:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Szerintetek menyire lehet novelni a kompreszio viszonyt 250-es ETZ-nel?
Eredetileg 10,5:1, de a leirás szerint 88-as oktanszamhoz van meretezve a gep.
Namost manapsag 95-os a legroszabb benya, tehat valamenyit mindenkeppen lehet novelni kockazat nelkul, csak kivancsi lennek tapasztalatbol tudja e valaki megis menyit. Es foleg arra lennek kivancsi hogy egy 100+ os benzinhez mekkora suritesi viszony tartozhat. Lehet ezt szamolni?
Masik hogy 3000-es fordulat alatt mar a fordulatszam csokkenesevel 1/X fuggvenyt kovetve novekszik a fajlagos fogyasztas, tehat az egvilagon semmi sem indokolja, hogy gyorsitas kozben 3000 alatti fordulatot hasznaljunk.
Az elobbiekbol kovetkezik hogy erdemes kicsit reszelgetni az ETZ-n mert allitolag el lehet tuntetni a nyomateklukat es akkor lejebb kerul a nyomatekcsucs, ugy pedig mar teljesen korrekt hasznalato lesz a blokk.
Szerintem van itt olyan ember aki meg tudja mondani milyen modosotasokat kell ehez vegrehajtani. Szeritem ha jol sikerul ez, akkor jobb gyorsulas mellet akar fogyasztas csokkenest is okozhat egy optimalizalas.
Ez nem is csoda, 3000tol van csak felrajzolva az ETZ nyomatekgorbeje, az alatt meg a kuplungot sem erdemes kiengedni.
Az ETZ-nek amugy is furcsa a nyomatekgorbeje.300tol tok jol emelkedik de 3600 es 4200kozott van egy nyomatek luk. Ezutan megint emelkedik tisztessegesen. Olyan mintha egy power szelep lenne benne, de nincsen, szoval tervezesi tokeletlensegre tippelek. Masik durva hogy a nyomatekcsucs 5200 teljesitmeny 5500on van. Elvileg akkor lenne jol kihasznalva a motor, ha ezek kozott tartanad a fordulatszamot, de be lehet latni hogy ehez legalabb egy 10fokozatu valto kellene. A "medig lehet porgetni az ETZ-t" temahoz megjegyeznem, hogy a teljesitmeny csucs fole nem erdemes porgetni, tehat 5500folott felesleges porgetni a motort gyorsitaskor, kizarolag a vegsebesseg eleresehez kell ezt tullepni...
GSXF
Pl Bambinál lehet hátsó gátló javíttatást intéztetni! 06-20-342-0977
Majd Bp-re a IX. kerületbe kell elvinned hozzá... kb ennyi
ciao
Semi
Számlap kivesz, bescannel, photoshoppal negatívba fordít, lézernyomtatón öntapadós papírra kinyom, fölragaszt, örvendez neki.
Sziasztok.
Azon gondolkodom, hogy eladósorba kerülhet 5 éve és 60ezer km óta hűséges társam, egy 300 ccm-es honvédségi ETZ.
Ha érdekelne valakit, akkor írok róla néhány sort.
Üdv,
Peti74
Sziasztok!
Honnan lehetne ilyen fehér számlapokat szerezni? http://sgtagok.srv.hu/pictures/pix_1142543681.jpg
Előre is kössz Jani
talan itt, ez nagyon komoly hely: http://www.karaszy.hu/
Sziasztok!
Lenne 1 nagyon fontos, és sürgős problémám! Hol lehet motorkerékpár lengéscsillapítót (hátsót) felújítatni?(gsx-r-é) Ha valaki tud valami címet, esetleg telszámot nagyon megköszönném, mert itt a környéken senki sem tudott segíteni nekem. köszönöm előre is!!
Üdv: johnny
Sziasztok!Lejjebb a fordulatszámokról volt szó.Az én Etz-m 3000 alatt csak "gondolkozik"aztán ha a mutató elhagyja ezt a határt megindul a gép úgy,hogy majd hanyatt esek.Az 5000 feletti fordulat mejik fokozatban értendő?Az enyém 4.-ben nem pörög többet 4500-nál.Igaz még bejáratós,de egyszer-kétszer próbáltam meghúzatni.A sisakokról annyit,nekem Grex van,annyi bajom van vele,hogy párásodik,nagyobb sebességnél meg le akar maradni a fejemről.Amúgy jó.
Kösz.Amugy sejtettem hogy igy lehet de nem voltam benne biztos.és még egy kérdés:azon a motoron(MZ TS 125)amelyiken nincs alvázszámhoz olyan kis lemez a hátsó sárvédőn azon hova szokták irni az alvázszámot?Oda a motornál a felfogató fülbe ami a vázé?És melyik fülbe a bal oldaliba vagy a jobba?
Helló Péter mz!
Egy számsort általában balról jobbra haladva olvasunk, így kell tenni a motorszámnál is, csak a fejedet fordítsd el egy kicsit. Tehát lentről felfelé kell olvasni a motorszámot, ugyanígy az alvázszámot is.
Heló
Az a kérdésem hogy egy mz ts 125ös blokkon a motorszámot honnan kell leolvasni?Alulról fel vagy fentről lefelé?Lehetőleg Az válaszoljon akinek a gépe rendbe van vagyis egyezik neki a papiron és a motoron a szám.
Hy _béla!
Igen ugyan az a lyukátmétő mind a kettőnél mivel ugyan az a főtengelye a kettőnek!
Keats
mz es 150 kék-fehér, 1970- évj,szürke forg és régi rendszáma van, rengeteg alkatrésszel eladó vagy cserélhető más régi motorra,papír nélkülire is, irányár 49000 ft t;0620/992-4528
MZ TS 250- 1975-ÖS ELADÓ VAGY CSERÉLHETŐ PANNONIÁRA VAGY MÁS RÉGI MOTORRA,RÉGI RENDSZÁM ÉS SZÜRKE FORGALMIS, GUMIK ÁLLAPOTA ÚJSZERŰ, EGYÉBKÉNT KELL KÖLTENI A MOTORRA, KULIVONTATÓ VAN RAJTA. 4 SEB. ÁRA 35000FT T;0620/992-4528
Keresd meg Devilt a www.mzklub.hu-n. Ő kecskeméti, és biztos tud segíteni. (sztem van is neki eladó)
grex r1-re hasonlit az enyem leginkabb
a parome pedig ilyen: http://www.mofaker.hu itt menj ra a cms- bukosisakok menure ott gp2 - festett - cms gp2 puzzle pirosra festett
HI z25z!
Neked milyen típusú Grex-ed van, és a barátnődnek milyen CMS?
Ja igen, és cms-t hol lehet kapni? (Lehetőleg Tolna-megyében, vagy Fejér déli részén, vagy Pécsett)
Mindenkinek köszönöm a hozzászólásokat!
Üdv: Herr'Watt
Nem vilagos hogy mekkora az akku kapacitasa. De te is ki tudod szamolni.Akku kapacitas/toltoaram=toltesi ido.
Illetve kicsit tul kell tolteni, kb 10-20%-al tobb ideig teljesen lemerult akku eseten. Felig lemerult akku eseten viszont nincs recept. Amikor eler egy adott feszulseget vagy leesik a toltoaram akkor kell megszakitani a toltest. Az automata toltok a feszultseg valtozasat figyelik, ugyanis amikor feltoltodott az akku akkor hirtelen el kezd emelkedni a feszultseg.
nekem grex van, de mar banom, hogy megvettem. zajos, es hianyolom belole az orrnal levo paraelvezeto reszt, iszonyat milyen konnyen parasodik....
baratnomnek mar cms-t vettem, kicsit dragabb, de lenyegesen jobb
herrwatt
A CMS-nek is egész jól sikerültek az új bukók, jó áron vannak, és MZ Klubtagok még 10% kedvezményt is kapnak...
Én CMS-t használok, egész jó munka tőlük! :-)
ciao
Semi
Én a Grexre voksolok, nekem kidolgozásban komfortban stb.-ben ez volt a legmeggyőzőbb, de hát kinek hogy...
Hi Mindenki!
Kéne nekem egy kis segítség! Bukót szeretnék venni, de nem tudom, hogy milyet. Most jelen pillanatban a Grex R1 (matt fekete) sisakon gondolkozom, de jó lenne, ha tudnátok segíteni! Érdekelne, hogy ti ebben az árfekvésbn milyen sisakot vennétek!
A válaszokat előre is köszi!
Üdv: Herr'Watt
Én meg január másodikán. Az nem volt valami jó :).
Most voltam idén először motorozni hú de jó volt!!!
Sziasztok!
1 kérdés: az ETZ 125 és az ETZ150 ugyan az a hatókarban felül a lyuk :) átmérője?
Akkor a 0,3 A-es töltőmmel meddig töltsem az alább vázolt aksit? Ha mondjuk 12 órát töltöm az elég? vagy töltsem inkább 20 óráig? Ha túl sokáig töltöm kisebb erősségű töltővel akkor is kezdődik gáz képződés? AZ MZ-m akksiján ki lehetett csavarni a celláknál ey kis műanyag csavart. ezen az akksin nem lehet, szóval para lenne ha gáz képződne:) 100 szónak is 1 a vége : hány óráig töltsem?
Általában max a névleges kapacitás tizedével töltünk (vagyis az 5Ah-s akksi esetén 500mA-val), de kevesebbel lehet - természetesen tovább tart. Többel viszont kifejezetten káros, mert megindul a gázképződés.
Sziaszok!
Valaki meg tudná nekem mondani, hogyha egy akkumulátorra az van írva, hogy 1,2A-rel 5-10 órán át vagy 5 A-rel 1 órán át kell tölteni, akkor járható-e az az út, hogy egy 0,3A-es töltővel töltöm mondjuk 20 órán át? Mert nekem sajna csak ilyen kis töltőm van. Ez ugye nem árt neki, ( mert már elkezdtem tölteni:)) Köszi előre is!
Tudom hogy van kecskeméten is ,de mivel én nem ott lakok ,csak suli ,és nem igen ismerem hogy mi hol van ,ezért kérdeztem meg hátha lakik ott valaki!
Hello!
pesten van szivotorok 4000 ért ,de sztem sok értem ,mert elég gagyi minőségű anyagbol van, és félek hogy az nem fog birni 2 évet sem!
nem igon járok debrecenbe! pedig a csere érdekelne.!
Sziasztok!
ETZ-125-150-est keresek megvételre. Főleg üzemképtelent, felújításra szorulót. Minden megoldás érdekel! Ha komplett blokkod van az is érdekel! A blokkhoz nem, de a komplett motorhoz legyen papír!!! E-mail: snakes@freemail.hu
Köszi!
Szia Semi! Megvan még a blokkidom? Mennyi pénz?
Sziasztok.
Eladó
egy 69,99 mm-es (második túlméret) ddr gyártmányú TS250 dugattyú 3 ddr gyűrűvel, 6000 Ft
kép1
kép2
egy 68,97-es (alapméret) ddr gyármányú TS250 dugattyú 3 utángyártott gyűrűvel, 4000 Ft
kép3
kép4
egy bontott, de hibátlan állapotú ddr hajtókar alsó csappal és görgőkosárral, 4000 Ft
kép5
egy 70 mm-es (második túlméretes) ETZ251-es henger és hengerfej, 2000 Ft
kép6
A cuccok budapesten vannak.
Üdv,
Peti74
Köszi a felvilágosítást!:-)
sziasztok
keresek 125-ös TS-t érvényes műszakival (!), rendezett papírokkal (!), bármilyen állapotban, persze olcsón lehetőleg Csongrád, Békés megyében. donormotor lenne a szerepe. tud vki segíteni? köszönöm
A trophy 28-as az etz 30 -as átmérővel rendelkezik,és a felfogatás sem egyezik
halika
minden amit látó,meg amit nem látó.
torokátmérő,alapjárat állitó csavar, suber alakja, átmérője, subertű tipúsa,torokkülső átmérője,főfuvoka hirtelen enyi jut eszembe.én es-re probáltam ts karbit .tragédia volt.
csőváz kilozulu
Szia!
Nekem van 2 oldaldobozom meg két oldaltskám (bőr) mindegyik fekete + komplett krauser (oldal +hátsó doboz tartó, de 250-es etz-re). Ha valaki tudja, hogy kóülönbözik-e a 150 a 250-től ezen a téren az írja meg legyen szíves! Ja, hívj ha érdekel 06705140475!
Tamás
Sziasztok!
Valaki tuja-é mi a külömbség a 250-es trophy és a 250-es ETZ karburátora között? (A formai eltérésen kívül.)
Így van. Érdemes kímélni a motort, de vannak szituációk, amikor ki kell használni az erejét, pl. ha előzésnél már nagyon közelednek szemből. Ha ilyenkor lassúskodunk, az a motorunk és saját magunk élettartamát jelentősen lerövidíti. Az időnkéni kipörgetés 6000-ig pedig nem fog meglátszani az élettartamban, nem érdemes dogmatikusan ragaszkodni olyasmikhez, hogy én márpedig soha nem pörgetem 5000 fölé.
Hi Levendel!
Tökéletesen egyetértek veled!
Üdv: Herr'Watt
Sziasztok!
Tegnap óta én is a szocimotorosok táborát gyarapítom, ugyanis vettem egy ETZ-150-et. Szeretnék venni hozzá túradobozt, ill. azt a konzolt, ami a dobozt tartja. Tudna nekem valaki segíteni, hogy milyen dobozt érdemes venni és hogy hol lehet ilyesmiket normális áron beszerezni?
Ez szerintem is jó elképzelés, már ami a nyugodt és élvezetes motorozást illeti. Viszont ezeket a gépeket pörgetni kell ahhoz, hogy ne menjenek gallyra. Kezdetben én is igen alacsony, 2000 körüli fordulaton erőltettem, mert idegenkedtem a nagy fordulatszámoktól.
Saját káromon kellett megtapasztalnom, hogy ez se a szerkezeti részeknek, se a kipufogóeltömődés miatt nem szerencsés.
Az 5-6000 viszont tényleg sok, az emberkedős előzésekhez egy-egy pillanatra még elfogadható, de tartósan nyilván a halált jelenti a motornak.
Az ideális túrázós-haladós fordszám 4000 körül van. Ekkor eszik és kopik keveset, van nyomaték is.
Én ha egyedül megyek, óra szerint 3700 környékén hajtom, ezzel jól elmegy hegyen-völgyön 4.-5.-ben is.
3000 alatt viszont csak üresben járatom a gépet.
Bosch W3AC
W = M14-es rövidmenet
3 = hőérték (260-as, hidegben 4 = 225-ös)
A = elektróda kilógás (A-> nem lóg ki)
C = rézelektróda (Cu)
Nekem ez vált be az ETZ-mben, ha a motor jó, ez a gyerya kibír akár 20ezer km-t.
Hívd fel a Bosch-t, hogy melyik autósboltnak adtak el az elmúlt fél évben ebből a gyertyából. Nekem telefonon így segítettek.
Üdv,
Peti74
He-he.
Látszólag nincs összefüggés a gyertya hőértéke és a motor "leghasználhatóbb" fordulatszáma között. Vagy mégis ?
Szerintem az lehet a magyarázat, hogy az új gyertyának nem csak a hőértéke, hanem az elektróda-kilógása is más, mint az előző gyertyának.
Márpedig az, hogy egy ilyen motor milyen fordulaton húz a legjobban, az előgyújtástól függ. Az előgyújtás pedig nem más, mint a felső holpont elé állított gyújtásidőpont abból a célból, hogy a gyertya által begyújtott benzin-levegő keverék égési frontvonala megtegye a gyertyaelektróda és felső holpontot elérő dugattyútető közötti távolságot. Ha ebben a távolságban változás áll be (pl. az elektróda hosszának megváltoztatásával) akkor az a motorviselkedés szempontjából egyenértékű a gyújtásidőpont megváltoztatásval. Jól okoskodok ?
Üdv,
Peti74
Hali!
Egy kérdésem lenne, ti milyen gyergyát használtok, vagy javasoltok egy ETZ 125-be. Ami még nem kerül horribilis összegekbe.
Thx
Helló!
Bár kizártnak tartom hogy Kecskeméten nem találsz ilyet de ha mégdem és Debrecenben akarod beszerezni nekem van! És még 6000-et sem kérek érte! Csupán 5990. Komolyan beszélve engem érdekel a teló amit árulsz. Egyszer már érdeklődtem csak nem éri meg elmenni Kecskemétre érte! Szóval ha erre jársz szólj és megegyezünk!(inkább emailben)
Üdv
Skacok!
Még soha életemben nem pörgettem ETZ-250-et 5000 fölé, de a másik három ETZ-s haverom sem! Azért ezt az előzési technikát ki fogom próbálni, de csak egyszer! Úgy gondolom, hogy finoman szólva nem igazán tetszik a motornak a nagy 6000 körüli fordulat. És tapasztalataim szerint nagymértékben lecsökkenti az élettartamát! Van a környezetemben pár ember, akik így használják a mocijukat, és mindig probléma van velük! Folyamatosan előjön valami gebasz! Megbízhatatlan gépek!
Ami tény: Nálam a "jót motorozni" nem a sebességet jelenti, hanem azt, hogy élvezem a motor hangját, a szép tájat, stb. és a legfontosabb, hogy mögöttem ül a barátnőm, aki átölel én pedig vigyázok rá! Alapvetően egy nyugodt motoros vagyok, aki arra törekszik, hogy a gép, amit vezet minnél több kilómétert megetegyen altta, megbízható legyen és SOHA ne hagyja cserben!
Üdv: Herr'Watt
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|