:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
nem a tudásommal van a baj , hanem a szerszámozottságommal .
Én még idén nem motoroztam,sajnos,de nyáron annál többet szeretnék.Tavaly ősszel vettem egy 250-es etz-t,mire hazamentem vele totál sz.-rrá ment.mire felújítottam beállt a tél,most meg csak nézegetem.Gyakorlott túrázóktól kérdezném,hogy mi a legjobb a helykihasználás szemponjából,a krauser(jól írom?),oldalcsomagtartó,vagy lehet a kettőt ötvözni?Jelenleg az első van.Mibe érdemes rakni a cuccokat,tekintve,hogy elkaphat az eső?Minden jó ötletetnek örülnék!Kösz!
A kárpitosság nem olyan, mint a biciklizés? :o)))
:-))
a kéz is tétlen 13éve . becslésekbe sem merek bocsátkozni az árat illetöleg . TOMI1-nek húzták át az ülését 2500 pénzért ha jól emlékszem .
Ha ez a 13 éve behunyt kárpitos szem látta, a hozzá tartozó kárpitos kéz meg tudja csinálni? Ha igen, mennyibe fájna, csak úgy saccográffal?
Hali! MZ Trophy125/150 vázalkatrészekre lenne szükségem! Ami nagyon fontos:első-hátsó sárvédő, öntvény vázrész az ülés alatt. Az enyémből 5-10 centi ki van vágva az oldalaiból és így nem tudom műszakira vinni. Ha valakinek van fölösbe akkor hívjon:30/975-9086 Kérem, köszönöm!
kinyitom 13éve behunyt kárpitos szemem . szerintem ez egy gyári ülés erõsen átalakítva .
Nagyon zsir lett dekoraci!!!
Hol/kinel/mennyier csinaltattad? Persze, csak ha nem titok...
kosz
T. Urak!
Kicsit feljavítanám 250 ETZ paripám nyergét, amihez segítséget kérek tőletek. Hivatkozok egy képet -remélem sikerül-, amin egy jó formájú látható éppen. Ilyen vagy hasonló, de mindenképpen "spéci" ülés érdekel. Ha tudtok ügyes és olcsó kárpitost, aki megcsinálja, avagy megvehető ilyesmi, akkor kérem jelezni. Budapest, valamint Miskolc és környéke előnyben. Előre is köszönöm. http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=422820&command=ugras&screenwidth=1024
Lehet csak a rúgó pattog odabenn, ami természetes jelenség sztem. De az is lehet, hogy nincs a helyén a gép eleje. Ilyenkor ki kell kazítani a teleszkópot rögzítő csavarokat+ a kereket, behúzott első fékkel megrúgóztatni párszor majd visszahúzni a csavarokat. Bár ha könnyedén bemegy a teleszkóp, sztem minden a helyén van.
Ha motoroztál már idén,akkor szerintem a csuklód kattog :)
Valószinűleg a kormánycsapágy!
Heló.MZ TS 125öm van és ha behuzom az elsőféket és megnyomom előre bemegy a teleszkóp de hallani ilyen halk kattogást valahol a teleszkóp teteje körül az milyen hang vagy mire utal?
Hali!
Az elején a "Zsoltee" a dekoratőr srác neve aki a csíkozást csinálta.
Mindenkinek köszönöm a hozzászólását, nem gondolom úgy, hogy bárki is túlzottan beleásta volna magát.
Üdv: Tomi
Nembaj, próbának nem volt rossz..Nem jött be, de nem volt rossz..:))))
Péter mz!
Jó hogy kiderül az emilcímed!
Az előbb megint átküldtem a levelet, de tényleg csak a véletlenen múlt, h visszaolvastam a válasz-hsz-odig a fórumot és kiderült h nem kaphattad meg az első porlasztós mélt.
Itt osztán gyorsnak meg precíznek kell lenni mert pörögnek az okosságok :))
Lassan el is kezdek készülni a "kié lesz a 10000. hsz" versenyre :)
Ha teged Tominak hivnak, miert irja az elejen, hogy "Zsoltee"???
Csak diliskedek... :)
Sztem igy egyben tobbet er az ehesz, mint kulon dobozokkal. Ha nekem ilyen motorom lenne, en tuti csakis egyben adnam el. Es mar bocs a megjegyzesert, de sztem nem teljesen normalis az, aki doboz nelkul akarja megvenni... Ha nincs is eleg penze, sztem lehetne talalni valami alternativ megoldast, hogy ne kelljen szetbontani ezt a szep harmoniat... De asszem kicsit jobban beleastam magam a dologba, mint amennyi kozom van hozza... :) De csak puszta joszandek szolt belolem...
A gyújtás oldalon, hátul ahol kijön a lánc ott van két gumi dugó. Azokat kipattintod onnan, mögötte ott vannak a csavarok. Csak 13as csőkulcsal tudod őket kihajtani. Ha kihúzod őket már kint is van a blokk.
Ööööö....
Úgy látszik nagyon félreértettem valamit, méghozzá itt is és a börze fórumon is. Mint büszke honvédségi ETZ tulajdonos, egész bepánikoltam itt hirtelen ettől a 30ezertől.
Amúgy egy barátom a tavalyi devils börzén vett két, pont ilyen zárható oldaldobozt, asszem 25-ért a párat és örült is a vételnek de nagyon. Azóta is azzal túrázik. Strapabíró, nagy dobozok. Kapcsolhattam volna.
160ezerért mindjárt más.
Semi, Tomi1. Tényleg keveset aludtam, de becsszó nem a motorra akartam így licitálni :))
Üdv,
Peti74
Hali!
Seminek igaza van, az csak a doboz ára.
Üdv: Tomi
peti74
Mennyit aludtál? :-)
Csak a dobozok ára 30E Ft, a motor 160.000 Ft... :-)
Én így tudom, de javítsatok ki ha tévedek! :-O
ciao
Semi
Üdv.
Nem akarom senki üzletét rontani, de a galériában én is megnéztem azt a világoskék 250-es ETZ-t, színre fújt spoilerekkel és dobozokkal. Bár a világoskék nem a kedvenc színem, de az a motor ránézésre eléggé egyben van, ebből talán még arra is lehet következteni, hogy a tulaj igényes ember, nem minden műszaki érzék nélkül, vigyázott rá, szervizelte, meg minden.
Én azt a 30ezer Ft-ot igen kevésnek találom, még ha a dobozok nincsenek rajta akkor is. Mondhatnám úgy is, hogy ne csináljuk már, a vételár ne legyen már épp annyi, mint a vétel egyéb járulékos költségei.
(eredetv:~10000; átírás:18*250=4500; forgalmi:6000; törzskönyv:6000; bizti 1 né: 2000; Össz: 28500)
Ennél azért még 2006-ban is többet ér ez 250-es ETZ, főleg, ha egyben van.
Megfordítva képletet: akármilyen motort vesz az eladó helyette, ez a 30ezer pénz annak az átírására pont el fog menni, az új motor árába gyakorlatilag egy fillért nem tud majd visszaforgatni.
Mi a véleményetek ?
Peti74
MZ, ETZ alkatrészek adás-vétele, új illetve (vagy) használt.
Utánvéttel, nagyobb mennyiségnél a házhozszállítás ingyenes Győr és Szombathely 40 km-es vonzáskörzetében.
Érdeklődni lehet:
- Tánczi Tibor: Tel: 06 70 333 9723
Email: ttibi20@freemail.hu
- Holy Roland: Tel: 06 70 285 1419
Email: maci-1@freemail.hu
Heló.MZ TS 125öm van és ha behuzom az elsőféket és megnyomom előre bemegy a teleszkóp de hallani ilyen halk kattogást valahol a teleszkóp teteje körül az milyen hang vagy mire utal?
Az Alkatrészbörze témában írta, 30K.
Ez a vevő is ahelyett, hogy örülne neki.. szerintem bűn levenni őket arról a motorról, így nagyon jól néz ki, egyedi, stílusos.
Sziasztok!!
Nem tudja valaki hogy kell leszedni a blokott egy 150-es etz-ről?
Azthiszem csapágyas ki kellene cserélnem.
A tartókörmükről nem tudom leszedni ha valaki tudja legyenszíves leírni.
Előre is köszi:
Üdv: Lala
Háj Tomi1!
Honnan indul a licit? Mennyit kell mindenképpen megérjen?
Sziasztok!
Ha kicsit bővebben leírnátok hogy mivel járna nekem ez lehet hogy engem is érdekelne. Gondolok ilyenre mint mennyi lenne pontosan el tudnátok-e készíteni nekem készre hova kellene mennem érte meg ilyesmi. Gábor
Sziasztok!
Ha kicsit bővebben leírnátok hogy mivel járna nekem ez lehet hogy engem is érdekelne. Gondolok ilyenre mint mennyi lenne pontosan el tudnátok-e készíteni nekem készre hova kellene mennem érte meg ilyesmi. Gábor
Hali!
Eladó sorba került a motorom (kék dobozos ETZ).
Van érdeklődés a gépre, de a srácnak nem kellenek a dobozok.
Eladó a három doboz, komplett tartóval együtt.
A legtöbbet ígérő viheti a cuccot.
peti74
Ha rendeltek nyákot meg hozzá vesztek alkatrészeket, akkor én feliratkoznék egy adagra! :-)
Így már akkor csak 6 ember kell és lehet nyákot rendelni! :-)
ciao
Semi
peti74
Én értem amit mondasz de szerintem nem szabad abba a hibába esni, hogy mindenkinek azt mondjuk, hogy a 15W40-es motorolaj meg két feles keveréke jó a telóba.
Mert máshogyan motorozol te, máshogyan én, és ha jön valaki ugyanott befordulni kockásan, teljesen rossz íven, akkor lehet keményebb futóműre van szüksége.
De eltérhet a gumi, a váz elhajlottsága meg még ezer dolog... :-)
Szerintem mindenki olyan és annyi olajat használjon ami jó neki!
Ja és szerintem még mindig a legkisebb probléma az, hogy milyen olaj van a telóban, a legtöbb embernek ugyanis nem is szokott benne lenni! :-) És ez most viccesnek hangzik, de biztosan te is sokkal találkoztál már...
A versenyzéssel kapcsolatban meg hidd el, hogy a poros aszfalton taknyon csúszva is jobb időket csinálnak a versenyzők mint a halandó motorosok. Én se hittem először de láttam! :-) Tehetségesek, és ami neked vagy nekem veszélyesnek tűnne az nekik nem veszélyes, még bőven irányíthatónak tartják.
Az MZ Kupa jónéhány versenye pedig közúton zajlik, érdemes lenne elnézned párra! ;-)
Vagy jó anyag még az Isle of the man TT is, ott sem ideálisak a körülmények mégis elég jól mennek a srácok! :-)
ciao
Semi
Eladó MZ TS első teleszkópok jó állapotban + kiflik is .
email: jenli@freemail.hu
Lánckereket akartam mondani. :D
Ha pörgősebbé, harapósabbá akarod tenni, akkor vegyél bele előre 1 foggal kisebb fogaskereket. Így jobban fog gyorsulni, de talán kicsit csökken a végsebesség, de nem biztos, mivel ha eddig nem pörgött ki jól, akkor most kifog és a végsebesség se csökken.
Sok szerencsét.
Szia Peti! Én fotóztam már nyákot! le is marattam! ki is fúrtam és beforrasztottam az alkatrészeket, de kipróbálni nem merném!:)Nincs még mindig fent a beültetési rajz! lehet, hogy valamit elszúrtam! sohasem bízok magamban! megcsináltam a fordulatszámmérőt ami bent van a tuning fejlesztésben! Az működik! Ajánlom mindenkinek! Pontos és nagyon jó! majd küldök képet az általam elkészített gyújtásról!
Üdv! hát 250 est nem vehettem mert még csak A1 es jogsim van most lettem 17éves.hát én a motort városon belül használom általában szal pörgösebbé kéne tenni 1 picit. de amugy túrázásra is használom de arra ritkábban...( havonta 1 szer). de inkább betonon járkálok vele...
Üdv: ÁRon
Sub-ee !
Arra gondoltam, hogy adok neked kölcsön egy saját építésű gyújtómodult, legalább ki tudd deríteni, hogy a gyárid hibázik-e vagy máshol kell keresni a melegedés okozta hibát (pl. a trafónál, a gyertyakábel csatlakozásainál stb.)
Aztán persze az is lehet, hogy kiderül, nem is olyan megbízhatatlan az enyém :))
Majd bajlódsz az építéssel, ha már megbízol benne.
A kisfeszültségű rész nem szokott elromlani, ezért egy biztos: ha viszel magaddal egy tartalékot a legnagyobból tranyóból kb. 400Ft-ért, akkor az elektronikát bárhol tudod majd javítani, ha úgy oldjuk meg, hogy csavarkötéssel cserélhető legyen, akkor egyetlen kis csavarhúzó kell a cseréjéhez.
Ez csak egy fikció: de ha később több embert is érdekelne, akkor a nyáklapot nehogy nekiállj rajzolni meg maratni. Itt van a közelemben egy kis cég, nekik már le van adva a fólia. Igaz a minimális rendelés 8 db, de így kijön 500 Ft-ra egy kész nyák. A hozzávaló alkatrészek kb. 750 Ft. A tranyók a legdrágábbak: BUY69C-379Ft; BD241C-80Ft; BC301-102Ft.
Üdv,
Peti74
Hi Semi !
Túramotoros vagyok 100ezernél több km-rel a hátam mögött. 2 személlyel és sok csomaggal megjártam rengeteg jó és rossz minőségű kanyargós utat egyaránt, tehát a motoromat rendesen kiismertem. Csapatban akár egy héten át együtt motorozik velem sok japán enduró- és túragép (de sokuk 3-4 éve még pancsin MZ-n vagy tényleg nagyon öreg japánon ült, úgyhogy nincs morgás). Így aztán eddig is mindent megtettem, hogy az MZ-ből kihozzam amit lehet, és úgy érzem eddig nem tartottam fel egyikőjüket sem, sőt nagyon jólestek tőlük az elismerő szavak.
De versenypályán SOHA nem mentem, egyszerűen nem vonzottak a számomra mesteséges körülmények, a köridő javítása, a kerítés övezte aszfalt (pedig sok ismerősöm hívott a nyílt napokra). Abban is biztos vagyok, hogy aki kellő rutint szerzett a pályamotorozás alatt, az ideáis közúti körülmények között nagyobb átlagsebességet képes elérni ugyanazzal a motorral, mint utcai partnere. DE. Amiben még biztos vagyok, hogy a sóderágy és korlát nélküli szakadék között hatalmas a különbség. Az egyikből van visszaút, a másikból nincs. Mindig is azt vallotam, hogyha egyszer úgy motoroznék, hogy minimális félelemérzet sincs már már bennem, nem ülnék fel többé.
A fentiek fényében remélem lejön: csak arra akartam rávilágítani, hogy a flakon oldalán a viszkozitási szám nem fog megvédeni. Ha a teló nem csillapít, ha hintázik, ha nem egyformán kanyarodik, ha pattog és emiatt a levegőben megáll az első kerék egy leheletfinom fékezéstől, mindez kanyarban ... Ezekből mind baj lehet. A legtöbbet már magamon tapasztaltam. Úgyhogy mindig figyeljük meg hogyan viselkedik a gép és bátran korrigáljunk, amíg jó nem lesz, akkor is ha az az olaj esetleg "nem oda való".
Tudom, hogy a stílusom írásban nem mindig szalonképes, akiket személyesen ismerek, azoktól tudom, hogy írásban durvább benyomást keltek, mint a valóság.
Üdv,
Peti74
Árix
Ez egy örökös probléma. Jobban jársz ha 250-est veszel és nem a 125öst tuningolod. De ha leírod hogy mire szeretnéd használni, és milyen tuningra gondoltál akkor sokan tudnak segíteni. Pl: Túrázás, sportolás, egykerekezés, stb stb...
ciao
Semi
Tranzisztor téma
A hibák megállapítása nem találgatásra történik sosem, hanem ki kell mérni. Egyébként mindkettőtök által leírt hibajelenség elképzelhető egy tranzisztornál, azonban én mégis peti74 írása alapján indulnék el, mert ő tapasztalatot írt nem csak egy elvi hibát. És a gyakorlatban sokszor ugyanolyan hibák fordulnak elő azonos motoroknál... :-)
ciao,
Semi
(Híradástechnikai műszerész)
peti74
Én mutatok neked több olyan emberkét is akinek a motorjából kiengedhetjük a telóolajat és még úgyis rádver 2-3 percet!
Na most ezek után meg ugye butaság lenne levonni azt a következtetést, hogy nem kell olaj a telószárakba nemde?! :-)
Szóval ne a villogással érveljünk, hanem tényekkel, főleg egy olyan emberrel kapcsolatban mint Zé. De majd ha találkozunk személyesen egyszer, akkor megismered és nem feltételezel róla nagyképűséget.
Egyébként nagyon ésszerű amiket írtál, de azt elfelejtetted hogy miért is teszünk a telószárba motorolajat és nem telóolajat, illetve miért adalékoljuk még pluszban a telóolajat ha azt használjuk.
Még egy valamit érdemes még kipróbálni, melegíteni a motorolajat és a telóolajat és megnézni a viszkozitást, illetve a csillapítóképességet. Mert ugye a telóban nem csak áll az olaj, hanem dolgozik... :-)
Ja és mi versenyeken mindig keverjük, és az aktuális időjárási viszonyokhoz igazítjuk a telókban levő olajokat, mondjuk ehhez lehet tuningolni is az első telókat elég egyszerűen. :-)
Tisztelettel,
Semi
Üdv mindenkinek! Etz125 ös motorom van. hogy lehetne növelni a teljesitményét?végsebességre és erőlétre gondoltam! válaszokat elöre is köszönöm!
Elnézést! igazad van! teljesítménytranyó(k) van a gyújtáselektronikán! Most nem tudom pontosan, hogy az ETZ-jén BUY69C-vagy A van-e! Minden alkatrész tökéletes az elektronikán, mégis ha felmelegszik nem megy a moci! lehet, hogy ráteszem azt amit felraktál netre! Megépítettem azt! csak abban nem nagyon bízom! A gyári lehet mégis jobb! Mondjuk ebben csak te tudsz állást foglalni! Köszi a segítséget! Megnézem nagyító alatt is!
Joseph251.
Úgy néz ki, még a végén Téged is meg kell kövesselek, miként z25z-vel tettem :)
A kontakthibára az ETZ gyújtómodulok ismeretében tippeltem ugyanis már talákoztam ilyen hibával, amit az újraforrasztás megodott.
A teljesítménytranzisztor túlmelegedése pedig egyszerű tapintással kideríthető. Az emberi bőr tartósan kb. 55 fokos alkatrésszel képes érintkezni. Tudomásom szerint pl egy BUY69A tranzisztor (amivel minden további nélkül helyettesíthető az eredeti ddr) kb. a tokozás 120 fokos hőmérsékletéig működik problémamentesen.
A processzorok pn-átmeneteinek méretei, gyártási technológiájuk és temészetesen a sebsségük pedig egyszerűen nem összemérhető egy mai viszonylatban már igen egyszerűnek számító szóban forgó tranzisztorral.
A tranzisztor hibája szerintem továbbra is "nem valószinű".
Döntsön sub-ee, majd megírja, hogy mi okozta a probléma megoldását.
Üdv,
Peti74
Jó kis leírást, én is mostanában akarok nekifogni a hátsó telónak. Kössz.
Még annyi hogy meg tudnád írni mekkora az az O-gyűrű benne?
Az nekem sok árban úgyhogy nem érdekel
Háj peti!
Ha figyelmesebben elolvastad volna amit írtam, akkor feltünt volna, hogy azt írtam, hogy tönkre ment v.melyik tranzisztor. Akár hiszed, akár nem tudom, hogy milyen alkatrészek alkotnak egy elektromos gyújtást. Az pedig nem is kicsit valószínú, hogy a szar tranzisztor okozza, hogy melegen beszarik, lévén, hogy még a számítógépek mikron nagyságú tranzisztorai is produkálnak olyat, hogy hidegen mennek, melegen meg nem. Tehát az a kijelentésed, miszerint:
"egyszer csak nem működnek többé és kész" véletlen sem igaz minden esetben.
Ettől függetlenül, lehet hogy igazad van és ténleg nem a taranzisztornak van baja.
Örülök, hogy szent a béke.
Az ETZ hátsó telótól ne félj, simán fel lehet újítani. Van egy-két dolog, amire figyelni kell, de amúgy nem lehet elrontani.
Szétszedéshez egy hosszabb laposfogó és egy franciakulcs párosításából keletkezett célszerszém a legjobb.
A szárat ki kell húzni a belső csőből és szépen sorban lebontani a rajta lévő cuccot ( a sorrendre érdemes figyelni az összerakás miatt). Erre azért van szükség, mert maga szimmeringház az utolsó, amit "lefelé" le tudunk csúsztatni a szárról. A szimmering egy 10x19x8, lehetőleg hidraulikába való, porvédőajkas, FOS, NAK vagy NBR gyártmány. A házban a szimmeringcsere után mindet sorrendben vissza kell rakni a szárra. A szelep lapja legyen egyenes, és feküdjön fel rendesen, és szabadon mozogjon a kis rugó ellenében.
Azt mondanom sem kell, hogy minden alktatrészt külön moss el benzinben tisztára.
Összerakásnál, a krómozott csövet fogd be a satuba. előszőr tedd bele azt a koronára emlékeztető valamit az aljára úgy, hogy a közepében, mint egy tölcsérben álljon meg a belső cső. Ezután jön az olaj. pontosan 70 ml. Ebből kb. 30 ml-t a belső csövön kívülre, a maradék 40-et a csövön belülre öntsed, így könnyebb lesz összerakni.
Ami fontos, hogy amikor a szár már bele van tolva a belső csőbe, akkor a szimeringház fölött nemlehet olaj, az összesnek alatta kell lennie (különben mi értelme lenne a szimeringnek.) Ennek tömítésére szolgál az a szögletes keresztmetszetű gumigyűrű, ami tulajdonképpen a hollandi becsavarása után feszül be a szimmeringház és krómozott cső belsö menetes fala közé. Ha ez gumi már szétszakadt, mállik, akkor a teló is mindig ereszteni fog. Én ezt a gumit mindog kicserélem egy ide illeszkedő méretű O-gyűrűre.
A kész teló könnyen össze kell tudnod tolni, érezhető csillapítást csak kihúzásnál szabad produkálnia. Ez a húzócsillapítás.
Ha mind a két telót összraktad, egyforma minőségű és mennnyiségű olajjal, akkor két összetolt teló felső végeit akaszd össze és egymással, egymás ellenáben húzd ki őket, akát egy expandert. Akkor lesz jó a futómű, ha a két teló kb. egyidőben ér ki, tehát a húzócsillapításuk egyforma. Ha mondjuk az egyik 8 másodperc alatt ér ki a másik meg 9 alatt, akkor az még elfogadható, érezhető problémát nem okoz. Nagyobb különbség esetén, a kisebb csillapításút húzd szét és a szár végén a 14-es kulcsnyílású hatlapfejű előfeszítő csavaron tekerj be egy kicsit. Utána össze, és próba újra. babra munka, de megéri, ha egyforma két teló,meg a hozzá tartozó rugók is egyformák, akkor a motor mindkét irányba kanyarodva hasonlóan viselkedik majd. (ehhez persze az első telók közel egyforma csillapítása és leginkább egyforma olajszintje szükséges.)
Elnézést ha hosszú voltam.
Üdv,
Peti74
Semmi baj, igazad van! Sajnos en sem tudom mindig ugy kifejezni magam, ahogy szeretnem, tavol alljon tolem, hogy barkinek is megalazo szandekkal irnek, ha lehet inkabb a segitseg vezerel, ezert adams-tol is elnezest kerek! Visszanezve valoban tunhet ugy, mintha kioktataskent irtam volna, en is epp hatso teleszkopfelujitas elott allok es 3 napja csak a szakirodalmat olvasgatom rola, ezert is batorkodtam hozzaszolni a temahoz, es ezert irtam, hogy javitsatok ki a temaban, ha netan megsem jol tudom, amit igen reszletesen meg is tettel az elozo hozzaszolasodban.
No, fatylat a multra.
Azt hiszem akkor tisztazodott a hig-suru olaj kerdes, azaltal, amit ilyen reszletesen leirtal.
udv
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|