:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Ehhez még annyit fűznék hozzá, hogy tudomásom szerint a magyar kisipari remekek a kúpszög nagyságában, vmint a tágulótér(asszem így hívják, de szerintem értitek, hogy mire gondolok) mérete, alakja is más mint a gyári dobnak, tehát nem csak, hogy szétrohad, hanem még szarabbul is fog teljesíteni, mint a gyári, de rozsdással. Szerintem jobban jársz, ha csináltatsz/veszel rezort, vagy megpróbálsz keríteni egy használt, de fasza gyárit. Vagy esetleg lefested feketére, bár az tény, hogy krómozva szebb.
Amúgy peti74 hozzászólása szerintem se az általad vélt célzattal íródott.
hello !!
front közeleg , sajog a mûtéti hegem .
bolhafaxnyi sértõt sem találtam Peti74 hozzászólásában , viszont tanultam belõle .
Helló TaHo !
Nem akarok ám belemászni a lelkivilágodba, de motoros férfiember miért ennyire érzékeny ? Front van ? Nem tudom, mikor regisztráltál itt, de a Peti 74 itt már műemlék, és arról ismerhető fel, hogy olyan, mint az úttörő a szabályzat szerint, : " ahol tud, segít "
Nem, semmiképp nem nézett hülyének, csak segíteni akart, a szív hatalmas, a megfogalmazás talán neked ponyva. Magam sem csinálom a dolgot másképp, csak egy másik forumon .
Tömör a megfogalmazás, ennyi, érezni kell, a jószándékot a sorok mögött...miért a rosszra gondolsz először ?
üdvi : Fullkopy
A stílusom kissé erős, ezzel kb. hetente szembesülök itt a fórumokon. Ez van.
A kipufogóra meg azt írtam, hogy kétféle is létezik belőle;
hogy a belseje ugyanaz, mint a utcainak, a különbség a mattkrómozás;
hogy a hozzá tartozó eredeti könyök anno 30cm-t belenyúlt a dobba az alsó tartomány nyomatéka érdekében, de rövid utcai könyökkel 250-eshez ez is jó;
hogy 300 közeli köbcentihez viszont már nem az igazi, ha köbcenti tuningon is töröd a fejed, akkor nem érdemes;
hogy a magyar gyártmányok többsége olyan silány anyagból készült, hogy egy év után full rozsda lesz az egész;
hogy a német elfekvő nagy ritkaság, ezért légy gyanakvó, és inkább szerezz összekasonlítási alapnak egyet.
A fogyasztói társadalom alapszabálya, viszont az hogy az eladó mindig mondja azt, amit a kedves vevő hallani szeretne, függetlenül attól hogy igaz-e.
Ezért aztán írhattam volna egy kurta mondatban, hogy igen nekem van egy tip-topp eredeti honvédségi dobom, igazi ritkaság, nekem anno bevált, épp el akarom adni, most 5000-ért a tiéd lehet. Nekem 5k jól jön, Te meg megvetted volna, felrakod a rozsdás helyett aztán nem történik semmi, főként erősebb nem lesz.
Jobb lett volna ?
Peti74
Dezzsoke.
Ha gyári fesszab van benne akkor:
A fesszabályzó az ülés alatt van a tankhoz közrlebb és egy aluminium "kupakkal" van lefedve amit egy felette átívelő drót fog oda és asszem 4 vezeték megy bele.
Ha nem gyári, hanem már egy elektronikus az egy téglatest alakú műanyag dobozka ugyanúgy 4 (vagy talán 5) csatlakozással és ez is az ülés alatt keresendő valószinűleg.
Az egyenirányító ugyanúgy az ülés alatt van csak kicsit hátrébb. Az kb 10X10 cm-es 3db nyáklap egymásra csavarozva.
A generátort szerintem ne bántsd, amíg a többi mást át nem nézted, mivel az viszonylag védett helyen van és nehezen sérül. De a szénkeféket még megnézheted, hogy jól érintkezik-e a forgórésszel és elég nagy-e.
Mérd meg, hogy baindított motornál az aksin mennyi volt van. Ha jól tölt, akkor olyan 12-14 voltnak kell lennie.
Amúgy valaki írta még pár héttel ezelött, hogy melyik vezetékeket kell a fesszabról lehúzni és összerakni éa így meg lehet mérni, hogy összesen mennyit tölt a generátor.
De ezt már nem tudom hogy van és ennyire én sem értek hozzá.
Aki jobban ért hozzá remélem jobban tud segíteni.
Üdv
Húú, hát az alakját nemtom meghatározni, most egy fekete lapos szögletes dobozka van amibe a vezetékek mennek be illetve ki!Az eredetin nem volt fekete burkolat, ott mindent a szemnek elven volt szabadon volt ellenállás meg miegymás!Nézd el nekem nem nagyon értek az elektonikához!:)De az ülés alatt találod meg a tank mögött, a légszűrőházhoz van hozzáerősítve!Nem lehet eltéveszteni, mivel ide futnak be az aku, ill a biztosítótábla felől a vezetékek!Nekem 251-es ETZ-ém van, de gondolom a 150-esen is ott van!Az a tuti, ha követed a vezetékek útját!Kell hogy legyen egy tábla ahova sok csoki csatlakozik:)Remélem tudtam segíteni!:)Sok szerencsét!Jah és ha jól emlékszem, vagy 1500-ba fájt az egész!Csak a bekötésre figyelj,nézd meg jól mielőtt szétszednéd!Üdv
Köszi Szépen TaHo
-
A fesszabnak milyen alakja és mérete van? Ha meg tudnád mondani megköszönném. Egyébként más baja nincs. De majd műszerrel kiméricskélem. Mást nem tok vele. Legfejjeb veszek bele fesszabályzót. A fesszabályzón van valami álítási lehetőség esetleg?
Sziasztok! Van pár alkatrész eldó, ha valakit érdekel:ETZ- berúgókar, szívótorok, álló- forgórész, és porlasztó darabokban(2db).
Hi Dezzsoke!
Nekem is volt ilyen problémám!Szerintem is azok lehetnek a felelősek, amiket Rókapimpó már előttem leírt!Nekem speciel a fesszabályzó volt a hibás...Nézd meg a generátort is,de elötte ezt,mert több mint valószínű hogy a fesszabályzó lesz a ludas!Ráadásul kevesebb szerelést igényel!Elvileg az ülés alatt találod!:)De ha van voltmérőd azzal is meg lehet nézni, hogy hol veszik el a töltés!Sok szerencsét
Hát kell hozzá csomagtartó és arra bármilyen sisaktartót rá lehet tenni. Szerintem gyűjts valami komolyabb nagyobb méretűre mer nekem kis méretű van rajta, de nem nagyon vált be szűk és az eü. csomag már nagyon szorosan fér meg a sisak mellet. Ez asszem 8-15 körül volt nem emlékszem rá pontosan. Kinézni meg a macskaszem helyére lehet betenni ledet.Én tettem be kétállásút így a féket és a helyzetjelzőt is mutatja.
Nem tudom hogy szabályos-e. Ha érdekel írhatok még az elkészítéséről.
Oh, még elpirulok:)Ne bókolj nekem!Talán rád jobban illene ez a név!:)Mind1, örültem!
hello!
Köszi szépen Jorgat!
Nem tud valaki Mzre sisak tartó dobozt?
Valami olcsot és jol nézen ki:-)
MZ, ETZ alkatrészek adás-vétele, új illetve (vagy) használt.
Utánvéttel, nagyobb mennyiségnél a házhozszállítás ingyenes Győr és Szombathely 40 km-es vonzáskörzetében.
Érdeklődni lehet:
- Tánczi Tibor: Tel: 06 70 333 9723
Email: ttibi20@freemail.hu
- Holy Roland: Tel: 06 70 285 1419
Email: maci-1@freemail.hu
Kösz nem nagyon vagyok otthon benne hogy mi micsoda de akkor ez egyedi probléma. Amúgy lámpánál ha nem túráztatom akkor meg is áll mer az akksit leszívja. Esetleg tudnál abba segíteni hogy mit kéne a generátoron tisztítani mer az még nem volt szétszedve 1 éve mióta nálam van a motor. Én vigyázok rá de az előző tulajnál eléggé szétgányolták a mocit.
Az egyenirányító és a fesszabályzó hogy néz ki mer nem ugrik be.
