:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hy márkatársak!
Megtaláltam a megoldást kipufogó ügyben!
Nem igazán akart menni a gép (etz 125) nem húzott fulladozott , és olyan füstcsóvát eregetett maga után ,hogy nem láttam semmit a tükörből! És ráadásul elkezdett kékülni a dob és a könyök találkozása ,és jött belőle a füst mindenhol! Motor hazatol,kipuff le , könyök le,és elkezdett 2-2,5 mm vastag korom hullani a dob elejéből! Dobbal át a szerelő ismerőshöz . Ahol a dobot rögzíted a vázhoz hátul a,annál a bilincsnél ahol a kipuff össze van hegesztve! Ott elkezdtük a hegesztés mellett vékonytárcsával körbevágni .
A dob eleje felöl volt 1 tárcsa és volt rajta 8 juk ,a tervező szerint de nem lehetett átlátni rajta , kipucolás, levágtuk a heggesztés másik felénél is a dobot ez már nehezebben jött szét de a végén engedett! És akkor olyan olajkokszot láttam mint még soha. Ezt is kipucoltam meg az oldalán a 4 kicsi lyukat is amit véletlenül vettem észre. ebböl a középső részből kiráztama kokszot ami kijött. A többi (ami nem sok )bennemaradt .Ősszerak az előzetes flekszeli összejelölés alapján és hegesztés védőgázos( Co2: "céó") aparáttal , ha elég jól csináltad nem kell köszörülni , hanem csak vissza kell rakni és a bilincs takarja a heggesztést ugyan picit látszik de nem feltünő!!
Keats
Sziasztok, itt a tavasz, nem akar vki MZ-t venni? Még mindig itt a lehetőség egy újszerű öreg vas megvásárlására:http://admin.hasznaltauto.hu/index.auto?command=osszeshirdetes&sID=64e9914857e8a3bc1b2231a22709e917
Nagyon regota figyelem a szociforumot, ugy kb a 3200.adik hozzaszolas ota, remlett hogy valaki irt, rakerestem :-)))
Udv!
Heló Rókapimpó!
A TZ hengerrel kapcsolatban küldtem mélt az itt megadott címedre.
Az én Etz-men Kawasaki főfékhenger van,így vettem.Remekül működik.Csak a fékkar eltérő az eredetitől és a kuplungétól.
Ezt meg honnan guberáltad elő? :) Egyéb különbségek: szögletes indexek és féklámpa, kipufogó.
Köszönöm Peti.
Bocs hogy annyiszor berekta csak sz@r volt a net és ezért volt.
Nem az a baj hogy szoros a kuplung és nincs hanem az hogy először jó volt aztán egyre könnyebben behúzható volt a kuplung a végén meg már nem volt.
A bovden nincs elszakadva, próbáltam rajt állítani de csavarhúzóval is könnyedén megtekerhető volt(jobb oldalon).
Az nem lehet hogy az aluházat tartó csavar pörgött le vagy a rugós lemezt tartó csavarok?
szia.
Nekem alapvetően jó tapasztalataim vannak a fékfelújítással kapcsolatban.
A féknyereg: szedd szét teljesen, a dugattyúkat NE feszegesd, én sürített levegővel szoktam kinyomatni őket, előszőr az egyiket majd beolajozva visszateszem és utána a másikat, egy jó pumpával is lehet próbálkozni. Utána denaturált szesszel tisztíts meg mindent, a belső részeket különösen (kis ecset+orvosi fecskendő a furatokhoz). Azért csak ez a jó hozzá mert a fékolaj valójában nem olaj, hanem egy alkoholszármazék, ezért nem oldja a benzin viszont ezért keveredik tökéletesen a vízzel.
A gyári négyszet keresztmetszetű tömítőgyűrűk nem igazán öregednek el, csak akkor kell cserélni őket ha mechanikailag sérült. Viszont denaturált szeszes ruhával dörzsöld végig az összes felületét mert sok lerakódás marad rajtuk (ha esetleg az aluminiumről vízkő is tapadt rájuk, akkor nagyon óvatos kapirgálás egy életlen késsel megengedett (ugyanez igaz az őt befogadó aluminiumönvényre és a dugattyúra. A lényeg, hogy a tökéletes tömítettséget és az egymáson könnyen csúszó felületeket egyszerre biztosítsuk. A porvédők gyakran berepedeznek, azokat érdemes ilyenkor kicserélni újakra. Ezután a féknyereg általában tökéletes lesz.
A munkahengerre ugyanez érvényes, minde tiszta legyen. Rakj be egy új szimmeringet, és ellenőrizd le, hogy a dugattyún nincsen-e felületi sérülések. Az utángyárott karmantyúra az igaz, ami minden ilyen kisipari gumi cuccnál: berakod, kipróbálod és vagy jó vagy nem. Ez van.
Akkor jó, ha légtelenítés után a fékkart többször egész lassan (fél perc) behúzva is mindig ugyanott keményedik fel, és a fékkart még véletlenül se lehet a markolatig behúzni.
Üdv,
Peti74
Hello! Le tundnátok írni kinek milyen tapasztalata van az egész első fékrendszer felújításával kapcsolatban?(MZtárcsa) Mire kell figyelni, mik okozhatnak problmát?
Köszi!!
Ja a cikket már olvastam! 600 ft-os fékbetétet rendeltem hozzá, meg egyesével lehetett rendelni a cuccokat (az ilyen karmanytyúkat, meg tömítő gyűtűket a fékdugattyúhoz, szóval nem készletszerűen) Erről mi a véleményetek?
Azért akarom felújítani, mert a fékmunkahendernél jön a trutyi, alul meg ragad a dugattyú.
Kifejezetten aggaszt hogy megdagad a tomítőgyűrű a dugattyúnál és nem tudom leszedni a tárcsáról.
Köszi a segítséget!
És lassan itt a tvasz!
Vegyél Futár Petinél (Tel : 06-1-312-15-26)egy 6V-os elektronikus fesszabályzót. Kb. 3500 pénz. Az állórészen a söntellenállást (a kis álló tekerrcset) szereld le, mert ehhez a a fesszabhoz nem kell (illetve csak feleslegesen fogyaszt). A bekötése ugyanaz mint a mechanikusé, csak nem állítódik el többé. Csak akkor várj tőle hosszú távú megoldást, ha a dinamó rendben van, nem zárlatos és nincs megégve.
Üdv,
Peti74
Sziasztok!
Megválnék ETZ 125-öm től nagyobb motor vásárlása miatt.1989-es,piros,vizsga 2007.08.-ig.újak a gumik,az akksi.megbízható gép kis pénzért,irányár 70000-ft,alkudni kötelező.ha vkit. érdekel 30/9912-945
Sziasztok!
TS MZ-hez keresek 6V-os feszszabályzót. Hol és mennyiért lehet venni kb.? Bp-en.
Minél olcsóbban pls.
Sziasztok!
Van egy 250-es ETZ-m, nagyon meg vagyok vele elégedve, még sehol sem hagyott ott.
Az az egy problémám van vele, hogy mikor vizes úton megyek vele, olyan mitha arra tervezték volna az első sárvédőjét, hogy az aszfalton a kerék elé kerülő összes vizet összegyűjtse, majd azt koncentráltan egy sugárban a lábamra irányítsa. :(
Másnak van hasonló tapasztalata?
Tudtok valami megoldást? Gondolok ezalatt valami másik használható sárvédőre vagy átalakításra.
Samee!
A 251-esen a gyári elsőlánckerék 21 fogas.
A 250-esen 19.
Az oldalkocsison 15.
Háj devil!
Az első lánckerék 21 fogas, nem az első kerék 21 colos :)
Samee nezd meg rebel56 hozzaszolasat: 7337
udv!
devil, samu kollega az elso lanckereket kerdezte, nem az elso kereket :-))))))))))))))
Köszönöm Peti.
Bocs hogy annyiszor berekta csak sz@r volt a net és ezért volt.
Nem az a baj hogy szoros a kuplung és nincs hanem az hogy először jó volt aztán egyre könnyebben behúzható volt a kuplung a végén meg már nem volt.
A bovden nincs elszakadva, próbáltam rajt állítani de csavarhúzóval is könnyedén megtekerhető volt(jobb oldalon).
Az nem lehet hogy az aluházat tartó csavar pörgött le vagy a rugós lemezt tartó csavarok?
ha 21 van elol akkor told ki a labtartokat meg rakj fel 1 szarv kormanyt:D egyebkent 18-as az elsokereke:D
Jaja... Ha már jól mutat a műhelyben, akkor megérte... A blokk egyébkéntis alumínium, azért jó pénzt fizetnek a méh-ben :P
Ja, mindegy az Samee, a lényeg, hogy szép kék 251-es!:))
Gyárilag hanyas elöl a lánckerék? Nekem 21es van fent.
mit szeretnel tudni rolla?:)
Sziasztok! Nincs valakinek véletlen 251hez útmutatója bescannelve? Semmit nem tok így a motorról... :(
Hy MÁRKATÁRSAK!
ÚGY TŰNIK MEG VAN A MEGOLDÁS A BEPISZKOLÓDOTT KIPUFOGÓ PROBLÉMÁRA!
MÉG NEM SZERETNÉK ELSZÓLNI SEMMIT DE ÚGY TŰNIK MEGOLDHATÓ NEM LÁTHATÓ MÓDON A KIPUFOGÓ KITAKARÍTÁSA !
KÉRLEK MÉG NE KÉRDEZZETEK A TÉMÁRÓL MÉG NEM BIZTOS SEMMI DE NAGYON VALÓSZÍNŰ HOGY MEG VAN A MEGOLDÁS ÉS HA VISSZATESZED A KIPUFOGÓT NEM IS FOG LÁTSZANI NAGYON A HELYE!
KEATS
Hali!
Én mindig 3 bárral jártam, sőt még az autóm kerekeiben is ennyi van.
Lehet hogy túlzás, de már így csinálom autónál 19, a Mz-n pedig 4 éve.
Hát azért ebből a gépből ilyen formában sincs túl sok mifelénk. :)
Bambi! Valami ilyesmi volt az a blokkspoiler, amit nemrégiben kínáltál megvételre? http://www.szocimotoros.hu/galeria/m1/m5/m81/m82/2043o.jpg
Mert kíváncsi lennék rá, h hogy néz ki egy ilyen idom.
Kösz a választ a guminyomás kérdésre!Ma du.mentem egy kört az ETZ-vel és azt tapasztaltam,hogy 100 fölött elkezte rázni az elejét és ha nem lassítok még taknyolás is lehetett volna belőle.Gyorsan kiszedtem az első kereket,a 2 6203-as csapágyat kicseréltem,ezután a tengelyt visszadugva még mindig tapasztaltam kb 0,5mm kottyot.Ez természetes,vagy a tengely is kopott?Lehet e kapni?Tudja vki?Kösz előre is!
Sziasztok
Új vagyok itt.
NorbiMZ légyszi csinálj képeket, én is szeretnék ilyesmit csinálni az enyémen és én sem találtam itt képeket.Köszi
Háj levendel!
Nem a szemlélők számára akarom, hogy egyedibb legyen, hanem saját részre...amúgy meg, ha v.ki látott már pumpa nélküli etz-t,akkor egy pillanat alatt levágaja, a különbséget.:) Látványra amúgy sem egy átlagos...
Azért írtam a blokkszéthúzást, mert a főtengelyemben 39000km van, és ha jól sejtem nem túl sok lehet neki hátra(szerintem max vagy 10000km). Namármost, ha én ennek a kopott rendszernek adok még egy pár plusz pacit, akkor a kb 2000-3000km, és vége a hajtókarnak, a főtengelycsapágynak stb. Legalábbis nagyfater skodája így járt(újra lett hüvelyezve, viszont a főtengely maradt a régi. Na kb fél év alatt szarrá is mentek a hajtókarcsapágyak).
A legfőbb ok ami miatt szerintem nekem soha sem lesz membrán a vasban az, hogy Debrecenben senkire sem merném rábízni, hogy csinálja meg. Itt többnyire még a rutin javítási műveleteket is simán elcseszik.:( Sőt, szerintem nem is vállalná senki.
Ja, a dugófurkálás...de ha meg kifúrom a szemközti oldalon, akkor tovább tart a kipufogás is,ami - szerintem - azzal jár, hogy a kipuffgázzal együt jó sok benya is távozik. Tehát így a membrán okozta teljesítménynövekmény a kipufogón távozik, elégetetlenül:)
Szevaszám
Az érdekelne hogy használ-e valaki sportlékszűröt etz-hez és van valami elönye?
Nekem kéne az a henger 2000 ér, ha eladó.
Gyári duma asszem 1,9 körül. Az sztem picit kevés, de a 3 elég sokacska.
Én 2,1 - 2,2 között szoktam volt tolni a kerekekbe.
Sziasztok!Generális kérdés:Mennyi az ideális nyomás a gumikban Etz 250-nél?A gumis majdnem 3 bar-ra nyomta fel.Jó ez szerintetek?
Lényegtelen, h ki mit talált ki, az a lényeg, h hiába volt meg az ésszerű megoldás, sajnálták a plebsztől.
Amúgy a Cz krosszgépekben általánosan elterjedt volt a membrán használata.
Egyébként nem az emzé terveit lopták el a japók, hanem - nem kis pofátlanság - egy komplett gépet egoizáltak egy verseny alkalmával: MZ-versenyző boxba ki, és egy elegáns mozdulattal két házszámmal odébb a suzukiékhoz bekanyarodik.
Roló le, fityisz a saját csapatnak.
Jól van, jól van, inkább válaszolok :)))
Szerintem 3 lehetőség is van:
1. a főtengely végén a primer hajtás lánckereke prögött le.
2. az alu kuplungmenesztő belső bordái szakadtak le - általában egyszerre szoktak, és ezér a menesztő elforog a váltó bordás tengelyén. Menesztőt kell cserélni.
Üdv,
Peti74
Sziasztok!
Tudja valaki hogy tud lepörögni menet közben a kuplung egy 150-es ETZ-ben.
Most csapágyaztam meg szimeringeztem olajcsere stb.
És nem értem mi történt mert mikor összerektam és álló helyzetben kipróbáltam akkor úgy éreztem hogy jó volt.
Üdv
Sziasztok!
Tudja valaki hogy tud lepörögni menet közben a kuplung egy 150-es ETZ-ben.
Most csapágyaztam meg szimeringeztem olajcsere stb.
És nem értem mi történt mert mikor összerektam és álló helyzetben kipróbáltam akkor úgy éreztem hogy jó volt.
Üdv
Sziasztok!
Tudja valaki hogy tud lepörögni menet közben a kuplung egy 150-es ETZ-ben.
Most csapágyaztam meg szimeringeztem olajcsere stb.
És nem értem mi történt mert mikor összerektam és álló helyzetben kipróbáltam akkor úgy éreztem hogy jó volt.
Üdv
Sziasztok!
Tudja valaki hogy tud lepörögni menet közben a kuplung egy 150-es ETZ-ben.
Most csapágyaztam meg szimeringeztem olajcsere stb.
És nem értem mi történt mert mikor összerektam és álló helyzetben kipróbáltam akkor úgy éreztem hogy jó volt.
Üdv
Sziasztok!
Tudja valaki hogy tud lepörögni menet közben a kuplung egy 150-es ETZ-ben.
Most csapágyaztam meg szimeringeztem olajcsere stb.
És nem értem mi történt mert mikor összerektam és álló helyzetben kipróbáltam akkor úgy éreztem hogy jó volt.
Üdv
Sziasztok!
Tudja valaki hogy tud lepörögni menet közben a kuplung egy 150-es ETZ-ben.
Most csapágyaztam meg szimeringeztem olajcsere stb.
És nem értem mi történt mert mikor összerektam és álló helyzetben kipróbáltam akkor úgy éreztem hogy jó volt.
Üdv
Sziasztok!
Tudja valaki hogy tud lepörögni menet közben a kuplung egy 150-es ETZ-ben.
Most csapágyaztam meg szimeringeztem olajcsere stb.
És nem értem mi történt mert mikor összerektam és álló helyzetben kipróbáltam akkor úgy éreztem hogy jó volt.
Üdv
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|