:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Sziasztok...
Egy vadi új hibát produkál a 250-es TZ-m:
Berúgás után finom ciripelő kerregés a blokk kuplung felöli oldalán, majd kicsit hangosodó behúzott kuplungnál és elhallgat amikor berakom 1-be, de ahogy vissza engedem a kuplungot (elindulok), újra hallani. Menet közben is.
A nagyobbik kinyomócsapágyat cseréltem mikor a főtengely csapágyakat lecseréltem. Lehetséges, hogy a kisebbik halta össze magát?
Tolómérő, vagy pohár.
<----karburátoros cikkünk is van, ott le van írva a mikéntje.
Szevasztok.
Van valami egyszerű dolog amivel betudnám állítani az úszószintet?Válaszokat előre is köszönöm.
Én is favorit láncot vettem először, csak otthon vettem észre, hogy a görgő mérete nem jó. Ez gondolom régebbi szabvány lehet, mert a danuviára is ilyen lánc kell.
Na utána néztem.
Ipari technikában használatos a másik méret.
Nézz körül a PowerBelt.hu oldalon, ott van adatlap láncokról, mindét görgőmérettel kapható lánc.
Gondolom megvettek egy spulni olcsó ipari láncot kínából, csak nem nézték meg a görgő méretet.
Nekem Favorit láncom van, pár dobozzal, ott nincs ilyen gond.
Jó hogy felhívtad a figyelmet arra hogy a kereskedők valami elméretezett szabványtalan láncot próbálnak elsózni TS-hez, de a TS-hez is szabvány lánc kell.
428-as láncot írnak ETZ125/150/250-re TS250-re, a TS125/150-re 420-asat
Azaz a csap távolság mindkét esetben 1/2" és ugye a görgő mérete sem különbözik. Azt nem adják meg külön, mert szabványosan hozzátartozik a lánc méreteihez.
A szélesség más kb 0,7mm-el, az meg tapasztalatom szerint nem sok vizet zavar.
Ja, kicsit szélesebb, de elfér :)
Én ugyan azt a láncot teszem rá mint az ETZ-re.
Sziasztok! Kis ts tulajok figyelem. Minden kereskedő kis ts lánc gyanánt 1/2"x1/4" méretű láncot ad 7.6-os görgővel. Győzködnek, hogy ez való a kis ts-re. A kis ts görgő mérete 8.51 a gyári adatlap szerint, és gyárilag olyat is tesznek rá. Fél év után sikerült egy kft-t találnom, aki ilyen méretben gyárt láncot. KSZGY-LÁNC kft Budapest VIII. ker. Korrektek, utánvéttel is szállítanak. A kisebb görgő megeszi a fogaskereket, és a lánc is idő előtt megy tönkre. A lánc mérete 1/2"x1/4" 8.5-ös görgő. Széles utat, jó időt.
Kicsit zavaros amit írsz.
A TS 250/1 kuplungban nincs menesztő.
A tárcsák pedig értelemszerűen felváltva sorakoznak, fém a fémmel nem érintkezhet, tehát a szélén nincs fém tárcsa. (leírásodban a "vékonyabb")
Tehát "vastagabbal" kezded, felváltva rakod be és "vastagabbal" is fejezed be.
Vagyis 5 "vastagabb és 4 "vékonyabb" tárcsának kell lennie.
Sziasztok4 Rakom össze a Ts 250/1-es járgányt és nemtudom ,hogy a kuklungnál a vastagabb v. a vékonyabb tarcsa van belül amenesztőkeréknél. Kösz előrre is!
Nekem teljesen gyári az áttételezés, az én abszolút vegyes használatomhoz teljesen megfelel, nagy túrákra nem szoktam vele menni, de közúton is tartja az elvárt tempót, olyat meg, hogy nem bírja az ötödiket, sosem tapasztaltam. Ja, TS 250/1-ről beszélek. Gumiméret: elöl: 90/80-16, hátul most tettem fel, még nem próbáltam: 120/80-16. eddig hátul 100-as volt, de nagyon nem illett a képbe, szinte elveszett a kerék a motor alatt.
nekem az előző tulaj 21-es-el adta el nekem a motort.Miután elhoztam, másnap mindenféle átvizsgálás nélkül elmentem vele a 24 órás veteránra megnézni.Néztem is, hogy nem bírja az 5-öt, egy teherautó szele, és lehet visszakapcsolni 4-be.De egyszer sikerült kiforgatni, így ment 140-et!:)
egyébként szezonba 19-el járok, offban pedig 18-al, városban lobbanékonyabb.
Nekem 4 sebességes Ts-em van azon gyárilag 21es az első lánckerék.
Egyébként kiszámoltam, olcsóbb megoldás hátra 18as kereket berakni mert, 22es lánckerék csak 5km/h-t számít, míg egy kerék csere 14km/h-et, pont jó csak bírja el a henger, de adottak az eszközök majd ha gurul ki kell próbálni.
Nyilván nem a gyári hengerre vagyok ilyen optimista, hanem amiről már írtam itt, aminek a beömlője lejjebb van tolva és nagyobb is, először széria áttétellel lesz kipróbálva, de ha bírná ezt az jó lenne :D 5000nél 120 km/h :D
Talán 300-as hengerrel lenne értelme, de 20-as felett már csak romlik a nyomaték és a végsebesség is.
Valaki próbált már ilyen lánckereket? befér ez egyátalán?
http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alkatresz/ETZ_250_LANCKEREK_ELSO_Z22.php
Ezen jót derültem...
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/poen/mz-dal-112607
Gyárilag annyi, az oldalkocsison van elöl 3.00-as
Én ahogy tudom elől 2.75x18as, hátul meg 3.50x16os a /1es...
Érdekes, nekem a peregyen 3.00x18 van elöl és 90/80x16 hátul. A hátsó mégis sokkal szélesebb! :) (Kb. 3.25-nek felel meg.)
160X18, csak ennyi van ráírva a felnire, MZ beütő sehol,
Gyári felnire fel lehet tenni.
Szerintem ez a legjobb méret rá.
(Vagy másképp számozva a 90/90-18.)
Sokan ráerőszakolnak akár 3,50-es gumit is, de az nagyot ront a stabilitáson.
Üdv!
Újból van egy amatőr kérdésem. Gumivásárlás előtt állok, és az lenne a kérdésem, hogy előre felfér-e a 2,75-ös abroncs helyére egy 3,00-as? Etz 250-ről van szó, nem tudom gyári-e a felnim.
Uraim, jó hírem van, néhány óra múlva itt a tavasz és vele a motoros jó idő. Még nem késő meglepned magad, és a mocit, némi korszerűsítéssel, nézz körül itt: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa .
Én azért legközelebb perselyt tetetek rá, ha megint kopott főtengelyem lesz. Olcsóbb megoldásnak és kevésbé elronthatónak tűnik.
Vezérmű tengely egy darabig nem lesz a motoromban, se jó, se kopott. :)
Amúgy 1 tizedet lehet hozni még rajta nitridálással is, mert attól is "dagad" valamennyit, és sokkal kopásállóbb is lesz. Sok módszer van a javításra, van miből válogatni.
Amúgy a felhegesztés is lehet opció tizedes lógás kiküszöbölésére is, értelem szerűen annyit kell lemunkálni belőle amennyire szükség van.
Bocs, rosszul emlékeztem az acél hőkiterjedési együtthatója 0,0000117 körül van tehát az 1m acél 10 C-fok hőm. változás hatására 0,117 mm-rel lesz hosszabb, ami D25 tengely esetén kb. 0,003 mm "hízást" jelent.
"... Ezek szerint ez nem igaz." - de igen igaz, azét raktak fel, átlagosan, több mint 3 mm réteget, hogy a megmunkálás (esztergálás+köszörülés) után megmaradjon a min 1 mm vastagságú hibátlan felületű réteg.
Szerintem nagyon rosszul saccolsz, ha jól emlékszem akkor 1m hosszon (átmérőn)10 C fokos hőm. változás 0,15-0,2 mm méretváltozást okoz. A 25 mm (tengely átmérő) hányad része a méternek? Az említett kb. 800 mm átmérőjű alkatrész gőzturbinában üzemelt, ami egy kicsit melegebb mint egy Mz.
Nahát, úgy tudtam, hogy kb fél milliméter fölött már nem lesz egyenletes a réteg. Ezek szerint ez nem igaz.
Rosszul fogalmaztam. Igazából ridegségre gondoltam. Azaz arra hogy merevebb mint az acél. Egy rideg gyűrű fog ütés szerű terheléseket kani egy acél tengelyre húzva.
A szivattyú tengely azért nem annyira meleg. :) És nem is kap akkora pofont mint a főtengely, azt hiszem
Igaz, csak tized vastag a réteg, de a kerület nem az. Ott már számottevő a növekedés. Ha jól emlékszem a gyűrű pont annyit tágul mintha korong lenne.
Úgy saccolom több tized lesz a különbség az eredti és a kómozott tengely között 50 foknyi hő emeléskor. De ki is lehet számolni a dolgot. De a teljes átmérőt kell szorozni az együthatóval.
Nem hiszem, hogy a hőtágulás bármilyen gondot okozna mivel ebben az esetben csak max. néhány tízed vastagságról van szó, műszakilag lehetséges bármilyen rétegvastagság felvitele de ebben az esetben nem szükséges sőt ellen javallott. Csak érdekességként a volt cégemnél volt olyan 800 mm körüli belső átmérő javítás amire 3-3,5 mm krómot raktak fel, a megmunkálás után is maradt 1-1,5 mm réteg vastagság, esze ágában sem volt leválni. A keménység miért okozna gondot, hacsak az nem "gond", hogy a simering nem rágja bele magát, hidrofor szivattyú tengely javítására kimondottan ajánlott, örökös mint a nyomorúság.
Nem értek hozzá, de kérdésem azért lenne. Nem okoz gondot az hogy a főtengely meleg helyen van, a króm és az acél hőtágulása jelentősen kisebb az acélénál. Nem fog így lötyögni a csapágyban? Illetve nem okozhat gondot a keletkező feszültség, nem fog lerepedezni a bevonat? Jó a főtengelynél a króm keménysége?
Miért nem a persely a legjobb megoldás?
"Kemény krómozással fel lehet rakni mondjuk 0,5 millimétert, .." - ebben tévedsz bármennyit fel lehet rakni csak idő és pénz kérdése.
Meg egy főtengelyre nem is kell 2-3 millimétert rápakolni. (ami a hegesztésnél a minimum)
Kemény krómozással fel lehet rakni mondjuk 0,5 millimétert, ha az nem elég, akkor ott már nagy baj van!
Ezt a lángszórást, meg plazmaszórást megnézném. nem dolgozik valaki ilyen helyen?
Ha nem tévedek akkor eredetileg főtengelyről volt szó, amit szerintem, több okból sem, ajánlott felhegeszteni inkább "hideg" technológiát választanék pl. kemény krómozás+köszörülés.
Javító és karbantartó keményfelrakás
Az alkalmazás során elhasználódott, vagy megsérült alkatrészek cseréjének költsége a “felrakó hegesztésként” ismert technikák széles skálájának kialakulásához vezetett, mely által a részegységek javíthatók és újra használhatók. Számos ilyen javított egység élettartama meghaladja az eredeti alkatrészekét, ugyanis az eredeti anyaghoz képest az elhasználódással, külső hatásokkal, kopással, korrózióval szemben ellenállóbb bevonóréteg felvitele is lehetséges. Eredményként a kemény felrakó hegesztést ma széles körben használják új alkatrészek a gyártási folyamatában.
A kemény felrakó hegesztés rétegvastagsága általában nagy (2mm-től felfelé) és néhány alkalmazásánál közbenső párnarétegek használata is szükséges a végső felrakással kapcsolatos metallurgiai problémák elkerülése érdekében. A kopásnak, a korróziónak és hőterhelésnek ellenálló különböző elektródák és hegesztő huzalok kaphatók, melyeket akár kis felületeken, mint a szelepek, szelepfészkek, vagy pedig nagy területen, mint tengelyek csapágy felületein, vagy acél görgők felületein alkalmazhatók. A kemény felrakó hegesztés különösen elterjedt a földmunka gépek, cementgyártó kemencék, a kőtörők, vegyi- és olaj ipari berendezések gyártásánál, karbantartásánál és felújításánál.
Jaja, vannak erre speckó cuccok, de én is csináltattam az ilyesmiket mindig. Az biztos hogy nagy gyakorlat kell hozzá, mert zárványmentesre kell hegeszteni. Amúgy a vezérműtengelyeket is így csinálják (javítás, átköszörülés)
És mivel hegeszted fel? Valami felrakó bevonatos pálcával?
Nekem van egy fasza pálcám. A markoló kanál élét javítom vele, mert edzett acél keménységét tudja. Esztergálni is csak gyémánttal sikerült, mert a vídia elcsúszott rajta :) de ezzel nem tudok homogén felületet hegeszteni...bár ez lehet hogy az én bénaságom.
Úgy működik, pl. a lángporszórás, hogy lánggal melegítés közben, megfelelő anyagú port szórnak rá, ami így "beleég" a felületbe, illetve rárakódik. kisebb mértékű kopások jól javíthatóak vele. Nagyobb mértékű kopásnál célszerűbb felhegeszteni és úgy visszamunkálni. Régebben csinálgattam csapágy átméretezéseket NSR-ekhez meg hasonló péppé hajtott gépekhez. Ahol a csapágy már sem a főtengelyen, sem a blokkban nem állt meg...
Mondjuk azt megteheted, hogy leveszed a bal deklit és belenézel. Lehet hogy csak a léptető olló sérült a kuplungkosár mögött. A berugókart nem kell leszedni hozzá :) ezt minden kezdő szerelő megszívja :D
sorszám: 45155 (137448)
( előzmény: citromosgosser, 2013-02-17 08:02:35)
Többféle konkrét oka lehet.
Léptető villa, vagy fogaskerék kopás, hézagolás probléma, meg még ami nem jut eszébe az embernek. Szét kell szedni de a váltó érzékeny dolog, nincs feltétlenül szemmel látható oka, így ha elég buherátor vagy (mint én), akkor megkockáztatod, hogy szívsz vele, vagy hozzáértő emberre bízod, aki látott már MZ váltót.
sorszám: 45154 (137447)
( előzmény: citromosgosser, 2013-02-17 08:02:35)
Heló!
Mi lehet a gond?
Etz 250-ről van szó, az eddig jól működő váltó egyszer csak úgy gondolta, hogy mostmár nem veszi be az 1-est. A többi sebesség oké, de az 1-est csak akkor bírom betenni, ha felteszem másodikba és lendületből lenyomom a kart.
Mindez magától lett így, nem lett szerelve és nem kapott rá semmiféle okot, hogy ezt csinálja.
Mitől lehet ez a probléma?
Kösz a választ.
Én csak a végeredményt láttam mindig. Eddig úgy képzeltem el a dolgot mint egy fordított szikraforgácsolást. De most már nem tudom.
Hű, még soha nem láttam ilyet. Megnézném hogyan csinálják. Szeretem az ilyen dolgokat.
Az volt a gondom vele hogy nagyon kiszámolták a dolgot. épp hogy csak túl ér a szimeringen a köszörült rész, utána vékonyabb és nem is síma. Nézegettem egy darabig, de hál istennek nem tud annyit elmozdulni a főtengely hogy a szimering ne a síma részen legyen. A másik gond az ára volt annyiért majdnem lehetett újat venni. Csak akkor éppen nem volt kapható.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|