:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Hy mindenki!
Rókapipó igezat mond a frissen fúrt hengerben nincs annyi kompresszió mint a már bejáratott 1000 km-esben mert még nincs összekopva! Ha márviszont összekopott akkor 10-11 ati(atmoszféra,BAR,)nak kellene benne lennie! Ha már teljesen kopott akkor mint az enyémben 6.7 körül már nehezen indul és ha felmelegszik akkor elveszik az ereje!Kivéve ha elektromos gyujtásod és frissen takarított kipufogód van mert akkor ez sem jellemző,és szépen indul meg az ereje is megvan és a gyertya is őzbarna mint most az enyémben. És nem is fogom megfuratni még addig amíg be nem indul !
Keats
Lefele motorfékre egyáltalán ne számíts, tedd 5-be, minél kevesebbet forogjon, akkor is, ha csak 40-50-nel mész (persze csak motorféküzemben). Időnként kis gázt kell adni a kenés miatt, 40-es keveréket érdemes csinálni jobb olajból (mol sprint, auchan félszinti robogóolaj, de van számtalan drágább is). A fékhez magasabb forráspontú (dot 4) olajat használj, szakaszosan fékezz. Felfele olyan fokozatot válassz, amiben félgázzal felmegy, nagyobb gázzal még gyorsulni is tudna.
Én komolyan kérdeztem.Miért kell gunyolodni.Én még csak most kezdtem.
Kérdés:Ha felmegyek a Mátrába hogy erdemes folfele menni hogy a motor ne károsodjon/tulmelegedes stb..../.Ami érdekesebb hogy jöjjek lefele mert ugy tudom hogy a kétutemünek nem tesz jot a motorfék. es ha lefele jovok akkor ugye szinte csak lassitanom kell es ha ezt a fekkel teszem akkor tul fog melegedni a motorfek meg nem tesz jot elvileg:?koszike egy kezdo:
Így fest egy németes prcizitással versenyre felkészített MZ :).
Frissen fúrt motornál még nem a maximum a kompresszió. Ahogy kopik össze úgy növekszik jobbesetben.
Úgy lehet megállapítani egy hengernél, hogy kopott, hogy megméred a kompressziót. Mondjuk így elsőre 8,5. Azután csepegtetsz olajat a gyertyanyíláson keresztül a hengerbe és megméred mégegyszer. Ha így jóval nagyobb (mondjuk 10) akkor lehet tudni, hogy a henger már kopott.
Nem biztos, hogy meleg motornál nagyobb a kompresszió mivel a hideg motornál az olaj sűrűsége kompenzálja a kopást az elöbb leírtak alapján.
Szerintem számítania kell a blokk hőmérsékletének. Gondolom mint úgy általában mindennél, minnél melegebb, annál kisebbek a hézagok, tehát valószínüleg nagyobb a kompresszió.
Bocs elírtam! 8,5 volt bent izmos rúgások után. A 7,5 a haveroméban volt szintén friss fúrás után. Ugyanazzal az órával mértük mind a kettőt. Nem tudom, hogy számít-e, hogy elég hideg idő volt. Egyébként én is keveslem! Lehet, hogy nem mér jól az óra?
Üdv: Herr'Watt
es mennyi a gyar altal meghatarozott ertek?
Háj herrwatt!
A 7,5 bar nem túl karcsú, ? Olyan 10 körül kellene lennie, vagy rosszul tudom?
Hi!
Betekersz egy erre a célra való nyomásmérő órát a gyertya helyére, majd teljes gázon addig rugdalod a motort, amíg már nem megy feljebb az óra mutatója. Na ez lesz a kompressziód. Az órát pedig kompressziómérő órának hívják. Az én frissen fúrt ETZ-250-esemben volt 7,5 bar!
Üdv: Herr'Watt
Hy!
Azt vettem észre a az etz-men, hogy az eggyik szénkefe hirtelen elkezdett kopni. Aztán rájöttem, hogy a forgórész csúszógyűrűjén, ahol a szénkefe fut, gödrös felületű. Ugyan még van töltés, de nem akarom megvárni, hogy ne legyen. Mi erre a megoldás?
igen es hogyan lehet kideriteni hogy mi a rossz.Motorban hogyan lehet kompressziot mérni?
Hy mindenki !
Ehhez a témához csak annyit hogy ez a dolgog függ henger kopásától,benzintől, benzinszinttől(közelkészlet),fúvókáktól,súbertű állásától, keverési csavar állásától,légszűrőtől,gyertyától,és nagyban függ még az előgyujtási értékedtől is És mint rájöttem attól hogy mennyi szar van a kipufogóban! Éppen ezért minden motor más és más! Magas benzinszintel, felhúzott súberrel,nagy előgyujtással, nagy fogyasztással, jó megszakítóval,és nem utolsó sorban jó gyertyával,és természetesen frissen bejáratott v. nagy kompresszióju hengerrel ,Bármit lehet !
Keats
Hi!
Akkor az enyém nem jó, vagy hülye vagyok hozzá, de ha jön egy kis szembeszél, vagy pici emelkedő akkor bitangul kéri a négyet. Ötben olyankor csak hörög!
Üdv:Herr'Watt
Üdv! mennek azok.haveroméEtz250 es 5ik be simán gyorsul 2 személlyel mentek vele 135 öt és még pörgött volna tovább.... az én 125 ösöm viszont 4ik be kimegy 100ig de ha felteszem 5ikbe akkor visszaesik 80-90 re..... de ha 70 nél felrakom 5ikbe akkor kimegy 95 ig... tovább nem és marha lassan gyorsul ki addig... a 250 esek naon mennek...
miert van az hogy amikor a hirdeteseket olvasom az egyik 250 es ETZ 21 a masek pedik 17 a harmadik 19...Na ez miert van
Mert rosszul vannak beállítva, kopottak, hulladék utángyártott dolgok vannak bennük. Tisztelet a kivételnek.
Egy barátom gyári állapotú, szépen beállított 250-es ETZ-je 140-et gurult és nem a saját ide-oda lengő mutatójú órája szerint...
bocsi, figyelmetlen vagyok. De azért a dormit nem pótolja semmi. Pl. berohadt hátsó tengely kiszedésnél csak a jó öreg dormi segíthet. De használtam már kipuffogóhelyrerakásnál is, meg ezer helyen. Moszkvában a házmesterünk össz szerszámkészlete egy franciakulcs, egy kalapács, egy dormi és egy hidegvágó volt, és mindent megszerelt vele. Boszorkányosan bánt a kalapáccsal. :-)
Eladó egy 150-es Etz 1988-as.
Ha valakit érdekel a 06203266355-ön elérhet.
Sürgös lenne.
Üdv
Ne vágd ki bicikligumiból, mert az nem olajálló és egykettőre elpusztul! Motorosboltokban árulnak benzinálló tömítést Mz úszóházhoz, vedd meg, vagy csinálj magadnak mondjuk akár klingeritből, mint én. Ragasztani nem érdemes, mert nemsoká úgyis szét fogod szedni megint a porlasztót.
Mennek azok 5.ben is ha jol van beallitva minden 21 loerovel...
Hi!
A válasz rövid és egyszerű!
21 LÓERŐ :-( (sajnos)
Üdv: Herr'Watt
Helló!
Valaki mondja meg mért nem mennek a 250-es ETZ-k 5.-ben?
De igen arra gondoltam!!!!!
Csak lehet, hogy nem pontosan fejeztem ki magam.
És köszönöm!
A karbitömítést nálunk külön kell kérni. Nincs benne a csomagban (ahogy azt észrevetted).
JA BOCS!!!
Az a felső munkaheneger. Vissza minden!
CSá! Én már szedtem szét a fékf.hengert. Megfogtam azt a kis csonkot egy fogóval és kihúztam(nem fezgettem) nemtom h így kell-e kiszedni de nekem azóta semmi bajom nincs vele. Egy rugó és egy kis gumigyűrű van rajta. A gumit sztem cseréld ki. Arra kell figyelni h a perem jó fele álljon.
Ja másik dolog is lenne, folyik a benzin a karburátorból, mert az a tömítő el van szakadva. Vettem egy tömítéskészletet, de nincs benne. (pedig a Simsonhoz van)
Vágjam ki valami régi bicikligumiból? Az úgy jó? vagy ragasszam össze??
Na! akkor elviekben már tudom, hogy a féknyereggel mit kell csinálni, már csak a főfékhengert kellene valahogyan szétszedni, mert szivárog az olaj. Elméletben az is tudom nagyjából, hogy abba mi van, csak azt nem, hogy hogy tudom sérülésmentesen szétszedni. Van ott egy lyuk, belül meg valami dugattyú, de én csak egy kiálló csonkot látok, gondolom nem ajánlatos fogóval feszegetni, mert utánna az életbe se fog tömíteni. ki akarom cserélni azokat a karmanytúkat vagy hogy hívják őket. Azokat a gumi szimering szerűségeket.Már be is szereztem.
(Meg alurra is a féknyereghez is megvettem a tömítőgyűrűket.) Úgyhogy teljes felújítást tervezek, csak az a kérdés, hogy meg tudom-e csinálni, vagy valahova el kell vinnem. :-(
Úgyhogy szívesen várok még néhány hasznos tippet!
Na aza hidraulikus sajtó meg mi a frász??Valamimolyan lehet ami olajjal üzemel, és híreket tudat az emberrel....:))
Szia!
21-es az első lánckerék.
Sziasztok, mekkora a 251-es ETZ-n az első lánckerék? Előre is köszi!
Hy snip21!
16-os az első lánckerék az mz etz 150-esen !
Keats
Sziasztok!
Mekkora a 150-es etz-n az első lánckerék???
A te műhelyedben sem láttam hidraulikus sajtót, úgyhogy csitt. ;-)
Én már szedtem szét autópumpával is, csak két ember kell hozzá...
Csövi!
Az a baj, hogy forgatni se nagyon tudtam. Egy rogyal akartam megfogni egy ilyen ferde végő zégerfogóval, de semerre nem mozdult. Ha erősebben próbálom akkor szerintem leszakad az a karimája. Akkor ha sikerül szétszednem a nyerget 2-be, akkor valami vékony fadarabbal visszakalapálom óvatosan a dugót aztán megpróbálom sűrített levegővel, először csak egy ilyen nagyobb lábpumpával.
Szépen szerelsz.Kalapács stb.Ezt melyik iskolában tanultad?
Ha meghalljátok én hogyan szedtem ki a dugókat a fékből :D :D Nyár volt, 30 fok. Sűrített levegő csak a legközelebbi faluban volt. Viszont itt a kerti csap, nézzük csak :D Kicsit megfürödtem de kijöttek a dugók :D
Köszi!!
Neked is Devil! :D
Na csá emberek! Nekem is be volt ragadva a két fékdugó. Fater elvitte egy haverjához az meg egy állat nagy kompresszorral addig fújatta amíg ki nem jött. Nekem mind a kettő be volt rohadva (az előző tulaj kb. 2 évig nem öntött bele olajat.
nyilván csak az egyik esik ki, ezért kell két félbe szedni, és akkor már egyesével ki lehet venni.
Nem vitatom, hogy aki nagyon ügyes, ki tudja piszkálgatni a dugót (bár ez nekem nem sikerült, amikor egyszer kaptam valakitől egy pár fiat féknyerget, amibe a rendszerető előző tulaj visszadugta a dugókat gumikarmantyú nélkül), de ennek dacára senkinek sem ajánlom, hogy így próbálkozzon, mert nem kell nagy kopás ahhoz, hogy meg tudjon szorulni egy dugó. Ez a lehetőség egyszerűen a furat és a dugattyúmagasság arányából adódik.
Háj Zapkorte!
Jó amit írsz tams-nak, csak az az egy baj van vele, hogyha az egyik munkahenger jobban be van állva, mint a másik, akkor értelemszerűen csak a kevésbé beálltat fogja kilőni. Csőfogóval pedig igenis ki lehet szedni. Én az mz-m éből is ki tudtam szedni így, a kocsim fékmunkahengeréből meg volt, hogy hetente:)
És, ha befogja az ember az egész féket satuba, és óvatosan, úgy, hogy közben finoman forgatja, akkor simán ki fog jönni, úgy, hogy nem billen be semerre. Amúgy ahoz, hogy bebillenjen olyan mérttű kopás kell, hogy legyen a henger és a dugó felületén, hogy felesleges szétszedni:)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|