:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Milyen eljárással vitték fel?
Lángszórással, vagy plazmaszórással?
Mert ez utóbbival szerintem nem lenne gond.
De felrakó hegesztéssel is lehet nagyon ellenálló felületet csinálni, de ahhoz érteni kell.
A jawa főtengelyemre anyagot hordattam fel. Annál azt hiszem jobb a persely. Nekem legalábbis nem nagyon tetszett a felhordás eredménye, bár használhatónak ítéltem. Viszont cserébe rohadt drága volt.
Perselyt kell rá húzni.
De én most gyártatok új tengelyt, jobb anyagból, vagy jobb illesztéssel, mert végül is annyira nem rossz az az anyag szerintem. (főleg ha a tajvani acélhoz viszonyítom)
Nálam is ugyanez a helyzet, de bele ragasztottam és legalább 2000km-ig jó volt. :D
Na igen, nem tudom hogy melyiknek, de az a kevés játéka az megvan.
Nekem nem lógott a csapágy...csak a főtengely a csapágyban :D
A módszer megfogadom, de mutass egy olyan TSt, aminek nem lóg a főtengelye egy adott km után... :D Csörgés még tán kontrollálható nálam, de ez eddig nem.
Mit lehet erre mondani?
Cseréld!
Egyébként te hallod, döntsd el. :-)
Nem 15000km-ről van szó, hanem 4x15000km-ről.
:-)
Be szoktam áztatni benzinbe, ha kibír 2-3 napot akkor tökéletes. Ezt a modszert halottam egy haveromtól, és működik úgynézki. /kösz Tibi/ A simohoz vett elnyúlt mint a takony egy nep allat. Nem hiszem, ha nem látom. Pedig motoros boltban vettem :-(.
A főtengelynél akkor szokott kimenni ha lóg a csapágy, vagy üt a tengely.
Rég jártam felétek, a héten levizsgázott az etz-m. Megdicsérték, hogy milyen szép, de azért ha nem dugok a zsebükbe 2 rongyot akkor megvág az első fék ütése miatt.Még jó, hogy egy hónapja lett szabályozva, ferodo betét, fémfékcső, nissin munkahenger. (de nemrég lett a téma kivesézve, vagy szerelési hiba, vagy a tárcsa cinkes már.)
Mint már említettem nemrég, hogy készülök Májusba Dániába, igazából nem igazán izgat az egész motor állapota, megállhat 100km.re is innen bármelyik hétvégén, onnan se tolnám haza, ezért nem izgulok rá.
Viszont leállításkor van már csapszeg hangja, még nem annyira vészes, de érdekel a véleményetek, hogy addig cseréljek én cuccost a motorban?
(csapszeg, dugó gyűrű)
Március, áprilisban még tuti megyek 2000 km-t addig szóval be is lenne járatva, vagy hagyjam az egészet úgy ahogy van?
Nekem bőven kibírt annyit.
A kopás állósága kb ugyan az.
Lehet hogy kibírna 15 ezret is. Írtam hogy 8 ezernél eladtam a motorral együtt. Bár ami kibír 8 ezret, az nagy eéllyel kibír többet is. A tapasztalatom szerint ami nem odavaló az hamarabb kikéredzkedik a motorból. Egykét év vagy egy-két tízezer kilométer után. Ami kérdéses hogy érdemes e max 20 százalékkal hosszabb élettartamért dupla vagy nagyobb áron beletenni valamit a motorba.
Na itt van az elvárásokban a különbség, én 10-15ekm-t szoktam menni vele évente. És 3-4 évet simán kibír. (A főtengely, és ha már szétszedem szimeringet is cserélek.) :-)
Én nem használok NBR-t, mert már szívtam meg vele, de ez a saját bogaram.
Nem a fordulatszámmal, meg a tengellyel van a baj, hanem a hőmérséklettel, az üzemagyaggal, meg a vákummal. Ott van a tűréshatárán az NBR.
De igaza van Árpádnak, a beszerelés minősége többet ront az egészen, mint az, hogy milyen anyagból van.
A másik a gyártási minőség. A Viton csak egy anyag ami főtengely szimeringnek a legjobb, de lehet abból is lehet gagyit gyártani.
Egyetértünk, hogy ahány gyártó, annyi szin és tulajdonság. Sajnos elképesztően sok szimeringproblémám volt utóbbi időben. Elég kiboritó, amikor egy frissen generálozott motort megragaszt az ember fia a 256-odik km-nél és nem tudja, honnan sziv falsot, hiszen újak a szimeringek :-) Múltkor KTT boltban átnyálaztam az egész szimering katalógust, a benzin, olaj, hő kritériumnak csak a barna felet meg. Nekem a huber 3-4 év alatt csonttá keményedett, igaz falsot még nem szivott.
http://www.germalex.hu/anyag.php
Itt leírják mi mire jó!Az alján lévő pdf katalógust megnézvén érdekes dolgot találtam!A SAE 90-re nem javasolják a vitont!Nekem ebből az jön le hogy a NITRIL jobban megfelel mint a VITON!Semmiben sem kiváló,de szélesebb a jó tulajdonságok skálája!
De majd csak kitavaszodik már és nem ilyesmin lovagolunk hanem a motorok nyergében! :D
Azért lehet olcsóbban is kapni.
3000ft/db kicsit soknak tűnik.
http://www.bearings.hu/termekek/szimering/termekek/csapagytartozek/szimering
A grafikon szerint bőven a vitonos határ alatt van a 30as tengely 6000es fordulaton.
Még a végén meggyőzöm magam hogy nem is kell vitonos. :D pedig el voltam szánva :D
Akkor most vitonosat tegyek a nagy ts-be belülre vagy kéket? :D
mondjuk a vitonosból egy pár 6000 forint körül van, a másikból meg 1500.
Nekem az ETZ 8 ezer kilométrt futott Huber szimeringel. Semmi baj nem volt vele. Gondolom még megy is vele még pár ezret, csak már nem nálam.
No ez az. Legalább annyira fontos hogy egy szimeringet hogy raknak be, mint az hogy ki gyártotta. Ha rendese ütik be a helyére valami a szimering átmérőjéhez való cső alaku valamivel és a cső és az új szimering közé odateszik a régi szimeringet, valamint nem ütik féloldalasra, az sokat segít. Volt ismerősöm aki a szimeringeket szidta, pedig a főtengelye volt kopott.
Valahogy én nem érzem a szimering kérdést olyan fontosnak. Bemegyek a Futárpetihez, veszek egyet, Nem is túl drágán, beteszem normálisan, hótbiztosan nem lesz vele gond. Legalábbis az elmúlt tíz ében ebben a boltban még nem sóztak rám nagyon gagyi holmit. Remélem a következő tíz ében is ez lesz. :D
Ez a szimering is egy hálás téma.
Nem igaz, hogy régen egy fajtát lehetett kapni, akkor is sokfajta szimering volt.
Csak ma laikusoknak is egyszerűbb választani.
Tudod mi az igénybevétel, megnézed a neten ezer helyen fellelhető táblázatok egyikében és olyat veszel.
Egyébként a 2T motor főtengely szímerimeringének a követelménye az NBR felső határán van, a VITON- meg bőven túlteljesíti. Tehát NBR-ből sokkal könnyebb mellényúlni., úgyhogy én inkább VITON hívő vagyok.
A színe meg olyan amilyenre a gyártó színezi.
Na, ez már valami!
Most elálltak a szavaim! :-D
Röviden: Nem lesz lekvár.
Az a szimmering lesz lekvár ami nem benzinálló, viton pedig az.
Ne aggódjatok a szimmering színén.
Nem feltétlenül függ össze az anyagával, mert ahány gyártó annyi féle színjelölést alkalmaz a használt anyag jelzésére, és azon belül is lehet több féle keménység.
Mindenki oda van a vitonért, de pl NBR-ből is elég sok féle van és előfordul hogy egy olcsóbb viton alulmúlja a márkás (pl. SKF) NBR szimmeringjeit.
Olyat is láttam hogy élelmiszer ipari kemencékhez való szimmeringet rakott valaki a motorjába, ami ugyan méregdrága, de pont nem alkalmas főtengelynél fellépő igénybevételekre...ja és viton :)
Szóval babonák helyett szerintem ésszel szereljetek motort. Google a barátunk, tessék utánanézni. Manapság ez annyira egyszerű. Régen tényleg az ilyen szóbeszédekre és a csapágyboltos bemondására voltunk utalva.
Nekem pl, a zöld huberrel soha nem volt bajom, ami ráadásul nem is viton. Sokan szidják, de pont megfelelő a keménysége, és ha rendesen rakják be bírja az igénybevételt.
Nekem vitonosat adtak,dupla ajkasat!De az is fekete!Akkor lehet hogy az is lekvár lesz?
