:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Semmiképp sem normális, ha csak 5000 nél tölt rendesen. Nézd meg a generátor az egyenirányító a fesszabályzó és a gyújtáskapcsoló között a kábeleket, nincs-e valahol érintkezési hiba. Nekem is volt problémám a töltéssel mostanában és nem jöttem rá, hogy mitől. Nekem a generátorból kijövő 3 U, V és W vezeték közül az egyik volt megtörve.
Sziasztok.
Lenne egy kis problémám az ETZ 150-esemmel.
A probléma az lenne, hogy a mocim tölteni csak 5000 fordulatnál tölt lámpa mellet. Ez normális vagy egyedi hiba. Mert a KRESZ meg előírja hogy a lámpa éjjel nappal kell hogy világítson. A normál izzót halogénra cserélném az javítana vmit a dolgon esetleg.
Kérlek segítsetek.
Hát köszönöm kimerítő válaszodat!Nem kellett volna stapálnod magad!Nincs olyan "tányérüléses, felhajló látbtartós, a blokk alatt oldaltámaszos, burkolt hátsó telós, magasított kormányos, a váztól kezdve az utolsó alkatrászig olajzöldre fújt honvédsági motorom", csupán azt hallottam az ismerősöm ismerősétől aki ismer egy embert akinek az ismerősének az ismeretlen ismerőse azt mondta neki, hogy a honvédségi dob, hely de rohadt jóóó!Én talán nem vagyok oly nagy szaktekintély mint Te és nem voltam tisztába minden apró részlettel, de ezért is írtam a fórumra, hogy nálam jobban értő embereket kérdezzek erről!Na mind1!És hallod ki a franc vagy te, hogy számonkéred rajtam minek kell nekem új dob?Azért kell mert rozsdás és gondoltam ha már cserélek akkor miért ne jobbra cserélnék?!De nem voltam teljesen tisztába azzal, hogy nincs nagy eltérés a katonai és sima dob között!De azért örülök, hogy ilyen szimpatikus emberekre akadni itt!Ha már itt tartunk Te mire használod a motorodat?Szoktad néha megtisztítani, vagy leápolni?Vagy Te az az ember vagy aki "szarok bele csak menjen"!Hát én nem, engem foglalkoztat az is hogy ne egy trágyalén üljek hanem legyen vmi megjelenése is a gépemnek!Én szeretem a motorom és hajlandó vagyok rá pénz áldozni!Lehet hogy a 8ezer sok, de én ennyiért láttam és ha jó fej lennél azt mondtad volna:
-Hé öreg én tudok 3ért egyet, ne legyél bolond...
De helyette hülyének nézel és számonkéred, hogy minek nekem új kipufogó?Üdvözöllek!
TaHo.
Azért ha figyeltél volna, akkor észrevetted volna, hogy a katonai ETZ dobja ugyanolyan, mint az utcai, a nyomaték csak onnan ered, hogy a hozzá tartozó könyök kb. 30 cm mélyen belenyúlik. Ha normál "rövid" könyökkel szereled, akkor semmi probléma. Érted ?
És azért írtam, hogy kétféle létezik (amiről én tudok), mert nekem az a verzió van, amelyiknek nem hajlik felfelé a vége.
tulajdonképpen miért akarsz ilyen kipufogódobot ?
Van egy tányérüléses, felhajló látbtartós, a blokk alatt oldaltámaszos, burkolt hátsó telós, magasított kormányos, a váztól kezdve az utolsó alkatrászig olajzöldre fújt honvédsági motorod és ez a kipuff hiányzik az összhatáshoz ?
Vagy csak valaki azt mondta neked, hogy ismert egy embert, aki már hallott róla, hogy "állítólag" a honvédségi ETZ-k kipufogódobja a teljes fordualtszámtartományban jelentős teljesítménynövekedést eredményez, te meg elhitted ?
8 ezret meg akkor adnék egy új ETZ kipufogódobért, ha valami raktáróból előszedett hibátlan ddr gyártmány lenne, de erre nagyon kicsi az esély,
bármit mndjon is az eladó.
Azt tartom valószínűnek, hogy 8ezerért árulja vki ugyanazt a rozsdásan lekrómozott magyar hulladékot, amit jó esetben 3-ért árulnak.
Inkább áruld el, hogy tuladonképpen miért kell neked egy új kipuff ? A mostani csupa rozsda ?
Esetleg nem vagy megelégedve a motorod teljesítményével ? Mert utóbbi esetben nem feltétlenül kell kipufogót cserélned 8k-ért.
Üdv,
Peti74
Köszi a választ peti74!
Bocs tényleg nem írtam le hogy pontosan mire is gondolok!:)Igen ETZ dobra lennék kíváncsi!Azt nem tudtam, hogy két fajta van!Szóval a katonai dobtól nem tud kiforogni a motor?Ez nem jó hír!:(Azt hittem mindenhol növeli a teljesítményt!Szerintem akkor sima dobot veszek, mert jobban szeretek tempósan menni,mint nyomatékból!Köszi a választ!Szerinted 8ezer Ft jó ár egy új dobért(sima nem katonai),vagy tudsz jobb ajánlatot?Üdv
Hello!
A vége 115-volt hátszéllel, de 110-t birta autópályán hosszútávon is. A fordulatszáma kb 7500 volt . Kimélően eszik 3.8-t de ha húzom neki mint a barom akkor bekapta a 6,5-t is.
De sajnos az enyim valószinüleg nincs jól beállítva.
Az előzményeknél engem hivatkozik a redszer, pedig akkor nem is írtam levelet a fórumra. Előtte meg mást emelt ki, érdekes. A beszólás pedig szerintem is indokolatlan és sértő, ha a szándék az, amit az írás takar.
Azért ezt kikérem magamnak minden szocimotoros nevében!
Gondolkozz mielőtt valamit leírsz!
Nagyonszépen köszönöm Marcee!
Végre egy tisztessége szocimotorossal is lehet találkozni az oldalon.
Köszi
Tisztelet
A fék témához szeretnék hozzászólni.Az én ETZ-m-nek is fogott a tárcsafékje állóhelyzetben is,annyira ,hogy megpörgetve egy felet sem fordult a kerék.Szétszedtem a féknyerget és a dgattyúk be voltak rohadva,nem tértek vissza alaphelyzetbe,sőt a kerék felőli meg sem mozdult.Óvatosan kihúztam őket fogóval,megtisztítottam,kicseréltem a gumikarmantyúkat és azóta tökéletes.Szépen pörög a kerék és a fék is fog.Persze ezek után a fék légtelenítése is szükséges.
TaHo.
Katonai ETZ dobra gondolsz? Mert ugye már a TS-ből is létezett egy honvádségi verzió.
a katonai ETZ dobból is kétféle létezik, az egyik, talán az "orogonal", amelyik a hátsó felfogató bilincsnél kb 30 fokban megtört felfelé, a vége olyan 20 cm-rel magasabban van, mint az utcai dobé (állítólag azért, hogy magasabb vízben ne kerüljön víz alá a cső vége).
Aztán van az a fajta, (egy időben Futár Petinél lehetett kapni) ami nincs így felhajlítva, alakra olyan mint az utcai. Szóval nekem ebből van egy darab: Az enyémről azért vettem le, mert a 300 ccm-hez már nem volt jó. (egy "csökkentett" fojtású gyári dobot kapott, ami szépen megzöldült a kiégetéskor).
Mindkettőn un. mattkrómozás van, tehát le van krómozva, de nincs előtte felpolírozva a fém (elsőre úgy néznek ki, mintha hőálló ezüsttel lennének csak lefújva). A hozzá tartozó könyök is ilyen mattkrómos. A honvédségi ETZ kipufogókönyökök amúgy sokkal hosszabbak voltak, mint az utcai verzió, a dobba kb. 25-30 cm-t lógtak bele, a motor nem forgott ki tőle rendesen, viszont alsó fodulatszámtartományban nagy nyomatékot biztosított.
Nos ?
Üdv,
Peti74
(peti74@pannongsm.hu)
Sziasztok,érdekel-e valakit ETZ 250-es alapméretes henger + hengerfej,állórész, gyújtás(megszakítós) kupplungalkatrészek és más blokkalkatrészek, vagy esetleg váltóalkatrészek, olcsó pénzért. Ha érdekel valakit, akkor hétvégenként írhat a muller_szabolcs@citromail.hu címre, vagy hívjon a 06/30/496-0230-as számon a délutáni órákban.
Ja, ha kopott, akkor ki kell cserélni. A kopottság azért okozhat gondot, mert a kopásból eredő megnövekedett hézagok miatt a dugattyú a hengrben "bebillenhez", és ez is szorulást eredmányez.
Háj tams9!
A legkevésbé sem üzemszerű, hogy folyamatosan fog a féked. Nekem is volt ilyen jellegű gondom a mocimmal is, meg a kocsimmal is(az autonál olyan durva volt a helyzet, hogy alig bírt szegény elindúlni).
A megoldást az jelent, hogy szétszeded a féktércsa melletti(lenti)fékmunkahengert, és kicseréled benne a tömítőgyűrűt, valamint megnézed, hogy a dugattyú kopása, avagy "csak" a berohadása okozta a szorulást.(ugyanis a dogattyú szorulása okozza, hogy a féked folyamatosan fog) Hogyha berohadt, tehát a felületén mindenféle nem oda való szennyeződésk vannak, akkor ezt vmilyen szerves oldószerrel, pl:blokklemosó, gázolaj,stb. beáztetott tiszta ronggyal le kell dörzsölni. Hogyha nem kopott a dugattyú, akkor a tömítőgyűrű és a porvédőgyűrű cserje után vissza lehet tenni a helyére. Mielőtt visszaszerelnéd a helyére a fékmunkahengert, érdemes meggyőződni arról, hogy a dugó könnyen jár e. Ha igen, akkor nincs más hátra, mint visszarakni a féket a helyére, felönteni olajjal, és lelégteleníteni.
Ha ezután is fog, akkor nem ez volt a baja:-))) (de több mint v.színű, hogy ez a gond, legalább is nekem bevált a kocsinál is, meg a mocinál is)
Jó szerelést!
Szeva!
Én csináltam egy két csőböl álló bölcsővázdarabot,fenn a tanktartó gumibak helyére,alul pedig az eredeti lábtartó helyére rögzítettem (csavarral!!!).Nem veszi át a blokk rezgését és visszaalakítható!
Ottmár
Hali Mindenkinek!
Nem tudjátok mitől lehet, hogy a motorom felújítás óta ha bemelegszik ilyen kotyogó hangot ad ha elveszem a gázt?!Már bejárattam azóta, de az első pillanatokban is csinálta a felújotástól fogva!Lehet a túl dús keverék 1:25-30?
Mi lehet egy elvileg felújított motorban ami kotyoghat??Légyszi írjatok!Üdv
Hy neszgy!
Olyan csapszeges a motorod mint a szél!
Én levenném a hengert és megnézném a csapszegedet meg a tűgörgős kosaradat meg a helyét is ! Úgy fog kotyogni a csapszeged a helyén hogy elhagyod az agyad!
Keats
Üdv!
Nem tudja véletlenül valaki, hogy hol tudnék katonai dobot venni (250)?Illetve mennyibe szoktak kerülni?Ha netán van valakinek eladó az írjon ide légyszi!Köszi
Hali!
Érdekelne, hogy egy 150 etznek milyen gyári adatai vannak, és akinek 150 van mennyit hozot ki belöle!(fogyasztás, max seb.,max fordulatszám, stb.)
Köszi!
tams9!
Én láttam egy ilyen átalakított TZ-t, aminek előre tólt lábtartója volt és ott úgy oldották meg, hogy a vázhoz hegesztettek egy nyúlványt amit még a blokkhoz is hozzáerősítettek és erre volt felrakva a lábtartó!A kormányhoz nincs ötletem!
A fék normális, hogy fog egy kicsit, legalábbis nálam fog!:)Viszont az nem jó, ha nincs kellő fékhatás!Az ETZ-ék fékrendszerét a brembo egyik típusáról másolták, tehát nagyon fasza!Az én fékem marhára fog!Bár nem szokványos betétet használok, hanem karbon tartalmú(EBC)!:)Elvileg hamarabb kopik a tárcsa, de nekem ennyi áldozatot megér a biztonság!A munkahengered is lehet, hogy kicsit kopott amiatt is gyengülhet a fékhatás!Dagadhat a fékcső is...Ezeket érdemes megnézni és némi pénzt rááldozni, mert egy motoron a fék a legfontosabb!Üdv
Lenne még egy problémám most az első tárcsafékkel.
Szerintetek az üzemszerű, ha egy kicsit folyamatosan fogja?
Mármint, ha hátsókerékre düntöm a szenderen és megpörgetném az első kereket akkor a fék egy 3/4 fordulat után megfogja, de nem egy ponton, hanem folyamatosan, szoval nincs benne 8-as, ja és a fékhatsás annyira nem meggyőző. A fékkar pedig mondjuk úgy félút környékén felkeményedik, de az se olyan, hogy kő kemény lenne, csak nem merem jobban betébni.
Na köszönöm az esetleges válaszokat!
Sziasztok!
Ha hideg a 250-esem akkor magas fordolaton mélyhangú kopogásba kezd. Most télen vettem.Lehet hogy csak fázik? Ha melegszik akkor halkul de megvan.Mi lehet még? Ja a hengerből jön.Valaki azért válaszoljon ha tud.Köszi
Sziasztok,érdekel-e valakit ETZ 250-es alapméretes henger + hengerfej, vagy esetleg váltóalkatrészek, olcsó pénzért. ha érdekel valakit, akkor írjon a muller_szabolcs@citromail.hu címre, vagy hívjon a 06/30/496-0230-as számon.
Költséhkímélő: Babetta kormány kicsit széthajlítva. :DDDDD
Hello!
Nincs valakinek valami jó ötlete, hogy hogy lehetne ilyen előrtolt lábtartót 251-es ETZ-re? Egyáltalán hova lehetne fölrakni? Lehet valahova motorblokkra?? vagy a vázhoz kellene?
Ja és lenne még valami! Le tudnátok írni esetleg, hogy kinek milyen tapasztalata van az ilyen nagy íves chopperkormánnyal? és hogy milyen típus kormánya lenne jó, vagy esetleg valami más megoldás? (valami átalakítása)
Beérem ilyen szolidabbal, ami nem olyan nagyon széles és magas.
(Ja és a költségkímélés se utolsó szempont)
Köszi a segítséget!
sziasztok!
az lenne a kérdésem, hogy a 250es etz-nek ugyanolyan-e a középső állványa (vagy standard vagy mi)mint a 250es TSnek? kinézetre ugyanolyan, de méretben is egyeznek? válaszokat köszi!
Üdv
OK!Köszi megpróbálom, csak nekem azárt is nem marad a úgy, mert enduro kormányom van és valamivel kisebb az átmárője, mint az eredetinek!:)Megyek és megnézem!:)Üdv
Ha nem marad úgy a szivatód azt könnyen tudod orvosolni úgy, hogy kioldod az elsőfékkar felfogatását egy 5-ös (vagy 4-es) imbuszkulcsal, és rátolod a szivatóra ahogy csak tudod és úgy húzod meg.
Így elvileg már jó lesz és ottmarad.
Ha ez sem segít, akkor még az ott lévő kis lemezt ami gyomja a szivatókar oldalát azt ívesebbre hajlítod és akkor biztos jó lesz.
De ha nem akarod hogy úgymaradjon az se baj. :DDD
Köszi Rókapimpó!
Kipróbálom ezt a szivatós dolgot, könnyen lehet, hogy ez a baj ugyanis a szivatóm nem marad a helyén és folyamatosan húznom kell ahhoz, hogy dúsítson!De ez nem mindig megy, mivel néha fékezni is kell!:)Megpróbálom holnap úgy hogy folyamatosan húzom!:)Ksz mégegyszer!
Hú de íkútlan volt a szövegem, de remélem érthető. :DDD
TaHo!
Olyankor szokott ilyet csinálni, mikor kevés benzint kap. Ha mostanában próbáltad ezt, akkor az is lehet, hogy a hidegtől van ez az egész.
Szivatóval is csinálja?
Nekem is ezt csinálja így mostanában a hideg miatt. Szivatóval indulok, de még úgyis néha lehörög, ha meghúzom neki, de ha már meleg, akkor teljesen eltünik és a szivatót is folyamatosan vissza kell nyomni, amint már nem hörög le.
Szevasztok!
Lenne egy kérdésem felétek!Nincvs valakinek tippje, hogy mi lehet a motorommal?Rendesen indul, de amint ráhúzom a gázt lehörög...Eddig rendesen ment de hirtelen elromlott!Elektronika lehet?Vagy karbi?Légyszi segítsetek!Előre is köszi
Sziasztok!
ETZ 251-et keresek, tudtok eladót valahol? Csak gyári állapotú érdekel, átépített agyonhajtott nem érdekel... Köszi előre is! mzetz kukac vipmail.hu
Nekem van egy haverom aki grafikus és autófényező, aki airbrush-sal bármit ráfúj a gépre, csak el kell neki vinni jpeg-ben! Most megcsináltatom vele a mocim tavasszal! Iszonyat durván dolgozok! Ha visz az ember anyagot, akkor 5000-ért megcsinálja a komplett fényezést.
Hali!
Annyi volt a saját ötlet, hogy valamilyen csík fusson végig a gépen, meg a dobozokon. A csíkozás irányáról volt valami halvány elképzelésem, de a mester rutinja kellett hozzá.
Már 3 évet fent van, eddig még nem sérült meg sehol. Autókra is késztít ilyeneket a srác, de még egyet sem láttam felpöndörödni.
Zalaegegerszegi a gyerek, elérhetősége:06-30/ 98-63-662.
Szia Tomi1! Faggatnálak kicsit én is a motor dekorációról: saját ötlettel mentél, vagy a mester találta ki? Pontosan hová is lehet ezzel fordulni? Mennyire kényes a minta?
oda is beírta . tele van a szamóca mintás alsógatyám az ilyen hírdetõkkel .
Nem akarom beosztani meg semmi ilyesmi, csak a puszta joszandek szol belolem:
+ 10-15 celsius alatt nem valami egeszseges motorozni. Nemhogy minuszban...
Egyszeruen nem tudsz annyira feloltozni, hogy a szel, a hideg, a nyirkossag ne hatoljon at a ruhan. Pl: a terdizulet ulo helyzetben "nyitott" allapotban van. A szello siman bejut az izuletu felszinek koze, s huzamosabb ido alatt huncut dolgokat indukal...
Szegeny edesapam is nagy vagany volt hajdanan. Motorozott telen-nyaron, esoben-fagyban. Vedoszereles? Minek?! Es most olyan izuleti bantalmai vannak, hogy azt senkinek nem kivannam.
Ezek olyan huncut betegsegek, amik kesobb jelentkeznek. Mocizas utan nem lehet erezni, csak evek utan mutatkoznak a tunetek.
Kerdeztem tole, hogy ujra vaganykodna-e? Azt mondta lesutott szemmel: "Mostmar keso. Ami volt, elmult..."
A valasz egyertelmu.
Vigyazzatok magatokra! Amig nem keso...
Telen: kocsi vagy BMW (busz-metro-willamos)
:)
Háj maci1!
Szerintem pont az ilyen hírdetésekre lett kitalálva az alkatrészbörze rovat. Ugyanez vontakozik a használtgumikra is.
nem egészen . én kárpitos létemre úgy vettem huzatot az ülésemre . 1500 HUF-ért MZ logós pikk-pakk felaplikálható darabot .
Így már minden világos! Tomóka csinálta 13 évvel ezelőtt, jól gondolom? :o)))
Komolyra fordítva a szót, nincs valaki Pesten, aki megcsinálná?
(Motoroztam hát de nem a csuklóm kattog.Mikor -11 fok volt még akkor is mentem mindig megyek ha nem esik az eső vagy a hó.)
rendesen hallani hogy ott bennt kattog valami kis rugó esetleg ami az olajat szabályozza mikor lenyomom a telókat kinyit igy az olaj szabadon folyhat ha elengedem akkor meg gondolom bezár és egy nagyon kis furaton kell az olajnak visszafolynia.Valahogy igy müködhet a teló.De én azt kérdeztem hogy jó e kattog vagy miért kattogde ilyen tényleg csak halkan csak picit hallani ha áll a motor mert akkor csönd van különben nem hallani.Ez a hang tényleg csaknagyon halk.
Hali!
Zalaegerszegen készült, 2000-ft volt.
MZ, ETZ alkatrészek adás-vétele, új illetve (vagy) használt.
Utánvéttel, nagyobb mennyiségnél a házhozszállítás ingyenes Győr és Szombathely 40 km-es vonzáskörzetében.
Érdeklődni lehet:
- Tánczi Tibor: Tel: 06 70 333 9723
Email: ttibi20@freemail.hu
- Holy Roland: Tel: 06 70 285 1419
Email: maci-1@freemail.hu
Használt Motorgumik (JÓ ÁLLAPOTBAN!!!)
-130/90 16 col Michalen 5500Ft 1db
-130/90 Dunlop 3500Ft 2db
-140/70 18 col Metzeller 4500Ft 1db
-120/90 18 col Pirelli 4500Ft 1db
-90/90 21 col 4500Ft
Érdeklődni lehet:
- Tánczi Tibor: Tel: 06 70 333 9723
Email: ttibi20@freemail.hu
- Holy Roland: Tel: 06 70 285 1419
Email: maci-1@freemail.hu
Járnak arra kollégáim, akik onnan származnak, tehát ez még nem lenne gond.
és zalaegerszegi vagyok .
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|