hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 29. kedd 
Péter

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Rókapimpó
válasz erre | email2006-01-29 13:41:53
Ha pörgősebbé, harapósabbá akarod tenni, akkor vegyél bele előre 1 foggal kisebb fogaskereket. Így jobban fog gyorsulni, de talán kicsit csökken a végsebesség, de nem biztos, mivel ha eddig nem pörgött ki jól, akkor most kifog és a végsebesség se csökken.
Sok szerencsét.
sorszám: 9915 (44304)
(előzmény: Árix, 2006-01-29 13:01:02)

 
 
sub-ee
válasz erre | email2006-01-29 13:39:44
Szia Peti! Én fotóztam már nyákot! le is marattam! ki is fúrtam és beforrasztottam az alkatrészeket, de kipróbálni nem merném!:)Nincs még mindig fent a beültetési rajz! lehet, hogy valamit elszúrtam! sohasem bízok magamban! megcsináltam a fordulatszámmérőt ami bent van a tuning fejlesztésben! Az működik! Ajánlom mindenkinek! Pontos és nagyon jó! majd küldök képet az általam elkészített gyújtásról!
sorszám: 9914 (44303)
(előzmény: peti74, 2006-01-29 12:53:19)

 
 
Árix
válasz erre | email2006-01-29 13:01:02
Üdv! hát 250 est nem vehettem mert még csak A1 es jogsim van most lettem 17éves.hát én a motort városon belül használom általában szal pörgösebbé kéne tenni 1 picit. de amugy túrázásra is használom de arra ritkábban...( havonta 1 szer). de inkább betonon járkálok vele...
Üdv: ÁRon
sorszám: 9913 (44301)
(előzmény: Semi, 2006-01-29 11:39:48)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-01-29 12:53:19
Sub-ee !

Arra gondoltam, hogy adok neked kölcsön egy saját építésű gyújtómodult, legalább ki tudd deríteni, hogy a gyárid hibázik-e vagy máshol kell keresni a melegedés okozta hibát (pl. a trafónál, a gyertyakábel csatlakozásainál stb.)
Aztán persze az is lehet, hogy kiderül, nem is olyan megbízhatatlan az enyém :))
Majd bajlódsz az építéssel, ha már megbízol benne.
A kisfeszültségű rész nem szokott elromlani, ezért egy biztos: ha viszel magaddal egy tartalékot a legnagyobból tranyóból kb. 400Ft-ért, akkor az elektronikát bárhol tudod majd javítani, ha úgy oldjuk meg, hogy csavarkötéssel cserélhető legyen, akkor egyetlen kis csavarhúzó kell a cseréjéhez.
Ez csak egy fikció: de ha később több embert is érdekelne, akkor a nyáklapot nehogy nekiállj rajzolni meg maratni. Itt van a közelemben egy kis cég, nekik már le van adva a fólia. Igaz a minimális rendelés 8 db, de így kijön 500 Ft-ra egy kész nyák. A hozzávaló alkatrészek kb. 750 Ft. A tranyók a legdrágábbak: BUY69C-379Ft; BD241C-80Ft; BC301-102Ft.

Üdv,
Peti74
sorszám: 9912 (44300)
(előzmény: sub-ee, 2006-01-29 00:19:04)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-01-29 12:31:26
Hi Semi !
Túramotoros vagyok 100ezernél több km-rel a hátam mögött. 2 személlyel és sok csomaggal megjártam rengeteg jó és rossz minőségű kanyargós utat egyaránt, tehát a motoromat rendesen kiismertem. Csapatban akár egy héten át együtt motorozik velem sok japán enduró- és túragép (de sokuk 3-4 éve még pancsin MZ-n vagy tényleg nagyon öreg japánon ült, úgyhogy nincs morgás). Így aztán eddig is mindent megtettem, hogy az MZ-ből kihozzam amit lehet, és úgy érzem eddig nem tartottam fel egyikőjüket sem, sőt nagyon jólestek tőlük az elismerő szavak.
De versenypályán SOHA nem mentem, egyszerűen nem vonzottak a számomra mesteséges körülmények, a köridő javítása, a kerítés övezte aszfalt (pedig sok ismerősöm hívott a nyílt napokra). Abban is biztos vagyok, hogy aki kellő rutint szerzett a pályamotorozás alatt, az ideáis közúti körülmények között nagyobb átlagsebességet képes elérni ugyanazzal a motorral, mint utcai partnere. DE. Amiben még biztos vagyok, hogy a sóderágy és korlát nélküli szakadék között hatalmas a különbség. Az egyikből van visszaút, a másikból nincs. Mindig is azt vallotam, hogyha egyszer úgy motoroznék, hogy minimális félelemérzet sincs már már bennem, nem ülnék fel többé.
A fentiek fényében remélem lejön: csak arra akartam rávilágítani, hogy a flakon oldalán a viszkozitási szám nem fog megvédeni. Ha a teló nem csillapít, ha hintázik, ha nem egyformán kanyarodik, ha pattog és emiatt a levegőben megáll az első kerék egy leheletfinom fékezéstől, mindez kanyarban ... Ezekből mind baj lehet. A legtöbbet már magamon tapasztaltam. Úgyhogy mindig figyeljük meg hogyan viselkedik a gép és bátran korrigáljunk, amíg jó nem lesz, akkor is ha az az olaj esetleg "nem oda való".
Tudom, hogy a stílusom írásban nem mindig szalonképes, akiket személyesen ismerek, azoktól tudom, hogy írásban durvább benyomást keltek, mint a valóság.

Üdv,
Peti74
sorszám: 9911 (44298)
(előzmény: Semi, 2006-01-29 11:35:09)

 
 
Semi
válasz erre | email2006-01-29 11:39:48
Árix
Ez egy örökös probléma. Jobban jársz ha 250-est veszel és nem a 125öst tuningolod. De ha leírod hogy mire szeretnéd használni, és milyen tuningra gondoltál akkor sokan tudnak segíteni. Pl: Túrázás, sportolás, egykerekezés, stb stb...

ciao
Semi
sorszám: 9910 (44297)

 
 
Semi
válasz erre | email2006-01-29 11:38:02
Tranzisztor téma
A hibák megállapítása nem találgatásra történik sosem, hanem ki kell mérni. Egyébként mindkettőtök által leírt hibajelenség elképzelhető egy tranzisztornál, azonban én mégis peti74 írása alapján indulnék el, mert ő tapasztalatot írt nem csak egy elvi hibát. És a gyakorlatban sokszor ugyanolyan hibák fordulnak elő azonos motoroknál... :-)

ciao,
Semi
(Híradástechnikai műszerész)
sorszám: 9909 (44296)

 
 
Semi
válasz erre | email2006-01-29 11:35:09
peti74
Én mutatok neked több olyan emberkét is akinek a motorjából kiengedhetjük a telóolajat és még úgyis rádver 2-3 percet!
Na most ezek után meg ugye butaság lenne levonni azt a következtetést, hogy nem kell olaj a telószárakba nemde?! :-)
Szóval ne a villogással érveljünk, hanem tényekkel, főleg egy olyan emberrel kapcsolatban mint Zé. De majd ha találkozunk személyesen egyszer, akkor megismered és nem feltételezel róla nagyképűséget.
Egyébként nagyon ésszerű amiket írtál, de azt elfelejtetted hogy miért is teszünk a telószárba motorolajat és nem telóolajat, illetve miért adalékoljuk még pluszban a telóolajat ha azt használjuk.
Még egy valamit érdemes még kipróbálni, melegíteni a motorolajat és a telóolajat és megnézni a viszkozitást, illetve a csillapítóképességet. Mert ugye a telóban nem csak áll az olaj, hanem dolgozik... :-)
Ja és mi versenyeken mindig keverjük, és az aktuális időjárási viszonyokhoz igazítjuk a telókban levő olajokat, mondjuk ehhez lehet tuningolni is az első telókat elég egyszerűen. :-)

Tisztelettel,
Semi
sorszám: 9908 (44295)

 
 
Árix
válasz erre | email2006-01-29 11:29:00
Üdv mindenkinek! Etz125 ös motorom van. hogy lehetne növelni a teljesitményét?végsebességre és erőlétre gondoltam! válaszokat elöre is köszönöm!
sorszám: 9907 (44294)

 
 
sub-ee
válasz erre | email2006-01-29 00:19:04
Elnézést! igazad van! teljesítménytranyó(k) van a gyújtáselektronikán! Most nem tudom pontosan, hogy az ETZ-jén BUY69C-vagy A van-e! Minden alkatrész tökéletes az elektronikán, mégis ha felmelegszik nem megy a moci! lehet, hogy ráteszem azt amit felraktál netre! Megépítettem azt! csak abban nem nagyon bízom! A gyári lehet mégis jobb! Mondjuk ebben csak te tudsz állást foglalni! Köszi a segítséget! Megnézem nagyító alatt is!
sorszám: 9906 (44284)
(előzmény: peti74, 2006-01-28 17:31:22)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-01-28 23:42:34
Joseph251.

Úgy néz ki, még a végén Téged is meg kell kövesselek, miként z25z-vel tettem :)
A kontakthibára az ETZ gyújtómodulok ismeretében tippeltem ugyanis már talákoztam ilyen hibával, amit az újraforrasztás megodott.
A teljesítménytranzisztor túlmelegedése pedig egyszerű tapintással kideríthető. Az emberi bőr tartósan kb. 55 fokos alkatrésszel képes érintkezni. Tudomásom szerint pl egy BUY69A tranzisztor (amivel minden további nélkül helyettesíthető az eredeti ddr) kb. a tokozás 120 fokos hőmérsékletéig működik problémamentesen.
A processzorok pn-átmeneteinek méretei, gyártási technológiájuk és temészetesen a sebsségük pedig egyszerűen nem összemérhető egy mai viszonylatban már igen egyszerűnek számító szóban forgó tranzisztorral.
A tranzisztor hibája szerintem továbbra is "nem valószinű".
Döntsön sub-ee, majd megírja, hogy mi okozta a probléma megoldását.

Üdv,
Peti74
sorszám: 9905 (44282)
(előzmény: Joseph251, 2006-01-28 21:02:25)

 
 
marcee
válasz erre | email2006-01-28 21:46:21
Jó kis leírást, én is mostanában akarok nekifogni a hátsó telónak. Kössz.
Még annyi hogy meg tudnád írni mekkora az az O-gyűrű benne?
sorszám: 9904 (44276)
(előzmény: peti74, 2006-01-28 19:56:20)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2006-01-28 21:35:59
Az nekem sok árban úgyhogy nem érdekel
sorszám: 9903 (44275)
(előzmény: Ember, 2006-01-27 23:55:33)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2006-01-28 21:02:25
Háj peti!
Ha figyelmesebben elolvastad volna amit írtam, akkor feltünt volna, hogy azt írtam, hogy tönkre ment v.melyik tranzisztor. Akár hiszed, akár nem tudom, hogy milyen alkatrészek alkotnak egy elektromos gyújtást. Az pedig nem is kicsit valószínú, hogy a szar tranzisztor okozza, hogy melegen beszarik, lévén, hogy még a számítógépek mikron nagyságú tranzisztorai is produkálnak olyat, hogy hidegen mennek, melegen meg nem. Tehát az a kijelentésed, miszerint:
"egyszer csak nem működnek többé és kész" véletlen sem igaz minden esetben.
Ettől függetlenül, lehet hogy igazad van és ténleg nem a taranzisztornak van baja.
sorszám: 9902 (44273)
(előzmény: peti74, 2006-01-28 17:31:22)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-01-28 19:56:20
Örülök, hogy szent a béke.
Az ETZ hátsó telótól ne félj, simán fel lehet újítani. Van egy-két dolog, amire figyelni kell, de amúgy nem lehet elrontani.
Szétszedéshez egy hosszabb laposfogó és egy franciakulcs párosításából keletkezett célszerszém a legjobb.
A szárat ki kell húzni a belső csőből és szépen sorban lebontani a rajta lévő cuccot ( a sorrendre érdemes figyelni az összerakás miatt). Erre azért van szükség, mert maga szimmeringház az utolsó, amit "lefelé" le tudunk csúsztatni a szárról. A szimmering egy 10x19x8, lehetőleg hidraulikába való, porvédőajkas, FOS, NAK vagy NBR gyártmány. A házban a szimmeringcsere után mindet sorrendben vissza kell rakni a szárra. A szelep lapja legyen egyenes, és feküdjön fel rendesen, és szabadon mozogjon a kis rugó ellenében.
Azt mondanom sem kell, hogy minden alktatrészt külön moss el benzinben tisztára.
Összerakásnál, a krómozott csövet fogd be a satuba. előszőr tedd bele azt a koronára emlékeztető valamit az aljára úgy, hogy a közepében, mint egy tölcsérben álljon meg a belső cső. Ezután jön az olaj. pontosan 70 ml. Ebből kb. 30 ml-t a belső csövön kívülre, a maradék 40-et a csövön belülre öntsed, így könnyebb lesz összerakni.
Ami fontos, hogy amikor a szár már bele van tolva a belső csőbe, akkor a szimeringház fölött nemlehet olaj, az összesnek alatta kell lennie (különben mi értelme lenne a szimeringnek.) Ennek tömítésére szolgál az a szögletes keresztmetszetű gumigyűrű, ami tulajdonképpen a hollandi becsavarása után feszül be a szimmeringház és krómozott cső belsö menetes fala közé. Ha ez gumi már szétszakadt, mállik, akkor a teló is mindig ereszteni fog. Én ezt a gumit mindog kicserélem egy ide illeszkedő méretű O-gyűrűre.

A kész teló könnyen össze kell tudnod tolni, érezhető csillapítást csak kihúzásnál szabad produkálnia. Ez a húzócsillapítás.
Ha mind a két telót összraktad, egyforma minőségű és mennnyiségű olajjal, akkor két összetolt teló felső végeit akaszd össze és egymással, egymás ellenáben húzd ki őket, akát egy expandert. Akkor lesz jó a futómű, ha a két teló kb. egyidőben ér ki, tehát a húzócsillapításuk egyforma. Ha mondjuk az egyik 8 másodperc alatt ér ki a másik meg 9 alatt, akkor az még elfogadható, érezhető problémát nem okoz. Nagyobb különbség esetén, a kisebb csillapításút húzd szét és a szár végén a 14-es kulcsnyílású hatlapfejű előfeszítő csavaron tekerj be egy kicsit. Utána össze, és próba újra. babra munka, de megéri, ha egyforma két teló,meg a hozzá tartozó rugók is egyformák, akkor a motor mindkét irányba kanyarodva hasonlóan viselkedik majd. (ehhez persze az első telók közel egyforma csillapítása és leginkább egyforma olajszintje szükséges.)
Elnézést ha hosszú voltam.

Üdv,
Peti74
sorszám: 9901 (44269)
(előzmény: z25z, 2006-01-28 19:11:53)

 
 
z25z
válasz erre | email2006-01-28 19:11:53
Semmi baj, igazad van! Sajnos en sem tudom mindig ugy kifejezni magam, ahogy szeretnem, tavol alljon tolem, hogy barkinek is megalazo szandekkal irnek, ha lehet inkabb a segitseg vezerel, ezert adams-tol is elnezest kerek! Visszanezve valoban tunhet ugy, mintha kioktataskent irtam volna, en is epp hatso teleszkopfelujitas elott allok es 3 napja csak a szakirodalmat olvasgatom rola, ezert is batorkodtam hozzaszolni a temahoz, es ezert irtam, hogy javitsatok ki a temaban, ha netan megsem jol tudom, amit igen reszletesen meg is tettel az elozo hozzaszolasodban.
No, fatylat a multra.
Azt hiszem akkor tisztazodott a hig-suru olaj kerdes, azaltal, amit ilyen reszletesen leirtal.

udv
sorszám: 9900 (44265)
(előzmény: peti74, 2006-01-28 18:42:30)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-01-28 18:42:30
z25z.

Na jó, kicsit felhúztam magam azon a gratuláción. Az én olvastomban kissé alázónak tűnt, idoklás nélkül.
Amennyiben nekem kell kezdenem a bocsánatkérést, hát legyen. Tisztában vagyok vele, hogy az írásban megengedett hangnemem néha durvábban sül el a kelleténél. Ezért elnézésedet kérem.

A versenyzésről meg csak annyit: a csapatban lemotorozott közel 50ezer km-em alatt mindig kerültem a versengést, mert abból általában baj származik. A hozzászólás igazi értelme csak annyi lett volna, hogy az én megfigyeléseim szerint az ETZ-k váza és futóműve esetében a lengéscsillapítók (és ez igaz az elsőre és a hátsóra is) sokkal biztoságosabb vezethetőséget erdményeznek, ha a lengécsillapítás inkább a kemény futómű felé mutat. Az ETZ-k lengéscsillapítóinak igen nagy illesztései pedig a "gyári" ajánlásoknál lényegesen sűrűbb olajok esetén eredményeznek olyan húzócsillapítási értékeket, amivel megelőzhető a motor behintázása egyenetlen útfelületen. Kis hazánkban pedig sajnos az ilyen utak jellemzőek.

Amit még hozzátennék, hogy a jellemzően nem nedvesítő tulajdonságú hidraulika olajok egyik kedvező tulajdonságát - a hőmérséklettől közel független viszkozitást - a nedvesítő, tehát jó filmképző képességű motor- és hajtóműolajok soha nem tudják majd produkálni. Ezért aztán pl. az én ETZ-m futóműve - ami 25-30 fokban kicsit feszes - 5 fokban már elviselhetelenül pattogós lesz.
A konklúzió az, hogy ha széles hőmérékleti tartományban szeretnénk használni a motort, akkor érdemes a hidraulika olajok közül választani, azon belül azonban a lehető legmagasabb viszkozitási fokozatot (legsűrűbbet).

Adams83 telója pedig azért nem üt fel, mert végre olyan sok olaj van a telóban, ami fölött a megmaradt levegő által alkotott "légrugó" a spirálrugóhoz hozzáadódva, nem engedi lekoppanni a telót fékezésnél. Ez egy zárt rendszerű teló, a gázok meg összenyomhatóak, a folyadékok meg nem. A motorolajnak a lekoppanásnál nincs szerepe, a kirugózás csillapításánál érezhető a megváltozott viszkozitás.

Üdv,
Peti74
sorszám: 9899 (44258)
(előzmény: z25z, 2006-01-28 17:49:23)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2006-01-28 17:57:18
TLT Csabi.
A trophy első és hátsó kereke is 16"-os.
sorszám: 9898 (44256)
(előzmény: TLT Csabi, 2006-01-28 16:40:16)

 
 
z25z
válasz erre | email2006-01-28 17:49:23
rendben, nem kell egyeterteni, ezert is irtam, hogy javitsatok ki ha tevedek, viszont a hangnem az nem gyere be..."Simán rádverek 2-3 percet, és a gatyám se lesz tele, amikor neked már eleje-hátulja kihintázik majd a kanyarban"

ugy latom kulturalt csevegesi forma mar nem mukodik itt, mibol gondolod, hogy osszeszarom magam ha le kell veled allni versenyezni? na jo reszemrol befejeztem, felolem csapagyzsirt is tehetsz bele...
sorszám: 9897 (44254)
(előzmény: peti74, 2006-01-28 17:43:42)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-01-28 17:43:42
z25z !

Én nem erőltetném ezekez a "gyári" ajánlásokat egy ETZ-nél (aminek mellesleg 20-25 százados illesztéssel készül mondjuk az első telója (alu-acélcső).

Nekem az ETZ 300-ban nyáron, 20 fok felett :
Első lengéscsillapítóban száranként 250 ml MOL Hykomol K 80W90 hajtóműolaj.
Hátsó lengéscsillapítóban egyenként 70 ml MOL Botond 20W50 motorolaj.
Kicsit pattog, de legalább rendesen "fogja" az aszfaltot.
Akkor most nekem is gratulálsz, eredményes szerelést kívánva ??

Megnézném, hogy két motor közül melyik ér le hamarabb egy nem épp csúcsminőségű szerpentinen mondjuk Dobogókőről az Esztergom Kertváros táblához ? Én a "pattogós" futóművemmel, vagy Te a 8W-s "pisi" olajaddal.
Simán rádverek 2-3 percet, és a gatyám se lesz tele, amikor neked már eleje-hátulja kihintázik majd a kanyarban.

Üdv,
Peti74
sorszám: 9896 (44252)
(előzmény: z25z, 2006-01-28 16:41:28)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-01-28 17:31:22
sub-ee, Joseph251 !
Én meg elektromos vagyok, ha úgy teccik, és én arra tippelek, hogy tizenvalahány éves nyáklapon egszerűen elrepedt egy forrasztás. Talán a legvalószinűbb, hogy egy működés közben melegedő ellenállás lába "lazult ki". Tisztítsd le a nyák rajzolat felöli oldalát és egy nagyítóval nézd át, hátha találsz rajta repedést.
A másik tippem a korrozió. A tejesítménytranzisztor kollektora (ami egyben a háza) a nyáklapra rá van csavarozva. Ez a kontaktus is áldozatul eshet a nedvességnek.
Azt hiszem, hogy ha az elektronika bizonyos helyzetekben működik, akkor az őt alkotó elemek általában jók, a melegedés alapvetően nem az alkatrészek belsejében fejti ki ilyen alattomosan a hatásait.
A nagyvonalú "zárlatos a tirisztorod" diagnózis azért nem helyes, mert egyrészt nincs benne tirisztor, "mezei" tranzisztorokból áll a kapcsolás (a kettő nem ugyanaz), másrészt ezek a tranzisztorok elég "digitálisan" halnak meg: egyszer csak nem működnek többé és kész.

Üdv,
Peti74
sorszám: 9895 (44251)
(előzmény: sub-ee, 2006-01-28 15:09:58)

 
 
adams83
válasz erre | email2006-01-28 16:57:10
Igazat adok ebbe neked,de nem terepezésre használom a bringát,tudom hogy ráz vele.Aszfalton stabilabbnak érezhető így,nekem ez a fontos.Ha mégse válna be Mz-nél,akkor szétkapom mégegyszer.Nem kötelező ezt beletenni,mindenki saját felelősségére,igényeinek megfelelően szerel.Te egyébként terepezésre használod a mocit?Szegény pára... :)
sorszám: 9894 (44247)
(előzmény: z25z, 2006-01-28 16:41:28)

 
 
z25z
válasz erre | email2006-01-28 16:41:28
Javitsatok ki ha tevedek, de velemenyem szerint a gyar nem veletlebnul mondja, hogy 8W koruli lengescsillapito olajat kell hasznalni, hisz a lengescsillapitoi erre a viszkozitasra lettek kifejlesztve. Masreszt a lokesgatlo olajok elegge specialisak, mert szelsoseges nyomasnak vannak kiteve emellett homersekletingadozasnak is. Ezert adnak hozza habzasgatlo adalekot stb, hogy a keletkezo levegobuborekok konnyebben, minel hamarabb eltavozhassanak.
Szerinted egy multigrade (15-40W) motorolaj miert jobb? De kivancsi lennek ra hogy ha lezavarsz mondjuk 20 km-t egy jo gorongyos uton akkor is jobb e a motorolaj, mint a kifejezetten lengescsillapito olaj. Ha jobb, akkor meghajlok es megkovetek mindenkit :-)

na udv
sorszám: 9893 (44245)
(előzmény: adams83, 2006-01-28 15:32:18)

 
 
TLT Csabi
válasz erre | email2006-01-28 16:40:16
Hello meg tudná valaki mondani, hogy a trophynak mekkora az első kereke?
sorszám: 9892 (44244)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2006-01-28 15:58:39
Háj!
Nem vagyok autóelektromos, de szerintem zárlatos a tirisztorod(valamelyik tranzisztor szar)
sorszám: 9891 (44240)
(előzmény: sub-ee, 2006-01-28 15:09:58)

 
 
adams83
válasz erre | email2006-01-28 15:32:18
Mol 15W 40 motorolajat használtam,már bevált másik mocimnál is (Jawa 350-634)(2éve semmi gond vele),de biztos jó bele az agip-é is.Sajna most nem tudom kipróbálni a gépet,mert a blokkot épp újíttatom.
sorszám: 9890 (44236)
(előzmény: Zapkorte, 2006-01-28 12:58:31)

 
 
sub-ee
válasz erre | email2006-01-28 15:09:58
Sziasztok, meg tudja valaki mondani, hogy az ETZ elektronikus gyújtással miért áll meg, ha bemelegszik és miután kihűl újra megy. Megszakítós gyújtással nem csinálja ezt, csak tirisztorossal!
Előre is köszi!
sorszám: 9889 (44234)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-01-28 12:58:31
én inkább agip "fork oil"-t javasolnék. (a molnak is van ilyesmije, de az túl híg a telóba.)
Az agip egyébként is az egyik legolcsóbb vállalat ilyen kenő- és segédanyag fronton.
sorszám: 9888 (44231)
(előzmény: adams83, 2006-01-28 11:35:48)

 
 
z25z
válasz erre | email2006-01-28 11:44:05
motorolajat???? hat akkor eredmenyes szerelest neked is :-))
sorszám: 9887 (44228)
(előzmény: adams83, 2006-01-28 11:35:48)

 
 
adams83
válasz erre | email2006-01-28 11:35:48
Sziasztok! Túl vagyok az első teleszkóp szimering műtéten.Régi szim olyan kemény volt,hogy megértem kioperálni a helyéről.Most viszont tuti,kapott motorolajat a szárakba,ettől nem űt fel annyira.Eredményes szerelést mindenkinek!
sorszám: 9886 (44227)

 
 
Ember
válasz erre | email2006-01-27 23:55:33
Péter mz!

Keveset használt 24-es 150-eshez való BING karbi 15-ért érdekel?
sorszám: 9885 (44219)
(előzmény: Péter mz, 2006-01-27 16:02:34)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2006-01-27 16:02:34
A peter001@levele.hun néztem mert nem emlékeztem milyen email cim van regisztráltatva szocimotoroson.itt peter006@levele.hu van megadva és ráakartam menni és kiirta hogytörölte a nevemet a postarendszer mert már égen használtam.Úgyhogy akkor küldd el légyszi erre:peter001@levele.hu
sorszám: 9884 (44204)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2006-01-27 15:58:26
Heló.Jó helyre küldted?A cimem esetleg ha kellene:peter001@levele.hu
15:56órakor még nem jött meg majd egypárszor még megnézem.
sorszám: 9883 (44203)
(előzmény: levendel, 2006-01-27 09:13:30)

 
 
sub-ee
válasz erre | email2006-01-27 13:48:11
Sziasztok! Nincs valakinek ETZ-hez az óratartó imbuszcsavaraihoz takaró műanyagdugó 4 db? Akinek van, hívjon fel a 06/30/496-0230-as számon, vagy írjon mailt a muller_szabolcs@citromail.hu címre!
sorszám: 9882 (44197)

 
 
z.zolee
válasz erre | email2006-01-27 12:59:12
Szeva szerintem ez a kuplung csúszása miadt lehet. persze mástól is
a töltés nagyban függ a főtengely lógásától és a fesszabályzótól is utóbbit szakamberrel jó megnézetni
a főtengely lógását a csapágyak kopása okozza ja és az sem mindegy hogy acsuszógyűrűkés a szénkefék hogyan érintkeznek
sorszám: 9881 (44192)
(elözmény: z25z, 2006-01-25 22:14:50)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-01-27 09:13:30
Péter mz!
küldtem mailt az itten megadott címedre porlasztóügybe.
sorszám: 9880 (44184)
(előzmény: Péter mz, 2006-01-26 08:36:40)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-01-27 09:08:35
Ha a neten nincs is, itt a fórumban már vagy 300x kérdeztük meg egymást. Ezért érdemes visszaolvasni, vagy jól összekopyzni egybe a korábbi hsz.okat, amiben már elég jól meg lehet találni dolgokat...
Egyébként már volt róla szó, h legyen egy címeket tartalmazó menüpont, ahol nem csak boltokat, de szakik elérhetőségét is megtalálnánk , olyanokat mint fényezők, krómozók, szinterezdék, gépműhelyek stb.
Ezt akár kívülről is fejlesztgethetnénk, akár önkitöltős űrlap, vagy ehhez hasonló fórumos stb. formában.

MoFaker XXIII Védgát u. 43.

Zichy Jenőben a Nagymező u. felől besétálva 2 is van, de inkább a messzebbi, "Futár" motorosbolt van most itt ajánlva .

III. Vasút sor 35. Alapjárat motorosbolt (bontott cuccok is)

Nagykőrösi úti piac mellett van a legendás Tangó. Ott van rogyásig bontott váz meg ilyesmik.

Hívd fel "ALKATÉSZ" kollégát, ő is segít, jóindulatúan. Neki mindig van eladó ETZ váza.
sorszám: 9879 (44183)
(előzmény: hatosgabor, 2006-01-27 00:06:05)

 
 
z.zolee
válasz erre | email2006-01-27 00:52:32
Havasi motorosbolt Zalaegerszeg
sorszám: 9878 (44180)
(elözmény: z25z, 2006-01-23 14:37:57)

 
 
hatosgabor
válasz erre | email2006-01-27 00:06:05
Azért kérdeztem boltokat, mert nem hiszem, hogy Imre bácsi Simson, Mz,stb. motorosboltja a NET-en fenn lenne. Google-on már kerestem, de nem találtam semmit.
sorszám: 9877 (44179)
(előzmény: levendel, 2006-01-26 20:59:55)

 
 
bambi99
válasz erre | email2006-01-26 21:41:28
Van új 16000ft
sorszám: 9876 (44173)
(előzmény: hatosgabor, 2006-01-26 15:17:02)

 
 
Maugli
válasz erre | email2006-01-26 21:11:51
Epp akartam ajanlani en is! Nem hulyeseg!
Tehat: legyen egy motorboltos forum, vagy meginkabb menupont! Pl: motortipusok ill megyek szerint!

Szerintem... :)
sorszám: 9875 (44169)
(előzmény: levendel, 2006-01-26 20:59:55)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-01-26 20:59:55
Tényleg kéne mán egy boltos-címes fórumot is nyitni, mert visszaolvasni, vagy google-t használni baromi fáradtságos dolog lehet, ezért senki se csinálja ha valamit meg akar tudni.
sorszám: 9874 (44167)
(előzmény: hatosgabor, 2006-01-26 15:17:02)

 
 
Maugli
válasz erre | email2006-01-26 20:49:12
sub-ee!!!

Nem kaptam meg a mailt!

Kuld ide: huszaklaci@gmail.com

kossz
sorszám: 9873 (44165)
(előzmény: sub-ee, 2006-01-26 20:41:25)

 
 
sub-ee
válasz erre | email2006-01-26 20:41:25
Küldtem az e-mail címedre képeket a kormánykapcsolóról! Most polírozva van,szerintem így is jól néz ki, de le is lehet fújni!
sorszám: 9872 (44162)
(elözmény: z25z, 2006-01-25 13:38:53)

 
 
sub-ee
válasz erre | email2006-01-26 20:17:53
Csáó, nekem van egy ilyen kapcsolóm, kompletten! Benne van a tompított-reflektor, az index, illetve a fénykürt-duda kapcsoló, a hátlap és a hozzá tartozó gyári ESKA csavarok! Az egész előkészítve fényezésre! A számom 06/30/496-0230
sorszám: 9871 (44159)
(elözmény: z25z, 2006-01-25 13:38:53)

 
 
TéZés Gábor
válasz erre | email2006-01-26 16:06:18
Sziasztok!
Lenne egy olyan kérdésem hogy hallott-e valaki olyan karburátorról aminek a súberdugattyújának az oldalán nincs bemarás,ami elméletileg a pozicionálást és a alapjáratállítást teszi lehetővé.Ja és a karbin sincs se az alapjárati csavarnak, se a pozicionáló stiftnek helye.
Az egyik kollégámnak van egy 125ös TS-e és állítólag ilyen karbi van rajt. Én még nem hallottam ilyenről azért érdekelne.
sorszám: 9870 (44149)

 
 
hatosgabor
válasz erre | email2006-01-26 15:17:02
Szevasztok! Tud valaki Mz ETZ 250-eshez vázat? Estek vele és a két kerék nem 1 nyomvonalon megy.Mindenkép ki kell cserélnem. Milyen árban lehet 1 ép váz? TUD VALAKI PESTEN MZ ALKATRÉSZBOLTOT? Köszi!
sorszám: 9869 (44145)

 
 
Soma69
válasz erre | email2006-01-26 10:49:46
Halogén izzó témában már korábban irtam itt, hogy én Osram Silver Star égőt használok, anno az OBIban vettem, normál 60/55 W os H4es égő, azonban a fényereje 30 ill 50% kal nagyobb a normálénál. Én 50%ost vettem. Ajánlom mindenkinek, fényerő mint atom, és a foncsort se égeti szét.
sorszám: 9868 (44138)
(elözmény: z25z, 2006-01-25 23:35:13)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2006-01-26 08:36:40
Helo.Nekem mz ts 150 van mert fel van furatva és az a baj hogy a 150hez más karbi kéne nekem meg a 125 höz van rajta 22n1-3 és 24n1-1 kellene rá.Nincs valakinek eladó.Minden kéne benne csak fel kelljen tenni az nem baj ha koszos.csak jó legyen.
sorszám: 9867 (44131)

 
 
snip21
válasz erre | email2006-01-26 08:05:06
Sziasztok.
Szóval egy 150-es ETZ-ről van szó amiről múltkór már írtam.
A gyújtásommal van gáz de azthiszem rájöttem a hibára de kérném a ti véleményeteket és segítségeteket is.
Forgórészt kellett cserélnem mert nem volt töltés.
A töltés rendben is volt de a gyújtás annál rosszabb.
Visszaraktam a régi forgórészt, igaz ezzel nem volt töltésem de a gyújtás tökéletes lett hozzáteszem gyújtást nem állítottam mikor visszaraktam a régit.
Én arra gondolok hogy régebben még kezdőként cseréltem excentert(bügyköstengelyt) és a régi forgórészhez egy kicsit le kellett köszörülnöm belőle és így jó is volt.
Az új forgórészbe mikor beleteszem mintha egy kis lötyenése lenne hiába húzom meg a csavarral akkor is. Lehet így mindig máshol adja a szikrát, mert néha nagyon jól megy néha meg el sem indul.
A régi excenteremet próbálom ma ki és kíváncsi leszek mi fog történni.
Van egy másik gyanúm is.
Lehet, hogy a gépem a generátor felöli oldalon csapágyas de ez még abszolút nem biztos.
Valaki legyenszíves árulja el nekem, hogy a blokkot a tartóról hogy lehet leemelni.
Előre is köszi.

Üdv mindenkinek
sorszám: 9866 (44130)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu