:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
ja, akkor tárgytalan, mert szerintem az enyém eléggé kopott. akkor marad a "hagyományos" gyújtás. abbol legalább van 1pár alkatrésznek is. :) Köszi Bambi + Jóska!
Üdv!
Helló!
Segítségeteket kérném. Mielőtt szétszedném a 250-es ETZ-m blokkját ,mert a kuplung nem emel ki rendesen és nem tudok már előfeszíteni sehol se rajt.
Mégis mire számítsak? ETZ blokkot nem szedtem szét még, nem akarok meglepetést. Milyen elven működik a kuplung és mi lehet az ok amiért nem emel ki?
Csá!
Nekem is lenne egy fogós kérdésem:
hogy történhet olyan hogy a motor ETZ250 ha nem úgy váltók ahogy ő szereti nem veszi be a harmadikat, azt csinálja hogy egyszerűen nem lehet belenyomni a váltókart abba a sebességbe, csak akkor fordul elő hogyha hirtelen ki kell gyorsítanom és gyorsan akarok fölváltani? (kuplung rendben van) Válaszokat előre is köszi!
Elfelejtettem hogy mielőtt szétszedtem nem csak kerregő hang volt hanem a kettes fokozat is "eltűnt". Most megint szét fogom szedni. Ezért kérem segítségeteket! Nem akarom hogy ez a fogaskerék is tönremenjen.
Üdv!
Üdv minden Mz-snek! Van egy olyan problémám egy 250-es ETZ-vel, hogy 1. sebességi fokozatoktól fölfelé (2., 3. 4. 5.) kerregő hang jött a váltóból. Szétszedtem a blokkot és a hajtott tengely 3. fokozat fogaskerekének (24 fogú) fele le volt teljesen rágódva. Kicseréltem azt a fogaskereket, és összeraktam mert más rendellenességet nem láttam. De most ugyanaz a hang jön ki a váltóból mint azelött. Mi lehet a baj? Elvileg minden távtartó gyűrűt és zégergyűrűt a helyére tettem vissza. Idáig nem volt semmi baja a gépnek, pedig 1,5 éve elég keményen nyúzza az öcsém a hegyekben.
Segítségeteket kérném! Előre is kössz!
Olcsó benzint és jó időt kívánok mindenkinek!
csak tegyél valamit az objektív elé mert pár bogár és tisztithatalanul összemaszatolják
CSÁ! Csinaltam kameraállványt az mz-re! Majd nyomok vele on board videokat! Respect
"Ha két esős, borús nap után ragyogóan tiszta az ég és jó az idő, akkor biztosan hétfő van"
:-))
Aki tud németül és szereti az öreg MZ-ket itt egy link:
http://www.ets250.com/
Csak az indítást könnyíti meg,ráadásul,ha kopott,akkor össze vissza mászkál a gyújtás.Nagy valószinűséggel ezért is nem alkalmazták a továbbiakban.
Emberek! Itt a jóidő, aki tud pattanjon fel acélparipájára és irány a látóhatár! :D
Én is sunnyogok haza és igy teszek, bár tudom Murphy szerint 7végén megint esni fog...
Ennyi, ahogy leírtad. Nincs benne több alkatrész. Az új karmantyút óvatosan tedd fel, olajozd be előtte akármilyen olajjal, hogy fel tudd csúsztatni. Körkörösen nyúlj alá valami vékony csavarhúzóval, ami nem éles, és úgy ugraszd be a helyére.
Üdv,
Peti74
Azt a valami egyszerűen polírpasztának avgy rúdnak hívják tájegység szerint. Ára 1500-2000 körül van a 1,4 kg os kiszerelésnek, de van kisebb is, sőt mini rúd is. Amúgy parafin vagy zsír esetleg faggyú és korund, elektrokorun, bórnitrit, gránitpor stb. por az összetétele. Rendesen csak abban segit hogy lecsiszolja azt mi nem kell a felületen, mert tükörfényű a tiszta rongykorongtól lesz. Ami nagyon eszi a korongot az az éles sarkok.
Én ha fényezek akkor elösször drótkorong, ez rozsdamentesnél acél vagy koracél szálas, alunál rézszálas. Alura nem tanácsos az cél mert könnyen belekap a felületbe és nehéz eltüntetni a nyomát. Utána finom olajos csiszoló papír majd roncs pasztával majd rongy tisztán. Utána olyan tükör, lehet benne borotválkozni.
Mondjuk nem elég egyszerűen rongykorongozni a csiszpapíros leápolás után, hanem a korongot valamilyen jól tapadó polírpasztával állandóan kenni is kell. Ettől lesz hatékony a polírzás és nem kopik olyan baromira a korong se.
Én jó parasztbácsis megoldással beszáradt "Kolynos" fogkrémet használtam :) .
Már a cocializmsban is lehetett kapni (természetesen:) kifejezetten korongozáshoz csinált, szappanból öntött rúdhoz hasonlítható polírozóanyagot, amit időnként a forgó korongnak kell nyomni.
Több lépcső volt ebből is, durvább és finomabb polírozgatáshoz.
Sajnos nem tudom mi ennek a cuccnak a szabatos neve, aki képben van, írja + ! Mindenesetre börzéken néha kapni ilyen rudat 1500-2e péz körül.
Sziasztok!
Lenne még egy kérdésem a főfékhengerrel kapcsolatban. 1989-es ETZ 251-es típus, arra lennék kíváncsi, hogy a főfékhengeren csak két alkatrész van (karmanytú+szimering)? Nem vettem ki tisztán a szervizkönyv rajzából.Tehát összesen:
1 Főfékmunkahenger
2 rugós rögzítő karika
3 20*10*7-es kétajkú szimering
4 karmantyú
Majd a karmantyú után következik a rugó kintről befelé haladva.
A kétajkú szimmering és a karmantyú (ami a fékfolyadék préselését és a tömítést végzi) , vagy a karmantyú és a rugó közt nincs más alkatrész aminek a fékhenger dugattyújára húzva lenne a helye?
:-o
Szia!
Igen meg szokták, hogy finom felületet kapjunk. Utánanéztem Gépész szakkönyvben, az polirozás előtt F20-as csiszolópapírt ír (régi jelölés: 600-as).
Nagyon finom karcok alakulnak csak ki a csiszolópapírral, azok eltűnnek polírozáskor.
Üdv: Norbi
Hali!
A rongykorongozás előtt meg kell csiszolni a felületet csiszoló papírral?
Úgy hallottam meg szokták kicsit csiszolni valamilyen finom csiszoló papírral.-Nem lesz tőle kercos?
Köszi
Hali!
A rongykorongozás előtt meg kell csiszolni a felületet csiszoló papírral?
Úgy hallottam meg szokták kicsit csiszolni valamilyen finom csiszoló papírral.-Nem lesz tőle kercos?
Köszi
Jóska!
hogy is műxik ez a gyújtás? valami képet nem tudnál feltenni rola? mert nekem is ilyennel van dolgom, de még mindig nem tudtam összerakni. vagy rakjak rá inkább "sima" gyújtást? vagy miben jobb/rosszabb ez? Válaszokat előre is köszi!
a Maróti konyvesboltra gondolsz?
Google-n keress rá
Szia Peti!
Örülök hogy ezt mondod!
Gondoltam is rá, hogy talán amolyan „pumpa effektussal” lehet dolgom, de nem bíztam benne, azaz inkább nem hittem, hogy annak a gyenge gumi karmantyúnak köze lehet a folyadék préselésében! Azt hittem, hogy csak tömítő szerepet tölt be a karmantyú! Ha hirtelen behúzom, és tartom a kart akkor nem megy el a nyomás, csak ha visszaengedem a kart egy kicsit (de még feszül), akkor utána beesik kis ellenállással.
Lehet hogy csak ezt kell kicserélnem, és minden OK lesz??? :)))
Köszi a segítséget!!!
Alighanem rongykoronggal polírozott az ember. Mondjuk egy kicsit talán túlzásba is lett víve a dolog itt-ott.
Bp 9 ker gubacsi út 6/c 06203420977
"...nem az a gondomm, hogy ereszt, hanem, hogy szarvig be tudom húzni a fékkart anélkül, hogy felkeményedne. Ha hirtelen húzom be, akkor valamennyit fog, de ha kicsit visszaengedem, akkor ismét besüllyed a kormányig..."
Nyugi, ez nem a fém alkatrészek hibája, ez tipikis karmantyú hiba. Egyébként egyszerű: ha hirtelen húzod be a fékkart, akkor a hirtelen kialakult nyomás a karmantyú tömítővállát az öntvény falához nyomja, így az nem ereszti át a folyadékot. Ha lassan húzod be a kart, akkor még a tömítőél falhoz feszülése előtt elengedi maga mellett a folyadékot ezért nem keményedik fel. Persze, ha hirtelen behúzva felkeményedik, aztán tovább tartva erővel a fékkar lassan mégis bemozdul, akkor lehet, hogy nem csak a karmantyú öreg/kopott már, de elsősorban akkor is erre kell gyanakodni.
Ha a munkahengered belül sérült, akkor tudok neked adni helyette egy bontottat + dugattyút és karmantyút is.
Igazából akkor tudok inkább segíteni, ha budapesten vagy.
Üdv,
Peti74
hello fiuk ha valakit érdekel egy 90-es 251-es várom jelentkezését 06703357201
Sziasztok. Nincs valakinek véletlenül egy eladó láncvédő bakelitja 125-ös tropy-hoz?
Sziasztok!
Lenne esetleg valakinek, ép főfékmunkahengere használt, kompletten?
tartály+munkahenger dugattyúval.
Nem tudjátok, hogy lehetne esetleg javítani a 251-esemen a felső fékmunkahenger tömítetlenségét? Nem az a gondomm, hogy ereszt, hanem, hogy szarvig be tudom húzni a fékkart anélkül, hogy felkeményedne. Ha hirtelen húzom be, akkor valamennyit fog, de ha kicsit visszaengedem, akkor ismét besüllyed a kormányig. GOndolom a fékdugattyú mellett enged el a z olaj. :( Bambi, neked sincs orvoságod erre? Nem szeretnék teljes felső fékszettet venni, elég drága. (19 000 az itteni boltban) :((
Csá! Van valakinek eladó 251es hátsó sárvédője? Szolnok környéke előnyben... Köszi!
www.maroti.net
Üdv!
Gyuri
Srácok! 125-ös ETZ használati útmutató kellene nekem, ha van valakinek, kérem, jelentkezzen (az elektronikuson túl gyári nyomtatott is kell, azért keresem). Az is lehet egyfajta megoldás, ha a Bp., Nagykőrösi úton található könyvkiadó nevét és elérhetőségeit tudja valaki, mert nekem már nincs meg.
Nem gond gyakran járok Budapestre. Mikor lehet érte menni ,és pontosan budapesten belül hol laksz?
Szia Motomen !
Idegesítő problémám lenne, átereszt a főfákhengerem. Ezt is lehet valahogy orvosolni "házilag"?
Értem itt, felperselyezni az alu főfék munkahengert, vagy ilyesmi.
Neked nem volt hasonló problémád?? Dugattyút nem akarok újat venni, mert szerintem az alu öntvény munkahenger karcos, és kopott.. Esetleg ha lehetne vastagabb munkahengert venni...
Hali!
Gyönyörű a motor!-szép munka.
Megtudnád mondani mivel fényesítetted fel az alu részeket?
köszi
Keri: Kösz a segítséget, egyik haverom jóvoltából már remekül üzemel a "rendszer"!
A probléma az volt amit utoljára írtál:
"...a lampa egyik fele testre van teve a masik pedig vagy az akkura vagy a 61-es labra..."
A feltételes kifejezésre a következőt
kivánom megjegyezni,1970 -es ETS 250-em
is és az 1975-ös Eskortom -on is gyárilag szerelt előgyújtás szabályozás
van. Az ETS 125 -is azzal szerelt.
A gyújtás csereszabatos , de bizonyos elemek különböznek.Fő különbség az állórész házza kb 15mm -el magassabb
az előgyújtásos kivitelnél.
természetesen a röpsúly is különböző
a 125-250 cm3 -nél,valamint a forgórész rögzitő csavar hossza sem egyforma.
A megszakitó ezeknél un. "SPORT" kivitel
sajtolt acél ház 2db szegeccsel rögzitett emelőbütyök .
Háj soldier84!
Ha nem lenne nagy kérés, nekem is elküldhetnéd a méreteket. Igaz nekem már van, és bár kisipari, mégis jobb lett a mocim tőle. Szóval azért kéne, hogy összehasonlítsam az enyémmel. Előre is köszi
Ja, ide küldd légyszi:joseph251@freemail.hu
TS250 tankbetét
22-27.044,22-27.043 használt javitható
állapotban rendelkezésre áll.
Szerintem ne kisérletezz, az a tű lötyög valamennyire, de állíts be mindet gyári értékre, fuvóka és benzinszint, takarítsd ki alaposan és elmúlik minden bajod... Ha mz dadog, nem kell fatális hibára gondolni, egyszerű koszos ez-koszos az dolog a ludas, általában!
Amúgy mi baja a km órának amiért nem működik?!
Még mindig eladó a mocim és annak sok-sok tartozéka: http://expressz.hu/auto/motorkerekpar/showAdvert,1874246,46,1.html#advertShow
Feltételezem nem a gyapot elázása a hiba, hanem az ok miért ázott el... valahol jön a benzin... szerintem tisztogass a karburátor környékén, nézd meg az úszó szelepét!
Gondolom 250-esről van szó... a cső végén kellene lennie egy műanyag feket hasított sapkának amit a bowden burok meghúzás után helyére tolsz és vissza engeded. Ez tartja!
Egy kis, hengeres műanyag alkatrész fogja meg a bowdenházat. A külső átmérője lépcsős, a vastag csőbe passzol, de a lépcső miatt felfekszik rá, a belső furata is lépcsős, oda jön a bowdenkülső. Az egész be van sliccelve oldalról, mint a holtjáték-állító csavar a karnál, hogy bele tudd fűzni a bowden belsőt.
Üdv,
Peti74
Anno apám is esztergaforgácsot rakott a Danuvia kéményébe, lám, nincs új a nap alatt..
ETZ kuplungbowden hogyan csatlakozik a blokkba.
Maga a huzal beakasztasa megvan, de a bowdenhazat nem tudom mi fogja meg. Sajna a doksik nem ternek ki ra es az en ETZen csak a nagy atmeroju cso van meg.
Hello Nekem van 1, ha érdekel
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|