:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
ja hogy a pénzt ki nem hagyjam.az is kell
magyar gyerek tuning = sufnituning
annak meg nem sok haszna se értelme.Keveseknek adatott annyi ész + eszköz hogy értelmes valamire használható megoldásokat fejlesszen vagy kivitelezzen.Ez a véleményem az utobbi pár év motorozás alatt szerzett tapasztalataim alapján.
nem, hanem majd ha te korosodsz, te fogsz rájönni, hogy ez az egyetlen helyes nézőpont, mait alább vázoltam.
A dolgok rendeltetésellenes használatának semmi köze nincs az önmegvalósításhoz, és a környezetedben élők is csak a legritkább esetben értékelik műszaki teljesítményként, ha egy robogót úgy "feltuningolsz", hogy az már akár egy 30e Ft-s MZ-vel is felveszi a versenyt, vagy ha spoileres-szárnyas trabantoddal lealázol egy zsigulit. Ez az individuum csődje, a racionális gondolkodásra való képtelenség teljes hiányának megnyilvánulása - a mellett, hogy kétségtelen rengeteg probléma leküzdésével jár ez a dolog. Ez éppolyan őrültség, mintha éjszakákba nyúló kísérletek során kifejlesztenéd - a spanyol viaszt. Lehet, de minek.
Hát igen, a mai reggel vicces hangulatomban talált :)
Tök mindegy,aki szereti a robogót,az vesz csak robogót,jók azok is valakinek,nekem simsonom is van,az a lényeg szerintem,legalább is én azért szeretem a Simómat,mert öreg,27-éves,és megy úgy mint egy mostani Suzuki Katana,vagy Estilete,a haveroknak ilyen van de akkora örömöt okaz amikor ha csak néhány Km/h különbséggel de elmegyek mellettük!
Köszi,látod ezt nem tudtam,azt hittem a manuális,az amikor hát a nem automata,az embernek mindig sokat kell tanulnia!!!
Zapkorte!
Ésszerű, amit mondasz, de megint csak egy szemszögből és erősen sarkítva. Majd ahogy korosodsz remélhetőleg rájössz, hogy a világ nem fehér és fekete, hanem a szürke minden árnyalata megtalálható.
Van akinek épp az a folyamat jelenti a hobbit, amit te "szívásnak" nevezel.
Különben én nem ismerek egyetlenegy olyan robogóst sem, aki bizonyítási kényszerből tuningolna, és egyiknek sem okoz örömet letolni egy Suzukit. Biztos van ilyen is, de jó ha 100robogósból 1 ilyen.
"Az azért szerintem elárul valamit, hogy összes motorom közül egyedül a 250-es MZ-m képe lóg a falon szépen bekeretezve..."
Valoban elárul. Nekem nemsokára a 250es MZm fog lógni a falon ugyan is megvan a tartószerkezet már csak a szobámnak kell elkészülni és beköltözök oda az MZmmel együtt.És ha összejön tavaszra meglesz a rizskályha is. :)))
az rt-125-ön talán még volt ;-)
jól ráéreztél, mindenféle tuning ostobaság, egy csomó pénzbe kerül, egy csomó utánjárásba kerül, egy csomó szívás van (pl. a motortuning után jon a futóműtuning hogy ha már teljesítmény van, sebesség is legyen, utána meg a féktuning, hogy ha már sebesség van, meg is lehessen állni valahogy), és a végeredmény általában egy gnóm, ami sem jól nem néz ki, sem nem gazdaságos üzemű, néha még a hétköznapi használatra is alkalmatlan, mert furtonfurt sorban jönnek ki az átalakítások konstrukciós hibái (pl. az erősen tuningolt motort nem bírja a főtengely, a váltó stb), végülis az egész egyedül arra jó, hogy a tulajdonosa a saját kisebbségi komplexusát kompenzálja vele, amikorkét szerelés között "lealáz" egy suzukit, amelyik gazdája éppen nem siet valamiért.
Szerintem aki szeret bütykölni és nagyok az igényei, jobban jár egy lepukkantabb rizskályhával, kipofozza, és utána van egy rendes motorja, amivel nem nézik csodabogárnak, és nem küldik utána a lakájt sem a wc-illatosítóval, hogy elfedje a "szegény-szagot". ;-p
Pandagyik!
Hát valahol igazatok is van, meg nincs is. Azért ha azt nézzük, a mai 30-as korosztály többsége még szocimotorokon kezdte, ők nem felejtik el, hogy az is motoros. Tudom, anno mikor MZ-ztünk, mi sem köszöngettünk állandóan, mert nagyon sok modern technikás motoros nem köszönt. Ez bunkóság és bunkóság van most is és lesz is. Szerintem az intés egy nagyon nagyon fontos gesztus, amit kár lenne mellőzni csak azért mert vannak akik nem intenek. Én intek robogósnak, motorosnak, még a szimós nagypapinak is, inkább, minthogy valakit kihaggyak és megsértsem vele. Szerintem ne a bukókból induljatok ki.
Üdv
Hello MZ-sek!
Én is belekotyogok, ha nem baj.
Volt már pár motorom, sokakhoz hasonlóan anno én is MZ-vel kezdtem, sőt 7 éven át csak MZ-ztem. Az azért szerintem elárul valamit, hogy összes motorom közül egyedül a 250-es MZ-m képe lóg a falon szépen bekeretezve...
A robogót lehet fikázni, lehet dícsérni... ha nem tetszik és nem kell, akkor ne vedd meg, de azt el kell ismerni, hogy a robogózás kultusszá nőtte ki magát, ma a fiatalok között ez a legnépszerűbb városi eszköz. Ha megnézitek az éves robogó eladási statisztikákat, láthatjátok, hogy messze több, mint a motorkerékpár értékesítés.
Az szerintem nem hasonlítási alap, hogy a robogó csak városban jó, hiszen azt egyenesen oda találták ki és nem máshova, így egyéb viszonyításnak helye itt nincs.
A váltogatás valóban nagy élmény, ami megadja a motorozás fílingjét, de városban ez nyűg, ha a komfortot nézzük. A motornak nincs rakodóhelye, a robogókon van, ami szintén hatalmas segítség bevásárláskor, illetve, hogy ne kelljen hurcolni magaddal a motoros ruhát és a sisakot. Önindítós, nem kell rugdosni, csak ráülsz, megnyomsz egy gombot és már berreg is.
Tehát ez a sor komfort, ami a robogó titka, ez az amiért szeretik. Emellett van egy csomó hátránya a motorral szemben, pl. kis kerék, de a célterületük, amire készítették őket más és más. Ha hiszitek ha nem, nagyon sok típust irtó jól lehet döteni.
Tuning: robogó tuning hülyeség? Kinek az, kinek nem az. Nekem is volt szerencsém csinálni egy tuning robit, és hiszitek vagy nem, az élmény a titka, mert marha jó elfoglaltság, olyan mint legózni. Gyakorlatilag bármilyen tuningalkatrészt készen megvásárolhatsz, és bárki össze tudja rakni. Hogy sokba kerül? Meglehet. De ugyanígy lehetne azt mondani, hogy MZ-t tuningolni miért érdemes, hiszen bármilyen nagymotor klasszisokkal jobban megy, mint egy tuning MZ. De az MZ tuningnak is meg van a fílingje, ami az alkotás örömében rejlik.
Én nem mondanék általánosítást robogósokra, mint ahogy nem mondok az MZ-sekre. Nekem volt sokáig MZ-m és imádtam, aztán pár évet kihagytam, utána voltak robogóim, kicsi, nagy, tuningos is, és ezekkel is nagyon jó volt kavarni, döntögetni, országúton is használtam őket, és volt amelyik sokkal stabilabb és gyorsabb is volt, mint egy MZ. Aztán jött 750-es japán túragép, amit szintén szeretek, és most van megvétel alatt a leendő Hayabusám. De hozzátenném, hogy ennek a fejlődésnek a során, soha, de soha egyetlen egyszer sem néztem le se a szocimotorokat, sem a kis robikat, ugyanolyan motorosnak tartom őket, mint magamat vagy a többi motorost, akinek van pénze komolyabb gépre. Szerintem az, hogy ki motoros és ki nem, az belül a szívünkben dől el, nem ott, hogy milyen motort veszünk, vagy tudunk megvenni. Ez utóbbi teljesen lényegtelen és kár fikázni valamit, mert az nem olyan, mint a miénk, nem olyan, mint ami a mi izlésünknek megfelelő. Ez marhaság.
Hogy miért pofázok bele a fórumotokba? Mert mikor még robogóztam, azóta tagja vagyok egy motor,robogó fórumnak, és tudom, hogy milyenek az ottani robogósok, mennyire motorosok, és többségük csodálattal nézi azokat az MZ-seket, akik úgy mennek a pályán, hogy csak a kormánycsutka látszik ki a fűből, kár lenne ezt elrontanotok ostoba véleményekkel, meggondolatlan hozzászólásokkal.
Üdv, és kitartás tavaszig. Boldog karácsonyt
Basztatás témában bár sokan sokszor nem értenek egyet Zapkorte kollegával most én igen.
"egy csóró fasz vagyok egy tragacson, egyáltalán nem sértődök meg, ha egy hayabusán vagy harleyn ülő multimilliomos nem integet bárgyú lelkesedéssel"
Ez valóban igaz rám is.Néha visszaint akinek volt valaha szoci gépe bár néha még az se.Akinek meg sose volt az soha se fog integetni egy MZs nek.Kit érdekel?
A motoros társadalom se lesz soha egységes.Klikkek lesznek meg klubok.Majd eccer lesz nekem is japán gépem aztá megboszulom hogy csak MZsek nek intek majd:))
Boldog Karácsonyt meg Boldog újévet!Lehet hogy jövöre már egy rizskályhás forumba fogok irogatni aztá lehet hogy nemis és örökre MZs maradok:)
Szerintem poén volt.. ;) [manuális=kézi]
Amugy tudnátok nekem segíteni abban, hogy a 250es ETZ-men nincs töltés. Hogy ez mitől lehet? mert én az elektronikához nem értek :S a fesszab az az ujfajta van rajta ilyen kis sárga doboz. Köszi előre is ha valaki tud segíteni!
Hali!
Ha nem gáz, énis hozzászolok a robogos témához. Én minden robogost motorosnak tartok, de egyetértek az előttem szoloval, h bőven elég az ismerősöknek csápolni. Mindenkinek megvan a maga helye, és nem attol lesz motoros-összetartás, ha mindenki int a másiknak.
Mellesleg nekem van pár nagyon jo barátom akik robogoznak, és igenis felnézek rájuk mint motorosra, mert időt, pénzt (persze korlátokon belul) nem sajnálnak arra, h legyen egy nagyon durva robogojuk. Nemtudom, h miért kezdtek robogozni, de annak is van egy hatalmas feelingje, igaz hogy nem kell váltani, de azét elhihetitek el, hogy egy faxán kihegyezett robogoval keményen menni az nem is oylan egyszerű dolog. De ettől fuggetlenul, nem fogok valszeg sosem robogot venni, mert én Szimon meg jawa Mustangon nőttem fel, mostpedig TZ-t hajtok, de azt elkell ismerni, hogy egy faxa robogo is tud nagyon élvezetes lenni.
Nem tom sajna!
Sztem nem ,de kérdezz meg mást
Amúgy Boldog Karácsonyt!!!!!
Boldok Karácsonyt mindenkinek!
Létezik kézi kapcsolású váltós MZ ? :)
Helló Semi,Zapkorte!
Bocsi hogy beleszólok,az én véleményem az,hogy a robogók naon jó motorok,de csak városon belül,mert autómata,nagymama ráül húzza neki elmegy bevásárolni,meg minden,de a manuális váltó 100X élvezetesebb,nem tom milyen az Mz-tek,de enyém eléri a magasabb fordulatot,akkorát ránt,hogy csak gyűzzél kapaszkodni,és sokkal élvezetesebb a manuális váltós motor,nekem ezért nem tetszettek a robogók soha,meg elnyalsz vele,és törik a műanyag,odahúzod neki,pörög mint a porszívó,de ez csak az én véleményem,nem nekem találták ki,de városba jó,a nagyinak!bevásárolni menni
Sziasztok!
Nem tud nekem képet küldeni valaki gyári TS MZ csomagtartóról meg kapaszkodóról? Köszi
Sziasztok!
Én is csak hasonlót tudnék hozzáfüzni a beszélgetéshez, azaz ne piszkáljátok egymást ilyen hülyeséggel sem most Karácsonkor, se máskor!
Egyébként meg szeretnék minden kedves motoros kollégámnak BÉKÉS BOLDOG MOTOR, ÉS MOTOR FELSZERELÉSBEN GAZDAG KARÁCSONYT KÍVÁNNI!
te aztán sokoldalú egyéniség vagy...! :)
Jo sok munkat....na de kell az unnepekre is rendor, tuzolto, egeszsegugyi dolgozo, szallodaportas stb. a teljesseg igenye nelkul. Egyebkent semmit, vagyis, hogy olvasgathatom a motoros forumokat es ez mar jo :-))
Karácsony van, ne b***tassátok már egymást! :)
Tényleg, mit kaptatok az ünnepekre?
ja, csak autók vannak is annyival többen, a robogók-motorok aránya viszont nagyjából kiegyenlített. :-p
Az integetés meg egy balesetveszélyes hülyeség, én legfeljebb ismerősöknek integetek. E mellett tudom, hol a helyem a világban, egy csóró fasz vagyok egy tragacson, egyáltalán nem sértődök meg, ha egy hayabusán vagy harleyn ülő multimilliomos nem integet bárgyú lelkesedéssel, de nem én sem villogtatom a lámpát, ha netán szembe jön Józsi bácsi egysebességes babettán, micisapkában, kormányra akasztott demizsonnal, vagy a térdére fektetett krumpliszsákkal. És ez szerintem így van jól.
Zapkorte
Az autók pedig 22x több balesetet. Mégsem vonható le ebből az hogy kevésbé biztonságos az autó mint a motor! :-)
Ismerjük ezeket a statisztikákat, maximum a TV-ben számítanak hírnek! :-)
Felesleges a robogósok és az MZ-sek között feszültségeket kreálni megalapozatlan, pontatlan, elferdített kijelentésekkel!
A témát itt lezártam, köszönöm.
Robogósok
Elnézést a problémákért, mint látható még mindig vannak olyan "motorosok" akik nem tekintik egyenrangúnak a robogókat. Persze ezek az emberek nem gondolnak bele, hogy a Hayabusások épp ezért nem tekintik motornak az MZ-t és így tovább... Ilyenkor meg ugye elfelejti mindenki hogy milyen rosszul esik ha nem intenek vissza.
Szóval az előzőeket nem kell tömeges állásfoglalásnak tekinteni, én élvezem ahogy elfordulnak ezek a kis durva jószágok! :-) És elismerem hogy városban nagyon praktikus tud lenni!
ciao
Semi
www.mzklub.hu
pedig mégis kb. kétszer annyi balesetet okoznak évről-évre a robogósok, mint a nagymotorosok (lásd itt)
a képedről meg annyit, hogy kardnyelők is vannak, de ettől még kellemetlen egy ostobaság kardot nyelni. ;-)
zapkorte
Hát én láttam már pár robogót befordulni, de segítek rajtad, mutatok:
http://www.freeweb.hu/mzklub/verseny6_1/011.jpg
Segítség képpen az MZ nyergében Koltai Vilmos van, a gép pedig Bambi mester ETS 250-e. Koltai Vilmos motoros tudását nem hiszem hogy ecsetelnem kellene de azért itt van némi infó az idei teljesítményéről:
http://www.freeweb.hu/mzklub/dijkioszto2005.html
A kép egyébként 2005.09.18.-án készült az Euroringen. Cikk itt található:
http://www.freeweb.hu/mzklub/verseny6_1.htm
Én mindössze arra akartam rávilágítani, hogy ne fikázzon senki úgy egy motort sem, hogy nem ismeri azt...
ciao
Semi
Boldog Karácsonyi Ünnepeket Mindenkinek
Mármint ugy toltam, h mentem vele :) szal nem az út szélén toltam...
Na az a helyzet, hogy elkészult a mocim, (ETZ 250) meg minden faxa, de nincs töltés, mert amikor toltam a városban (a világitás fennt volt) akkor elkezdte leszivni az akksit, és pilács nélkul jöttem haza. Ha nincs töltés, akkor mit nézzek meg rajta?
Elvileg _mindennek_ tökéletesnek kell lennie, de gyakorlatilag a biztosokat csak az szokta érdekelni, hogy a két tükör meg a kapaszkodó-szíj a nyergen meglegyen, az elektromos dolgok (lámpák, tülök stb) működjenek, és a fékpadon megfelelően lassuljon a gép.
Persze ha kukacos műszakot fogsz ki, akkor megnézhetik, hogy nincs-e kirepedezve a fékcső, kiszőrösödve a bovdenek, nem kotyognak-e a kerekek vagy a hátsó villa, nem folynak-e a telószimmeringek, olvashatóak-e a számok stb. stb. de ritkán cicóznak ennyit egy motorral, főleg télen nem, mert aki ilyen időben motort vizsgáztat, annak kijár az őrülteknek kijár félelemmel vegyes tisztelet. :-)
Aki zsebelni akar, az beáll az autós sorra, ott könnyebb hibát találni, az MZ/Jawa stb tulajdonosoktól meg túl sok jattot úgysem várhatnak.
De én azért azt javaslom neked, hogy nézd át a masinát, két évente egyszer nem árt, és végülis te fogsz vele járni, nem a vizsgabizottság, ha valami elromlik később, te szívod meg, nem ők.
Nem szerencses dolog az biztos, bar mult muszakira kolcson hatso kerekkel vittem a mocimat, mert nem volt penzem uj gumira, abbol a kerekbol 3 kullo hianyzott. Atment...valoszinuleg szamitott az is, hogy mindket turadobozt rajta hagytam a gepen, igy azok takartak, de lehet a vizsgabiztos sem nezte nagyon alaposan korul a gepet....Tudod egy fecske nem csinal nyarat...az enyem atment 3 kullo minusszal, de lehet ha olyan biztost fogsz ki, akkor csak ideiglenest kapsz
Helló!
Modjátok lécci,műszaki vizsgán,minek kell tökéletesnek lennie?pl baj,ha hátul 1 küllőm hiányzik???
vagy ha a kicsit erősebb,jobban gyorsul a gépem??
hello keresek 125 ös tsmz-t 10 000 ropiért hegyhátmaroc csemez01@feemail.hu
befordulni? hát azt éppen nem nagyon. Próbáld meg egyszer kiterpesztett térdekkel venni valamelyik kanyart, és megkapod a robogós életérzést. Én igazán nem vagyok egy soviniszta állat, de meg kell valjam, hogy jobban érzem magam, ha van valami a lábam között. :)
Én mondjuk nem általánosítanék ennyire, hiszen napjaink robogóinak nagyjai gyorsabbak mint egy ETZ 250, és még be is lehet vele fordulni. Ha valaki nem hiszi kezdjen el versenyezni egy Suzuki Burgman 400-al. :-)
Mellesleg az Euroringen levő utolsó versenyünkön az egyik Hyo GT650-t megütötte egy robogó. No comment...
Ne bántsuk a robogósokat, és ne általánosítsuk le. Vannak köztük igénytelenek és igényesek is, de hát nem én vagyok az egyetlen aki látott már kókányolt MZ-t!
A robogósok nem tartoznak sehova, se a nagymotorok közé, se a szocisok közé, de egységesek és jó fejek... és még intenek is ha intesz nekik! :-)
ciao
Semi
én tesco gazdaságos motorolajjal járok (1380/5l) és 2000km-enként cserélem. Már a második 5l-es flakont fogyasztom. "A legolcsóbb a legjobb!" :-)
de legjobb az egészben hogy van egy 250/1-es ts egy ismerös apjának szétszedve abból lett kompletten két tengely fogaskerekekkel cserébe a rosszért csak egy probléma akadt átraktam egy az egybe és 1-szer vagy 2-szer tudtam használni a 3-kat azután csak csörgés aztán megint szerelni de körültekintöen és igy a jobb került bele az is kicsit flexxel meg igazitva azota semmi baj nincs a 3-kal kb.:1300km ota
És gey kérdés is van milyen olajat ajánlotok/ajánlasz a hajtómübe (MOL,SHELL,MOGUL,stb)
A segitséget köszi.
heló.én is ilyen véleménnyel vagyok.A robogosok olyanok mint a régi tsz-ekben az olyan traktorosok akik csak a "kertek alá˝ mertek menni mert féltek hogy lerobbannak .Én is szedtem már szét többféle blokkot én is szeretem tudni mégis mi van alattam ami az eröt adja.Nem akarok dicsekedni de egyedül szétszedtem már:3jawa mustangot egy danuviát egy mz-t egy rometot .A tesóm csak a kiszerelésnél szokott segiteni meg lefogni pl.fötengelyt ,kuplungot mikor szétszedem.A robogosok meg minden pénzt tuningolásra szánnak aztán még igy is leelözi öket egy mz.Amennyi pénzt rájukáldoznak abból már lehetne venni két etz250 est
Heló.Danuviát szeretném átfújni eddig is fekete volt csak egy kissé már kopott.
Ez akkor jó móka, amikor lazább földben dől el a gép a jobb oldalára, a gázmarkolat belefúródik a földbe, a vas meg pörög körbe-körbe mint állat.:)
Értelmezésem szerint a gép az oldalán feküdt, úgy működött. Olyan ez, mint amikor nem csak háton fekve horkolsz, hanem oldalvást is :o)))
Egyébként miről beszélsz??? Énb nem értem!
Ma sikerült zakóznom egyet és ennek alapján megállapíthatom, hogy a csúzli blokkja hossztengely mentén derékszögben elfordítva is tartósan üzemel (kíváncsiságból kb. fél percig nem állítottam le). Micsoda fantasztikus egy gép! Jeijeijee!
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|