:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Eladó egy MZ-re való blokkidom. Üvegszálas. Tel: 06-20-236-8560
ETZ 250 heez keresek szivotorkot! Kecskeméten tud vki olyan boltot ahol lehet ilyet venni?
köszi
VAgy pest!
Hello!
95-ös vagy 98-as benzinnél mennyinek kell lenni a gyújtásnak? Ugy tudom ezekhez az oktánszámú üzemanyagokhoz már modosítani kell a gyújtáson? ETZ-hez lenne szükségem ezekre az infokra (250-es).
Előre is köszi!
Ez tévedés, 5000-nél nem a motorod érzi jól magát, hanem te magad. Tudomásul kell venni, hogy a pörgetésnél fokozottan kopik a gép, mindenkinek el kell döntenie, mi a fontosabb, hosszú életű legyen a motorja, vagy jókat motorozzon. Ezzel együtt az MZ-nek el kell zokszó nélkül viselnie az időnkénti 6000 fölé pörgetést. Szoros előzésnél úgy kell vezetni, mint egy versenyző, azaz, csak a fordulatmérőt szabad nézni, 6000-nél váltani. Ha nem veszi be a sebességet, az leginkább a kuplungtól lehet, mert nem emel ki rendesen. Nagyobb fordulatnál nagyobb a fogaskerekek fordulatkülönbsége is, ettől lehet, hogy nagyobb fordulaton jön elő a hiba.
Ha bejáratós akkor nem igen szabad visszavenni a benzinből, nehogy megragadjon a dugattyú.
Bejáratáshoz állítsd a súbertűt alúról a 2. rovátkába.
Bejáratás után a 3. ba.
Hei a "Gyilkos"(nem kötöszködés csak tetszik ez a név)!
Ha 95-ös bezinnel etetem az ETZ-m ugy halottam hogy a gyújtást érdemes hozzá állítani? Ha igen milyen értekre?
Most 4000 fölött már le is pörög:(!
Előre is kösz a segítséget!
Szeretett volna bentmaradni? Helytelen szemlélet. Az a kérdés, hogy te mit akarsz.
Ahogy B. M. régen szokta volt mondani: az erőszaknak minden enged. :)
A későbbi TS-ekhez uazt változatlan formában csinálták 1985-ig. Szóval sok van belőle, igaz keresett is (mert sűrűn hal). De én is inkább elektronyikus fesszabot ajánlanék helyette.
Hy fater!
Csatlakozok az elöttem szólóhoz és tegyél bele alacsonyabb hőértékű gyertyát én javasolnám a BRISK n-14c v. n-14yc -t. De szerintem emellé még vegyél vissza a benyából is a karbin!
Keats
Tegyél bele alacsonyabb hőértékű gyertyát és akkor nem fogja olyan könnyen beköpni és a bejáratás alatt ne pörgesd 4000 fölé a motort.
Amennyit neked meger... De elektronikus fesszabalyzot 6 V-oshoz kapsz ~ 2500-3000 HUF-ert, ha csinalod/tatsz meg fele sem, es ugyanolyan jo, ha nem jobb, mint a jo oreg mechanikus.
Sziasztok! Tudna valaki segíteni? A télen csináltattam motorgenerált az ETZ 250-es mocimon.Azt mondták, hogy az első 1000 km bejáratós és az ajánlott keverék 1:33 legyen.o.k. Igy is tettem,csak, hogy igy rövid járatás után leállt és képtelen vagyok újra beindítani. A gyertyát beköpte persze :((lehet, hogy egy kicsit sűrű neki a lónyál?? Köszi előre is az okos ötleteket!
Sziasztok!
Keresek ETZ 125/150-t, lehetőleg Veszprémben, vagy a környéken, jó olcsón, papirok nem kellenek:D Ha tudtok légyszi irjatok. cartie33@freemail.hu
ETZ 250 hez keresek szivó torkot!
Vagy ,ha vki tud kecskeméten olyan boltot ahol lehet ilyet venni akkor irja le légyszi!!!
Köszi
ETZ 250-nél legnagyobb forgatónyomatékot 5200 f/p-nél adja le, a legnagyobb teljesítményt 5500 f/p-nél a javítási kézikönyv szerint.
Tempós haladáshoz a két fordulatszám közé eső tartományban illik váltani a következő sebességi fokozatot.
Szerintem széthajtásnak az minősül mikor már az 5500 f/p-et elhagyta de még kínozza a gépet és nem vált tovább.
Ez motortól is függ, de ahol már érezni, hogy csak erőlködik és nem húz legkésöbb ott kell elváltani.
az a helyzet, hogy olyan 5000tol kezdi igazan jolerezni magat a motorom, akkor most o szethajtja sajat magat?:o
Hi! A gyári érték csupán elmélet, amit a motor akkor tud, amikor lejön a szalagról!
Nem hiszem, hogy egy tizensok éves masinának, amely háta mügött sokezer kilóméter van ezt tudni kéne. Lehet, hogy frissen felújított, bejátatott motorral tudja, csak az a kérdés, hogy meddig....
Én még soha nem próbáltam gondolva, hogy sokkal jobban igénybeveszi a blokk alkatrészeit. Ha valaki folyamatosan ilyen fordulatszámon használja a gépet, azt úgy mondják felénk, hogy széthajtja.
Az elmélet és a gyakorlat nagyban különbözik egymástól!
Ha ez nem így van, akkor javítsatok ki!
Nem rossz indulatból írtam azt, hogy "gyilkos"! Nekem a tapasztalataim ezt monják!
Üdv: Herr'Watt
halihó !! érdeklődöm tőletek hogy mennyit ér egy zsír új fesszabájzó mz es 125/150 -hez 1970-es évj.-hoz 6v dobozában? köszi a választ előre!!
Csak 2 meglatasom van; 1: ha nem veszi be a sebesseget akkor (kapcsolovilla, fogaskerek, olaj) 2: 5000 rpm-nel meg nem uveghang, hacsak nem kopott a gep (tugorgo, hajtokar stb...), mert 4500-nal kezdi leadni a max nyomatekot...Nem gondolom, hogy gyilkos, az 5000 rpm, amit uveghangnak irsz mit tesz; 5. fokozatban 110 km/h, akkor hol van meg a gyarto altal megadott 6500 rpm 5.-ben? Ez lenne a 135 km/h...
Lacoska!
ETZ-n??? 5000-es fordulat felett????
Ott már rendesen üveghang van, meg ami még mellé csatlakozik!!! Te gyilkos!!!
Üdv: Herr'Watt
Hello!
Nem vagyok meg nagyon tapasztalt motoros de nem tudom eldönteni, hogy ETZ-émen 2.-ból 3. sebességbe való kapcsoláskor 4000-nél jól veszi a nagyobb fokozatot viszont 5000-fölött már nem mindig kapja el elsőre? Mi lehet ennek az oka?
Válaszokat előre is köszi!
Ennek semmi értelme. Ha hosszabra veszed az áttételt, megpakolva, utassal nem fog rendesen menni, a legkisebb emelkedőnél, vagy szembeszélnél vissza kell tenned 4-be, akkor meg többet fog forogni és fogyasztani, mint most. Ugyanez az ábra, ha kisebb fúvókákat teszel be. Gyengébb lesz a motor, többször kell visszakapcsolnod, ráadásul extrém helyzetben (pl. nyári 35 fok, megpakolva hegyre fel) be is sülhet. Arra törekedj, hogy a gyári állapotban tartsd a motort, legyen tökéletesen beállítva, így kis gázzal is bírni fogja a 90-100-as tempót tűrhető fogyasztással. Tegyél fel szélcsatornában kikísérletezett idomot, ha egyáltalán létezik MZ-hez, csökkenti a légellenállást. Kipróbálhatod a 98-as benzint is. Ez drágább, de nem csak a kompressziótűrése, hanem az energiatartalma is nagyobb, ezért kisebb gázzal tarthatod ugyanazt a tempót, így kevesebbet fogyaszt. Ehhez lehet kicsit növelni az előgyújtást is.
Sziasztok!
Túrára akarom az ETZ250 esemet megcsinálni,és legfontosabb dolog a (megbizhatóság után) ,hogy a fogyasztását minnél lejebb vigyem!
Gondoltam itt:- az első fogaskerék nagyobbra cserélésre, -karburátorban a fuvokák cseréjére.
De ezeknek a pontos méretét nem tudom hogy mi lenne az optimális!
Irjatok hogy mivel ,és hogyan lehetne lejebb vinni a fogyasztást.Persze normális vezetés mellett!
Nem akarok abszolult egy repesztő gépet, de erős legyen.
Köszi
Főtengelyfelújítás új hajtókarral a megoldás. :D
Motorosboltokban lehet venni hozzá komplett felújítókészletet. Pl.: www.mofaker.hu
Megnéztük megpróbáltuk de nagyon szeretett volna bentmaradni! :)
Egy-egy M8-as csavarral megszorított bilincs fogja a váz tövében a jobb és baloldali lábtartócsonkot. Csak meglazítod őket oszt kihúzod a bilincsekből egyenként a tartókat.
De mindezt megkérdezned se kellett volna, ha veszed a fáradtságot, lehajolsz és saját két szemeddel vetsz egy pillantást erre a nagyon bonyolult konsrukszióra.
Hali!
Nem tudná valaki megmondani hogy a 150es tsen hogy kell levenni az első lábtartókat hogy standert tudjak cserélni?
Köszi!
Hy JGT_150TS!
Elektromos rendszert nem tudok de szerintem ha megcsinálod cseréld ki a komplett ezzel kapcsolatos kábelezést is !
Ebben viszont tudok segíteni!
MA-DEKO MOBIL BT.
Majtényi Alfréd
Bp. IV.Kisfaludy u. 10
06-70-522-6383
WWW:ujpestimotorcenter.hu
Remélem hasznát veszed Keats!
Hali!
Hogy lehet javítani a tűgörgőt ha az nem a csapszegen lóg hanem a hajtókar hüvelyében méghozzá úgy hogyha a hengerfejet leveszem akkor két ujjal elbírom forgatni a dugattyút kb 1-1,5 mm-t. új hajtókar vagy tűgörgő? amúgy ts125mz
Köszi szépen Peti74!
még annyit, hogy nem tudjátok, hogy az ETS 250 lámpája(foncsor konkrétan) megegyezik a trophyéval? nemtudom milyen a trophy-é, de a 250es TSé nem olyan! :(
Szabályos vagy nem felénk holnapra havazást mondanak.(Győr)
Nekem is ez volt probléma! Az ember azt hiszi, hogy tökéletesen lelégtelenítette a rendszert, de mégsem! Nincs semmi gáz, csak levegős a fékrendszered! Én 2 óra szopás után teljesen le tudtam légteleníteni, és most tökéletes!
Komplett izzócsere + trafó + fesszab valamint egy egyenirányító is kell a rendszerbe annak is valahol helyet kell szorítani.Sok szerencsét!
Hi Geza! Nem a Bambi vagyok, de a TZ generátor két éve működik a kedvesem TS-én. Kele József Nagykanizsa Őrtorony u. 52. 30/9399-117, vagy a fenti emil cím
Mármint a dugattyút birom elforgatni a hengerben.
Hali!
Hogy lehet javítani a tűgörgőt ha az nem a csapszegen lóg hanem a hajtókar hüvelyében méghozzá úgy hogyha a hengerfejet leveszem akkor két ujjal elbírom forgatni kb 1-1,5 mm-t. új hajtókar vagy tűgörgő? amúgy ts125mz
Hali!
