hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 25. hétfö 
Katalin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

levendel
válasz erre | email2006-02-16 17:38:02
Ülj le fiam, nem értesz semmit, egyes!
sorszám: 10249 (45436)
(előzmény: Zapkorte, 2006-02-15 21:19:55)

 
 
feri2360
válasz erre | email2006-02-16 08:42:57
Végig száraz helyen volt a motor, még a féktárcsa is fémtiszta, gondolom, belül sem rozsdásodott meg. Lenyomtam a berúgót, átfordult a motor, nincs súrlódó hangja, van viszont kompresszió.
sorszám: 10248 (45408)
(előzmény: z.zolee, 2006-02-14 21:23:22)

 
 
Semi
válasz erre | email2006-02-16 06:20:39
Hány fokon 32.0000000 mm? :-)
sorszám: 10247 (45404)

 
 
TéZés Gábor
válasz erre | email2006-02-16 00:12:23
Szóval ja!
Én is erre gondolok hogy itt agyaltok mindenféle okos dolgon hogy hogy is kellene ezt megcsinálnide, bár nem láttam még ilyent, de nagyon valószínünek tartom hogy az is bőven elég lenne ha belepréselsz egy újat és azt kidörzsárazod egy 32es dörzsárral, persze mondjuk ilyen minden háztartásban van, és ha véletlen megremeg a kezed és +0.05-os lesz akkor se basztad el!:-)
Az meg hogy ezred pontosságű és a Mitutoyo-nál az Mz teleszkóp szárral kalibrálják a mikrométereket egy kicsit túlzás, mert ha jól tudom még pl a dugattyúk is csak több százados tűréssel készültek.
Úi.: nem akarok senkit megbántani ha esetleg erősen fogalmaztam!
sorszám: 10246 (45403)
(előzmény: Zapkorte, 2006-02-15 21:19:55)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2006-02-15 23:18:31
Mármint a telószár átmérője pont 32 mm.
sorszám: 10245 (45400)
(előzmény: Rókapimpó, 2006-02-15 23:17:25)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2006-02-15 23:17:25
Nem az illesztésről volt szó, hanem hogy a telószár gyárilag 32 mm ezred mm pontosan.
sorszám: 10244 (45399)
(előzmény: Zapkorte, 2006-02-15 21:19:55)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-02-15 21:19:55
Ezredes pontosság??? Biztos, hogy nem a felületi finomsággal kevered? Szerintem egy telószárnak még a százados illestés is sok.
sorszám: 10243 (45395)
(előzmény: levendel, 2006-02-15 19:39:36)

 
 
Molnár_Milán
válasz erre | email2006-02-15 21:14:52
Eladó!
Egy 251 etz 89-es 2007-ig műszaki, friss festés gyönyörű állapotban képet küldök @-mailban iá:150e Ft
sorszám: 10242 (45394)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-02-15 19:59:08
tams9!
lécci fotózd mán le az "olajpumát"! Egyrészt mert jól hangzik, másrészt meg érdekelne hogy is néz ki egy ilyen.
A qplungdekniről küldtem mélt.
sorszám: 10241 (45391)
(előzmény: tams9, 2006-02-14 22:09:37)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-02-15 19:39:36
Én semmivel nem mérek telószárakat. Csak azt írtam, h gyárilag 32-es volt a szár. Ma már persze tutira nem ennyi, de akit érdekel, mikrométerrrel mér ilyen értékeket.
Az ezredes pontosság egyébként gyártástechnológiai követelmény ilyen helyen.
sorszám: 10240 (45390)
(előzmény: TéZés Gábor, 2006-02-15 12:10:34)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2006-02-15 18:06:35
Fakk!!! Neked is olajpumpás géped van?
Valaki árulja már el nekem, hogy honnan lehetne hozzájutni olajpumpéhoz, meg persze hozzávaló deknihez?
sorszám: 10239 (45384)
(előzmény: tams9, 2006-02-15 16:03:37)

 
 
tams9
válasz erre | email2006-02-15 16:03:37
Hello! Én nem vagyok az a beszólós fajta, örülök, ha segítséget kapok, amit ezúton is megköszönök.
A kuplungdeklit hogy szedjem le? vagy azt is hagyjam fönt? (az csak le kellene szedni nem? hogy jól hozzáférjek mindenhol)Az előzőelkben leírtam, hogy mi is aggaszt ennek a leszedésével kapcsolatban(olajpumpa, fordulatszámmérő kivezetés és a kuplung bowden).
sorszám: 10238 (45379)
(előzmény: peti74, 2006-02-14 22:16:12)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2006-02-15 13:57:02
Heló.
Amikor én beinditottam a danuviát több mint 20évnyi használaton kivül kb 25.rugásra elindult és amikor elindultam vele azon is olyan érzés volt hogy nincs kuplung mert ha behuztam a kuplungot ugye a rúd a legutolsó lemezlamellát kinyomta a többi meg összevolt állva mert a blokkban volt olaj (a papámé volt ez a motor és nekem adta és ő törődött mindig vele és rendben volt mindig és a blokkban volt olaj és az tapasztotta össze a lamellákat ami ugye természetes ennyi állás után) tapadva és nem váltak szét.Én azt csináltam hogy behúzott kuplunggal és közben kicsifékkel mentem vele 1esben kb 4-7 km után egyszercsak észrevettem hogy megcsúszott a kuplung örültem neki.Aztán később még mondjuk egy hét állás után ujraösszeragadt de ez már kb az első elindulásnál szétvált.Ez kb 2 éve volt most már ha két hétig se használnám és ha megpróbálnám berugni behúzott kuplunggal akkor egyből megcsúszna.A jawa mustang ugyanigy lett helyrehozva.
sorszám: 10237 (45376)
(előzmény: soldier84, 2006-02-14 22:53:39)

 
 
bambi99
válasz erre | email2006-02-15 13:10:04
a régi ts-bent vannak perselyek,amit lehet cserélni,ha elkopik.a tz-ben sajnos nincs ehez hasonló dolog mer a felső szár,csak simán csúszkál az alsóban.igy hát ha elkopik,csere az egész.
sorszám: 10236 (45374)
(előzmény: peti74, 2006-02-15 12:46:44)

 
 
bambi99
válasz erre | email2006-02-15 13:05:46
stabilabb lesz.ha még a lengővillát is meg tűgőrgőzöd,vagy perselyezed,az is jelent valamit.sok kicsi sokra megy.:-)
sorszám: 10235 (45373)
(előzmény: Keri, 2006-02-15 12:25:49)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-02-15 12:46:44
Sziasztok !

Nem akarok nagyon belevau, mert TZ teleszkópot soha nem szedtem szét, de ahogy hallom új bronzperselyeket kellene beleilleszteni és dörszárazni igen nagy pontossággal.
Ennek én nem állnák neki otthon, viszont merekajánlani egy embert, aki biztosan megcsinálja, estergálással, bronzperselyezéssel és vízpumpajavítással foglalkozik alapvetően és néha idegesítően precíz tud lenni.
Lőrinz Tibor
Bp. XX. Vörösmarty u. 47.
Tel. : 06-1-283-21-83

Úgy sejtem, hogy valószinűleg úgy csinálná, hogy esztegában kimunkálja a perselyt, majd belepréseli a csőbe. Általában tökéletes lesz, mert beleszámolja az anyag méretváltozását zömítés közben. A hajtókar bronzperselyeket mindenesetre jól csinálja.
Vidd el hozzá, beszéld meg vele.


Üdv,
Peti74
sorszám: 10234 (45371)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-02-15 12:25:49
Nocsak. És mi előnyel jár a kúpgögős csapágy? Jó tudom, én azt hogy nagyobb a terhelhetősége és a kopással nem kezd kotyogni mert után lehet állítani, de a gyakorlatban az ipari golyóscsapágyal sincs gond...vagy stabilabb a futomű?
sorszám: 10233 (45369)
(előzmény: bambi99, 2006-02-14 20:35:23)

 
 
TéZés Gábor
válasz erre | email2006-02-15 12:10:34
Mivel mérted meg ezred pontossággal?
sorszám: 10232 (45367)
(előzmény: levendel, 2006-02-15 08:30:01)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-02-15 08:30:01
Fene tudja, lehet, h nem is kell olyan precízen illeszteni ezeket a csúszó felületeket és akkor tényleg elég csak óvatosan kiszedni-betenni. Azt lenne érdemes tudni, h mekkora lehet egy gyári persely belső átmérője. A telószár (legalábbis a gyári) ezredre pont 32-es.
sorszám: 10231 (45362)
(előzmény: Zapkorte, 2006-02-15 00:44:23)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-02-15 00:44:23
Pontos mérés mindennek az alapja. Ha a perselyfészket jól megméred, és nem kalapáccsal teszed az újat a helyére, hanem frizsider+hőlégfúvó módszerrel, akkor akár még a padon úgy ki lehet munkálni, hogy pont jó legyen. Ez már az egytengelyűség miatt is előnyös.
Ha mégis dörzsölni kell, akkor éles dörzsár, türelem, és sok-sok varrógépolaj kell hozzá, hogy a forgács be ne rágja a perselyt valahogy. (Azok a régi szép fiat 850 függőcsapszeg-dörzsölgetések...)
sorszám: 10230 (45355)
(előzmény: levendel, 2006-02-14 21:05:37)

 
 
devil
válasz erre | email2006-02-15 00:17:00
tavolsaginak kell egy kek szinu visszajelzo valamint az iranyjelzonek egy zold. ha joltudom akkor kek szinu nincs azt kulon szoktak beepiteni a kormanynal a nagy anya porvedojebe.
sorszám: 10229 (45354)
(előzmény: bazsi, 2006-02-14 13:43:39)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2006-02-14 23:45:17
Tavaly vittük vizsgára apám Czetka 175-ösét és megemlítették, hogy a reflektorvisszajelző nem elég kék hanem inkább zöld. :PPP
Tehát nézik...
sorszám: 10228 (45351)
(előzmény: bazsi, 2006-02-14 13:43:39)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2006-02-14 23:01:03
"a féklámpavisszajelző nem kötelező"

Van olyan, hogy féklámpavisszajelző? Szériamotoron én nem emléxem ilyenre...
sorszám: 10227 (45349)
(előzmény: z.zolee, 2006-02-14 21:27:14)

 
 
soldier84
válasz erre | email2006-02-14 22:53:39
Helló!!

Én nem vagyok nagy felújító mester de amit írni fogok az tapasztalat! Az én ETZ-m is sokat állt mielőtt megvettem! Ekkor a kuplung lamellák is úgy össze tudnak állni mint állat! Ha már szétszeded azt is újícsd fel vagy legalább ellenőrízd hogy kell e!!

Üdv
sorszám: 10226 (45347)
(elözmény: sub-ee, 2006-02-14 06:19:52)

 
 
Samee
válasz erre | email2006-02-14 22:49:52
Pet: sztem poén volt :D

Árix: van két csavar az ülés alján a motor vége felé, azokat csavard le. Aztán le lehet emelni az ülést. Nem nehéz :D
sorszám: 10225 (45346)
(előzmény: peti74, 2006-02-14 22:16:12)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-02-14 22:16:12
...na most lehet megint beszólni nekem, hogy milyen gonosz vagyok...

Peti74
sorszám: 10224 (45342)
(előzmény: peti74, 2006-02-14 22:14:06)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-02-14 22:14:06
Az árt neki, ha folyton kiszeded meg visszarakod. Ess neki így, ahogy van. Ha a fúrógép nem viszi, rakj a kisflexbe egy drótkorongot, az pik-pakk ki is polírozza :)))

Üdv,
Peti74

sorszám: 10223 (45340)
(előzmény: tams9, 2006-02-14 22:03:47)

 
 
tams9
válasz erre | email2006-02-14 22:09:37
Vegy inkább kromofággal próbálkozzak? Nem nagyon szeretném leszedni a telót.
Lenne még valami!hogy lehet a kuplunk oldali deklit leszedni? csak azért kérdezem, mert a kuplunkg bowden is a deklibe megy meg a fordulatszámmárő is. Ja és olajpuma is van rajta. Azzokkal mit kell csinálni?
Köszi a segítséget előre is
sorszám: 10222 (45337)
(előzmény: tams9, 2006-02-14 22:03:47)

 
 
tams9
válasz erre | email2006-02-14 22:03:47
Hello!
Szerintetek, ha alumínium színű villát szeretnék a 251-esemre, akkor egy fúróra rakott drótkefével, ha leszedem az úgy jó szerintetek?
Nem kell leszedni a teleszkópot meg nem fog ártani neki?
sorszám: 10221 (45336)

 
 
Árix
válasz erre | email2006-02-14 21:46:15
Sziasztok! Etz 125 nél hogy kell levenni az ülést?
sorszám: 10220 (45334)

 
 
z.zolee
válasz erre | email2006-02-14 21:27:14
Refi visszajelző kell mindenképp ebbe bele szoktak kötni,az üres és a féklámpavisszajelző nem kötelező.
sorszám: 10219 (45332)
(előzmény: bazsi, 2006-02-14 13:43:39)

 
 
z.zolee
válasz erre | email2006-02-14 21:23:22
Szeva jelenleg én is egy 250-est ujjítuk fel. Strapabíróak ,de az idő ezeket is megeszi. Szerintem a főtengelyt mindenképpen nézd meg mert ezen sok fog mullani a jövőben. 5 év állás során minden berozsdál még a blokkban a csapágyak is. Ezeket feltétlen ki kell cserélni. Ha pontosabban érdekelne valami írj nyugottan z.zolee@freemail.hu
sorszám: 10218 (45330)
(elözmény: sub-ee, 2006-02-14 06:19:52)

 
 
Eikel
válasz erre | email2006-02-14 21:13:46
Köszi a hozzászólásod, de egy kicsit bonyolultnak tűnik. Na nem gond.
sorszám: 10217 (45328)
(előzmény: levendel, 2006-02-14 21:05:37)

 
 
Eikel
válasz erre | email2006-02-14 21:11:01
Köszi!

Lehet ilyen perselyt kapni csapágyboltban? Ja és nem lehet, hogy a szár kopott?

Mégegyszer köszi!
sorszám: 10216 (45326)
(előzmény: bambi99, 2006-02-14 20:58:33)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-02-14 21:05:37
Hi Eikel! Sokkal bővebben nem tudom kifejteni, mert annyira azért nem értek hozzá :). Pláne mielőtt megnézném az én széjjelborított telómon, hogy is van összerakva a szerkezet. Azt majd holnap.
Addig is vázlatosan: a beszerelés alkalmával zömülhet a lágy persely és csökken a belső átmérő, amit egyébként is a tengely átmérőjére csinál neked az esztergányos.
Így beszer. alkalmával utána kell munkálni, egyrészt a kés nyomainak eltűntetésére, másrészt az illesztési hézag beállítása miatt. Ezt - legalábbis a centrális erőket átvivő persely esetében - dörzsárazással szokják csinálni.
A dörzsárazást pedig az átmérő növekedésével és a palásthossz csökkenésével kb. négyzetesen arányosan egyre könnyebb eltolni. Ez a persely pedig ebből a szempontból elég rövid és "tágas". :(
És itt a (emlékeim szerint) vékony perselyfal miatt szinte tuti, h kell még a dologgal a behúzatás után is ilyenképpen foglalkozni. Szívás.
sorszám: 10215 (45324)
(elözmény: sub-ee, 2006-02-13 19:18:01)

 
 
bambi99
válasz erre | email2006-02-14 20:58:33
Bocs a nagy betűért nem vettem észre.
sorszám: 10214 (45322)
(előzmény: bambi99, 2006-02-14 20:55:56)

 
 
bambi99
válasz erre | email2006-02-14 20:55:56
FOGD BE AZ ALSÓ RÉSZÉT A TELÓNAK SATUBA,(AHOL A KERÉK TENGELY VAN).ÉS BENZIN LÁMPÁVAL,VAGY GÁZOS MELEGÍTŐVEL,VAGY ELEKTROMOS HŐLÉGFÚVÓVAL MELEGITSD MEG A PERSELYNÉL.ÉS CSŐFOGÓVAL FOGD MEG A PERSELYT,ÉS MOZGATVA HÚZD KI.UTÁNA CSERE.ÜDV BAMBI
sorszám: 10213 (45321)
(előzmény: Eikel, 2006-02-14 20:36:08)

 
 
Eikel
válasz erre | email2006-02-14 20:36:08
Bambi segíts nekem légyszi! (10182 hozzászólás)

Köszönöm
sorszám: 10212 (45319)
(előzmény: bambi99, 2006-02-14 20:27:59)

 
 
bambi99
válasz erre | email2006-02-14 20:35:23
Bizti,hogy lehet találni kis kapukat,amit a versenyzők ki is fognak használni amennyi rehet.:-)(pl kormány csapágy kúpgörgősre átalakítás)
sorszám: 10211 (45318)
(elözmény: sub-ee, 2006-02-14 10:33:01)

 
 
bambi99
válasz erre | email2006-02-14 20:27:59
Én úgy tudom,hogy még mindíg érvényben van a rendelet,hogy a reflektor visszajelző kell,kék szinben.Amúgy legalább 15 éve nem kérték.:-)
sorszám: 10210 (45317)
(előzmény: bazsi, 2006-02-14 13:43:39)

 
 
Keats
válasz erre | email2006-02-14 19:46:30
Hy !Ha van Valakinek Mz etz 125-ös Hátsó fűzött kereke és megválna tőle szóljon és megbeszéljük és ah van hozzá esetleg a lánckereket is megvenném ha van!
Köszi Keats
sorszám: 10209 (45313)

 
 
Eikel
válasz erre | email2006-02-14 19:16:30
Még mindíg várom a segítségeteket teló ügyben 10182-es hozzászólás.
Fontos lenne!
sorszám: 10208 (45310)
(elözmény: sub-ee, 2006-02-13 17:41:51)

 
 
bazsi
válasz erre | email2006-02-14 18:54:37
Köszi a segítséget!
sorszám: 10207 (45309)

 
 
soldier84
válasz erre | email2006-02-14 14:14:55
Helló!

Nekem annó nézték hogy működik e! Mondjuk kpm-es vizsga volt. Ha te is oda viszed szerintem jobb ha bekötöd

Üdv
sorszám: 10206 (45289)
(előzmény: bazsi, 2006-02-14 13:43:39)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-02-14 14:05:29
Csak az a lenyeg hogy mukodjenek a lampak es indexek, a visszajelzes nem kotelezo.
sorszám: 10205 (45286)
(előzmény: bazsi, 2006-02-14 13:43:39)

 
 
bazsi
válasz erre | email2006-02-14 13:43:39
Hello mindenkinek! Lenne egy olyan kérdésem,hogy: kötelező a reflektorvisszajelző lámpa hogyha műszakira viszem az Mz Ts250/1 motoromat??? Szóval műszakin nézik hogy van-e reflektorvisszajelző???
1 éve vettem ezt a gépet, a vezetékek össze-vissza voltak kötve (előző tulaj műve), ezért újrakábeleztem az Mz 6V-os kapcs. raj szerint. Most minden működik: féklámpa, városi, reflektor, tompított, helyzetjelző, üresjáratjelző, indexek, duda, fénykürt...stb.
A kapcs. rajz szerint a kék visszajelző lámpára az üresjáratjelző van kötve.
Ezt elfogadják műszakin???
Előre is köszönöm a válaszotokat!!!
sorszám: 10204 (45285)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-02-14 12:39:38
Sejtettem hogy a nemetek regen sem voltak hulek, de eros a gyanum hogy a gepmuhelyben ezzel nem foglalkoznak. Ki is talaltam magamnak hogy tudnam kiegyensulyozni egy konyhamerlegen, de nem tudom erdemes e foglalkozni ezzel. Ha lenne esely eltuntetni a vibraciot akkor mindenkeppen erdemes lenne, de mivel a konstrukcio miatt erre nincs esely ezert elkepzelheto hogy az a nehany gramm nem ront anyit a helyzeten, hogy megerje vacakolni.
sorszám: 10203 (45282)
(előzmény: Ember, 2006-02-14 12:07:30)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-02-14 12:29:12
Ah, latom mar a dugatyus cimet, elobb olvasnom kene aztan irogatni

KI-KI Motorosbolt
7632 pécs, Alsómalom u. 11.
Tel/Fax:(72)314-866
sorszám: 10202 (45281)
(előzmény: Keri, 2006-02-14 11:46:29)

 
 
Ember
válasz erre | email2006-02-14 12:07:30

Keri: Az MZ-nél gyárilag úgy csinálták, ahogy te kitaláltad, de hogy a túlméretes és utángyártott dugókkal mennyire lehet ezt megtartani, nem tudom.
sorszám: 10201 (45280)
(előzmény: Keri, 2006-02-14 11:46:29)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-02-14 11:46:29
Na ez erdekelne engem is
telefont vagy a forgalmazo ceg elerhetoseget nem tudod veletlenul? Sajna Pecs eleg messzi van nekem.

Masik. A dugatyu tomeget nem kell kiegyensulyozni? Egyszer kiszamoltam hogy a dugatyu-hajtokar-fontengely rendszer tomegaranya akkor idealis, ha a fel-le mozgo tomeg fele akkora mint a fotengely ellensulyanak forgo tomege.
Ilyenkor a legkiseb a vibracio amplitudoja minden iranyban, azaz a rezgesvektor egy szabalyos kort ir le.
Ha azonos lenne a tomeg akkor a fuggoleges rezges igaz hogy 0 lenne, de a vizszintes ilyenkor dupla akkora.
Persze ez csak elmelet, de gyakorlatban van ertelme ezzel foglalkozni, vagy azon a par grammon nem mulik semmi?
sorszám: 10200 (45276)
(elözmény: sub-ee, 2006-02-11 21:23:17)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu