:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hali
Az egészhez annyit kívánok hozzáfűzni, hogy a szocimotorok leginkább hobbimotorok (napjainkra) vagyis ha valaki azon túl hogy szórakozzon használni is akarja valamire annak a kemény benzinköltségre is kell gondolnia. Nekem is azért van szocimotorom mert tetszik és azok közül ami tetszik sajnos csak ezt engedhetem meg magamnak (sajnos). Tehát én nagyon megértem Zapkorte döntését mer lehet hogy egy rakat sz.r amit vett de ha neki megéri akkr az az ő dolga.
a kompromisszumok azoknak valók, akik félnek a kihívásoktól. ;-)
Nem is ilyenre értettem.Én is a gyors döntések híve vagyok, mert szerintem, ha az ember tud gyorsan dönteni, akkor még ha el is b..ott valamit, onnan is gyorsan tud visszavonulni.Ha meg eltököli az időt a latolgatással, akkor elszalaszthat egy esetleges másik jobb lehetőséget.
Csak néha tudni kell kikapcsolni ezt a digitális jó/nemjó funkciót...:)))
engem nehéz megbántani, nem is tudom, mikor sikerült valakinek utoljára ilyesmi... szerintem tök jó, ha az embernek helyes világnézete van. Persze, van olyan, hogy ez csak kicsit hülyeség, ez közepesen hülyeség, ez nagyon hülyeség, ez meg aztán abszolúte hülyeség, de részemről arra törekszem, hogy egy kis hülyeséget se csináljak. Néha-néha persze becsúszik, mert nekem is vannak szétesett pillanataim, de még véletlenül sem szeretném, ha akár az ici-pici hülyeség állapota is állandósulna, így aztán időnként auditálom magamat is. Egy kicsi hülyeség volt megvenni a jawat a nélkül, hogy utána néztem volna, nem fogyaszt-e 8 litert a városban és kapható-e hozzá fordulatszámspirálszimmering, de miután meggyőződtem róla, hogy igazi benzintemető, és az alkatrészellátása gyakorlatilag nem megoldott, nagy hülyeség lett volna a becsúszott hibát ki nem korrigálni a jármű azonnali eladásával. ;-)
mint alant írtam, mindenki arra költ, amire akar. De aki hülyeségre költ, az ne kérje ki magának, ha hülyének nézik, ez ennyi. :-p
Én sem vagyok bankhitel párti, de ha valaki folyamatosan akar költeni egy jó motorra, annak definitive az való.
A konstrukciós hibákat meg a neves gyártók maguktól javítják un. revíziós cserével, vagy ha közvetlen balesetveszélyes a dolog, tömeges visszahívásokkal, volt erre példa jócskán az elmúlt években (pl. mercedes). Az meg, hogy hány selejt kerül ki a gyárkapun, elsősorban minőségbiztosítási, nem konstrukciós kérdés, nem értem, hogy kapcsolódik a témához.
Az a 19k-s ajánlat meggondolandó.
Úgy látszik az eredeti prox árában mégis csak van egy jó 40%-os felár "csak" a név miatt ?
Genuine Parts ;)
Ami ezsembe jutott, hogy ha a kuplung oldali szimering futófelülete már ki van gödrözve akár egy kicsit is, te meg szimeringből is újat raknál be, akkor azt javaslom, hogy egy 1mm-es alulemezből vágj ki egy alátéttárcsát (belső átmérő 25 mm) és tedd be a szimering alá, ezáltal a főtengelycsapon új futófelületet kap majd és tömíteni fog. Ráadásul a tárcsa miatt labirintgyűrűként is viselkedik majd. Én ezzel sokat küzdöttem, mert főtengelyfelújítás után az új szimering mellett mimdig átszívta a váltóólajat, és beköpte a gyertyát. A régi szimmering 52ezer km alatt úgy kopott össze a főtengelycsappal, hogy mindvégig tömített, de az új tömítőél nem illeszkedett a régi helyére. Csak úgy megemlítettem.
Üdv,
Peti74
Zapkorte.
Félre ne értsd, nem bántani akarlak, de az nem egészséges, ha az ember ennyire racionálisan gondolkozik.Ha itt így nyilatkozol, akkor valószínűleg más területen is hajlamos vagy rá.PL: család, szórakozás....
A világ nem fekte-fehér...Rengeteg szürkeárnyalat is van benne....
Mittudomén. Nem is nagyon érdekel, mint alant írtam, egy év alatt meghozza az árát csak a benzinen, ha annyit kibír, már jó.
Én is akartam SR yamahát meg suzuki DR-t meg ilyesmit, de kurva nehéz olyat találni, aminek van magyar rendszáma, nem leharcolt és 250-be belefér. Két héten belül még csak olyat sem találtam, amit megnézni érdemes lett volna, mert vagy csillagász volt a krapek, vagy "segédmotorként használt" szar volt a motor. Ráadásul lopják, és drága hozzá az alkatrész is.
Jó nekem a kínai. És fénykorában ez is 3,5 körül fogyasztott városi forgalomban. Most már egy kicsit 4 fölött van, de még van bőven ereje, úgyhogy egyelőre nem bántom.
Ez szerintem, hmmm...nem így van...Mármint, hogy cseréljen...Ha ahhoz van kedve, akkor miért ne költené a pénzét bárki arra amire akarja.Végülis megdolgozott érte....Azért mert TÉGED idegesítenek??Hát azért ez elég érdekes érv lenne egy éles vitában...
Inkább zavard el őket onnan, mit idegesíted magadat miattuk?Az ő pénzük, legyen az ő gondjuk, ha elfogy...
Bankhitelre motort venni szerintem hülyeség.Annyi használt gép van a piacon, hogy tuti, hogy BÁRKI megtalálhatja a megfelelőt magának, az eredeti ár töredékéért...Persze kicsit macerásabb, meg van benne egy pici lutri is, de ha az ember ésszel jár el, akkor minimálisra csökkenthető a kockázat.Mellesleg az sem egy nagy élmény, ha egy új járművön jön elő egy esetleges konstrukciós hiba.Márpedig az egyre nagyobb példányszámok miatt egyre nagyobb a valószínűsége, hogy kikerül hibás darab is a gyárból.Még akkor is, ha a minőségbiztosítás is fejlődik.
próbálkoztam, gyorsan beleuntam a 8 literes városi fogyasztásba, olajos kipuffogóba, és a hihetetlenül szar minőségű méretpontatlan kisipari alkatrészekbe, hogy olyan finomságokról ne is szóljak, hogy pl egy nyavalyás jawa fordulatszámspirálkihajtástömítőgumi (speci méretű szimmerigféle) egyszerűen nincs és nem is rendelhető és folyik a bal cipőmre az olaj.
Én nem állítom, hoyg a kínai csoda túl jó minőségű lenne, de bemegyek a forgalmazóhoz Szentendrére, és raktárról kiszolgál az utolsó csavarig bármivel, és az árszínvonal azonos az MZ/Jawa stb vonulattal (fékkar 1200, bovdenek ~600, első fékbetét 1500 stb), csak az a különbség, hogy az az alkatrész bele is illik a motorba, nem nekem kell még megreszelni, lesorjázni, szétforrasztani, méretre vágni, és újra összeforrasztani, meg ilyesmi. Amúgy május óta lefutott 20e km-et Bp utcáin, és köszöni, jól van.
Talán én is szívesebben melóznék mondjuk egy CBF-250-el... csakhogy az több mint kétszer ennyibe kerül, kicsit drága lenne szétcsapni.
Az olajjal ugyanez a helyzet. Gyorsabban kopik a tescos olajtól? Meglehet, bár ez még tudományosan nem bizonyított. Na de tegyük föl, hogy tescos olajjal nem 70e-nél kell megfuratni, hanem mondjuk 50e-nél. Na ja, csak éppen 50e km-en én 25-ször olajat kell cseréljek. 1l a feltöltési mennyiség, ez tescos olajból 7000 Ft, MOL botondból meg lenne 30000 Ft. Vagyis a megtakarításom 23000 Ft. Ehhez képest egy hengerfúrás meg egy dugó 12e Ft. Vagyis lényegesen olcsóbb tescos olajjal járni és sűrűbben furatni. Ezért járok tescos olajjal.
Az én tetteim racionálisak és átgondoltak, még ha nem is felelnek meg az általánosan elterjedt felfogásnak. De hát arról már én nem tehetek, ha a többség nem tud számolni és/vagy gondolkozni. ;-)
Zapkorte!
Csak egyetlen kérdésem lenne.Ha a japán motorok olyan egymilliótól kezdődnek, és kb 5-6 év működésre vannak méretezve, /ez nyílt titok azt hiszem/, akkor szerinted a Keeway a negyedmilliós árával mennyit fog bírni, mielőtt elkezd minden tönkremenni benne?
Egyébként én tuti hoyg inkább egy SR Yamahát vettem volna.250ropiból már hibátlan állapotút lehet szerezni, és AZ tuti, hogy rendesen működik még vagy 5-6 évig.Adott esetben szerelhető, alkatrész is van hozzá...És eszik kb 3-3.5 litert városban....
Tapasztalat.Egy százhatvanért vásárolt darabot rendbetettünk kívül-belül, és 230ban állt meg végül.
Yoko-t tudok neked 7500ftért javítással együtt,vagy kovácsoltat 19000-ért ami prox minőség.(A javítás a főtengely szét össze,és centírra értendő)
Tudod nekem nem mindegy,hogy az ember mivel dolgozik,Kínai,vagy esetleg egy Beta szerszámmal,mert szerintem a Kínai kacat.És abból,hogy neked mi a jó,az nem jelenti,hogy a másiknak sz.r járműve(gondolok a robogórol való hozzászólásodra)van.Mert te is rögtön kiáltál az ÁLTALAM kacatnak nyilvánított motor mellett,és nagyon sajnállak,hogy a te értékrendedbe számomra gagyi motor és az újra hasznosított tesco olaj a mérce.Esetleg bróbálkozz egy szoci motorral,ha már itt osztod a tanácsokat.üdv bambi:-)
aki nem tud egyben kinyögni egy olyan gépet, amire vágyik, annak találták ki a BANKHITELT! :-p
A motor elsődleges funkciója, hogy közlekedési eszköz legyen, másodlagos funkciói hogy megbízható, kényelmes, gazdaságos legyen. Ezeket a funkciókat a ma kapható motorok kivétel nélkül maradéktalanul ellátják, beavatkozásra tehát semmi szükség nincs. Aki erősebbre vágyik, cseréljen, a helyett, hogy a feneketlen kútba dobálja a pénzét, amit úgy hívnak "tuning".
Zápkorte
(akinek tele van a fasza azzal, hogy az egykor békés dunakeszi nyaralója körül éjszakánként bugygant robogósok tartanak gyorsulási versenyeket kiherélt kipuffogóval, merthogy az "jó tuning")
Bocsi új vok,még:)
mit értetek pontosan rizskályha alatt???Mi az??????
Én nagyon sok problémát látok Zapkorte okoskodásában...
Pl a tuning miért pazarlás? A tuningoló ember nem feltétlenül azért tuningol mert nagyobb motor után kácsingózik! Hanem egyrészt azért mert szereti a gépét és jobbat kíván csinálni belőle... Másrészt azért mert egyben nem tud megvenni egy nagyobb gépet, de kis részletekben ki tudja fizetni a tuningolás költségeit és jobb, gyorsabb, okosabb gépet kap.
Baj hogy a Homo tuningus nem ismeri a pálcán a jelzéseket? Nem hiszem... Eddig az emberiség NAGY találmányainak 90%-a csupán véletlen volt! Kísérletek és ötletek árán van csak előrelépés. Miért ne lehetne egy jó ötlete egy laikusnak?! Ha szakember lennél Zapkorte akkor tudhatnád, hogy a "tudósok" néha sokkal jobban örülnek egy laikus véleményének mint egy másik tudósénak! Hogy miért? Mert más szemszögből közelíti meg a problémát, teljesen máshogyan gondolkodik... Tekintsük csak példának Herr Wolfhartot.
Milyen gondolatmenet az hogy a tuning pazarlás? Az én pazarlásom munkahelyeket teremt, munkásembereket, életet! Ez a fogyasztói társadalom! A nem fogyasztás a legnagyobb pazarlás!!!
Ha veszek valamit akkor azt valakinek meg kell csinálnia, és dolgozik vele...
Miért fáj ez neked?
Az üzlet nem a tuningban lakozik, hanem pont az egyforma gépekben! Nem vagyok senki klónja, hogy pont ugyanolyan motorra lenne szükségem mint egy másik embernek! Más tetszik, máshogy motorozom, mást várok el egy motortól. Én nagyon is örülök neki, hogy nem éri be mindenki egy széria GS 500-al, hanem többre vágyik! Fejleszti azt, kiküszöböli a 100 éves hibákat stb stb... Ez a fejlesztés! A sufnituningok nagy részét az emberek a haladó motorgyártóktól veszi át! Bizony ám! A fejlesztéseket, okosításokat stb stb...
Továbbra is csak azt tudom mondani, hogy senki se elégedjen meg azzal amit kap, használja a szürkeállományát mert ebben vagyunk mi nagyok!
A többiek meg menjenek a keewayel! :-)
Ja egyébként egy kipofozott olcsó rizskályhával jobban kinevetik az embert a nagymotorosok mint ha az MZ-mmel odaállítok!
Egyébként vannak motorosok, meg olyanok akik vettek egy motort... ezeket ne keverjük össze! A motoros felemeli a kezét ha motorost lát, de ha olyat lát aki szerinte nem motoros csak van egy motorja biztosan eszébe se jut inteni! És ez, ki hiszi ki nem, látszik...
ciao,
Semi aki továbbra is rajong a robogósok Hangár utcai versenyeiért! :-)
sub-ee.
Ha tényleg hosszú távra és/vagy nagy terhelésre tervezel, akkor én a prox-ot javasolnám (made in japan). A prox szett-ben a hajtókar, az alsó görgősor, az alsó csap, két oldalra a futógyűrűk és a felső tűgörgő is benne van. Én ilyet raktam be tavaly tavasszal, amikor az echte ddr-t 52k után nem akartam még egy szezont használni. Én a Szikszaihoz vittem el főtengelyt, és néhány nap múlva hoztam el a felújítottat századra centírozva. Emlékbe persze megkaptam a régi hajtókart, görgősort, csapot és a futógyűrűket. Nem volt olcsó: az egész mutatvány 40.800.- (ebből a szett 37.500.-) pénz.
Én azt gondolom, ha újabb 60ezer km-en keresztül nem kell széthúznom a blokkot, akkor bőven megérte az árát (ebből 8ezer már letelt).
Hozzá kell tennem még néhány dolgot:
- a főtengely felújításával egybekötve, minden át lett nézve, ami csak a blokk széthúzásakor javítható: az összes csapágy cserélve, a váltó is rendesen át lett nézve (a kicsit is kopott kerekek szintén cserélve lettek új ddr-re, utángyártott cucc a váltóban szóba sem jöhetett)
- nekem egy 76,00-os (295 ccm) dugó dolgozik a főtengely fölött
- a sürítési arány olyan 11,5-12 lehet
- a motor tartósan 2 személlyel, sok csomaggal és túraplexivel megy
- gyakori a tartós 5-5,5k fordulat (5.-ben :)
Nálam ez indokolta meg az árat, hogy a ne a hajtókar legyen a leggynegébb láncszem.
felső csapszeget meg veszel a dugattyúhoz.
A koyo-ról nem tudok érdemben nyilatkozni.
Amit én tudok, hogy már kb. 4-5 évvel ezelőtt is forgalmaztak Mo.-on "yoko" néven hajtókar felújító készletet (made in taivan), ebből még nekem is van egy origi a polcon, azt 5k-ért odaadom (az élettartamát csak tippelni tudom: több cimborám is berakta anno. Aki a fogyasztáscsökkentés miatt elvette a benzint, és az arol2T-t is csak találomra keverte, annak 12ezer km után már csúnyán kopogott (szét is szedtük).Aki bekarburálta rendesen, és egy magasabb teljesítményszintű 2T olajat kevert 1:40-re, annak 20ezer km-nél még nem volt hallható hangja.
Kb. 2 éve lehet kapni Koyo néven (szintén made in taivan) komplett 250-es főtengelyt. Ennek a minőségéről jobbat mondanak mint a kezdeti yokoról, bár szerintem itt is az olaj mennyisége és minősége a döntő. Mi tavaly 22k huf-ért vettünk egyet FutárPetinél. Ez is itt áll nálam a polcon, mindössze 30km-t ment, mert lepörgött róla a kupplung, és teljesen tönkretette a kúpot. Ebből ugye megint a hajtókar szett az értékes, csak át kell préselni a ddr sonkákba. Ha esetleg ez érdekel akkor 7k.
Én ilyen lehetőségekről tudok.
Ha érdekel bővebben akkor tuodk fényképeket küldeni mindegyik verzióról.
Üdv,
Peti74
Sziasztok, nem tudja valaki megmondani, hogy hol lehet jó minőségű hajtókart+tűgörgőt+csapszeget rendelni, vagy venni és milyen áron!? Nekem egy 251-es ETz-re kéne! Hallottam PROX-ról illetve KOYO-ról! Ha valaki tudja, hogy hol tudom beszerezni valamelyiket, vagy tud jobbat az írjon! Előre is köszi!
mellélőttél: ez nekem munkaeszköz, evvel keresem a kenyerem. egyébként egyáltalán nem esett jól kipengetni a negyedmilliós vételárát, csakhogy ebből éppenséggel 216e Ft-t máris leszolgált pusztán a benzinmegtakarításban a csehszlovák benzintemetőhöz viszonyítva. Befektetés volt ez, egy éves megtérülési idővel. Sok iparmágnás örülne ilyen rövid megtérülési időnek, amikor befektetést tervez... ;-)
Érdeklődni szeretnék a keeway nem kacat
?
TS 125-ös MZ-hez keresek állórészt olcsón!!
A témával kapcsolatban: én még csak szeptember óta vagyok a motoros társadalom tagja de az intés szerintem is fontos lenne, vegyük pl. a buszsofőröket akik mindíg intenek egymásnak akár ismerik egymást, akár nem. Nekem már integettek már japán csodáról előre, tuning trabiból is de még se robogós se szimós nem volt hajlandó elemelni a pracliját a kormányról. Sőt nekem volt egy kellemetlen élményem szimóssal még annó komarral járkáltam eset meg hogy mellém állt megpörgette a motorját rám vigyorgott és tovább ment. Ez fair volt? Nem. Utálom még a simson látványát is.
Na kellemes ünnepekt, boldog új évet!
Nem keresek rosszul (magyar léptékkel), de ebből kifolyólag még semmi ingerenciám nem támadt _pazarolni_. Persze aki az ablakon akarja kiszórni a pénzt, megteheti. Az én értékrendem szerint viszont helyesebb lenne, ha az emberek az önmegvalósítást nem kacatok megvásárlásában és fölszerelgetésében keresnék. Szerintem ez az emberi lét ledegradálása, mely mellőzi az alkotó szellemet, vagyis pont azt, ami az embert kiemelte az állatvilágból. A gyerekednek vegyél inkább legót, a robogója meg maradjon meg egyszerű, olcsó közlekedési eszköznek. ;-)
Egész jol feldobtuk a forumot Karácsonykor.
Eccer leülhetnénk igy hárman sörzeni:)
Zapkorte!
A Pc-vel lényegre tapintottál. Akinek munkaeszköz, az valószínűleg azt csinálja (mint én is), hogy 3-4évente cseréli le a gépét egy olyan konfigurációra, ami a legköltséghatékonyabb. De van, aki szereti fejlesztgetni, sőt van, akinek kell a szakmájából kifolyólag. De visszatérve a jóléti társadalomra, miért ne tehetné meg, ha van rá pénze és igénye?! Az ő dolga, nem? Azért mert lehet, hogy Te keveset keresel és nincs pénzed efféle számodra luxusdologra, attól még másnak lehet. Azt is nézd, hogy van akinek gondot okoz 50e Ft kiadása, van akinek havi szinten meg sem kottyan párszázezer elherdálása szórakozásra.
Egyébként én a gyerekemnek is megengedném, hogy robogóját tuningolgassa, már csak azért is, mert közben ügyesedik, tanul. És mint szülő én is jobban örülnék, ha a gyerekem robogóban lelné örömét, és nem a nagymotorok felé kacsingatna.
Zaporkorte!
Akinek kevesebb a pénze, az biztos nem ilyen hobbira költ tuti. De szerintem ez sem rosszabb, mint a bélyeggyűjtés, diszkóba járás, szórakozás, nyaralás valami távoli szigeten 1millióért, stb. Jóléti társadalomban élünk, akinek van rá pénze, az csinálja, ha erre akarja költeni. Ennyi erővel semmi értelme a motoGPnek, forma1-nek, stb. Egyébként szerintem meg egy alap tuningot kihoz az ember 50eFt-ból robogóra, ami nem pénz, de akár költhet rá többet is, csak a pénztárca szabja meg, hogy milyen brutál gépet akar faragni belőle.
Egyébként a te álláspontod érthető abban, hogy neked nincs ilyenre igényed, lehet pénzed sem, ökörségnek tartod, hát nem csinálod. Ez nem is baj. A baj ott van, hogy nem bírod ésszel felérni, hogy ez lehet szórakoztató is.
Mint ahogy sokan nem bírják azt megérteni, hogy mi visz rá embereket, hogy régi MZ-kel bajlódjanak, mikor azokat vezetni kész gyötrelem, nem megbízhatóak, korszerűtlenek. Ők úgy vannak vele, hogy inkább nem motoroznak, de ilyen szarra nem ülnek. Még mielőtt megsértődnétek rám, ez nem az én véleményem, csak sokan vannak akiknek igen.
Szóval Zapkorte! Próbálj ne ennyire szűklátókörű lenni, az, hogy neked van egy ilyen véleményed, az nem jelenti, hogy az úgy is van.
a pollini malossi meg a többi efféle üzlet. Van, mert van rá kereslet. S/M felszereléseket is gyártanak és árulnak, ettől még a szadomazochizmus hülyeség marad.
De valamiért a fogyasztói társadalomban divatban van ez a fejlesztgetősdi. A pc is ennek köszönheti elterjedését, oszt soha nincs vége a toldozás-foltozásnak, hol egy kis ram kell, hogy egy ki9s vinyó, hol egy új proci, hol ez, hol amaz, folyamatosan viszi a pénzt, és előrelépés nincs: még mindig csak egy számítógéped van, amin még mindig csak internetezel meg esetleg dvd-t nézel.
De valahogy mélyen, ösztönszinten benne van ez az emberben, és ezt ki is használják a mágnások. A gondolkodó embert az különbözteti meg a fejőstehéntől, hogy az ilyesminek nem enged zöld utat az életében. ;-)
Fenébe, valszeg nyomtam egy frissítést, nem tudom, miért küldte el kétszer, bocsi.
Pandagyik!
Én ugyan nem vagyok prototípusgyáros sufnis, de azért feldobtam a saját véleményemet.
Egyébként úgy keveredtem anno a robogós berkekben, hogy kérdezgettem a srácokat, hogy milyen robit kéne vennem, amin elférek jól, és megbízható. Végül vettem egy 50-es kis gépet, és én is mosolyagtam, hogy mi a picsának kell azt a szerencsétlen kis 50-es bizgettyűt állandóan babrálni. Mondták, hogy majd ne féljek, én is fogom az enyémet piszkálni, én meg jót röhögtem, hogy soha, akkor veszek majd nagyobbat. Végül ahogy olvasgattam a topicot, be-besegítettem egy-két dologban az ottani srácoknak, lévén, hogy olyan helyen dolgozok, ahol sokminden eszközhöz hozzáférek, így besegítgettem, intéztem ezt-azt, főleg rezókészítésben, különlegesebb hegesztési forgácsolási munkákban, és hát kedvet kaptam hozzá. Eleinte csak eljárkáltam segíteni a szerelgetésekben, aztán kitaláltam, hogy az enyémet is megtuningolom. Mikor elkészültem vele, és teljesen kész volt, na akkor azt mondtam, hogy ez is kész, ilyet is csináltunk és eladtam a motort, és vettem egy nagyobb 250-es robogót. Nem vagyok tuningkényszeres, de egyszer kipróbáltam, tetszett, jó volt, maximálisan megértem, akik szeretik ezt csinálni, de én inkább maradok annál, hogy nekem fontosabb, hogy ne kelljen állandóan bütykölni, és vettem inkább nagyobbat, de a mai napig gondolkozok rajta, hogy csinálok mégegy kis tuning robit, amivel lehet pályán veretni, mert az is valami hihetetlenül jó móka, simán van olyan jó, mint nagymotorral pályamotorozni. Nem hiába vannak nagyszabású robogóversenyek is.
Hali!
Részben igazat adok nektek, részben nem :-)
Namost én nem egészen a sufnituningról beszéltem. A robogótuning is valami hihetetlen őrületté nőtte ki magát, ma már ha a tizenéves srácok megkapják az új robit, szinte egyből már a tuningon gondolkodnak és előbb-utóbb bele is vágnak. Aki ért hozzá, az maga csinálja, aki nem az elviszi szakemberhez (sajnos ez utóbbiból több a kontár, mint a tényleges hozzáértő, de az is akad). Namost mivel ez hatalmas őrület, így van rá igény, ha megnézitek, komplett kitteket lehet venni, ami tartalmaz mindent, nem kell fúrni-faragni hegeszteni, csak mint a lego-t összerakod és kész. Ezekben a kittekben megvannak az összetartozó dolgok: henger, hengerfej, dugó, karbi, membrán, variátor, rezó, stb. Mindössze kis szakértelmet kíván a behangolás, ami nem bonyolult, de annál több időt igényel.
Egyébként ha olvassátok az indexen a motor, robogó topicot, akkor tudhatnátok, hogy nekünk nem okoznak gondot az anyagminőségek és jelölések, lévén, hogy több gépészmérnök, köztül kifejezetten motortervezés szakon végzett mérnökök is vannak, mondhatni, hogy a rendelkezésre álló technológiákhoz és eszközökhöz mérten profin csinálják. Egyébként szerintem a robogó tuning sem hülyeség, nagyon hó elfoglaltság, ha van rá az embernek pénze. És zapkorte, hidd el, nem mindenki abból indul ki, mint te, hogy bizonyítani akar valamit, ha hiszed ha nem, a topicosok nem szoktak ilyet csinálni, még egymás robogójával is ritkán mérik össze. A lényeg nem ezen van, és hót leszarja mindenki, hogy lenyom-e egy suzukit, vagy sem.
Zapkorte! Nem vitatkozok veled, látom te az a csökönyös fajta vagy, aki csak egy igazságot ismer, a sajátját...nem baj, van ilyen ember is :-)) Sejtem miért váltál ilyenné :-)
Hali!
Részben igazat adok nektek, részben nem :-)
Namost én nem egészen a sufnituningról beszéltem. A robogótuning is valami hihetetlen őrületté nőtte ki magát, ma már ha a tizenéves srácok megkapják az új robit, szinte egyből már a tuningon gondolkodnak és előbb-utóbb bele is vágnak. Aki ért hozzá, az maga csinálja, aki nem az elviszi szakemberhez (sajnos ez utóbbiból több a kontár, mint a tényleges hozzáértő, de az is akad). Namost mivel ez hatalmas őrület, így van rá igény, ha megnézitek, komplett kitteket lehet venni, ami tartalmaz mindent, nem kell fúrni-faragni hegeszteni, csak mint a lego-t összerakod és kész. Ezekben a kittekben megvannak az összetartozó dolgok: henger, hengerfej, dugó, karbi, membrán, variátor, rezó, stb. Mindössze kis szakértelmet kíván a behangolás, ami nem bonyolult, de annál több időt igényel.
Egyébként ha olvassátok az indexen a motor, robogó topicot, akkor tudhatnátok, hogy nekünk nem okoznak gondot az anyagminőségek és jelölések, lévén, hogy több gépészmérnök, köztül kifejezetten motortervezés szakon végzett mérnökök is vannak, mondhatni, hogy a rendelkezésre álló technológiákhoz és eszközökhöz mérten profin csinálják. Egyébként szerintem a robogó tuning sem hülyeség, nagyon hó elfoglaltság, ha van rá az embernek pénze. És zapkorte, hidd el, nem mindenki abból indul ki, mint te, hogy bizonyítani akar valamit, ha hiszed ha nem, a topicosok nem szoktak ilyet csinálni, még egymás robogójával is ritkán mérik össze. A lényeg nem ezen van, és hót leszarja mindenki, hogy lenyom-e egy suzukit, vagy sem.
Zapkorte! Nem vitatkozok veled, látom te az a csökönyös fajta vagy, aki csak egy igazságot ismer, a sajátját...nem baj, van ilyen ember is :-)) Sejtem miért váltál ilyenné :-)
Mikor azt irtam hogy ész + eszköz az ész alatt a TUDÁS meg TAPASZTALAT dolgokat értettem.A többi dologban egyezik a véleményünk.Kiváncsi vagyok mikor téved erre egy prototipusgyáros sufnis és dobja fel a saját véleményét a témában.
nemcsak eszköz, mert ahhoz még hozzá is lehet férni ha valaki nagyon akar de TUDÁS és TAPASZTALAT! anyagismeretből meg tud különböztetni "vasat", "rezet" meg "aluminiomot", technológiából talán tud egy kicsit forgácsolni, de fogalma nincs olyan dolgokról, mint pl. a felületi finomság... Hegeszteni többé-kevésbé tud pálcával, de a jelöléseket a pálcán nem ismeri, ebből kifolyólag azt sem tudja, melyik pálca mire való... és akkor ilyen hiányos képzettségű személyek úgy döntenek, hogy ők már okosabbak, mint a mérnökök a gyárban, akik fél évig tervezték és másik fél évig próbafutásokon próbálgatták a járművet, szóval a sufnis úgy dönt, hogy ő majd felülbírálja és felülmúlja ezeknek a mérnököknek a döntését, mert ő jobban tudja, és mindjárt a sufniban kivitelezi a prototipust is maradék anyagokból, hát megaLOL.
ja hogy a pénzt ki nem hagyjam.az is kell
magyar gyerek tuning = sufnituning
annak meg nem sok haszna se értelme.Keveseknek adatott annyi ész + eszköz hogy értelmes valamire használható megoldásokat fejlesszen vagy kivitelezzen.Ez a véleményem az utobbi pár év motorozás alatt szerzett tapasztalataim alapján.
nem, hanem majd ha te korosodsz, te fogsz rájönni, hogy ez az egyetlen helyes nézőpont, mait alább vázoltam.
A dolgok rendeltetésellenes használatának semmi köze nincs az önmegvalósításhoz, és a környezetedben élők is csak a legritkább esetben értékelik műszaki teljesítményként, ha egy robogót úgy "feltuningolsz", hogy az már akár egy 30e Ft-s MZ-vel is felveszi a versenyt, vagy ha spoileres-szárnyas trabantoddal lealázol egy zsigulit. Ez az individuum csődje, a racionális gondolkodásra való képtelenség teljes hiányának megnyilvánulása - a mellett, hogy kétségtelen rengeteg probléma leküzdésével jár ez a dolog. Ez éppolyan őrültség, mintha éjszakákba nyúló kísérletek során kifejlesztenéd - a spanyol viaszt. Lehet, de minek.
Hát igen, a mai reggel vicces hangulatomban talált :)
Tök mindegy,aki szereti a robogót,az vesz csak robogót,jók azok is valakinek,nekem simsonom is van,az a lényeg szerintem,legalább is én azért szeretem a Simómat,mert öreg,27-éves,és megy úgy mint egy mostani Suzuki Katana,vagy Estilete,a haveroknak ilyen van de akkora örömöt okaz amikor ha csak néhány Km/h különbséggel de elmegyek mellettük!
Köszi,látod ezt nem tudtam,azt hittem a manuális,az amikor hát a nem automata,az embernek mindig sokat kell tanulnia!!!
Zapkorte!
Ésszerű, amit mondasz, de megint csak egy szemszögből és erősen sarkítva. Majd ahogy korosodsz remélhetőleg rájössz, hogy a világ nem fehér és fekete, hanem a szürke minden árnyalata megtalálható.
Van akinek épp az a folyamat jelenti a hobbit, amit te "szívásnak" nevezel.
Különben én nem ismerek egyetlenegy olyan robogóst sem, aki bizonyítási kényszerből tuningolna, és egyiknek sem okoz örömet letolni egy Suzukit. Biztos van ilyen is, de jó ha 100robogósból 1 ilyen.
"Az azért szerintem elárul valamit, hogy összes motorom közül egyedül a 250-es MZ-m képe lóg a falon szépen bekeretezve..."
Valoban elárul. Nekem nemsokára a 250es MZm fog lógni a falon ugyan is megvan a tartószerkezet már csak a szobámnak kell elkészülni és beköltözök oda az MZmmel együtt.És ha összejön tavaszra meglesz a rizskályha is. :)))
az rt-125-ön talán még volt ;-)
jól ráéreztél, mindenféle tuning ostobaság, egy csomó pénzbe kerül, egy csomó utánjárásba kerül, egy csomó szívás van (pl. a motortuning után jon a futóműtuning hogy ha már teljesítmény van, sebesség is legyen, utána meg a féktuning, hogy ha már sebesség van, meg is lehessen állni valahogy), és a végeredmény általában egy gnóm, ami sem jól nem néz ki, sem nem gazdaságos üzemű, néha még a hétköznapi használatra is alkalmatlan, mert furtonfurt sorban jönnek ki az átalakítások konstrukciós hibái (pl. az erősen tuningolt motort nem bírja a főtengely, a váltó stb), végülis az egész egyedül arra jó, hogy a tulajdonosa a saját kisebbségi komplexusát kompenzálja vele, amikorkét szerelés között "lealáz" egy suzukit, amelyik gazdája éppen nem siet valamiért.
Szerintem aki szeret bütykölni és nagyok az igényei, jobban jár egy lepukkantabb rizskályhával, kipofozza, és utána van egy rendes motorja, amivel nem nézik csodabogárnak, és nem küldik utána a lakájt sem a wc-illatosítóval, hogy elfedje a "szegény-szagot". ;-p
Pandagyik!
Hát valahol igazatok is van, meg nincs is. Azért ha azt nézzük, a mai 30-as korosztály többsége még szocimotorokon kezdte, ők nem felejtik el, hogy az is motoros. Tudom, anno mikor MZ-ztünk, mi sem köszöngettünk állandóan, mert nagyon sok modern technikás motoros nem köszönt. Ez bunkóság és bunkóság van most is és lesz is. Szerintem az intés egy nagyon nagyon fontos gesztus, amit kár lenne mellőzni csak azért mert vannak akik nem intenek. Én intek robogósnak, motorosnak, még a szimós nagypapinak is, inkább, minthogy valakit kihaggyak és megsértsem vele. Szerintem ne a bukókból induljatok ki.
