hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 29. kedd 
Péter

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Joseph251
válasz erre | email2006-02-20 16:09:05
SIKERÜLTTT!!!!
sorszám: 10315 (45640)
(előzmény: Joseph251, 2006-02-20 16:08:42)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2006-02-20 16:08:42
sorszám: 10314 (45639)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2006-02-20 15:59:53
Háj levendel!
Nem a szemlélők számára akarom, hogy egyedibb legyen, hanem saját részre...amúgy meg, ha v.ki látott már pumpa nélküli etz-t,akkor egy pillanat alatt levágaja, a különbséget.:) Látványra amúgy sem egy átlagos...
Azért írtam a blokkszéthúzást, mert a főtengelyemben 39000km van, és ha jól sejtem nem túl sok lehet neki hátra(szerintem max vagy 10000km). Namármost, ha én ennek a kopott rendszernek adok még egy pár plusz pacit, akkor a kb 2000-3000km, és vége a hajtókarnak, a főtengelycsapágynak stb. Legalábbis nagyfater skodája így járt(újra lett hüvelyezve, viszont a főtengely maradt a régi. Na kb fél év alatt szarrá is mentek a hajtókarcsapágyak).
A legfőbb ok ami miatt szerintem nekem soha sem lesz membrán a vasban az, hogy Debrecenben senkire sem merném rábízni, hogy csinálja meg. Itt többnyire még a rutin javítási műveleteket is simán elcseszik.:( Sőt, szerintem nem is vállalná senki.
Ja, a dugófurkálás...de ha meg kifúrom a szemközti oldalon, akkor tovább tart a kipufogás is,ami - szerintem - azzal jár, hogy a kipuffgázzal együt jó sok benya is távozik. Tehát így a membrán okozta teljesítménynövekmény a kipufogón távozik, elégetetlenül:)
sorszám: 10313 (45638)
(előzmény: levendel, 2006-02-20 00:42:19)

 
 
Katona p
válasz erre | email2006-02-20 15:53:30
Szevaszám
Az érdekelne hogy használ-e valaki sportlékszűröt etz-hez és van valami elönye?
sorszám: 10312 (45637)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2006-02-20 15:11:18
Nekem kéne az a henger 2000 ér, ha eladó.
sorszám: 10311 (45632)
(előzmény: levendel, 2006-02-20 00:42:19)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2006-02-20 14:24:41
Gyári duma asszem 1,9 körül. Az sztem picit kevés, de a 3 elég sokacska.
Én 2,1 - 2,2 között szoktam volt tolni a kerekekbe.
sorszám: 10310 (45629)
(előzmény: kabeles, 2006-02-20 13:38:12)

 
 
kabeles
válasz erre | email2006-02-20 13:38:12
Sziasztok!Generális kérdés:Mennyi az ideális nyomás a gumikban Etz 250-nél?A gumis majdnem 3 bar-ra nyomta fel.Jó ez szerintetek?
sorszám: 10309 (45626)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-02-20 12:37:40
Lényegtelen, h ki mit talált ki, az a lényeg, h hiába volt meg az ésszerű megoldás, sajnálták a plebsztől.
Amúgy a Cz krosszgépekben általánosan elterjedt volt a membrán használata.
Egyébként nem az emzé terveit lopták el a japók, hanem - nem kis pofátlanság - egy komplett gépet egoizáltak egy verseny alkalmával: MZ-versenyző boxba ki, és egy elegáns mozdulattal két házszámmal odébb a suzukiékhoz bekanyarodik.
Roló le, fityisz a saját csapatnak.
sorszám: 10308 (45621)
(előzmény: Keri, 2006-02-20 10:00:42)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-02-20 10:33:34
Jól van, jól van, inkább válaszolok :)))

Szerintem 3 lehetőség is van:

1. a főtengely végén a primer hajtás lánckereke prögött le.

2. az alu kuplungmenesztő belső bordái szakadtak le - általában egyszerre szoktak, és ezér a menesztő elforog a váltó bordás tengelyén. Menesztőt kell cserélni.

Üdv,
Peti74
sorszám: 10307 (45616)
(előzmény: snip21, 2006-02-20 10:25:40)

 
 
snip21
válasz erre | email2006-02-20 10:25:40
Sziasztok!
Tudja valaki hogy tud lepörögni menet közben a kuplung egy 150-es ETZ-ben.
Most csapágyaztam meg szimeringeztem olajcsere stb.
És nem értem mi történt mert mikor összerektam és álló helyzetben kipróbáltam akkor úgy éreztem hogy jó volt.
Üdv
sorszám: 10306 (45615)

 
 
snip21
válasz erre | email2006-02-20 10:25:39
Sziasztok!
Tudja valaki hogy tud lepörögni menet közben a kuplung egy 150-es ETZ-ben.
Most csapágyaztam meg szimeringeztem olajcsere stb.
És nem értem mi történt mert mikor összerektam és álló helyzetben kipróbáltam akkor úgy éreztem hogy jó volt.
Üdv
sorszám: 10305 (45614)

 
 
snip21
válasz erre | email2006-02-20 10:25:38
Sziasztok!
Tudja valaki hogy tud lepörögni menet közben a kuplung egy 150-es ETZ-ben.
Most csapágyaztam meg szimeringeztem olajcsere stb.
És nem értem mi történt mert mikor összerektam és álló helyzetben kipróbáltam akkor úgy éreztem hogy jó volt.
Üdv
sorszám: 10304 (45613)

 
 
snip21
válasz erre | email2006-02-20 10:25:37
Sziasztok!
Tudja valaki hogy tud lepörögni menet közben a kuplung egy 150-es ETZ-ben.
Most csapágyaztam meg szimeringeztem olajcsere stb.
És nem értem mi történt mert mikor összerektam és álló helyzetben kipróbáltam akkor úgy éreztem hogy jó volt.
Üdv
sorszám: 10303 (45612)

 
 
snip21
válasz erre | email2006-02-20 10:25:36
Sziasztok!
Tudja valaki hogy tud lepörögni menet közben a kuplung egy 150-es ETZ-ben.
Most csapágyaztam meg szimeringeztem olajcsere stb.
És nem értem mi történt mert mikor összerektam és álló helyzetben kipróbáltam akkor úgy éreztem hogy jó volt.
Üdv
sorszám: 10302 (45611)

 
 
snip21
válasz erre | email2006-02-20 10:25:32
Sziasztok!
Tudja valaki hogy tud lepörögni menet közben a kuplung egy 150-es ETZ-ben.
Most csapágyaztam meg szimeringeztem olajcsere stb.
És nem értem mi történt mert mikor összerektam és álló helyzetben kipróbáltam akkor úgy éreztem hogy jó volt.
Üdv
sorszám: 10301 (45610)

 
 
snip21
válasz erre | email2006-02-20 10:25:31
Sziasztok!
Tudja valaki hogy tud lepörögni menet közben a kuplung egy 150-es ETZ-ben.
Most csapágyaztam meg szimeringeztem olajcsere stb.
És nem értem mi történt mert mikor összerektam és álló helyzetben kipróbáltam akkor úgy éreztem hogy jó volt.
Üdv
sorszám: 10300 (45609)

 
 
snip21
válasz erre | email2006-02-20 10:25:30
Sziasztok!
Tudja valaki hogy tud lepörögni menet közben a kuplung egy 150-es ETZ-ben.
Most csapágyaztam meg szimeringeztem olajcsere stb.
És nem értem mi történt mert mikor összerektam és álló helyzetben kipróbáltam akkor úgy éreztem hogy jó volt.
Üdv
sorszám: 10299 (45608)

 
 
snip21
válasz erre | email2006-02-20 10:25:29
Sziasztok!
Tudja valaki hogy tud lepörögni menet közben a kuplung egy 150-es ETZ-ben.
Most csapágyaztam meg szimeringeztem olajcsere stb.
És nem értem mi történt mert mikor összerektam és álló helyzetben kipróbáltam akkor úgy éreztem hogy jó volt.
Üdv
sorszám: 10298 (45607)

 
 
snip21
válasz erre | email2006-02-20 10:25:28
Sziasztok!
Tudja valaki hogy tud lepörögni menet közben a kuplung egy 150-es ETZ-ben.
Most csapágyaztam meg szimeringeztem olajcsere stb.
És nem értem mi történt mert mikor összerektam és álló helyzetben kipróbáltam akkor úgy éreztem hogy jó volt.
Üdv
sorszám: 10297 (45606)

 
 
snip21
válasz erre | email2006-02-20 10:25:20
Sziasztok!
Tudja valaki hogy tud lepörögni menet közben a kuplung egy 150-es ETZ-ben.
Most csapágyaztam meg szimeringeztem olajcsere stb.
És nem értem mi történt mert mikor összerektam és álló helyzetben kipróbáltam akkor úgy éreztem hogy jó volt.
Üdv
sorszám: 10296 (45605)

 
 
snip21
válasz erre | email2006-02-20 10:25:15
Sziasztok!
Tudja valaki hogy tud lepörögni menet közben a kuplung egy 150-es ETZ-ben.
Most csapágyaztam meg szimeringeztem olajcsere stb.
És nem értem mi történt mert mikor összerektam és álló helyzetben kipróbáltam akkor úgy éreztem hogy jó volt.
Üdv
sorszám: 10295 (45604)

 
 
snip21
válasz erre | email2006-02-20 10:25:11
Sziasztok!
Tudja valaki hogy tud lepörögni menet közben a kuplung egy 150-es ETZ-ben.
Most csapágyaztam meg szimeringeztem olajcsere stb.
És nem értem mi történt mert mikor összerektam és álló helyzetben kipróbáltam akkor úgy éreztem hogy jó volt.
Üdv
sorszám: 10294 (45603)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-02-20 10:00:42
"Az NDK iparában egyébként a felhasználó valós igényeinek kielégitése valahol az utolsó helyek egyike volt a tervezés-gyártás koncepciójában. Tudtak volna jobb motort is csinálni. Membránost."

Ugy tudom az mz talalta ki a vezerlo tarcsat. Ez kb ugyan azt csinalja mint a membran. A japcsik talaltak ki a membrant, miutan elloptak az MZ terveit, eddig a pontig az MZ sorra nyerte a versenyeket.
sorszám: 10293 (45602)
(előzmény: levendel, 2006-02-20 00:42:19)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-02-20 09:51:17
A rezonancia miatt ne aggodj, az 1 hengeres motorkonstrukciot lehetetlen teljesen kiegyensulyozni, ez az MZ-n eleg jol jelentkezik. A dugatyut ki lehet egyensulyozni, hogy ne billegjen, es nemet tuning cegeknel lehet kapni szivoszelepes hengert TZ-re. Igaz eleg draga szoval en sem vennek olyat :)
sorszám: 10292 (45601)
(előzmény: Joseph251, 2006-02-19 14:50:27)

 
 
neszgy
válasz erre | email2006-02-20 09:02:31
Sziasztok!
TZ féktárcsa kéne jó állapotú ha valakinek van eladó akkor mail!!
Thnx
sorszám: 10291 (45600)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2006-02-20 07:51:07
Hali!

JOCÓ10!!!!!
HA NÉZED A FÓRUMOT!!!!
Van neked balos Trophy tükröd? Az a furcsa alakú kéne haveromnak. Mer elesett a volt Trophymmal, amit megvett tőlem...
Ha van szólj!
Köszi!

Cső!
Ádi
sorszám: 10290 (45596)

 
 
Semi
válasz erre | email2006-02-20 06:59:00
A DKW már 60-as évek előtt csinált membrános motorokat, anyagminőség miatt nem sikerült tökéletesre, ezért félretették.
Azóta már fejlődtek az anyagok.
Egy 250-es ETZ-hez túl nagy membrán kellene, nem biztos hogy megéri kivitelezni.

ciao
Semi
sorszám: 10289 (45594)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-02-20 00:42:19
Hahó J251!
Utólagos engedelmeddel pontonként válaszolnék a hsz-odra:
1:semmi probléma a gyári hengereddel, nem is kell őt bántani, mert tőlem vehetsz egy 2. lépcsős 250-es hengert 2e-ért, azon már lehet próbálkozni :))
2:egyszerű a megoldás: a túloldalt is meg kell fúrkálni, erre jó példa a tuning,fejlesztés rovatban leírt alakítás. A blokkot egyébként egyáltalán nem kell abajgatni, csak henger-dugócseréről van itten szó.
3: a káros rezonanciák megjelenését legjobban a gyakorlat tudná csak igazolni, vagy cáfolni :)
4: a gyári TZ tulajdonságain leginkább csak segíteni tud egy membrán, rontani nemigen. (kivéve ha alulméretezik a szelepet)
Az NDK iparában egyébként a felhasználó valós igényeinek kielégitése valahol az utolsó helyek egyike volt a tervezés-gyártás koncepciójában. Tudtak volna jobb motort is csinálni. Membránost.

Szabályozható, egyenletes alapjárat, fogysztáscsökkenés, teljesítménynövekedés. Úgy pörög fel, amit félkilós forgattyús mechanizmussal se tudnál elérni. Én legalábbis ilyeneket hallottam a dologról.
Persze valszeg egy kicsit előbb hal a főtengely és a henger, de sztem nem jelentős az élettartam különbség.
Mellesleg mintha épp az Mz csinált volna először membrános hengereket a 60-as évekbeli versenymotorjaihoz...
Viszont nem tudom elképzelni, hogyan prezentálod majd az olajpumpát a szemlélőnek.
Ráírod mondjuk a deknire, h oil pump on board, vagy plexisre alakítod a qplungházat? ;-)
sorszám: 10288 (45593)
(előzmény: Joseph251, 2006-02-19 14:50:27)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2006-02-19 23:27:37
Ezt nézzétek meg! :))))
http://pornolize.com/pornolize4?lang=hu&url=http%3A%2F%2Fwww.szocimotoros.hu&submit=Translate
Elnézést, ha ezzel a html linkkel oldalt romboltam, de nem bíram megállni:))
sorszám: 10287 (45592)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2006-02-19 23:10:39
ja, oké!És kösz az infót!!
sorszám: 10286 (45591)
(előzmény: Rókapimpó, 2006-02-19 21:37:59)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2006-02-19 23:09:43
Na ezt faszán leküldtem:(
sorszám: 10285 (45590)
(előzmény: Joseph251, 2006-02-19 21:33:24)

 
 
bambi99
válasz erre | email2006-02-19 21:48:25
Igen volt.Az escortok,és az endurok voltak szerelve vele.
sorszám: 10284 (45588)
(előzmény: Rókapimpó, 2006-02-19 21:35:25)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2006-02-19 21:37:59
A kép címéhez a kép URL címe kell. Pl.: http://rokapimpo.uw.hu/kep1.jpg
sorszám: 10283 (45586)
(előzmény: Joseph251, 2006-02-19 21:33:24)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2006-02-19 21:35:25
Csak azért kérdeztem, mert olyan Trophyról már hallottam, hogy felül is volt gyertyamenet a hengerfejben és két gyertya volt benne egyszerre. Mikor beköpte az egyik gyertyát akkor átrakta a másikra pipát és már ment is vele tovább.
De olyan Trophyt is láttam amelyiknek az oldalsó gyertyamenet be volt heggesztve és felül volt egy normál.
Ezekszerint volt 2 gyertyás gyári hengerfej?
sorszám: 10282 (45585)
(előzmény: bambi99, 2006-02-19 19:50:46)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2006-02-19 21:33:24
sorszám: 10281 (45584)

 
 
Keats
válasz erre | email2006-02-19 20:53:04
Hy Márkatársak
Ha valakinek van 1 etz 125-150-esről feleslegessé vált hátsó kereketek szivesen venném ha írnál róla árat,és megveszem!
Köszi Keats!
sorszám: 10280 (45582)

 
 
bambi99
válasz erre | email2006-02-19 19:50:46
De szép motor.:-)) Szerintem gyári a hengerfej.Én úgy tudom teljesítményt nem növelt vele a tulaj.És ha jól tudom külön külön működik a két gyertya.:-)
sorszám: 10279 (45575)
(előzmény: woodoo2, 2006-02-19 15:42:51)

 
 
woodoo2
válasz erre | email2006-02-19 16:52:33
Ezt akarom én is kérdezni tőle... ha ő csinálta 2 gyertyásra,akkor hogy csinálta,és milyen eredményeket ért el vele..erő stb..
sorszám: 10278 (45568)
(előzmény: Rókapimpó, 2006-02-19 16:38:12)

 
 
woodoo2
válasz erre | email2006-02-19 16:51:17
Nem kell hozzá külön jogosultság,cs ezt kell beírni:

>img border="0" src="a kép címe" width="320" height="240"<

fordított kacsacsőrökkel
Én cs azért fordítottam meg,h lásd mit kell beírni,és h ne kezdje el keresni a képet a neten.

A "320" ÉS A "240" HELYETT NE ÍRJ BE NAGYOBB MÉRETET,MERT TELJESEN SZÉT FOGJA HÚZNI A FÓRUMOT!!

Ennyi az egész
Üdv
sorszám: 10277 (45567)
(előzmény: Joseph251, 2006-02-19 16:36:15)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2006-02-19 16:38:12
Az ETS 250-nek gyárilag 2 gyújtógyertyás a hengerfeje, vagy ez már egy okosított HF ezen a képen?
sorszám: 10276 (45565)
(előzmény: woodoo2, 2006-02-19 15:42:51)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2006-02-19 16:36:15
Háj!
Ahhoz, hogy a fórumos hozzászólába képet tudjak berakni, külön jogosúltság kell?
sorszám: 10275 (45564)
(előzmény: woodoo2, 2006-02-19 15:42:51)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-02-19 16:27:59
Szerintem az ETZ-k legjobb szoci motorok: jól mennek, de meg is tudnak állni, nincsenek töltésproblémák, szerintem kezdő motornak tök jó.
Vásárlásnál ügyelni... hát, talán leginkább arra, hogy próbálj inkább valami keveset használt, sokat állt darabot venni. A felújított téma azért veszélyes, mert sok ócska alkatrészt árulnak ezekhez, amitől totál megbízhatatlanná válnak, meg egynémely felújításnál a munka minősége is hagy maga után kívánni valót.
Ja, és nem a szél hajtja, és a keverék amúgy is a legdrágább üzemanyag, főleg, ha magadnak kell keverned, mert amerre jársz, egy kút sem tart.
sorszám: 10274 (45563)
(előzmény: ponty25, 2006-02-19 15:40:22)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2006-02-19 16:15:23
A motor tulajdonosa Bambi személyesen :)))))
sorszám: 10273 (45562)
(előzmény: woodoo2, 2006-02-19 15:42:51)

 
 
woodoo2
válasz erre | email2006-02-19 15:42:51
Sziasztok!
Keresném ennek a motornak a tulajdonosát! Szeretnék tőle kérdezni



sorszám: 10272 (45558)

 
 
ponty25
válasz erre | email2006-02-19 15:40:22
Sziasztok.egy kerdesem lenne meg eletemben nem volt motorom es az ETZ bejon jol dontottem e?Es ha elmegyek egy ilyen jarganyt venni mire fegyeljek oda mit erdemes megnezni?elore is koszi
sorszám: 10271 (45557)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2006-02-19 14:52:34
Kösz az infót!
sorszám: 10270 (45555)
(előzmény: Semi, 2006-02-18 14:35:20)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2006-02-19 14:50:27
Háj levendel!
Értem amit mondassz. A membrános dolgon én is agyaltam már, csak rengeteg problémát vet fel.
1:még gyári a hengerem, sőt a blokk sem volt még széthúzva. És az amúgy kiválló gyári dugómat nem szeretném kifúrni emiatt.
2:a kifúrásból adódó kiegyensúlyozatlanságot szerintem elég problémás orvosolni
3:a fúrkálás miatt megváltoznak a súlyarányok a forgó alkatrészeknél, amiből eredendően abnormális rezonanciák lépnek fel a motorban, és ettől hamarabb sz@rrá megy a gép.
4:tudomásom szerint nem gyártottak etz-t membránnal, tehát v.színüleg lehetetlen tökéletesen +valósítani.
5:rettentő kevés embernek van kis országunkban olajpumpás etz-je, és szerintem emiatt egyedibé válik a gép.
Ettől függetlenül nem nagyon hiszem, hogy lesz az olajpumpából bármi is, mivel nem igen fogok csillagászati összeget kifizetni a törököknek, jól működő használtra szert tenni, éertelmes áron meg kb. lehetetlen. Persze igazad van, tény, hogy előnyös az egyszerűség a 2ütemnél. Mondjuk szerintem a szaguk a legjobb, meg a szabálytalan pufogásuk:)
sorszám: 10269 (45554)
(elözmény: Semi, 2006-02-18 00:31:37)

 
 
rebel56
válasz erre | email2006-02-18 16:12:09
Semi, megírnád az oldal pontos címét?
sorszám: 10268 (45529)
(előzmény: Semi, 2006-02-18 14:35:20)

 
 
Semi
válasz erre | email2006-02-18 14:35:20
Joseph251
Természetesen a török mz oldalán, hiszen ők gyártják mostanság ezeket a típusokat.
Magyarországon előző évben egyetlen kereskedésnek volt joga behozni tőlük alkatrészt, és ezzel a nagykerrel Bambi áll kapcsolatban. Szerintem hívd fel Bambit és kérd meg hogy kérdezze meg a nagykerben, hogy tudnak-e behozni. Én úgy hallottam hogy visszaadták a forgalmazási jogot, mert nem érte meg, de lehet tévedek!
sorszám: 10267 (45526)

 
 
Katona p
válasz erre | email2006-02-18 13:17:09
Szevaszám
Az érdekelne hogy használ-e valaki sportlékszűröt etz-hez és van valami elönye?
sorszám: 10266 (45524)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu