:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Heló.Nekem van egy tippem.Ha gyorsan váltasz lehet azért nem veszi be a sebességet mert a kuplung amikor hirtelen behuzod meg mindjárt váltani is szeretnél egy kicsi ideig még nem teljesen old szét a kuplung ezért a kettes sebesség fogaskerekeinek körmei nem akar szétkapcsolódni a másikkal (egy picit huzza magát)ezért még az nem kapcsol szét addig nem is lehet 3ba kapcsolni.Sztem próbáld azt hogy kipörgeted 2be és behuzod a kuplungot egy kicsit többet várjál mint eddig mielőtt 3ba tennéd és ha (kb3-4sec)kivártad akkor próbáld 3ba rakni.Addigra jól szétold a kuplung.A hajtóműolajjal nincs gond?Olyan amilyen kell egy mz-be?Ez csak egy tipp a te gondodra mert nekem is ilyen volt a jawa mustanggal.A kuplung nem csúszott rendesen és alig vette be a 3at a kettővel meg nem volt még baj.Meg mikor meg álltam ki se lehetett venni sebességből annyira huzta magát hiába volt behúzva a kuplung.
Régóta álló motort kéne szállítanom. Amikor leveszem az utánfutóról, jó lenne, ha első fékkel meg lehetne fogni, nem szaladjon el. A fékkar viszont ellanállás nélkül lötyög. Töltöttem bele fékolajat, de nem folyik le. Mit tegyek, hogy legalább a fenti feladatra jó legyen? Kösz.
Hello! Sajna még nincs képem de majd jövő héten csinálok. A Ts 250/1 5 sebességes váltója ugyanaz, mint az ETZ 250-é, ugye? Van egy per1es széthúzott blokkom és majd megnézem hogy abban hogy vannak a fogaskerekek és a léptetőszerkezet.
Köszi a segítséget!
Ha nem emel ki a kuplung, az lehet h azért van, mert már elforgott egyszer a főtengelyen, és be van rágódva a kuplungagy. Ilyenkor hajlamos arra hogy felüljön, és akkor nem emel ki. Nekem legalábbis ez volt a hiba. Bambi tanácsolta, hogy vegyem le a kuplungot, és az alatta lévő alátétet, egy vékony rugós alátétre cseréljem. Ez ideiglenes megoldásnak jó. De legjobb ha veszel egy másik kuplungagyat. Próbálj meg inkább egy jó használtat venni, ami nincs bemaródva, mert a kisipari szar amit általában kapni lehet nincs megfelelően kimunkálva, és nem lehet eléggé ráhúzni a kúpra. Ahhoz hogy jó legyen, kell egy jó esztergályost szerezni, aki megcsinálja a kisiparit olyanra, amilyenre kell. Remélem tudtam segíteni.
Üdv!
Ádi
..meg tudna valaki mondani hogy MZ 251 ETZ re milyen lanc kell pontosan?fenx
Nekem ez a tippem. Ha a kerék volt rossz akkor meg kellet volna javulni a szerelés után... Esetleg nincs képed a hibás darabról?
Köszönd a szerencsédnek! :) Az mz fékje az a csoda, ami néha akkor sem működik jól ha mindennel a leggondosabban jártál el...
Akkor passz, igy látatlanban nekem nincs több tippem!
Teljesen elforgattam már a kuplung állító tárcsát koppanásig. Minden előfeszítést megadtam neki alul, felül és így sem emel ki.
Hello! Kitakarítottam az egészet, a csapágyak jók, a fogaskerekek is jók. (léptetővilla nem volt eltörve, azt nem figyeltem hogy elvan-e hajolva)
Csak azt az egy fogaskereket cseréltem ki, amelyik lenyalódott. Lehet hogy egyszerre teszi be 2 sebességbe magát és azért nyalódik el, mert a egyik fogaskeréknek csak a fele érintkezik a másik fogaskerékkel. Szóval akkor a kapcsolószerkezetben lehet a hiba?
Üdv!
Szia peti74 és Motomen! Nagyon köszi a segítséget, ismét szétszedtem a főfékhengert, kicseréltem azt a nyavalyás karmantyút, és egy csapásra visszatért a fékhatás! :)) SŐt sokkal jobb lett, mint valaha! Nagyon köszi a tanácsokat, és az útmutatást! :)
A megakadásig jobbra azt jelenti hogy lehet hogy eszközzel meg is kell kopogtatni érzéssel mert kézzel nehéz forgatni. Meglátod határozottan meg fog akadni.
Pedig ha csak orbitális gond nincsen akkor próbálkozz csak azzal a durva állító tárcsával... Rendes hazsnálat és kopás következtében az lehet hogy nem fog, de hogy nem emel ki...
A kuplunk egy összeszerelt monoblokk, alap helyzetben fog, ez ellen dolgozol ha ki akarod nyitni. Ha meghúzod a kart az megforgat lent egy karos tárcsát ami nagy hárombekezdésű trapézmenettel forul egy anyában. A dura állításnál ezt az anyát tekered addig mig a szerkezet alapban neki nem feszül a kuplungnak.
Javaslom próbálgasd még. Tekerd vissz tövig a finom állító csavart a kuplung karnál. Majd lent a kuplunk anyáját amit a tárcsa fog, azt tekerd teljesen megakadásig jobbra, mintha egy csavart akarnál kicsavarni. Utána tedd vissza a tárcsát a helyére. Ha nem fekszik lyukra akkor addig forgasd míg megtalálja, mert 4 helyzetben lehet betenni azt a tárcsát.
Nekem nem teljesen világos! Be sem veszi vagy kidobja? És mikor nem működik jól ha lazán kapcsolsz nyugiban vagy ha hirtelen? A nem lehet váltani az azt jelenti hogy elakad a váltókat vagy csak nyomogatod és nem történik semmit?
Ha nem vált az lehet hogy a váltó szerkezetből indul ki a probléma, eltörve, elhajolva valamely villa igy beteszi egyzerre két fokozatba. Főleg ha terepezett öcséd vagy hugod akkor könnyen megerőltethette a váltót...
Ez valami nagyon generál hiba. Meg sem merem kérdezni hogy mit cseréltél ki? És mit takarytottál ki?! Ha egyszerre ilyen katasztrófa szerűen tönkre megy egy hajtómű annak általában az az oka hogy valami eltört, letört és beszorult a fogak közé. Szóval ez csak az okozat... A problémát nem oldottad meg! Szépen minden koszt kitakarítottál belőle? Végig nézted a fogakat mind megvan-e és ép? Csapágyak, más alkatrészek megfelelőek?
ja, akkor tárgytalan, mert szerintem az enyém eléggé kopott. akkor marad a "hagyományos" gyújtás. abbol legalább van 1pár alkatrésznek is. :) Köszi Bambi + Jóska!
Üdv!
Helló!
Segítségeteket kérném. Mielőtt szétszedném a 250-es ETZ-m blokkját ,mert a kuplung nem emel ki rendesen és nem tudok már előfeszíteni sehol se rajt.
Mégis mire számítsak? ETZ blokkot nem szedtem szét még, nem akarok meglepetést. Milyen elven működik a kuplung és mi lehet az ok amiért nem emel ki?
Csá!
Nekem is lenne egy fogós kérdésem:
hogy történhet olyan hogy a motor ETZ250 ha nem úgy váltók ahogy ő szereti nem veszi be a harmadikat, azt csinálja hogy egyszerűen nem lehet belenyomni a váltókart abba a sebességbe, csak akkor fordul elő hogyha hirtelen ki kell gyorsítanom és gyorsan akarok fölváltani? (kuplung rendben van) Válaszokat előre is köszi!
Elfelejtettem hogy mielőtt szétszedtem nem csak kerregő hang volt hanem a kettes fokozat is "eltűnt". Most megint szét fogom szedni. Ezért kérem segítségeteket! Nem akarom hogy ez a fogaskerék is tönremenjen.
Üdv!
Üdv minden Mz-snek! Van egy olyan problémám egy 250-es ETZ-vel, hogy 1. sebességi fokozatoktól fölfelé (2., 3. 4. 5.) kerregő hang jött a váltóból. Szétszedtem a blokkot és a hajtott tengely 3. fokozat fogaskerekének (24 fogú) fele le volt teljesen rágódva. Kicseréltem azt a fogaskereket, és összeraktam mert más rendellenességet nem láttam. De most ugyanaz a hang jön ki a váltóból mint azelött. Mi lehet a baj? Elvileg minden távtartó gyűrűt és zégergyűrűt a helyére tettem vissza. Idáig nem volt semmi baja a gépnek, pedig 1,5 éve elég keményen nyúzza az öcsém a hegyekben.
Segítségeteket kérném! Előre is kössz!
Olcsó benzint és jó időt kívánok mindenkinek!
csak tegyél valamit az objektív elé mert pár bogár és tisztithatalanul összemaszatolják
CSÁ! Csinaltam kameraállványt az mz-re! Majd nyomok vele on board videokat! Respect
"Ha két esős, borús nap után ragyogóan tiszta az ég és jó az idő, akkor biztosan hétfő van"
:-))
Aki tud németül és szereti az öreg MZ-ket itt egy link:
http://www.ets250.com/
Csak az indítást könnyíti meg,ráadásul,ha kopott,akkor össze vissza mászkál a gyújtás.Nagy valószinűséggel ezért is nem alkalmazták a továbbiakban.
Emberek! Itt a jóidő, aki tud pattanjon fel acélparipájára és irány a látóhatár! :D
Én is sunnyogok haza és igy teszek, bár tudom Murphy szerint 7végén megint esni fog...
Ennyi, ahogy leírtad. Nincs benne több alkatrész. Az új karmantyút óvatosan tedd fel, olajozd be előtte akármilyen olajjal, hogy fel tudd csúsztatni. Körkörösen nyúlj alá valami vékony csavarhúzóval, ami nem éles, és úgy ugraszd be a helyére.
Üdv,
Peti74
Azt a valami egyszerűen polírpasztának avgy rúdnak hívják tájegység szerint. Ára 1500-2000 körül van a 1,4 kg os kiszerelésnek, de van kisebb is, sőt mini rúd is. Amúgy parafin vagy zsír esetleg faggyú és korund, elektrokorun, bórnitrit, gránitpor stb. por az összetétele. Rendesen csak abban segit hogy lecsiszolja azt mi nem kell a felületen, mert tükörfényű a tiszta rongykorongtól lesz. Ami nagyon eszi a korongot az az éles sarkok.
Én ha fényezek akkor elösször drótkorong, ez rozsdamentesnél acél vagy koracél szálas, alunál rézszálas. Alura nem tanácsos az cél mert könnyen belekap a felületbe és nehéz eltüntetni a nyomát. Utána finom olajos csiszoló papír majd roncs pasztával majd rongy tisztán. Utána olyan tükör, lehet benne borotválkozni.
Mondjuk nem elég egyszerűen rongykorongozni a csiszpapíros leápolás után, hanem a korongot valamilyen jól tapadó polírpasztával állandóan kenni is kell. Ettől lesz hatékony a polírzás és nem kopik olyan baromira a korong se.
Én jó parasztbácsis megoldással beszáradt "Kolynos" fogkrémet használtam :) .
Már a cocializmsban is lehetett kapni (természetesen:) kifejezetten korongozáshoz csinált, szappanból öntött rúdhoz hasonlítható polírozóanyagot, amit időnként a forgó korongnak kell nyomni.
Több lépcső volt ebből is, durvább és finomabb polírozgatáshoz.
Sajnos nem tudom mi ennek a cuccnak a szabatos neve, aki képben van, írja + ! Mindenesetre börzéken néha kapni ilyen rudat 1500-2e péz körül.
Sziasztok!
Lenne még egy kérdésem a főfékhengerrel kapcsolatban. 1989-es ETZ 251-es típus, arra lennék kíváncsi, hogy a főfékhengeren csak két alkatrész van (karmanytú+szimering)? Nem vettem ki tisztán a szervizkönyv rajzából.Tehát összesen:
1 Főfékmunkahenger
2 rugós rögzítő karika
3 20*10*7-es kétajkú szimering
4 karmantyú
Majd a karmantyú után következik a rugó kintről befelé haladva.
A kétajkú szimmering és a karmantyú (ami a fékfolyadék préselését és a tömítést végzi) , vagy a karmantyú és a rugó közt nincs más alkatrész aminek a fékhenger dugattyújára húzva lenne a helye?
:-o
Szia!
Igen meg szokták, hogy finom felületet kapjunk. Utánanéztem Gépész szakkönyvben, az polirozás előtt F20-as csiszolópapírt ír (régi jelölés: 600-as).
Nagyon finom karcok alakulnak csak ki a csiszolópapírral, azok eltűnnek polírozáskor.
Üdv: Norbi
Hali!
A rongykorongozás előtt meg kell csiszolni a felületet csiszoló papírral?
Úgy hallottam meg szokták kicsit csiszolni valamilyen finom csiszoló papírral.-Nem lesz tőle kercos?
Köszi
Hali!
A rongykorongozás előtt meg kell csiszolni a felületet csiszoló papírral?
Úgy hallottam meg szokták kicsit csiszolni valamilyen finom csiszoló papírral.-Nem lesz tőle kercos?
Köszi
Jóska!
hogy is műxik ez a gyújtás? valami képet nem tudnál feltenni rola? mert nekem is ilyennel van dolgom, de még mindig nem tudtam összerakni. vagy rakjak rá inkább "sima" gyújtást? vagy miben jobb/rosszabb ez? Válaszokat előre is köszi!
a Maróti konyvesboltra gondolsz?
Google-n keress rá
Szia Peti!
Örülök hogy ezt mondod!
Gondoltam is rá, hogy talán amolyan „pumpa effektussal” lehet dolgom, de nem bíztam benne, azaz inkább nem hittem, hogy annak a gyenge gumi karmantyúnak köze lehet a folyadék préselésében! Azt hittem, hogy csak tömítő szerepet tölt be a karmantyú! Ha hirtelen behúzom, és tartom a kart akkor nem megy el a nyomás, csak ha visszaengedem a kart egy kicsit (de még feszül), akkor utána beesik kis ellenállással.
Lehet hogy csak ezt kell kicserélnem, és minden OK lesz??? :)))
Köszi a segítséget!!!
Alighanem rongykoronggal polírozott az ember. Mondjuk egy kicsit talán túlzásba is lett víve a dolog itt-ott.
Bp 9 ker gubacsi út 6/c 06203420977
"...nem az a gondomm, hogy ereszt, hanem, hogy szarvig be tudom húzni a fékkart anélkül, hogy felkeményedne. Ha hirtelen húzom be, akkor valamennyit fog, de ha kicsit visszaengedem, akkor ismét besüllyed a kormányig..."
Nyugi, ez nem a fém alkatrészek hibája, ez tipikis karmantyú hiba. Egyébként egyszerű: ha hirtelen húzod be a fékkart, akkor a hirtelen kialakult nyomás a karmantyú tömítővállát az öntvény falához nyomja, így az nem ereszti át a folyadékot. Ha lassan húzod be a kart, akkor még a tömítőél falhoz feszülése előtt elengedi maga mellett a folyadékot ezért nem keményedik fel. Persze, ha hirtelen behúzva felkeményedik, aztán tovább tartva erővel a fékkar lassan mégis bemozdul, akkor lehet, hogy nem csak a karmantyú öreg/kopott már, de elsősorban akkor is erre kell gyanakodni.
Ha a munkahengered belül sérült, akkor tudok neked adni helyette egy bontottat + dugattyút és karmantyút is.
Igazából akkor tudok inkább segíteni, ha budapesten vagy.
Üdv,
Peti74
hello fiuk ha valakit érdekel egy 90-es 251-es várom jelentkezését 06703357201
Sziasztok. Nincs valakinek véletlenül egy eladó láncvédő bakelitja 125-ös tropy-hoz?
Sziasztok!
Lenne esetleg valakinek, ép főfékmunkahengere használt, kompletten?
tartály+munkahenger dugattyúval.
Nem tudjátok, hogy lehetne esetleg javítani a 251-esemen a felső fékmunkahenger tömítetlenségét? Nem az a gondomm, hogy ereszt, hanem, hogy szarvig be tudom húzni a fékkart anélkül, hogy felkeményedne. Ha hirtelen húzom be, akkor valamennyit fog, de ha kicsit visszaengedem, akkor ismét besüllyed a kormányig. GOndolom a fékdugattyú mellett enged el a z olaj. :( Bambi, neked sincs orvoságod erre? Nem szeretnék teljes felső fékszettet venni, elég drága. (19 000 az itteni boltban) :((
Csá! Van valakinek eladó 251es hátsó sárvédője? Szolnok környéke előnyben... Köszi!
www.maroti.net
Üdv!
Gyuri
Srácok! 125-ös ETZ használati útmutató kellene nekem, ha van valakinek, kérem, jelentkezzen (az elektronikuson túl gyári nyomtatott is kell, azért keresem). Az is lehet egyfajta megoldás, ha a Bp., Nagykőrösi úton található könyvkiadó nevét és elérhetőségeit tudja valaki, mert nekem már nincs meg.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|