hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 25. hétfö 
Katalin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

peti74
válasz erre | email2006-01-16 12:09:27
Kraven.

Persze hogy van. Azok a szegecsek teherviselők. A főtengely menesztőtől érkező nyomatékát adják tovább a rpimerhajtásra. Egy sima vasszegecs elnyíródna hamar. Ha nagyon ritka alkatrészről lenne szó, egy kovácsműhelyben próbálkoznék, de ez nem az. Bontottban is simán fellelhető.

Mit adsz egy bontott, de jó állapotúért ?

Üdv,
Peti74
sorszám: 9699 (43461)
(előzmény: KRAVEN, 2006-01-16 12:04:48)

 
 
KRAVEN
válasz erre | email2006-01-16 12:04:48
Üdv a T Uraknak!

Egy tapasztalt öreg rókától szeretném megkérdezni, hogy a 250-es etz kuplungjánál a hajtókerék belső menesztővel nevű alkatrész szegecselését valóban nem érdemes újraszegecselni, ha meglazult? Van valami oka annak, hogy ezt az eljárást nemajánlják? Abban a cipőben járok, hogy nekem laza (nem vészesen), szeretném javítani, mert az új ára egszerűen horror!

Köszönöm
sorszám: 9698 (43458)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2006-01-16 09:59:18
Tudna vki segiteni hogy hol lehet főtengelyt felujitani , ahol jól is dolgoznak? pest ,és környékén!
nagyon köszi!
sorszám: 9697 (43433)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-01-16 09:33:50
Gabe76.
Én is a kábelezés teljes átnézését javaslom. Innen a szociról letöltöd azt a szép színes kábelezési rajzot (ezt) és az alapján átnézed.
Azonban én mindenképpen azt javaslom, hogy az eredeti kábelkorbácsokat hagyd meg, és ahol sérült ott toldd meg, ahol a csatlakozó nagyon korrodált ott meg vágd le és forrassz fel egy újat.
Gondolom most csinálnád az első ilyet, ezért azt javaslom, hogy egyszerre csak egy kábelköteget és annak is csak egyik végét kezdd el javítani és ha végeztél, akkor jöhet a következő. A szoló kábeleket, főként az ülés alatt viszont kicserélheted újakra, ott egyszerűbb egy új vezetékre forrasztani két sarut, mint a régivel bíbelődni.
Meg fogod látni, hogy az ETZ-ben van egy csomó kábel (a lámpafejben, a gyújtáskapcsolónál, a kormánykapcsolónál, és műszereknél) ami védett helyen van tiszta és ezért nem kell cserélni(maximum a sarukat kell a megfelelő helyre dugni, és az előző tulajok stupekolását helyrehozni).

A biztosítéktábla réz alkatrészeit (ha még nincs eltörve sehol) 10%-os háztartási sósavba mártott fülpiszkálóval vagy kis ecsettel tisztítsd meg fémtisztára, majd vízzel alaposan öblítsd le, akkor sokáig nem lesz vele újra baj. Ha meg sérült az egész, akkor vegyél autósboltban egy új kispolszki biztosítékdobozt és azt szereld be.

Fázisokra (U,V,W) figyelni, a mechanikus fesszabályzót és a megszakítókat meg jobb kézzel a bal váll fölött kukába kidobni. Elektronika rulez :)

Jó szerelést.

Üdv,
Peti74
sorszám: 9696 (43428)
(előzmény: levendel, 2006-01-15 22:18:40)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-01-15 22:23:52
Valaki akkor beletette előre azt a 16-os kereket utólag. Megjegyzem az a kerék is csak gyári lehet :)
sorszám: 9695 (43426)
(előzmény: sub-ee, 2006-01-14 23:11:13)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-01-15 22:18:40
Érdemes. Én nyár közepén sem sajnáltam az időt a kábelezésre. Állandóan leszívódott az akksim és nem igazán tudtam már másra gondolni, csak arra, h valahol zárlat lehet a vezetékek tájékán. Nameg a kontaktok is rosszak voltak, eltört vezetékek, stb.
Azóta nincs semmi ilyesfajta gondom a géppel.
sorszám: 9694 (43425)
(előzmény: Gabe76, 2006-01-15 20:14:58)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2006-01-15 22:16:09
Heló.A motoromon mz ts 125 ről le lett véve az a kis aluminium tábla amin az adatok voltak a hásó sárvédőn a nagybátyám által már vagy 10-12 éve mert mérges volt mert mosás közben mindig beleakadt a kefe és lecsapta hidegvágóval és betette valahova a garázsba de ő sem tudja hová mindenhol kerestem de még nem jött elő-Valaki lefényképezné nekem hogy hogy is néz ki vagy van valakinek egy üres vagy tudna valahonnan szerezni mert a motor nincs forgalomba még de kellene.E-mail cimem:peter001@levele.hu
sorszám: 9693 (43424)

 
 
Gabe76
válasz erre | email2006-01-15 20:14:58
Sziasztok!

Pár hónapja vettem egy ETZ 250-est, nagyon teccik, már mentem vele 1 csomót :-)
De most van rajta pár javítani való...
Pl. elég rossz állapotban vannak a kötések (az összes szinte), meg több vezeték. Azt terveztem, hogy a komplett kábelezést lecserélem, szerintetek ebbe érdemes belekezdeni?
Tavasszal már szeretnék menni a motorommal :-)
1enlőre ennyi, köszi előre is a válaszokat.
sorszám: 9692 (43421)

 
 
adams83
válasz erre | email2006-01-15 11:53:00
JomaJosszo
A szivatót átnéztem még a nyár végén,mikor elkezdte magát produkálni a motor,mert én is erre gyanakodtam.Szívatókaromat sikerült azóta letörnőm,mert totál bevolt állva a bovdenem,ezeket is kénytelen leszek cserélni.
sorszám: 9691 (43403)
(előzmény: JomaJosszo, 2006-01-13 21:49:52)

 
 
adams83
válasz erre | email2006-01-15 11:44:34
Peti74
Köszi az infót,nem akartam szar szimeringet belerakni a majd felújított blokkba,mert nincs kedvem szétszedni 5000km után mégegyszer.Majd megnézek itthon egy-két csapágy-szimering szakűzletet,tuti van valamelyikben az általad leírt márkájú cucc.
sorszám: 9690 (43402)
(előzmény: peti74, 2006-01-13 23:31:17)

 
 
shamen
válasz erre | email2006-01-15 11:22:45
Köszi a tippeket. Kimásolom őket és kipróbálom, mihelyt felébresztettem a téli álomból a gépet.
Sajnos ez a "rendelleneség" tartott vissza, hogy többet motorozzak.
A szerelővel kapcsolatban azért voltak kétségeim, mert nagyon gyorsan megállapította, hogy nincs semmi hiba.
sorszám: 9689 (43401)
(előzmény: Zapkorte, 2006-01-15 11:02:15)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-01-15 11:02:15
Ha nincsenek lelazulva a küllőid és a csapágyak, forgáspontok sem kotyognak, akkor valószínűleg az a baj, hogy a két első teló nem azonos csillapítású/előfeszítésű.
Illetve még mielőtt újtelókat próbálsz, szedd ki a kereket meg a régieket, és nézd meg jobbról-balról-lentről-fentről, hogy nincs-e valami elgörbülve.
sorszám: 9688 (43400)
(előzmény: shamen, 2006-01-14 23:36:12)

 
 
z25z
válasz erre | email2006-01-15 09:45:56
tipp, amit meg erdemes atnezni: kerekcsapagyak (elso-hatso), kormanycsapagy
nekem is volt, hogy iszonyatosan "szitalt" hatsokerekcsapagycsere es azutan megszunt...

udv
sorszám: 9687 (43398)
(előzmény: shamen, 2006-01-14 23:36:12)

 
 
shamen
válasz erre | email2006-01-15 00:16:43
Ha jobban belegondolok az én gépemen nem a "gyári" zárt teleszkópok annak, hanem valamilyen külső rugós kivitel. Már így szereztem a gépet. Lehet, hogy rövidebb az eredetinél, és tényleg a súlyeloszlásban kell keresni a hibát? További tippek?
tomóka köszi a hozzászólást.
sorszám: 9686 (43394)
(előzmény: tomóka, 2006-01-14 23:46:52)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2006-01-14 23:47:59
Na, mostakkor letisztázzuk a dolgokat.
Szakirodalom szerint:

ES 125-150: elöl 18" hátul 18"
TS 125-150: elöl 18" hátul 18"
TS 250: elöl 16" hátul 16"
TS 250/1: elöl 18" hátul 16"
ETZ 250: elöl 18" hátul 18"
ETZ 251: elöl 18" hátil 16"
ETZ 125-150: elöl 18" hátul 16"

ez tutibiztos. Nekem 125ös trophym volt, most meg TS 250/1-em és igazak a dolgok.
Meg a többi fajtát is épp elégszer láttam már. Csak a sima Nagy TS-eken volt elöl 16"-os, meg a nagytrophykon, a pereggyes TS-en már 18"as az első.
Meg a többi ottvan fönn.

Üdv!
Ádi
sorszám: 9685 (43393)

 
 
tomóka
válasz erre | email2006-01-14 23:46:52
a szezon végén kátyút fogtam és mocskosul behorpadt a felnim . fogtam egy alukalapácsot és kikalapáltam . a stabilitásra semmilyen hatást nem gyakorolt . valami más lehet a gond . visszaemlékezve a 150-es korszakomra annak nagyon rossz volt a súlyelosztása . elõre kevesebb jutott . úgy orvosoltam , hogy megemeltem a seggét pár centivel .
sorszám: 9684 (43392)
(előzmény: shamen, 2006-01-14 23:36:12)

 
 
tomóka
válasz erre | email2006-01-14 23:38:31
egy-két kiegészítés .
ha kitekered a blokk elején lévõ hengert alatta található a bovden beakasztására szolgáló kütyü . a durva beállításra szolgáló tárcsát addig forgatod míg a beakasztó furat középpontja 11mm-re lessz a blokk síkjától (ha ez az érték kevesebb elõfordulhat , hogy felakad a kuplungkiemelõ). a fékkar holtjátéka 3mm ha ezek után sem emel ki próbálkozz új bovdennel hátha megnyúlott és/vagy nézd meg a kuplungkiemelõ szerkezetet nincs-e berágódva .
sorszám: 9683 (43390)
(előzmény: monoblock, 2006-01-14 21:29:19)

 
 
shamen
válasz erre | email2006-01-14 23:36:12
Sziasztok!
Nem tudom tud-e valaki segíteni. Van egy 125-ös Trophy Mz-m. Kb. 50-es sebességnél annyire elkezd "kóvályogni" az eleje, hogyha nem lassítok le tuti bukás. Főleg akkor jelentkezik, ha hátul teher van.
Egyszer volt egy szerelő srácnál, aki nem tudott (akart?) vele mit kezdeni. Azt megállapította, hogy a felniben van két helyen apró horpadás. Szabad szemmel nem is feltűnő. Akkor sem, ha megforgatom a kereket.
Tippek kellenének, hogy mit csináljak vele. Javítható, esetleg nem? Kerékcsere?
sorszám: 9682 (43389)

 
 
sub-ee
válasz erre | email2006-01-14 23:11:13
Nekem van egy teljesen gyári állapotú TS 250/1-em! Ez a motor gyárilag elöl és hátul is 16"-os felnivel jött ki! de nekem mind1, ahogy gondolod!
sorszám: 9681 (43384)
(előzmény: levendel, 2006-01-14 12:29:50)

 
 
monoblock
válasz erre | email2006-01-14 22:22:37
SZiasztok!
A stop lámpás alapjáratos motorleálláshoz nincs vkinek tanácsa?
sorszám: 9680 (43382)
(előzmény: peti74, 2006-01-13 23:21:16)

 
 
monoblock
válasz erre | email2006-01-14 21:29:19
Sziasztok!
Nekem 251-em van. Már én is állítottam ,mert nekem sem emelt ki, aszonta az eladó, hogy ezek ilyenek! :))
A finaombeállítás a kuplungkarnál van, mint a többi MZ-n, a durvabeállítást elvégezheted a bal oldali motordeknin, ha letekered a fordszámmérő meghalytórész kerek fedelét(három csavar fogja).Ez alatt van egy alátét (gumi peremmel az olajszivárgás ellen) és ha ezt elforgatod az óramutató jásrásával ellentétesen, akkor jobban ki fog emelni a kuplungod!Tekerd el balos irányban, majd ebben a helyzetben tedd rá a forszámmérő kihajtásának fedelét, és a 3 csavarral rögzítsd le, ez fogja fixálni az alátétet is. Jó munkát! :))
sorszám: 9679 (43378)
(előzmény: Péter mz, 2006-01-14 20:27:27)

 
 
monoblock
válasz erre | email2006-01-14 21:23:58
Hello peti74!
:) Nos azért mert ez a 250-es ez úgy került a tulajdonomban, hogy papír nem volt róla, mert egy volt munkatársamtól vettem, nem volt átiratva, még műszakiztatás előtt adtam tovább (kb 1 év mulva) így nem volt "transzferktg". :) De már megbántam! :( Egyébként ez nem most volt, hanem vagy 4-5 évvel ezelőtt..
Másrészt a 251-esnek nagyon tetszik a formája, főleg tank tekintetében, plusz fiatalabb volt 5 évvel.
sorszám: 9678 (43377)
(előzmény: peti74, 2006-01-13 23:21:16)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2006-01-14 20:27:27
Heló.Ha jól értesz a kuplungodhoz akkor első lépésként állitsd vissza a kormánynál az állitót teljesen vagy 1-2mm-t hagyva aztán a blokknál lent állits azon a csavaron befelé amelyik a kuplung rudazatát nyomja (meg mikor behuzod a kuplungot).Nem ugy értem hogy amikor állitod akkor huzd be hanem csak meglátsd hogy miaz ami mozdul vagyis melyik csavar amikor behuzod a kuplungot.Betekered 2-3-4 menetet aztán ennek az állitónak az anyájával lekontrázod hogy ha bevált a beállitás el ne állitódjon.Nekem ts 125van de ha nem értetted ezt a leirást akkor még egyszer ird le mi a baj hát ha valaki olyan ad választ akinek 251ese van
sorszám: 9677 (43374)
(előzmény: tams9, 2006-01-14 09:02:16)

 
 
makómiki
válasz erre | email2006-01-14 19:06:28
Egy gyertyacserét megér, mert nekem is így kezdte, végigszívtam, majd itt koppantam, de távolba nem gyógyítok:)
sorszám: 9676 (43371)
(elözmény: peti74, 2006-01-13 12:31:54)

 
 
GSXF
válasz erre | email2006-01-14 12:45:42
és ha leszedem az üveglapot a km órárol, ugy nem lehet visszatekerni a számlálót?
sorszám: 9675 (43363)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-01-14 12:29:50
Persze így ez se igaz, mert a peregyes 18 collos első felnivel jött ki a gyárból.
sorszám: 9674 (43361)
(előzmény: sub-ee, 2006-01-13 22:18:13)

 
 
Somebody
válasz erre | email2006-01-14 11:03:10
De miért diesel olajat öntessz bele?
Lehet hogy az összetapasztja a lamellákat!talán.De lehet,hogy nem emel ki eléggé!a szerkezet
sorszám: 9673 (43355)
(előzmény: tams9, 2006-01-14 09:02:16)

 
 
Somebody
válasz erre | email2006-01-14 10:50:42
Hy!
Mit tudtok,milyen csapágy a KBS?Amerikai azt írja,nagyon szar lehet?olcsó
sorszám: 9672 (43353)

 
 
norbiMZ
válasz erre | email2006-01-14 10:22:34
Szia Peti74!
Biztos amatőr kérdés de az üveglapot hogy lehet leszedni km óráról?
Engem is érdekelne a fehér számlapos dolog :)
sorszám: 9671 (43352)
(előzmény: peti74, 2006-01-13 16:42:08)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-01-14 10:15:13
norbiMZ.
Az üveglapot egy krómkeret tartja fenn az óra házán. Ez a krómkeret van ráperemezve a ház vállásra. Én úgy szoktam, hogy egy 4-5 mm széles, de kicsit legömbölyített szélű (nem a vége, az oldala ne legyen éles, hogy csússzon) csavarhúzóval alányúlok a peremnek és körben egyenletesen kihajtom. Annyit simán nyúlik az az a keret, hogy lejöjjön a házról.

Üdv,
Peti74
sorszám: 9670 (43351)
(előzmény: norbiMZ, 2006-01-14 10:07:04)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2006-01-14 10:11:16
Bocs ha félrevezettelek és a TS 125-ben télleg gyárilag 18-as a hátsó kerék. Én abból indultam ki, hogy az összes kis ETZ-n, a 251-es ETZ-n és a nagy Trophy-n is 16"-os a hátsó kerék.
Azt hittem, hogy a kis TS-eken is 16-os. De TS tulajok jobban tudják, úgyhogy lehet, hogy csak rosz tipp volt.
Bocs.
sorszám: 9669 (43350)
(előzmény: Péter mz, 2006-01-13 21:38:30)

 
 
norbiMZ
válasz erre | email2006-01-14 10:07:04
Szia Peti74!
Biztos amatőr kérdés de az üveglapot hogy lehet leszedni km óráról?
Engem is érdekelne a fehér számlapos dolog :)
sorszám: 9668 (43348)
(előzmény: peti74, 2006-01-13 16:42:08)

 
 
tams9
válasz erre | email2006-01-14 09:02:16
Na!!!!
Jól becumiztam!
Öntöttem a hajtóműbe(ETZ 251) valami Mol-os Diesel motorolajat. Eddig nem volt benne olaj(szerencsére olyan 20-30 km után észrevettem), és most meg összeregad a kuplung. Szerintetek mi a megoldás??
A Simsonomon be tudom állítani csak az a kérdés hogy ennek a kuplungja mennyiben tér el a Simóétól. Ja a kuplungkarnál csautkára ki van tekerva az az állító akármi. Esetleg, ha beraknék oda valmi alátétet vagy csavart, hogy nagyobb legyen a távolság?? Vagy próbáljak más olajat???
Vagy setleg szerelő???
Köszi a segítséget
sorszám: 9667 (43342)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-01-13 23:31:17
Adams.
Én az ETZ-be NAK márkájú, egyajkas, főtengely minőségű, de nem forgásirányos szimeringet használok. Közepes barna színe van, gumiházas. Elég drága, most a Qualitás Szimerig Kft.nél, ahol én veszem, bruttó 2500 Ft körül van darabja. De megéri, ha egyébként maga a főtengely csapjai (és persze a csapágyak) jók, mert nekem ez a szimering 52ezer km-n át tömített hibátlanul, bontás vagy csere nélkül.

Üdv,
Peti74
sorszám: 9666 (43326)
(előzmény: adams83, 2006-01-13 14:33:04)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-01-13 23:21:16
Monoblock.
Csak érdekességképpen kérdezném, hogy ha volt egy 250-esed, ami kétszeméllyel ment óra szerint 130-at - ahogy írtad - akkor miért adtad el, és vettél helyette egy - ha szabd így fogalmaznom - egy 251-est, ami zsákbamacskának bizonyult ?
A 251-es méretre is kisebb is, meg aztán ott vannak a vásárlás fix költségei (eredetv.,átírás, bizt.) ami ugye kidobott pénz egy meglévőhöz képest.

Peti74
sorszám: 9665 (43324)
(előzmény: monoblock, 2006-01-13 20:27:07)

 
 
sub-ee
válasz erre | email2006-01-13 22:18:13
Nem, ez tévedés! nem 16"-os felninek kell lennie hátul a 125-ös Ts-en, hanem 18"-osnak!!! A Ts 250-nél, illetve 250/1 volt 16"-os hátul is meg elöl is! Az 1983 utáni ETZ-ken pedig elöl volt 18"-os és hátul 16"-os!
sorszám: 9664 (43315)
(előzmény: Péter mz, 2006-01-13 21:38:30)

 
 
JomaJosszo
válasz erre | email2006-01-13 21:49:52
Nem lehet hogy a szivato nem enged vissza teljesen.Egy kicsit fenakad es ez zavarna a mukodest ha bemelegszik!!!
sorszám: 9663 (43308)
(elözmény: peti74, 2006-01-13 11:57:13)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2006-01-13 21:38:30
heló.Hát nekem mindkét krék külső gumiján az a felirat van hogy 18x az elsőn 18x3 a hátsón 18x3.25Télleg 16os keréknek kellene bent lenni eredetileg?
sorszám: 9662 (43307)
(előzmény: Rókapimpó, 2006-01-13 15:20:29)

 
 
monoblock
válasz erre | email2006-01-13 20:27:07
Hello peti74!

Tudom én, igazad van!Csak a 130-as végsebességű 250-es után nagy csalódás, hogy 90-100-nál már megáll az újabb gépezetem. Azt gondoltam hátha van vmi banális dolog ami nem jutott eszembe.. hátha...
Több beállítás függvénye a végsebesség.
Igazából amikor megvettem a gépet az első volt hogy kifújattam a légszűrőt, olajat cseréltem. A kipufogót asszem holnap lebontom, lehet el van dugulva..
Csapágyakkal nem harcolok, karburátor? Hmm... érdekes tünetei vannak a motromnak:
Bendítom, megyek vele jó darabig, és egyzser kétszer mikor a lámpánál megállok, alapjáraton, és kicsivel fölötte egyszercsak egy kis idő után fogja magát és leáll a motor.
Félretolom, berúgom, első rúgásra indul. Ezt sem tudom hova tenni... :-o
A 21-fogú elsp kerék igaz, rosszul emlékeztem, tényleg 21 fogú a gyári első hajtáskerék.
Más: a Szocitalálkozók nyáron mindig Pestről indulnak?? Tatabánya-Tatáról nincs egy honfitárs?? :))
sorszám: 9661 (43305)
(előzmény: peti74, 2006-01-13 17:14:04)

 
 
street5
válasz erre | email2006-01-13 19:56:34
Sziasztok!
KERESEK ETZ125-höz főfékhengert!
Írjon akinek van eladó!
Köszi!
sorszám: 9660 (43302)

 
 
mzmotoros
válasz erre | email2006-01-13 18:23:04
ETZ 250 De Luxe km-óra bontatlan peremezéssel, hibátlan krómozással kb 19500-as óraállással eladó. Ár: 5000 HUF
sorszám: 9659 (43296)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-01-13 17:14:04
davix:"nekem 250 ETZ-m van de nekem is detto ugyan ez csak sikerült 115-öt menni nagy nehezen..."

Mondjátok meg nekem őszintén, a 115 km/h egy széria ETZ250-től kevés ?

Szerintem a könyv szerinti 135 km/h max sebesség széria motornál szerintem nehezen elérhető. Nekem már sikerült, igaz sokat melóztam vele, mire ilyen lett.

Ne felejtsétek el, hogy a végsebesség meg a lóerő, nagyon sok ideális dolog együtállásának a függvénye:
- jól összerakott blokk (jó minőségű tömítések, helyes vezérlés, jó tömítések, jól beállított sürítés)
- rendesen bejáratott blokk, szép hengerfal, illeszkedő gyűrűk)
- jó alakú, méretű és tiszta kipufogó
- minden fordulaton pontos gyújtás, jó gyertya
- megfelelő karburálás, elégséges mennyiségű levegőszívás
- jó csapágyak (úgy a blokkban, mint a kerekeben)

Ezek csak a legfontosabbak.
A "nem megy a verda - biztos kicsi a kopresszió"-ót felejtsük már el, ennyire nem egyszerű, főleg a kétütemű.

A ladaklub honlapján olvastam - és nagyon egyetértek vele - hogyha nem vagyunk megelégedve a használt, "igazából nem is tudjuk" állapotú verdánkkal (sokat fogyaszt/nem megy), akkor először próbáljuk meg "csak" a gyári állapotot visszaállítani (karburálás, gyújtásrendszer, gyertyák, kipufogó,stb...) és utána döntsük el, hogy jó-e úgy. Nekik az a megfigyelésük, hogy a legtöbb tulaj, már egy jól beállított széria verda elérése esetén "megáll a tuninggal".

Szóval, ha tenni akarsz a motorodért valamit, akkor "csak" az előbbi lista alapján nézd át a saját motorodat. Sajnos nem mindig lehet beszerezni mindenből a legjobbat, azt hiszed, hogy jó, aztán mégse.

Üdv,
Peti74
sorszám: 9658 (43291)
(előzmény: TéZés Gábor, 2006-01-13 16:45:13)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-01-13 16:51:18
KRAVEN.
Én nem írtam, hogy menet közben kell a szimeringhez WD-40-et fújni.
Előszőr megy vele a tag, amig produkálja a hibát. Aztán megáll, leveszi a deklit, és a WD-40-hez kapott kis piros hosszabító csővel, odaerőlködik egy kis anyagot a forgórész alá. Utána beindítja. Alapjárat, gázfröccs esetleg rövid próba akár jobb oldali dekli nélkül. Értem ??
Nekem hónapokig főtengelyszimeringes volt a trabantom, ezért hordtam magammal egy 10ml-es orvosi fecskendőt egy lereszelt végű injekcióstűvel. Ha elkezdett levegősödni az alapjárat, és nyikorogott a jobb oldali szimering, akkor álló motornál én is odajátszottam pár csepp olajat a szimmerighez, az ékszíjtárcsa alá. Párszáz km-re mindig elég volt neki.

Több kreativitást, mert lassan barkácsszakkör hangulatom lesz :)))

Üdv,
Peti74
sorszám: 9657 (43288)
(előzmény: KRAVEN, 2006-01-13 14:18:19)

 
 
TéZés Gábor
válasz erre | email2006-01-13 16:45:13
Helló!

Az én gépemnek is pontosan ugyan ez a baja, de még nem sikerült meggyógyítanom. Ha valóban egy problémáról van szó akkor a kompresszióhiányt felejtsd el mert az en masinámra rámértünk és 11,5bar volt a kompresszió benne. Sok sikert fiuk, és ha valakinek megvan a megoldás akkor írja meg mert marhára örülnék neki ha végre úgy működne a vasam ahogy az le van írva. Megigérem én is megírom, ha rájövök.:-)
sorszám: 9656 (43287)
(elözmény: peti74, 2006-01-12 21:26:24)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-01-13 16:42:08
ETZ-nél számlap cseréhez sajnos a tengely végéről le kell venni a mutatót. De arra semmi biztosíték nincs, hogy pont ugyanoda vissza is tudod tenni. Ergó az órád totál pontatlan lesz.
De ha csak fehér számlapot akarsz, akkor vegyél öntapadós tapétát, nyomtatd ki rá, ami akarsz mérethelyesen, vágd ki az izzók és a tengely helyét, majd vágj bele egy sugárirányú hasítást, mondjuk a mutató nulla állása alá. Ha ügyes vagy még ez a vágás is alig fog látszani. Ezzel a módszerrel nem kell levenned a mutatót.

Üdv,
Peti74
sorszám: 9655 (43286)
(elözmény: peti74, 2006-01-13 13:51:04)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2006-01-13 15:20:29
Péter mz!

Ja most látom, hogy ts 125-ről van szó.
Asszem annak gyárilag 16"-os a hátsó kerék átmérője, tehát ha csak a kereket cserélet 18-ra akkor lomhább lesz, de talán (ha rendesen ki tud pörögni), akkor nagyobb lesz a végsebessége.
Ha most a 18-as van benne és kicseréled a 16-osra, akkor jobban fog gyorsulni, de kisebb lesz a végsebessége.
Ha emellett még lánckerék cserével is alakítasz az áttételen, akkor már semmi sem biztos... :DDDD

De ha télleg csak a 18"-os keréken a 18"-os átmérőjű 3.25" széles gumit cseréled 3.50" szélesre, akkor az előző hozzászólásom van érvényben... :D
sorszám: 9654 (43283)
(előzmény: Péter mz, 2006-01-13 14:50:50)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2006-01-13 15:08:19
A 18" a kerék átmérője, a 3.25" és a 3.50" a (kerék), esetünkben viszont a gumi szélességét jelzi.
Szerintem nincs eltérés gyorsulás/sebesség szempintjából a két gumi között. Max annyi, hogy a 3.50-es nagyobb felületen érintkezik a talajjal és ezért "lassíthatja", de ez oly csekély, hogy el lehet tekinteni tőle. Ja és nem mindegy, hogy mekkora a gumiban a nyomás...
sorszám: 9653 (43282)
(előzmény: Péter mz, 2006-01-13 14:50:50)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2006-01-13 14:50:50
heló
melyik gumival megy gyorsabban az MZ a kissebb átmérőjüvel (kivül)vagy a nagyobbal.Nekem 18x3.25 van hátul de van egy 3.50 esem ami valamikor rajt volt.Mz ts 125
sorszám: 9652 (43281)

 
 
adams83
válasz erre | email2006-01-13 14:33:04
Peti74!

Milyen típusú,márkájú szimeringet tegyek a motorblokkba?A méreteket tudom,csak ahol lakom nem igazán érdemes szocimotoros boltba venni,mert szar az árujuk 70%-a.Sok haveromnak alig húzott ki egy-két évet az ott vett alkatrészek.
sorszám: 9651 (43280)

 
 
KRAVEN
válasz erre | email2006-01-13 14:18:19
Hogy a viharba lehet a jobb szimeringhez menet közben bármit is fújni? Szerintem van ott útban néhány alkatrész...:-)
Valóban lehet szimering is, bár ennek is tipikus jele a "felpörgés". Ezek tényleg olyan üzemzavarok,amit távgyógyászattal nehéz orvosolni.
sorszám: 9650 (43278)
(elözmény: peti74, 2006-01-13 13:36:29)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu