi!
Azt szeretném kérdezni kinek milyen tapasztalata van 150es etz dugó ügyben. Lehet-e valami jót venni bele vagy csak berta van? Ha igen akkor hol?
sorszám: 9119 (41781)

 
 
daci666
válasz erre | email2005-12-17 22:57:56
Sziasztok!
Nekem az lenne a bajom hogy az oldalon fennt lévő cseh bekötési rajz (mz125) nem a legmegfelelőbb a számomra mert cseh.
Valaki nem tudna nekem egy olyat küldeni magyarban?
(prisdavid@freemail.hu)
Előre is köszike!
sorszám: 9118 (41780)

 
 
tomóka
válasz erre | email2005-12-17 22:27:15
a FAG csapágyak biztosan túlélik a hajtókart . annak élettartama teljesen bizonytalan . a minõségbiztosítás hiányosságai miatt 50-50% esélyed van jó v. rossz minõségü hajtókarra .
sorszám: 9117 (41779)
(előzmény: anybody, 2005-12-17 20:20:17)

 
 
anybody
válasz erre | email2005-12-17 20:20:17
Sziasztok!
Most újították fel az etz125 főtengelyem (koreai hajtókar),ha van róla infótok, akkor légyszi írjátok meg, hogy mennyi km-t fog ez kibírni (nem "nagyapa" és nem "hülyegyerek" vezetési stílusban)!
Valamint,hogy a FAG csapágyak mennyit fognak kibírni! Minden tapasztalatot szívesen meghallgatok! :-)
sorszám: 9116 (41776)

 
 
Somebody
válasz erre | email2005-12-17 15:38:04
Helló!
Van egy pici gondom!Az a helyzet,az Ts 125-el,hogy ha beidítom,üresbe,jár,és nagy a motorzaja,onnan a kuplungkosártól jön!Szerintem a kuplunglác,ahogy jár a motor alapjáraton,ott a lezajosabb,maga fordulaton alig hallani,mikor megyek vele,terheléssel,4.be,olyan tiszta a hangja,csak hallani ahogy süvít a főtengely,a meghajtás,olyan természettes hangja van,lehet,hogy a kuplunglánc?még nem marja a deknit!a kuplunglánc adhat ki ilyan kicsit nemis zörgős,olyan fura hangot!!!!!???lécci segítsetek!
sorszám: 9115 (41772)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2005-12-17 14:57:21
Heló.Szerintem azért sem tul jó ilyen nagy wattszámu égőket használni mert lehet nem birná a motor dinamója/generátora.Pl.ts 125:60wos dinamó.
sorszám: 9114 (41771)

 
 
kis sabi
válasz erre | email2005-12-17 14:34:35
Kimaradt,hirdetés megtekinthető neten itt: http://www.motor.hu/motor_vpage.jsp?id=20057
sorszám: 9113 (41770)

 
 
kis sabi
válasz erre | email2005-12-17 14:33:56
Eladó gyári állapotú Etz 150 Dunaújvárosban,ezüstmetál fényezéssel,új első,hátsó Heidenau gumival,kitűnő blokkal,tirisztoros gyújtással.Érdeklősni 70/527 92 67
sorszám: 9112 (41769)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2005-12-17 13:55:48
Értem. Köszi.
sorszám: 9111 (41768)
(előzmény: Zapkorte, 2005-12-17 13:29:27)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-12-17 13:29:27
Azért olvadt el, mert a korrózió következtében lecsökkent az érintkező keresztmetszet. Ez egy másik dolog.
sorszám: 9110 (41767)
(előzmény: Csehcsoda, 2005-12-17 12:34:40)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2005-12-17 12:34:40
Ja, az I=U/R nekem is megy, csak az a fizikakönyv, nekem meg elolvadt emiatt pár dolog, szépen, lassan. Több biztosító és néhány vezetékvég. De bizonyára csökken majd... a fogyasztón legalábbis.
sorszám: 9109 (41766)
(előzmény: Zapkorte, 2005-12-16 19:11:32)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2005-12-16 19:56:31
Inkább rezort vegyél rá. Én a tavasszal vettem, a max fordulat azóta 7000!!!!! fordulat/perc, és a hangja is világbajnok lett, ráadásul krómozott a rezó.
sorszám: 9108 (41764)
(előzmény: Joseph251, 2005-12-16 19:54:25)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2005-12-16 19:54:25
15 e pénz, ami szerintem sok érte. Azerintem olyan rettentően nem menne jobban, és szerintem max 1-2 dl-vel enne kevesebbet. A másik meg az, hogy megnéztem a honlapot, és azt írja, hogy 4-ütemű motorhoz van gyártva. Pontosabban 4-ütemüt 11000 forulat/percig tud kezelni, ami szerint kétüteműt 5500-is. Ez gyári etkó esetén azt jelent, hogy, 5500-6500 között ojan mint ha nem is lenne előgyújtásszab.Ezért meg szerintem 15 ezer pénz sok. Sőt, ha jól tudom, a 251-esen levő gyújtás nem is tudja vezérelni. Nincs hozzá semmi olyan megbízható adat, ami alapján a programozáskor be tudnád lőni az előgy. adatokat (csak 4-üteműhöz van meg, azzal meg mi a sz*rt kezdhet egy szocimocis?) Meg hát kisipari termék....
sorszám: 9107 (41763)
(elözmény: Soma69, 2005-12-15 09:06:19)

 
 
vadmotoros
válasz erre | email2005-12-16 19:14:22
Helló!

Én a helyedben még a motor közelébe sem vinném azt az égőt!!! Nem a wattszám számít hanem a fényerő. Én kb 1 éve cseréltem ki a sima H4-es égőmet "Xenon+" égőre (ál Xenon, 1200Ft) de sokkal nagyobb a fényereje. Nekem nagyon bejött ez a fajta.És ennél még van nagyobb fényerejű is. Csak azt nem mertem venni mert 2500Ft volt.Aki már volt a túrán az lehet h látta. Ja és ha beleraknád a 100/140-es égőt szétolvasztaná a vezetékeket is, meg ha műanyag biztosítékod van azt is.
De te tudod, ez csak az én véleményem.
sorszám: 9106 (41761)
(előzmény: tams9, 2005-12-16 16:10:20)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-12-16 19:11:32
az oxidált saruk miatt megnövekedő ellenállás csökkenti az áramfelvételt, nem növeli. ;-)
De egyébként a minimum a refi "kirelézése" lenne. De minek is annyi fény oda.
sorszám: 9105 (41760)
(előzmény: Csehcsoda, 2005-12-16 16:39:28)

 
 
z25z
válasz erre | email2005-12-16 17:53:56
Nekem volt benne 100/80 W-os olyan szep igazi kek szinu nem sokaig, mert szetolvadt a foglalat meg elb..ta a foncsort.... mar az is durva volt, szoval sztem a 140-est felejtsd el max 75/70
sorszám: 9104 (41757)
(előzmény: tams9, 2005-12-16 16:10:20)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2005-12-16 16:39:28
Nem kéne.
1. Túlterheli a rendszert.
2. Szétmelegíti a foncsort.
3. Gyökérkednének az autósok, mert középtükörből elvakítod őket.
4. 140W-nál a legjobb esetben is kb. 12A áramfelvétellel jár a dolog. Ha jól tudom, az ETZ 251-ben a főbiztosító 16A, de elviheti az oxidált saruk miatti megnövekedett ellenállás miatt. Nekem volt ilyen Trabicseken.
sorszám: 9103 (41754)
(előzmény: tams9, 2005-12-16 16:10:20)

 
 
tams9
válasz erre | email2005-12-16 16:10:20
Figyeljetek már!
Van egy ETZ 251-esem. Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek mekkora izzót lehet berekni előre? Most sima 55/60 W-os halogén van benne, de én találtam itthon egy vadi új 100/140 W-os halogént. Szerintetek elbírná? Vagy mi történne, ha beleraknám? Azonkívül, hogy esetleg teljesen lehúzza az aksit, akkor az azt jelenti, hogy nincs gyújtás meg semmi és lerobbantam?
Bocsi, ha esetleg hülye kérdéseim vannak, de újdonsült MZ tulajdonos vagyok
sorszám: 9102 (41749)

 
 
Soma69
válasz erre | email2005-12-16 10:57:20
Hát köszi s hasonló jókat beléd is:DDDD
sorszám: 9101 (41746)
(előzmény: ADDI, 2005-12-16 08:33:54)

 
 
ADDI
válasz erre | email2005-12-16 08:33:54
Szeva Földi!
Azt a macska bajszát, de jól megy vidéken! :o))) Szép Ünnepet, jó pihenést, sok pénzt, kevés kiadást és problémamentes pöfögést kívánok mind 4, mind pedig 2 keréken.
sorszám: 9100 (41745)
(elözmény: Soma69, 2005-12-16 07:43:13)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu