:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
http://kep.tar.hu/sub-ee19/50246542
Nézze meg akit érdekel!
Hellótok !
Azt szeretném kérdezni, hogy MZ Trophinak az első és hátsó telóját hány-hány cm3 olajjal kell feltölteni ???
Választ előre is köszi.
Attila
Heló.És pontosan hol a felfogató fülbe van vagy afölött?Kb hány centi ha a fül fölött van?nem tudnál fényképet küldeni róla.Ha igen akkor ha nem akarod hogy lássák a számodat akkor ragaszd le a számot szigszalaggal legalább jobban kitünik hogy hol van a szám.E-mail cimem:peter001@levele.hu
Köszi szépen Peti! És csákk norisz is köszöni!:)
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy van-e ötletek a következő próbléma megoldására. Van egy 250-es TS-em. Már egy ideje építgetem, szépítgetem. Már működőképes állapotban van. Egy gond van vele: 2-esben ha hirtelen adok gázt neki, akkor huncutkodik kicsit, ami nem annyira tetszik. Olyan, mintha egy pillanatra kidobná a sebességet, de egyből vissza is ugrana. Vagy, ha a kuplung oldaláról közelítem meg a dolgot, akkor mintha kicsit megcsúszna, de egy pillanat múlva újra rendesen fogna. Egyébként a sebváltó szépen ki lett hézagolva, a kuplung kopása pedig még vastagon a határon belül van.
Ha valaki tud segíteni, vagy van valami ötlete, lécci segítsen!
Előre is köszönök minden segítséget!
Üdv
Vinee
Aha kiszárítottad??Remek.És az izzófoglalatnál szerinted nem megy be a levegő párája?:)))
Mielőtt összerakod egy kis FBS-t kell alányomni és tuti nem megy be a pára
csá all.
hogyan kell ill. lehet vissza tenni a berugó kart? (ETZ 250) mert nekem az a része a tengelynek ahova a csap megy az alul van de ha ráteszem a kart akkor nemtom visszaforgatni, vagy mi. plíííz help (sürgős)
Sub-ee. Úgy néz ki, április 1-én megy a srác Bonyhád felé.
Üdv,
Peti74
Ja, ja. Töltsd csurig olajjal, akkor majd nem ül össze. A folyadékokat csak csák norisz tudja összenyomni :))
Amúgy a környezetemben lévő etz-k első teleszkópjaiban szinte mindig található 3-5 cm-nyi előfeszítés. Nekem pl. 3-3 db 6302 kerékcsapágy belső gyűrű van egymásra tornyozva a telókban. Legjobb. A rugók sajnos öregszenek.
Az olajszintre azért érdemes odafigyelni, 25-27 cm között van a gyári ajánlás, kihúzott állapotban a legaljától mérve. Nivópálcának egy nagyon finom korrodált 3-4 mm-es hosszú egyenes drót a legjobb, arra gyönyörűen feltapad az olaj. És a felső zárócsavarokat szilóval rakd be, tényleg számít, ahogy motomen írta.
Üdv,
Peti74
Összeűl? Lacoska, dagi vagy! Ez nem az olaj hibája, feszitést a rugó ad, meg a bezárt levegő, az olaj csak csillapít. Nézd meg elég hosszú e a rugó, nem vágták-e le. Ugye rendesen letömítetted azt a telót a dugónál?!
Mivel én pesten vagyok, Te meg Mohácson ezért alapvetően a távolság leküzdéséről szól ez a történet.
Beszélek a sráccal, aki levitte neked a főtengelyt Bonyhádig, hátha megy mostanában is.
Üdv,
Peti74
Szia Peti! Mikor tudnánk nyélbe ütni a henger és a hengerfej üzletet, amiről hétköznap beszéltünk telefonon?
Szerintem csak akkor szedd szét a km órát,ha nem mükszik,én szétszedtem,hogy lenullázzam,aztán összeraktam és menetközben látom,hogy csak a tizesekik viszi a számokat.Szétszedtem mégegyszer,(darabjaira)összeraktam jól.Mostmár minden ok,csak a perem sinylette meg kissé,meg egy kis idő telt el vele.Ha hidegben motorozok az üveg bepárásodik belülről,pedig amikor szét volt kapva kiszárítottam hajszárítóval.??
Ok. Én budapesti vagyok, 18. kerület. Telefonszámot küldtem mélben.
Üdv,
Peti74
A krómperemet nagyon óvatosan le tudod feszegetni egy kis órás csavarhúzóval. Feszíts a perem alá és kis részenként haladva tágítsd ki... aztán már ki tudod húzni az óraszerkezetet. A mutatót is le lehet venni, ragasztva van.
sziasztok!
Lenne még egy kérdésem ,hogy hogyan tudnám óvatosan szétszedni a kmórát hogy ne tegyem tönkre? Előre is kössz
Szia Peti74! Mikor tudnánk nyélbe ütni a henger és a hengerfej üzletet?
TS 125-ön a blokk fölött egy picivel, jobb oldalon van beütve az alvázszám a vázba!
Hy Péter mz!
Szerintem a lámpafej mögött bele kell legyen ütve az etz-n így van ha jól emlékszem!
Keats
Heló
egy kérdés:azon a motoron(MZ TS 125)amelyiken nincs alvázszámhoz olyan kis lemez a hátsó sárvédőn azon hova szokták a gyárilag beirni az alvázszámot?Oda a motornál az első felfogató fülbe ami a vázé?És melyik fülbe a bal oldaliba vagy a jobba?
Hello!
Az első teló nem működik jól nagyon összeűl a kereskedelmi forgalomba hozott lengéscsillapító olajat használtam, milyen olaj lenne a legmegfelelőbb?
peti74
Valamikor találkoznunk kellene már! Nem gondoltál még rá? Te merre vagy fellelhető? Telefonszám? :-)
ciao
Semi
Nemrég gazdát cserélt itt az a világoskék ETZ 250 aminek színre voltak fújva a dobozai és a fejidomja is.
Ha jól emléxem még meg is kaptam, hogy a moci irányára a 160ezer, és a dobozoké meg külön a 30ezer.
Én is egy ilyesmi árra gondoltam, figyelembe véve, hogy mi van a blokkban.
Amúgy jóval 200ezer Ft felett lehet nekem ez a motor, de a minőségéhez meg a futásteljesítményéhez képest nekem ez nem sok, hiszen ha kiszámolnám, hogy hány forintba került így egy biztonságosan megtett km, akkor igen gazdaságosra jönnek ki. Ráadásul ez is fölfelél csal, mert szerintem még elég sok km van neki hátra a következő megbontásig. Tavaly annak figyelembevételével újítottam fel, hogy mégegyszer 50ezer km-t szeretnék vele menni probléma nélkül.
Gyártottam hozzá egy elég komolyra sikerült csomagtartórendszert is. 2x40literes takai oldaltáskák, egy 2 literes üdítő, 5 liter tartalék benzin és 5x1 liter olajnak van rajta kiképezve a hely. Ráadásul bukókeretnek sem utolsó. Ezen felül egy magyar 35 literes hátsódoboz és egy rettenetes
méretű kétszintes túraplexi jár hozzá
Üdv,
Peti74
Szia!
Szerintem valami nem smakkol az email cimeddel! Próbáltam rá képet küldeni az eladó sorban lévő mocimről de visszadobta! Írj az én címemre ha érdekel!
Keresek! ETZ250 motorkerékpárt jó állapotban műszakival az alábbi elérhetőségen:
roles88@hotmail.com E-Mail címen
Komoly ajánlatokat várok!
Zala megye
Szerintem a főtengely élettertema olyan 40-50 ezer km lehet, ha nem hjatod szét a mocit.
A 100-as oktánszámú benzin pedig nem árt neki -ha rendesen adsz hozzá olajat is-, de nem is használ, tehát szerintem felesleges költeni rá.
Max 98-as és azzal a motor is jóérzi magát, és te is, hogy nem fizetsz vagyonokat a drága 100-as benyáért.
Nagyon jónak tűnik. Pláne hogy katonai kivitel. 100 ezer alatt el ne add! :DD
Helló! Nem tudjátok mennyi az élettartama egy 250-es MZ főtengelynek? Szerintetek árt a motornak ha 100-as oktánszámú benzinnel használom?
10 nap - 4000 km. Sátor, hálózsák, sólet, vadkemping :))
Üdv,
Peti74
OK! Így már rendben!
Elég frankón meg van pakolva!
Látom mindenre felkészültél!
Üdv:Herr'Watt
Igen. Ez is 250-es eredetileg, persze. Csak évekkel ezelőtt, amikor sikerült előszőr szereznem 300-as Kanuni MZ-be való török dugót, és kiderült, hogy a 250-es persely olyan vastag, hogy bele lehet furni, akkor belefurattam és a hengerfejet is hozzáalakítattam, és utánamentem a főfúvókával (130 helyett 135). A változás hatalmas lett. Ezért reklámozom itt a 300-ast fűnek fának :))
Amúgy végülis pont ugyanolyan, mint a Galériában az egyik srácé. Olajzöld a váz, a karosszéria, a felnik, a hátsóteló borítása, a kormány meg tányérülések vannak rajta. De küldtem pár képet.
Üdv,
Peti74
Hi Peti74!
Én még soha nem láttam 300-as katonai
ETZ-t! Az ugyanaz, mint a 250-es katonai? Küldj róla képet légyszi, ha tudsz. Előre szólok, hogy nem akarom megvenni, csak marhára érdekel, hogy hogyan néz ki!
Előre is köszi!
Üdv: Herr'Watt
Másként teszem fel a kérdést. Ha el akarnám adni a motoromat, szerintetek mennyit kérhetek érte ?
Nagyon kevés kmrel vettem meg, mert előző gazdája magragasztotta a dugót és úgyhagyta, de nem bontotta meg. Kétszer újítottam fel teljesen, először vétel után (2001 febr.), akkor új ddr főtengelyt, új csapágyakat, új dugót (250-est, majd 20e km-nél egy 75,5-ös 300-ast) kapott. Tavaly tavasszal 52-ezer km után lett megbontva a blokk, még egy szezont már nem akartam elmenni a főtengelyével.
Tavaly átesett a második teljes felújításon. A főtengely kapott egy Prox (made in japan, nagyon jó minőség) felujítókészletet, az összes csapágy új (FAG, TN9-esek(zajszegény bakelitkosaras)). A váltóban a 2-es kapcsolókereke lett cserélve, mert látható kopás volt rajta, biztos ami biztos. A bal oldali főtengelyszimmering alá egy 1 mm-es alu tárcsa került, így a szimering új felületen fut. Az összes szimering viton minőség, kibírják a főtengely élettartamát. Fúrva lett, egy 76 mm-es lengyel dugattyút kapott, török gyűrűkkel és csapszeggel. Így még egy túlmeretre (76,5) van lehetőség. Kapott új török kuplunglamellákat, a gyáriak 54ezernél, a bejáratás alatt csúsztak meg előszőr. A motorja kifejezetten nyomatékosra sikerült, ez végsebesség növekedést nem jelent (120-125 km/h), de gyorsulást igen, és természetesen még teljes túra terheléssel, kétszeméllyel is kényelmesen használható az 5-ik (19-es fogaskerékkel persze).,Eddig kb. 8ezer km van benne, tökéletesen be van járatva, soha nem szorult meg.
A vázban törés vagy görbület nincs, soha nem estem vele. A blokkot 10mm-es lemezek tartják, eddig nem is fordult ki a helyéről. Az első és hátsó telók karban vannak tartva, rendesen csillapítanak, oljafolyás nincs. A hátsó telók rugói erősebbek az utcai változatnál, 200kg feletti terhelés esetén is marad rugóút. Elöl egy 90%-os, 18x3,50-es Heidenau K64, hátul egy 70%-os 18x4,10-es Heidenau K36 gumi.
Első tárcsafék cserélve, 5mm vastag. A hátsó lánc egy erősített kivitelű DID, kb. 25-ezret futott, egyszer már után kellett állítani, de ezt egy szezont még kibírja. Az akksi egy 10 hónapos 12 Ah-s Varta, télen is rendszeresen töltve. A motorban gyári elektronikus gyújtás van. Amikor megvettem, a motor minden létező alkatrésze (a váz és a felnik is) homokfújással tisztítva, alapozva és festve lettek (kétkomponenső impa, RAL6003), új küllőket is akkor kapott. A mostani állapot már amolyan patinás, de újrafesteni még bőven nem érdemes.
Üdv,
Peti74
1:12 fölé nem érdemes mert mindenképpen detonációs égés lesz belőle, 1:12 fölött már nem lehet a karburálással utánamenni, mindig lesz egy fordulatszám és egy terhelés, ahol kopogni fog. Tapasztalat.
A nyomatéklukat szerintem csak az etz könyv grafikonjában láttad. Amúgy sincs két egyforma etz, egy kis változtatás a hengertalp tömítésen és már más a vezérlése. Ha belefuratsz két túlméretet ugyanez a helyzet.
A meddig lehet forgatni kérdés is az adott blokk függvénye (vezérlés, gyújtás, sürítés, karburálás).
Aki meg kisebb fordulaton is használható nyomatékot akar az rakjon bele nagyobb dugattyút. Legjobb (és a legegyszerűbb) tuning a köbcenti tuning.
Üdv,
Peti74
Szerintem a 110 széles (kb 4,1") még belefér, annál nagyobb már felesleges.
Nem tudom pontosan, hogy a TS 125-ön hol van a vázszám, de általában a váznyaktáblán (elöl a lámpa mögött) felszokták tüntetni a vázszámot is.
Sziasztok! Szerintetek mekkora max szélességű gumit lehet berakni a 150-es ETZ-be ami még nem fogja le?
Köszönöm szépen az infokat!
Üdv
Heló
egy kérdés:azon a motoron(MZ TS 125)amelyiken nincs alvázszámhoz olyan kis lemez a hátsó sárvédőn azon hova szokták a gyárilag beirni az alvázszámot?Oda a motornál az első felfogató fülbe ami a vázé?És melyik fülbe a bal oldaliba vagy a jobba?
Én meg ugy gondolom hogy egy konstrukciós hiba volt(250es esetében) egy dög nagy súlyt(kuplung) a főtengely végére rakni.Azér nem húz szerintem alacsony fordulaton.Bizonyos érvek és ellenérvek szólhatnak a kuplunkönnyítés mellett és ellene de én részemről maradok a gyári súlynál.kipuffnak meg gyári dobot kell használni mégha kicsit kopott meg lepattant akkor is.
Szerintetek menyire lehet novelni a kompreszio viszonyt 250-es ETZ-nel?
Eredetileg 10,5:1, de a leirás szerint 88-as oktanszamhoz van meretezve a gep.
Namost manapsag 95-os a legroszabb benya, tehat valamenyit mindenkeppen lehet novelni kockazat nelkul, csak kivancsi lennek tapasztalatbol tudja e valaki megis menyit. Es foleg arra lennek kivancsi hogy egy 100+ os benzinhez mekkora suritesi viszony tartozhat. Lehet ezt szamolni?
Masik hogy 3000-es fordulat alatt mar a fordulatszam csokkenesevel 1/X fuggvenyt kovetve novekszik a fajlagos fogyasztas, tehat az egvilagon semmi sem indokolja, hogy gyorsitas kozben 3000 alatti fordulatot hasznaljunk.
Az elobbiekbol kovetkezik hogy erdemes kicsit reszelgetni az ETZ-n mert allitolag el lehet tuntetni a nyomateklukat es akkor lejebb kerul a nyomatekcsucs, ugy pedig mar teljesen korrekt hasznalato lesz a blokk.
Szerintem van itt olyan ember aki meg tudja mondani milyen modosotasokat kell ehez vegrehajtani. Szeritem ha jol sikerul ez, akkor jobb gyorsulas mellet akar fogyasztas csokkenest is okozhat egy optimalizalas.
Ez nem is csoda, 3000tol van csak felrajzolva az ETZ nyomatekgorbeje, az alatt meg a kuplungot sem erdemes kiengedni.
Az ETZ-nek amugy is furcsa a nyomatekgorbeje.300tol tok jol emelkedik de 3600 es 4200kozott van egy nyomatek luk. Ezutan megint emelkedik tisztessegesen. Olyan mintha egy power szelep lenne benne, de nincsen, szoval tervezesi tokeletlensegre tippelek. Masik durva hogy a nyomatekcsucs 5200 teljesitmeny 5500on van. Elvileg akkor lenne jol kihasznalva a motor, ha ezek kozott tartanad a fordulatszamot, de be lehet latni hogy ehez legalabb egy 10fokozatu valto kellene. A "medig lehet porgetni az ETZ-t" temahoz megjegyeznem, hogy a teljesitmeny csucs fole nem erdemes porgetni, tehat 5500folott felesleges porgetni a motort gyorsitaskor, kizarolag a vegsebesseg eleresehez kell ezt tullepni...
GSXF
Pl Bambinál lehet hátsó gátló javíttatást intéztetni! 06-20-342-0977
Majd Bp-re a IX. kerületbe kell elvinned hozzá... kb ennyi
ciao
Semi
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|