Előre is kösz.
Semmiképp sem normális, ha csak 5000 nél tölt rendesen. Nézd meg a generátor az egyenirányító a fesszabályzó és a gyújtáskapcsoló között a kábeleket, nincs-e valahol érintkezési hiba. Nekem is volt problémám a töltéssel mostanában és nem jöttem rá, hogy mitől. Nekem a generátorból kijövő 3 U, V és W vezeték közül az egyik volt megtörve.
Sziasztok.
Lenne egy kis problémám az ETZ 150-esemmel.
A probléma az lenne, hogy a mocim tölteni csak 5000 fordulatnál tölt lámpa mellet. Ez normális vagy egyedi hiba. Mert a KRESZ meg előírja hogy a lámpa éjjel nappal kell hogy világítson. A normál izzót halogénra cserélném az javítana vmit a dolgon esetleg.
Kérlek segítsetek.
Hát köszönöm kimerítő válaszodat!Nem kellett volna stapálnod magad!Nincs olyan "tányérüléses, felhajló látbtartós, a blokk alatt oldaltámaszos, burkolt hátsó telós, magasított kormányos, a váztól kezdve az utolsó alkatrászig olajzöldre fújt honvédsági motorom", csupán azt hallottam az ismerősöm ismerősétől aki ismer egy embert akinek az ismerősének az ismeretlen ismerőse azt mondta neki, hogy a honvédségi dob, hely de rohadt jóóó!Én talán nem vagyok oly nagy szaktekintély mint Te és nem voltam tisztába minden apró részlettel, de ezért is írtam a fórumra, hogy nálam jobban értő embereket kérdezzek erről!Na mind1!És hallod ki a franc vagy te, hogy számonkéred rajtam minek kell nekem új dob?Azért kell mert rozsdás és gondoltam ha már cserélek akkor miért ne jobbra cserélnék?!De nem voltam teljesen tisztába azzal, hogy nincs nagy eltérés a katonai és sima dob között!De azért örülök, hogy ilyen szimpatikus emberekre akadni itt!Ha már itt tartunk Te mire használod a motorodat?Szoktad néha megtisztítani, vagy leápolni?Vagy Te az az ember vagy aki "szarok bele csak menjen"!Hát én nem, engem foglalkoztat az is hogy ne egy trágyalén üljek hanem legyen vmi megjelenése is a gépemnek!Én szeretem a motorom és hajlandó vagyok rá pénz áldozni!Lehet hogy a 8ezer sok, de én ennyiért láttam és ha jó fej lennél azt mondtad volna:
-Hé öreg én tudok 3ért egyet, ne legyél bolond...
De helyette hülyének nézel és számonkéred, hogy minek nekem új kipufogó?Üdvözöllek!
TaHo.
Azért ha figyeltél volna, akkor észrevetted volna, hogy a katonai ETZ dobja ugyanolyan, mint az utcai, a nyomaték csak onnan ered, hogy a hozzá tartozó könyök kb. 30 cm mélyen belenyúlik. Ha normál "rövid" könyökkel szereled, akkor semmi probléma. Érted ?
És azért írtam, hogy kétféle létezik (amiről én tudok), mert nekem az a verzió van, amelyiknek nem hajlik felfelé a vége.
tulajdonképpen miért akarsz ilyen kipufogódobot ?
Van egy tányérüléses, felhajló látbtartós, a blokk alatt oldaltámaszos, burkolt hátsó telós, magasított kormányos, a váztól kezdve az utolsó alkatrászig olajzöldre fújt honvédsági motorod és ez a kipuff hiányzik az összhatáshoz ?
Vagy csak valaki azt mondta neked, hogy ismert egy embert, aki már hallott róla, hogy "állítólag" a honvédségi ETZ-k kipufogódobja a teljes fordualtszámtartományban jelentős teljesítménynövekedést eredményez, te meg elhitted ?
8 ezret meg akkor adnék egy új ETZ kipufogódobért, ha valami raktáróból előszedett hibátlan ddr gyártmány lenne, de erre nagyon kicsi az esély,
bármit mndjon is az eladó.
Azt tartom valószínűnek, hogy 8ezerért árulja vki ugyanazt a rozsdásan lekrómozott magyar hulladékot, amit jó esetben 3-ért árulnak.
Inkább áruld el, hogy tuladonképpen miért kell neked egy új kipuff ? A mostani csupa rozsda ?
Esetleg nem vagy megelégedve a motorod teljesítményével ? Mert utóbbi esetben nem feltétlenül kell kipufogót cserélned 8k-ért.
Üdv,
Peti74
Köszi a választ peti74!
Bocs tényleg nem írtam le hogy pontosan mire is gondolok!:)Igen ETZ dobra lennék kíváncsi!Azt nem tudtam, hogy két fajta van!Szóval a katonai dobtól nem tud kiforogni a motor?Ez nem jó hír!:(Azt hittem mindenhol növeli a teljesítményt!Szerintem akkor sima dobot veszek, mert jobban szeretek tempósan menni,mint nyomatékból!Köszi a választ!Szerinted 8ezer Ft jó ár egy új dobért(sima nem katonai),vagy tudsz jobb ajánlatot?Üdv
Hello!
A vége 115-volt hátszéllel, de 110-t birta autópályán hosszútávon is. A fordulatszáma kb 7500 volt . Kimélően eszik 3.8-t de ha húzom neki mint a barom akkor bekapta a 6,5-t is.
De sajnos az enyim valószinüleg nincs jól beállítva.
Az előzményeknél engem hivatkozik a redszer, pedig akkor nem is írtam levelet a fórumra. Előtte meg mást emelt ki, érdekes. A beszólás pedig szerintem is indokolatlan és sértő, ha a szándék az, amit az írás takar.
Azért ezt kikérem magamnak minden szocimotoros nevében!
Gondolkozz mielőtt valamit leírsz!
Nagyonszépen köszönöm Marcee!
Végre egy tisztessége szocimotorossal is lehet találkozni az oldalon.
Köszi
Tisztelet
A fék témához szeretnék hozzászólni.Az én ETZ-m-nek is fogott a tárcsafékje állóhelyzetben is,annyira ,hogy megpörgetve egy felet sem fordult a kerék.Szétszedtem a féknyerget és a dgattyúk be voltak rohadva,nem tértek vissza alaphelyzetbe,sőt a kerék felőli meg sem mozdult.Óvatosan kihúztam őket fogóval,megtisztítottam,kicseréltem a gumikarmantyúkat és azóta tökéletes.Szépen pörög a kerék és a fék is fog.Persze ezek után a fék légtelenítése is szükséges.
TaHo.
Katonai ETZ dobra gondolsz? Mert ugye már a TS-ből is létezett egy honvádségi verzió.
a katonai ETZ dobból is kétféle létezik, az egyik, talán az "orogonal", amelyik a hátsó felfogató bilincsnél kb 30 fokban megtört felfelé, a vége olyan 20 cm-rel magasabban van, mint az utcai dobé (állítólag azért, hogy magasabb vízben ne kerüljön víz alá a cső vége).
Aztán van az a fajta, (egy időben Futár Petinél lehetett kapni) ami nincs így felhajlítva, alakra olyan mint az utcai. Szóval nekem ebből van egy darab: Az enyémről azért vettem le, mert a 300 ccm-hez már nem volt jó. (egy "csökkentett" fojtású gyári dobot kapott, ami szépen megzöldült a kiégetéskor).
Mindkettőn un. mattkrómozás van, tehát le van krómozva, de nincs előtte felpolírozva a fém (elsőre úgy néznek ki, mintha hőálló ezüsttel lennének csak lefújva). A hozzá tartozó könyök is ilyen mattkrómos. A honvédségi ETZ kipufogókönyökök amúgy sokkal hosszabbak voltak, mint az utcai verzió, a dobba kb. 25-30 cm-t lógtak bele, a motor nem forgott ki tőle rendesen, viszont alsó fodulatszámtartományban nagy nyomatékot biztosított.
Nos ?
Üdv,
Peti74
(peti74@pannongsm.hu)
Sziasztok,érdekel-e valakit ETZ 250-es alapméretes henger + hengerfej,állórész, gyújtás(megszakítós) kupplungalkatrészek és más blokkalkatrészek, vagy esetleg váltóalkatrészek, olcsó pénzért. Ha érdekel valakit, akkor hétvégenként írhat a muller_szabolcs@citromail.hu címre, vagy hívjon a 06/30/496-0230-as számon a délutáni órákban.
Ja, ha kopott, akkor ki kell cserélni. A kopottság azért okozhat gondot, mert a kopásból eredő megnövekedett hézagok miatt a dugattyú a hengrben "bebillenhez", és ez is szorulást eredmányez.
Háj tams9!
A legkevésbé sem üzemszerű, hogy folyamatosan fog a féked. Nekem is volt ilyen jellegű gondom a mocimmal is, meg a kocsimmal is(az autonál olyan durva volt a helyzet, hogy alig bírt szegény elindúlni).
A megoldást az jelent, hogy szétszeded a féktércsa melletti(lenti)fékmunkahengert, és kicseréled benne a tömítőgyűrűt, valamint megnézed, hogy a dugattyú kopása, avagy "csak" a berohadása okozta a szorulást.(ugyanis a dogattyú szorulása okozza, hogy a féked folyamatosan fog) Hogyha berohadt, tehát a felületén mindenféle nem oda való szennyeződésk vannak, akkor ezt vmilyen szerves oldószerrel, pl:blokklemosó, gázolaj,stb. beáztetott tiszta ronggyal le kell dörzsölni. Hogyha nem kopott a dugattyú, akkor a tömítőgyűrű és a porvédőgyűrű cserje után vissza lehet tenni a helyére. Mielőtt visszaszerelnéd a helyére a fékmunkahengert, érdemes meggyőződni arról, hogy a dugó könnyen jár e. Ha igen, akkor nincs más hátra, mint visszarakni a féket a helyére, felönteni olajjal, és lelégteleníteni.
Ha ezután is fog, akkor nem ez volt a baja:-))) (de több mint v.színű, hogy ez a gond, legalább is nekem bevált a kocsinál is, meg a mocinál is)
Jó szerelést!
Szeva!
Én csináltam egy két csőböl álló bölcsővázdarabot,fenn a tanktartó gumibak helyére,alul pedig az eredeti lábtartó helyére rögzítettem (csavarral!!!).Nem veszi át a blokk rezgését és visszaalakítható!
Ottmár
Hali Mindenkinek!
Nem tudjátok mitől lehet, hogy a motorom felújítás óta ha bemelegszik ilyen kotyogó hangot ad ha elveszem a gázt?!Már bejárattam azóta, de az első pillanatokban is csinálta a felújotástól fogva!Lehet a túl dús keverék 1:25-30?
Mi lehet egy elvileg felújított motorban ami kotyoghat??Légyszi írjatok!Üdv
Hy neszgy!
Olyan csapszeges a motorod mint a szél!
Én levenném a hengert és megnézném a csapszegedet meg a tűgörgős kosaradat meg a helyét is ! Úgy fog kotyogni a csapszeged a helyén hogy elhagyod az agyad!
Keats
Üdv!
Nem tudja véletlenül valaki, hogy hol tudnék katonai dobot venni (250)?Illetve mennyibe szoktak kerülni?Ha netán van valakinek eladó az írjon ide légyszi!Köszi
Hali!
Érdekelne, hogy egy 150 etznek milyen gyári adatai vannak, és akinek 150 van mennyit hozot ki belöle!(fogyasztás, max seb.,max fordulatszám, stb.)
Köszi!
tams9!
Én láttam egy ilyen átalakított TZ-t, aminek előre tólt lábtartója volt és ott úgy oldották meg, hogy a vázhoz hegesztettek egy nyúlványt amit még a blokkhoz is hozzáerősítettek és erre volt felrakva a lábtartó!A kormányhoz nincs ötletem!
A fék normális, hogy fog egy kicsit, legalábbis nálam fog!:)Viszont az nem jó, ha nincs kellő fékhatás!Az ETZ-ék fékrendszerét a brembo egyik típusáról másolták, tehát nagyon fasza!Az én fékem marhára fog!Bár nem szokványos betétet használok, hanem karbon tartalmú(EBC)!:)Elvileg hamarabb kopik a tárcsa, de nekem ennyi áldozatot megér a biztonság!A munkahengered is lehet, hogy kicsit kopott amiatt is gyengülhet a fékhatás!Dagadhat a fékcső is...Ezeket érdemes megnézni és némi pénzt rááldozni, mert egy motoron a fék a legfontosabb!Üdv
Lenne még egy problémám most az első tárcsafékkel.
Szerintetek az üzemszerű, ha egy kicsit folyamatosan fogja?
Mármint, ha hátsókerékre düntöm a szenderen és megpörgetném az első kereket akkor a fék egy 3/4 fordulat után megfogja, de nem egy ponton, hanem folyamatosan, szoval nincs benne 8-as, ja és a fékhatsás annyira nem meggyőző. A fékkar pedig mondjuk úgy félút környékén felkeményedik, de az se olyan, hogy kő kemény lenne, csak nem merem jobban betébni.
Na köszönöm az esetleges válaszokat!
Sziasztok!
Ha hideg a 250-esem akkor magas fordolaton mélyhangú kopogásba kezd. Most télen vettem.Lehet hogy csak fázik? Ha melegszik akkor halkul de megvan.Mi lehet még? Ja a hengerből jön.Valaki azért válaszoljon ha tud.Köszi
Sziasztok,érdekel-e valakit ETZ 250-es alapméretes henger + hengerfej, vagy esetleg váltóalkatrészek, olcsó pénzért. ha érdekel valakit, akkor írjon a muller_szabolcs@citromail.hu címre, vagy hívjon a 06/30/496-0230-as számon.
Költséhkímélő: Babetta kormány kicsit széthajlítva. :DDDDD
Hello!
Nincs valakinek valami jó ötlete, hogy hogy lehetne ilyen előrtolt lábtartót 251-es ETZ-re? Egyáltalán hova lehetne fölrakni? Lehet valahova motorblokkra?? vagy a vázhoz kellene?
Ja és lenne még valami! Le tudnátok írni esetleg, hogy kinek milyen tapasztalata van az ilyen nagy íves chopperkormánnyal? és hogy milyen típus kormánya lenne jó, vagy esetleg valami más megoldás? (valami átalakítása)
Beérem ilyen szolidabbal, ami nem olyan nagyon széles és magas.
(Ja és a költségkímélés se utolsó szempont)
Köszi a segítséget!
sziasztok!
az lenne a kérdésem, hogy a 250es etz-nek ugyanolyan-e a középső állványa (vagy standard vagy mi)mint a 250es TSnek? kinézetre ugyanolyan, de méretben is egyeznek? válaszokat köszi!
Üdv
OK!Köszi megpróbálom, csak nekem azárt is nem marad a úgy, mert enduro kormányom van és valamivel kisebb az átmárője, mint az eredetinek!:)Megyek és megnézem!:)Üdv
Ha nem marad úgy a szivatód azt könnyen tudod orvosolni úgy, hogy kioldod az elsőfékkar felfogatását egy 5-ös (vagy 4-es) imbuszkulcsal, és rátolod a szivatóra ahogy csak tudod és úgy húzod meg.
Így elvileg már jó lesz és ottmarad.
Ha ez sem segít, akkor még az ott lévő kis lemezt ami gyomja a szivatókar oldalát azt ívesebbre hajlítod és akkor biztos jó lesz.
De ha nem akarod hogy úgymaradjon az se baj. :DDD
Köszi Rókapimpó!
Kipróbálom ezt a szivatós dolgot, könnyen lehet, hogy ez a baj ugyanis a szivatóm nem marad a helyén és folyamatosan húznom kell ahhoz, hogy dúsítson!De ez nem mindig megy, mivel néha fékezni is kell!:)Megpróbálom holnap úgy hogy folyamatosan húzom!:)Ksz mégegyszer!
Hú de íkútlan volt a szövegem, de remélem érthető. :DDD
TaHo!
Olyankor szokott ilyet csinálni, mikor kevés benzint kap. Ha mostanában próbáltad ezt, akkor az is lehet, hogy a hidegtől van ez az egész.
Szivatóval is csinálja?
Nekem is ezt csinálja így mostanában a hideg miatt. Szivatóval indulok, de még úgyis néha lehörög, ha meghúzom neki, de ha már meleg, akkor teljesen eltünik és a szivatót is folyamatosan vissza kell nyomni, amint már nem hörög le.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|