:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
A kormány gázkarként való működése a szivató bowdennel kapcsolatos hibára utal, hiába tünnek lazának a bowdenek. Elvileg a gázbowden is csinálhatná, de én még csak szivatóval találkoztam. Nem is egyszer. Legalább öt ilyen esettel volt dolgom. Ha egy picit rosszabbul tömít a szivató gumija és a kormány fordításakor elmozdul a bowden, a szívató bowden burkolatának más szögben való érkezése a szivatókarhoz is ki tudja nyitni a szivatót. Legalábbis így tűnik. Jo gumival elég erős rugóval nem tapasztaltam, ha rosszabbul működő szivatónál előjött ez a hiba, a bovden átrendezésével megszünt.
A gyújtás nélküli továbpörgést az első etzm csinálta, főfúka volt szarul legyártva benne, meg pár hasonló hiba volt a karbiban, Mikor mindent kicseréltam a karbiban, megszünt a jelenség. Elméletben benzinszegény keverék okoz ilyent, vagy nagyon kicsi előgyújtás. Olyan hiba ami tulmelegíti a hengert.
Szerintem.
Ellennörizd a karbit, először is az üzemanyagszintet, valamint azt hogy elég gyorsan utána tud e folyni a benya.
Sziasztok...
A problémám az ETZ-mel ami kettőötvenes a következő:
Kormány közép állásban, finom gáznál beállítom meleg motornál az alapjáratot, akkor hidegen nehezen indul, ha jobbra fodítom le akar állni, ha balra akkor felpörög. Bowdenek lazák, nem feszülnek.
gázadás után az alapjárat felpörög, képes üveghangig ha nem kuplungozom le. Néha ha leveszem a gyújtást akkor is pörög tovább gyújtással, mintha öngyulladna. (szerintem nem csak mintha). Sima 95 van benne 1:50-es keverékkel.
Ha hidegen állítom be akkor már melegen felpörög az egekig...
Tanácstalan vagyok. Akármit csavarok rajta akár merre ugyan az az eredmény. Nem, nem szív falsot és húz is rendesen. Minden szimering új a forgattyús házban (kb fél éves ~1000km). A karbi a csonknál teflon szalagozva, szilózva, ott egy atomnyi levegő se megy be.
2T téma:
http://www.automobilemag.com/green/news/0912_two_stroke_engines_expected_revival/
"Azt hiszem az az általános érvényű szabály belső égésű motoroknál, hogy (minden fordulatszámon és terhelésen) a maximális lehetséges előgyújtás -amit még csörgés-kopogás nélkül elvisel- adja a legjobb teljesítményt és leggazdaságosabb üzemet."
Igaz.
"4000 alatt semmi különös nem történik akár 7-8 mm előgyújtásnál sem, csak piszok jól húz és piszkosul visszarúg:)"
Az enyém már 3000-nél is rázott korai gyújtásnál, és keményen járt. Nem csapágybarát üzemmód.
Ha sehol nem csöpögne a motorom, honnan tudnám hogy hova kell visszaállnom a parkolóban? :D
kuplung pálcánál nekem sem csöpögött, csak a berugónál.
Enyimre most büszke lehetek, rátéptem a kipufogót, most megint egész csöndes. Majd teszek fel videót, még a végén megdől hogy minden MZ csörög és csöpög ;)
Nem tudom, nekem a túl kicsi előgyújtásra is csörög.
Van hogy nem is nagy fordulaton, hanem amikor elveszem a gázt, vagy kis terhelésen.
Persze igazán nem tapasztaltam ki ezt a jelenséget, mert simán beállítottam :)
Én csináltam olyan Mz-t, amin 2mm volt az előgyuszi, és a tulaj mondta, hogy gyári értéken van minden.Éppen csak nem tudott precízen gyújtást állítani, és egyből észre lehetett venni, hogy a motor iszonyat lusta volt.Cserébe nagyon selymes járása volt:)
Igazából mind2 infó hasznos volt, köszönöm. 4000 fölött terheletlenül mindig megcsörren egy picit, az szerintem normális, bár leeht megpróbálom a kerek 3-3,1es értéket is, úgyis sokszor tankolok 98ast is...
Kellemes húsvétot mindenkinek!
Nem mellesleg:
Boldog Húsvétot Kívánok Mindenkinek!
Szerintem egyetértünk.
Én úgy értelmeztem Gábor kérdését, hogy arra kíváncsi mi van ha nem gyári értékre tekeri. Erre írtam, hogy leginkább elkezd csörögni :)
Átalánosan 3±0.2mm előgyújtás 0,3±0,05mm hézag jó szokott lenni, aztán hogy ki érzi meg és ki nem az már egyéni, a csörgésre állítani fontosabb, aztán a teljesítmény karakterisztikát legtöbben betudják az MZ sajátosságának.
Én 3mm-ert állítok utcain, a pálya motoromon megnöveltem picit, így jobban húz magasabb fordulatokon, de a hangja is keményebb, és nehezen indul.
Nem értelek Keri, ez a gyári érték.
Inkább ara irányulhatott a kérdés, hogy a gyári tűrésen belül számít-e az a fél mm.
Amennyire tudom 3,0mm (2,5-íg tűrésen belül) a gyári 86-os benzinhez. Amikor Szlovákiában 91-est tankoltam jóval "keményebben" járt a motor, már-már csörgött, tehát a 95-ös lassabb, nyugodtabb égésű üzemanyag ezért elvben egy picivel 3,0mm fölé is lehet menni-valahol olvastam 3,6-ot is a 95-öshöz.
(dúsabb karburációnál, vagy kevesebb hengerfejpakolásnál gondolom sok)
A profi mz-sek úgy tudom hangra és menetteljesítményre állítottak anno- már én is így cselekszem:)
Szerintem számít az a fél mm, de ha egy versenyző azt mondja: "NEM!" azzal nem szállok vitába.
Azt hiszem az az általános érvényű szabály belső égésű motoroknál, hogy (minden fordulatszámon és terhelésen) a maximális lehetséges előgyújtás -amit még csörgés-kopogás nélkül elvisel- adja a legjobb teljesítményt és leggazdaságosabb üzemet.
kieg: a hangot (csörög-e) 4500 körüli fordulaton, nagy gáznál kell figyelni-itt a legkisebb az előgyújtásigény, 4000 alatt semmi különös nem történik akár 7-8 mm előgyújtásnál sem, csak piszok jól húz és piszkosul visszarúg:)
Leginkább csörgésben veszed észre.
Érdemes a gyári értékekre állítani.
Észre lehet venni, főleg abban hogy nem pörög ki nehezen veszi a fordulatot, ha túlságosan eltér, és indulás is rosszabb lehet, vagy erősebb a visszarúgás.
Csak rutinkérdésként, az előgyújtás hatásait az átlagember észreveheti, vagy csak versenykörülmények között lehet észrevenni? Gondolok olyanra hogy az hogy 2,5, vagy hogy 3,0-ra állítom azt észrevehetem-e mittomén fogyasztásban, teljesítményben... Én most kb 2,8-2,9re állítottam be 0,3as megszakítóhézaggal...
Sziasztok :)
Köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat :)
A Jawamhoz annó magam gyártttam én is az indexeket, tisztában vagyok az árakkal és a hogyannal, csaupán most műhely és idő hiányában a kész megoldást vadászom.
Troster:
Az indexek a gyáriból kialakítottak?
A hátsó lámpát nem kérdem, egyértelműnek tűnik :)
Kérlek vedd fel a kapcsolatot velem a verhovina@vipmail.hu címen :)
Én is gyakran vásárolok a Lomexnél, de néha jóval olcsóbbat is találok. PL pont nagy fényerejű ledeket. Talán most nincs is 4000 mcd-s ledjük, de talán 2000-s se.
Mint már többször elhangzott, gugli a barátod. :)
A Lomex akkor elsődleges nálam ha egyszerre sok mindent kell vennem.
Én két okból vásárolok, csaknem kizárólagosan a LOMEX-nél: - a tejes raktár készletük (a részletes gyári adatlapokkal együtt) megvan a neten és "mellékesen" nem drága cég.
Üdv!Led beszerzésre ez is lehet egy alternatíva,én itt vettem :
http://u-led.hu/
Bocs, de nem foglalkozok ilyesmivel.
Még régen csináltam ezt is.
Nekem van index 4db, hibátlan állapotban, olcsón megszámítom, elektronikus indexrelé szükséges hozzá.Van hátsó lámpám is, féklámpa, helyzetjelző, rendszámvilágítás egyben, Müller Szabi féle cucc. (3 vezetékes)
Én csak az indexeket használtam egy darabig, a hátsó lámpa 3 vezetékes kialakítású, azt egy kicsit kötözgetni kell. Nem árulok zsákbamacskát.
Esetleg elpostázom, ha tetszik kifizeted, ha nem visszaküldöd.
Üdv.:Troster
A LED-ekről,bekötés, beszerzési lehetőség, itt: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=QZp_fdLwSx találsz infót.
;):)
Ha úgy alakul..:)
Teknőc
Futárnál van de az a város másik fele...
Hello Teknőc :)
Voltam most valakinél, elég nagy készlete volt... Teli volt motorral a fél udvara, de már fel akarja számolni, nála nem volt már sajnos szar se...
Megnézem MzCs-t mzklubbon hátha van róla valami info pl telszám... Utazni... Hmmm motor nélkül nem megyek egy tapottat se :)
Ha erre jársz csörgess meg mindenképp :)
Avagy Keri, Esetleg talán Árpádnak van-e elfekvőben......De fogalmam sics...
Esetleg ez még:
MO-FA-KER Kft.
1196 Budapest, Nagykõrösi út 106.
Isten tudja...Így hirtelen..:)
Teknőc
III. ker? -MzCs az Mz klubról ott lakik.
A Pacsirtamező utca környékén, ha jól tudom. Illetve, ha tudsz kicsit utazni, keresd fel Bambit,(Iván Árpád) neki biztosan van. Így messziről csak ennyit tudok segíteni.
Ha arra járok, akkor iszunk erre a Galagonyában, s ha te is ott vagy...;)
Teknőc
A LED-ből van még egy példányod keri? :)
Venném :)
Ahhh jobb, a berúgókar elrepedt, majd el is fordult és visszatérésnél a racsni ért össze, az játszott koncertet. 150km-ert sikerült leracsniznom...
Új kar, új ék most meg eltört a visszahúzó rúgó... Kicsit se vagyok ideges, mert holnap meg mennem kéne 150km-ert megint...
Valakinek III. ker közelében nincs véletlenül tartalék visszahúzó rúgója ETZ250-hez, berúgókarhoz? :P
aha, tehát csak más típus, és ezt fehérrel öntötték ki. Értem. Jó ötlet.
nekem csak a helyzetjelző lett átszerelve a Jawaban (egy GS450N búrában) ledesre. A féket meghagytam 21W-nak. Így legalább a folyamatos áramfelvétel kicsi lett, de mikor kell a láthatóság akkor a régi jó 21-es körte odateszi amit kell. :P
Igen, ez volt az elképzelés.
Az is piros, de jobban fókuszál, így a közepe úgy világít mintha az izzó lenne ott. Ugyan akkor az egész nagy felületen világít, így nem vakít, de jól látszik.
Keri,
miért a fehér csoport középen? Így úgy tűnik, mintha izzós lenne?
Láttam már Subee féle lámpát, ezért ne szedd le.
Az enyém azért ilyen, mert én magamnak csináltam :) ha nyereséget is kéne termelni, illetve versenyezni a kínai árakkal, akkor nekem is ritkásabban lenne :D
Amikor vettem ez volt a kapható legnagyobb fényerejű. KnightBright 15mA-es 3V-os LED-ek, de amikor vettem akkor még mcd-ben számoltak :) olyan 5cd körülire emlékszem, de erre nem esküszöm, viszont így is jobb a fénye mint 12V-os izzóval, 6V-oshoz képest meg ég és föld.
A pirosak 30fokos, a mező közepén a fehérek 15fokos sugárzási képűek, de igazából mindegy, mert a búra megszórja ahogy kell.
Igen a fehér LED-ek esetén szűken jött ki, de a lehetséges feszültség tartományban még így is éppen benne vannak a LED működési tartományában...mondjuk kellet is centiznem az ellenállásokkal.
Kisebbet változik a fényerő mint izzó esetén.
Nekem a Subee félében nincsenek ilyen sűrűn a ledek, rendszámhoz is csak asszem 2 megy. Le tudnám fotózni a sajátot is, de amióta feltettem csak 1 éve szedtem le mikor tökéletesítettem a rögzítését, amihez nehezebb így hozzáférni...
Most, hogy így felraktad megkívántam, ha ennyi led-del számolok 1w körül jön ki 5 helyett és a vellannyal mindig jó spórolni, akkor is ha épp 17Ah-s akku van bent. Ha jól számolom az ellenállásokat ez 6v-os, a fehéreknek szűken jön ki a 2 sorosan nem? Ezek a pirosak hipermodern 10cd feletti ledek, vagy halványabbak?
Mozaikban és Vass Gereben utcai KPM-nél nem nézik, csak hogy működik e rendesen.
Rendszám tábla világítás nekem 6db led van külön ráirányítva.
Öö jut eszembe, manapság a foncsort ugye nem szokták nagyítóval nézni ugye? Hogy gyári-e, meg milyen izzó van benne, mert a halogént nem akarom kiszedni... Főleg úgy h 2 éve egyáltalán nem is nézték a világításom...
Nekem LED pótféklámpám van, én nyertem :)
2 fázisban gyullad fel (az izzó lustább), így feltűnőbb, ráadásul a csíkból mindenkinek egyértelmű, hogy ég a féklámpám, nem csak a fényerőből kell tippelnie. Műszakira leveszem, fő a békesség.
Én inkább a helyzetjelzővel vagyok bajban, már 2x kiégett 8 év alatt, de a ledesítés macera a rendszámvilágítás miatt. Valamiért index, féklámpa még nem égett ki, H4 sem, de azt már dobtam el amikor láttam rajta, hogy öreg.
A kontakttal sincs (már) gond, mert egy-egy darabka vezetékkel be vannak forrasztva a középső pólusok. Egész évben ázik, ezért sehogy sem tudtam megbízhatóvá tenni az érintkezést (csekkem is van róla).
ugye én azon sokaltam be, hogy izzó csere után 2 héttel már kiégett mindig a vibrációtól, ha nem égett ki akkor meg érintkezési hibás volt a csatlakozó.
32db LED közül 1-2 kiég még mindig bőven megvan a fénye, de eddig nem következett be ilyen.
Nekem is LED-es, pont azért mert jóval biztonságosabb és megbízhatóbb, de úgy alakítottam ki a szórásképét, hogy izzósnak nézzen ki. Csak onnan látni hogy LED-es hogy túl gyorsan villan fel, de eddig még soha nem tűnt fel műszakin.
Egy havernak csináltam LED-eset, de direkt kérte hogy egy vonalban világítson, ki is szúrták neki :) szerencséjére vitt izzós lámpatestet és kicserélte helyben.
Egyszerűen agybaj hogy ami biztonságos fejlesztés azt se engedik... izzóval a féklámpa nálam ha ment a világítás, több mint 2 másodperc alatt gyulladt ki, akkor is szép fokozatosan. A LED meg azonnal.
természetesen nem, mert kb 12V és 14,4V között ingadozhat a feszültség, de 12V-ról még illik villognia, csak lassabban, és egy hajszállal halványabban.
Nézz feszültséget az akkunál, ha nincs meg a 12V álló motornál, az összes lámpával, akkor az akku gyenge, esetleg a fesszab.
Ha megvan a fesz. akkor mérj az index izzón és a reflektoron, és ha jelentősen kisebb a feszültség akkor valamelyik kapcsoló vagy kábelezés átmeneti ellenállása túl nagy.
pl. gyújtáskapcsoló, mert azon megy át a legnagyobb áram, vagy valamelyik sarun, veszhet el a feszültség.
Köszi a gyors választ! Tehát, ha jól értem amit írtál, akkor alapjáraton, teljes terhelés mellett is (világítás, féklámpa és index) szépen kellene villognia, majdnem úgy, mint amikor nincs felkapcsolva a világítás?
Gyanús hogy nagyon leesik a feszültség, nem kéne 12V-oson.
Kábelek, csatlakozok ellenállása nagy lehet, akku gyenge.
Amúgy meg LED+elektromos villogtató együtt jár, mert a szimpla villogtatónak kell a 2*21W hogy működjön.
Ja és mondanom sem kell hogy LED lámpa szabálytalan :D de oda se neki, csak arra ügyelj, hogy ne látszódjon feltűnően.
Sziasztok! Van egy 12V-os etz-150-es gépem, már lassan tíz éve használom. Szeretném, ha akkor is rendesen villogna az index, ha a piros lámpánál alapjáraton jár a motor és a világítás is fel van kapcsolva. Ilyenkor ugyanis ritkábban villog és a fényereje sem 100%. Tudom hogy ez azért van, mert ezen motorok tervezésekor a világítás nem volt kötelező éjjel-nappal. Az index, világítás és esetleg a féklámpa, ha lejtőn állunk, túlterheli a rendszert. Két megoldás közül melyik lenne a legjobb, van valakinek tapasztalata? Készítsek egy elektromos index vezérlő elektronikát, vagy cseréljem ki az indexben a hagyományos égőket sokkal alacsonyabb áramigényű led-es izzókra?
Az, vagy esetleg nem a lamellák vannak kikopva?
Úgy értem, előre hátra kicsit el tud fordulni és zörög a kapcsolódó bordákon?
Cicergés amúgy, inkább hengerfej, kipufogó kifújás szokott lenni, a kuplung tompábban zörög, de nyilván hallani kellene élőben.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|