hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 29. kedd 
Péter

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

tomóka
válasz erre | email2006-01-22 00:54:22
ezt is , azt is .
sorszám: 9815 (43849)
(előzmény: MelcolmX, 2006-01-21 23:50:25)

 
 
tomóka
válasz erre | email2006-01-22 00:53:19
baszd meg v.hasonló ! :-))
viccet félretéve , önindító szettet mz-hez legjobb tudomásom szerint nem lehet kapni . (hajrá barkácsolók !) a motor felépítését figyelembe véve a primer hajtáshoz kellene beépíteni , ott viszont nincs elég hely . (szerintem)
sorszám: 9814 (43848)
(előzmény: Joseph251, 2006-01-21 21:03:10)

 
 
MelcolmX
válasz erre | email2006-01-21 23:50:25
hello egy 87-es etz 250-esem van, de váltóhibás kidobálja a másodikat ritkábban a harmadikat is. Mit cseréljek, léptetővillát vagy fogaskerékpárt is mert hallottam ezt is azt is. Köszi előre is.
sorszám: 9813 (43843)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-01-21 21:41:20
Persze, abban a műfajban úgy van... de itt bekalkulálták a hűtőfelület elpiszkolódását, a városi forgalom egy helyben topogását, stb...
Ebbe még a hőátadó fekete festék is belefért, te biztos emlékszel még a motorosrendőrök MZ-inek feketére festett hűtőbordáira
sorszám: 9812 (43833)
(előzmény: Zapkorte, 2006-01-21 21:32:11)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-01-21 21:32:11
Pedig de. Pl. az elektrolitikus kondenzátorok gyártásánál savval maratják a fegyverzetet, hogy megnöveljék a felületet, így nagyobb kapacitású kondenzátort állíthassanak elő azonos anyagmennyiségből.
Más kérdés, hogy vajon az NDK mérnökök polírozott vagy érdes felületre méreteztek-e, illetve hogy jó-e egy motornak, ha megnöveled a hűtőfelületét.
sorszám: 9811 (43832)
(előzmény: Fullkopy, 2006-01-21 21:07:02)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2006-01-21 21:07:34
Az biztos, hogy nem ugyanolyan, mint a 250-é. Mondjuk szerintem ugyanaz a sztender a három mocin.
sorszám: 9810 (43830)
(előzmény: sub-ee, 2006-01-21 18:40:15)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-01-21 21:07:02
Ne idegelj ki azzal, hogy a karcolások megnövelik a hűtőfelületet, mert visszamaradok a növésben :-)
sorszám: 9809 (43829)
(előzmény: szakal666, 2006-01-21 15:11:02)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2006-01-21 21:05:21
Háj anybody!
Akkor meg mi a fasznak tetted fel a kérdést?
Ha tudod, hogy melyik a jó, akkor rajta!
Amúgy, meg az etz magasabb fordulatú, meg gyorsabb is.Na háj.
sorszám: 9808 (43828)
(előzmény: anybody, 2006-01-21 15:33:30)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2006-01-21 21:03:10
Háj Árix!
Én ez a kérést a héten legalább háromszor tettem fel, de még csak annyira sem méltatták, hogy baszd meg v.hasonló, úgyhogy ne is reméld, hogy választ kapsz.
sorszám: 9807 (43827)
(előzmény: Árix, 2006-01-21 15:04:59)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-01-21 19:16:53
Seminek igaza van, az én hengerem és hengerfejem is gyöngyözve van és tök szép selyemfényű, mint a gyári. Ráadásul az olaj és egyéb szennyeződés is nagyságrendekkel kevésbé tapad rá, mint a matt "sima" homokfújt felületre. Én nem kínlódnék a kézimunkával, kb egyárban van a homokfújással (tehát karcos_szemcse + gömbölyű_szemcse = dupla költség, de megéri. Utána a félévente 1 birgéciol+gőzborotva és nagyon sokáig szép marad. ( akarbit takard le !)

Üdv,
Peti74
sorszám: 9806 (43823)
(előzmény: Semi, 2006-01-21 12:05:31)

 
 
sub-ee
válasz erre | email2006-01-21 18:40:15
Sziasztok! Meg tudja valaki mondani, hogy az ETZ 125, illetve 150-esnek ugyanaz-e a sztendere, mint az ETZ 251-nek! Előre is köszi!
sorszám: 9805 (43815)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2006-01-21 18:15:26
Heló.Mikor összeraktad nem maradt olajos a tengely vége és a lánckerék belseje?Szerintem igen és ezért csúszott el.Én mingig ugy csinálom hogy a rongyot áthúzom a lánckerék lukján tőbbször és teljesen szárazra törlöm a tengely végét is.igy amikor kézzel csak éppen hogy rányomom a fogaskereket az anyát meg még rá se teszem és már akkor is elforgatja a főtengelyt annál fogva.Szóval már akkor tökéletes volt már jártam ugy is hogy próbaként rátettem hogy passzentos -e és egy picit kézzel megütöttem aztán annyira rászorult hogy lehuzatóval tudtam csak újra leszedni persze akkor nem kellett annyira a lehuzatóval kinlódni mert csak picit volt rajt.Nézd meg hogy jómaradt e a felülete mindennek esetleg nagyon finoman csiszold meg ha belekarcolt.
sorszám: 9804 (43814)
(előzmény: Somebody, 2006-01-20 18:17:41)

 
 
Ember
válasz erre | email2006-01-21 16:48:21

A ts(125) kuplung azért keményebb, mert tekercsrugós, nem laprugós mint a tz-é,de ez nem jelenti azt hogy nagyobb erőt képes átvinni.
sorszám: 9803 (43810)

 
 
marcee
válasz erre | email2006-01-21 16:12:49
Gondoltam, de úgy nem tetszik. Gyári kinézetre akarom.
sorszám: 9802 (43809)
(előzmény: szakal666, 2006-01-21 15:46:59)

 
 
szakal666
válasz erre | email2006-01-21 15:46:59
Arra gondoltál már, hogy csak az élei húzod fel a bordáknak, de azt fényesre?
sorszám: 9801 (43805)
(előzmény: marcee, 2006-01-21 15:21:08)

 
 
anybody
válasz erre | email2006-01-21 15:33:30
1. Kompatibilis a kettő!
2. Szerintem ez jobb konstrukció!
3. A kuplunglemez etz-jé lenne!
4. Az etz sem nagyobb teljesítményű, és a kuplungja a ts-nek pedig sokkal keményebb!
5. Az én gyárim egy fos(már)!
sorszám: 9800 (43804)
(előzmény: Joseph251, 2006-01-21 15:04:12)

 
 
marcee
válasz erre | email2006-01-21 15:21:08
Csak az baj hogy ronda. Nem fogom tükörfényesre polírozni, csak olyanra mint ahogy gyárilag volt. És ha olyan lesz feltételezem tud is ugyanúgy hülni mint új korában.
sorszám: 9799 (43801)
(előzmény: szakal666, 2006-01-21 15:11:02)

 
 
szakal666
válasz erre | email2006-01-21 15:11:02
A homokszórás után valóban szürke a felület. Éppen ez a jó a dologban: a homokszemcsék felérdesítik a fémet, ezáltal megnő a hütöfelületed. Nem bíztos, hogy jó ötlet csiszkolással megtákolni.
sorszám: 9798 (43798)
(előzmény: marcee, 2006-01-21 12:53:05)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-01-21 15:10:19
Én egy régi "táskatelefon" töltőjét használom. 14,9 V-on tölt 600mA-t, van rajta jelzőlámpa, és érzékeli a töltöttséget, autómatikusan lekapcsol. Bolhapiacokon gyakorta előfordul ilyesmi a "túrdmegdobozokban" 200..500Ft körül.
Beépítettem egy szivargyújtó aljzatot, abba szoktam a töltőt is bedugni, így még a csipeszekkel sem kell szarakodni.
sorszám: 9797 (43797)
(előzmény: JomaJosszo, 2006-01-21 11:59:37)

 
 
Árix
válasz erre | email2006-01-21 15:04:59
szevasztok! Mz re Etz re nem lehet öninditót szerelni??? vagy nincs ilyen szett hozzá? mert mondjuk simsonon is láttam már....az nem lehet jo mz re is?
válaszokat elöre is kösz
sorszám: 9796 (43796)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2006-01-21 15:04:12
Szerintem a kettő nem kompatibilis. Meg aztán minek tennéld régebbi konstrukció(szerintem rosszabb alkatrészét)egy újabb gépbe? A 125-ös etkóét nem ismerem, de a ts-ét igen.
Szar parafás kulung.Mondjuk a feladatát képes ellátni(a ts 125-ös ben). De mivel az etz nagyobb teljesítményű, lehet, hogy csúszna, hamar kopna stb. Meg amúgy is mi a bajod a gyárival?
Persze lehet, hogy tök jól működne a ts-el is, de szerintem hagyd rajta a gyárit.
sorszám: 9795 (43795)
(előzmény: anybody, 2006-01-21 14:17:16)

 
 
anybody
válasz erre | email2006-01-21 14:17:16
Sziasztok!
Véleményetek szerint etz vagy ts kuplungját tegyem a 125-ös etz-m be?
Melyik a jobb?
sorszám: 9794 (43793)

 
 
marcee
válasz erre | email2006-01-21 12:53:05
Na megnéztem és tényleg nincs festve, egyszerűen ilyen. Aztán elkezdtem csiszolgatni azzal a szappanos fémforgáccssal és nagyon szép lett tőle! A bordák közt kicsit időigényes lesz a dolog, de van még időm tavaszig.
Kössz mindenkinek!
sorszám: 9793 (43788)

 
 
fisi
válasz erre | email2006-01-21 12:39:45
Na ez meg hogy ment el 2x!??? :s
sorszám: 9792 (43786)
(előzmény: fisi, 2006-01-21 12:37:42)

 
 
fisi
válasz erre | email2006-01-21 12:37:42
Ezért mondtam a 2napot,az egy totál vacak akkunak is elég, a jó sem négy tönkre,úgyis csak annyit vesz fel ami kell neki.
De ha van pénzed,akkor szánj rá 6500 ft-ot,és vegyél egy rendes motor akkutöltöt,az rajta maradhat egész télen...

fisi
sorszám: 9791 (43785)
(előzmény: JomaJosszo, 2006-01-21 11:59:37)

 
 
fisi
válasz erre | email2006-01-21 12:37:27
Ezért mondtam a 2napot,az egy totál vacak akkunak is elég, a jó sem négy tönkre,úgyis csak annyit vesz fel ami kell neki.
De ha van pénzed,akkor szánj rá 6500 ft-ot,és vegyél egy rendes motor akkutöltöt,az rajta maradhat egész télen...

fisi
sorszám: 9790 (43784)
(előzmény: JomaJosszo, 2006-01-21 11:59:37)

 
 
Semi
válasz erre | email2006-01-21 12:05:31
marcee
Vidd vissza és mondd meg a homokfúvósoknak, hogy fújják le finomabb homokkal, és utána meg "gyöngyözzék" a felületet!
sorszám: 9789 (43783)

 
 
JomaJosszo
válasz erre | email2006-01-21 11:59:37
en valahogy ugy tanultam hogy az aksit ahany amperoras annak a tizedevel kell tolteni nem tobbel.A toltes ideje meg attol fug hogy mennyire nulla az aksi de ha van rajta muszer A mero akkor azon ugy is latod hogy van e meg toltoaram vagy nincs.ha nincs akkor mar nem tud tobbet tolteni es elvileg fel van toltve.Ha nincs muszer akkor meg szerez be 1-et es kosd be a toltobe
sorszám: 9788 (43781)
(előzmény: Katona p, 2006-01-21 09:52:01)

 
 
fisi
válasz erre | email2006-01-21 11:50:42
Ha csak a tizeddel töltöd akkor én 2 napig szoktam rajta hagyni régi fajta felautomata akku töltövel.

fisi
sorszám: 9787 (43780)
(előzmény: Katona p, 2006-01-21 09:52:01)

 
 
Katona p
válasz erre | email2006-01-21 09:52:01
Csumi
Menyi az ideális töltesi ideje az akkunak?
Elöreis kösz.
sorszám: 9786 (43774)

 
 
marcee
válasz erre | email2006-01-20 23:57:48
Kösz a választ, mindenesetre holnap lefényképezem és felrakom valahova, lássátok milyen.
sorszám: 9785 (43762)
(előzmény: Dreamer, 2006-01-20 22:57:25)

 
 
marcee
válasz erre | email2006-01-20 23:49:28
Ha nem is lepattanó, de levakarható, nagyon vékony réteg van rajta.
sorszám: 9784 (43761)
(előzmény: Fullkopy, 2006-01-20 23:10:28)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-01-20 23:10:28
Lepattanó felület? Homokfúvást követően? Biztos vagy ebben ?
sorszám: 9783 (43760)
(előzmény: Dreamer, 2006-01-20 22:57:25)

 
 
Dreamer
válasz erre | email2006-01-20 22:57:25
Nos, sajnos el kell, hogy keserítselek. Ez a szín sajnos a homokfújt alu felületekre jellemző. Nincs lealapozva, nem fogja levinni semmi. Sajnos az esztétikáján csak egy másik vásárlása segít.

