:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Sziasztok!
A közeljövőben szeretnék házilag szimmeringeket cserélni MZ-m teleszkópjában...(ETZ 150)
Ha jól tudom akkor csak leírás van fenn az oldalon, képeket nem találtam. Ha esetleg van rá igény akkor készíthetek pár képet a cseréről.
üdv: Norbi
Nos, akkor én is belevau
Én úgy tudom, hogy volt gyárilag olajpumpa zt-ken. Asszem a haszn.utasításban, ami otthon van nekem, említik is.
Ezek MIKUNI gyártmányúak voltak. Sok nyűg volt velük, sokan kikötötték, mert macerás volt beállítani....
Ha jövő 7en hazamegyek, és nem felejtem el, akkor megnézem azt a könyvet
Üdv! és kb hogy nézett ki? vagy milyen megoldással lehetett??
választ elöre kösz
251!
Mégis, effektíve mire jó egy ilyen olajpumpálás? Nem akarlak lebeszélni, de nem épp az a jó a 2ütemben, h elvileg egyszerű szerkezet => kevés hibaforrás? Egy jól méretezett torokmembrános henger építgetése sztem ezerszer jobban megérné a fáradtságot.
Régebben találkoztam vele vhol, de minthogy nagyon nem kötött le a dolog, már fogalmam nincs merre és hogyan keressem ma :(.
Viszont az egyik haverom a bp. XXII. kerületben látott egy otthon önindítósra barkácsolt nagy ETZ-t, igaz már vagy 6 éve...
Háj Semi!
Hol találkoztál a neten az olajpumpás dolgokkal?
Szerinted Mo.-n lehet boltban kapni?Ha igen, az ország legtávolabbi pontjára is elmegyek érte...
Háj evribádi!
Az oljapumpa utólagos felszerelésnél még az is probléma hogy, ha jól tudom ki kell hozzá fúrni a forgattyúsházat, ami miatt meg szét kell húzni a blokkot(a fémforgács nem olyan jó a főtengelynek, meg a többinek ott a forgattyúsházban).
Egyszer a balatonnál találkoztam egy idősebb illetővel, akinek gyárilag olajpumpás volt a 250-ese, és neki úgy volt, hogy a forgattyúsházba vezetett az oljavezeték.(a forgattyúsház furata a szívótorok alatt volt). Ettől függetlenül szerintem kurvajó dolog, én simán vállalnám a felszereléssel járó procedúrát. Szerintem felesleges attól tartani, hogy megáll, lévén, hogy a 4ütemű gépek kenése is egy olajpumpától függ. Az meg egy dolog, hogy van olajnyomásvisszajelző a kocsikban. Az is tönkremehet. Szerintem az előny, amit nyújt, simán kompenzálja a kockázatot. Arról meg nem is beszélve, hogy nemm minden szilvafa alatt áll olajpumpás emcett.
KÖSZÖNJÜK KÉRI LACINAK A CIKKET,ÉS GONDOLOM HYGYNEK,HOGY HAMAR KIKERÜLT AZ OLDALRA.:-)))
Sziasztok,érdekel-e valakit ETZ 250-es alapméretes henger + hengerfej(5000Ft),állórész gyújtással együtt(megszakítós)(3000Ft) kupplungalkatrészek és más blokkalkatrészek, vagy esetleg váltóalkatrészek, olcsó pénzért. (szükség estén küldök a cuccokról képet is) Ha érdekel valakit, akkor hétvégenként írhat a muller_szabolcs@citromail.hu címre, vagy hívjon a 06/30/496-0230-as számon a délutáni órákban.
üdv!
van öninditós 251 es?képet nemtudnál mellékelni róla?
kösz elöre is!üdv
Az olajpumpa meg a tartály meg még néhány cucc ami kell hozzá összesen 130 dolcsi... Boltban biztos több.
Létező, kapható cucc. :-)
Nahát, én az hittem, h ez a Tz olajpumpa egy fantom alkatrész és csak valami barkácsolók találták ki maguknak és tzerjesztik a neten a képeket. Mint pl az önindítós 251-esek esetében. Hát, érdekes :).
Szia!
Amíg tams9 a fotókat készíti, nézd meg ezeket:
1 és 2.
Azt hiszem hogy az utobbi pár hozzászólás letisztázta a vitát, de azért érdekesség képpen én is utána néztem a dolognak, és én egy húzós, de csúszó illesztést néztem ki ami úgy néz ki hogy átmérő 32H7/h6 ami magyarul azt jelenti hogy a persely az 32plussz0,025mínusz0 a telószár 32plussz0 mínusz0,16mm!
Üdv: Gábor
Újfent kijelentem, h nem mérek semmi ilyesmit. Az félreérthető volt, h "ezredre 32-es", természertesen nem pont 32,000-ra gondoltam, de ezrednyi nagyságrendű tűréshatárra. A lyuk-csap illesztésről már én is hallottam valahol, de azért köszi.
levendel
A mai napokban és régen se gyártottak olyat hogy ezredes pontosság. Ezt nem így mérik. Hanem gyártanak egy 32 H7-et ami mondjuk az F8-assal lesz megfelelő illesztésű. Akkoriban még szükséges volt szorosra illeszteni hogy ne kopjon ki stb stb, manapság már más a helyzet. Nagyon jó anyagokat lehet kapni amivel lehet rögzíteni, csak központosnak kell lennie a dolgoknak.
Szóval továbbra sincs olyan hogy 32-est gyártanak ezred pontossággal. :-) Persze olyan előfordulhat hogy te pont 32.00000-t mérsz.
Ülj le fiam, nem értesz semmit, egyes!
Végig száraz helyen volt a motor, még a féktárcsa is fémtiszta, gondolom, belül sem rozsdásodott meg. Lenyomtam a berúgót, átfordult a motor, nincs súrlódó hangja, van viszont kompresszió.
Hány fokon 32.0000000 mm? :-)
Szóval ja!
Én is erre gondolok hogy itt agyaltok mindenféle okos dolgon hogy hogy is kellene ezt megcsinálnide, bár nem láttam még ilyent, de nagyon valószínünek tartom hogy az is bőven elég lenne ha belepréselsz egy újat és azt kidörzsárazod egy 32es dörzsárral, persze mondjuk ilyen minden háztartásban van, és ha véletlen megremeg a kezed és +0.05-os lesz akkor se basztad el!:-)
Az meg hogy ezred pontosságű és a Mitutoyo-nál az Mz teleszkóp szárral kalibrálják a mikrométereket egy kicsit túlzás, mert ha jól tudom még pl a dugattyúk is csak több százados tűréssel készültek.
Úi.: nem akarok senkit megbántani ha esetleg erősen fogalmaztam!
Mármint a telószár átmérője pont 32 mm.
Nem az illesztésről volt szó, hanem hogy a telószár gyárilag 32 mm ezred mm pontosan.
Ezredes pontosság??? Biztos, hogy nem a felületi finomsággal kevered? Szerintem egy telószárnak még a százados illestés is sok.
Eladó!
Egy 251 etz 89-es 2007-ig műszaki, friss festés gyönyörű állapotban képet küldök @-mailban iá:150e Ft
tams9!
lécci fotózd mán le az "olajpumát"! Egyrészt mert jól hangzik, másrészt meg érdekelne hogy is néz ki egy ilyen.
A qplungdekniről küldtem mélt.
Én semmivel nem mérek telószárakat. Csak azt írtam, h gyárilag 32-es volt a szár. Ma már persze tutira nem ennyi, de akit érdekel, mikrométerrrel mér ilyen értékeket.
Az ezredes pontosság egyébként gyártástechnológiai követelmény ilyen helyen.
Fakk!!! Neked is olajpumpás géped van?
Valaki árulja már el nekem, hogy honnan lehetne hozzájutni olajpumpéhoz, meg persze hozzávaló deknihez?
Hello! Én nem vagyok az a beszólós fajta, örülök, ha segítséget kapok, amit ezúton is megköszönök.
A kuplungdeklit hogy szedjem le? vagy azt is hagyjam fönt? (az csak le kellene szedni nem? hogy jól hozzáférjek mindenhol)Az előzőelkben leírtam, hogy mi is aggaszt ennek a leszedésével kapcsolatban(olajpumpa, fordulatszámmérő kivezetés és a kuplung bowden).
Heló.
Amikor én beinditottam a danuviát több mint 20évnyi használaton kivül kb 25.rugásra elindult és amikor elindultam vele azon is olyan érzés volt hogy nincs kuplung mert ha behuztam a kuplungot ugye a rúd a legutolsó lemezlamellát kinyomta a többi meg összevolt állva mert a blokkban volt olaj (a papámé volt ez a motor és nekem adta és ő törődött mindig vele és rendben volt mindig és a blokkban volt olaj és az tapasztotta össze a lamellákat ami ugye természetes ennyi állás után) tapadva és nem váltak szét.Én azt csináltam hogy behúzott kuplunggal és közben kicsifékkel mentem vele 1esben kb 4-7 km után egyszercsak észrevettem hogy megcsúszott a kuplung örültem neki.Aztán később még mondjuk egy hét állás után ujraösszeragadt de ez már kb az első elindulásnál szétvált.Ez kb 2 éve volt most már ha két hétig se használnám és ha megpróbálnám berugni behúzott kuplunggal akkor egyből megcsúszna.A jawa mustang ugyanigy lett helyrehozva.
a régi ts-bent vannak perselyek,amit lehet cserélni,ha elkopik.a tz-ben sajnos nincs ehez hasonló dolog mer a felső szár,csak simán csúszkál az alsóban.igy hát ha elkopik,csere az egész.
stabilabb lesz.ha még a lengővillát is meg tűgőrgőzöd,vagy perselyezed,az is jelent valamit.sok kicsi sokra megy.:-)
Sziasztok !
Nem akarok nagyon belevau, mert TZ teleszkópot soha nem szedtem szét, de ahogy hallom új bronzperselyeket kellene beleilleszteni és dörszárazni igen nagy pontossággal.
Ennek én nem állnák neki otthon, viszont merekajánlani egy embert, aki biztosan megcsinálja, estergálással, bronzperselyezéssel és vízpumpajavítással foglalkozik alapvetően és néha idegesítően precíz tud lenni.
Lőrinz Tibor
Bp. XX. Vörösmarty u. 47.
Tel. : 06-1-283-21-83
Úgy sejtem, hogy valószinűleg úgy csinálná, hogy esztegában kimunkálja a perselyt, majd belepréseli a csőbe. Általában tökéletes lesz, mert beleszámolja az anyag méretváltozását zömítés közben. A hajtókar bronzperselyeket mindenesetre jól csinálja.
Vidd el hozzá, beszéld meg vele.
Üdv,
Peti74
Nocsak. És mi előnyel jár a kúpgögős csapágy? Jó tudom, én azt hogy nagyobb a terhelhetősége és a kopással nem kezd kotyogni mert után lehet állítani, de a gyakorlatban az ipari golyóscsapágyal sincs gond...vagy stabilabb a futomű?
Mivel mérted meg ezred pontossággal?
Fene tudja, lehet, h nem is kell olyan precízen illeszteni ezeket a csúszó felületeket és akkor tényleg elég csak óvatosan kiszedni-betenni. Azt lenne érdemes tudni, h mekkora lehet egy gyári persely belső átmérője. A telószár (legalábbis a gyári) ezredre pont 32-es.
Pontos mérés mindennek az alapja. Ha a perselyfészket jól megméred, és nem kalapáccsal teszed az újat a helyére, hanem frizsider+hőlégfúvó módszerrel, akkor akár még a padon úgy ki lehet munkálni, hogy pont jó legyen. Ez már az egytengelyűség miatt is előnyös.
Ha mégis dörzsölni kell, akkor éles dörzsár, türelem, és sok-sok varrógépolaj kell hozzá, hogy a forgács be ne rágja a perselyt valahogy. (Azok a régi szép fiat 850 függőcsapszeg-dörzsölgetések...)
tavolsaginak kell egy kek szinu visszajelzo valamint az iranyjelzonek egy zold. ha joltudom akkor kek szinu nincs azt kulon szoktak beepiteni a kormanynal a nagy anya porvedojebe.
Tavaly vittük vizsgára apám Czetka 175-ösét és megemlítették, hogy a reflektorvisszajelző nem elég kék hanem inkább zöld. :PPP
Tehát nézik...
"a féklámpavisszajelző nem kötelező"
Van olyan, hogy féklámpavisszajelző? Szériamotoron én nem emléxem ilyenre...
Helló!!
Én nem vagyok nagy felújító mester de amit írni fogok az tapasztalat! Az én ETZ-m is sokat állt mielőtt megvettem! Ekkor a kuplung lamellák is úgy össze tudnak állni mint állat! Ha már szétszeded azt is újícsd fel vagy legalább ellenőrízd hogy kell e!!
Üdv
Pet: sztem poén volt :D
Árix: van két csavar az ülés alján a motor vége felé, azokat csavard le. Aztán le lehet emelni az ülést. Nem nehéz :D
...na most lehet megint beszólni nekem, hogy milyen gonosz vagyok...
Peti74
Az árt neki, ha folyton kiszeded meg visszarakod. Ess neki így, ahogy van. Ha a fúrógép nem viszi, rakj a kisflexbe egy drótkorongot, az pik-pakk ki is polírozza :)))
Üdv,
Peti74
Vegy inkább kromofággal próbálkozzak? Nem nagyon szeretném leszedni a telót.
Lenne még valami!hogy lehet a kuplunk oldali deklit leszedni? csak azért kérdezem, mert a kuplunkg bowden is a deklibe megy meg a fordulatszámmárő is. Ja és olajpuma is van rajta. Azzokkal mit kell csinálni?
Köszi a segítséget előre is
Hello!
Szerintetek, ha alumínium színű villát szeretnék a 251-esemre, akkor egy fúróra rakott drótkefével, ha leszedem az úgy jó szerintetek?
Nem kell leszedni a teleszkópot meg nem fog ártani neki?
Sziasztok! Etz 125 nél hogy kell levenni az ülést?
Refi visszajelző kell mindenképp ebbe bele szoktak kötni,az üres és a féklámpavisszajelző nem kötelező.
Szeva jelenleg én is egy 250-est ujjítuk fel. Strapabíróak ,de az idő ezeket is megeszi. Szerintem a főtengelyt mindenképpen nézd meg mert ezen sok fog mullani a jövőben. 5 év állás során minden berozsdál még a blokkban a csapágyak is. Ezeket feltétlen ki kell cserélni. Ha pontosabban érdekelne valami írj nyugottan z.zolee@freemail.hu
Köszi a hozzászólásod, de egy kicsit bonyolultnak tűnik. Na nem gond.
Köszi!
Lehet ilyen perselyt kapni csapágyboltban? Ja és nem lehet, hogy a szár kopott?
Mégegyszer köszi!
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|