:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
"... Viszont ha már 4 percig kell indítózni akkor már igazán nagy a gáz! ..." - tényleg gáz, főleg mert az Mz- nincs önindító, vagyis a nagy "indító áram" tejesen fölösleges.
Ez:"... 75-135A-t képes leadni az indítás rövid idejére." nagyon szép. - kérdés csak az, hogy hova kell, mert tudtommal az Mz-ket nem szerelték önindítóval.
"... 20Ah-t építenék be, ha elférne." igazad van én is így tennék.
Oké!Egy lemaradt A betűn lehet lovagolni de te is tudod mire gondoltam!A másik!Én csak azt írtam le amit az aksival kapott dokumentum irt!Viszont ha már 4 percig kell indítózni akkor már igazán nagy a gáz!Mert én indító áramot írtam!
Mzben 5-6 A is sütheti az akkut?
A 12 voltosoknál csak az elsőlámpa, trafó hátsólámpa folyat majd 6 ampert. Ha za index vagy a féklámpa is világít akkor mi van?
A 6 voltosoknál már 40 wattos refi is elvisz 6.7 ampert minden más nélkül is. Nem véletlen a 15 amperes bizti. Ennek ellenére elég sokáig él a hagyományos aku bennük. Nálamm addig éltek amíg ben nem felejtettem őket pár -10 fokos éjszakára. Az elmult 10 évben háromszor játszottam ezt el. Ezen nem segít hogy most riasztó aksi van bent.
Spirálcellás akku, nagyobb aktív felület, nagyobb áram. 75-135A-t képes leadni az indítás rövid idejére. A hagyományos is, de a lemezek elgörbülnek a terheléstől, és cellazárlatossá válik.
Az MZ-ben 5-6A is sütheti az akkut(bekapcsolt világítás és alapjárat), nem is él sokáig ahagyományos akku. 20Ah-t építenék be, ha elférne.
Itt valamit nagyon összekutyultál, "... eleve csak 5h aksi kellene ..."- az aksi kapacitását Ah-ban (Amper x óra)mérik. Nem tudom mit értettél ez "Stabilan 75A,csúcsokban 135A az indító áram amit bír!" alatt, mert egy 5 Aó-s akku elméletileg (a gyakorlatban nem) 75 A áramot 4 percen keresztül képes biztosítani amit bajosan lehet "stabil" üzemnek nevezni.
Szia!
Nm kevés és a mérete feleakkora mint a savasnak!Teljesen zárt,így tökmindegy hogy milyen pozícióba rakod be!Nekem eleve csak 5h aksi kellene és abszolult nem hiányzik az az egy amperóra!Én elkövettem azt a hibát hogy több fogyasztót használtam mint amit elbír a generátor és az aksiból pótolta a hiányt de némi pihenés után csak be tudtuk röffenteni a gépet!Azóta sincs gondom vele!Normál körülmények között csak az indításhoz kell az aksi!Stabilan 75A,csúcsokban 135A az indító áram amit bír!
Városi használatkor előnyösebb a kisebb kis lánckerék. Az én kis ETZ-m sem fogyaszt többet 14-essel, mert azonos sebességnél a motor magasabb fordulaton pörög(50-80km/h között használva), de a kétütemű sajátosságaiból adódóan a magasabb fordulaton jobb hatásfok miatt a fogyasztás nem növekedett. Természetesen a gyakorlti próba és a felhasználó igénye dönt.
A bejáratási szakasz lejárt. Most a nagyobb lánckeréken gondolkodok, mert a motor elfogy 110-nél. Egyszerűen kipörgi magát.
Nálam hétköznap városi üzemben van, sok az esti sétája. Péntekente pedig kap 70km ügetést, majd vasárnap vissza.
Haladok vele, most Müller féle LED beépítés van porondon. :) Meg tervezek csomagtartó vásárlást.
Bocsánat, hogy ezt leírtam. De így látható mit bír az aksi 4Ah-ásan is. Le a kalappal! Szerintem nagyon baba! Tényleg többet bír,(mint az átlag) kisebb, szinte gondozásmentes,(néha azért nem árt tölteni is) s igen jól visel mindent.
Már csak az élettartamra leszek kíváncsi gyakorlatban...
Teknőc
Igaz, hogy kicsi, de nem hiszem, hogy bő 2 órán át 100W-os izzóval terhelnéd töltés nélkül, "mint egyesek". DDDD
De bevált neki, ennyi galiba volt még vele. S az nem az aksi hibája. Tuti, az enyém még ennyit se bírt volna. Pedig az enyém 11Ah, igaz 6v-os, mint a rendszerem. ha lenne 6v-osban, akkor ilyet vettem volna én is.
Tudod, hogy rosszat nem ajánlanék..;)
Géped:
Mikor itt Szögeden megvetted, elég "teszthalott állapotban" volt.
De láttam, hogy szerelem lett, hiszen ezért utaztál érte annyit...:)
A gazdáját nem ismertem, de elég "leharcolt volt" a motor állapota, ez tény. S azóta nem is keveset költöttél rá. Tényleg, bejárattad az új hengert? Remélem, hogy a szocimotoros túrán találkozunk, hiszen ez még most neked igen közel is van....;)
Teknőc
Nekem elég.
Igazából egész napos pályamotorozást is vígan bír egy töltéssel.
Utcai motoron még ennyi terhelés sincs rajta, mivel generátorról megy, az indítást leszámítva.
Tapasztalatom szerint az élettartama sem nagyobb a nagyobb kapacitású akkunak, akkor meg inkább az olcsó kicsi akkut érdemes használni, amiből veszel 2-3darabot annyiért mint a névleges kapacitásúból.
A régi gazdáját nem minősíteném...
Igen, már lassacskán mindent kicserélek rajta :)
De az a 4Ah nem lesz kevés? Na mindjárt meglesem...
Hm.Aksi..Én ha javasolhatok egyet, s azt, amit itt Keri javasolt Daranyinak. Ezt:
http://www.akkumulatoroutlet.hu/284-12v-4ah-topin-akkumulator-6c40-ytx4l-bs-.html Láttam, s van benne valami.;)
Lassan minden cserélve lesz azon az öreg fehér mz-én, régi gazdája rá se ismerne már....:)
Teknőc
Utóbbi időben észleltem hogy feltűnően kevesebbet eszik a motor mint bejáratás előtt. Ezt betudtam a bejáratódásnak és a keverék olajban való elszegényítésének. A gyertya vacsi új N15Y Brisk. Ezzel a típussal hajtom évek óta a motorjaimat és eddig beváltak.
Ha felérek pestre kicserélem mindkét bowdent. Bár a gáz bowden új, de ne azon múljék. Megpróbálok hosszabbakat szerezni belőlük, továbbá veszek új gumit a szivatóra, mert ami rajta van az valóban öregecske már.
A motorra sok panaszom nem lehet, alulról is szépen húz, nem akar megállni, csak ha hideg. Gyakorlatilag max 2. rúgásra szépen indul. Ez az egy ami idegel, hogy nem tudok alapjáratot adni neki.
A generátorról ne beszéljünk... Lehetséges hogy az akku csere is irdomos lesz nem is sokára, mert ha ráakasztom a fogyasztókat igen hamar megáll a motor.
Köszönöm a javaslatokat.
A kormány elfordításakor bekövetkező változásból a bowdenekre gondolok hibaokként.
Én örülnék egy olyan motornak, ami kis gáznál is felpörög üveghangig. terhelésnek tennék rá generátort. Szerencsés esetben a fogyasztása is csökken. Érdemes kivizsgálni a jelenséget.
Hasonló jelenséget tapasztaltam E85 és Arol2T 1:40-es keverékénél. Érdekes módon az öngyulladáskor sem rezonált a blokk.
Másik gyertya? Kipufogónál nem melegszik túl valami, ami begyújtja a keveréket?
A kormány gázkarként való működése a szivató bowdennel kapcsolatos hibára utal, hiába tünnek lazának a bowdenek. Elvileg a gázbowden is csinálhatná, de én még csak szivatóval találkoztam. Nem is egyszer. Legalább öt ilyen esettel volt dolgom. Ha egy picit rosszabbul tömít a szivató gumija és a kormány fordításakor elmozdul a bowden, a szívató bowden burkolatának más szögben való érkezése a szivatókarhoz is ki tudja nyitni a szivatót. Legalábbis így tűnik. Jo gumival elég erős rugóval nem tapasztaltam, ha rosszabbul működő szivatónál előjött ez a hiba, a bovden átrendezésével megszünt.
A gyújtás nélküli továbpörgést az első etzm csinálta, főfúka volt szarul legyártva benne, meg pár hasonló hiba volt a karbiban, Mikor mindent kicseréltam a karbiban, megszünt a jelenség. Elméletben benzinszegény keverék okoz ilyent, vagy nagyon kicsi előgyújtás. Olyan hiba ami tulmelegíti a hengert.
Szerintem.
Ellennörizd a karbit, először is az üzemanyagszintet, valamint azt hogy elég gyorsan utána tud e folyni a benya.
Sziasztok...
A problémám az ETZ-mel ami kettőötvenes a következő:
Kormány közép állásban, finom gáznál beállítom meleg motornál az alapjáratot, akkor hidegen nehezen indul, ha jobbra fodítom le akar állni, ha balra akkor felpörög. Bowdenek lazák, nem feszülnek.
gázadás után az alapjárat felpörög, képes üveghangig ha nem kuplungozom le. Néha ha leveszem a gyújtást akkor is pörög tovább gyújtással, mintha öngyulladna. (szerintem nem csak mintha). Sima 95 van benne 1:50-es keverékkel.
Ha hidegen állítom be akkor már melegen felpörög az egekig...
Tanácstalan vagyok. Akármit csavarok rajta akár merre ugyan az az eredmény. Nem, nem szív falsot és húz is rendesen. Minden szimering új a forgattyús házban (kb fél éves ~1000km). A karbi a csonknál teflon szalagozva, szilózva, ott egy atomnyi levegő se megy be.
2T téma:
http://www.automobilemag.com/green/news/0912_two_stroke_engines_expected_revival/
"Azt hiszem az az általános érvényű szabály belső égésű motoroknál, hogy (minden fordulatszámon és terhelésen) a maximális lehetséges előgyújtás -amit még csörgés-kopogás nélkül elvisel- adja a legjobb teljesítményt és leggazdaságosabb üzemet."
Igaz.
"4000 alatt semmi különös nem történik akár 7-8 mm előgyújtásnál sem, csak piszok jól húz és piszkosul visszarúg:)"
Az enyém már 3000-nél is rázott korai gyújtásnál, és keményen járt. Nem csapágybarát üzemmód.
Ha sehol nem csöpögne a motorom, honnan tudnám hogy hova kell visszaállnom a parkolóban? :D
kuplung pálcánál nekem sem csöpögött, csak a berugónál.
Enyimre most büszke lehetek, rátéptem a kipufogót, most megint egész csöndes. Majd teszek fel videót, még a végén megdől hogy minden MZ csörög és csöpög ;)
Nem tudom, nekem a túl kicsi előgyújtásra is csörög.
Van hogy nem is nagy fordulaton, hanem amikor elveszem a gázt, vagy kis terhelésen.
Persze igazán nem tapasztaltam ki ezt a jelenséget, mert simán beállítottam :)
Én csináltam olyan Mz-t, amin 2mm volt az előgyuszi, és a tulaj mondta, hogy gyári értéken van minden.Éppen csak nem tudott precízen gyújtást állítani, és egyből észre lehetett venni, hogy a motor iszonyat lusta volt.Cserébe nagyon selymes járása volt:)
Igazából mind2 infó hasznos volt, köszönöm. 4000 fölött terheletlenül mindig megcsörren egy picit, az szerintem normális, bár leeht megpróbálom a kerek 3-3,1es értéket is, úgyis sokszor tankolok 98ast is...
Kellemes húsvétot mindenkinek!
Nem mellesleg:
Boldog Húsvétot Kívánok Mindenkinek!
Szerintem egyetértünk.
Én úgy értelmeztem Gábor kérdését, hogy arra kíváncsi mi van ha nem gyári értékre tekeri. Erre írtam, hogy leginkább elkezd csörögni :)
Átalánosan 3±0.2mm előgyújtás 0,3±0,05mm hézag jó szokott lenni, aztán hogy ki érzi meg és ki nem az már egyéni, a csörgésre állítani fontosabb, aztán a teljesítmény karakterisztikát legtöbben betudják az MZ sajátosságának.
Én 3mm-ert állítok utcain, a pálya motoromon megnöveltem picit, így jobban húz magasabb fordulatokon, de a hangja is keményebb, és nehezen indul.
Nem értelek Keri, ez a gyári érték.
Inkább ara irányulhatott a kérdés, hogy a gyári tűrésen belül számít-e az a fél mm.
Amennyire tudom 3,0mm (2,5-íg tűrésen belül) a gyári 86-os benzinhez. Amikor Szlovákiában 91-est tankoltam jóval "keményebben" járt a motor, már-már csörgött, tehát a 95-ös lassabb, nyugodtabb égésű üzemanyag ezért elvben egy picivel 3,0mm fölé is lehet menni-valahol olvastam 3,6-ot is a 95-öshöz.
(dúsabb karburációnál, vagy kevesebb hengerfejpakolásnál gondolom sok)
A profi mz-sek úgy tudom hangra és menetteljesítményre állítottak anno- már én is így cselekszem:)
Szerintem számít az a fél mm, de ha egy versenyző azt mondja: "NEM!" azzal nem szállok vitába.
Azt hiszem az az általános érvényű szabály belső égésű motoroknál, hogy (minden fordulatszámon és terhelésen) a maximális lehetséges előgyújtás -amit még csörgés-kopogás nélkül elvisel- adja a legjobb teljesítményt és leggazdaságosabb üzemet.
kieg: a hangot (csörög-e) 4500 körüli fordulaton, nagy gáznál kell figyelni-itt a legkisebb az előgyújtásigény, 4000 alatt semmi különös nem történik akár 7-8 mm előgyújtásnál sem, csak piszok jól húz és piszkosul visszarúg:)
Leginkább csörgésben veszed észre.
Érdemes a gyári értékekre állítani.
Észre lehet venni, főleg abban hogy nem pörög ki nehezen veszi a fordulatot, ha túlságosan eltér, és indulás is rosszabb lehet, vagy erősebb a visszarúgás.
Csak rutinkérdésként, az előgyújtás hatásait az átlagember észreveheti, vagy csak versenykörülmények között lehet észrevenni? Gondolok olyanra hogy az hogy 2,5, vagy hogy 3,0-ra állítom azt észrevehetem-e mittomén fogyasztásban, teljesítményben... Én most kb 2,8-2,9re állítottam be 0,3as megszakítóhézaggal...
Sziasztok :)
Köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat :)
A Jawamhoz annó magam gyártttam én is az indexeket, tisztában vagyok az árakkal és a hogyannal, csaupán most műhely és idő hiányában a kész megoldást vadászom.
Troster:
Az indexek a gyáriból kialakítottak?
A hátsó lámpát nem kérdem, egyértelműnek tűnik :)
Kérlek vedd fel a kapcsolatot velem a verhovina@vipmail.hu címen :)
Én is gyakran vásárolok a Lomexnél, de néha jóval olcsóbbat is találok. PL pont nagy fényerejű ledeket. Talán most nincs is 4000 mcd-s ledjük, de talán 2000-s se.
Mint már többször elhangzott, gugli a barátod. :)
A Lomex akkor elsődleges nálam ha egyszerre sok mindent kell vennem.
Én két okból vásárolok, csaknem kizárólagosan a LOMEX-nél: - a tejes raktár készletük (a részletes gyári adatlapokkal együtt) megvan a neten és "mellékesen" nem drága cég.
Üdv!Led beszerzésre ez is lehet egy alternatíva,én itt vettem :
http://u-led.hu/
Bocs, de nem foglalkozok ilyesmivel.
Még régen csináltam ezt is.
Nekem van index 4db, hibátlan állapotban, olcsón megszámítom, elektronikus indexrelé szükséges hozzá.Van hátsó lámpám is, féklámpa, helyzetjelző, rendszámvilágítás egyben, Müller Szabi féle cucc. (3 vezetékes)
Én csak az indexeket használtam egy darabig, a hátsó lámpa 3 vezetékes kialakítású, azt egy kicsit kötözgetni kell. Nem árulok zsákbamacskát.
Esetleg elpostázom, ha tetszik kifizeted, ha nem visszaküldöd.
Üdv.:Troster
A LED-ekről,bekötés, beszerzési lehetőség, itt: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=QZp_fdLwSx találsz infót.
;):)
Ha úgy alakul..:)
Teknőc
Futárnál van de az a város másik fele...
Hello Teknőc :)
Voltam most valakinél, elég nagy készlete volt... Teli volt motorral a fél udvara, de már fel akarja számolni, nála nem volt már sajnos szar se...
Megnézem MzCs-t mzklubbon hátha van róla valami info pl telszám... Utazni... Hmmm motor nélkül nem megyek egy tapottat se :)
Ha erre jársz csörgess meg mindenképp :)
Avagy Keri, Esetleg talán Árpádnak van-e elfekvőben......De fogalmam sics...
Esetleg ez még:
MO-FA-KER Kft.
1196 Budapest, Nagykõrösi út 106.
Isten tudja...Így hirtelen..:)
Teknőc
III. ker? -MzCs az Mz klubról ott lakik.
A Pacsirtamező utca környékén, ha jól tudom. Illetve, ha tudsz kicsit utazni, keresd fel Bambit,(Iván Árpád) neki biztosan van. Így messziről csak ennyit tudok segíteni.
Ha arra járok, akkor iszunk erre a Galagonyában, s ha te is ott vagy...;)
Teknőc
A LED-ből van még egy példányod keri? :)
Venném :)
Ahhh jobb, a berúgókar elrepedt, majd el is fordult és visszatérésnél a racsni ért össze, az játszott koncertet. 150km-ert sikerült leracsniznom...
Új kar, új ék most meg eltört a visszahúzó rúgó... Kicsit se vagyok ideges, mert holnap meg mennem kéne 150km-ert megint...
Valakinek III. ker közelében nincs véletlenül tartalék visszahúzó rúgója ETZ250-hez, berúgókarhoz? :P
aha, tehát csak más típus, és ezt fehérrel öntötték ki. Értem. Jó ötlet.
nekem csak a helyzetjelző lett átszerelve a Jawaban (egy GS450N búrában) ledesre. A féket meghagytam 21W-nak. Így legalább a folyamatos áramfelvétel kicsi lett, de mikor kell a láthatóság akkor a régi jó 21-es körte odateszi amit kell. :P
Igen, ez volt az elképzelés.
Az is piros, de jobban fókuszál, így a közepe úgy világít mintha az izzó lenne ott. Ugyan akkor az egész nagy felületen világít, így nem vakít, de jól látszik.
Keri,
miért a fehér csoport középen? Így úgy tűnik, mintha izzós lenne?
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|