:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Monoblock.
Csak érdekességképpen kérdezném, hogy ha volt egy 250-esed, ami kétszeméllyel ment óra szerint 130-at - ahogy írtad - akkor miért adtad el, és vettél helyette egy - ha szabd így fogalmaznom - egy 251-est, ami zsákbamacskának bizonyult ?
A 251-es méretre is kisebb is, meg aztán ott vannak a vásárlás fix költségei (eredetv.,átírás, bizt.) ami ugye kidobott pénz egy meglévőhöz képest.
Peti74
Nem, ez tévedés! nem 16"-os felninek kell lennie hátul a 125-ös Ts-en, hanem 18"-osnak!!! A Ts 250-nél, illetve 250/1 volt 16"-os hátul is meg elöl is! Az 1983 utáni ETZ-ken pedig elöl volt 18"-os és hátul 16"-os!
Nem lehet hogy a szivato nem enged vissza teljesen.Egy kicsit fenakad es ez zavarna a mukodest ha bemelegszik!!!
heló.Hát nekem mindkét krék külső gumiján az a felirat van hogy 18x az elsőn 18x3 a hátsón 18x3.25Télleg 16os keréknek kellene bent lenni eredetileg?
Hello peti74!
Tudom én, igazad van!Csak a 130-as végsebességű 250-es után nagy csalódás, hogy 90-100-nál már megáll az újabb gépezetem. Azt gondoltam hátha van vmi banális dolog ami nem jutott eszembe.. hátha...
Több beállítás függvénye a végsebesség.
Igazából amikor megvettem a gépet az első volt hogy kifújattam a légszűrőt, olajat cseréltem. A kipufogót asszem holnap lebontom, lehet el van dugulva..
Csapágyakkal nem harcolok, karburátor? Hmm... érdekes tünetei vannak a motromnak:
Bendítom, megyek vele jó darabig, és egyzser kétszer mikor a lámpánál megállok, alapjáraton, és kicsivel fölötte egyszercsak egy kis idő után fogja magát és leáll a motor.
Félretolom, berúgom, első rúgásra indul. Ezt sem tudom hova tenni... :-o
A 21-fogú elsp kerék igaz, rosszul emlékeztem, tényleg 21 fogú a gyári első hajtáskerék.
Más: a Szocitalálkozók nyáron mindig Pestről indulnak?? Tatabánya-Tatáról nincs egy honfitárs?? :))
Sziasztok!
KERESEK ETZ125-höz főfékhengert!
Írjon akinek van eladó!
Köszi!
ETZ 250 De Luxe km-óra bontatlan peremezéssel, hibátlan krómozással kb 19500-as óraállással eladó. Ár: 5000 HUF
davix:"nekem 250 ETZ-m van de nekem is detto ugyan ez csak sikerült 115-öt menni nagy nehezen..."
Mondjátok meg nekem őszintén, a 115 km/h egy széria ETZ250-től kevés ?
Szerintem a könyv szerinti 135 km/h max sebesség széria motornál szerintem nehezen elérhető. Nekem már sikerült, igaz sokat melóztam vele, mire ilyen lett.
Ne felejtsétek el, hogy a végsebesség meg a lóerő, nagyon sok ideális dolog együtállásának a függvénye:
- jól összerakott blokk (jó minőségű tömítések, helyes vezérlés, jó tömítések, jól beállított sürítés)
- rendesen bejáratott blokk, szép hengerfal, illeszkedő gyűrűk)
- jó alakú, méretű és tiszta kipufogó
- minden fordulaton pontos gyújtás, jó gyertya
- megfelelő karburálás, elégséges mennyiségű levegőszívás
- jó csapágyak (úgy a blokkban, mint a kerekeben)
Ezek csak a legfontosabbak.
A "nem megy a verda - biztos kicsi a kopresszió"-ót felejtsük már el, ennyire nem egyszerű, főleg a kétütemű.
A ladaklub honlapján olvastam - és nagyon egyetértek vele - hogyha nem vagyunk megelégedve a használt, "igazából nem is tudjuk" állapotú verdánkkal (sokat fogyaszt/nem megy), akkor először próbáljuk meg "csak" a gyári állapotot visszaállítani (karburálás, gyújtásrendszer, gyertyák, kipufogó,stb...) és utána döntsük el, hogy jó-e úgy. Nekik az a megfigyelésük, hogy a legtöbb tulaj, már egy jól beállított széria verda elérése esetén "megáll a tuninggal".
Szóval, ha tenni akarsz a motorodért valamit, akkor "csak" az előbbi lista alapján nézd át a saját motorodat. Sajnos nem mindig lehet beszerezni mindenből a legjobbat, azt hiszed, hogy jó, aztán mégse.
Üdv,
Peti74
KRAVEN.
Én nem írtam, hogy menet közben kell a szimeringhez WD-40-et fújni.
Előszőr megy vele a tag, amig produkálja a hibát. Aztán megáll, leveszi a deklit, és a WD-40-hez kapott kis piros hosszabító csővel, odaerőlködik egy kis anyagot a forgórész alá. Utána beindítja. Alapjárat, gázfröccs esetleg rövid próba akár jobb oldali dekli nélkül. Értem ??
Nekem hónapokig főtengelyszimeringes volt a trabantom, ezért hordtam magammal egy 10ml-es orvosi fecskendőt egy lereszelt végű injekcióstűvel. Ha elkezdett levegősödni az alapjárat, és nyikorogott a jobb oldali szimering, akkor álló motornál én is odajátszottam pár csepp olajat a szimmerighez, az ékszíjtárcsa alá. Párszáz km-re mindig elég volt neki.
Több kreativitást, mert lassan barkácsszakkör hangulatom lesz :)))
Üdv,
Peti74
Helló!
Az én gépemnek is pontosan ugyan ez a baja, de még nem sikerült meggyógyítanom. Ha valóban egy problémáról van szó akkor a kompresszióhiányt felejtsd el mert az en masinámra rámértünk és 11,5bar volt a kompresszió benne. Sok sikert fiuk, és ha valakinek megvan a megoldás akkor írja meg mert marhára örülnék neki ha végre úgy működne a vasam ahogy az le van írva. Megigérem én is megírom, ha rájövök.:-)
ETZ-nél számlap cseréhez sajnos a tengely végéről le kell venni a mutatót. De arra semmi biztosíték nincs, hogy pont ugyanoda vissza is tudod tenni. Ergó az órád totál pontatlan lesz.
De ha csak fehér számlapot akarsz, akkor vegyél öntapadós tapétát, nyomtatd ki rá, ami akarsz mérethelyesen, vágd ki az izzók és a tengely helyét, majd vágj bele egy sugárirányú hasítást, mondjuk a mutató nulla állása alá. Ha ügyes vagy még ez a vágás is alig fog látszani. Ezzel a módszerrel nem kell levenned a mutatót.
Üdv,
Peti74
Péter mz!
Ja most látom, hogy ts 125-ről van szó.
Asszem annak gyárilag 16"-os a hátsó kerék átmérője, tehát ha csak a kereket cserélet 18-ra akkor lomhább lesz, de talán (ha rendesen ki tud pörögni), akkor nagyobb lesz a végsebessége.
Ha most a 18-as van benne és kicseréled a 16-osra, akkor jobban fog gyorsulni, de kisebb lesz a végsebessége.
Ha emellett még lánckerék cserével is alakítasz az áttételen, akkor már semmi sem biztos... :DDDD
De ha télleg csak a 18"-os keréken a 18"-os átmérőjű 3.25" széles gumit cseréled 3.50" szélesre, akkor az előző hozzászólásom van érvényben... :D
A 18" a kerék átmérője, a 3.25" és a 3.50" a (kerék), esetünkben viszont a gumi szélességét jelzi.
Szerintem nincs eltérés gyorsulás/sebesség szempintjából a két gumi között. Max annyi, hogy a 3.50-es nagyobb felületen érintkezik a talajjal és ezért "lassíthatja", de ez oly csekély, hogy el lehet tekinteni tőle. Ja és nem mindegy, hogy mekkora a gumiban a nyomás...
heló
melyik gumival megy gyorsabban az MZ a kissebb átmérőjüvel (kivül)vagy a nagyobbal.Nekem 18x3.25 van hátul de van egy 3.50 esem ami valamikor rajt volt.Mz ts 125
Peti74!
Milyen típusú,márkájú szimeringet tegyek a motorblokkba?A méreteket tudom,csak ahol lakom nem igazán érdemes szocimotoros boltba venni,mert szar az árujuk 70%-a.Sok haveromnak alig húzott ki egy-két évet az ott vett alkatrészek.
Hogy a viharba lehet a jobb szimeringhez menet közben bármit is fújni? Szerintem van ott útban néhány alkatrész...:-)
Valóban lehet szimering is, bár ennek is tipikus jele a "felpörgés". Ezek tényleg olyan üzemzavarok,amit távgyógyászattal nehéz orvosolni.
Elindulásnál nincs gond,hanem inkább menet közbe jön elő a probléma,de ez sem minden alkalommal.Nem igazán akarja ilyenkor felvenni a fordulatot,visszaengedem picit a gázt menet közbe és ez általában segít rajt.Lehet az kéne,hogy vissza állítsam a súbert az eredeti állásba?Úgy terveztem mindenképp szétugrasztom a blokkot,mert csapágyak,szimeringek cserére érettek(Közel 6 évet állt egy garázsban).Másik hernyám a mocival,hogy az első teló nagyon rángat,de mikor megvettem ilyen gonja nem volt.Asszem olajat+szimeringet kéne cserélnem rajt,mert felűt az eleje nagyobb fékezésnél.Muszáj vele hegyi,kavicsos útakon is mennem vele,lehet az tett be neki.
Üdv! és a számlap cserét azt h lehet megoldani? mert láttam pár motornál h fehér a számlap.(Etz125)választ elöre is kösz
adams83.
Megint sikerült olyat kérdezni, amit bizony "hallani kellene". Amivel én többször találkoztam (ETZ-250/251-nél), az bemelegedés után a motor elgyengülése fellevegősödés miatt. A hibát több esetben a nem odavaló, olcsó "gépipari" szimering okozta. Én megpróbálnám elsőként legalább a jobb oldalon ellenőrizni.
Bambi módszer : féktisztítót (vagy WD-40-et) fújni meleg motornál a szimmeringhez, hátha rövid időre újra "benzines lesz". Akkor ott a hiba.
Elsőre ennyi.
Peti74
Katona P. !
MZ km óra nullázása visszapörgetés nélkül : láds MZ fórum 2005-12-28 00:52:49-es hozzászólásom (és környéke PéterMZ-től és tőlem). Ebben a pillanatban még a 7-ik lap közepén találod.
Üdv,
Peti74
Nyugodtan rakhatsz bele, csak forditva nem kompatibilis a dolog.
A kilométerora "lenullázás" engem is érdekelne..
Sziasztok!
Meg tudja vki mondani, hogy hol lehet gyári cuccot rendelni trophyhoz? Monjuk dugattyút, gyűrűket! ja 250eshez. megköszönném, ha tudnátok egy címet v tel számot adni.
Előre is köszi: lacee
Lehet mer én láttam már ilyet az az egyik cimbora most adja el a saját gépét amin ilyen gumi van. van.A tömlő nélküli sztem az olyan hogy használhatod ugyis.
ahoj
A kondit nem zavarhatja a hőmérséklet, ergo, ugyanúgy viselkedik hidegen és melegen.
Ha melegen van gond a mocival és hidegen húz, az általában azt jelenti, hogy amíg hidegen a hengerfalra lecsapódik a beszívott benzin egy része addig ok, de amint az bemelegszik a túl sok üzemanyagba "belefullad" a gép.
A fent említett jelenség miatt kell a szivató.
Egyébként mire érted a rángatást? Nem forog ki rendesen? Rész gázállásnál rángat-csuklik? Elindulásnál fuldoklik?
Kraven
Nem füstöl a bringa,hidegen kell neki a szivató,de csak pár percig.Sajna az ősszel nem értem rá foglalkozni a mocival,de most tavaszra hibákat meg akarom szűntetni.Légszűrőről nem tudok semmit mondani,mert még nem láttam.Nyáron állítottam a súbertűn,hogy picit többet kapjon,mert utassal azért nagyobb erő szükségeltetik,mintha csak magam motoroznék.Kondit nyáron cseréltem.Azon filóztam esetleg az zavar be?
Nem füstöl túlzottan?
Így a távolból azt mondanám, hogy sok anyagot kap. Légszűrő tiszta? Az is okozhat ilyet, ha túl nehezen szívja át a levegőt. Ellenőrizni kell még a részterheléstűt és a benzinszintet is.
Ennek a tünetegyüttesnek még jele szokott lenni, ha hidegen szivató nélkül indul, de ez már súlyos.
Kraven
Hali!
SEGÍTSETEK!
Ha egy gumi "tömlő nélküli", attól még lehet bele belsőt rakni? Lehet h hülye kérdés de nem értek hozzá. Mer kinéztem egyet az MZ-re de az tömlőnélküli. Vagy mi van ilyenkor?
THX!
Ádi
Sziasztok!
Van egy ETZ-250-sem,ereje mint állat,vége 130,egy öreg papától vettem Zegen.Egy szezont végig futott gond nélkül alattam,de a végére kezdett előjönni egy-két probléma.Amíg hideg a motor addig rendesen húz,de ha felmelegszik akkor néha rángat menet közbe.Benzin van bennt,benzinszűrő,karbi rendben.Ha valaki tud valamit hozzáfűzni,előre is köszönöm!
Köszi szépen a segítséget!
Szia!
Jard a borzeket, leghamarabb ott talalsz! Foleg BP-en.
Ja, most kerestem az oldalt, hiába.
A honlap már megszünt, de remélem a bolt még meg van.
A honlapon milyen szám szerepel? Persze, ha azt sem frissítik...
Nem tudja valaki a Futár motorsobolt telefonszámát, mert a 1/312-1526-ot és a 20/9769-688-at nem veszi fel senki. Esetleg megváltozott?
ETZ 250 GYÁRI kipufogódobot keresek megvételre! Nem baj ha eltömődött, csak a külseje legyen szép. Az ár megegyezés kérdése.
Bocs soldier84!A levelemmel RÓKAPIMPÓNAK és PET88 nak válaszoltam!
Üdv pet88!
Ha összejön jövőhéten küldök képet meg leírom hogy kell megcsinálni a gyújtást!Egyébként tegnap előtt gyorsultam egy SR50DiTech apriliával és a kb 350 m-es távon 80-100 m-ert rávertem!Ez nem rossz szerintem!
Most akarom a gepsasomat tuningolni(250-es ETZ)Tudnatok otleteket mondani mihez nyuljak hozza meg hogyan,mennyit Pl:Kuplung, henger,valtomu futomu
milyen a fogyasztásod amugy mennyi volt legkevessebb eddig 100km-re nekem 4.5l de ez már az alja egyszer sikerülteddig.
sziasztok!
nekem 250 ETZ-m van de nekem is detto ugyan ez csak sikerült 115-öt menni nagy nehezen de ezen még nem sikerült javitani tudtommal. Talán kompresszió hiány nem azért mert fel kéne ujjítani hanem mert vastag a hengerfej tömités én kivettem de még nem tudtam kiprobálni ha gondolod ki lehet probálni.ha kiprobálod akkor ird már meg hogy mit segitet.
köszi.
davi1x
Szeva mocisok .
Tudja valaki hogy kell az ETZ kilométer ora számláloját lenullázni?
Elöreis kösz.
Szeva mocisok .
Tudja valaki hogy kell az ETZ kilométer ora számláloját lenullázni?
Elöreis kösz.
Sziasztok! Nincs valakinek esetleg otthon egy fölös ETZ 251-es tankja? Vagy nem tudja valaki, hogy hol lehet ilyesmit beszerezni, mert nekem nagyon nagy szükségem volna egyre, mivel a 251-esemtankja halálra van kittelve!!! Előre is köszönöm a segítségeteket!
Feltéve, hogy neki is van motoros jogsija és ott ül mögötted. Akkor tényleg elveszik neki.
Egyébként csak pénzbünti lehet, de az súlyos, persze a 2 éves vezetéstől eltiltás mellett.
Mondjuk engem már kaptak el motoros jogsi hiánya miatt párszor, de szerencsére belátta a hatóság, hogy a Lakatos Gazsi azért mégiscsak nagyobb veszélyt jelent az ezeröcsijével a közbiztonságra mint én, de őt lehetetlenség kiparancsolni a volán mögül.
Akkor meg egy ilyen alapvetően jólnevelt gyereket, mint szerény személyem, minek büntessenek halálra? Nem vóna az méltányos... ;-)
Huh ez nagyon király!!!
Mindenképp kell egy ilyen.
Csak előbb megyek bankotrabolni:D:D:D:D
Szeva!
Nekem is 251-esem volt. Meg 120-nal is gyorsult rendesen, 145 km/h volt a max sebessege!
Es elol 21 fogas kerek volt!
Úgy gondoltam, hogy az egyszerűbb és olcsóbb megoldásokról beszélgetünk! Mindenre van drágább megoldás. Pl. ha a Jaffa helyett a tervezett Thruxtont veszem meg. De most itt vagyok és újra Jáwával koptatom az aszfaltot. Sztem ez nem arról szól, hogy hogyan tudok minél több pénzt beleölni a csehszlovák ipari hulladékba ami a tulajdondomat képezi, hanem hogy miként lehet rel. kevés pénzből müszakilag minél jobb esztétikailag pedig az elképzeléseimnek megfelelő állapotba hozni.
A gagyi alutárgyakról amelyekről beszéltünk előbb utóbb úgy is lekopik a lakk, mert HASZNÁLJUK őket. óhatatlanúl karcolódik, ütődik , kopik mindegyik. Hacsak nem vitrinbe vagy múzeumba készül a gép. Én használom a tragacsot. Naponta. Ezért vettem. Ha polírozok, akkor az enyémen is fog annyit tartani mint bármelyik másik motoron. A lakkok a polír fényéből is elvesznek valamennyit.
Mit szóltok hozzá? http://www.origo.hu/motor/ujdonsag/20060112ujmotort.html
Miért, ott nagyon drága a láncfűrészekbe való olaj, vagy esetleg mást szeretnél mondani?
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|