Tisztelettel: Dreamer
sorszám: 9782 (43758)
(előzmény: marcee, 2006-01-20 21:07:57)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-01-20 22:53:38
Világos, festékbevonat van rajta..A homokfúvás leviszi :-)

sorszám: 9781 (43757)
(előzmény: marcee, 2006-01-20 21:07:57)

 
 
marcee
válasz erre | email2006-01-20 21:07:57
Tudom milyen az a szappanos fémforgács, csak pl a henger bordái közé nem fér be (helyesebben az újjaim nem férnek be). Másrészt csavarhúzóval megvakartam és lejön, nem olyan mint amikor oxidos, lepattan róla.
Úgyhogy a homókszórósok lealapozták ezt, csak tagadják, mert előtte mondtam hogy nem akarom festeni.
Na egy szó mint száz, keresem azt az anyagot ami levinné róla, mert rossz nézni..
sorszám: 9780 (43745)
(előzmény: Fullkopy, 2006-01-20 18:41:19)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-01-20 20:56:29
"fájt a kezem utána" ez jó. új mértékegység :)
Nem kell semmi a kerék a morse-kópon szorul meg. Ha kihézagolod, nem bír rászorulni.
Meg kell húzni, de rendesen. Persze lehet szar a kúp is.
sorszám: 9779 (43744)
(előzmény: Somebody, 2006-01-20 18:17:41)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-01-20 18:41:19
Ha ezen olyan alu oxid van, ami lehet sósavtól, hideg zsíroldótól, stb. , akkor azt hiszem hogy csak a szappanos fémforgács segít valamelyest.Háztartási boltokban , de szupermarketekben is kapható.Cérnaszálnál vékonyabb fémszálakból egy pogácsa, ipari szappannal. Macerás,hosszadalmas, de elég jó eredményt lehet vele elérni.Utána lehet mással is tovább polírozgatni..

Mikor a baromi mocskos hengerfejeket sósavba merítettem, lett egérszürke-de tiszta-.Elég a fürdőben néhány másodperc, füstöl, büdös, nagy hő keletkezik, utána gyors semlegesítés egy vödör lúgos vízben... szemüveg és saválló kesztyű kell a művelethez..Gyengébb idegzetűek ne próbálják ki :-)
sorszám: 9778 (43741)
(előzmény: marcee, 2006-01-20 16:29:58)

 
 
Somebody
válasz erre | email2006-01-20 18:18:10
Ts 125-nél
sorszám: 9777 (43739)

 
 
Somebody
válasz erre | email2006-01-20 18:17:41
Hy!
Mondjátok,hogy az istenbe lehet,hogy lefordult berugásnál a főtengely végéről az a kis lánckerék,mikor összerakásnál nem tettem alá rugós alátétet,kell? és rárugtam, járattam, ezt eljátszottam,4-5,ször és 5 jére rugom visszarug,és utánna rugnám de nem hajtja a főtengelyt,tuti hogy az pörrent meg,de hogy mikor úgy ráhúztam,hogy attól féltem már megszakítom,annyira meghúztam,hogy már fájt a kezem is utánna.de mitől pörgött le??????????a lendülettől kicsavarodott,de hát úgy meghúztam hogy beszarás
sorszám: 9776 (43738)

 
 
marcee
válasz erre | email2006-01-20 16:29:58
A véleményetekre lennék kíváncsi. Vettem egy 150es hengert hengerfejjel, de koszos volt (olaj, sár ráégve...). Lehomokfújattam, mikor megláttam csodálkozva néztem hogy mitől ilyen szürke. Tehát nem aluminium színe van, hanem inkább olyan egér színű. Nagyon nem szép. Elkezdtem nézegetni, kapargatni és le lehet kaparni róla. Több embernek megmutattam mind azt mondja egy ezt lealapozták. A homokfújós tagadja, őszerinte az aluminium ilyen homokfújás után. Jó, mondom majd a kromofág lehozza. A francokat, csak vigyorog neki.
Szerintetek mivel lehetne szép, fémtiszta, természetes aluminium színűvé tenni? A bordák közt is természetesen.
sorszám: 9775 (43729)

 
 
z25z
válasz erre | email2006-01-20 16:27:35
nekem az van benne, kifogastalanul uzemel....
sorszám: 9774 (43728)
(előzmény: marcee, 2006-01-20 11:41:23)

 
 
marcee
válasz erre | email2006-01-20 11:41:23
Hogy legyen szó mz-ről is. Kinek milyen tapasztalata van a berta dugókkal 150es etz-ben? Mert ilyen van mindenütt (a zichy-ben is), se török, se taivaini se semmilyen. Úgyhogy úgy néz ki ilyen kerül a gépembe.
sorszám: 9773 (43718)

 
 
marcee
válasz erre | email2006-01-20 11:30:33
Hopp, itt nem lehet linkelni.
Na szóval így néz ki egy gyári simson: http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=426835&command=ugras&screenwidth=1024
sorszám: 9772 (43717)
(előzmény: marcee, 2006-01-20 11:29:00)

 
 
marcee
válasz erre | email2006-01-20 11:29:00
[url=http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=426835&command=ugras&screenwidth=1024]Így néz ki egy gyári simson.[/url]
sorszám: 9771 (43716)

 
 
marcee
válasz erre | email2006-01-20 11:19:41
Az igaz hogy sok függ azon hogy milyen körülmények közt volt tárolva, valószínű még egy tizes rámenne, de aztán milyen lenne?!
Egyébként meg nincs az simson vagy az az etz amire ne kéne költeni (legalábbis az eladók között), ugyhogy 100 ezer alatt nemigen áll meg a dolog.
sorszám: 9770 (43715)
(elözmény: Joseph251, 2006-01-20 00:34:20)

 
 
marcee
válasz erre | email2006-01-20 11:11:16
Látszik az ha tényleg nullkilométeres, ugyanis felújjítani nem lehet olyanra.
Bár motorozni tényleg jobb mz-vel, ezért is adtam el simom. Viszont ha lenne helyem és pénzem tuti keresnék egy gyári simot.
sorszám: 9769 (43714)
(elözmény: Joseph251, 2006-01-19 22:59:26)

 
 
JomaJosszo
válasz erre | email2006-01-20 10:51:50
Ja de akkor nem adok ki 150-et erte csak azert hogy ugyan ugy botykolgessem mint egy olcsobbik fajtat!Na mindegy kozos nevezore sosem fogunk jutni senkivel!
Volt egy kerdes amire kapot az illeto pzitiv es negativ erveleseket innentol neki kell eldonteni hogy mit is fog csinalni.
Ha jo lesz hasznalja egessegel ha meg szivni fog vele akkor "ezt dopta a gep".Innentol szamomra lezart a tema!
sorszám: 9768 (43713)
(előzmény: TéZés Gábor, 2006-01-20 09:46:46)

 
 
TéZés Gábor
válasz erre | email2006-01-20 09:46:46
Sziasztok!

Nem tudom hogy ki hogy van vele, de ha megveszek egy gépet, ami 20 éves, akkor szerintem az az alap hogy olajat cserélek benne és a vezetékek kapcsolódási pontját lefújom kontakt spayvel. A dugattyú berohadt!!! Na és? Egy kis olaj a hengerbe és úgyis neked kell bejáratni. 200km és már nyoma se lesz. Szimering? Hümm! Hát ha tényleg szar lesz amit nem tartok valószínünek nem tart semeddig kicserélni. Az egyetlen ami szívás hogy hogyan deríted ki hogy valóban 0km-es, de hallottam én is ilyenről csak az egy ts volt 2000km-el. Tehát vannak ilyen "őrültek" akik megveszik a gépet és utána nem használják.
Gábor
sorszám: 9767 (43707)
(elözmény: Joseph251, 2006-01-20 00:34:20)

 
 
norbiMZ
válasz erre | email2006-01-20 08:47:52
Nem szeretnék hosszú vitába belemenni simson-témában az MZ fórumon, csak leirtam a véleményem...
Szerintem az, h 150-ér már 'rettentő' jó mz-t lehet kapni, az nem a simsont minősíti...
Tavaly én is azért adtam el a simomat, h mz-t vehessek, de ha lenne pénzem visszavásárolnám a simo-t...
sorszám: 9766 (43703)
(elözmény: Joseph251, 2006-01-19 22:59:26)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu