:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Kedves muzmuz!
Nem tudom hány éves vagy, nem is nagyon érdekel. Amennyiben nincs kérdésed és nem válaszolsz építő jellegűen vmire, úgy szerintem bölcsebb hallgatni.Figyeld a hozzáértőket! Sokat lehet tanulni.
Én is ritkán írok, de felháborított a felháborodásodnak a miértje.
Azért van szájbarágósan írva néhány dolog, hogy biztosan ne legyen félreérthető.
Üdv: Moha
Attól függ, mihez kell. Békéscsaba, Börzeház, szocikat bontanak mellékesen, főleg MZ-ket.
Az ETZ 251esnek is elől 18" hátul 16"!Elvileg annak jónak kellene lennie!Sajnos nem tudtam megkérdezni a boltban, mert nem értem oda zárásig!:(
GSXF!
Szerintem magasabb kell legyen a TZ sztender, a 18-as kerekek miatt. Ez nem biztos persze.
De abból gondolom, h az én peregyesem (elöl 18", hátrul meg 16") alig áll meg az állványon, mert nagyon leérnek a kerekek. Billeg, instabil. Amikor TZ kerék volt benn hátul, már le se ért az állvány!
Persze lehet más a vázgeometria, de sztem akkor is hosszab az ETZ-é.
Tudod,Öreg Rozmár nem motoroz már... :o)De a nyelved jól felvágták!
Én lány vagyok, de ti csak dagasszátok...Télen csak szivatóval megy?:)Pehh!
Ez még nem az a szintje a vitának/vélemény különbségnek, ahol meg kellene/érdemes lenne megbántódni. A tavasz meg már tényleg jöhetne. Ahogy annak idején mondtuk: "itt a tavasz, dagad a f@sz..." :o)))
Szevasz ADDI!
Had ne kelljen pontosan idézgetnem, de olyanokra gondoltam, mint tányérüléses olajzöldre fújt, csak ez hiányzik az összképből...Az "Érted?" visszakérdezések, no meg a kedvencem :az ismerősöd ismerőse úgy hallotta valakitől, hogy....stb!Bocs ha nem szó szerint idéztem!Ezek a megnyilvánulások, nem segítőkészséget, hanem lekezelő stílust takarnak!Remélem nem bántottalak meg titeket és öreg úttörő cimborátokat?!;)
Látom egyre több az ingerült emberke, de nyugi mindenkinek, jön a tavasz. Egy kövér gáz után helyre billennek a lelki egyensúlyok.
Amúgy én sem találtam kivetnivalót Peti74 hozzászólásaiban.
Szevasz MuzMuz20!
Üdv a fedélzeten! Sajnos kikívánkozik belőlem a kérdés -persze csak költői formában-, hogy mi is volt a baj Peti74 hozzászólásával? Én személy szerint semmi kivetnivalót nem találtam benne, egyszerűen elmagyarázta. Nem több, nem kevesebb. Megértettük.Persze az ingerküszöbe, az érzékenységi faktora és a kitörési zónája mindenkinek más és más :o)
S.O.S!Eltörött a láncvédőm!Néztem több boltban is,de mindenhol csak utángyártott van!Nem tud valaki egy helyet ahol van eredeti?Vagy nincs véletlenül valakinek jó állapotú eladó?
Előre is köszönöm
A polírozáshoz használt kb. 4 cm vastag és 20 cm átmérőjű filckorongot és hozzá a polírgyantát a XIX. ker. Ady Endre úton vettem egy köszörűkövekkel és csiszolószerszámokat árusító boltban (Azt hiszem 108-as szám).
A korongot egy kiszuperált Hajdú mosogép motorjának tengelyére szereltem fel, nem egy erőgép de a feladat elvégzéhez elegendő.
A polírgyanta egy viaszgyertya keménységű polirszencsékkel telített anyag, a forgő filchez kell hozzányomni időnként, és akkor valamennyi áttapad belőle a korongra.
A polírozó paszták (pl. turtle, prevent) nem alkalmasak ehhez a koronghoz, mert pillanatok alatt beszívja a filc, és telítődik vele.
A kororong evvel a majdnem szilárd polirszerrel aluminium polírozására is kiváló, előtte elég kb. 400-as vízpapírral felcsiszolni a felületet. De még ezzel a gyantával is előfordul, hogy az aluminiumreszelékkel együtt eltömíti a filc felületét, olyankor a forgó korongot egy durva drótkefével tisztítom. Végül is ez a folyamat is csiszolás, ezért a korong is kopik lassan, nekem már 1-2 centivel lett kisebb az évek alatt.
Üdv,
Peti74
A kipufogotisztas kapcsan jutot eszembe valami. Egy nagyon jo ismerosom mondta (motorepites-szerelessel is foglalkozik), ugy takaritja a kipufogokat, hogy ledugozza a veget es kromofagot bele. Allitolag tuti a modszer, es nem bantja a kromot. Mondjuk egy etz kipuffba nem eppen koltsegkimelo jo par liyti kromofag....Probalt mar ilyet valaki?
Van valakinek tapasztalata a programozható előgyúlytás vezérlővel kapcsolatban!A Tuning,fejlesztésben olvastam!Tetszik amit írnak csak kicsit japán!;)
Hello peti74!
A kipufogókiégetéses hozzászólásban említetted a megkékült kipufogót hogy lehet vissza polírozni,ez nagyon érdekelne. Ezt a folyamatot pontosan le tudnád írni kiegészítve az eszközök márka és tipus megnevezésével tudom hogy ez nem a reklám helye csak ne bolyongjak a festék boltban mint a hülye.
Válaszod előre is köszönöm!
Üdv:Kovács Ervin
A drágád egészen biztos nem vagyok...elég sok felesleges időd lehet ,ha van időd végignézni az eddigi hozzászólásokat!
Egyébként,csak hogy csillapítsam kiváncsiságod:igen most regisztráltam,eddig csak olvasgattam,de az olyan hozzászólások mint a tiéd,kedves peti74, annyira feldühítenek,hogy muszáj nekem is részt venni ebben a kedves hangnemben zajló vitában.
Másrészt éppen ilyenek miatt megy el a kedvem,hogy bármiféle kérdést tegyek fel itt,mert sajnos minden forumon található legalább egy olyan szakértelemmel rendelkező, felsőbbrendű "uttörő", aki gátlástalan, lekezelő módon küldi, az esetlegesen számára egyértelmű, információhoz jutni vágyó tudatlan hozzászólókat.További jó munkát,mert ebben kétségtelenül jó vagy!
Sziasztok,érdekel-e valakit ETZ 250-es alapméretes henger + hengerfej,állórész, gyújtás(megszakítós) kupplungalkatrészek és más blokkalkatrészek, vagy esetleg váltóalkatrészek, olcsó pénzért. Ha érdekel valakit, akkor hétvégenként írhat a muller_szabolcs@citromail.hu címre, vagy hívjon a 06/30/496-0230-as számon a délutáni órákban.
GSXF!
Szerintem azért nem kaptál eddig választ, mert igazából senki sem tudja!De ma megyek kilóméterórát venni, úgyhogy megkérdezem a srácot!Majd késődélután megírom!De szerintem is ugyanaz méretre mint a 250 TS-nek!Üdv
GSXF! Szerintem ugyanaz a mérete...
De ez nem 100%!
Nos.
Gyorsan visszanéztem 10 oldalra visszamenőleg, de nem találtam MuzMuz20 regnévvel egyetlen hozzászólást sem.
Gyaníthatom, hogy friss regisztrációval van dolgunk ?
Esetleg gyaníthatóm, hogy MuzMuz20 regisztrálásának egyetlen célja volt, hogy nekem beszóljon ?
Pedig a mondataidból az vélhatő, hogy nem ma olvasod előszőr ezt a fórumot.
Eddig milyen néven irogattál, drága ?
Peti74
Hűha!! Hát itt is megtalálható a nagy szakértő akki osztja az észt!A nagy uttörő:))Nem értem...miért van az,hogy nem lehet normális stílusban reagálni más kérdésére?ha annyira iritál és annyira hülyénk találod a kérdést,miért foglalkozol vele?
Szerintem Peti74 válasza több mint lekezelő volt!No de lehet,hogy ilyen egy igazí uttörő motoros...további jó szapulást!
Árix.
A kipuffogót tök felesleges szétflexelni, csúnya lesz, rozsdásodni fog, és ha vissza is akarod csinálni a rombolást, akkor nem lehet olyan mértékben kinyitni, hogy értelme legyen. Tudom, mert kívácsiságból már szétvagdostam néhány ETZ dobot.
Az én olvastomban a kiégetéshez kell:
- megfelelő vastagságú olajkoksz legalább a könyök felöli végén, ami fellizzik majd
- egy kispalackos gázpáka (amit a bádogosok használnak)
- egy legalább 4bar-t tartósan (15-20 percig)adó kompresszor
- egy hosszú (kb 20 cm)szárú levegőpisztoly
- a szélirány jó megválasztása
- 1 pár hosszúszárú bőrkesztű
- kitartás
- és persze egyik szomszéd se legyen otthon, mert akkor balhé lesz.
Én így csinálom. Ha begyullad, a füst kb 10 percig brutál lesz, vastag szürke és tömény. Ha már nem füstöl, akkor sem szabad abbahagyni a levegőt, amíg a dobba óvatosan benézve sárgán-fehéren izzik a cucc, addig adni kell neki a 4 bart. Fémtisztára kiégethető a legbelsőbb alkatrészig. A lényeg, hogy a levegő folyamatos legyen.
Egy ilyen kilgetésnél a ddr dob nem dobja le a krómot, csak megkékül-megzöldül, de ez kihülés után fickoronggal és polírgyantával krómszinűre visszapolírozható. (ez a gyári jawa krómozásra is igaz).
Olyan magyar dobbal mégnem találkoztam, amelyiken a krómozás kibírta volna ezt a mutatványt.
Ja, és egy ilyen korrekt kiégetős mutatvány, valamint a könyök, a hengerfej, a kipufogóablak és dugattyútető megtisztítása sok esetben felér egy komoly tuninggal.
Nem csak a légszűrőt kell cserélgetni, hogy kapjon levegőt, a kilégzés is ugyanolyan fontos :)
Üdv,
Peti74
Tomi1
Tudom láttam, de az a megoldás nem szabályos egy életvédelmi felszerelésnél. Engem a féklámpakapcsolós dolog nem érint... :-)
sziasztok!
az lenne a kérdésem, hogy a 250es etz-nek ugyanolyan-e a középső állványa (vagy standard vagy mi)mint a 250es TSnek? kinézetre ugyanolyan, de méretben is egyeznek? válaszokat köszi!
Üdv
Üdv mindenkinek!
mennyi az Etz125 ösnek az adatai?/fogyasztás,végsebesség,stb./
még 1 kérdés! van 1 gyári dobom és 100 at ment vele egyenesen az a dob eldugult.... 1 szer már volt égetve ugy h szét flexelték a végét... még az elözzö tulaj csinálta... most is ugy kéne? vagy van más megoldás?? nincs kedvem flexel meg hegesztgetni. most rezódob van fent de az nagyon hangos. mondjuk a teljesitményen dob.válaszokat elöre is kösz!
Amikor én nem kapok választ, akkor kis idő múlva felteszem újra.
Így járok el most is:
Szükségünk lenne egy ETZ250 váltójába való fogaskerékre és a hozzá tartozó kapcsolóvillára (a 010-esre).
A lényeg, hogy eredeti német gyártmány legyen, a bontott tökéletesen megfelel, csak a kapcsolókörmök élei egészségesek legyenek, ne legyenek legömbölyödve. A váltóvillán látható kopás lehet, de ne legyen mélyebb1-2 tizednél, és főleg ne legyen lekékülve.
A pontosság kedvéért ezekről van szó:
fogas_1.jpg
fogas_2.jpg
fogas_3.jpg
Ha valakinek van ilyen jelezze nekem akár itt a fórumon, akár a mailben (peti74@pannongsm.hu).
Üdv,
Peti74
Nekem már olyan is előfordult -nem versenyt szítva ezzel-, hogy még válaszra sem méltatott senki. Nem éreztem megsértve magam, és ettől még nem tekintettem egy szocimotorost sem tisztességtelennek. Jó kis közösség ez, a helyzeteden pedig sokat lendítene egy megbánást tanusító írás, én legalábbis így csinálnám.
Segítséget szerettem volna kérni mindenkitől de csak egy ember segített és az marcee.
MZfan.
Csinálok róla fényképet és felteszem, hogy lásd milyen. Az anyagminőségéről és a falvastagságról gondolom, hogy nem magyar gyártmány.
Amúgy ha az a gyári darab nem horpadt, és a rozsda nem mély, akkor lehet hogy érdemes vele foglalkozni. Jó alaposan ki kell égetni, megfoltozni, ha szükséges, és utána krómoztatni.
Amikor írok vmit, csak a birtokomban lévő ismertekre tudok támaszkodni, csak azt tudom megosztani és ha valamit javítani vagy pontosítani kell, akkor majd hozzászól, aki érdemben tud hozzáfűzni. Semi-nek köszi, 3 kölönbözőről nem tudtam.
TaHo.
A nomen est omen meg igenis frappáns volt, mégiscsak színvonalasabb, mint egy sima káromkodás. Jegyezd is meg, lehet egyszer neked is jól jöhet :))
Részemről nincs harag, a tahó néha én vagyok, tudom jól, és én legalább mondhatom is magamra :)
Üdv,
Peti74
Én jópár évvel ezelőtt vettem 1 utángyártott dobot, 251esé, igy rövidebb mint a gyári még jobban is néz ki vele és jó minőség, és a gép sem lett más vele. VM a mérkéja, vhol Kistelek mittomén hányas sz. tanyán gyártódott. Ez a tanyasi tuning:DD
Nem tudom, létezik-e még a márka amúgy.
Üdv!Na én voltam a hülye!Hagyjuk a fenébe az egészet!:)Nemtom, hogy front volt-e, de nekem szar kedvem volt és ilyenkor hajlamos vagyok segg lenni!De a "Nomen Est Omen"-t nem felejtemel!:)Igazából nem akarok annyira tuningolni,csak gondoltam összekötöm a kellemest a hasznossal!De mint ez utóbb kiderült, nem feltétlenül van úgy ahogy én azt gondoltam!:(Csak lenne már jó idő!!!:(((
Helo Peti74!
Én is gyári dobot keresek a 250es ETKómhoz! Haverom már ajánlott egy gyári darabot, de az rozsdás, és ahogy hozzászólásokból kivettem a tied nem!ugye? És a tiéd is egy gyári(ddr) darab igaz(nem után gyártott)?
Üdv
Hali!
A féklámpa kapcsolóra megtaláltuk a tökéletes megoldást.
A tuning, fejlesztés menü alatt megtalálod.
Kb. örökké, meg még 3 napig tart.
Üdv: Tomi
Én azért nem köpködném le az utángyártottat. Ahhoz képest hogy mennyibe kerül egész jó, és az hogy szarabbul megy tőle a motor nem igaz. Utána kell állítani picit ha az ember kipuffot cserél és ennyire teljesítménymániás! :-)
Egyébként meg örüljünk hogy van egyáltalán! :-) Meg aztán lehetne olyan a minősége mint a féklámpakapcsolónak... :-O
peti74
ETZ-re 3 különböző katonai kipuff gyártódott a ferde végűekből.
ciao
Semi
Ehhez még annyit fűznék hozzá, hogy tudomásom szerint a magyar kisipari remekek a kúpszög nagyságában, vmint a tágulótér(asszem így hívják, de szerintem értitek, hogy mire gondolok) mérete, alakja is más mint a gyári dobnak, tehát nem csak, hogy szétrohad, hanem még szarabbul is fog teljesíteni, mint a gyári, de rozsdással. Szerintem jobban jársz, ha csináltatsz/veszel rezort, vagy megpróbálsz keríteni egy használt, de fasza gyárit. Vagy esetleg lefested feketére, bár az tény, hogy krómozva szebb.
Amúgy peti74 hozzászólása szerintem se az általad vélt célzattal íródott.
hello !!
front közeleg , sajog a mûtéti hegem .
bolhafaxnyi sértõt sem találtam Peti74 hozzászólásában , viszont tanultam belõle .
Helló TaHo !
Nem akarok ám belemászni a lelkivilágodba, de motoros férfiember miért ennyire érzékeny ? Front van ? Nem tudom, mikor regisztráltál itt, de a Peti 74 itt már műemlék, és arról ismerhető fel, hogy olyan, mint az úttörő a szabályzat szerint, : " ahol tud, segít "
Nem, semmiképp nem nézett hülyének, csak segíteni akart, a szív hatalmas, a megfogalmazás talán neked ponyva. Magam sem csinálom a dolgot másképp, csak egy másik forumon .
Tömör a megfogalmazás, ennyi, érezni kell, a jószándékot a sorok mögött...miért a rosszra gondolsz először ?
üdvi : Fullkopy
A stílusom kissé erős, ezzel kb. hetente szembesülök itt a fórumokon. Ez van.
A kipufogóra meg azt írtam, hogy kétféle is létezik belőle;
hogy a belseje ugyanaz, mint a utcainak, a különbség a mattkrómozás;
hogy a hozzá tartozó eredeti könyök anno 30cm-t belenyúlt a dobba az alsó tartomány nyomatéka érdekében, de rövid utcai könyökkel 250-eshez ez is jó;
hogy 300 közeli köbcentihez viszont már nem az igazi, ha köbcenti tuningon is töröd a fejed, akkor nem érdemes;
hogy a magyar gyártmányok többsége olyan silány anyagból készült, hogy egy év után full rozsda lesz az egész;
hogy a német elfekvő nagy ritkaság, ezért légy gyanakvó, és inkább szerezz összekasonlítási alapnak egyet.
A fogyasztói társadalom alapszabálya, viszont az hogy az eladó mindig mondja azt, amit a kedves vevő hallani szeretne, függetlenül attól hogy igaz-e.
Ezért aztán írhattam volna egy kurta mondatban, hogy igen nekem van egy tip-topp eredeti honvédségi dobom, igazi ritkaság, nekem anno bevált, épp el akarom adni, most 5000-ért a tiéd lehet. Nekem 5k jól jön, Te meg megvetted volna, felrakod a rozsdás helyett aztán nem történik semmi, főként erősebb nem lesz.
Jobb lett volna ?
Peti74
Dezzsoke.
Ha gyári fesszab van benne akkor:
A fesszabályzó az ülés alatt van a tankhoz közrlebb és egy aluminium "kupakkal" van lefedve amit egy felette átívelő drót fog oda és asszem 4 vezeték megy bele.
Ha nem gyári, hanem már egy elektronikus az egy téglatest alakú műanyag dobozka ugyanúgy 4 (vagy talán 5) csatlakozással és ez is az ülés alatt keresendő valószinűleg.
Az egyenirányító ugyanúgy az ülés alatt van csak kicsit hátrébb. Az kb 10X10 cm-es 3db nyáklap egymásra csavarozva.
A generátort szerintem ne bántsd, amíg a többi mást át nem nézted, mivel az viszonylag védett helyen van és nehezen sérül. De a szénkeféket még megnézheted, hogy jól érintkezik-e a forgórésszel és elég nagy-e.
Mérd meg, hogy baindított motornál az aksin mennyi volt van. Ha jól tölt, akkor olyan 12-14 voltnak kell lennie.
Amúgy valaki írta még pár héttel ezelött, hogy melyik vezetékeket kell a fesszabról lehúzni és összerakni éa így meg lehet mérni, hogy összesen mennyit tölt a generátor.
De ezt már nem tudom hogy van és ennyire én sem értek hozzá.
Aki jobban ért hozzá remélem jobban tud segíteni.
Üdv
Húú, hát az alakját nemtom meghatározni, most egy fekete lapos szögletes dobozka van amibe a vezetékek mennek be illetve ki!Az eredetin nem volt fekete burkolat, ott mindent a szemnek elven volt szabadon volt ellenállás meg miegymás!Nézd el nekem nem nagyon értek az elektonikához!:)De az ülés alatt találod meg a tank mögött, a légszűrőházhoz van hozzáerősítve!Nem lehet eltéveszteni, mivel ide futnak be az aku, ill a biztosítótábla felől a vezetékek!Nekem 251-es ETZ-ém van, de gondolom a 150-esen is ott van!Az a tuti, ha követed a vezetékek útját!Kell hogy legyen egy tábla ahova sok csoki csatlakozik:)Remélem tudtam segíteni!:)Sok szerencsét!Jah és ha jól emlékszem, vagy 1500-ba fájt az egész!Csak a bekötésre figyelj,nézd meg jól mielőtt szétszednéd!Üdv
Köszi Szépen TaHo
-
A fesszabnak milyen alakja és mérete van? Ha meg tudnád mondani megköszönném. Egyébként más baja nincs. De majd műszerrel kiméricskélem. Mást nem tok vele. Legfejjeb veszek bele fesszabályzót. A fesszabályzón van valami álítási lehetőség esetleg?
Sziasztok! Van pár alkatrész eldó, ha valakit érdekel:ETZ- berúgókar, szívótorok, álló- forgórész, és porlasztó darabokban(2db).
Hi Dezzsoke!
Nekem is volt ilyen problémám!Szerintem is azok lehetnek a felelősek, amiket Rókapimpó már előttem leírt!Nekem speciel a fesszabályzó volt a hibás...Nézd meg a generátort is,de elötte ezt,mert több mint valószínű hogy a fesszabályzó lesz a ludas!Ráadásul kevesebb szerelést igényel!Elvileg az ülés alatt találod!:)De ha van voltmérőd azzal is meg lehet nézni, hogy hol veszik el a töltés!Sok szerencsét
Hát kell hozzá csomagtartó és arra bármilyen sisaktartót rá lehet tenni. Szerintem gyűjts valami komolyabb nagyobb méretűre mer nekem kis méretű van rajta, de nem nagyon vált be szűk és az eü. csomag már nagyon szorosan fér meg a sisak mellet. Ez asszem 8-15 körül volt nem emlékszem rá pontosan. Kinézni meg a macskaszem helyére lehet betenni ledet.Én tettem be kétállásút így a féket és a helyzetjelzőt is mutatja.
Nem tudom hogy szabályos-e. Ha érdekel írhatok még az elkészítéséről.
Oh, még elpirulok:)Ne bókolj nekem!Talán rád jobban illene ez a név!:)Mind1, örültem!
hello!
Köszi szépen Jorgat!
Nem tud valaki Mzre sisak tartó dobozt?
Valami olcsot és jol nézen ki:-)
MZ, ETZ alkatrészek adás-vétele, új illetve (vagy) használt.
Utánvéttel, nagyobb mennyiségnél a házhozszállítás ingyenes Győr és Szombathely 40 km-es vonzáskörzetében.
Érdeklődni lehet:
- Tánczi Tibor: Tel: 06 70 333 9723
Email: ttibi20@freemail.hu
- Holy Roland: Tel: 06 70 285 1419
Email: maci-1@freemail.hu
Kösz nem nagyon vagyok otthon benne hogy mi micsoda de akkor ez egyedi probléma. Amúgy lámpánál ha nem túráztatom akkor meg is áll mer az akksit leszívja. Esetleg tudnál abba segíteni hogy mit kéne a generátoron tisztítani mer az még nem volt szétszedve 1 éve mióta nálam van a motor. Én vigyázok rá de az előző tulajnál eléggé szétgányolták a mocit.
Az egyenirányító és a fesszabályzó hogy néz ki mer nem ugrik be.
Előre is kösz.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|