:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
baszd meg v.hasonló ! :-))
viccet félretéve , önindító szettet mz-hez legjobb tudomásom szerint nem lehet kapni . (hajrá barkácsolók !) a motor felépítését figyelembe véve a primer hajtáshoz kellene beépíteni , ott viszont nincs elég hely . (szerintem)
hello egy 87-es etz 250-esem van, de váltóhibás kidobálja a másodikat ritkábban a harmadikat is. Mit cseréljek, léptetővillát vagy fogaskerékpárt is mert hallottam ezt is azt is. Köszi előre is.
Persze, abban a műfajban úgy van... de itt bekalkulálták a hűtőfelület elpiszkolódását, a városi forgalom egy helyben topogását, stb...
Ebbe még a hőátadó fekete festék is belefért, te biztos emlékszel még a motorosrendőrök MZ-inek feketére festett hűtőbordáira
Pedig de. Pl. az elektrolitikus kondenzátorok gyártásánál savval maratják a fegyverzetet, hogy megnöveljék a felületet, így nagyobb kapacitású kondenzátort állíthassanak elő azonos anyagmennyiségből.
Más kérdés, hogy vajon az NDK mérnökök polírozott vagy érdes felületre méreteztek-e, illetve hogy jó-e egy motornak, ha megnöveled a hűtőfelületét.
Az biztos, hogy nem ugyanolyan, mint a 250-é. Mondjuk szerintem ugyanaz a sztender a három mocin.
Ne idegelj ki azzal, hogy a karcolások megnövelik a hűtőfelületet, mert visszamaradok a növésben :-)
Háj anybody!
Akkor meg mi a fasznak tetted fel a kérdést?
Ha tudod, hogy melyik a jó, akkor rajta!
Amúgy, meg az etz magasabb fordulatú, meg gyorsabb is.Na háj.
Háj Árix!
Én ez a kérést a héten legalább háromszor tettem fel, de még csak annyira sem méltatták, hogy baszd meg v.hasonló, úgyhogy ne is reméld, hogy választ kapsz.
Seminek igaza van, az én hengerem és hengerfejem is gyöngyözve van és tök szép selyemfényű, mint a gyári. Ráadásul az olaj és egyéb szennyeződés is nagyságrendekkel kevésbé tapad rá, mint a matt "sima" homokfújt felületre. Én nem kínlódnék a kézimunkával, kb egyárban van a homokfújással (tehát karcos_szemcse + gömbölyű_szemcse = dupla költség, de megéri. Utána a félévente 1 birgéciol+gőzborotva és nagyon sokáig szép marad. ( akarbit takard le !)
Üdv,
Peti74
Sziasztok! Meg tudja valaki mondani, hogy az ETZ 125, illetve 150-esnek ugyanaz-e a sztendere, mint az ETZ 251-nek! Előre is köszi!
Heló.Mikor összeraktad nem maradt olajos a tengely vége és a lánckerék belseje?Szerintem igen és ezért csúszott el.Én mingig ugy csinálom hogy a rongyot áthúzom a lánckerék lukján tőbbször és teljesen szárazra törlöm a tengely végét is.igy amikor kézzel csak éppen hogy rányomom a fogaskereket az anyát meg még rá se teszem és már akkor is elforgatja a főtengelyt annál fogva.Szóval már akkor tökéletes volt már jártam ugy is hogy próbaként rátettem hogy passzentos -e és egy picit kézzel megütöttem aztán annyira rászorult hogy lehuzatóval tudtam csak újra leszedni persze akkor nem kellett annyira a lehuzatóval kinlódni mert csak picit volt rajt.Nézd meg hogy jómaradt e a felülete mindennek esetleg nagyon finoman csiszold meg ha belekarcolt.
A ts(125) kuplung azért keményebb, mert tekercsrugós, nem laprugós mint a tz-é,de ez nem jelenti azt hogy nagyobb erőt képes átvinni.
Gondoltam, de úgy nem tetszik. Gyári kinézetre akarom.
Arra gondoltál már, hogy csak az élei húzod fel a bordáknak, de azt fényesre?
1. Kompatibilis a kettő!
2. Szerintem ez jobb konstrukció!
3. A kuplunglemez etz-jé lenne!
4. Az etz sem nagyobb teljesítményű, és a kuplungja a ts-nek pedig sokkal keményebb!
5. Az én gyárim egy fos(már)!
Csak az baj hogy ronda. Nem fogom tükörfényesre polírozni, csak olyanra mint ahogy gyárilag volt. És ha olyan lesz feltételezem tud is ugyanúgy hülni mint új korában.
A homokszórás után valóban szürke a felület. Éppen ez a jó a dologban: a homokszemcsék felérdesítik a fémet, ezáltal megnő a hütöfelületed. Nem bíztos, hogy jó ötlet csiszkolással megtákolni.
Én egy régi "táskatelefon" töltőjét használom. 14,9 V-on tölt 600mA-t, van rajta jelzőlámpa, és érzékeli a töltöttséget, autómatikusan lekapcsol. Bolhapiacokon gyakorta előfordul ilyesmi a "túrdmegdobozokban" 200..500Ft körül.
Beépítettem egy szivargyújtó aljzatot, abba szoktam a töltőt is bedugni, így még a csipeszekkel sem kell szarakodni.
szevasztok! Mz re Etz re nem lehet öninditót szerelni??? vagy nincs ilyen szett hozzá? mert mondjuk simsonon is láttam már....az nem lehet jo mz re is?
válaszokat elöre is kösz
Szerintem a kettő nem kompatibilis. Meg aztán minek tennéld régebbi konstrukció(szerintem rosszabb alkatrészét)egy újabb gépbe? A 125-ös etkóét nem ismerem, de a ts-ét igen.
Szar parafás kulung.Mondjuk a feladatát képes ellátni(a ts 125-ös ben). De mivel az etz nagyobb teljesítményű, lehet, hogy csúszna, hamar kopna stb. Meg amúgy is mi a bajod a gyárival?
Persze lehet, hogy tök jól működne a ts-el is, de szerintem hagyd rajta a gyárit.
Sziasztok!
Véleményetek szerint etz vagy ts kuplungját tegyem a 125-ös etz-m be?
Melyik a jobb?
Na megnéztem és tényleg nincs festve, egyszerűen ilyen. Aztán elkezdtem csiszolgatni azzal a szappanos fémforgáccssal és nagyon szép lett tőle! A bordák közt kicsit időigényes lesz a dolog, de van még időm tavaszig.
Kössz mindenkinek!
Na ez meg hogy ment el 2x!??? :s
Ezért mondtam a 2napot,az egy totál vacak akkunak is elég, a jó sem négy tönkre,úgyis csak annyit vesz fel ami kell neki.
De ha van pénzed,akkor szánj rá 6500 ft-ot,és vegyél egy rendes motor akkutöltöt,az rajta maradhat egész télen...
fisi
Ezért mondtam a 2napot,az egy totál vacak akkunak is elég, a jó sem négy tönkre,úgyis csak annyit vesz fel ami kell neki.
De ha van pénzed,akkor szánj rá 6500 ft-ot,és vegyél egy rendes motor akkutöltöt,az rajta maradhat egész télen...
fisi
marcee
Vidd vissza és mondd meg a homokfúvósoknak, hogy fújják le finomabb homokkal, és utána meg "gyöngyözzék" a felületet!
en valahogy ugy tanultam hogy az aksit ahany amperoras annak a tizedevel kell tolteni nem tobbel.A toltes ideje meg attol fug hogy mennyire nulla az aksi de ha van rajta muszer A mero akkor azon ugy is latod hogy van e meg toltoaram vagy nincs.ha nincs akkor mar nem tud tobbet tolteni es elvileg fel van toltve.Ha nincs muszer akkor meg szerez be 1-et es kosd be a toltobe
Ha csak a tizeddel töltöd akkor én 2 napig szoktam rajta hagyni régi fajta felautomata akku töltövel.
fisi
Csumi
Menyi az ideális töltesi ideje az akkunak?
Elöreis kösz.
Kösz a választ, mindenesetre holnap lefényképezem és felrakom valahova, lássátok milyen.
Ha nem is lepattanó, de levakarható, nagyon vékony réteg van rajta.
Lepattanó felület? Homokfúvást követően? Biztos vagy ebben ?
Nos, sajnos el kell, hogy keserítselek. Ez a szín sajnos a homokfújt alu felületekre jellemző. Nincs lealapozva, nem fogja levinni semmi. Sajnos az esztétikáján csak egy másik vásárlása segít.
Tisztelettel: Dreamer
Világos, festékbevonat van rajta..A homokfúvás leviszi :-)
Tudom milyen az a szappanos fémforgács, csak pl a henger bordái közé nem fér be (helyesebben az újjaim nem férnek be). Másrészt csavarhúzóval megvakartam és lejön, nem olyan mint amikor oxidos, lepattan róla.
Úgyhogy a homókszórósok lealapozták ezt, csak tagadják, mert előtte mondtam hogy nem akarom festeni.
Na egy szó mint száz, keresem azt az anyagot ami levinné róla, mert rossz nézni..
"fájt a kezem utána" ez jó. új mértékegység :)
Nem kell semmi a kerék a morse-kópon szorul meg. Ha kihézagolod, nem bír rászorulni.
Meg kell húzni, de rendesen. Persze lehet szar a kúp is.
Ha ezen olyan alu oxid van, ami lehet sósavtól, hideg zsíroldótól, stb. , akkor azt hiszem hogy csak a szappanos fémforgács segít valamelyest.Háztartási boltokban , de szupermarketekben is kapható.Cérnaszálnál vékonyabb fémszálakból egy pogácsa, ipari szappannal. Macerás,hosszadalmas, de elég jó eredményt lehet vele elérni.Utána lehet mással is tovább polírozgatni..
Mikor a baromi mocskos hengerfejeket sósavba merítettem, lett egérszürke-de tiszta-.Elég a fürdőben néhány másodperc, füstöl, büdös, nagy hő keletkezik, utána gyors semlegesítés egy vödör lúgos vízben... szemüveg és saválló kesztyű kell a művelethez..Gyengébb idegzetűek ne próbálják ki :-)
Hy!
Mondjátok,hogy az istenbe lehet,hogy lefordult berugásnál a főtengely végéről az a kis lánckerék,mikor összerakásnál nem tettem alá rugós alátétet,kell? és rárugtam, járattam, ezt eljátszottam,4-5,ször és 5 jére rugom visszarug,és utánna rugnám de nem hajtja a főtengelyt,tuti hogy az pörrent meg,de hogy mikor úgy ráhúztam,hogy attól féltem már megszakítom,annyira meghúztam,hogy már fájt a kezem is utánna.de mitől pörgött le??????????a lendülettől kicsavarodott,de hát úgy meghúztam hogy beszarás
A véleményetekre lennék kíváncsi. Vettem egy 150es hengert hengerfejjel, de koszos volt (olaj, sár ráégve...). Lehomokfújattam, mikor megláttam csodálkozva néztem hogy mitől ilyen szürke. Tehát nem aluminium színe van, hanem inkább olyan egér színű. Nagyon nem szép. Elkezdtem nézegetni, kapargatni és le lehet kaparni róla. Több embernek megmutattam mind azt mondja egy ezt lealapozták. A homokfújós tagadja, őszerinte az aluminium ilyen homokfújás után. Jó, mondom majd a kromofág lehozza. A francokat, csak vigyorog neki.
Szerintetek mivel lehetne szép, fémtiszta, természetes aluminium színűvé tenni? A bordák közt is természetesen.
nekem az van benne, kifogastalanul uzemel....
Hogy legyen szó mz-ről is. Kinek milyen tapasztalata van a berta dugókkal 150es etz-ben? Mert ilyen van mindenütt (a zichy-ben is), se török, se taivaini se semmilyen. Úgyhogy úgy néz ki ilyen kerül a gépembe.
Hopp, itt nem lehet linkelni.
Na szóval így néz ki egy gyári simson: http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=426835&command=ugras&screenwidth=1024
[url=http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=426835&command=ugras&screenwidth=1024]Így néz ki egy gyári simson.[/url]
Az igaz hogy sok függ azon hogy milyen körülmények közt volt tárolva, valószínű még egy tizes rámenne, de aztán milyen lenne?!
Egyébként meg nincs az simson vagy az az etz amire ne kéne költeni (legalábbis az eladók között), ugyhogy 100 ezer alatt nemigen áll meg a dolog.
Látszik az ha tényleg nullkilométeres, ugyanis felújjítani nem lehet olyanra.
Bár motorozni tényleg jobb mz-vel, ezért is adtam el simom. Viszont ha lenne helyem és pénzem tuti keresnék egy gyári simot.
Ja de akkor nem adok ki 150-et erte csak azert hogy ugyan ugy botykolgessem mint egy olcsobbik fajtat!Na mindegy kozos nevezore sosem fogunk jutni senkivel!
Volt egy kerdes amire kapot az illeto pzitiv es negativ erveleseket innentol neki kell eldonteni hogy mit is fog csinalni.
Ha jo lesz hasznalja egessegel ha meg szivni fog vele akkor "ezt dopta a gep".Innentol szamomra lezart a tema!
Sziasztok!
Nem tudom hogy ki hogy van vele, de ha megveszek egy gépet, ami 20 éves, akkor szerintem az az alap hogy olajat cserélek benne és a vezetékek kapcsolódási pontját lefújom kontakt spayvel. A dugattyú berohadt!!! Na és? Egy kis olaj a hengerbe és úgyis neked kell bejáratni. 200km és már nyoma se lesz. Szimering? Hümm! Hát ha tényleg szar lesz amit nem tartok valószínünek nem tart semeddig kicserélni. Az egyetlen ami szívás hogy hogyan deríted ki hogy valóban 0km-es, de hallottam én is ilyenről csak az egy ts volt 2000km-el. Tehát vannak ilyen "őrültek" akik megveszik a gépet és utána nem használják.
Gábor
Nem szeretnék hosszú vitába belemenni simson-témában az MZ fórumon, csak leirtam a véleményem...
Szerintem az, h 150-ér már 'rettentő' jó mz-t lehet kapni, az nem a simsont minősíti...
Tavaly én is azért adtam el a simomat, h mz-t vehessek, de ha lenne pénzem visszavásárolnám a simo-t...
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|