Ez sosem jutott volna eszembe :DDD mekkora poén majdnem leestem a székről :D
Mindegy, hogy kifelé vagy befelé, csak vitonos legyen, mert: a ma kapható fekete lekvárrá változik a benyától, a zöld kőkemény lesz gyorsan, a mattos piros 2 hónap alatt elkopik, a kék kiesik a helyéről (megpuhul), a fényes piros rágószerű egy hét alatt szintén. Milyen fura, hogy régen csak 1 fajta (fekete) volt és mindenhová jó volt.
"Tényleg mindegy, egyszer kívül nagyobb a nyomás, egyszer belül. ..." - viszont ha a rugóval befele teszed akkor oda a gyári "tuning" mert megnő a kater térfogata. :DD)
A válaszokat köszönöm mindenkinek!Nekem meglepő volt a film ezen része,mert számomra logikusabbnak tűnt rugóval befele rakni!De egyszer kipróbálom mi a különbség :D
Tényleg mindegy, egyszer kívül nagyobb a nyomás, egyszer belül. Nagyot hibázni nem lehet, ha befelé áll rosszabb a kenése, de bírja azt is. Lényeg, hogy a gyújtás felőli oldalon befelé álljon, mert ott kívül tök száraz minden. Ráadásul a rugónak is betesz a por és a víz.
És akkor?
Ez olyan nagy probléma?
A tapasztalat azt mutatja mindegy hogy rakod be. Gyárilag így mondták mit fáj neked ennyire? :)
Csak az az érdekes, hogy egyedül az Mz-nél van így.
Ha belegondolsz, pontosan akkora nyomás van ott mint amekkora vákuum.
Tehát itt szerintem a jobb kenés miatt van így.
Ezen felül tökmindegy honnan jön a nyomás, mert egyik irányba sem enged át ekkorát.
Uraim!
Számít az valamit ha a nagy TS kipujába nincs benne az a kis cső, ami egyik oldalán zárt és két oldalt pedig található rajta bevágás?
Egyszerűen nem értem, hogy miért így van. A szimeringet mindig a nyomás felőli oldalon a rugóval kell betenni. Az elősűrítés miatt a nagyobb nyomás belül van nem a váltóban. Én annak ellenére fordítva tettem be, hogy a videón így van. A 250-esnél is kifele áll a rugó, de még senki nem tudta tudományosan megmagyarázni, hogy miért.
Egyébként most bennem is megfordult hogy nem-e voltak szerelési hiányosságok, de eszembe jutott hogy kevesebb váltóolajat sikerült leengedni (~4 deci), mint ami benne volt (5), szal nem pótolta a hiányt benzinnel :) Az az egy deci szerintem a kuplungpálca mellett távozott.
Igen, hivatalosan kifelé kell lennie a kuplung oldalinak, a generátor oldalinak meg befelé.
De nem te lennél az első aki befelé rakta mind a kettőt, nincs nagy jelentősége, talán az élettartama jobb, de amúgy sem ez a leggyengébb láncszem. Nem jellemző hogy keveredik az olaj a benzinnel. Ilyen csak szétkopott, széthajtott, lógó csapágyú motoroknál, vagy sérülten berakott szimmeringnél fordul elő.
Én már kérdeztem korábban, bár azóta beláttam hogy nincs nagy jelentősége, azon az oldalon mind2 oldalról kaphat kenést a rugó úgyis. TSnél az acél szimmeringháznál már lehet nem mindegy, de a 251es összeszerelési videójában is kifelé áll a rugó, mert a csapágy előtt van egy talán olajterelő alátét. De egyébként ha legközelebb szétszedem a TSt, akkor nekem is az a tervem hogy ilyen 20*47*7es szimmeringet teszek bele, ott még fogja is a zéger gyűrű, elvileg pont elfér...
Szerintem bajt (keveredést) amugy nem okozhat, ha az ajak tömít akkor jó..
Most elég butának tűnök,de a kuplung felőli főtengely szimmeringet rugóval kifelé kell berakni?
http://www.youtube.com/watch?v=yo_pPqWlAfs&feature=player_embedded
24:30 percnél ugrik a majom a vízbe!Esetleg ha nem így van berakva a szimmering az eredményezheti hogy benzinnel keveredik a váltó olaj?
Lehet kapni, de lassan kihalnak.
Kínai szutykok is vannak, de a kategóriában az igazán kívánatos az Aprilia RS 125.
Ott nem cseszték el a 2T előnyeit.
Kis tömeg, sok ló!
Mielőtt valaki félreviszi a dolgot,s értelmezést:újonnan, teljesen új motorra gondoltam.ami most jön le a gyártósorról....
Teknőc
Hm. Azért köszi, azt hittem, hogy 2T motort nem lehet kapni ma Mo.-n.
Köszönöm azért a lényeges választ.:)
Teknőc
Ebben egyetértek veled Gabi, de nem erről volt itt eddig szó. Sem most.DDDDD
Attila!
Kétszer is belinkeltem, már többször nem fogom. Feldobtam egy érdekesnek tűnő hírt, de csak mosómedve lett belőle.-Tanultam ebből:
-a mosómacira szavazok.;) :)! DDDD
http://youtu.be/CpHbooK0-pE
Teknőc
Hasonló az MZre, teljesítménye is egyezik, nem is néz ki rosszul, de én azért vágyakozás előtt meghallgatnám pl én az MZkben azt is szeretem hogy nem egy kávédarálóként muzsikál, hanem szép öblösen mint amit még anno nagymotornak terveztek... mert akkor az is volt.
Hasonlattal élve; látsz egy bombanőt akkor a véleményed hogy wáó tökély. Odamész és megszólal: hö dikmá moré... utána is kéne? :D A lényeg szerintem egyértelmű, kipróbálni kilehet, de megtecceni nem fog. ;):D
OK, de melyik az MZ replika?
Nem láttam az oldalon, de ha szögre megegyezik az MZ-vel, akkor se várd a Beloruszoktól a DDR minőséget. Bár mindkettő a diktatúra, meg a hiánygazdaság szülötte, de akkor sem.
A 2T motorokat meg beengedik, most is lehet kapni.
A Minsk-et viszont tuti nem, mert szinte biztos nincs típus jóváhagyása.
Összegzés:
-Van egy mz replika, Minsk gyártja.
-Mi köze van az mz-hez?
-Ketten válaszoltunk.
-Erre jött a teljesítmény kérdésed.
(-ami legyen, félreértettem.)
-Írtam még:
"Csak egy a baj, tuti hogy ide nem engednék be, ha venne ide egyet az ember...Mert ez a kis géptípus nekem nagyon bevált.Elég nékem."
Ezt te értetted félre.
Mert kíváncsi vok, hogy egy egy 2T motort beengednének mint új motort,ha venne is egyet az ember. Mert ez a kis 2T géptípus bevált nekem. Elég a teljesítménye nekem.
De arról egy szót sem írtam, hogy lecserélném az mz-émet.
Nos, ezért a mosómedvés tézised totálisan téves, szerintem. ;) :)
Néha nem egyformán látjuk a világot, de ezért kár "mosómedvét" kiáltani!DDD
A jelenlegi helyzetben, ha lenne pénzem, s kedvem motort váltani, az egy YBR 125 Costum lenne, de ezt is írtam párszor.
Az YBR 125 teljesítménye pedig azonos az mz ts 125-ével, 10,5le.
De mivel se pénz, se kedv, maradok kis mz-és.Valamint szeretem is a kis mz-ét, nem kicsit.
De éljen a Mosómedve! DDDDD
Széles utat!
Teknőc
Nem a 125-re írtam, ha visszaolvasol a 200-250.est fikáztam. Hogy mehet egy 250ccm-es motor 2013-ban maximum 110-et?
Egyébként a legutoljára gyártott 125-ös MZ RT 125 (illetve az SM-et azt hiszem még gyártják) is 15le volt.
Neked is van egy MZ-d, mert ezt szereted. Én csak azt nem értem, hogy miért vágysz egy aránylag megbízható gép helyett egy ugyanolyan teljesítményű de borzalmas hírű, Belorussziában kínai alkatrészekből összetákolt valamire.
Ha nincs semmi gondod és unatkozol, vegyél inkább mosómedvét! :)
Érdekes, hogy ami 4T-ben tetszik, Yahama, de az se nagyobb teljesítményű.
Azaz Ybr 125 Costum, ami 10,5Le.
Csak elég drága a 820eFt-ért.
Sőt, az eredeti mz ts 125 is 10,5le.Tehát, nem igazán értem, most mi itt a teljesítmény problema?
Jó, te többet akarsz, többet vársz el.De nekem ennyi elég.
Teknőc
Ne viccelj, ki a fene venne manapság ilyen vackokat.
Kínai technika párosul a Belorusz szerelési minőséggel.
Nincs szebb, amikor a diktátorok összefognak.
A végeredmény egy motor kisesebb teljesítménnyel és végsebességgel, mint egy 40 éve gyártott MZ. :-)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|