Üdv
Hello MZ-sek!
Én is belekotyogok, ha nem baj.
Volt már pár motorom, sokakhoz hasonlóan anno én is MZ-vel kezdtem, sőt 7 éven át csak MZ-ztem. Az azért szerintem elárul valamit, hogy összes motorom közül egyedül a 250-es MZ-m képe lóg a falon szépen bekeretezve...
A robogót lehet fikázni, lehet dícsérni... ha nem tetszik és nem kell, akkor ne vedd meg, de azt el kell ismerni, hogy a robogózás kultusszá nőtte ki magát, ma a fiatalok között ez a legnépszerűbb városi eszköz. Ha megnézitek az éves robogó eladási statisztikákat, láthatjátok, hogy messze több, mint a motorkerékpár értékesítés.
Az szerintem nem hasonlítási alap, hogy a robogó csak városban jó, hiszen azt egyenesen oda találták ki és nem máshova, így egyéb viszonyításnak helye itt nincs.
A váltogatás valóban nagy élmény, ami megadja a motorozás fílingjét, de városban ez nyűg, ha a komfortot nézzük. A motornak nincs rakodóhelye, a robogókon van, ami szintén hatalmas segítség bevásárláskor, illetve, hogy ne kelljen hurcolni magaddal a motoros ruhát és a sisakot. Önindítós, nem kell rugdosni, csak ráülsz, megnyomsz egy gombot és már berreg is.
Tehát ez a sor komfort, ami a robogó titka, ez az amiért szeretik. Emellett van egy csomó hátránya a motorral szemben, pl. kis kerék, de a célterületük, amire készítették őket más és más. Ha hiszitek ha nem, nagyon sok típust irtó jól lehet döteni.
Tuning: robogó tuning hülyeség? Kinek az, kinek nem az. Nekem is volt szerencsém csinálni egy tuning robit, és hiszitek vagy nem, az élmény a titka, mert marha jó elfoglaltság, olyan mint legózni. Gyakorlatilag bármilyen tuningalkatrészt készen megvásárolhatsz, és bárki össze tudja rakni. Hogy sokba kerül? Meglehet. De ugyanígy lehetne azt mondani, hogy MZ-t tuningolni miért érdemes, hiszen bármilyen nagymotor klasszisokkal jobban megy, mint egy tuning MZ. De az MZ tuningnak is meg van a fílingje, ami az alkotás örömében rejlik.
Én nem mondanék általánosítást robogósokra, mint ahogy nem mondok az MZ-sekre. Nekem volt sokáig MZ-m és imádtam, aztán pár évet kihagytam, utána voltak robogóim, kicsi, nagy, tuningos is, és ezekkel is nagyon jó volt kavarni, döntögetni, országúton is használtam őket, és volt amelyik sokkal stabilabb és gyorsabb is volt, mint egy MZ. Aztán jött 750-es japán túragép, amit szintén szeretek, és most van megvétel alatt a leendő Hayabusám. De hozzátenném, hogy ennek a fejlődésnek a során, soha, de soha egyetlen egyszer sem néztem le se a szocimotorokat, sem a kis robikat, ugyanolyan motorosnak tartom őket, mint magamat vagy a többi motorost, akinek van pénze komolyabb gépre. Szerintem az, hogy ki motoros és ki nem, az belül a szívünkben dől el, nem ott, hogy milyen motort veszünk, vagy tudunk megvenni. Ez utóbbi teljesen lényegtelen és kár fikázni valamit, mert az nem olyan, mint a miénk, nem olyan, mint ami a mi izlésünknek megfelelő. Ez marhaság.
Hogy miért pofázok bele a fórumotokba? Mert mikor még robogóztam, azóta tagja vagyok egy motor,robogó fórumnak, és tudom, hogy milyenek az ottani robogósok, mennyire motorosok, és többségük csodálattal nézi azokat az MZ-seket, akik úgy mennek a pályán, hogy csak a kormánycsutka látszik ki a fűből, kár lenne ezt elrontanotok ostoba véleményekkel, meggondolatlan hozzászólásokkal.
Üdv, és kitartás tavaszig. Boldog karácsonyt
Basztatás témában bár sokan sokszor nem értenek egyet Zapkorte kollegával most én igen.
"egy csóró fasz vagyok egy tragacson, egyáltalán nem sértődök meg, ha egy hayabusán vagy harleyn ülő multimilliomos nem integet bárgyú lelkesedéssel"
Ez valóban igaz rám is.Néha visszaint akinek volt valaha szoci gépe bár néha még az se.Akinek meg sose volt az soha se fog integetni egy MZs nek.Kit érdekel?
A motoros társadalom se lesz soha egységes.Klikkek lesznek meg klubok.Majd eccer lesz nekem is japán gépem aztá megboszulom hogy csak MZsek nek intek majd:))
Boldog Karácsonyt meg Boldog újévet!Lehet hogy jövöre már egy rizskályhás forumba fogok irogatni aztá lehet hogy nemis és örökre MZs maradok:)
Szerintem poén volt.. ;) [manuális=kézi]
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|