:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Sziasztok!
A problélma a következő lenne: adott 1 ETZ250 kopott porlasztóházzal.(gázadásnál egy bizonyos fordulaton a porlasztóból harangjáték hallatszik:-/)A kérdésem a következő, lehet valamit kezdeni a házzal a tolattyúcserén kívül,vagy hajítsam el a p*csába az egészet? Esetleg valaki tud olcsón egy jó állapotu üres porlasztóházat?
Hali Tams9!
Az a horony mindegy, hogy hogy áll, arra figyelj összerakásnál, hogy vékonyan kend meg fékolajjal és hogy a karmantyú ki ne forduljon.
Hello!
A főfékhenger dugattyúját mindegy hogy teszem vissza?
Csak mert látok a közéső részén egy kicsi bevégést így ferdén, így körbe ferdén. az számít valamit? vagy mindegy, hogy lent van vagy fent vagy oldalra van??
Köszönöm a segítséget!
Én úgy szeretném felrakni, hogy a deklit ne keljen levennem!
Lehet ,hogy megpróbálom úgy,mint Te!
BOCS A NAGYBETŰŰŰKÉRT SZEVASZTOK!!!!
hali!! TS 250 ELADÓ,1975-ES, SZŰRKE FORG.+RÉGI RENDSZÁM MEGVAN, PIROS SZÍNŰ, AKKSI ROSSZ, RÉG NEM HASZNÁLT ÖTÖS SKÁLÁN 3,5-4 KÖZÖTTI ÁLLAPOTÚ KB. IRÁNYÁR 42000 VÉGÁR 35000FT. TELEFON; 0620/ 992-4528
Ha nincs fenn a dekli a helyén akkor simán először ráteszed a berugót késszre és úgy rakod fel a deklit. Ha viszont csak a berugókart akarod feltenni, azt elég nehéz (legalábbis a stiftet a helyére tenni).
Én úgy csináltam meg, hogy kisflexel vékony korongal csináltam egy bemetszést a tengely végébe és egy nagy csavarhúzóval addig forgattam, hogy a stift épp bement a helyére.
Ha nincs fenn a dekli a helyén akkor simán először ráteszed a berugót késszre és úgy rakod fel a deklit. Ha viszont csak a berugókart akarod feltenni, azt elég nehéz (legalábbis a stiftet a helyére tenni).
Én úgy csináltam meg, hogy kisflexel vékony korongal csináltam egy bemetszést a tengely végébe és egy nagy csavarhúzóval addig forgattam, hogy a stift épp bement a helyére.
Hello Somebody!
Főtengelyfelújítás után érdemes kímélni a gépet, főleg a magas ford.számokat nem szeretik az új alkatrészek, nem érdemes tehát szétpörgetni a gépet. Egyébként nem kell olyan szigorúan venni a bejáratást mintha meg lett volna fúrva a hengered.
Hy!
Mondjátok már lécci,hogy ha felújítottam a főtengelyt,csapányakat,de fúrás nincs,nem is kellett,akkor a motort be kell járatni?vagy csak elég valamennyit finoman menni vele?csak csapágyak és főtengely!járatni nem kell?
Sziasztok!
Légyszi valaki fényképezze már le nekem az mz etz 125-150-esének a hátsókerekét és a lánckerekét is köszi !
Keats
Sziasztok!
A berúgókar visszatételével van problémám az etz 250-esemen. Nem tudom hogyan rakjam visza bele az éket(vagy nem tudom mi a pontos neve) Ha valaki tudja a megoldást az írja le,hogy mit tegyek.
Előre is köszi!
Van még nekik, de folyamatosan cserélik őket KTM-ekre.
Hali!
Sztem nem a gyújtással van a gondod, valószínű a fesszabályzód nem jó, ha mechanikus van benne, akkor van esély rá hogy beállítsd, de valószínő a fesszab. kalapácsai is be vannak égve, viszont ha elektronikus a fesszabályzód, akkor az csere lesz. Kevés a töltésed, ilyenkor szokott a lámpa felkapcsolására így reagálni. Meg kéne mérned hogy felkapcsolt lámpánál mennyit tölt. Legegyszerűbben az akksin tudod mérni, járó motornál. Ha 12V-os a motorod asszem 13-04 volt között kell lennie, ha 6V-os, akkor 7,2-7,5V a jó.
Sok sikert!
Ádi
Ja, még mindig keresek ETZ műszertartót!
Esetleg be lehet égve a gyújtáskapcsolód.
Sziasztok!
Az a baj a gépemmel hogyha menet közben felkapcsolom a világítást akkor elmegy a töltésem és utána szépen lassan elfogy a motorban az erő és leáll.
Arra gondoltam hogy zárlat van de ez elég valószínű. Átnéztem a vezetékeket de kireszeltséget de nem láttam. Nincs ötletem hogy mi lehet a baj.
Egyébként 150-es ETZ.
Köszi, de asszem ebben az árfekvésben bőven akad majd valami a szombati börzén, meg kár is lenne emiatt külön köröket futnunk.
Szia! Egy er5-ös kawasakit vettem! 1999-es véleményem szerint igen megkímélt állapotban, egy kistarcsai sráctól! Alig várom, hogy jöjjön a meleg végre, mert most még csak max egy fél rára ülök fel az mz-re ha süt a nap! Az új masinéria a garázsban várja a tavaszt!
http://www.s71162993.einsundeinsshop.de/sess/utn;jsessionid=154406122a52cbb/shopdata/index.shopscript produktübersicht Mz Räder+Felgen+Teile 115 euro
Hi! Én eredetileg hármat gondoltam, dekettőért viheted(ill. felvisszük pestre jövő héten.
Nahát, ti tudtátok, hogy még mindig van egy-két honvédségi használatú MZ? Pedig az veszélyes és környezetszennyező, tehát az eu- kompatibilis "haderőben" semmi keresnivalója nincs.
Hogyhogy eddig nem szereztek még be helyette komposztálógépet, vagy biciklit a brikosztórból? :)
http://www.nyugat.hu/tanczos/galeria/haditechnika2005/kep_lap/image91.html
Hello mindenkinek!
Tanácsot kérnék olyan ügyben hogy hol találok a neted vagy egyébb helyen TELJESEN ÚJ GYÁRI ALU ETZ 250 ELSŐ KEREKET minden tippet nagyon köszönök??????
Helló!
Vajon mért nem húzhat 5.-ben a 250-es ETZ-m?
Erre többféle választ kaptam.
Kipufogó? Az zsír uj nem lehet eltömődve, és akkor nem csak 5.-ben nem menne.
Megszakító? Előgyujtás? Nincs megszakítóm, elektronikusgyujtásom van, és gözőm sincs h tudnám bemérni az előgyűjtást.
Arix!!!
Te irtad h nagyon megy haverod 250-ese. Mit csinált vele?
Szia Tomi!
Milyen gépet újítottál be a tz helyett?
halika
Ha jól emléxem akkor 230ml
csőváz
kilozulu
Hi Jocó10!
Egy ezrest minden további nélkül adok a cuccért. Budapesten lakok.
csá,valaki tudja, hogy molyen, meg mennyi olajat tegyek a 250\1-es mz első telójába?
Csá! Keri van egy kis baj én Füzesgyarmaton lakok békés megyében de azért köszi!:)
attól függ milyen blokkal kinlódsz.Mondjuk nekem ts 125 van és nekem is lasarkazott csavar volt a blokkba ott nála hozzáférhetö és én ugy szedtem ki hogy megreszeltem két oldalról egy kisebb kulcsnyilásnyira pl.24es volt akkor22esre.aztán ütöttem rá egyet meg amikor nekiálltam lazitani és már nyomtam a kulcsot akkor is koppogattam a csavar fejét és szerencsére kijött.Aztán satuba minden oldaláról egyforma méretüre lereszeltem.Nálad akkor próbáld még 16os ra reszelni ha valamelyik oldalról még lehet vagy 15re.Meg be lehet vágni vasfürésszel ahogy valaki irta.Ütögesd meg finoman a csavar fejét biztos hogy meg fog lazulni.Ha sikerül kiszedni aztán majd akármilyen csavart is teszel be helyette tömitö alátétet használj aztán legközelebb kinyilik majd a csavar.Nekem rézből van de jó az aluminium is.
Biztos nem balmenetes, hanem inkább a motor előző gazdája jól meghúzta... :P
O-óóó.... Mi történt?????
Ja, lehet igy is, en is igy tanultam eredetileg, de szerintem macerasabb, sok ido. Amit leirtam azzal pedig pik-pak lehet legteleniteni es az eredmeny 100%-os.
A huzogatos-lazitgatos modszerrel, pedig 2 ember nem art ha van a feladatra, raadasul az alacsony aramlasi sebesseg miatt keves levego a rendszerben tud maradni, ami vegulis nem sok vizet zavar, de amikor apamnak lelegtelenitettem a kocsit lefejelte a kormanyt mert nem szokott hozza az ilyen kozvetlen fekekhez :)
Persze most ha nagyon akarsz lehet kotekedni, de en leirtam egy jo modszert ami megkonyiti az eletedet, szerintem elobb probald ki aztan fikazd, de garantalom nem fogod.
Jobb szervizekben egyebkent a vakumozos modszert hasznaljak, az meg egyszerubb, csak ahoz kell nemi segedeszkoz.
Háj keri!
Már miért ne lenne hatékony?
Ugyancsak hatékony! Én a kocsimnál, cimborák kocsijánál, mocimnál is így csináltam, és igencsak hatékonyan sikerült légtelenítenem ezzel a módszerrel.
Mért, szerinted hogy kell?
hali!
ETZ műszertartót vennék, esztétikai állapot nem számít csak törött ne legyen!
Üdv!
Ádi
Ja tenyleg az olajleeresztore.
Legkulcsal altalaban mindent le lehet szedni kimeletesen. A legkucshoz valo dugok eleve szorosabb illesztesuek, es amin a villaskulcs elfordult azt meg mindig fogja rendesen. A legkulcs apro utesei miatt pedig nem fordul at de szep lassan meginditja a legjobban beszorult csavart is.
Ha elhozod a gepet vagy blokkot, akkor felajanlom a szabad legkulcs kapacitasomat
nem lehet hogy balmenetes? :))
hozzateszem hogy ETZ-t meg nem szereltem :)
lakatfogoval lehet probalkozni, mert az belemelyeszti a fogait a fembe, illetve vasfuresszel befureszelni a fejet es egy jo nagy csavarhuzoval bikan ranyomva esetleg ki lehet tekerni, esetleg belefurni es csavarkiszedovel (praktikerben 700HUF) biztosan ki tudod csavarni.
Utana tegyel bele rendes nagy kemenysegu csavart es ne tepd meg csak finoman huzd meg. Az olajleeresztonek kisebb nyomatek kell mint a tobbi csavarnak. En a dugokulcs dugojaval kezzel szoktam betekerni.
Basszus torolte a rendszer a folytatast :( na megegyszer, szoval miutan osszeraktad es elokeszitetted legtelenitesre a fekrendszert, gyors pumpalas kozben ovatosan meg kell lazitani a legtelenito szelept. Lesz egy pont ahol a menetben valo kotyanas miatt a csavar visszacsapo szelepkent fog viselkedni, ekkor nagyon gyorsan feltoltodik es atoblitodik a rendszer, az atlatszo csovon latszi, hogy a folyadek csak kifele jon vissza csak nagyon minimalisan. Ha vissza is megy akkor szoritani kell a csavaron, ha lassan es nehezen megy akkor lazitani. Optimalis esetben huzosan de gyorsan lehet pumpalni. Ilyenkor gyorsan kiobliti az apro legbuborekokat is a rendszerbol a gyors aramlas, es nem kell azert aggodni hogy benne maradt valami.
En altalaban az utolso apro buborek tavozasa utan meg 1-2 tartalynyi olajat atpumpalok a rendszeren a biztos eredmeny miatt, esetleg a vegen a lazitos meghuzos modszerrel egy ket huzassal lehet biztosra menni hogy nem szivott vissza semmit. Ez a modszer kemenyebb fekrendszert eredmenyez tapasztalatom szerint. Ennel mar csak a vakumos modszer lehet jobb, amikor szinten nagyon gyorsan vakummal teliszivjuk a fekrendszert. A gyors aramlas miatt nem kell felnunk hogy barmilyen levego maradna a rendszerben.
jaja, nehogy enyire elbonyolitsad, mert ugysem lesz jobb.
Teljesen szarazon osszerakhatod a fekrendszer, persze a dugatyut meg karmantyu tocsogjon a fekolajban hogy ne seruljon osszerakasnal. A dugatyut utkozesig nyomd be, hogy minnel kisebb hely maradjon mogotte. Aztan siman a tartalyon keresztul feltoltod a rendszer es legtelenited. Persze nem am a lazitom-meghuzom a legtelenito csavart modszerrel mert az elavult es nem hatekony...
Háj Tomi!
szerintem mindenképp légtelenítsd le. Legalább vagy kétszer pumpáldd meg/nyisd ki a légtelenítőt, és ha nem jön buborék akkor jó. SZerintem jobb ezt így megcsinálni, mint egy vészfékezésnél tapasztalni, hogy puha a fék ;)
Kedves Mindenki!
Fájó szívvel megválnék nagyon szeretett ETZ 250-esemtől (másik motor vásárlása miatt)! A gép 1987-es, én levizsgáztattam=> 2007nyaráig van rajta műszaki! Sötét zöld (én festettem le egy ismerőssel szórópisztollyal)Amit én cseréltem ki rajta teljesen újra: lánckerekek, lánc, komplett kipufogó, üléshuzat, elektronika egyes alkatrészei és még pár apróság! Sajnos nemrég tönkrement a kilométer óra az cserés, amúgy meglátásom szerint elég jó állapotban van! Adok hozzá bőr oldaltáskát, komplett krausert, háttámaszt, és ha pici a fejed egy sisakot is (55cm-es fejkerületre shoei sisak, tartalék féktárcsát, apróbb pótalkatrészeket! Érdeklődni a tamas.szalontai@erstebank.hu-n, a sztamaskkf@t-online.hu-n valamint a 06705140475-ös számon lehetérdeklődni, Tamást keressétek! Ja, a moci Budapesten megtekinthető egyeztetett időpontban! Képem sajna nincs róla, de ha nagyon kell majd csinálok! Én persze egy vagyont szeretnék érte kapni:), de ha komolyak a szándékaid biztosan megegyezünk! Az irányár cakli-pakli mindennel legyen 125e Ft! Várom az érdeklődőket!
Hi! Mit ér neked? -Hova vigyük?
És ha felöltöm alulról a féknyerget, azután meg a többit felülről öntöm bele? Vagy úgy meg középen lesz levegő?
Nem megyünk má motorozni?
Sziasztok! Van valakinek eladó papírokkal rendelkező ETZ 251es váza? Köszi!!
Köszi!
Valoszinü mertmost let festve es szüröcserelve.Az a fránya piszok.
Azt a bajt egy kis kosz okozhatta a benzinből.Ki kell pucolnod a tüszelepet meg a fuvókákat is lehet.ezt benzinszürővel tudod kiküszöbölni de akármilyet is veszel nézd meg az átfolyás sebességét mert van olyan szürő amin nem olyan gyorsan folyik át a benzin és nagyfordulaton a gép lehörög.Ha nagyon füstöl akkor nézd meg még a sibernál a részterhelés tüt lehet túl fel van emelve és sokat kap.Ha az jó akkor még lehet hiba hogy a váltóbol időnként eltünik az olaj mert a főtengely szimering rossz és azt ki kell cserélni.
attól függ milyen blokkal kinlódsz.Mondjuk nekem ts 125 van és nekem is lasarkazott csavar volt a blokkba ott nála hozzáférhetö és én ugy szedtem ki hogy megreszeltem két oldalról egy kisebb kulcsnyilásnyira pl.24es volt akkor22esre.aztán ütöttem rá egyet meg amikor nekiálltam lazitani és már nyomtam a kulcsot akkor is koppogattam a csavar fejét és szerencsére kijött.Aztán satuba minden oldaláról egyforma méretüre lereszeltem.Nálad akkor próbáld még 16os ra reszelni ha valamelyik oldalról még lehet vagy 15re.
Szevasztok!
Van egy cikk az oldalon ami az ETZ hétsó rugóstagjának szerelésével foglalkozik.
Valaki letudná írni nekem a szimeringcsere pontosabb menetét?
Előre is köszönöm.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|