:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
semekkora.Bár ha jol meggondolom mindkettőben vannak fogaskerekek:))
De én meg akarom tartani a ts blokkot.
Mekkora a hasonlóság az ETZ és a TS váltója között?
Igen, az ilyet úgy hívják, hogy blokkcsere 125-ös TZ-re :)
Jólvanna, gondoltam én, hogy erre céloztál, de konkrétan egy szó nem volt erről a hozzászólásban..:)))
Tök egyszerű a magyarázat.Az új hátsó teló valószínűleg hosszabb, mint a régi.Elvileg az első nem befolyásolhatja, mer az kb 100%ig kirugózik sztenderen állva.
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem:
Lehet 125-ös TS-be 5. sebességifokozatot kreálni?
A fordulatszámmérős blokkos.
Köszi a válaszokat előre is.
Roger
Na most komolyan!
Ezer olyan gyári és nem gyári fotót látok ahol amikor középsztenderen áll a motor nem ér le a hátsó kereke, na most nekem meg még a sztender épphogy elemeli a motort a földtől, és ilyenkor is leér mindkét kerék nem furcsa? Ez azért zavaró mert nem nehezedik teljes súllyal a sztenderre ezért könnyen feldől!!!!!
Eladó MZ ETZ 150(1988) forgalomból véglegesen kivont, hiányos motorkerékpár,tulajdonostól.Forgalomba helyezhető. Ára: 38000.-Ft Telefon: 0630/4073374
http://web.t-online.hu/varga79/
Csak ha elfekteti akkor az akksit is vegye ki, nehogy kifollyon a sav a deknibe!
Ha nem megfelelően rakják fel akkor egyszerűen leesik a kúpról,de olyat is hallottam,hogy vki nagy sebességnél visszakapcsolt 1 vagy 2-be és úgy fordult meg.Jó ötlet jobb oldalra dönteni a motort és megnézni mi az ábra!
Nézd, ha nem ér le a kerék, akkor azt repülőnek hívják, ez meg legjobb tudomásom szerint motorkerékpár.Tehát ennél a járműnél az az üzemszerű állapot, ha leérnek a kerekei...
És ebből következik, hogy a hátsó kerék sem állhat feljebb az elsőnél, kivétel, ha lejtőn mész lefelé, de akkor követelmény ..:)))
Hei mindenkinek!
Mért van az hogy ETZ 250-esemen mióta kicseréltem újra a hátsó telókat és felkeményítettem az elsőt leér mindkét kerék? Én úgy tudom hogy a hátsó keréknek valamivel feljebb kellene állnia a talajtól?
Szia Devil!
Egy ismerősöm motort venne, ajánlottam a tiédet neki, de kéne elérhetőség, meg néhány szó a sárkányról privátban. Sürgős!Köszi
Nekem volt olyan is, hogy akkor aludt ki a lámpa mikor nem volt töltés és akkor égett mikor volt. Rosz helyre kötöttem be. :D
ja igen, es ha nincs bekotve az indexrele akkor az indexkapcsolora meno drotot ne kosd ra, mert ha benyomod az indexet akkor is folyamatosan vilagitani fog a visszajelzo+ nagyon halvanyan az index lampa.
bocs hogy ilyen bonyulultan magyarazom, de a TS atlathatattlansaga miatt szerintem fontos hogy ertsed mit csinalsz nem eleg csak az hogy a zold zsinort ossze kell kotni a pirossal.
Ja es ha javasolhatom egy zarlat csipogtato muszerrel (altalaban a Digit muszerek tudjak) csipogtasd ki a kiszemelt vezetekek ket veget hogy pl a feszab es a visszajelzo lampa kozott biztosan jo vezeteket talalj meg.
Amugy ha folyamatosan vilagit akkor valoszinuleg a lampa egyik fele testre van teve a masik pedig vagy az akkura vagy a 61-es labra.
Ez alapjan eredetileg a gyujtaskapcsoloval rakapcsolod a 6V-ot az index relere, ezen keresztul a 6V tovabb megy az index kapcsolora es a tolteslampara. Az indexkapcsolorol az lampakon keresztul testelődik keresztul ha bekapcsolod, ha nem akkor ez mintha ott sem lenne, marad a toltes lampa, ami a feszultseg szabalyzon illetve a gerjeszto tekercsen keresztul kap testet allo helyzetben. Tehat az indexrelen keresztul 6V a fesszab 61-es laban keresztul testet kap a tolteslampa. Namost ha forog a motor akkor a fesszab 61-es laban 6V lesz. Marpedig ha a lampa mindket oldalan 6V-van akkor nincs feszultseg kulonbseg, azaz 0V jut a lampara es nem vilagit.
MEGOLDAS:
Ebbol kovetkezik ha kihagyod az index relet akkor siman a gyujtaskapcsoloval kapcsolt 6V-ra kell kotni a lampat a masik felet hagyni kell az eredeti helyen azaz a fesszab 61-es labara.
Jelen! :)
Berheltem eleget az elektronyos reszt, es hat elegge zavaros. Na nem a kapcsolasa mert az egyszerum de nehezen attekintheto, ezert konyu rosszul bekotni meg akkor is ha a kapcsolassal tisztaban vagy.
En legutobb teljesen lebontottam es vezetekenkent dugtam vissza mindent a helyere mert volt par felredugas amit lehetettlen volt megkeresni.
Kapcsrajz van fent a szakirodalomban, javaslom ezt szedd le es nyomtasd ki.
folyt.kov.
Hali!
Egy újabb problémában kérném a segítségeteket! Egy olyan emberkét keresek, aki köpi-vágja a 125-ös TS elektronikáját, meg kapcsolási rajzát!
Ha van ilyen akkor a kérésem neki szól.
A TS-emben jelen állapotban ki vannak iktatva az alábbiak:első helyzetjelző, indexek, kmóra háttérvilágítás, fszámmérő nincs.
Az a bajom, hogy a töltésjelzőm nem alszik ki, pedig van töltése a gépnek.
Ugyanis eredetileg a töltésvisszajelző a
gyújtáskapcsolóban az indexrelével volt
szembe kötve. Most az ugye nincs, aztán máshová dugtam át, de sehol sem jó!
Ha esetleg vki ezt letudná rajzolni, hogy mit hová kössek,és azt az ábrát feltudná rakni a ide a fórumba, az jó lenne!
ui:Tudom Ilyen helyzetben el is vihetném a motort egy szerelőhöz, aki megcsinálja helyettem a bekötést, de én magam akarom megcsinálni!
El tud forogni rajta? durva, de vegulis tenyleg ez lehet a magyarazat
hu ez igy latatlanba erdekes problema.
En arra tippelnek, hogy alapvetoen csuszik a kuplung, rugo gyengeseg vagy lamella elkopas/tukrosodes miatt, de kozben van egy jelentos holtjateka a lamellaknak ami a kuplungkosar kikopasa miatt lehet...bar ekkora kopast nehezen kepzelek el...valahol mindesetre jo nagy lotyogese van a dolognak.
Mindenkeppen szetszednem es atneznem a kuplungot es kornyeket. ETZ-t meg nem szedtem szet, de Jawat es TS-t en ugy szoktam hogy elboritom a jobb oldalara igy meg az olajat sem kell leereszteni belole.
Ha sebessegben, behuzott kuplungal nem akar elmaszni a motor akkor nem baj.
Az olajtol osszetapad a kuplung, es amikor berakod sebessegbe akkor termeszetes hogy csattan, kulonosen hideg motornal. Ugye a motorvaltoban nincsen semmi szinkronizalo szerkezet ez is elosegiti az ilyen hangok letrejottet. Mielott megkerded a motor valto kis tomege miatt nincs is szukseg szinkronizalt valtora csak egy kis csattanast kell elviselni, de ezert cserebe gyorsabb pontosabb valtot kapsz.
sorszám: 10829 (48009)
( előzmény: Kegyetlen250, 2006-03-22 14:48:41)
E-mail cimem:peter001@levele.hu
Kösz a választ
akkor a bal fülbe ugye? küldenél fényképet ha tudsz
arról
a helyről amit te mondasz ha nem a bal fület mondod.
A vázbölcső alső-elülső részébe van beütve az alvázszám a blokkrögzítő csavar előtt. Az alvázszám 7 karakteres. Amiatt ne aggódj, hogy hiányzik a tipustábla a hátsó sárvédőről, mert a tipustábla csak másodlagos azonosító, és a hiánya nem okoz gondot eredetiségvizsgálaton, ha jó az alvázszám/nincs átütve, kiköszörülve, a blokktartó lemez nincs levágva, újrahegesztve/. Tudom, mert eredetiséget is vizsgálok.
Én akkor tapasztaltam hasonlót,amikor megfordult a kuplung a főtengelyen.Az biz szívás!(remélem tévedek)
Ja, a bal fülbe van ütve, kis lemezt lehet kapni börzéken is.
de múltkor elkülde, pedig már akkor is jelszóval védett volt.
Nem öntöttél esetleg parkettaragasztót az olajba? :)
A bal fülbe akkor?Mert nekem el veszett a lemez és azért kérdeztem ezt számot.És honnan lehet olyan lemezt beszerezni?Mintha én már láttam volna olyan mz ts 125öst amin nem volt olyan kis lemez hanem csak a száma volt a bal fülbe
Helló!
Mi lehet baja a kuplungnak ha van egy pont ahol csuszik és fog is?
Ha behuzom a kart és a berugot megrugom akkor egy pi8lanatra fog, megforgatja a főtengelyt, mintha nem emelne ki.
Ha kiengedem, és lassan nyomom le a berugot nem forgatja a főtengelyt, mintha csuszna. Mi lehet? ilyet még nem láttam.
A karnak már rég nincs holtjátéka, ha visszaeresztem a feszitést akkor sebességbe rakáskor megáll.
Még egy gond, az olaj a hajtóműben uj, de le kellett eresztenem mert sok volt és a szine fura, talán vizet vagy benzint kapott volna?
Aggódj, ha már nem kattan :)
sorszám: 10818 (47913)
( előzmény: Kegyetlen250, 2006-03-22 14:48:41)
Szevasztok
Szereztem egy 250-est de néha elég hangos a váltó ,nagyot katan,ez normális,, az olaj friss "
elöreis köszi!
Köszi a segítséget, nem olyan sok az a 4000ft. Én láttam már újsághirdetésben ilyen "tankok belső felújítását vállamlom 10-12 ezerért" de azonnal elszörnyedtem!
De ezt mindenféleképpen megnézem majd!
Mégegyszer köszi!
Nevet, telefont nem tudok fejből, a jegyzetfüzetem meg nincs nálam, de a cím Fót, Muharay utca 14.
Üdv,
Peti74
Mert jelszóval védett, azért.
Á, Fóton?
Én is ott lakok.
Ki az a tag?
na fakk, ezt meg mi a sz@rért nem rakta fel?
ja, eddig ennyire haladtam a számlappal:
Háj sub-ee!
Hát akkor, ha van kedved erre a címre írhatsz nekem egy két okosságot a számlappal kapcsolatban:
joseph251@freemail.hu
Előre is köszi. Mondjuk én a tied alapján most próbálkoztam photoshoppal, de kinyomtatva(fotópapírra) szerintem nem lett olyan jó, mint a tiéd. Elég homályosak a számok.
Igen.
Én is a jawa csepptankomat csináltattam meg nemrég.
A folyamat eleje ugyanilyen: rozsdamaró, majd két lapát babszem mérető murva 2 liter benzinnel keverve. A legjobb paplanba tekerve berakni egy betoneverőbe két-háromórát forgatni.
A lényeg utána jön. Kétkomponensű benzin/olajálló festékkel ki kell festeni az egészet belülről, és után nem lesz vele gondod.
De ha nem akarsz vele szarakodni, vidd el Fót-ra ahhoz a taghoz, akihez én vittem. Szépen kifesti neked az egészet belülről. Nekem tisztítással együtt kért 4000 Ft-ot.
Amúgy a fickó egy rezakril nevű kétkomponensű festékkel dolgozik, 4-5000 Ft literje.
Üdv,
Peti74
Sziasztok!
Van egy kis problémám, és ebben szeretném a segítségeteket kérni!
Az MZ-met átalakítottam és egy öreg Jawa tankot kapott, amit nem sikerül normálisan megszabadítani a belső rozsdától!
Állt már az egy hetet rozsdamaróban, egy napig ráztam benne a sódert, többször öblögettem át, de még ez sem segít!
Olyan finom rozsda szemcsék jutnak a karbiba, amiket még a benzincsapnak a szűrője sem fog fel!
Nem tudtok vmi módszert amivel végleg rozsdamentesíthetném a tankom belsejét?
A segítséget előre is köszi!
10ezerKm nel tobbet mentem egy evben vele. Most igy hirtelen nem tudom menyi van a motorban, de 30ezernel nincs tobb benne, egyenlore olyan mint az oramu.
13ezer az meg szinte bejaratos :)
55ezer-nel mar jogos hogy a veget jarja.
A TS eseten a csorges sem aggaszto. Egyik haver fotengelye kezzel megrangatva is jelentosen lotyogott, de mar tobb eve jar vele :)
Amig a dugatyu nem ut bele a hengerfejbe addig nincs problema :)
Amugy a generalozas sem draga. kb 20ezerbol megvan minden anyaggal egyutt es akkor van egy 0km-es blokkod.
A TS kicsi blokkjat szerintem nem is nehez szerelni, egy alap szerszamkeszlettel es egy alap muszaki ambicioval neki lehet allni. Ha raszanod magad.
ez egy műanyaglapra van nyomtatva, ami fel van lakkozva utána 2k-s lakkal! Hosszú a történet! maga a számlap precíz elkészítése is elég hosszú!
Esetleg e-mail-ben megbeszélhetjük!
Üdv.:Sub-ee
Használj egy aluminium vagy bronz dormit, és azt verd a kalapáccsal! Akkor az megy szét, nem a tengely.
Néha lehet kapni gyári bronzfejű kalapácsot is, ami direkt ilyen céra való, de egy akármilyen maradék vacak is megteszi, ami a kettő közé befér.
Ja, és előtte jól fújd be WD40-nel, és hagyd állni egy órát. Meglepően sokat segít neki.
Hi! Komolyabb autó- vagy motorszerelő műhelyben van hidraulikus prés. Avval célszerü kinyomatni. Ahol van, ott tudják,hogy kell használni, ugyhogy azt most nem részletezem. Ja előtte blokkot, elejét, tankot, aksit, hátsó kereket kivenni! A multkor a húsz tonnás emelő,+ meleg kevés volt, a huszonöt tonnással indult csak meg... A gazdi, egy tizenhétéves srác majdnem elsírta magát a művelet láttán.
Köszi az ötleteket, én megbikázom cölöpverővel ha kell, remélem lehet kapni normális tengelyt
Hát kire is gondolhatnék másra :D
Sztem csavard rá az anyát a tengely végére, aztán kalapácssal üsd be amíg lehet! Aztán valahogy ügyeskedd ki. De én nem vagyok szerelő ha valaki tud jobbat segítsen neki
Nos szoval ha nagyon be van rohadva, akkor valoszinuleg nem fogod tudni ugy kiszedni, hogy a tengely megmenekuljon. Probalkozhatsz csavarlazito, es tarsai csodaspay-kel, aztan mikor hatott kalapaccsal utogesd, hatha megmoccan.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|