Keresek keveset használt MZ TS150-est papírok nélkül.
Esetleg csak blokkot külön.
Ár:10.000-15.000 Ft
Tel.:06209886411
Sziasztok!
A segitségeteket kérném! Túrára akarom az ETZ250 esemet megcsinálni,és legfontosabb dolog a (megbizhatóság után) ,hogy a fogyasztását minnél lejebb vigyem!
Gondoltam itt az első fogaskerék nagyobbra cserélésre, karburátorban a fuvokák cseréjére.de ezeknek a pontos méretét nem tudom hogy mi lenne az optimális!
több nem jut az eszembe!
Irjatok hogy mivel ,és hogyan lehetne lejebb vinni a fogyasztást.Persze normális vezetés mellett!
Nem akarok abszolult egy repesztő gépet, de erős legyen.
Köszi
aztán szeretnék bukókeretet !Van vkinek?
gyurci
Elképzelhető, de megfelelően összerakott masina kell hozzá. Versenyzőink gyakran 1:100-as keveréket használnak...
ciao
Semi
http://www.mzklub.hu
hi!Én tavaly ősszel vettem a motoromat,egy métert se mentem vele,mert generálra szorult,aztán mire kész lett beállt a sz.idő,azóta is csak nézegetem és szidom az időjárást.Meg böngészem ezt az oldalt.De ami késik nem múlik!
TS250-ben nem vagyok kompetens, de azt gondolom, hogy a kuplungja megegyezik az ETZ250-essel.
Ebben az esetben pedig nekem az a tapasztalatom, hogy az egyenként kb. 3,2 mm-nél vastagabb lamellákkal már nem szerelhető össze a kuplung, mert kinyomáskor beleér a primerhajtásba. De ilyen csak a mérethibás tajvani lamellákkal fordul elő.
Ha a lamellák egyenként vékonyabbak, mint 2,7 mm, akkor meg már nem állítható be a kuplunkgszerkezet úgy, hogy nem csússzon. Ezek az értékek gyári méretű kuplungalaktrészek esetén érvényesek.
Ez az én tapasztalatom.
Üdv,
Peti74
Csatlakozom az előttem szólóhoz!
Van valakinek tapasztalata Castrol R2 Racingbike olajjal kapcsolatban? Egy adatlapon 1:100-as keverési arányt olvastam.Elképzelhető ennyire kevés olajjal való üzemeltetés?
Gyuri
Elegem van a télből! Olyan, mint amikor a hullának még nő a haja egy kicsit. Úgy jelzés szinten. Fujj. Elvileg már vége van, de még mindig itt erőlködik. Szabályos ez így?
Sziasztok!
Meg tudná valaki mondani, hogy TS 250 kuplungjáról hogy tudom megállapítani, hogy kopott-e, vagy nem? hány mm-nek kell lenni a lamellák között??
Sürgős lenne...
Köszike!!!
Nekem megvan TS-125-re a kapcsolási rajz, még én készítettem annak idején.Ez az alap kapcsolás, sallangok nélkül,csak a lényeg. Nem tudom egyezik-e az ETZ-vel, de szerintem igen. Ha megtalálom, jövő héten eltudom küldeni.
Sziasztok!
Ha valaki tud 12V-os rendszert Mz-be, írjon lécci, vagy adjon meg vmi elérhetőséget, ahol utol tudom érni(BAMBI)!!!
Kössz Géza
Bojkott van az oldal ellen? :)
Pedig eleg sok anyag van ETZ-hez
Sajna nem vagyok Bp-i, ill. hálistennek, ez nézőpont kérdése:)))Szóval BAZ megyei vagyok. Szóval majd kitalálunk vmit, az is 1 megoldás, amit Addi javasol, ha neked az jó.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|