:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Meg most jut eszembe nem tudjátok azt hogy mért van az hogy most vettem gyári új hátsó telókat a 250-es ETZ-re de olyan magas (nem a gyári 78 hanem 81 cm lett)
az ülés hogy alig ér le a lábam a gépről, tanácsot tudtok adni?
Válaszokat előre is köszi!
Hello!
Most olvasom az ajánlatod,kérdésem az hogy tudom veled fölvenni a kapcsolatot,jah és igen ha megveszem tud vki segíteni a beszerelésben (elektromos gyújtásnál),
mert az jó lenne?
A legegyszerűbb a dinamó vizsgálata után belerakni egy magyar elektronikus fesszabot, meg egy tartalék akksit és akkor már többé-kevésbé üzembiztos a járómű. A 12V-ra alakítás helyett már egyszerűbb egy TZ-t venni. Vagy a blokkját belevarázsolni valahogy. Talán olcsóbb is.
Képet nem tudok küldeni,de valahol biztos fent a neten.elérhetőség 06203420977
Hali!
Keresek keveset használt MZ TS150-est papírok nélkül.
Ár:10.000-15.000 Ft
Tel.:06209886411
Hi Bambi!
Engem érdekel a gyújtás!!! (persze, ha télleg olyan, hogy csak fel kell rakni)
Ha képet tudnál küldeni megköszönném, meg valami elérhetőséget, hogy meg tudjuk beszélni a dolgot!
Üdv:Herr'Watt
Na megvan!! Szerviz-jó a tárcsafék ha jó. Mondjuk méretet érthető okokból nem írtak de sok segítséget nyújthat.
Csá tams9!
Sztem ez várható volt. Én is vettem már mind a 2 mz-be és mindegyik ereszt. Amikor megvettem a 150-es etz akkor annál a kis gumigyűrűnél tele volt tömve a széle ronggyal. Elég kókány üzemmód de nem folyt annyira mint az új gumival. Én is úgy tom hogy szimeringet kell bele rakni csak nemtom mekkorát. Lehet hogy a szerviznél v valahol fentvan az oldalon.
Hy Lacoska!
Elöttem 1-el Bambi mester ajánl 1 elektromos gyujtást !
Keats
Eladó 251 gyári új komplett elektrónikus gyújtás,10000ft,karburátor 15000ft,é
s egy óratartó konzol 4000ft.
Háj Lacos!
Én a 251-esemre múlt tavasszal vettem egy rezort, és igencsak jelentősen nőtt a teljesítmény, pedig az előttem a témához szólókat idézve "szar kisipari". Ha mást nem is raksz a gépre, elektromos gyújtást szerintem mindenképp tegyél, mert szerintem felülmúlhatatlan, az az érzés, hogy sohasem kell basztatni. nekem 5 éve van meg a mocim, és egyszer vettem le a gyújtásoldali deknit, mégpedig akkor, amikor kíváncsiságból megnéztem, hogy hogy néz ki egy ilyen gyújtás.
A lehtöbbet úgy lehet kihozni, az etz-bő, legalábbis ilyen olcsó "paraszttuninggal", hogyha veszel rá rezort(azért nézd meg, hogy a mnéretei úgy hellyel közzel stimmelnek e ahhoz, amit a motorod igényel), veszel direktszűrőt, és persze átfúvókázod a karburátort(értelem szerűen több levegőhöz több benya is kell). Ez természetesen plusszfogyasztást eredményez, valamint, ha folyamatosan kihasználjuk a többletteljesítmnényt, az alkatrészek idő előtti kopását okozza.
Szerintem mindenképp mérlegelned kell, hogy mire akarod használni a gépet. Mert mondjuk turázáshoz elég gáz egy ilyen tuninggép, mivel szerintem senkinek sem jön jől az a pár plussz liter, meg hosszú úton folyamatosan hallagtni a rezor hangját nem túl kellemes.
A lényeg, hogy olyan alakítás ne történjen a gépen amit ne lehetne visszaalakítani később, amikor már veterán lesz a gép:)
Hello mindenkinek!
Újabb kérdés, vehetek valahol vagy valakitől ETZ 250-hez elektronikus gyújtást esetleg még előgyujt szabályzót (nem vagyok elektronikai zseni)?
Válaszokat előre is kösz!
veteran.hu -> naptár -> szigetszentmiklósi motorosbörze.
De semmilyen 12V-os generátort nem lehet 1:1-ben rátolni, közdarab kell, farigcsálni kell.
Emberek Emberek!!!!!
Sikerült összerakni az első fékemet! Kigurultam a mocival pöpecül fog a fék (habár lehet, hogy még efy picit levegős), tökre örültem magamnak, hogy milyen ügyes vagyok. Erre nézegetem és látom, hogy a fékmunkahengernél ott a fékkarnál csöpög az olaj, pedig oda is új tömítést vettem. Na mondom, miért is mennének simán a dolgok.
Mit lehet tenni szerintetek? Vegyek valami simmeringet bele?? De milyet? és valaki esetleg nem tud méretet mondani? vegy esetleg más megoldás?
Köszönöm a segítséget előre is.
Keats!
Honnan lehet az elektronikus gyujtásnak a cuccait beszerezni? Meg mondjuk 12V-osra átalakítani egy Ts 150est? Ha valkai tud segíteni lécc írjatok, mert nekem nagyon tele van a t*köm a 6V-al, ugyanis az én mz-men mindig vmi elektronikus gondj üt be, a motorja meg tökéletes, és üzembiztos...
Kössz!
Ez ugyan itt nagyon off de tudd: a fordulatszámmérő megszakító bemenetét nem az indukciós jeladóra kell kapcsolnod, hanem a gyújtótrafóra. (Persze nem a +12V-ra. :))
Somebody!
Védőharmonikásba 300ccm, a régebbibe, ami olyan kromozott féle, abba meg 230ccm!
hy!
Mz 125-ös első telójába,kérlek mondjátok már meg hogy pontosan mennyit kell önteni olajat bele 1 be?
Hy Lacoska!
Az én véleményem,a témáról az hogy nem kell rezonátor (kisipari szar),nem kell sport légszűrő bár ha szereted a hangját amikor visszaköpköd akkor sem kell, de én pl most csináltam elektromos gyujtást a 125-ös etz-mre és hidegen is szivastóval 1.-2. rugásra indul ,akkora kék szikrája van mint az atom, 3 órán keresztül nem tudtam mozgásra bírni a jobb kezemet, és nem kell utánna állítgatni, meg nincs nagyobb fordulatnál kihagyása mint a megszakítónak, úgyhogy szerintem ez az 1 amit bele kell rakni! Aki erre azt mondja ,hogy minek csináljak bele több hibalahetőséget annak azt mondol hogy én pl magamnál hordom a megszakítót meg a többi szarát ,13-as villáskulcs,csavarhúzó,5-ös imbusz,! De etz-n ilyen szépen kiégett gyertyát én még nem láttam ,és a másik szaladni akar mondjuk ez a frissen kipucolt kipufogónak is köszönhető!
Keats
Hali!
Szerintem gyáriba a legtutibb az Etz-250,így is ha jól bevan lőve a motor,kilehet hozni belőle 120-140km|h-t.Az én vasam szélcsendbe egyenes úton 135km|h-át ment.Ennél nagyobb sebességet amúgy se igen bír ki a váz.Egyik haverom rezos kipufogót tett fel a mocijára,de nem lett tőle nagyobb a teljesítménye,épp ellenkezőleg.
Hello!
Mindenkinek köszi a tanácsot! A következő kérdés foglalkoztat engem,
igaz-e az az állítás,hogy a legjobban egy gyári állapotú (nem a régi verseny típuskra gondolok) ETZ 250 megy és mindenféle "sufni" tuning fölösleges (pl:rezo,elektro-gyujt,sport legszűrő)?
Válaszokat előre is köszi!
Szia!
Nekem is gyöngyözött a fékfolyadék, én kicseréltem a szimmeringet mert egyre jobban folyt.( ~170Ft volt kb a szimmering)Azóta nem csöpög rám a fékfolyadék:P
üdv: Norbi
Háj Lacoska!
Régebben nekem is folyogatott mellette, aztám szétszedtem az egész fékrendszert, megtisztítottam, és visszaraktam indent csere nélkül, és azóta jó.
megcsvarodott első villa?Olyat nem a hátso szokott?az első inkább csak hajlik de azt sztem észreveszed.
Hello!
Az érdekelne engem hogy a főfékhenger
szimeringje mellett enyhén gyöngyözik a fékolaj
a nyomást nem ereszti el, megéri kicserélni(most még az eredeti van)?
Jah és hogy hogyan tudom megnézni hogy megcsavarodott az első villa?
Előre is köszi a segítséget!
Háj mindenki!
Lenne egy kérdésem, ami nem igazán a MZ témához kapcsolódik, de remélem tud valaki válaszolni. Éspedig:
Van nekem egy képjárművem(zastava)aminek a gyújtását átalakítottam indukciós jeladósra. Ez még nem is gond, viszont:
szereztem egy fasza fordulatszámmérőt, amit eddig egy megszakítós gyújtás vezérelt, és kétségek merültek fel bennem, hogy az indukciós tudja e vezérelni a mérőműszerem. Márcsak azért vetődőtt fel bennem ez a kérdés, mert a tudomásom szerint, az indukciós gyújtásnál, lévén, hogy digitális áramkört vezérel, nincs valódi 0V feszültség, csak nagyobb feszültség(asszem 3V), meg kisebb feszültség(ha jól tudom 0,8V). És hát nem szeretném elbaszarintai a fordulatszámmérőt.
A választ előre is köszönöm.
Vidd el spiáterhegesztőhöz. De el ne felejtsétek előtte jól megkenni reszelőzsírral! :-)
Amúgy: dobd el. Holnap leszen börze Szigetszentmiklóson, ott aztán lesz rogyásig.
Még nem jött meg a Motorrevüm. :@
Az új, ehavi MotorRevü 146. oldalán van egy kis MZ-s szösszenet... Hátha valakit érdekel! :-)
ciao
Semi
Ilyenkor érdemes a Szakirodalom menüpontban körülnézni mert egész sok hasznos dolog van fent ám :)
A TS alkatrészjegyzék pl felér egy robbantott ábrával, bar elismerem lehetne jobb is, de az összerakásnál ez is nagy segítség.
Aztán ott van a "hogyan tovább MZ" az is tartalmaz minden lenyegeset a TS szerelésről.
Hali!Etz műszertartót lehet kapni,utángyártottat,kicsit lötyög benne az óra,de egy kis szig.szalaggal ez megszüntethető.Nekem is ilyen van fennt,nem látszik,hogy nem gyári,bár mz felirat nincs rajta.
Sziasztok. Nincs valakinek robbantott blokk ábrája mz ts 125 vagy 150-röl, mert nagyon kéne!Ha van küldjétek légyszi a fasyrt@vipmail.hu-ra! Örök hála
Üdv mindenkinek! 2 kérdésem van:
1. A török dugóba (ETZ 250) a csapszeg az úszó vagy szilárd illesztésű? Mert speciál az én gyári DDR dugattyúmba szilárdan volt illesztve a csapszeg (a gyári szerelési könyv is ezt írja).
2. Hol lehet kapni még azt a török dugót ami tkp. egy készlet (dugó+3 goetze kolbenringe)? Voltam a Zichy Jenő utcában, ott már csak a gagyi török dugó+gagyi gyűrű van ez biztos.
Más:
Nem tud valaki egy képet (vagy annak linkjét elküldeni) az eredeti DDR túradoboz felfogatásról, amin jól látszik a tartóváz?
Sziasztok!
A problélma a következő lenne: adott 1 ETZ250 kopott porlasztóházzal.(gázadásnál egy bizonyos fordulaton a porlasztóból harangjáték hallatszik:-/)A kérdésem a következő, lehet valamit kezdeni a házzal a tolattyúcserén kívül,vagy hajítsam el a p*csába az egészet? Esetleg valaki tud olcsón egy jó állapotu üres porlasztóházat?
Hali Tams9!
Az a horony mindegy, hogy hogy áll, arra figyelj összerakásnál, hogy vékonyan kend meg fékolajjal és hogy a karmantyú ki ne forduljon.
Hello!
A főfékhenger dugattyúját mindegy hogy teszem vissza?
Csak mert látok a közéső részén egy kicsi bevégést így ferdén, így körbe ferdén. az számít valamit? vagy mindegy, hogy lent van vagy fent vagy oldalra van??
Köszönöm a segítséget!
Én úgy szeretném felrakni, hogy a deklit ne keljen levennem!
Lehet ,hogy megpróbálom úgy,mint Te!
BOCS A NAGYBETŰŰŰKÉRT SZEVASZTOK!!!!
hali!! TS 250 ELADÓ,1975-ES, SZŰRKE FORG.+RÉGI RENDSZÁM MEGVAN, PIROS SZÍNŰ, AKKSI ROSSZ, RÉG NEM HASZNÁLT ÖTÖS SKÁLÁN 3,5-4 KÖZÖTTI ÁLLAPOTÚ KB. IRÁNYÁR 42000 VÉGÁR 35000FT. TELEFON; 0620/ 992-4528
Ha nincs fenn a dekli a helyén akkor simán először ráteszed a berugót késszre és úgy rakod fel a deklit. Ha viszont csak a berugókart akarod feltenni, azt elég nehéz (legalábbis a stiftet a helyére tenni).
Én úgy csináltam meg, hogy kisflexel vékony korongal csináltam egy bemetszést a tengely végébe és egy nagy csavarhúzóval addig forgattam, hogy a stift épp bement a helyére.
Ha nincs fenn a dekli a helyén akkor simán először ráteszed a berugót késszre és úgy rakod fel a deklit. Ha viszont csak a berugókart akarod feltenni, azt elég nehéz (legalábbis a stiftet a helyére tenni).
Én úgy csináltam meg, hogy kisflexel vékony korongal csináltam egy bemetszést a tengely végébe és egy nagy csavarhúzóval addig forgattam, hogy a stift épp bement a helyére.
Hello Somebody!
Főtengelyfelújítás után érdemes kímélni a gépet, főleg a magas ford.számokat nem szeretik az új alkatrészek, nem érdemes tehát szétpörgetni a gépet. Egyébként nem kell olyan szigorúan venni a bejáratást mintha meg lett volna fúrva a hengered.
Hy!
Mondjátok már lécci,hogy ha felújítottam a főtengelyt,csapányakat,de fúrás nincs,nem is kellett,akkor a motort be kell járatni?vagy csak elég valamennyit finoman menni vele?csak csapágyak és főtengely!járatni nem kell?
Sziasztok!
Légyszi valaki fényképezze már le nekem az mz etz 125-150-esének a hátsókerekét és a lánckerekét is köszi !
Keats
Sziasztok!
A berúgókar visszatételével van problémám az etz 250-esemen. Nem tudom hogyan rakjam visza bele az éket(vagy nem tudom mi a pontos neve) Ha valaki tudja a megoldást az írja le,hogy mit tegyek.
Előre is köszi!
Van még nekik, de folyamatosan cserélik őket KTM-ekre.
Hali!
Sztem nem a gyújtással van a gondod, valószínű a fesszabályzód nem jó, ha mechanikus van benne, akkor van esély rá hogy beállítsd, de valószínő a fesszab. kalapácsai is be vannak égve, viszont ha elektronikus a fesszabályzód, akkor az csere lesz. Kevés a töltésed, ilyenkor szokott a lámpa felkapcsolására így reagálni. Meg kéne mérned hogy felkapcsolt lámpánál mennyit tölt. Legegyszerűbben az akksin tudod mérni, járó motornál. Ha 12V-os a motorod asszem 13-04 volt között kell lennie, ha 6V-os, akkor 7,2-7,5V a jó.
Sok sikert!
Ádi
Ja, még mindig keresek ETZ műszertartót!
Esetleg be lehet égve a gyújtáskapcsolód.
Sziasztok!
Az a baj a gépemmel hogyha menet közben felkapcsolom a világítást akkor elmegy a töltésem és utána szépen lassan elfogy a motorban az erő és leáll.
Arra gondoltam hogy zárlat van de ez elég valószínű. Átnéztem a vezetékeket de kireszeltséget de nem láttam. Nincs ötletem hogy mi lehet a baj.
Egyébként 150-es ETZ.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|