hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 30. szerda 
Katalin, Kitti

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

anybody
válasz erre | email2006-04-03 18:18:55
Hali!
Help kellene!
80/80-as abroncshoz milyen gumi belső kell?? (belső nélküli volt, csak engedi a levegőt)
A méret érdekelne, vagy , hogy a másik méretben ez milyennek felel meg!
üdv :)
sorszám: 11065 (49205)

 
 
ADDI
válasz erre | email2006-04-03 18:16:34
Nekem a szívócsonk volt elrepedve.Hegesztés vagy csere.
sorszám: 11064 (49203)
(előzmény: Bikergery, 2006-04-03 18:13:00)

 
 
Bikergery
válasz erre | email2006-04-03 18:13:00
Sziasztok!
(ETZ250)porlasztó felerősítésénél falsot kap...valahol. Kb.:20x szedtem szét, közben külömböző tömitésekkel próbálkoztam.(persze mindvégig teljesen nyugodt maradtam) Eredmény=0 Most bekentem az egészet kb 20cm vastagon a jó öreg FB.S-el és összeraktam. Persze gondolom ez nem a lejobb megoldás. SEGÍTSETEK!!!
sorszám: 11063 (49202)

 
 
tams9
válasz erre | email2006-04-03 17:53:48
Hello!
A hátsó teleszkópomból dől az olaj! A támasztó oldaláról (EZT 251)
Már tocsog a gumi az olajtól, és úgy tudom nem vitamin a guminak. Főleg azért aggódok, mert 10000ft-os peres gumi van rajta. Mit lehet vele csinálni? Várjam amíg már nem jön belőle? (egyszer csak elfogy)
Vagy szét lehet azt szedni??
Egyébként nem csak ott folyik, hanem a kipufogó oldali telót leszámítva mindenhonnan ahol olaj van.
Például a fordulatszámmérő kivezetésénél, abba van külön papírtömítés? Azzal mit lehet kezdeni?
már idegesít, hogyha leállítom valahova akkor 3-4 olajfoltot hagy maga után egyszerre.
Köszi
sorszám: 11062 (49199)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-04-03 17:45:41
Szerintem cseréld ki, én nem vagyok híve a túlméretes gumi témának! Menj vissza ha tudsz és szipogj hogy rosszat adtál bazzeg!
sorszám: 11061 (49196)
(előzmény: mega, 2006-04-03 16:47:55)

 
 
z25z
válasz erre | email2006-04-03 17:44:57
Gyarilag ugyebar 2,75-os valo ra, a 3" as gumi-ba nem hinnem, hogy belekotnenek. Amugy siman felfer meg a 3,50" es is vagy a 100/80-as, csak azert nem illik akkorat tenni ra mert a vizsgabiztos megfutyuli. Ha en lennek a helyedben hagynam a 3" ast .
sorszám: 11060 (49195)
(előzmény: mega, 2006-04-03 16:47:55)

 
 
mega
válasz erre | email2006-04-03 16:47:55
Sziasztok,
tanácsra lenne szükségem: fel lehet rakni 150es TZ első felnijére 3.00 collos gumit? Nem "tuningolni" akarom, csak az történt, hogy elmentem a boltba, kértem gumit, és persze nem néztem meg mekkorát ad a srác, gondoltam csak tudja. Oszt mégse :)
Szóval szerintetek feltegyem, vagy cseréljem be 2.75ösre?
Köszi,
Gábor
sorszám: 11059 (49188)

 
 
TLT Csabi
válasz erre | email2006-04-03 16:30:00
Még egy kérdés. az első telón lévő gumi cucc mit rejt? azt le lehet csak ugy venni?
sorszám: 11058 (49187)
(előzmény: Keri, 2006-04-03 14:03:01)

 
 
Lacoska
válasz erre | email2006-04-03 16:26:39
Hello!
Meg tudja valaki mondani hogy az NGK gyertyákon hogyan tudom meg a hőétéket?
Vagy hogyan kell átváltani a számot ami rajta van? És még egy kérdés 250-es ETZ-be melyik a legjobb NGK gyertya?
sorszám: 11057 (49186)

 
 
Kegyetlen250
válasz erre | email2006-04-03 15:57:34
Hello
A bovden játeka jo és mem kell hozányulnom akkor is lasan valtozik a fordulat.
sorszám: 11056 (49185)
(előzmény: motomen, 2006-04-02 19:44:14)

 
 
bambi99
válasz erre | email2006-04-03 14:07:32
telefonos segitséget kérnék tőled ha lehet.küld el lécci sms-ben.
sorszám: 11055 (49172)
(előzmény: Keri, 2006-04-03 14:03:01)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-04-03 14:03:01
úgy tudom csak a telóban lévő rugó más.
Tehát átrakhatód, csak vegyél bele hozzávaló rugót. Vol egy TS-em amiben ETZ125-ből rakták át, én meg ebből egy 250-es ETZ-be raktam :) es mindegyik motorban gond nálkül üzemelt.
sorszám: 11054 (49171)
(előzmény: TLT Csabi, 2006-03-31 21:46:26)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-04-03 13:26:02
Megkaptuk. Bocsánatot kérek ha nem válaszoltam. Ez az én hibám.
Sajnos kevesen vagyunk akik ténylegesen szerkesztik az oldalt és hát mivel ez hobby szinten megy nem mindig van időnk az oldalra.
De amint látjátok ennek ellenére sikerült kirakni megint pár dolgot.
A riasztó az jó téma, ilyen még nincsen, szóval mindenképpen felkerül.
sorszám: 11053 (49164)
(előzmény: sub-ee, 2006-03-31 17:47:04)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-04-03 11:22:08
Persze. Alapjáraton a kicsi előgyújtás miatt több benzint kell neki adni, ami aztán az alapjárati rendszeren keresztül a teljes fordulatszámtartományba beleszól.
A 6V-os trabantban is benne volt ugyanez az a röpsúlyos szabályzás, én úgy kivágtam belőle, mint macskát. Lehegesztetttem a bütyköt és kapott fox előgyújtást. Máris lement a fogyasztás 8,5-ről 7-re. Hangsúlyozom ez egy trabant volt.

Ami a fordulatszámfüggő előgyútásszabályzást illeti, az elektronika fórumon hirdetett igc-ből beraktam egyet a trabiba (még januárban). A menetdinamika érezhetően megváltozott, de elég sokat kísérleteztem vele, mire sikerült egy elfogadható jelleggörbét adni neki. A görbe korántsem lineáris, már 600-as fordulaton 12 fokkal indít, onnan kb. lineáris kb. 3000-ig (ott 21 fok) majd egyre lankásabban emelkedik a görbe kb. 5000-ig, onnantól végig 26 fok. Végül is a görbe egy kifli-alak lett, csak nem hajlik visszafelé.
Az eredeti fix gyújtással 3mm-rel, azaz kb. 21 fokkal ment a trabi legszebben.
a lényeg, hogy a fix gyújtáshoz képest az igc-vel kis fordulatokon mindössze néhány fokot volt érdemes csökkenteni az előgyújtást, mert érezhetően a nyomaték rovására kezdett menni, hideg motorral így is rángat, meleg motorral már épp nem. Viszont nagy fordulatokon az a néhány fokos lineáris emelkedés a fixhez képest érezhető javulást hozott, a motor érzésre könnyebben pörög fel, a gyorsulása is jobb lett a felső fordulatszámtartományban. Az utazósebesség is nőtt, mivel magasabb fordulatokon sincs az a "kínlódik a motor" érzés.
Mivel itt a jó idő, ha szerzek megint laptopot beleteszem az igc-t az etz-be. Közepes és nagy fordulatokon biztos javulást várok, kis fordulaton pedig azért nem várok gyengülést, mert az etz teljesítmény/súly aránya lényegesen jobb, mint a trabanté.

Üdv,
Peti74
sorszám: 11052 (49150)
(előzmény: herrwatt, 2006-04-03 10:39:05)

 
 
herrwatt
válasz erre | email2006-04-03 10:39:05
Hi Rókapimpó!

Hihetetlen, hogy ilyen létezik! Ezek szerint már akkor építettek MZ-be fordulatszám függő gyújtást. (persze a kor technikájának megfelelően)
Hát ez marha jó! Ilyet még Chuck Norris sem tud!

Egyébként észrevehető a különbség a sima és a röpsúlyos gyújtású MZ-k közt? (menetdinamikailag)

Üdv: Herr'Watt
sorszám: 11051 (49149)
(előzmény: Rókapimpó, 2006-04-03 00:41:50)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-04-03 01:12:54
Pedig a hibák váratlan jönnek, mert ki várja hogy jöjjön már az a hiba:) Nem tom, én arra tippelnék ha minden oké hogy főtengelyszimering...
De azért biztos ami biztos, nézd meg kijön-e a tartályból a nafta, karbi sem nyelt be vizet, gyujtás sem hagyhat ki...
sorszám: 11050 (49129)
(előzmény: csiki, 2006-04-03 00:58:56)

 
 
MouSe
válasz erre | email2006-04-03 01:05:34
Csiki add el:)
sorszám: 11049 (49128)
(előzmény: csiki, 2006-04-03 00:58:56)

 
 
csiki
válasz erre | email2006-04-03 00:58:56
A karbi kifogástalan, a gyujtása is szerintem jó mert még pár napja minden rendben volt vele és nem hiszem hogy egyik napról a másikra elállítódik.
sorszám: 11048 (49126)
(előzmény: motomen, 2006-04-02 22:28:02)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2006-04-03 00:41:50
Levendel és GSXF és akit még érdekel!
Feltettem néhány képet a röpsúlyus trophy gyújtásról:

http://rokapimpo.uw.hu/gyujtas.html
sorszám: 11047 (49124)

 
 
fighter
válasz erre | email2006-04-02 23:42:13
Nem tudja valaki hogy hol lehet villamerevítőt (asszem így hívják) kapni?
sorszám: 11046 (49118)

 
 
fighter
válasz erre | email2006-04-02 23:40:31
Annyi bajom van velük hogy túl messze nyitottak motorosboltot:))
sorszám: 11045 (49117)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-04-02 22:51:22
Miért? Bajod van a labancokkal?
sorszám: 11044 (49112)
(előzmény: fighter, 2006-04-02 22:43:54)

 
 
fighter
válasz erre | email2006-04-02 22:43:54
Köszi. akkor nem mostanában veszek :)
sorszám: 11043 (49111)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-04-02 22:28:02
Azt is mond el hogy mit ellenőriztél eddig? Gyujtás, karbi pucolás stb.
sorszám: 11042 (49108)
(előzmény: csiki, 2006-04-02 22:23:41)

 
 
csiki
válasz erre | email2006-04-02 22:23:41
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem etz 250-em van idáig úgy türhetően ment a motor, de mostanában olyan 4000-res fordulat fölött nem tud olyan jól kipörögni és 'szaggatotva' megy nem tudom hogy mia a gond de igy a végsebessége is 125-ről 110-re modosult.
sorszám: 11041 (49106)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-04-02 22:10:02
A labancoktól. Louis a portéka. Ugyan árulnak itthon is ilyet de nagyon sokért.
sorszám: 11040 (49101)
(előzmény: fighter, 2006-04-02 22:07:32)

 
 
fighter
válasz erre | email2006-04-02 22:07:32
Hy Motomen!
Megnéztem azt a képet amin a polírozást mutattad. Fasza lett. De én a plexire lettem figyelmes. Honnan vetted?
sorszám: 11039 (49097)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-04-02 19:44:14
Mikor változik ha csak úgy hagyod magában a motort, akkor is változik az alapjárat, vagy csak úgy menet közben ötlet szerűen? Amúgy meg ha nem bírja a világítást rendszeressen, akkor karburálás gonjaid vannak. Tippem hogy nem jó az alapjárat, de ez az alapjárati keverék folyománya. Meg az is lehet hogy nincs holtjátéka a gázbowdennek. Ahogy tekered a kormányt hol gázt ad, hol elvesz.
sorszám: 11038 (49060)
(előzmény: Kegyetlen250, 2006-04-02 06:46:25)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-04-02 19:40:00
Okoskodhatok?! Ha annyira kopott lenne hogy szimering nem fogja meg az olajat akkor már krómozás sincsen a csövön... Ha még van króm akkor szimeringnek is fogni kell, csak ne gagyit tégy bele.
5 centi nem zuhanhatott össze, az nagyon durva. Haveromnak is volt egy ilyen mocija, de kiderült hogy elmés földművesek levágtak belőle, hogy össze üljön, igy sporisabb. Kapsz bele nem túl sokért rugót, szerintem ne tuningold.
sorszám: 11037 (49059)
(előzmény: MZ/X_TS125, 2006-04-02 19:17:02)

 
 
MZ/X_TS125
válasz erre | email2006-04-02 19:17:02
HI!
A következő a problémám MZ elsőteleszkópjával:
1. a teleszkópszár kopott, engedi az olajat mit lehet ezzel tenni? esetleg nagyobb belsőátmérőjű szimeringet beletenni?
2. a rugó már elgyengült alaphelyzetben 50 mm-t ül be, mekkora vasdarabbal toldjam meg?
sorszám: 11036 (49055)

 
 
kowy
válasz erre | email2006-04-02 18:10:54
HY!!
Keresek Mz Ts 250-esre való duda kürtöt! Akinek van elfekvőben, vagy tud valahol az feltétlen szoljon! Irjon e-mailt a : kowy89@citromail.hu- ra
sorszám: 11035 (49053)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2006-04-02 11:06:30
Szerintem ugyanakkora.
sorszám: 11034 (49026)
(előzmény: TLT Csabi, 2006-04-01 08:13:14)

 
 
Kegyetlen250
válasz erre | email2006-04-02 06:46:25
Még valami az alapjárat ingadozik 1000-2000-közöt ha világitást kapcsolok van amikor leál menet közbenis a fesszabályzom ujab fajta
csiszolni nem lehet,
lehet hogy gyujtást kelene belöni?
sorszám: 11033 (49015)

 
 
Kegyetlen250
válasz erre | email2006-04-02 06:26:05
Szeva
A láncon álitotam egy kicsit de meg valami nem jo
sorszám: 11032 (49014)
(előzmény: kabeles, 2006-04-01 09:45:57)

 
 
asztalos
válasz erre | email2006-04-02 00:14:29
Azt tudom hogy a fhp előtt 3 mm-re kell de miért van az hogy az alaplapot jobbra-ill.-balra tekerve nem változik semmi.

Elméletileg ha a kipuff felé állítom akkor kisebb ha a hátsó kerék felé akkor nagyobbnak kellene lennie de nálam ez nem működik mert egyszerűen nem változik, és ez az összerákás után jelentkezett
sorszám: 11031 (49011)
(előzmény: levendel, 2006-04-01 23:20:39)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-04-01 23:20:39
Hát éppen ez a gond, hogy közvetlenül a fhp-nál nyit! Annak korábban kell!
sorszám: 11030 (49010)
(előzmény: asztalos, 2006-04-01 20:53:57)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-04-01 22:42:09
Ha tényleg becsületesen tükörfényesre polírozod, akkor nem kell lakk, marad sokáig ilyen. Én 6 éve políroztam mindent fel és még most is jó. Persze tisztogatni kell, és mosás után a cseppeket letörölni, mert azok hagynak nyomot. A lakkal gond van, nehezen tapad és előbb utóbb ledobja.
Enyém így nézett ki a polírozást követő 15 000 km után:
http://www.bikerware.tar.hu/PICT7250.JPG
sorszám: 11029 (49006)
(előzmény: Samee, 2006-04-01 21:22:39)

 
 
Samee
válasz erre | email2006-04-01 21:22:39
Hi! Én is mostanában polírozok, olvastam egy helyen h le kellene lakkozni a polírozott felületet különben idővel bemattul. Mit tudtok erről?
sorszám: 11028 (48997)
(elözmény: Péter mz, 2006-03-29 21:48:22)

 
 
asztalos
válasz erre | email2006-04-01 20:53:57
Hali!

A minap széthúztam a TS125-ösöm blokkját majd összerakás után nem bírok neki rendes gyújtás állítani mert mindig a felsőholtpontnál közvetlenül nyit a mexakító akármelyik irányba is tekerem az alaplapot. Mi lehet a gond?
sorszám: 11027 (48996)

 
 
kabeles
válasz erre | email2006-04-01 09:45:57
Nézd meg nem laza-e a láncod.Amúgy megnézted,nincs valami lazulás?
sorszám: 11026 (48958)
(előzmény: Kegyetlen250, 2006-04-01 08:55:12)

 
 
Kegyetlen250
válasz erre | email2006-04-01 08:55:12
Sziasztok
Segitség ha erösen ráfékezek a hátso kerékre akkor csatan vaiami egy nagyot.
Milehet a baj???
Nem találom.
sorszám: 11025 (48955)

 
 
TLT Csabi
válasz erre | email2006-04-01 08:13:14
és még meg tunnad mondani hogy hosszabb e?
sorszám: 11024 (48954)
(előzmény: Rókapimpó, 2006-04-01 03:12:10)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2006-04-01 03:12:10
Az ETZ 125 és a 250 villája megeggyezik, csak a 250-esben erősebb rugó van, ha jól tudom.
sorszám: 11023 (48952)
(előzmény: TLT Csabi, 2006-03-31 21:46:26)

 
 
kilozulu
válasz erre | email2006-04-01 00:13:57
halika

tip 1 huzd meg a főtegő végén az anyát
tip 2 nincs a főtengő anya alatt alátét
tip 3 csapágy nem bele való vagy törött
tip 4 kezd szakadni a bovdenogo és csusznak szét a szálak ezért hoszú lett
tip 5 átszakadt az a kis müanyag dugó ami megfogja a bovdenogo külselyét a blockban
tip 6 nem belevaló a bovdenogó

hirtelen ezeket nézném meg
csőváz
kilozulu
sorszám: 11022 (48950)
(elözmény: Péter mz, 2006-03-31 09:06:35)

 
 
bambi99
válasz erre | email2006-03-31 23:28:01
Vasárnap mz kupasorozat 1 forduló az Euróringen!(Örkényben)Belépő ingyenes!Mindenkit szeretettel várunk akit érdekel!
sorszám: 11021 (48948)

 
 
TLT Csabi
válasz erre | email2006-03-31 21:46:26
Sziasztok. lenne egy kerdesem, mint kezdo emcettes. Egy 025ös etz vazba bele lehet tenni minden operálás nélkül egy 250es elsővillát? és mi a kulonbség a ketto villa között. hossz, stb koszi.
sorszám: 11020 (48943)

 
 
ETZ251_user
válasz erre | email2006-03-31 21:20:38
Rendben! Akkor köszönöm szépen, hogy segítségeddel teret kaphattam jószerencsém érvényesülésének! :)
sorszám: 11019 (48938)
(elözmény: Péter mz, 2006-03-31 11:42:37)

 
 
sub-ee
válasz erre | email2006-03-31 17:47:04
A tuning fejlesztés rovatba fel szerettem volna tenni ezt a cikket, de nem kapták meg az e-mailt! Egy házilag megépíthető higanykapcsolós motorkerékpár riasztóról lenne szó! Akit érdekel, az nézze meg ezt a linket:

http://sub-ee19.tar.hu/
sorszám: 11018 (48930)

 
 
Lacoska
válasz erre | email2006-03-31 15:14:03
Köszönöm a jó tanácsot megpróbálom úgy ahogy mondtad!
sorszám: 11017 (48921)
(elözmény: Péter mz, 2006-03-31 15:02:57)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2006-03-31 15:06:03
Kicsit helyesbitek az előbb kihagytam.Nekem nem olaj gondom volt hanem a kuplungot kilyomó rúd vége nem volt merőleges a legutolsó lamellára amelyiket kinyomja és ezért a kuplungot ha behúztam nem központosan emelt ki.
sorszám: 11016 (48919)
(elözmény: Péter mz, 2006-03-31 15:02:57)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu