:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Hi Eikel! Sokkal bővebben nem tudom kifejteni, mert annyira azért nem értek hozzá :). Pláne mielőtt megnézném az én széjjelborított telómon, hogy is van összerakva a szerkezet. Azt majd holnap.
Addig is vázlatosan: a beszerelés alkalmával zömülhet a lágy persely és csökken a belső átmérő, amit egyébként is a tengely átmérőjére csinál neked az esztergányos.
Így beszer. alkalmával utána kell munkálni, egyrészt a kés nyomainak eltűntetésére, másrészt az illesztési hézag beállítása miatt. Ezt - legalábbis a centrális erőket átvivő persely esetében - dörzsárazással szokják csinálni.
A dörzsárazást pedig az átmérő növekedésével és a palásthossz csökkenésével kb. négyzetesen arányosan egyre könnyebb eltolni. Ez a persely pedig ebből a szempontból elég rövid és "tágas". :(
És itt a (emlékeim szerint) vékony perselyfal miatt szinte tuti, h kell még a dologgal a behúzatás után is ilyenképpen foglalkozni. Szívás.
Bocs a nagy betűért nem vettem észre.
FOGD BE AZ ALSÓ RÉSZÉT A TELÓNAK SATUBA,(AHOL A KERÉK TENGELY VAN).ÉS BENZIN LÁMPÁVAL,VAGY GÁZOS MELEGÍTŐVEL,VAGY ELEKTROMOS HŐLÉGFÚVÓVAL MELEGITSD MEG A PERSELYNÉL.ÉS CSŐFOGÓVAL FOGD MEG A PERSELYT,ÉS MOZGATVA HÚZD KI.UTÁNA CSERE.ÜDV BAMBI
Bambi segíts nekem légyszi! (10182 hozzászólás)
Köszönöm
Bizti,hogy lehet találni kis kapukat,amit a versenyzők ki is fognak használni amennyi rehet.:-)(pl kormány csapágy kúpgörgősre átalakítás)
Én úgy tudom,hogy még mindíg érvényben van a rendelet,hogy a reflektor visszajelző kell,kék szinben.Amúgy legalább 15 éve nem kérték.:-)
Hy !Ha van Valakinek Mz etz 125-ös Hátsó fűzött kereke és megválna tőle szóljon és megbeszéljük és ah van hozzá esetleg a lánckereket is megvenném ha van!
Köszi Keats
Még mindíg várom a segítségeteket teló ügyben 10182-es hozzászólás.
Fontos lenne!
Helló!
Nekem annó nézték hogy működik e! Mondjuk kpm-es vizsga volt. Ha te is oda viszed szerintem jobb ha bekötöd
Üdv
Csak az a lenyeg hogy mukodjenek a lampak es indexek, a visszajelzes nem kotelezo.
Hello mindenkinek! Lenne egy olyan kérdésem,hogy: kötelező a reflektorvisszajelző lámpa hogyha műszakira viszem az Mz Ts250/1 motoromat??? Szóval műszakin nézik hogy van-e reflektorvisszajelző???
1 éve vettem ezt a gépet, a vezetékek össze-vissza voltak kötve (előző tulaj műve), ezért újrakábeleztem az Mz 6V-os kapcs. raj szerint. Most minden működik: féklámpa, városi, reflektor, tompított, helyzetjelző, üresjáratjelző, indexek, duda, fénykürt...stb.
A kapcs. rajz szerint a kék visszajelző lámpára az üresjáratjelző van kötve.
Ezt elfogadják műszakin???
Előre is köszönöm a válaszotokat!!!
Sejtettem hogy a nemetek regen sem voltak hulek, de eros a gyanum hogy a gepmuhelyben ezzel nem foglalkoznak. Ki is talaltam magamnak hogy tudnam kiegyensulyozni egy konyhamerlegen, de nem tudom erdemes e foglalkozni ezzel. Ha lenne esely eltuntetni a vibraciot akkor mindenkeppen erdemes lenne, de mivel a konstrukcio miatt erre nincs esely ezert elkepzelheto hogy az a nehany gramm nem ront anyit a helyzeten, hogy megerje vacakolni.
Ah, latom mar a dugatyus cimet, elobb olvasnom kene aztan irogatni
KI-KI Motorosbolt
7632 pécs, Alsómalom u. 11.
Tel/Fax:(72)314-866
Keri: Az MZ-nél gyárilag úgy csinálták, ahogy te kitaláltad, de hogy a túlméretes és utángyártott dugókkal mennyire lehet ezt megtartani, nem tudom.
Na ez erdekelne engem is
telefont vagy a forgalmazo ceg elerhetoseget nem tudod veletlenul? Sajna Pecs eleg messzi van nekem.
Masik. A dugatyu tomeget nem kell kiegyensulyozni? Egyszer kiszamoltam hogy a dugatyu-hajtokar-fontengely rendszer tomegaranya akkor idealis, ha a fel-le mozgo tomeg fele akkora mint a fotengely ellensulyanak forgo tomege.
Ilyenkor a legkiseb a vibracio amplitudoja minden iranyban, azaz a rezgesvektor egy szabalyos kort ir le.
Ha azonos lenne a tomeg akkor a fuggoleges rezges igaz hogy 0 lenne, de a vizszintes ilyenkor dupla akkora.
Persze ez csak elmelet, de gyakorlatban van ertelme ezzel foglalkozni, vagy azon a par grammon nem mulik semmi?
Eloszor a gyujtast es a karburatort neznem meg.
Lehet hogy nincs eleg szikraenergia, vagy vizkerult a karbiba. Persze a falselvegot is erdemes ellenorizni.
Lehet meg eldugult kipufogo/legszuro (ez utobbi kevesbe valoszinu) vagy ami a legroszabb eshetoseg ilyenkor az az eldurrant fotengely szimering. Ertheto okokbol ez is a falslevego bejutasat segiti.
Ja es amivel eddig a legtobbet szivtam az a rossz minosegu benya. Sok allas kozben "megromlik" es akkor bar benzinnek tunik nem igaza akar elegni. Kicsit higitani kell frissen tankolt benyaval. Ha javasolhatom ezzel kezd. Ha teheted ereszd le a regit es teljesen frissel toltsed fel a karbit is, ha megy akkor felesbe keverheted azt a leeresztett naftat frissel, de nagyon fog fustolni vele.
Ha ez lenne az elso Berta dugo ami igy jart akkor meg vedenem is oket, de sajna ez a 3. az ismeretsegi koromben ami pontosan igy ment tonkre.
Bertanak nem ciki ilyen dugatyut gyartani?
Azt meg elfogadom hogy csapszeges lesz es zorog, de azt a hulye pockot ragassza mar bele rendesen.
Amugy en a Gyomroi uti Kossuth es tsa gepmuhelybe szoktam hordani a vackaimat, ok a PAL dugatyut ajanljak es ha jol tudom hasznaljak is, ezekkel eddik 100%-osan meg vagyok elegedve. Jawaban, 125-os es 150-es TS-ben is. Valoszinuleg ok is kilincsbol ontik, de valahogy erosebbre sikerul nekik.
Kösz az infót.
A dillemma továbbra is megmaradt :)
Mondjuk most hozzájutok egy 251-eshez, szóval nekivágok azzal. Érzésem szerint talán a kisebb méret miatt jobb lehet a manőverező képessége, esetleg könyebb is. Mindenesetre egészen jól meg tudom ideologizálni :)) remélem majd ki tudom próbálni egymás után mindkét tipust, akkor könyebb véleményt alkotni.
Bár ha abból indulok ki, hogy nekem mindig nagy és nehéz motorjaim voltak (Jawa350, Honda CB750) lehet hogy jobban feküdne a 250-es. Aaaaaaaaaa, nem szabad nekem enyit gondolkodni :))
Kösz, a kiírást ismerem, ott csak a blokkrögzítő fülek erősítése engedélyezett, de mivel Bambi merevítésről beszélt, gondoltam valami lehetőség mégis van :)
Szia sub-ee!
Én is ebben a boltban szeretnék vásárolni!Eddig meg vagyok elégedve de a dugattyúkról már hallottam minden jót és rosszat is!Saját tapasztalataid vannak az ott vásárolt dugattyúval? Milyen típusú?és mennyi volt?
Norbi
A 251-es henger nem jó 250-eshez, mert más a kipufogó felőli része! A 250-esnek nagyobb az esése, meg más hollander való hozzá! Nekem van egy eladó alapméretes 250-es hengerem! A számom 06/30/496-0230
Sziasztok! Újrakezdő MZ-s vagyok. Motoros életemet a 80-as évek elején kezdtem Verhovinával, majd Jawa Mustangom volt (közben a simsonosokat irigyeltem), utána egy 250-es Trophy következett, 1986-tól viszont 250-es ETZ. Ezt a 90-es évek elején eladtam (meg is bántam), de az új tulaj vigyázott rá. A végén 3 évig állt a garázsában, nem használta, majd felajánlotta visszavásárlásra, én pedig visszavettem, ez volt 2004 elején, azóta az én garázsomban áll. Most, 5 évi állás után itt az ideje, hogy felélesszem. Amikor 2 éve elhoztam utánfutón, a telók nem rugóztak, az első fék szorult. Pár hónapja berúgóval lassan átforgattam a motort, nem tanúsított ellenállást, remélem, megúszta. Hasznos tanácsokat kérnék a rendbehozással kapcsolatban. A különböző szerelési leírásokat már letöltöttem, olyasmikre lennék kíváncsi, hogy mi minden mehet tönkre a hosszú állás alatt. Ő volt a fiatalkori nagy szerelem, tehát a legjobb kezelést kell kapnia. Köszi.
Hali mindenki!
van valakinek jó állapotú féktárcsája reális áron?
neszgy
Oks, alig várom már a tavaszt, és egy jó túrát. Meghát kéne ismeretség mert még nemsok tapasztalatom van az MZ terén.
Helo Peti74!
Kipufogóról elfelejtettél képet küldeni!:)
vagy az már tárgytalan?
Egyébként a 251-es henger jo 250-hez is?
Köszi, de egyszer már majdnem ráfaragtam vele, akkor inkább marad a maszek.
:)))))
kérdezt a streetest annak van minden még akkor is ha nincs:))
Írj a Zsaninak! Ő tud csináltatni.
Hali!
Kifejtenéd bővebben!
Hehe, ebből többnapos dörzsárazós/görgőzős program lesz :)
neszgy, szerintem sokkal jobban jársz, ha megveszed az én krauzeremet 3e-ért és akkor megspóroltál egy egész munkanapot és mindenki a csodádra fog járni. A szögvasból meg jó kis könyvespolcot ácsolhatsz az emzés szakkönyveidnek.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni! A gond Ts 125 teleszkópja. Ezen még az első kiadású teleszkóp van ami alul zárt és krómozott szárú. A probléma vele, hogy van a felső rögzített rész amin kotyog az alsó rész egy minimálisan, de ezt én meg akarom javítani. A szétszedésben addig eljutottam, hogy az alsó szár tetején lévő csészét amiben van a szimering lecsavartam. Ekkor úgy gondoltam, hogy az alsó szárat letudom húzni a felső szárról de az nem jött le. Felfedeztem, hogy az alsó szár tetején a csésze alatt van egy bronzpersely. Ezt szeretném belőle kivarázsolni mert szerintem a kotyogás ennek a kopása miatt van vagy a felső szár kopása miatt. A kérdésem, hogy ki lehet e ezt a perselyt venni és mivel és egyáltalán orvosolható e ez a probléma.
Bambi válaszát várom mert ha jól láttam az ő ETS 250-ébe is ilyen szárak vannak, de ha más is találkozott már ilyennel annak is várom a válaszát!
Köszi
UI: Motorozni akarok már!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sziasztok!
Segítsetek! Kellenénekn nekem a hátsó csomitartó méretei mert én szeretném +csinálni szögvasból. 1 méretezett rajz jól esne(olyan mint a Krauser ha úgy hívják ami öntöttvasból van).
A segítséget előre is köszi.
Nem tud valaki eladó ETZ 250 kipufogódobot csak gyárit, ami nem horpadt. A krómozás annyira nem lényeges.
KI-KI Motorosbolt
7632 pécs, Alsómalom u. 11.
Tel/Fax:(72)314-866
Sziasztok.
Eladó:
egy 69,99 mm-es (második túlméret) ddr gyártmányú TS250 dugattyú 3 ddr gyűrűvel, 6000 Ft
kép1
kép2
egy 68,97-es (alapméret) ddr gyármányú TS250 dugattyú 3 utángyártott gyűrűvel, 4000 Ft
kép3
kép4
egy bontott, de hibátlan állapotú ddr hajtókar alsó csappal és görgőkosárral, 4000 Ft
kép5
egy 70 mm-es (második túlméretes) ETZ251-es henger és hengerfej, 2000 Ft
kép6
egy BVF30N3-1 (pattintós) karburátor minden alkatrészével együtt, 5000 Ft
kép7
A cuccok budapesten vannak.
Üdv,
Peti74
(peti74@pannongsm.hu)
Háj MZ-sek!
Kéllene nekem egy kis segítség. Mégpedig abban, hogy szeretnék egy villamerevítőt csinálni a gépemre. Viszont idő hiányában nem nagyon szeretnék kínlódni a méretezéssel, épp elég lesz azt kivárni, mire faterom legyártja nekem:). Téhát, az lenne a kérésem, hogy ha van v.kinek ilyenről rajza, pontos méretekkel, esetleg szeretne rajzolni egy ilyet, akkor, ha tud segítsen! Ha küldök nekem képet, akkor ide küldjétek:joseph251@freemail.hu
Előre is köszönöm!
Hali!
Furatás után előfordulhat ilyesmi. Nekem akkor csinált így, amikor a 125ös Trophy 150-re lett fúrva. Amíg a 125ösnek a karbija volt fönn, nem is akart menni, a 150-esével meg csak szivatóval. Aztán a végén kiderült, hogy az egyik főtengelyszimmering (ezen belül van a forgattyúsháznál) eldeformálódott összerakásnál, és ott szívott falsot. De ennek kijavítása után sem volt még tökéletes. Az első ezer kilométeren nem tudtam rendesen közlekedni. Nemtom miért van, de egyszer csak elmúlt. Bár ha menet közbe elvettem a szivatót, nem állt le csak alapjárat nem volt szivató nélkül.
Nemhiszem hogy ezzel sokra mész amit írtam, de hátha ad valami ötletet.
Cső!
Ádi
sub-ee!
Meg tudnád adni a bolt(vagy forgalmazó) címét, v telefonszámát,ahol a dugót vetted? 2 hete vettem 1 magyart, de inkább megmarad dísznek, vagy 3dl es pohárnak....:D
Köszi!
Én is friss tulaj vagyok, vettem 251et :D Nagyon szuper :D Találkozunk túrán Máté, várunk ;)
Falsot nemigen szívhat,elég jók mindenhol a tömítések.Meg ilyenkor az alapjárat is baszakodni szokott,nálam viszont jó.
nem . mentem én 1:25-tel is , semmi gond vele (kivéve a füstöt). ha csak szivatóval megy akkor nem kap elég benzint vagy valahol falsot szív .
Az a szitu,hogy november óta most motoroztam vele először,de mikor visszatettem a blokkot a vázba,akkor a karbit is kipucoltam.Viszont most elég rendesen bekevertem olajjal (kb 1:35),ne hogy megragadjak.Ez lehet gond?
felmerül a kérdés : mennyit állt a motor ? mert elõfordul , hogy ha téliálomra tételkor csak a benzincsapot zárják el akkor a karburátorból elpárolog a benzin "java" és maradnak az adalékok . ezek szépen eltömítik a fúvókákat . és lehet küszködni .
Sziasztok!Ma megjárattam picit a mocit,mert aránylag elég "enyhe",napos idő volt napközben.A gondom csak annyi,hogy a mocim szívatóval tud csak menni,ha visszaveszem leáll.A motor egyébként bejáratos(fúratva,új légszűrő,hajtókar,csapágyak,szimeringek)Arra gondoltam a karbiba esetleg nem kap elég benyát,de majd csak holnap érek rá átnézni.Esetleg valaki tudna még ötleteket adni,mit érdemes átnézni?Előre is kösz!
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|