hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 25. hétfö 
Katalin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

snip21
válasz erre | email2006-02-20 10:25:30
Sziasztok!
Tudja valaki hogy tud lepörögni menet közben a kuplung egy 150-es ETZ-ben.
Most csapágyaztam meg szimeringeztem olajcsere stb.
És nem értem mi történt mert mikor összerektam és álló helyzetben kipróbáltam akkor úgy éreztem hogy jó volt.
Üdv
sorszám: 10299 (45608)

 
 
snip21
válasz erre | email2006-02-20 10:25:29
Sziasztok!
Tudja valaki hogy tud lepörögni menet közben a kuplung egy 150-es ETZ-ben.
Most csapágyaztam meg szimeringeztem olajcsere stb.
És nem értem mi történt mert mikor összerektam és álló helyzetben kipróbáltam akkor úgy éreztem hogy jó volt.
Üdv
sorszám: 10298 (45607)

 
 
snip21
válasz erre | email2006-02-20 10:25:28
Sziasztok!
Tudja valaki hogy tud lepörögni menet közben a kuplung egy 150-es ETZ-ben.
Most csapágyaztam meg szimeringeztem olajcsere stb.
És nem értem mi történt mert mikor összerektam és álló helyzetben kipróbáltam akkor úgy éreztem hogy jó volt.
Üdv
sorszám: 10297 (45606)

 
 
snip21
válasz erre | email2006-02-20 10:25:20
Sziasztok!
Tudja valaki hogy tud lepörögni menet közben a kuplung egy 150-es ETZ-ben.
Most csapágyaztam meg szimeringeztem olajcsere stb.
És nem értem mi történt mert mikor összerektam és álló helyzetben kipróbáltam akkor úgy éreztem hogy jó volt.
Üdv
sorszám: 10296 (45605)

 
 
snip21
válasz erre | email2006-02-20 10:25:15
Sziasztok!
Tudja valaki hogy tud lepörögni menet közben a kuplung egy 150-es ETZ-ben.
Most csapágyaztam meg szimeringeztem olajcsere stb.
És nem értem mi történt mert mikor összerektam és álló helyzetben kipróbáltam akkor úgy éreztem hogy jó volt.
Üdv
sorszám: 10295 (45604)

 
 
snip21
válasz erre | email2006-02-20 10:25:11
Sziasztok!
Tudja valaki hogy tud lepörögni menet közben a kuplung egy 150-es ETZ-ben.
Most csapágyaztam meg szimeringeztem olajcsere stb.
És nem értem mi történt mert mikor összerektam és álló helyzetben kipróbáltam akkor úgy éreztem hogy jó volt.
Üdv
sorszám: 10294 (45603)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-02-20 10:00:42
"Az NDK iparában egyébként a felhasználó valós igényeinek kielégitése valahol az utolsó helyek egyike volt a tervezés-gyártás koncepciójában. Tudtak volna jobb motort is csinálni. Membránost."

Ugy tudom az mz talalta ki a vezerlo tarcsat. Ez kb ugyan azt csinalja mint a membran. A japcsik talaltak ki a membrant, miutan elloptak az MZ terveit, eddig a pontig az MZ sorra nyerte a versenyeket.
sorszám: 10293 (45602)
(előzmény: levendel, 2006-02-20 00:42:19)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-02-20 09:51:17
A rezonancia miatt ne aggodj, az 1 hengeres motorkonstrukciot lehetetlen teljesen kiegyensulyozni, ez az MZ-n eleg jol jelentkezik. A dugatyut ki lehet egyensulyozni, hogy ne billegjen, es nemet tuning cegeknel lehet kapni szivoszelepes hengert TZ-re. Igaz eleg draga szoval en sem vennek olyat :)
sorszám: 10292 (45601)
(előzmény: Joseph251, 2006-02-19 14:50:27)

 
 
neszgy
válasz erre | email2006-02-20 09:02:31
Sziasztok!
TZ féktárcsa kéne jó állapotú ha valakinek van eladó akkor mail!!
Thnx
sorszám: 10291 (45600)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2006-02-20 07:51:07
Hali!

JOCÓ10!!!!!
HA NÉZED A FÓRUMOT!!!!
Van neked balos Trophy tükröd? Az a furcsa alakú kéne haveromnak. Mer elesett a volt Trophymmal, amit megvett tőlem...
Ha van szólj!
Köszi!

Cső!
Ádi
sorszám: 10290 (45596)

 
 
Semi
válasz erre | email2006-02-20 06:59:00
A DKW már 60-as évek előtt csinált membrános motorokat, anyagminőség miatt nem sikerült tökéletesre, ezért félretették.
Azóta már fejlődtek az anyagok.
Egy 250-es ETZ-hez túl nagy membrán kellene, nem biztos hogy megéri kivitelezni.

ciao
Semi
sorszám: 10289 (45594)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-02-20 00:42:19
Hahó J251!
Utólagos engedelmeddel pontonként válaszolnék a hsz-odra:
1:semmi probléma a gyári hengereddel, nem is kell őt bántani, mert tőlem vehetsz egy 2. lépcsős 250-es hengert 2e-ért, azon már lehet próbálkozni :))
2:egyszerű a megoldás: a túloldalt is meg kell fúrkálni, erre jó példa a tuning,fejlesztés rovatban leírt alakítás. A blokkot egyébként egyáltalán nem kell abajgatni, csak henger-dugócseréről van itten szó.
3: a káros rezonanciák megjelenését legjobban a gyakorlat tudná csak igazolni, vagy cáfolni :)
4: a gyári TZ tulajdonságain leginkább csak segíteni tud egy membrán, rontani nemigen. (kivéve ha alulméretezik a szelepet)
Az NDK iparában egyébként a felhasználó valós igényeinek kielégitése valahol az utolsó helyek egyike volt a tervezés-gyártás koncepciójában. Tudtak volna jobb motort is csinálni. Membránost.

Szabályozható, egyenletes alapjárat, fogysztáscsökkenés, teljesítménynövekedés. Úgy pörög fel, amit félkilós forgattyús mechanizmussal se tudnál elérni. Én legalábbis ilyeneket hallottam a dologról.
Persze valszeg egy kicsit előbb hal a főtengely és a henger, de sztem nem jelentős az élettartam különbség.
Mellesleg mintha épp az Mz csinált volna először membrános hengereket a 60-as évekbeli versenymotorjaihoz...
Viszont nem tudom elképzelni, hogyan prezentálod majd az olajpumpát a szemlélőnek.
Ráírod mondjuk a deknire, h oil pump on board, vagy plexisre alakítod a qplungházat? ;-)
sorszám: 10288 (45593)
(előzmény: Joseph251, 2006-02-19 14:50:27)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2006-02-19 23:27:37
Ezt nézzétek meg! :))))
http://pornolize.com/pornolize4?lang=hu&url=http%3A%2F%2Fwww.szocimotoros.hu&submit=Translate
Elnézést, ha ezzel a html linkkel oldalt romboltam, de nem bíram megállni:))
sorszám: 10287 (45592)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2006-02-19 23:10:39
ja, oké!És kösz az infót!!
sorszám: 10286 (45591)
(előzmény: Rókapimpó, 2006-02-19 21:37:59)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2006-02-19 23:09:43
Na ezt faszán leküldtem:(
sorszám: 10285 (45590)
(előzmény: Joseph251, 2006-02-19 21:33:24)

 
 
bambi99
válasz erre | email2006-02-19 21:48:25
Igen volt.Az escortok,és az endurok voltak szerelve vele.
sorszám: 10284 (45588)
(előzmény: Rókapimpó, 2006-02-19 21:35:25)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2006-02-19 21:37:59
A kép címéhez a kép URL címe kell. Pl.: http://rokapimpo.uw.hu/kep1.jpg
sorszám: 10283 (45586)
(előzmény: Joseph251, 2006-02-19 21:33:24)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2006-02-19 21:35:25
Csak azért kérdeztem, mert olyan Trophyról már hallottam, hogy felül is volt gyertyamenet a hengerfejben és két gyertya volt benne egyszerre. Mikor beköpte az egyik gyertyát akkor átrakta a másikra pipát és már ment is vele tovább.
De olyan Trophyt is láttam amelyiknek az oldalsó gyertyamenet be volt heggesztve és felül volt egy normál.
Ezekszerint volt 2 gyertyás gyári hengerfej?
sorszám: 10282 (45585)
(előzmény: bambi99, 2006-02-19 19:50:46)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2006-02-19 21:33:24
sorszám: 10281 (45584)

 
 
Keats
válasz erre | email2006-02-19 20:53:04
Hy Márkatársak
Ha valakinek van 1 etz 125-150-esről feleslegessé vált hátsó kereketek szivesen venném ha írnál róla árat,és megveszem!
Köszi Keats!
sorszám: 10280 (45582)

 
 
bambi99
válasz erre | email2006-02-19 19:50:46
De szép motor.:-)) Szerintem gyári a hengerfej.Én úgy tudom teljesítményt nem növelt vele a tulaj.És ha jól tudom külön külön működik a két gyertya.:-)
sorszám: 10279 (45575)
(előzmény: woodoo2, 2006-02-19 15:42:51)

 
 
woodoo2
válasz erre | email2006-02-19 16:52:33
Ezt akarom én is kérdezni tőle... ha ő csinálta 2 gyertyásra,akkor hogy csinálta,és milyen eredményeket ért el vele..erő stb..
sorszám: 10278 (45568)
(előzmény: Rókapimpó, 2006-02-19 16:38:12)

 
 
woodoo2
válasz erre | email2006-02-19 16:51:17
Nem kell hozzá külön jogosultság,cs ezt kell beírni:

>img border="0" src="a kép címe" width="320" height="240"<

fordított kacsacsőrökkel
Én cs azért fordítottam meg,h lásd mit kell beírni,és h ne kezdje el keresni a képet a neten.

A "320" ÉS A "240" HELYETT NE ÍRJ BE NAGYOBB MÉRETET,MERT TELJESEN SZÉT FOGJA HÚZNI A FÓRUMOT!!

Ennyi az egész
Üdv
sorszám: 10277 (45567)
(előzmény: Joseph251, 2006-02-19 16:36:15)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2006-02-19 16:38:12
Az ETS 250-nek gyárilag 2 gyújtógyertyás a hengerfeje, vagy ez már egy okosított HF ezen a képen?
sorszám: 10276 (45565)
(előzmény: woodoo2, 2006-02-19 15:42:51)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2006-02-19 16:36:15
Háj!
Ahhoz, hogy a fórumos hozzászólába képet tudjak berakni, külön jogosúltság kell?
sorszám: 10275 (45564)
(előzmény: woodoo2, 2006-02-19 15:42:51)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-02-19 16:27:59
Szerintem az ETZ-k legjobb szoci motorok: jól mennek, de meg is tudnak állni, nincsenek töltésproblémák, szerintem kezdő motornak tök jó.
Vásárlásnál ügyelni... hát, talán leginkább arra, hogy próbálj inkább valami keveset használt, sokat állt darabot venni. A felújított téma azért veszélyes, mert sok ócska alkatrészt árulnak ezekhez, amitől totál megbízhatatlanná válnak, meg egynémely felújításnál a munka minősége is hagy maga után kívánni valót.
Ja, és nem a szél hajtja, és a keverék amúgy is a legdrágább üzemanyag, főleg, ha magadnak kell keverned, mert amerre jársz, egy kút sem tart.
sorszám: 10274 (45563)
(előzmény: ponty25, 2006-02-19 15:40:22)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2006-02-19 16:15:23
A motor tulajdonosa Bambi személyesen :)))))
sorszám: 10273 (45562)
(előzmény: woodoo2, 2006-02-19 15:42:51)

 
 
woodoo2
válasz erre | email2006-02-19 15:42:51
Sziasztok!
Keresném ennek a motornak a tulajdonosát! Szeretnék tőle kérdezni



sorszám: 10272 (45558)

 
 
ponty25
válasz erre | email2006-02-19 15:40:22
Sziasztok.egy kerdesem lenne meg eletemben nem volt motorom es az ETZ bejon jol dontottem e?Es ha elmegyek egy ilyen jarganyt venni mire fegyeljek oda mit erdemes megnezni?elore is koszi
sorszám: 10271 (45557)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2006-02-19 14:52:34
Kösz az infót!
sorszám: 10270 (45555)
(előzmény: Semi, 2006-02-18 14:35:20)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2006-02-19 14:50:27
Háj levendel!
Értem amit mondassz. A membrános dolgon én is agyaltam már, csak rengeteg problémát vet fel.
1:még gyári a hengerem, sőt a blokk sem volt még széthúzva. És az amúgy kiválló gyári dugómat nem szeretném kifúrni emiatt.
2:a kifúrásból adódó kiegyensúlyozatlanságot szerintem elég problémás orvosolni
3:a fúrkálás miatt megváltoznak a súlyarányok a forgó alkatrészeknél, amiből eredendően abnormális rezonanciák lépnek fel a motorban, és ettől hamarabb sz@rrá megy a gép.
4:tudomásom szerint nem gyártottak etz-t membránnal, tehát v.színüleg lehetetlen tökéletesen +valósítani.
5:rettentő kevés embernek van kis országunkban olajpumpás etz-je, és szerintem emiatt egyedibé válik a gép.
Ettől függetlenül nem nagyon hiszem, hogy lesz az olajpumpából bármi is, mivel nem igen fogok csillagászati összeget kifizetni a törököknek, jól működő használtra szert tenni, éertelmes áron meg kb. lehetetlen. Persze igazad van, tény, hogy előnyös az egyszerűség a 2ütemnél. Mondjuk szerintem a szaguk a legjobb, meg a szabálytalan pufogásuk:)
sorszám: 10269 (45554)
(előzmény: levendel, 2006-02-18 00:31:37)

 
 
rebel56
válasz erre | email2006-02-18 16:12:09
Semi, megírnád az oldal pontos címét?
sorszám: 10268 (45529)
(előzmény: Semi, 2006-02-18 14:35:20)

 
 
Semi
válasz erre | email2006-02-18 14:35:20
Joseph251
Természetesen a török mz oldalán, hiszen ők gyártják mostanság ezeket a típusokat.
Magyarországon előző évben egyetlen kereskedésnek volt joga behozni tőlük alkatrészt, és ezzel a nagykerrel Bambi áll kapcsolatban. Szerintem hívd fel Bambit és kérd meg hogy kérdezze meg a nagykerben, hogy tudnak-e behozni. Én úgy hallottam hogy visszaadták a forgalmazási jogot, mert nem érte meg, de lehet tévedek!
sorszám: 10267 (45526)

 
 
Katona p
válasz erre | email2006-02-18 13:17:09
Szevaszám
Az érdekelne hogy használ-e valaki sportlékszűröt etz-hez és van valami elönye?
sorszám: 10266 (45524)

 
 
norbiMZ
válasz erre | email2006-02-18 13:06:32
Sziasztok!
A közeljövőben szeretnék házilag szimmeringeket cserélni MZ-m teleszkópjában...(ETZ 150)
Ha jól tudom akkor csak leírás van fenn az oldalon, képeket nem találtam. Ha esetleg van rá igény akkor készíthetek pár képet a cseréről.

üdv: Norbi
sorszám: 10265 (45523)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2006-02-18 08:58:55
Nos, akkor én is belevau

Én úgy tudom, hogy volt gyárilag olajpumpa zt-ken. Asszem a haszn.utasításban, ami otthon van nekem, említik is.
Ezek MIKUNI gyártmányúak voltak. Sok nyűg volt velük, sokan kikötötték, mert macerás volt beállítani....

Ha jövő 7en hazamegyek, és nem felejtem el, akkor megnézem azt a könyvet
sorszám: 10264 (45516)

 
 
Árix
válasz erre | email2006-02-18 08:42:35
Üdv! és kb hogy nézett ki? vagy milyen megoldással lehetett??
választ elöre kösz
sorszám: 10263 (45515)
(előzmény: levendel, 2006-02-18 00:26:18)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-02-18 00:31:37
251!
Mégis, effektíve mire jó egy ilyen olajpumpálás? Nem akarlak lebeszélni, de nem épp az a jó a 2ütemben, h elvileg egyszerű szerkezet => kevés hibaforrás? Egy jól méretezett torokmembrános henger építgetése sztem ezerszer jobban megérné a fáradtságot.
sorszám: 10262 (45512)
(előzmény: Joseph251, 2006-02-17 23:50:13)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-02-18 00:26:18
Régebben találkoztam vele vhol, de minthogy nagyon nem kötött le a dolog, már fogalmam nincs merre és hogyan keressem ma :(.
Viszont az egyik haverom a bp. XXII. kerületben látott egy otthon önindítósra barkácsolt nagy ETZ-t, igaz már vagy 6 éve...
sorszám: 10261 (45511)
(előzmény: Árix, 2006-02-17 19:11:15)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2006-02-17 23:52:55
Háj Semi!
Hol találkoztál a neten az olajpumpás dolgokkal?
Szerinted Mo.-n lehet boltban kapni?Ha igen, az ország legtávolabbi pontjára is elmegyek érte...
sorszám: 10260 (45505)
(előzmény: Semi, 2006-02-17 18:39:18)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2006-02-17 23:50:13
Háj evribádi!
Az oljapumpa utólagos felszerelésnél még az is probléma hogy, ha jól tudom ki kell hozzá fúrni a forgattyúsházat, ami miatt meg szét kell húzni a blokkot(a fémforgács nem olyan jó a főtengelynek, meg a többinek ott a forgattyúsházban).
Egyszer a balatonnál találkoztam egy idősebb illetővel, akinek gyárilag olajpumpás volt a 250-ese, és neki úgy volt, hogy a forgattyúsházba vezetett az oljavezeték.(a forgattyúsház furata a szívótorok alatt volt). Ettől függetlenül szerintem kurvajó dolog, én simán vállalnám a felszereléssel járó procedúrát. Szerintem felesleges attól tartani, hogy megáll, lévén, hogy a 4ütemű gépek kenése is egy olajpumpától függ. Az meg egy dolog, hogy van olajnyomásvisszajelző a kocsikban. Az is tönkremehet. Szerintem az előny, amit nyújt, simán kompenzálja a kockázatot. Arról meg nem is beszélve, hogy nemm minden szilvafa alatt áll olajpumpás emcett.
sorszám: 10259 (45504)

 
 
bambi99
válasz erre | email2006-02-17 22:50:20
KÖSZÖNJÜK KÉRI LACINAK A CIKKET,ÉS GONDOLOM HYGYNEK,HOGY HAMAR KIKERÜLT AZ OLDALRA.:-)))
sorszám: 10258 (45503)

 
 
sub-ee
válasz erre | email2006-02-17 22:47:47
Sziasztok,érdekel-e valakit ETZ 250-es alapméretes henger + hengerfej(5000Ft),állórész gyújtással együtt(megszakítós)(3000Ft) kupplungalkatrészek és más blokkalkatrészek, vagy esetleg váltóalkatrészek, olcsó pénzért. (szükség estén küldök a cuccokról képet is) Ha érdekel valakit, akkor hétvégenként írhat a muller_szabolcs@citromail.hu címre, vagy hívjon a 06/30/496-0230-as számon a délutáni órákban.
sorszám: 10257 (45501)

 
 
Árix
válasz erre | email2006-02-17 19:11:15
üdv!
van öninditós 251 es?képet nemtudnál mellékelni róla?
kösz elöre is!üdv
sorszám: 10256 (45488)
(előzmény: levendel, 2006-02-17 17:53:40)

 
 
Semi
válasz erre | email2006-02-17 18:39:18
Az olajpumpa meg a tartály meg még néhány cucc ami kell hozzá összesen 130 dolcsi... Boltban biztos több.
Létező, kapható cucc. :-)
sorszám: 10255 (45486)
(előzmény: levendel, 2006-02-17 17:53:40)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-02-17 17:53:40
Nahát, én az hittem, h ez a Tz olajpumpa egy fantom alkatrész és csak valami barkácsolók találták ki maguknak és tzerjesztik a neten a képeket. Mint pl az önindítós 251-esek esetében. Hát, érdekes :).
sorszám: 10254 (45485)
(előzmény: rebel56, 2006-02-17 13:24:56)

 
 
rebel56
válasz erre | email2006-02-17 13:24:56
Szia!
Amíg tams9 a fotókat készíti, nézd meg ezeket:
1 és 2.
sorszám: 10253 (45471)
(elözmény: Semi, 2006-02-15 19:59:08)

 
 
TéZés Gábor
válasz erre | email2006-02-17 00:01:18
Azt hiszem hogy az utobbi pár hozzászólás letisztázta a vitát, de azért érdekesség képpen én is utána néztem a dolognak, és én egy húzós, de csúszó illesztést néztem ki ami úgy néz ki hogy átmérő 32H7/h6 ami magyarul azt jelenti hogy a persely az 32plussz0,025mínusz0 a telószár 32plussz0 mínusz0,16mm!
Üdv: Gábor
sorszám: 10252 (45455)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-02-16 20:26:08
Újfent kijelentem, h nem mérek semmi ilyesmit. Az félreérthető volt, h "ezredre 32-es", természertesen nem pont 32,000-ra gondoltam, de ezrednyi nagyságrendű tűréshatárra. A lyuk-csap illesztésről már én is hallottam valahol, de azért köszi.
sorszám: 10251 (45444)
(előzmény: Semi, 2006-02-16 18:19:33)

 
 
Semi
válasz erre | email2006-02-16 18:19:33
levendel
A mai napokban és régen se gyártottak olyat hogy ezredes pontosság. Ezt nem így mérik. Hanem gyártanak egy 32 H7-et ami mondjuk az F8-assal lesz megfelelő illesztésű. Akkoriban még szükséges volt szorosra illeszteni hogy ne kopjon ki stb stb, manapság már más a helyzet. Nagyon jó anyagokat lehet kapni amivel lehet rögzíteni, csak központosnak kell lennie a dolgoknak.
Szóval továbbra sincs olyan hogy 32-est gyártanak ezred pontossággal. :-) Persze olyan előfordulhat hogy te pont 32.00000-t mérsz.
sorszám: 10250 (45437)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu