:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hali!
Én nem adnék érte semennyit, mert nekem semennyit sem ér meg, de ha lenne egy ilyenem akkor biztos kurva sokér árulnám :-))
Viccet félretéve a használt simók árát megnézve, sztem 100-120 között még elemgy. Annál többet biztos nem ér meg, akár mennyire zsír.
Üdv!
Ádi
Mennyit ér meg szerintetek egy 0km-es S51B, ami 1987-es, originál állapotban van (láttam és tényleg még a zsír is rajta van), egy idősebb ember árulja. A nekem mondott irányárat szándékosan nem mondom, hogy ne zavarjak meg senkit vele. Előre is köszi a tippeket!
üdv! lehet hülyeség, de a kipufogod nincs ledugulva? nekem ezért nem akart menni a motorom és mindent átnéztünk....aztán a végén a kipuff volt a baja.
Hali! nemvagyoxakember, tsak felemrült 1-2 ötlet: szénkefék? esetleg
nézd meg hogy nincsen e eltörve a biztosítéktáblán a generátor biztosítékának valamelyik saruja.
Háj mindenkinek!
Az előbb olvastam a jawa fórumon, hogy a 638 stb tipusokhoz lehet kapni hamarosan olyan deknit, amiben önindító van (kb 20000huf). Még mindíg az lenne a kérdésem, hogy valaki nem tud e véletlenül hasonlóról, csak természetesen emcetthez?
Nem bánnám, ha kiderülne, hogy létezik ilyen.
"...Nem tudom hogy miért de ha leveszem a karbit azután egyből beindul,de az a pláne hogy semmi mocsok nincs a karbiban és a tnkban mert aztis kimostam..."
Nekem ez a szitu felelmetesen hasonlit a 4. MZ Klub turan Rorik gepere. Ott is lett megszakito cserelve gyujtasallitas stb. A vegen kiderult, hogy a benzincsap volt a hibas. Egy probat meger, nezd at azt is. Es egy jotanacs: uresben nem forgatjuk 9000-ig a motort :-))
Sziasztok
A 150-es etz-m valami miatt szakodik.Nem akar elindulni de ha elindul akkor már megy de sajna nem sokáig.
Megnéztem a gyújtást az rendben volt, kipucoltam a karbit az is ok.
Szerintem gyújtás problémám van ezért cseréltem megszakítót kondenzátort és cseréltem még trafót is, de így is szakodik.
Nemrég cseréltem ki a forgórészemet és ezután kezde el, mert én úgy nézem mintha kicsit mozogna fel és le mintha nem feküdne rá teljesen a főtengelyre.
A régi forgórésznél ilyen nem volt de azt még nem volt időm kipróbálni.
A megszakítók általában egy kicsit beégnek.
Nem tudom hogy miért de ha leveszem a karbit azután egyből beindul,de az a pláne hogy semmi mocsok nincs a karbiban és a tnkban mert aztis kimostam.
Ha elindul akkor sem tudom kipörgetni mert talán csak 3-4 ezerig utána már beszaggat és néha még durrog is, éppen ezért gondoltam gyújtásra.
Nagyon rossz így ahhoz képest hogy 8-9 ezerig kitudtam bármikor pörgetni álló helyzetben. 1. 2. 3. fokozatban 6-7 ezres fordulaton tudtam használni.
Előre is köszi a segítséget.
Üdv Lala
De lehet, hogy csak a sűrű olajtól nem old szét rendesen.
Amúgy szerintem normális...
Háj mindenkinek!
Az előbb olvastam a jawa fórumon, hogy a 638 stb tipusokhoz lehet kapni hamarosan olyan deknit, amiben önindító van (kb 20000huf). Az lenne a kérdésem, hogy valaki nem tud e véletlenül hasonlóról, csak természetesen emcetthez?
Nem bánnám, ha kiderülne, hogy létezik ilyen.
Köszi mindenkinek a tanácsokat! Sikerült rájönnöm mi lehet a gond. Valószínű hogy a felső csillapítószelep gatya és azért nem csillapít normálisan. De szereztem egy másik telót, vagyis csak a belsejét azzal talán már rendben lesz. Köszi mégegyszer mindenkinek! Mihamarabbi tavaszt!
Hali! Szerintem is teljesen normális ez a helyzet, az én 250-es ETZ-m is ezt csinálja. Megoldás mint Peti írta. mielőtt megállnál, kapcsolgass vissza. Vagy ha már késő gázadásokkal is megteheted ugyanezt. Csak ne eröltesd met azt nem szereti! A teló felújítás tényleg nem nagy ügy Tesho leírata alapján, csak akkor van gáz ha más is rossz nem csak a simering. Hát hajrá!Z
Sziasztok!
Nem tudna vki egy jó centírozót, Tatabánya-Komárom-Győr környékén? Itt a városban azt mondta az ember, hogy nem tudja kiszedni a 8-ast.
Nem szeretnék új kereket venni.. :(
Ja lehet bele azt is tenni, csak az hamarabb lesz szar(mármint a lengéscsill. olaj) Én a kocsim csillapítóiba(vagy máséba) mindíg hidraulika olajat teszek, az nem tűl sűrű, nem túl híg, és igencsak jól bírja. Ez emcettem elejében 4 éve cseréltem, és azóta tök jó.
Kapható lengéscsillapító olaj is a benzinkutakon, sztem az való bele, nem véletlen az a neve...
drisa.
Szerintem teljesen normális, hogy álló helyzetben 4-ből vagy 5-ből csak gázfröccssel tudsz visszaváltani. Megoldás lehet még húzott kupplunggal a motor előre-hátra hintáztatásával váltogatni vissza, a lényeg, hogy a váltóban mindkét tengely (hajtó és hajtott) végezzen némi forgómozgást, hogy a kapcsolókörmök egymásba találjanak. De ha ez alapvetően megoldható recsegés, darálás nélkül (egy-egy kis csatt belefér), akkor az normális. Ha meg tudod tenni, akkor nem satuzz állóra, hanem az utolsó néhány méter guruláson tedd meg a visszakapcsolásokat. Egy idő után rutinná válik, meglátod.
A hátsó rugóstagot pedig gyönyörűen fel lehet újítani, csak a szimmeringet kell benne kicserélni. Pontosa oda illő (thát kifejezetten csúszószárra vló hidraulik aszimmeringet némleht kapni ebben a méretben, de forgószárra való porvédőajkas hidraulika szimmeringet lehet kapni (mérete 10x19x8, NAK vagy FOS gyártmány, fekete, max 4-500 Ft/ db) és az tökéletes oda. Szét kell szedni hozzá az egészet, mert a szárra a dugattyú felöli végéről kell feldugni rá az új szimmeringet. Mident ki kell mosni tisztára, majd pontosan 70 ml olajjal feltölteni. Bármilyen hidraulika olaj jó bele, bár nekem mindgyik túl hígnak tűnt, nekem a trabant hajtóműolaj jött be.
Üdv,
Peti74
Háj drisa!
Nekem a régi 125-ös ts-em csinált így(váltó)aztán 1*csak magától elmúlt. A teló szerelése meg le van itt írva a szocimotoros honlapon, meg, ha nem találod meg, én is el tudom neked küldeni. Szerelőhöz vinni meg szerintem nem érdemes. Nálunk (Debrecen) az autó teló felújjításakor darabonként elkérnek 3000huf-ot, és garanciát meg nem vállalnak. Egyébként meg nem olyan nagy ördöngősség megcsinálni(pláne +, ha megvana fennt említett segítség)a lényeg, hogy faszán ki kell a teló belét takarítani, meg fasza szimeringet kell venni.
és köszönöm a válaszokat!
Drisa
Sziasztok!
Az normális egy etz 250-esnél, hogy állva nem tudok sebességet visszakapcsolni? Ha nem figyelek, és hármasban, neadj' isten négyesben érek egy lámpához, akkor csak egyet tudok lefele kapcsolni a váltón, aztán hiába nyomkodom. Illetve van megoldás: ha húzok egy-egy gázfröccsöt, utána megy gázfröccsönként egyesével a visszaváltás. Ez normális?
A másik, hogy úgy néz ki, tönkrementek a hátsó rugóstagok, kifolyt az olaj, nincs csillapítás, szar az egész. Hol lehet felújíttatni, megcsináltatni, ki vállal ilyet jól és olcsón? Fehérvár, vagy Budapest érdekelne.
Nem lehet, hogy görbe a teleszkópod?? Mert nekem is volt hogy szorult meg hasonlók ha épp olyan helyzetbe volt forgatva, mert volt 1 állás ahol simán ment. Sikerült szereznem 1 nem görbe darabot s ettől rendbejött.
Háj!
Az én telóm mindkét irányba ugyanúgy megy és szerintem tök jó. Sőt, az autóm teleszkópjai is mindkét irányba ugyanolyan nehezen mennek, és azok meg a KPM-mérőpad szerint is jók:)
halika
ja, az a rossz. Ugy kell muködnie, hogy összefelé könyen lehessen nyomni viszont szét felé nehezen lehessen huzni. amugy mijen gép teloja ez?
csőváz
kilozulu
Hali! Ez nekem is eszembe jutott, de akkor mért azonos a sebessége a másiknak fel,s le? Lehet hogy az a rossz? Most konkrétan akkor hogy is kellene ennek működni? De köszi.
Hali
Szerintem igy a jó.Ha nem igy muködik az a rossz. Gondolj bele , ha rágurulsz egy egy pupra az uton A teleszkopod meg összenyomásra kemény és a széthuzásra puha. Akkor mi lesz? Perec de nagy !
Szerintem, ha összefele kemény akkor nem tud rugozni.
csőváz
kilozulu
Hali mindenkinek!
Tesho cikkét olvasva sikerült régi telóm egyik felét helyre hozni,(ezért köszi) de a másikkal valahogy nem boldogulok. Szerintem valami hiányzik belőle, vagy már rossz a csillapító egysége. Bárkitöl bármi okosságot szivesen fogadok. Tehát a gondom: Amint simeringet cseréltem, feltöltöttem, majd ledugóztam. Próbálom és a következőt tapasztalom, felfele húzni eszméletlenül nehéz, lefele meg nagyon könnyen megy. Már kicseréltem a felső áteresztő szelepet, s rugóját, de még mindíg ez a helyzet. próbáltam az alsót kicserélni de akkor se jó. Lehet hogy rosszul forgattam valamit össze. Hát (csak:)) ennyi. Szivesen meghallgatok minden ötletet. Előre is köszönöm. Z.
Sziasztok!
Etz 250-es vázat keresek, lábtartóval,
fékkarral és hátsó lengővillával, ill. fékolajtartályt kompletten, olcsón.
Bp-i vagyok. Küldj e-mailt.
Kösz.
Még katona koromban tanultam meg, hoyg az előljáró bölcsességét csak csodálni lehet, szóval hajrá kollega:DDD
Megvan a megoldás. Az első villahídra kis hordócska kis csappal mint a bernáthegyi kutya nyakában:) Lánccal hozzárögzítve 1 rozsdamentes bögre adagolóedény gyanánt:))
Kegyed az a huszáros tekintetű hetyke ifjú, amelyik meglovagolja azt a paripát? Fajin.
Arra gondoltam, hogy ha kiteszed máshová a gyújtás kapcsolót, akkor marad elég hely 3-5 dl olajnak a helyén, csak tömíteni kell. :o)))
Több ötletem most nincs, de még gondolkodom. Aztán -tekintve, hogy ha a hülyeség akaraterővel párosul, az a legrosszabb- majd még gondolkodom :o)))
www.bikepics.com/members/zulan méltóságos uram:))
Aztán mi kigyelmed honlpjának címe?
A szerszámos fedél alatt van az akku feletti szerszámostálca aljén ahol az indexrelé is van
Hol van a gyári helye az mz etz fekete (gyujtás)dobozának? mert én csak az ülés alatt tudom elképzeni. most rakok fel valami hasonlót a 125-ös etz-re!
Keats
A honlapomon találsz amúgy meg nem tudok fotózni mert elvesztettem a fényképezőmet vhol még decemberben:(
Küldjél már néhány feltáró fotót a gépedről, törpöljünk együtt! :o)
Majd kiagyalok vmit. Várom az isteni szikrát:)
Na, most, hogy jót röhögtem a válaszodon, azt tudom javasolni, hogy vagy vegyél egy motor utánfutót (emlékeim szerint Motorkuli néven fut), vagy rendszeresíts egy szervízkamiont, az most nagy divat :o))) Komolyan, nem tudod rögzíteni a hátsó doboz motor vége felőli oldalára?
Nekem az utas utazzon ne dőzsöljön ott hátul az anyja p..ját:DDDD
Akkor meg tegyél rá egy fejidomot, ami mögé diszkréten elrejthető, akár zárható rekeszben is. Esetleg azt lehet még, hogy a hátsó dobozt, amennyire lehet, hátra tolod, és az így nyert kicsi részre eszkábálsz egy olyan tartót, ami az utas életét megkönnyítve háttámlaként is funkcionál.
Van krauser a gépen, csak a hátsó lámpa tartója nem igazán alkalmas effélére, meg hely sincs mivelhogy ETZ125ös hátsó lámpa és rendszámtartó van feltéve rá és az szépen be van pakolva a krauser alá. Csak dizájnosan tudod.:) Egy régi képen vmkior olyat láttam, hogy a bal első teleszkópszárra volt vmi kalicka téve s abban figyelt a doboz, ami sztem eléggé randa meg nem túl szerencsés elhelyezés.
Szeva Fődi!
Van Kruser a sárkányon? Ha igen, akkor a topcase alatti hely kihasználatlan, így egy kis barkácsolással egy fekvő dobozka készíthető lemezből (akár színre fújva), amely képes befogadni a flakont. Ha gáz a flakon megdöntése (én már jártam így), akkor is a csomagtartóhoz kellene erősíteni, csak állítva, viszont akkor más hely célszerűbb lenne neki (esetleg a hátsó lámpa tartója). Két ötlet agyserkentőnek...
T. Uraim!Van-e arra vmi jó 5letetetek, hoyg a motorolajos flaskát hol s hogyan lehet esztétikusan elhelyezni az MZ-n, mert a hátsó dobozban csak hányódik, bűzlik és elevszi az értékes helyet az egyéb cuccoktól ha fel kell málházni.
A kispolszki biztitábla az villás?
Köszi a segítséget mindenkinek :)
Akkor 1enlőre azt csinálom, hogy ami nagyon gáz (vez.), azt lecserélem, és inkább csak a sarukat cserélem le, ha lehet mindet.
Viszont én arra (is) gondoltam, hogy amik elöl vannak kötések a lámpában, azt megszüntetem. Jó hogy védett helyen vannak, de ott hő is van, és az nem tesz jót a kábeleknek...
Ehelyett vagy jobb oldalon, vagy az ülés alatt csinálnék neki egy kis dobozt.
De ez nagy munka, és én inkább motorozni akarok :)
A biztitáblát mindenképp cserélni kell, mert nagyon szét van menve, meg az első lámpában is a foglalatot. Olyat egyébként hol lehet venni?
Van fényképem is a szépségemről, ha érdekel vkit :-D (és persze elmondja, hová tom föltenni...)
kevés a töltés .
nem emel ki a kuplung rendesen .
Hello!
Egy kis segítséget szeretnék kérni!
Egy 150-es ETZ-m van és két gondom is akadt vele:
1. hogyha alapjáraton van és például indexelek vagy valami egyéb villamossági dolgot csinálok akkor leáll! Ugyan ezt csinálja ha előzés közben indexelek!
2. Egy helyben állok és sebességben van csak nagy nehezen tudom üresbe tenni mármint állo helyzetben!
Mi lehet az oka hogy ezt csinálja velem? Pedig én nagyon szeretem a motoromat :)
Hello!
Kicsorgattam belőle még egy kis olajat(Standeren most hátradöntöttem).
Most javult a helyzet, viszont észrevettem valami mást!
Berakom 1-be csattan meg ránt egyet, de utánna szinte teljesen megszünik, és nem nagyon akar előrekuszni. Meg mélygarázsunk van, és ahogy megállok a lejtő közepén álló motorral kapcsolom az 1-est, ki a fék, be a kuplung ismét, de mégse gurul le, pedig elég meredek. Meglököm magam lábbal és és szépen legurul.
Igazából ezt nem tudom hova tenni.
Valaki mondjon már erre valamit!
sziasztok,
holnap után megyek ki szlovákokhoz alkatrészekért, kinek mi kell szóljon és hozok.
ha apróságok akkor postai utánvét, ha nagy akkor megyek pestre, és viszem de kérek előleget.
Roland
Az az igazság, hogy kovácsműhely adott, cnc adott, prések adottak... Kőolajipari gépgyárban dolgozom, szóval megcsinálnák nekem,ha nagyon szeretném.
Ezek után mit javasolnál? Ha a bennelévő szegecsekre rázömítek, az eredményre vetethet?
Eleve nem értem miért szegecskötéssel csinálták...
Írtam egy mélt a kerettel kapcsolatban. Ha arra válaszolsz, akkor kérlek azért írd meg, hogy milyen árat gondolsz ezért az alkatrészért. Odaért az a levél?
MZ alkatrészek adás-vétele, új illetve (vagy) használt.
Utánvéttel, nagyobb mennyiségnél a házhozszállítás ingyenes Győr és Szombathely 40 km-es vonzáskörzetében.
Érdeklődni lehet:
- Tánczi Tibor: Tel: 06 70 333 9723
Email: ttibi20@freemail.hu
- Holy Roland: Tel: 06 70 285 1419
Email: maci-1@freemail.hu
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|