hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 25. hétfö 
Katalin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

hatosgabor
válasz erre | email2006-04-04 23:28:47
Szevasztok!
Van 1 250-es etz-m. Nem jó a töltése. Mi az, amit elsöként érdemes megnézni, hogy jó-e? Hogy ne egyből a forgórészt bontsam szét, feleslegesen. Előre is kössz a válaszokat.
sorszám: 11099 (49361)

 
 
fighter
válasz erre | email2006-04-04 23:03:54
Mélységesen egyetértek az előttem szólókal. Nekem 3 mz-m van (meg 2 simson). De mindegyiknek más a lelkivilága. Olyan mintha néha féltékenyek lennének egymásra.
Tavaly nyáron vettem egy 150-es etz-t miután hazavittem 1-2 napig csak azzal járkáltam. Úgy látszik a 250-es ezt zokon vette mert azóta nem nagyon indul be. De a nyáron átesik egy blokkgenerálon és remélem megbocsájt:))
sorszám: 11098 (49359)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-04-04 22:09:34
Mélységesen egyetértek. Az MZ-knek (és a Jawak-nak is) lelke van.

Tudom, hogy furcsán hangzik, de amikor nekiállok egy olyan motort felújítani, amivel az előző gazdája jól elbánt, és a szerkezet okoz néhány kellemetlen meglepetést, de végül sikerül új életre kelteni, akkor kicsit ilyan érzés, mintha én vettem volna le róla a rontást. Mintha kellő törödéssel kellene visszaszerezni a gépezet bizalmát a motorosokban. (aztán lehet, hogy csak az otthoni kutyusok miatt gondolom így, a kutyák nagyon hálásak tudnak lenni a törödésért).

Üdv,
Peti74
sorszám: 11097 (49354)
(előzmény: pandagyik, 2006-04-04 21:43:03)

 
 
Orgon
válasz erre | email2006-04-04 21:57:44
Pandagyik!

Hasonló érzékeny lelki világa van az enyémnek is!

Összel egy parkolóban beszélgettünk egy tanáromban estefelé, az ő szolgálati IZSéről. Elmondta hogy október 3 környékén mindíg lerakták télire. Erre Okt 8.-án eltört a váltómban az ollórugó...

Meghallotta, hogy kapni fog egy nullás hengert, ennek örömére bejáratáskor benyelte a váltóból is az olajat, de nem ragadt meg 1x sem! :oD

Most hogy nézegetem a 400-as öreg Kawákat megmakacsolta magát. Blokkszéthúzás alkalmával kapott új szimmeringeket, csapágyakat a főtengelyre és istenért nem hagyja a váltót összerakódni!

Esküszöm hisztisebb mint a Húgom 8 éves korában! Vagy csak a Pancsi tankot savallja?!

Azért még mindíg bírom az öreg vasat, mintha az öcsém lenne!
sorszám: 11096 (49351)
(előzmény: pandagyik, 2006-04-04 21:43:03)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-04-04 21:55:51
Ez igaz, meg jó szíve ha kell. Én 5 éve egyszer messzire voltam haverokkal és mandulagyulám lett, belázasodtam. Esőben jöttem haza nagyon hideg volt. Annyi erőm volt hogy betoljam még a kiskapun, leböktem az ajtóban és bementem. Négy napig feküdtem félholtan. Utána kimentem hogy beröttyentem és beviszem, de már nem indul, lepörgött a kuplung! De még hazavitt, nem hagyott az út széllén!
sorszám: 11095 (49349)
(előzmény: pandagyik, 2006-04-04 21:43:03)

 
 
fighter
válasz erre | email2006-04-04 21:51:01
JÓ nagy!!
Köszi szépen!!!
sorszám: 11094 (49348)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2006-04-04 21:43:03
Emberek!Vigyázzatok!

Az MZknek lelke van!

2 éve szinte hozzá sem nyultam az enyémhez (ETZ 250) soha semmi baj nem volt vele ésmentmintállat.
És ma mikor bementem lefoglalozni egy rizskályhát ledobta a kuplungot.

szétszerel aprora kocsiba berak hazafuvaroz jol megszivatott.

Vigyázzatok!! :)
sorszám: 11093 (49344)

 
 
marcee
válasz erre | email2006-04-04 21:40:24
Hi Fighter!

16-os.
sorszám: 11092 (49343)
(előzmény: fighter, 2006-04-04 21:05:16)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-04-04 21:28:26
Csak most veszem észre Rókapimpó jófejségét. :))
Köszönjük néked sárvár!
sorszám: 11091 (49340)
(elözmény: csiki, 2006-04-03 00:41:50)

 
 
fighter
válasz erre | email2006-04-04 21:05:16
Sziasztok! Valaki írja már meg hogy mekkora a 150-es etz-n gyárilag az első fogaskerék! köszi
sorszám: 11090 (49337)

 
 
asztalos
válasz erre | email2006-04-04 20:18:14
Hali!

A minap széthúztam a TS125-ösöm blokkját majd összerakás után nem bírok neki rendes gyújtás állítani mert mindig a felsőholtpontnál közvetlenül nyit a mexakító akármelyik irányba is tekerem az alaplapot. Mi lehet a gond?
sorszám: 11089 (49327)

 
 
hatosgabor
válasz erre | email2006-04-04 20:14:51
Szevasztok!
Van 1 250-es etz-m. Nem jó a töltése. Mi az, amit elsöként érdemes megnézni, hogy jó-e? Hogy ne egyből a forgórészt bontsam szét, feleslegesen. Előre is kössz a válaszokat.
sorszám: 11088 (49326)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2006-04-04 19:21:39
Szysz!

A főfékhengerbe nem O-gyűrű kell, hanem a kis fékkarmantyú a dugattyúra és a nagy karmantyú, vagy 10 x 20 x 7-es szimering a dugattyű külső feléhez. O-gyűrű a TLT Csabi váltótengelyére kell, hogy ne folyjon az olaj a deklinél!
Ne legyenek félreértések. :D
sorszám: 11087 (49322)
(előzmény: Szysz, 2006-04-04 11:21:44)

 
 
sebi
válasz erre | email2006-04-04 16:31:52
Hali!

Van egy MZ TS 250/1 es vázam tankkal,légszűrő dobozzal,első kerekem meg a blokk is megvan, hengerrel, hengerfejjel, de a váltójat kiszedtem mert az jó az etzbe egy az egybe. Ha valakit érdekel eladó! egyben olcsóbb de külön külön is eladó a cucc!
e-mail: rikogatos@freemail.hu
tel.:06203801843
sorszám: 11086 (49309)

 
 
TLT Csabi
válasz erre | email2006-04-04 16:21:56
Köszi. Kipróbálom.
sorszám: 11085 (49306)
(előzmény: norbiMZ, 2006-04-04 10:46:42)

 
 
B.A.T. (II.)
válasz erre | email2006-04-04 15:48:49
JAWA 350-638, vagy MZ ETZ 251 típusú motorkerékpárt vennék!!!! Nincs semmi feltételem, csak gyári és jó motorikus állapotban legyenek. Műszaki nélküli, sufniból előhúzott, több évet pihent gépek is érdekelnek. Ár állapottól függően. Az igen jó állapotú gépekért igen szép árakat fizetnék....

Érdeklődni itt: blacktwister@freemail.hu A képeket is ide várom!!!!
sorszám: 11084 (49297)

 
 
radymix
válasz erre | email2006-04-04 15:30:29
sziasztok van egy 125ös ts-em tz villás tárcsafékes tz kormány karok kapcsolok króm sérvédő fordulatszámmérő km óra új lánc. hobbi célra használtam de most el akarom adni mert kisebbet akarok venni az ára 20 rugó.hévíz 06306284069 kérésre küldök képet csá.
sorszám: 11083 (49295)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-04-04 14:58:57
Ajánlom hogy jól kend be zsirral azt és a tengelyvéget mielött felteszed a fedelet, mert a tengelyvég ricnizése tönkre teheti az új O-gyűrűt.
sorszám: 11082 (49293)
(előzmény: Szysz, 2006-04-04 11:21:44)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-04-04 14:56:13
A szimering anyaga legyen EPDM ha esteleg nem tudnák a boltba hogy mit kell adniuk!
sorszám: 11081 (49291)
(előzmény: Sombogyo, 2006-04-04 11:06:41)

 
 
Szysz
válasz erre | email2006-04-04 11:21:44
Kősz a segítséget, megpróbálom szimeringre kicserélni, meg berakok egy new O-gyűrűt.
sorszám: 11080 (49276)

 
 
hatosgabor
válasz erre | email2006-04-04 11:19:32
Szevasztok!
Van 1 250-es etz-m. Nem jó a töltése. Mi az, amit elsöként érdemes megnézni, hogy jó-e? Hogy ne egyből a forgórészt bontsam szét, feleslegesen. Előre is kössz a válaszokat.
sorszám: 11079 (49275)

 
 
Sombogyo
válasz erre | email2006-04-04 11:06:41
A pontos méretet nem tudom megmondani. Belülre tökéletes az is, amit a boltban adnak, de a külsőt nem érdemes megvenni. Én is kicseréltem vagy háromszor, mégis csöpögött. A megoldás a külső karmantyú helyett 1 méretes szimering.Lehetőleg kétajkú legyen a szennyeződések miatt. A lényeg, hogy olyan anyagból legyen, ami ellenálll a fékolajnak. A belső mérete ha jól emlékszem 10-es, a külsőt és a hosszot meg kellene mérned, mert azokra nem emlékszek.
sorszám: 11078 (49274)
(előzmény: Szysz, 2006-04-04 10:27:10)

 
 
norbiMZ
válasz erre | email2006-04-04 10:46:42
Szia!

Nekem egy gumigyűrű (O-gyűrű) megszüntette az olajfolyást, kb 50 Ft volt.

üdv Norbi
sorszám: 11077 (49272)
(előzmény: TLT Csabi, 2006-04-04 10:11:51)

 
 
Szysz
válasz erre | email2006-04-04 10:27:10
Hello!

Nem tudjátok véletlenül mekkora méretű karmantyú kell az ETZ főfékhengerébe?
sorszám: 11076 (49270)

 
 
TLT Csabi
válasz erre | email2006-04-04 10:20:06
Ja és eger környékéről szeretnék venni egy MZ etz125 első sárvédőt, vagy danuvia sárvédőt. köszönöm.
sorszám: 11075 (49268)

 
 
TLT Csabi
válasz erre | email2006-04-04 10:11:51
Koszonom. És a váltókarnál meg lehet akadályozni valahogy az olaj folyását?
sorszám: 11074 (49265)
(előzmény: Rókapimpó, 2006-04-03 19:19:08)

 
 
GSXF
válasz erre | email2006-04-04 08:19:08
Köszi Rókapimpó!
sorszám: 11073 (49263)

 
 
asztalos
válasz erre | email2006-04-03 20:25:40
Hali!

A minap széthúztam a TS125-ösöm blokkját majd összerakás után nem bírok neki rendes gyújtás állítani mert mindig a felsőholtpontnál közvetlenül nyit a mexakító akármelyik irányba is tekerem az alaplapot. Mi lehet a gond?
sorszám: 11072 (49218)

 
 
asztalos
válasz erre | email2006-04-03 20:23:40
Hali!

A minap széthúztam a TS125-ösöm blokkját majd összerakás után nem bírok neki rendes gyújtás állítani mert mindig a felsőholtpontnál közvetlenül nyit a mexakító akármelyik irányba is tekerem az alaplapot. Mi lehet a gond?
sorszám: 11071 (49217)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-04-03 20:10:37
Na igen, ha gyorsan el akarod hajítani azt a 3,5-es gumit, és nincs szükséged olyan hatalmas tapadófelületre, mint ami a 2,75-tel van, akkor fel lehet rakni az 1,6x18-as felnire...
sorszám: 11070 (49215)
(előzmény: z25z, 2006-04-03 17:44:57)

 
 
anybody
válasz erre | email2006-04-03 20:06:11
Na mindegy nem kell válaszolni, mert megtaláltam! (ha már itt tartunk: google.uw.hu :D-nézzétek meg)
sorszám: 11069 (49214)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2006-04-03 19:19:08
A gumiharmónikára/porlehúzógumira gondolsz a telón?
Annak az a szerepe, hogy ne közvetlenül a szimering húzza le a port mert akkor drasztikusan csökkenne az élettartama.
Szerintem semmiképpen se vedd le, kivéve, ha már szakadt -akkor cseréld ki.
sorszám: 11068 (49210)
(előzmény: TLT Csabi, 2006-04-03 16:30:00)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-04-03 18:44:25
Ha jól emlékszem az oldalon fent van cikkben a hátsó rugóstag szerelése. A fordulatszám kihajtás fedele alatt van egy vastag gumi gyűrű, ha nincs folyik. Elöl szimeringeken múlik (monjuk hátul is) ha alul is folyik akkor belűlről hiányzik egy kis tömítő alátét. Fékben is van olaj, az is?
sorszám: 11067 (49207)
(előzmény: tams9, 2006-04-03 17:53:48)

 
 
marcee
válasz erre | email2006-04-03 18:44:03
Hi Lacoska!

260as hőértékűnek megfelel a B8HS. Nekem 150ben van, de gondolom jó 250be is.
sorszám: 11066 (49206)
(előzmény: Lacoska, 2006-04-03 16:26:39)

 
 
anybody
válasz erre | email2006-04-03 18:18:55
Hali!
Help kellene!
80/80-as abroncshoz milyen gumi belső kell?? (belső nélküli volt, csak engedi a levegőt)
A méret érdekelne, vagy , hogy a másik méretben ez milyennek felel meg!
üdv :)
sorszám: 11065 (49205)

 
 
ADDI
válasz erre | email2006-04-03 18:16:34
Nekem a szívócsonk volt elrepedve.Hegesztés vagy csere.
sorszám: 11064 (49203)
(előzmény: Bikergery, 2006-04-03 18:13:00)

 
 
Bikergery
válasz erre | email2006-04-03 18:13:00
Sziasztok!
(ETZ250)porlasztó felerősítésénél falsot kap...valahol. Kb.:20x szedtem szét, közben külömböző tömitésekkel próbálkoztam.(persze mindvégig teljesen nyugodt maradtam) Eredmény=0 Most bekentem az egészet kb 20cm vastagon a jó öreg FB.S-el és összeraktam. Persze gondolom ez nem a lejobb megoldás. SEGÍTSETEK!!!
sorszám: 11063 (49202)

 
 
tams9
válasz erre | email2006-04-03 17:53:48
Hello!
A hátsó teleszkópomból dől az olaj! A támasztó oldaláról (EZT 251)
Már tocsog a gumi az olajtól, és úgy tudom nem vitamin a guminak. Főleg azért aggódok, mert 10000ft-os peres gumi van rajta. Mit lehet vele csinálni? Várjam amíg már nem jön belőle? (egyszer csak elfogy)
Vagy szét lehet azt szedni??
Egyébként nem csak ott folyik, hanem a kipufogó oldali telót leszámítva mindenhonnan ahol olaj van.
Például a fordulatszámmérő kivezetésénél, abba van külön papírtömítés? Azzal mit lehet kezdeni?
már idegesít, hogyha leállítom valahova akkor 3-4 olajfoltot hagy maga után egyszerre.
Köszi
sorszám: 11062 (49199)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-04-03 17:45:41
Szerintem cseréld ki, én nem vagyok híve a túlméretes gumi témának! Menj vissza ha tudsz és szipogj hogy rosszat adtál bazzeg!
sorszám: 11061 (49196)
(előzmény: mega, 2006-04-03 16:47:55)

 
 
z25z
válasz erre | email2006-04-03 17:44:57
Gyarilag ugyebar 2,75-os valo ra, a 3" as gumi-ba nem hinnem, hogy belekotnenek. Amugy siman felfer meg a 3,50" es is vagy a 100/80-as, csak azert nem illik akkorat tenni ra mert a vizsgabiztos megfutyuli. Ha en lennek a helyedben hagynam a 3" ast .
sorszám: 11060 (49195)
(előzmény: mega, 2006-04-03 16:47:55)

 
 
mega
válasz erre | email2006-04-03 16:47:55
Sziasztok,
tanácsra lenne szükségem: fel lehet rakni 150es TZ első felnijére 3.00 collos gumit? Nem "tuningolni" akarom, csak az történt, hogy elmentem a boltba, kértem gumit, és persze nem néztem meg mekkorát ad a srác, gondoltam csak tudja. Oszt mégse :)
Szóval szerintetek feltegyem, vagy cseréljem be 2.75ösre?
Köszi,
Gábor
sorszám: 11059 (49188)

 
 
TLT Csabi
válasz erre | email2006-04-03 16:30:00
Még egy kérdés. az első telón lévő gumi cucc mit rejt? azt le lehet csak ugy venni?
sorszám: 11058 (49187)
(előzmény: Keri, 2006-04-03 14:03:01)

 
 
Lacoska
válasz erre | email2006-04-03 16:26:39
Hello!
Meg tudja valaki mondani hogy az NGK gyertyákon hogyan tudom meg a hőétéket?
Vagy hogyan kell átváltani a számot ami rajta van? És még egy kérdés 250-es ETZ-be melyik a legjobb NGK gyertya?
sorszám: 11057 (49186)

 
 
Kegyetlen250
válasz erre | email2006-04-03 15:57:34
Hello
A bovden játeka jo és mem kell hozányulnom akkor is lasan valtozik a fordulat.
sorszám: 11056 (49185)
(elözmény: csiki, 2006-04-02 19:44:14)

 
 
bambi99
válasz erre | email2006-04-03 14:07:32
telefonos segitséget kérnék tőled ha lehet.küld el lécci sms-ben.
sorszám: 11055 (49172)
(előzmény: Keri, 2006-04-03 14:03:01)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-04-03 14:03:01
úgy tudom csak a telóban lévő rugó más.
Tehát átrakhatód, csak vegyél bele hozzávaló rugót. Vol egy TS-em amiben ETZ125-ből rakták át, én meg ebből egy 250-es ETZ-be raktam :) es mindegyik motorban gond nálkül üzemelt.
sorszám: 11054 (49171)
(elözmény: csiki, 2006-03-31 21:46:26)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-04-03 13:26:02
Megkaptuk. Bocsánatot kérek ha nem válaszoltam. Ez az én hibám.
Sajnos kevesen vagyunk akik ténylegesen szerkesztik az oldalt és hát mivel ez hobby szinten megy nem mindig van időnk az oldalra.
De amint látjátok ennek ellenére sikerült kirakni megint pár dolgot.
A riasztó az jó téma, ilyen még nincsen, szóval mindenképpen felkerül.
sorszám: 11053 (49164)
(elözmény: csiki, 2006-03-31 17:47:04)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-04-03 11:22:08
Persze. Alapjáraton a kicsi előgyújtás miatt több benzint kell neki adni, ami aztán az alapjárati rendszeren keresztül a teljes fordulatszámtartományba beleszól.
A 6V-os trabantban is benne volt ugyanez az a röpsúlyos szabályzás, én úgy kivágtam belőle, mint macskát. Lehegesztetttem a bütyköt és kapott fox előgyújtást. Máris lement a fogyasztás 8,5-ről 7-re. Hangsúlyozom ez egy trabant volt.

Ami a fordulatszámfüggő előgyútásszabályzást illeti, az elektronika fórumon hirdetett igc-ből beraktam egyet a trabiba (még januárban). A menetdinamika érezhetően megváltozott, de elég sokat kísérleteztem vele, mire sikerült egy elfogadható jelleggörbét adni neki. A görbe korántsem lineáris, már 600-as fordulaton 12 fokkal indít, onnan kb. lineáris kb. 3000-ig (ott 21 fok) majd egyre lankásabban emelkedik a görbe kb. 5000-ig, onnantól végig 26 fok. Végül is a görbe egy kifli-alak lett, csak nem hajlik visszafelé.
Az eredeti fix gyújtással 3mm-rel, azaz kb. 21 fokkal ment a trabi legszebben.
a lényeg, hogy a fix gyújtáshoz képest az igc-vel kis fordulatokon mindössze néhány fokot volt érdemes csökkenteni az előgyújtást, mert érezhetően a nyomaték rovására kezdett menni, hideg motorral így is rángat, meleg motorral már épp nem. Viszont nagy fordulatokon az a néhány fokos lineáris emelkedés a fixhez képest érezhető javulást hozott, a motor érzésre könnyebben pörög fel, a gyorsulása is jobb lett a felső fordulatszámtartományban. Az utazósebesség is nőtt, mivel magasabb fordulatokon sincs az a "kínlódik a motor" érzés.
Mivel itt a jó idő, ha szerzek megint laptopot beleteszem az igc-t az etz-be. Közepes és nagy fordulatokon biztos javulást várok, kis fordulaton pedig azért nem várok gyengülést, mert az etz teljesítmény/súly aránya lényegesen jobb, mint a trabanté.

Üdv,
Peti74
sorszám: 11052 (49150)
(előzmény: herrwatt, 2006-04-03 10:39:05)

 
 
herrwatt
válasz erre | email2006-04-03 10:39:05
Hi Rókapimpó!

Hihetetlen, hogy ilyen létezik! Ezek szerint már akkor építettek MZ-be fordulatszám függő gyújtást. (persze a kor technikájának megfelelően)
Hát ez marha jó! Ilyet még Chuck Norris sem tud!

Egyébként észrevehető a különbség a sima és a röpsúlyos gyújtású MZ-k közt? (menetdinamikailag)

Üdv: Herr'Watt
sorszám: 11051 (49149)
(elözmény: csiki, 2006-04-03 00:41:50)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-04-03 01:12:54
Pedig a hibák váratlan jönnek, mert ki várja hogy jöjjön már az a hiba:) Nem tom, én arra tippelnék ha minden oké hogy főtengelyszimering...
De azért biztos ami biztos, nézd meg kijön-e a tartályból a nafta, karbi sem nyelt be vizet, gyujtás sem hagyhat ki...
sorszám: 11050 (49129)
(elözmény: csiki, 2006-04-03 00:58:56)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu