:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hy mindenki !
Ehhez a témához csak annyit hogy ez a dolgog függ henger kopásától,benzintől, benzinszinttől(közelkészlet),fúvókáktól,súbertű állásától, keverési csavar állásától,légszűrőtől,gyertyától,és nagyban függ még az előgyujtási értékedtől is És mint rájöttem attól hogy mennyi szar van a kipufogóban! Éppen ezért minden motor más és más! Magas benzinszintel, felhúzott súberrel,nagy előgyujtással, nagy fogyasztással, jó megszakítóval,és nem utolsó sorban jó gyertyával,és természetesen frissen bejáratott v. nagy kompresszióju hengerrel ,Bármit lehet !
Keats
Hi!
Akkor az enyém nem jó, vagy hülye vagyok hozzá, de ha jön egy kis szembeszél, vagy pici emelkedő akkor bitangul kéri a négyet. Ötben olyankor csak hörög!
Üdv:Herr'Watt
Üdv! mennek azok.haveroméEtz250 es 5ik be simán gyorsul 2 személlyel mentek vele 135 öt és még pörgött volna tovább.... az én 125 ösöm viszont 4ik be kimegy 100ig de ha felteszem 5ikbe akkor visszaesik 80-90 re..... de ha 70 nél felrakom 5ikbe akkor kimegy 95 ig... tovább nem és marha lassan gyorsul ki addig... a 250 esek naon mennek...
miert van az hogy amikor a hirdeteseket olvasom az egyik 250 es ETZ 21 a masek pedik 17 a harmadik 19...Na ez miert van
Mert rosszul vannak beállítva, kopottak, hulladék utángyártott dolgok vannak bennük. Tisztelet a kivételnek.
Egy barátom gyári állapotú, szépen beállított 250-es ETZ-je 140-et gurult és nem a saját ide-oda lengő mutatójú órája szerint...
bocsi, figyelmetlen vagyok. De azért a dormit nem pótolja semmi. Pl. berohadt hátsó tengely kiszedésnél csak a jó öreg dormi segíthet. De használtam már kipuffogóhelyrerakásnál is, meg ezer helyen. Moszkvában a házmesterünk össz szerszámkészlete egy franciakulcs, egy kalapács, egy dormi és egy hidegvágó volt, és mindent megszerelt vele. Boszorkányosan bánt a kalapáccsal. :-)
Eladó egy 150-es Etz 1988-as.
Ha valakit érdekel a 06203266355-ön elérhet.
Sürgös lenne.
Üdv
Ne vágd ki bicikligumiból, mert az nem olajálló és egykettőre elpusztul! Motorosboltokban árulnak benzinálló tömítést Mz úszóházhoz, vedd meg, vagy csinálj magadnak mondjuk akár klingeritből, mint én. Ragasztani nem érdemes, mert nemsoká úgyis szét fogod szedni megint a porlasztót.
Mennek azok 5.ben is ha jol van beallitva minden 21 loerovel...
Hi!
A válasz rövid és egyszerű!
21 LÓERŐ :-( (sajnos)
Üdv: Herr'Watt
Helló!
Valaki mondja meg mért nem mennek a 250-es ETZ-k 5.-ben?
De igen arra gondoltam!!!!!
Csak lehet, hogy nem pontosan fejeztem ki magam.
És köszönöm!
A karbitömítést nálunk külön kell kérni. Nincs benne a csomagban (ahogy azt észrevetted).
JA BOCS!!!
Az a felső munkaheneger. Vissza minden!
CSá! Én már szedtem szét a fékf.hengert. Megfogtam azt a kis csonkot egy fogóval és kihúztam(nem fezgettem) nemtom h így kell-e kiszedni de nekem azóta semmi bajom nincs vele. Egy rugó és egy kis gumigyűrű van rajta. A gumit sztem cseréld ki. Arra kell figyelni h a perem jó fele álljon.
Ja másik dolog is lenne, folyik a benzin a karburátorból, mert az a tömítő el van szakadva. Vettem egy tömítéskészletet, de nincs benne. (pedig a Simsonhoz van)
Vágjam ki valami régi bicikligumiból? Az úgy jó? vagy ragasszam össze??
Na! akkor elviekben már tudom, hogy a féknyereggel mit kell csinálni, már csak a főfékhengert kellene valahogyan szétszedni, mert szivárog az olaj. Elméletben az is tudom nagyjából, hogy abba mi van, csak azt nem, hogy hogy tudom sérülésmentesen szétszedni. Van ott egy lyuk, belül meg valami dugattyú, de én csak egy kiálló csonkot látok, gondolom nem ajánlatos fogóval feszegetni, mert utánna az életbe se fog tömíteni. ki akarom cserélni azokat a karmanytúkat vagy hogy hívják őket. Azokat a gumi szimering szerűségeket.Már be is szereztem.
(Meg alurra is a féknyereghez is megvettem a tömítőgyűrűket.) Úgyhogy teljes felújítást tervezek, csak az a kérdés, hogy meg tudom-e csinálni, vagy valahova el kell vinnem. :-(
Úgyhogy szívesen várok még néhány hasznos tippet!
Na aza hidraulikus sajtó meg mi a frász??Valamimolyan lehet ami olajjal üzemel, és híreket tudat az emberrel....:))
Szia!
21-es az első lánckerék.
Sziasztok, mekkora a 251-es ETZ-n az első lánckerék? Előre is köszi!
Hy snip21!
16-os az első lánckerék az mz etz 150-esen !
Keats
Sziasztok!
Mekkora a 150-es etz-n az első lánckerék???
A te műhelyedben sem láttam hidraulikus sajtót, úgyhogy csitt. ;-)
Én már szedtem szét autópumpával is, csak két ember kell hozzá...
Csövi!
Az a baj, hogy forgatni se nagyon tudtam. Egy rogyal akartam megfogni egy ilyen ferde végő zégerfogóval, de semerre nem mozdult. Ha erősebben próbálom akkor szerintem leszakad az a karimája. Akkor ha sikerül szétszednem a nyerget 2-be, akkor valami vékony fadarabbal visszakalapálom óvatosan a dugót aztán megpróbálom sűrített levegővel, először csak egy ilyen nagyobb lábpumpával.
Szépen szerelsz.Kalapács stb.Ezt melyik iskolában tanultad?
Ha meghalljátok én hogyan szedtem ki a dugókat a fékből :D :D Nyár volt, 30 fok. Sűrített levegő csak a legközelebbi faluban volt. Viszont itt a kerti csap, nézzük csak :D Kicsit megfürödtem de kijöttek a dugók :D
Köszi!!
Neked is Devil! :D
Na csá emberek! Nekem is be volt ragadva a két fékdugó. Fater elvitte egy haverjához az meg egy állat nagy kompresszorral addig fújatta amíg ki nem jött. Nekem mind a kettő be volt rohadva (az előző tulaj kb. 2 évig nem öntött bele olajat.
nyilván csak az egyik esik ki, ezért kell két félbe szedni, és akkor már egyesével ki lehet venni.
Nem vitatom, hogy aki nagyon ügyes, ki tudja piszkálgatni a dugót (bár ez nekem nem sikerült, amikor egyszer kaptam valakitől egy pár fiat féknyerget, amibe a rendszerető előző tulaj visszadugta a dugókat gumikarmantyú nélkül), de ennek dacára senkinek sem ajánlom, hogy így próbálkozzon, mert nem kell nagy kopás ahhoz, hogy meg tudjon szorulni egy dugó. Ez a lehetőség egyszerűen a furat és a dugattyúmagasság arányából adódik.
Háj Zapkorte!
Jó amit írsz tams-nak, csak az az egy baj van vele, hogyha az egyik munkahenger jobban be van állva, mint a másik, akkor értelemszerűen csak a kevésbé beálltat fogja kilőni. Csőfogóval pedig igenis ki lehet szedni. Én az mz-m éből is ki tudtam szedni így, a kocsim fékmunkahengeréből meg volt, hogy hetente:)
És, ha befogja az ember az egész féket satuba, és óvatosan, úgy, hogy közben finoman forgatja, akkor simán ki fog jönni, úgy, hogy nem billen be semerre. Amúgy ahoz, hogy bebillenjen olyan mérttű kopás kell, hogy legyen a henger és a dugó felületén, hogy felesleges szétszedni:)
Nem igazán szokta érdekelni a kutasokat. Inkább mossák az ügyfél szélvédőjét, hátha csurran egy kis jatt. Vagy jól rásózzák a 300 Ft-s csodabenzint.
dormi az egy rúd, egyik végét nekitámasztod annak, amit ütni akarsz, a másikat ütöd. Tipikusan olyankor használjuk, ha egy lyuk belsejében kell kalapálni, mint pl. a fékdugattyú helyre rakása. Ha a dormi puhább anyagból van, mint amit ütsz (pl. alu dormival ütsz acélt, vagy keményfa dormival ütsz aluminiumot), akkor a kalapálásnak nem marad nyoma se.
Megkérdezhetném, hogy mi az a dormi? Lehet, hogy van, csak felénk más a neve.
jó lehet, hogy picit izzó helzet, hogy a benzinkúton lövöldözök a fékdugattyúmmal, de ha nincs más bevállalom. Úgyis lesz TESCO benzinkút és ha olcsóbb a benzin akkor nem nagyon megyek többet a MOL-hoz. :-)
nem baj, ha szelel az illesztésnél. Én amikor legutóbb ilyet csináltam, csak egyszerűen bedugtam a lefujpisztoly végét a menetes furatba, ahova a gumicső csatlakozik, és simán kicuppant a dugó.
ne feszegesd! keresztbe állt a dugó. Ilyenkor egy dolog segít: szét kell szedni a féknyerget, és a beállt dugó közepét meg kell nyomni egy dormival. Akkor megtalálja a helyét, és visszacsúszik. Utána lehet levegővel megnyomatni, de tényleg kilövi, szóval tegyél le valami szvacsot elé, hogy abba érkezzen. Ha nincs levegőd, gumisnál, benzinkútnál tarhálhatsz. Fogóval lehetetlen kiszedni, mert nem tudod központosan húzni, keresztbeáll, mint most.
A csavarokat lehet hőlégfúvóval óvatosan melegíteni és wd40-nel spriccelgetni, egy idő után fölengednek.
Igen erről a sűrített levegőről már hallottam, csak hol jutok olyanhoz? meg hova és hogy fújjam? Szóval valami csőből jön, de mi az amit rá kell rakni, hogy ne szeleljen az illesztésnél? van ilyen autópumpából biciklipumpába "konvertáló" kis darabunk ha azzal kimegyek a benzinkútra akkor össze lehet hozni?
Csak helyeselni tudok, nekem is igy jott ki...A dugo nekem viszont drasztikus modszerrel jott, ki (suritett levegos segitseg nem volt) lefektettem a nyerget a betonra es kis csavarhuzoval (van egy pereme a dugattyunak) ala benyulva korbe-korbe jarva kifeszegettem. Suritett levego hianyaban, sok turelemmel, ezt tudom javasolni...
Na öld meg a szerelő vasakat, használj csillag vagy dugó kulcsot. Ne kézbe próbáld hanem tedd vissz a mocira vagy fogd be satuba a füleknél fogva. A dugót ugy tudod kiszedni hogy szétbontod és süritett levegővel kinyomatod, de vigyázz mert kilövi a dugót.
Én az órát úgy szedem ki hogy egy nagy csavarhúzót tolok a perem alá és körbe finom húzásokkal kíhúzom. Ez bevált, nem törik hajlik semmi.
A féknyereg most nem lebeg lelki szemeim előtt, ezért csak a km-óráról: úgy jön szét, h először mondjuk a km spirált megragadva kitolod az órát a gumi házból fölfelé teljesen, majd ezután már össze tudod nyomni a gumi házat és azt meg lefelé kinyomod az alumínium tartókeretből.
Persze az egyszerűség kedvéért legelőször ehhez a tartókeretet le kell csavarozni a felső villahídról (2db M8-as imbuszcsavar ki), h szabadon mozoghasson minden.
ÁÁÁÁÁÁ 3szorosan becumiztam!
Nekiálltam a fék szétszereléséhez. A nyeregből kipumpáltam a dugattyút, persze csak az egyik jött ki. a másik egy darabig kijött, olyan negyedrészt, és az oda tökéletesen beállt. Se ki se be. Pedig fékolajjal is jól megöntöztem. Szerintetek mi a megoldás? hogy tudnám kiszedni? Melegítsem? vagy mi? Fogóval megint nem tudom hogy lehetne.
Aztán ráadásul nem bírtam ketté szedni a nyerget, elhajlítottam egy szerelővasat, egyszerűen nem lazul egyik csavar se. lehet, hogy befogom satuba és úgy próbálom. Így meg aztán még bonyolultabb kiszedni a dugattyút.
A 3. dolog hogy lehet kiszedni km/h és a fordulatszámmérő órát a tartójából??
A segítséget előre is köszönöm!
Ja nem hiszem, hogy számít, de 251-esem van
Azért volt a smile erre a kipufogótisztítós levélre, mert már többen megírtuk (talán néhányszor én magam is), hogy sokszor egy tisztességes kipufogókitisztítás már önmagában felér egy kisebb tuninggal. Az ember utána meglepődik a saját motorja teljesítményén. Most már Keats is ezt a nézetet vallja :)))))
Üdv,
Peti74
halika
az enyém is 2 gyertyás e mailba képet is tudok küldeni ha akarod.
csőváz kilozulu
Köszi az ötletet Semi !
Egyébként ki mit szól az ötlethez?
Nekem tegnap olyan szépen hidegen 1.-re indult a moci és 4000-nél akart elkezdeni hüstölni. Ugyan a szaga még kicsit furcsa ameddig ki nem szellőzik de olyan szépen ment a gép.
Keats
Keats
Azért fújd le parasztkrómmal, legalább ne rozsdásodjon azon a részen! :-)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|