:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Szevasztok!
Van 1 250-es etz-m. Nem jó a töltése. Mi az, amit elsöként érdemes megnézni, hogy jó-e? Hogy ne egyből a forgórészt bontsam szét, feleslegesen. Előre is kössz a válaszokat.
Mélységesen egyetértek az előttem szólókal. Nekem 3 mz-m van (meg 2 simson). De mindegyiknek más a lelkivilága. Olyan mintha néha féltékenyek lennének egymásra.
Tavaly nyáron vettem egy 150-es etz-t miután hazavittem 1-2 napig csak azzal járkáltam. Úgy látszik a 250-es ezt zokon vette mert azóta nem nagyon indul be. De a nyáron átesik egy blokkgenerálon és remélem megbocsájt:))
Mélységesen egyetértek. Az MZ-knek (és a Jawak-nak is) lelke van.
Tudom, hogy furcsán hangzik, de amikor nekiállok egy olyan motort felújítani, amivel az előző gazdája jól elbánt, és a szerkezet okoz néhány kellemetlen meglepetést, de végül sikerül új életre kelteni, akkor kicsit ilyan érzés, mintha én vettem volna le róla a rontást. Mintha kellő törödéssel kellene visszaszerezni a gépezet bizalmát a motorosokban. (aztán lehet, hogy csak az otthoni kutyusok miatt gondolom így, a kutyák nagyon hálásak tudnak lenni a törödésért).
Üdv,
Peti74
Pandagyik!
Hasonló érzékeny lelki világa van az enyémnek is!
Összel egy parkolóban beszélgettünk egy tanáromban estefelé, az ő szolgálati IZSéről. Elmondta hogy október 3 környékén mindíg lerakták télire. Erre Okt 8.-án eltört a váltómban az ollórugó...
Meghallotta, hogy kapni fog egy nullás hengert, ennek örömére bejáratáskor benyelte a váltóból is az olajat, de nem ragadt meg 1x sem! :oD
Most hogy nézegetem a 400-as öreg Kawákat megmakacsolta magát. Blokkszéthúzás alkalmával kapott új szimmeringeket, csapágyakat a főtengelyre és istenért nem hagyja a váltót összerakódni!
Esküszöm hisztisebb mint a Húgom 8 éves korában! Vagy csak a Pancsi tankot savallja?!
Azért még mindíg bírom az öreg vasat, mintha az öcsém lenne!
Ez igaz, meg jó szíve ha kell. Én 5 éve egyszer messzire voltam haverokkal és mandulagyulám lett, belázasodtam. Esőben jöttem haza nagyon hideg volt. Annyi erőm volt hogy betoljam még a kiskapun, leböktem az ajtóban és bementem. Négy napig feküdtem félholtan. Utána kimentem hogy beröttyentem és beviszem, de már nem indul, lepörgött a kuplung! De még hazavitt, nem hagyott az út széllén!
JÓ nagy!!
Köszi szépen!!!
Emberek!Vigyázzatok!
Az MZknek lelke van!
2 éve szinte hozzá sem nyultam az enyémhez (ETZ 250) soha semmi baj nem volt vele ésmentmintállat.
És ma mikor bementem lefoglalozni egy rizskályhát ledobta a kuplungot.
szétszerel aprora kocsiba berak hazafuvaroz jol megszivatott.
Vigyázzatok!! :)
Csak most veszem észre Rókapimpó jófejségét. :))
Köszönjük néked sárvár!
Sziasztok! Valaki írja már meg hogy mekkora a 150-es etz-n gyárilag az első fogaskerék! köszi
Hali!
A minap széthúztam a TS125-ösöm blokkját majd összerakás után nem bírok neki rendes gyújtás állítani mert mindig a felsőholtpontnál közvetlenül nyit a mexakító akármelyik irányba is tekerem az alaplapot. Mi lehet a gond?
Szevasztok!
Van 1 250-es etz-m. Nem jó a töltése. Mi az, amit elsöként érdemes megnézni, hogy jó-e? Hogy ne egyből a forgórészt bontsam szét, feleslegesen. Előre is kössz a válaszokat.
Szysz!
A főfékhengerbe nem O-gyűrű kell, hanem a kis fékkarmantyú a dugattyúra és a nagy karmantyú, vagy 10 x 20 x 7-es szimering a dugattyű külső feléhez. O-gyűrű a TLT Csabi váltótengelyére kell, hogy ne folyjon az olaj a deklinél!
Ne legyenek félreértések. :D
Hali!
Van egy MZ TS 250/1 es vázam tankkal,légszűrő dobozzal,első kerekem meg a blokk is megvan, hengerrel, hengerfejjel, de a váltójat kiszedtem mert az jó az etzbe egy az egybe. Ha valakit érdekel eladó! egyben olcsóbb de külön külön is eladó a cucc!
e-mail: rikogatos@freemail.hu
tel.:06203801843
JAWA 350-638, vagy MZ ETZ 251 típusú motorkerékpárt vennék!!!! Nincs semmi feltételem, csak gyári és jó motorikus állapotban legyenek. Műszaki nélküli, sufniból előhúzott, több évet pihent gépek is érdekelnek. Ár állapottól függően. Az igen jó állapotú gépekért igen szép árakat fizetnék....
Érdeklődni itt: blacktwister@freemail.hu A képeket is ide várom!!!!
sziasztok van egy 125ös ts-em tz villás tárcsafékes tz kormány karok kapcsolok króm sérvédő fordulatszámmérő km óra új lánc. hobbi célra használtam de most el akarom adni mert kisebbet akarok venni az ára 20 rugó.hévíz 06306284069 kérésre küldök képet csá.
Ajánlom hogy jól kend be zsirral azt és a tengelyvéget mielött felteszed a fedelet, mert a tengelyvég ricnizése tönkre teheti az új O-gyűrűt.
A szimering anyaga legyen EPDM ha esteleg nem tudnák a boltba hogy mit kell adniuk!
Kősz a segítséget, megpróbálom szimeringre kicserélni, meg berakok egy new O-gyűrűt.
Szevasztok!
Van 1 250-es etz-m. Nem jó a töltése. Mi az, amit elsöként érdemes megnézni, hogy jó-e? Hogy ne egyből a forgórészt bontsam szét, feleslegesen. Előre is kössz a válaszokat.
A pontos méretet nem tudom megmondani. Belülre tökéletes az is, amit a boltban adnak, de a külsőt nem érdemes megvenni. Én is kicseréltem vagy háromszor, mégis csöpögött. A megoldás a külső karmantyú helyett 1 méretes szimering.Lehetőleg kétajkú legyen a szennyeződések miatt. A lényeg, hogy olyan anyagból legyen, ami ellenálll a fékolajnak. A belső mérete ha jól emlékszem 10-es, a külsőt és a hosszot meg kellene mérned, mert azokra nem emlékszek.
Szia!
Nekem egy gumigyűrű (O-gyűrű) megszüntette az olajfolyást, kb 50 Ft volt.
üdv Norbi
Hello!
Nem tudjátok véletlenül mekkora méretű karmantyú kell az ETZ főfékhengerébe?
Ja és eger környékéről szeretnék venni egy MZ etz125 első sárvédőt, vagy danuvia sárvédőt. köszönöm.
Koszonom. És a váltókarnál meg lehet akadályozni valahogy az olaj folyását?
Hali!
A minap széthúztam a TS125-ösöm blokkját majd összerakás után nem bírok neki rendes gyújtás állítani mert mindig a felsőholtpontnál közvetlenül nyit a mexakító akármelyik irányba is tekerem az alaplapot. Mi lehet a gond?
Hali!
A minap széthúztam a TS125-ösöm blokkját majd összerakás után nem bírok neki rendes gyújtás állítani mert mindig a felsőholtpontnál közvetlenül nyit a mexakító akármelyik irányba is tekerem az alaplapot. Mi lehet a gond?
Na igen, ha gyorsan el akarod hajítani azt a 3,5-es gumit, és nincs szükséged olyan hatalmas tapadófelületre, mint ami a 2,75-tel van, akkor fel lehet rakni az 1,6x18-as felnire...
Na mindegy nem kell válaszolni, mert megtaláltam! (ha már itt tartunk: google.uw.hu :D-nézzétek meg)
A gumiharmónikára/porlehúzógumira gondolsz a telón?
Annak az a szerepe, hogy ne közvetlenül a szimering húzza le a port mert akkor drasztikusan csökkenne az élettartama.
Szerintem semmiképpen se vedd le, kivéve, ha már szakadt -akkor cseréld ki.
Ha jól emlékszem az oldalon fent van cikkben a hátsó rugóstag szerelése. A fordulatszám kihajtás fedele alatt van egy vastag gumi gyűrű, ha nincs folyik. Elöl szimeringeken múlik (monjuk hátul is) ha alul is folyik akkor belűlről hiányzik egy kis tömítő alátét. Fékben is van olaj, az is?
Hi Lacoska!
260as hőértékűnek megfelel a B8HS. Nekem 150ben van, de gondolom jó 250be is.
Hali!
Help kellene!
80/80-as abroncshoz milyen gumi belső kell?? (belső nélküli volt, csak engedi a levegőt)
A méret érdekelne, vagy , hogy a másik méretben ez milyennek felel meg!
üdv :)
Nekem a szívócsonk volt elrepedve.Hegesztés vagy csere.
Sziasztok!
(ETZ250)porlasztó felerősítésénél falsot kap...valahol. Kb.:20x szedtem szét, közben külömböző tömitésekkel próbálkoztam.(persze mindvégig teljesen nyugodt maradtam) Eredmény=0 Most bekentem az egészet kb 20cm vastagon a jó öreg FB.S-el és összeraktam. Persze gondolom ez nem a lejobb megoldás. SEGÍTSETEK!!!
Hello!
A hátsó teleszkópomból dől az olaj! A támasztó oldaláról (EZT 251)
Már tocsog a gumi az olajtól, és úgy tudom nem vitamin a guminak. Főleg azért aggódok, mert 10000ft-os peres gumi van rajta. Mit lehet vele csinálni? Várjam amíg már nem jön belőle? (egyszer csak elfogy)
Vagy szét lehet azt szedni??
Egyébként nem csak ott folyik, hanem a kipufogó oldali telót leszámítva mindenhonnan ahol olaj van.
Például a fordulatszámmérő kivezetésénél, abba van külön papírtömítés? Azzal mit lehet kezdeni?
már idegesít, hogyha leállítom valahova akkor 3-4 olajfoltot hagy maga után egyszerre.
Köszi
Szerintem cseréld ki, én nem vagyok híve a túlméretes gumi témának! Menj vissza ha tudsz és szipogj hogy rosszat adtál bazzeg!
Gyarilag ugyebar 2,75-os valo ra, a 3" as gumi-ba nem hinnem, hogy belekotnenek. Amugy siman felfer meg a 3,50" es is vagy a 100/80-as, csak azert nem illik akkorat tenni ra mert a vizsgabiztos megfutyuli. Ha en lennek a helyedben hagynam a 3" ast .
Sziasztok,
tanácsra lenne szükségem: fel lehet rakni 150es TZ első felnijére 3.00 collos gumit? Nem "tuningolni" akarom, csak az történt, hogy elmentem a boltba, kértem gumit, és persze nem néztem meg mekkorát ad a srác, gondoltam csak tudja. Oszt mégse :)
Szóval szerintetek feltegyem, vagy cseréljem be 2.75ösre?
Köszi,
Gábor
Még egy kérdés. az első telón lévő gumi cucc mit rejt? azt le lehet csak ugy venni?
Hello!
Meg tudja valaki mondani hogy az NGK gyertyákon hogyan tudom meg a hőétéket?
Vagy hogyan kell átváltani a számot ami rajta van? És még egy kérdés 250-es ETZ-be melyik a legjobb NGK gyertya?
Hello
A bovden játeka jo és mem kell hozányulnom akkor is lasan valtozik a fordulat.
telefonos segitséget kérnék tőled ha lehet.küld el lécci sms-ben.
úgy tudom csak a telóban lévő rugó más.
Tehát átrakhatód, csak vegyél bele hozzávaló rugót. Vol egy TS-em amiben ETZ125-ből rakták át, én meg ebből egy 250-es ETZ-be raktam :) es mindegyik motorban gond nálkül üzemelt.
Megkaptuk. Bocsánatot kérek ha nem válaszoltam. Ez az én hibám.
Sajnos kevesen vagyunk akik ténylegesen szerkesztik az oldalt és hát mivel ez hobby szinten megy nem mindig van időnk az oldalra.
De amint látjátok ennek ellenére sikerült kirakni megint pár dolgot.
A riasztó az jó téma, ilyen még nincsen, szóval mindenképpen felkerül.
Persze. Alapjáraton a kicsi előgyújtás miatt több benzint kell neki adni, ami aztán az alapjárati rendszeren keresztül a teljes fordulatszámtartományba beleszól.
A 6V-os trabantban is benne volt ugyanez az a röpsúlyos szabályzás, én úgy kivágtam belőle, mint macskát. Lehegesztetttem a bütyköt és kapott fox előgyújtást. Máris lement a fogyasztás 8,5-ről 7-re. Hangsúlyozom ez egy trabant volt.
Ami a fordulatszámfüggő előgyútásszabályzást illeti, az elektronika fórumon hirdetett igc-ből beraktam egyet a trabiba (még januárban). A menetdinamika érezhetően megváltozott, de elég sokat kísérleteztem vele, mire sikerült egy elfogadható jelleggörbét adni neki. A görbe korántsem lineáris, már 600-as fordulaton 12 fokkal indít, onnan kb. lineáris kb. 3000-ig (ott 21 fok) majd egyre lankásabban emelkedik a görbe kb. 5000-ig, onnantól végig 26 fok. Végül is a görbe egy kifli-alak lett, csak nem hajlik visszafelé.
Az eredeti fix gyújtással 3mm-rel, azaz kb. 21 fokkal ment a trabi legszebben.
a lényeg, hogy a fix gyújtáshoz képest az igc-vel kis fordulatokon mindössze néhány fokot volt érdemes csökkenteni az előgyújtást, mert érezhetően a nyomaték rovására kezdett menni, hideg motorral így is rángat, meleg motorral már épp nem. Viszont nagy fordulatokon az a néhány fokos lineáris emelkedés a fixhez képest érezhető javulást hozott, a motor érzésre könnyebben pörög fel, a gyorsulása is jobb lett a felső fordulatszámtartományban. Az utazósebesség is nőtt, mivel magasabb fordulatokon sincs az a "kínlódik a motor" érzés.
Mivel itt a jó idő, ha szerzek megint laptopot beleteszem az igc-t az etz-be. Közepes és nagy fordulatokon biztos javulást várok, kis fordulaton pedig azért nem várok gyengülést, mert az etz teljesítmény/súly aránya lényegesen jobb, mint a trabanté.
Üdv,
Peti74
Hi Rókapimpó!
Hihetetlen, hogy ilyen létezik! Ezek szerint már akkor építettek MZ-be fordulatszám függő gyújtást. (persze a kor technikájának megfelelően)
Hát ez marha jó! Ilyet még Chuck Norris sem tud!
Egyébként észrevehető a különbség a sima és a röpsúlyos gyújtású MZ-k közt? (menetdinamikailag)
Üdv: Herr'Watt
Pedig a hibák váratlan jönnek, mert ki várja hogy jöjjön már az a hiba:) Nem tom, én arra tippelnék ha minden oké hogy főtengelyszimering...
De azért biztos ami biztos, nézd meg kijön-e a tartályból a nafta, karbi sem nyelt be vizet, gyujtás sem hagyhat ki...
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|