:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
halika
minden amit látó,meg amit nem látó.
torokátmérő,alapjárat állitó csavar, suber alakja, átmérője, subertű tipúsa,torokkülső átmérője,főfuvoka hirtelen enyi jut eszembe.én es-re probáltam ts karbit .tragédia volt.
csőváz kilozulu
Szia!
Nekem van 2 oldaldobozom meg két oldaltskám (bőr) mindegyik fekete + komplett krauser (oldal +hátsó doboz tartó, de 250-es etz-re). Ha valaki tudja, hogy kóülönbözik-e a 150 a 250-től ezen a téren az írja meg legyen szíves! Ja, hívj ha érdekel 06705140475!
Tamás
Sziasztok!
Valaki tuja-é mi a külömbség a 250-es trophy és a 250-es ETZ karburátora között? (A formai eltérésen kívül.)
Így van. Érdemes kímélni a motort, de vannak szituációk, amikor ki kell használni az erejét, pl. ha előzésnél már nagyon közelednek szemből. Ha ilyenkor lassúskodunk, az a motorunk és saját magunk élettartamát jelentősen lerövidíti. Az időnkéni kipörgetés 6000-ig pedig nem fog meglátszani az élettartamban, nem érdemes dogmatikusan ragaszkodni olyasmikhez, hogy én márpedig soha nem pörgetem 5000 fölé.
Hi Levendel!
Tökéletesen egyetértek veled!
Üdv: Herr'Watt
Sziasztok!
Tegnap óta én is a szocimotorosok táborát gyarapítom, ugyanis vettem egy ETZ-150-et. Szeretnék venni hozzá túradobozt, ill. azt a konzolt, ami a dobozt tartja. Tudna nekem valaki segíteni, hogy milyen dobozt érdemes venni és hogy hol lehet ilyesmiket normális áron beszerezni?
Ez szerintem is jó elképzelés, már ami a nyugodt és élvezetes motorozást illeti. Viszont ezeket a gépeket pörgetni kell ahhoz, hogy ne menjenek gallyra. Kezdetben én is igen alacsony, 2000 körüli fordulaton erőltettem, mert idegenkedtem a nagy fordulatszámoktól.
Saját káromon kellett megtapasztalnom, hogy ez se a szerkezeti részeknek, se a kipufogóeltömődés miatt nem szerencsés.
Az 5-6000 viszont tényleg sok, az emberkedős előzésekhez egy-egy pillanatra még elfogadható, de tartósan nyilván a halált jelenti a motornak.
Az ideális túrázós-haladós fordszám 4000 körül van. Ekkor eszik és kopik keveset, van nyomaték is.
Én ha egyedül megyek, óra szerint 3700 környékén hajtom, ezzel jól elmegy hegyen-völgyön 4.-5.-ben is.
3000 alatt viszont csak üresben járatom a gépet.
Bosch W3AC
W = M14-es rövidmenet
3 = hőérték (260-as, hidegben 4 = 225-ös)
A = elektróda kilógás (A-> nem lóg ki)
C = rézelektróda (Cu)
Nekem ez vált be az ETZ-mben, ha a motor jó, ez a gyerya kibír akár 20ezer km-t.
Hívd fel a Bosch-t, hogy melyik autósboltnak adtak el az elmúlt fél évben ebből a gyertyából. Nekem telefonon így segítettek.
Üdv,
Peti74
He-he.
Látszólag nincs összefüggés a gyertya hőértéke és a motor "leghasználhatóbb" fordulatszáma között. Vagy mégis ?
Szerintem az lehet a magyarázat, hogy az új gyertyának nem csak a hőértéke, hanem az elektróda-kilógása is más, mint az előző gyertyának.
Márpedig az, hogy egy ilyen motor milyen fordulaton húz a legjobban, az előgyújtástól függ. Az előgyújtás pedig nem más, mint a felső holpont elé állított gyújtásidőpont abból a célból, hogy a gyertya által begyújtott benzin-levegő keverék égési frontvonala megtegye a gyertyaelektróda és felső holpontot elérő dugattyútető közötti távolságot. Ha ebben a távolságban változás áll be (pl. az elektróda hosszának megváltoztatásával) akkor az a motorviselkedés szempontjából egyenértékű a gyújtásidőpont megváltoztatásval. Jól okoskodok ?
Üdv,
Peti74
Hali!
Egy kérdésem lenne, ti milyen gyergyát használtok, vagy javasoltok egy ETZ 125-be. Ami még nem kerül horribilis összegekbe.
Thx
Helló!
Bár kizártnak tartom hogy Kecskeméten nem találsz ilyet de ha mégdem és Debrecenben akarod beszerezni nekem van! És még 6000-et sem kérek érte! Csupán 5990. Komolyan beszélve engem érdekel a teló amit árulsz. Egyszer már érdeklődtem csak nem éri meg elmenni Kecskemétre érte! Szóval ha erre jársz szólj és megegyezünk!(inkább emailben)
Üdv
Skacok!
Még soha életemben nem pörgettem ETZ-250-et 5000 fölé, de a másik három ETZ-s haverom sem! Azért ezt az előzési technikát ki fogom próbálni, de csak egyszer! Úgy gondolom, hogy finoman szólva nem igazán tetszik a motornak a nagy 6000 körüli fordulat. És tapasztalataim szerint nagymértékben lecsökkenti az élettartamát! Van a környezetemben pár ember, akik így használják a mocijukat, és mindig probléma van velük! Folyamatosan előjön valami gebasz! Megbízhatatlan gépek!
Ami tény: Nálam a "jót motorozni" nem a sebességet jelenti, hanem azt, hogy élvezem a motor hangját, a szép tájat, stb. és a legfontosabb, hogy mögöttem ül a barátnőm, aki átölel én pedig vigyázok rá! Alapvetően egy nyugodt motoros vagyok, aki arra törekszik, hogy a gép, amit vezet minnél több kilómétert megetegyen altta, megbízható legyen és SOHA ne hagyja cserben!
Üdv: Herr'Watt
Köszi nektek a jótanácsot,megfogadom:))
Hy Semi!
Tudnál képet küldeni róla mibe kerül?
Keats
Hello!
Megint egy hülye kérdés:-)!
Függ a gyújtógyertyától az a tartomány ahol a motor a legjobban húz? Ezt azért kérdezem mert amióta kisebb hőértékű van a 250-es ETZ-ben 4000-nél húz a legjobban(télen ilyen használok) de ameddig nagy hőértékű volt benne addig 5000-nél húzott! Mi erre a magy.?
Háj Kobra1!Én Debrecenben tudok ilyet,csak érdekességként jegyezném meg,hogy kb.6000 Ft.Biztos van kecskeméten is!
Eladó egy MZ-re való blokkidom. Üvegszálas. Tel: 06-20-236-8560
ETZ 250 heez keresek szivotorkot! Kecskeméten tud vki olyan boltot ahol lehet ilyet venni?
köszi
VAgy pest!
Hello!
95-ös vagy 98-as benzinnél mennyinek kell lenni a gyújtásnak? Ugy tudom ezekhez az oktánszámú üzemanyagokhoz már modosítani kell a gyújtáson? ETZ-hez lenne szükségem ezekre az infokra (250-es).
Előre is köszi!
Ez tévedés, 5000-nél nem a motorod érzi jól magát, hanem te magad. Tudomásul kell venni, hogy a pörgetésnél fokozottan kopik a gép, mindenkinek el kell döntenie, mi a fontosabb, hosszú életű legyen a motorja, vagy jókat motorozzon. Ezzel együtt az MZ-nek el kell zokszó nélkül viselnie az időnkénti 6000 fölé pörgetést. Szoros előzésnél úgy kell vezetni, mint egy versenyző, azaz, csak a fordulatmérőt szabad nézni, 6000-nél váltani. Ha nem veszi be a sebességet, az leginkább a kuplungtól lehet, mert nem emel ki rendesen. Nagyobb fordulatnál nagyobb a fogaskerekek fordulatkülönbsége is, ettől lehet, hogy nagyobb fordulaton jön elő a hiba.
Ha bejáratós akkor nem igen szabad visszavenni a benzinből, nehogy megragadjon a dugattyú.
Bejáratáshoz állítsd a súbertűt alúról a 2. rovátkába.
Bejáratás után a 3. ba.
Hei a "Gyilkos"(nem kötöszködés csak tetszik ez a név)!
Ha 95-ös bezinnel etetem az ETZ-m ugy halottam hogy a gyújtást érdemes hozzá állítani? Ha igen milyen értekre?
Most 4000 fölött már le is pörög:(!
Előre is kösz a segítséget!
Szeretett volna bentmaradni? Helytelen szemlélet. Az a kérdés, hogy te mit akarsz.
Ahogy B. M. régen szokta volt mondani: az erőszaknak minden enged. :)
A későbbi TS-ekhez uazt változatlan formában csinálták 1985-ig. Szóval sok van belőle, igaz keresett is (mert sűrűn hal). De én is inkább elektronyikus fesszabot ajánlanék helyette.
Hy fater!
Csatlakozok az elöttem szólóhoz és tegyél bele alacsonyabb hőértékű gyertyát én javasolnám a BRISK n-14c v. n-14yc -t. De szerintem emellé még vegyél vissza a benyából is a karbin!
Keats
Tegyél bele alacsonyabb hőértékű gyertyát és akkor nem fogja olyan könnyen beköpni és a bejáratás alatt ne pörgesd 4000 fölé a motort.
Amennyit neked meger... De elektronikus fesszabalyzot 6 V-oshoz kapsz ~ 2500-3000 HUF-ert, ha csinalod/tatsz meg fele sem, es ugyanolyan jo, ha nem jobb, mint a jo oreg mechanikus.
Sziasztok! Tudna valaki segíteni? A télen csináltattam motorgenerált az ETZ 250-es mocimon.Azt mondták, hogy az első 1000 km bejáratós és az ajánlott keverék 1:33 legyen.o.k. Igy is tettem,csak, hogy igy rövid járatás után leállt és képtelen vagyok újra beindítani. A gyertyát beköpte persze :((lehet, hogy egy kicsit sűrű neki a lónyál?? Köszi előre is az okos ötleteket!
Sziasztok!
Keresek ETZ 125/150-t, lehetőleg Veszprémben, vagy a környéken, jó olcsón, papirok nem kellenek:D Ha tudtok légyszi irjatok. cartie33@freemail.hu
ETZ 250 hez keresek szivó torkot!
Vagy ,ha vki tud kecskeméten olyan boltot ahol lehet ilyet venni akkor irja le légyszi!!!
Köszi
ETZ 250-nél legnagyobb forgatónyomatékot 5200 f/p-nél adja le, a legnagyobb teljesítményt 5500 f/p-nél a javítási kézikönyv szerint.
Tempós haladáshoz a két fordulatszám közé eső tartományban illik váltani a következő sebességi fokozatot.
Szerintem széthajtásnak az minősül mikor már az 5500 f/p-et elhagyta de még kínozza a gépet és nem vált tovább.
Ez motortól is függ, de ahol már érezni, hogy csak erőlködik és nem húz legkésöbb ott kell elváltani.
az a helyzet, hogy olyan 5000tol kezdi igazan jolerezni magat a motorom, akkor most o szethajtja sajat magat?:o
Hi! A gyári érték csupán elmélet, amit a motor akkor tud, amikor lejön a szalagról!
Nem hiszem, hogy egy tizensok éves masinának, amely háta mügött sokezer kilóméter van ezt tudni kéne. Lehet, hogy frissen felújított, bejátatott motorral tudja, csak az a kérdés, hogy meddig....
Én még soha nem próbáltam gondolva, hogy sokkal jobban igénybeveszi a blokk alkatrészeit. Ha valaki folyamatosan ilyen fordulatszámon használja a gépet, azt úgy mondják felénk, hogy széthajtja.
Az elmélet és a gyakorlat nagyban különbözik egymástól!
Ha ez nem így van, akkor javítsatok ki!
Nem rossz indulatból írtam azt, hogy "gyilkos"! Nekem a tapasztalataim ezt monják!
Üdv: Herr'Watt
halihó !! érdeklődöm tőletek hogy mennyit ér egy zsír új fesszabájzó mz es 125/150 -hez 1970-es évj.-hoz 6v dobozában? köszi a választ előre!!
Csak 2 meglatasom van; 1: ha nem veszi be a sebesseget akkor (kapcsolovilla, fogaskerek, olaj) 2: 5000 rpm-nel meg nem uveghang, hacsak nem kopott a gep (tugorgo, hajtokar stb...), mert 4500-nal kezdi leadni a max nyomatekot...Nem gondolom, hogy gyilkos, az 5000 rpm, amit uveghangnak irsz mit tesz; 5. fokozatban 110 km/h, akkor hol van meg a gyarto altal megadott 6500 rpm 5.-ben? Ez lenne a 135 km/h...
Lacoska!
ETZ-n??? 5000-es fordulat felett????
Ott már rendesen üveghang van, meg ami még mellé csatlakozik!!! Te gyilkos!!!
Üdv: Herr'Watt
Hello!
Nem vagyok meg nagyon tapasztalt motoros de nem tudom eldönteni, hogy ETZ-émen 2.-ból 3. sebességbe való kapcsoláskor 4000-nél jól veszi a nagyobb fokozatot viszont 5000-fölött már nem mindig kapja el elsőre? Mi lehet ennek az oka?
Válaszokat előre is köszi!
Ennek semmi értelme. Ha hosszabra veszed az áttételt, megpakolva, utassal nem fog rendesen menni, a legkisebb emelkedőnél, vagy szembeszélnél vissza kell tenned 4-be, akkor meg többet fog forogni és fogyasztani, mint most. Ugyanez az ábra, ha kisebb fúvókákat teszel be. Gyengébb lesz a motor, többször kell visszakapcsolnod, ráadásul extrém helyzetben (pl. nyári 35 fok, megpakolva hegyre fel) be is sülhet. Arra törekedj, hogy a gyári állapotban tartsd a motort, legyen tökéletesen beállítva, így kis gázzal is bírni fogja a 90-100-as tempót tűrhető fogyasztással. Tegyél fel szélcsatornában kikísérletezett idomot, ha egyáltalán létezik MZ-hez, csökkenti a légellenállást. Kipróbálhatod a 98-as benzint is. Ez drágább, de nem csak a kompressziótűrése, hanem az energiatartalma is nagyobb, ezért kisebb gázzal tarthatod ugyanazt a tempót, így kevesebbet fogyaszt. Ehhez lehet kicsit növelni az előgyújtást is.
Sziasztok!
Túrára akarom az ETZ250 esemet megcsinálni,és legfontosabb dolog a (megbizhatóság után) ,hogy a fogyasztását minnél lejebb vigyem!
Gondoltam itt:- az első fogaskerék nagyobbra cserélésre, -karburátorban a fuvokák cseréjére.
De ezeknek a pontos méretét nem tudom hogy mi lenne az optimális!
Irjatok hogy mivel ,és hogyan lehetne lejebb vinni a fogyasztást.Persze normális vezetés mellett!
Nem akarok abszolult egy repesztő gépet, de erős legyen.
Köszi
Főtengelyfelújítás új hajtókarral a megoldás. :D
Motorosboltokban lehet venni hozzá komplett felújítókészletet. Pl.: www.mofaker.hu
Megnéztük megpróbáltuk de nagyon szeretett volna bentmaradni! :)
Egy-egy M8-as csavarral megszorított bilincs fogja a váz tövében a jobb és baloldali lábtartócsonkot. Csak meglazítod őket oszt kihúzod a bilincsekből egyenként a tartókat.
De mindezt megkérdezned se kellett volna, ha veszed a fáradtságot, lehajolsz és saját két szemeddel vetsz egy pillantást erre a nagyon bonyolult konsrukszióra.
Hali!
Nem tudná valaki megmondani hogy a 150es tsen hogy kell levenni az első lábtartókat hogy standert tudjak cserélni?
Köszi!
Hy JGT_150TS!
Elektromos rendszert nem tudok de szerintem ha megcsinálod cseréld ki a komplett ezzel kapcsolatos kábelezést is !
Ebben viszont tudok segíteni!
MA-DEKO MOBIL BT.
Majtényi Alfréd
Bp. IV.Kisfaludy u. 10
06-70-522-6383
WWW:ujpestimotorcenter.hu
Remélem hasznát veszed Keats!
Hali!
Hogy lehet javítani a tűgörgőt ha az nem a csapszegen lóg hanem a hajtókar hüvelyében méghozzá úgy hogyha a hengerfejet leveszem akkor két ujjal elbírom forgatni a dugattyút kb 1-1,5 mm-t. új hajtókar vagy tűgörgő? amúgy ts125mz
Köszi szépen Peti74!
még annyit, hogy nem tudjátok, hogy az ETS 250 lámpája(foncsor konkrétan) megegyezik a trophyéval? nemtudom milyen a trophy-é, de a 250es TSé nem olyan! :(
Szabályos vagy nem felénk holnapra havazást mondanak.(Győr)
Nekem is ez volt probléma! Az ember azt hiszi, hogy tökéletesen lelégtelenítette a rendszert, de mégsem! Nincs semmi gáz, csak levegős a fékrendszered! Én 2 óra szopás után teljesen le tudtam légteleníteni, és most tökéletes!
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|